Situasjonen i Ukraina

Låst
Koffer

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av Koffer »

Ljot skrev: ons sep 21, 2022 8:05 pm
Koffer skrev: ons sep 21, 2022 7:59 pm
Ljot skrev: ons sep 21, 2022 7:42 pm
Mnja. Den russiske 'krigsmaskinen' er bortimot gnagd i stykker. Det er betydelig mangel på trent personell og på utstyr. Kommandolinjene har vist seg å være ufungerende. Man må anta at en stor andel av offiserer med praktisk erfaring er immobilisert. Den russiske rustningsindustrien sliter på alle fronter. Den russiske økonomien er haseklippet. Støtten til Russland fra andre store internasjonale aktører er bortimot fraværende. Og dersom det mobiliseres noen hundre tusen til - hvem skal trene dem? Hvem skal utstyre dem? Hvem skal gi dem mat?

Det går (dessverre) bare en vei. Enda flere unge og gamle russiske menn skal dø, skytes og sprenges i