Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
PapaSmurf

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: man sep 19, 2022 12:28 am Har dere også tenkt å vinne med over 20 poeng?
Dere er jo på rekordjakt. Så vi har siktet oss inn på en mulig rekord vi og. Det avklares i løpet av de to neste serierundene. Vi har 10 seire på rad nå. LSKs rekord fra 1986 er på 11. TIL borte og Ham-Kam hjemme venter. Det blir ikke lett, men det er mulig.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Tror rekorden ryker på Alfheim. Et av ligaens beste hjemmelag med et høyt toppnivå som de har begynt å stabilisere. Men kjenner jeg driter greit i det. Tar lett smånervøsitet for en ubetydelig rekord fremfor nervøsitet for å rote bort gullet igjen!

Samme i Europa. Selv om det er en gruppe man skal gå videre fra (noe jeg fortsatt tror man gjør), henger jeg ikke med hodet ved exit. Europa er marginer, og det er conference league vi snakker om. Det viktigste var å kvalifisere seg. Det er ved å vinne serien man sikrer seg de virkelige eventyrene. Og Glimt har vist i år hvor mulig det er med CL og worst case morsomme kamper i Europa League om man bare vinner serien.

... Og når Glimt og LSK loker såpass mot slutten. Kanskje årets trener faktisk blir treneren med seriegull, cupgull og ECL-gruppespill?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vi rykket ned i 2006. Dønn sist i serien og alt var mørkt og trist. Hadde noen sagt til meg da jeg stod på tribunen og så Molde tape 0-2 for Raufoss at de neste 15 sesongene skulle gi meg:
5 seriegull
5 seriesølv
3 cupgull
4 gruppespill i Europa hvorav 2 ledet til avansement, ja da hadde jeg sett dumt på dem.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ghost skrev: man sep 19, 2022 12:49 am Tror rekorden ryker på Alfheim. Et av ligaens beste hjemmelag med et høyt toppnivå som de har begynt å stabilisere. Men kjenner jeg driter greit i det. Tar lett smånervøsitet for en ubetydelig rekord fremfor nervøsitet for å rote bort gullet igjen!

Samme i Europa. Selv om det er en gruppe man skal gå videre fra (noe jeg fortsatt tror man gjør), henger jeg ikke med hodet ved exit. Europa er marginer, og det er conference league vi snakker om. Det viktigste var å kvalifisere seg. Det er ved å vinne serien man sikrer seg de virkelige eventyrene. Og Glimt har vist i år hvor mulig det er med CL og worst case morsomme kamper i Europa League om man bare vinner serien.

... Og når Glimt og LSK loker såpass mot slutten. Kanskje årets trener faktisk blir treneren med seriegull, cupgull og ECL-gruppespill?
Disse rekordene er mest for moro skyld. Greier vi det er det gøy, greier vi det ikke er det ikke noe som gnager spesielt hardt.

Og i 2022 blir Erling kåret til årets trener. Den er bankers. The double (selv om det er fjorårets cup som kåres er det jo i år seieren over Glimt på Ullevaal påvirker juryen) og Europa. No-brainer.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: man sep 19, 2022 12:54 am
Ghost skrev: man sep 19, 2022 12:49 am Tror rekorden ryker på Alfheim. Et av ligaens beste hjemmelag med et høyt toppnivå som de har begynt å stabilisere. Men kjenner jeg driter greit i det. Tar lett smånervøsitet for en ubetydelig rekord fremfor nervøsitet for å rote bort gullet igjen!

Samme i Europa. Selv om det er en gruppe man skal gå videre fra (noe jeg fortsatt tror man gjør), henger jeg ikke med hodet ved exit. Europa er marginer, og det er conference league vi snakker om. Det viktigste var å kvalifisere seg. Det er ved å vinne serien man sikrer seg de virkelige eventyrene. Og Glimt har vist i år hvor mulig det er med CL og worst case morsomme kamper i Europa League om man bare vinner serien.

... Og når Glimt og LSK loker såpass mot slutten. Kanskje årets trener faktisk blir treneren med seriegull, cupgull og ECL-gruppespill?
Disse rekordene er mest for moro skyld. Greier vi det er det gøy, greier vi det ikke er det ikke noe som gnager spesielt hardt.

Og i 2022 blir Erling kåret til årets trener. Den er bankers. The double (selv om det er fjorårets cup som kåres er det jo i år seieren over Glimt på Ullevaal påvirker juryen) og Europa. No-brainer.
Med ett unntak: At vi ikke har 15 hjemmeseire på en sesong, skyldes bare at Solskjær sendte et b-lag på banen mot Viking i 2012, for å spare spillere til en kamp mot et lag fra Baltikum. Den kjenner jeg er litt bitter.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: man sep 19, 2022 12:45 am Dere er jo på rekordjakt. Så vi har siktet oss inn på en mulig rekord vi og. Det avklares i løpet av de to neste serierundene. Vi har 10 seire på rad nå. LSKs rekord fra 1986 er på 11. TIL borte og Ham-Kam hjemme venter. Det blir ikke lett, men det er mulig.
Det er ganske latterlig det vi holder på med, ja. Selv om det er OBOS.

Men 10 seire på rad i ES er fullstendig vanvittig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: man sep 19, 2022 1:14 am
PapaSmurf skrev: man sep 19, 2022 12:54 am
Ghost skrev: man sep 19, 2022 12:49 am Tror rekorden ryker på Alfheim. Et av ligaens beste hjemmelag med et høyt toppnivå som de har begynt å stabilisere. Men kjenner jeg driter greit i det. Tar lett smånervøsitet for en ubetydelig rekord fremfor nervøsitet for å rote bort gullet igjen!

Samme i Europa. Selv om det er en gruppe man skal gå videre fra (noe jeg fortsatt tror man gjør), henger jeg ikke med hodet ved exit. Europa er marginer, og det er conference league vi snakker om. Det viktigste var å kvalifisere seg. Det er ved å vinne serien man sikrer seg de virkelige eventyrene. Og Glimt har vist i år hvor mulig det er med CL og worst case morsomme kamper i Europa League om man bare vinner serien.

... Og når Glimt og LSK loker såpass mot slutten. Kanskje årets trener faktisk blir treneren med seriegull, cupgull og ECL-gruppespill?
Disse rekordene er mest for moro skyld. Greier vi det er det gøy, greier vi det ikke er det ikke noe som gnager spesielt hardt.

Og i 2022 blir Erling kåret til årets trener. Den er bankers. The double (selv om det er fjorårets cup som kåres er det jo i år seieren over Glimt på Ullevaal påvirker juryen) og Europa. No-brainer.
Med ett unntak: At vi ikke har 15 hjemmeseire på en sesong, skyldes bare at Solskjær sendte et b-lag på banen mot Viking i 2012, for å spare spillere til en kamp mot et lag fra Baltikum. Den kjenner jeg er litt bitter.
Kvelden før den kampen bodde Ole Gunnar på Seilet. Dette var jazzkampen og han hadde deltatt på en sponsormiddag. Det visste ikke de spillerne som hadde trommet sammen til en liten fest på det som tilfeldigvis var Solskjærs nabosuite. Og initiativtakerne til denne festen ble vraket så det sang. Så det var mer enn bare strategisk hviling av spillere.

Dette er en at de morsomste historiene jeg hører. En av de som var der forteller så fargerikt om latter, pils og meget god stemning i det noen banker på hotelldøra rundt 02.00. En av spillerne åpner opp og der står Sunny. Det utveksles ikke et ord. Solskjær stirrer rett på spilleren med et stivt blikk i 30 sekunder. Før han scanner rommet med blikket og går.

Og resten av historien er jo ikke like morsom. All den tid Molde kastet vekk en perfekt hjemmestatistikk.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Det som kanskje taler mest for at Moe blir Årets Trener er at 343/352 er hans prosjekt. I fjor og årene før var bare fortsettelsen av Solskjærs prosjekt. I tillegg har Glimt brukt mye mer penger, så de har ikke "vinne med oljefondet"-argumentet heller.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

PapaSmurf skrev: søn sep 18, 2022 11:07 pm
george_hincapie skrev: søn sep 18, 2022 10:17 pm Jeg vil ha poengrekord. Hva tror dere, er det mulig?
Det er vel ikke teoretisk mulig å slå Glimts rekord, men vi kan ta vår egen.
Jeg hadde fortrengt hvor mange poeng Glimt faktisk tok. 81 poeng???? Helt usaklig prestasjon.
Trodde det var rundt 75-76 og at vi kunne klare det med bare seiere hele veien inn.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

george_hincapie skrev: man sep 19, 2022 8:33 am
PapaSmurf skrev: søn sep 18, 2022 11:07 pm
george_hincapie skrev: søn sep 18, 2022 10:17 pm Jeg vil ha poengrekord. Hva tror dere, er det mulig?
Det er vel ikke teoretisk mulig å slå Glimts rekord, men vi kan ta vår egen.
Jeg hadde fortrengt hvor mange poeng Glimt faktisk tok. 81 poeng???? Helt usaklig prestasjon.
Trodde det var rundt 75-76 og at vi kunne klare det med bare seiere hele veien inn.
Ja det var en usaklig prestasjon. Det er nesten sånn at man håper den aldri blir slått, det er så suverent at det får ligaen til å se dust ut. Men all ære til Glimt. De var absurd gode i 2020. I fjor var vi i utgangspunktet bedre, men solgte oss fra seriegull og i år har vi knust all motstand.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Artig å se klubbtråden til de som brente av 100 mill i sommer nå. Vi var jo nokså misfornøyde med Stavrum og gjengen som kun handlet for 13 mill, men vi glemte kanskje at vi allerede har mange fryktelig gode spillere i stallen (Haugan, Tiedemann, Linnes, Fofana gratis; Kaasa 8 mill??, Mannsverk 10 mill???, Ola B 1 mill i trøstegave til Stabæk; Breivik, Løvik hjemmeavla for å nevne noen fritt etter hukommelsen).

Vil tro det skal handles i vinter da en hel del kontrakter går ut, særlig de dyre langtidskadde. Man skal jo ha råd til lønn også

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Jobs99 skrev: man sep 19, 2022 9:01 am Artig å se klubbtråden til de som brente av 100 mill i sommer nå. Vi var jo nokså misfornøyde med Stavrum og gjengen som kun handlet for 13 mill
Det er noen posisjoner i Molde-laget det hadde vært fornuftig å forsterke. Ikke fordi det spillerne som spiller der ikke er gode nok, men fordi det er for få av dem. Glimt har nok, slik enkelte av oss forsiktig antydet, handlet for mange på for kort tid, og de har, slik det ser ut for meg, toppet dette med å signere spillere de ikke hadde bruk for.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Mon tro om det sitter en økonomiansvarlig i Glimt og svetter litt når han sammenligner lønnskostnader mot beregnede inntekter i en sesong uten Europa der de ligger på fjerdeplass.

Nei, alle de hentet har en lønn på 800 000… Det har vi jo lært fra Bodøfansen og det høres veldig sannsynlig og rimelig ut…

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Fortsatt lei meg for at Ødemarksbakken aldri kommer til å spille for MFK, når jeg ser hvordan han alltid dominerer mot oss.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: man sep 19, 2022 9:06 am
Jobs99 skrev: man sep 19, 2022 9:01 am Artig å se klubbtråden til de som brente av 100 mill i sommer nå. Vi var jo nokså misfornøyde med Stavrum og gjengen som kun handlet for 13 mill
Det er noen posisjoner i Molde-laget det hadde vært fornuftig å forsterke. Ikke fordi det spillerne som spiller der ikke er gode nok, men fordi det er for få av dem. Glimt har nok, slik enkelte av oss forsiktig antydet, handlet for mange på for kort tid, og de har, slik det ser ut for meg, toppet dette med å signere spillere de ikke hadde bruk for.
Korrekt

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

nottimagiche skrev: man sep 19, 2022 10:03 am Fortsatt lei meg for at Ødemarksbakken aldri kommer til å spille for MFK, når jeg ser hvordan han alltid dominerer mot oss.
Ja det var antydning til panikk på tribunene da han ble satt inn i går.

Folk hylte og gråt om hverandre.

Heldigvis slapp vi med skrekken i går igjen.

Major Dølje

Legg inn av Major Dølje »

Jeg er så sjukt fornøyd med tingenes tilstand! Men en liten ting jeg kom til å tenke på i går: Hva skjedde med Rafik Zekhnini? Ikke vært i troppen på veldig lenge nå? Veldig forståelig av sportslige grunner, men hva skjedde?

Visa

Legg inn av Visa »

Major Dølje skrev: man sep 19, 2022 10:26 am Jeg er så sjukt fornøyd med tingenes tilstand! Men en liten ting jeg kom til å tenke på i går: Hva skjedde med Rafik Zekhnini? Ikke vært i troppen på veldig lenge nå? Veldig forståelig av sportslige grunner, men hva skjedde?
Har ingen anelse, men håper han selges i vinter.

WileE

Legg inn av WileE »

Visa skrev: man sep 19, 2022 10:40 am
Major Dølje skrev: man sep 19, 2022 10:26 am Jeg er så sjukt fornøyd med tingenes tilstand! Men en liten ting jeg kom til å tenke på i går: Hva skjedde med Rafik Zekhnini? Ikke vært i troppen på veldig lenge nå? Veldig forståelig av sportslige grunner, men hva skjedde?
Har ingen anelse, men håper han selges i vinter.
Kanskje han kan passe i Bodø/Glimt, gjerne for 20-30 millioner.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Major Dølje skrev: man sep 19, 2022 10:26 am Jeg er så sjukt fornøyd med tingenes tilstand! Men en liten ting jeg kom til å tenke på i går: Hva skjedde med Rafik Zekhnini? Ikke vært i troppen på veldig lenge nå? Veldig forståelig av sportslige grunner, men hva skjedde?
Jeg har lyst å spekulere, men skal la være.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Major Dølje skrev: man sep 19, 2022 10:26 am Jeg er så sjukt fornøyd med tingenes tilstand! Men en liten ting jeg kom til å tenke på i går: Hva skjedde med Rafik Zekhnini? Ikke vært i troppen på veldig lenge nå? Veldig forståelig av sportslige grunner, men hva skjedde?
Ble vel nevnt noe om en skade for en uke eller to siden.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

slankebrusmannen skrev: man sep 19, 2022 10:56 am
Major Dølje skrev: man sep 19, 2022 10:26 am Jeg er så sjukt fornøyd med tingenes tilstand! Men en liten ting jeg kom til å tenke på i går: Hva skjedde med Rafik Zekhnini? Ikke vært i troppen på veldig lenge nå? Veldig forståelig av sportslige grunner, men hva skjedde?
Ble vel nevnt noe om en skade for en uke eller to siden.
Ja Rafik har trent alternativt i det siste, så det dreier seg om en kjenning/skade. Ikke godt å vite med Molde hva slags skade det er…

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Lett å kritisere lag i motbakke. Det jeg synes fremstår merkeligst med Glimt er hvordan de henter såpass gode spillere, samtidig så tviholder de på tankegangen hvor det knapt nok skal rulleres. Virker som Glimt nærmest kan takke seg selv for poengtapene den siste tiden da det det virker som det går på at spillerne ikke har overskudd. Også noe spesielt at spillere som Berg, Lode osv. nærmest går rett inn på laget, med tanke på at Glimt var i en temmelig solid form fra før av. Her synes jeg Glimt og Knutsen har sluppet absurd billig unna de siste sesongene. Usannsynlig få skader, og at laget har taklet såpass tett kampprogram med så relativt lite rullering på laget er jo nærmest naturstridig. Godt å se at virkeligheten endelig ser ut til å ta de litt igjen her.

Om vi holder koken så er det vel fort Rosenborgkampen som er den siste av interesse ut året for vår del. Vi har vel trolig sikret gullet innen det, men Rosenborg skal slås uansett. Derfra og ut så tipper jeg det blir mye rullering, mange unggutter og fult fokus på Conference League. Kan vel argumentere for at sistnevnte burde prioriteres allerede nå, burde i teorien sende ut Molde 2 resten av sesongen og trolig fremdeles klare å snuble oss inn til seriegull. Skummelt å si det for fallhøyden er nærmest absurd, men dette skal det faktisk ikke være mulig å miste. Spesielt ikke når så mange av lagene bak oss møter hverandre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har sett litt på gjenstående kamper og jeg tror vi sikrer gullet borte mot LSK eller hjemme mot RBK.

For meg er det hipp som happ. Jeg skal feire okkesom.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Må også gi full kred til Løvik som hadde en bunnsolid kamp i går. Klart Aalesund er knapt nok en målestokk, men fyren virker kompromissløs og slår faktisk gode innlegg. Kan vi være så heldig at vår neste venstreback alt er i stallen? Vi må jo uansett ha inn en til om Haugen forsvinner for backene er de med størst slitasje så vi må ha dobbel dekning uansett om Løvik tar nivået eller ikke.

Og at Magnus spiller denne kampen, og det han har prestert i det siste med en sånn bekmørk tilværelse på hjemmebane er det jo bare å beundre. Hadde jeg vært i sånn situasjon så hadde jeg vært mentalt helt ute å kjøre, og jeg jobber ikke med toppidrett en gang. Vanvittig imponerende, og alle tanker sendes til Magnus. Prøvde å reflektere litt over hvordan det hadde vært for meg å miste kona i en alder av 32 år (hun 29 år) og da hadde jeg nok havnet temmelig hardt i grøfta og forblitt der i en god stund..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RamGuy skrev: man sep 19, 2022 11:18 am
Om vi holder koken så er det vel fort Rosenborgkampen som er den siste av interesse ut året for vår del. Vi har vel trolig sikret gullet innen det, men Rosenborg skal slås uansett. Derfra og ut så tipper jeg det blir mye rullering, mange unggutter og fult fokus på Conference League. Kan vel argumentere for at sistnevnte burde prioriteres allerede nå, burde i teorien sende ut Molde 2 resten av sesongen og trolig fremdeles klare å snuble oss inn til seriegull. Skummelt å si det for fallhøyden er nærmest absurd, men dette skal det faktisk ikke være mulig å miste. Spesielt ikke når så mange av lagene bak oss møter hverandre.
Om Molde hadde sendt G8 på banen i de siste kampene og lagene bak hadde beholdt poengsnittet så langt i sesongen hadde LSK endt på samme poengsum som oss.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: søn sep 18, 2022 11:36 pm
Jobs99 skrev: søn sep 18, 2022 11:33 pm De fleste trenger noen kamper på å bli trygg, og Aafk var en fin kamp å få boltre seg offensivt også for Løvik. Håper Haugen er tilbake etter landskampspausen, vi trenger Alle mann alle utover i Europa
Ja, han er best offensivt foreløpig.
Prosjekt Løvik skal egentlig ikke være mulig for en toppklubb å gjennomføre. Det å gi så mye spilletid til en ung spiller for å vente på at man skal slå til er egentlig noe man ikke kan ta seg råd til som toppklubb. Men Erling Moe har gjort det likevel. Derfor er det gledelig at det endelig ser ut til å løsne for Løvik. Ingenting er bedre enn det! :)
Prosjekt Løvik minner litt om hvordan Moe tok fram Eirik Hestad i sin tid. Får håpe han blir like god!

Tilslutt har det å gi unge spillere så mye spilletid en pris. Og den handler for Molde sin del om Europa. Her er det dessverre ikke rom for snillisme. Det så vi mot Djurgården hvor vi ble for tynne. Så jeg håper Erling Moe klarer å balansere utvikling vs prestasjon i Europa også. For Europa er en viktig del av vurderingen til hvordan en trener klarer seg i Molde. Og her har vi unektelig kommet skjevt ut, selv om innsatsen i serien er upåklagelig.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Tro hva det ville ha kostet å bygge ut taket slik at de stolene nermest banen ble tørre og hva dette hadde gjort med pulikumstallene? Sikkert for dyrt at de ønsker å gjøre noe med det ser jeg for meg.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Nedre nord burde vært de billigste billettene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

andzyyyy skrev: man sep 19, 2022 11:51 am Tro hva det ville ha kostet å bygge ut taket slik at de stolene nermest banen ble tørre og hva dette hadde gjort med pulikumstallene? Sikkert for dyrt at de ønsker å gjøre noe med det ser jeg for meg.
Ja, det er klart at stadion, så flott som den enn er har sine klare mangler. Rad 1-5 på nedre krever regnklær når det er nedbør.

Det ser man tydelig i kamper som i går.

Men det er så mange ledige plasser ellers også at jeg ikke tror det ville løst publikumsitfordringene.

Men det er jo åpenbart at Øvre Vest må strykes som billigtribune. Den svingen var som vanlig nesten full i går. Nedre langside må overta som «familietribune» f.o.m. 2023. Så må folk selv ta en vurdering på om de ønsker å betale halv pris for sesongkort/billetter og risikere regnvær eller om de vil legge mer i potten og komme seg under tak.

Det kan ikke være slik at man gjemmer vekk 1500 publikummere der kameraene knapt fanger dem opp når de områdene som er i kameraenes fokus er så glisne. Dette handler om det visuelle og på en måte skaper man en illusjon om at man er flere enn man er på kamp gjennom det trekket, fremfor den illusjonen man skaper nå av at det knapt er en sjel på stadion.

Bare se kampene i Europa. Langsidene er fylt opp og det blir bedre stemning, og bedre TV-bilder av det. Selv om det ikke er flere på de kampene enn f.eks i går.

At man valgte de feltene som billigtribune da stadion var bedre besøkt er forståelig. Men nå er det andre tider og man må ta grep.

Det er jo ikke rart folk som ikke er på stadion reagerer når man i tillegg til å ha under 50% belegg på kamp velger å gjemme vekk 2/3 av tilskuerne på de tribunene som ikke er på TV.

Er besøket i Molde godt nok? Nei
Hadde man sluppet mye pes på sosiale medier om man åpnet feltene mer strategisk? Utvilsomt.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»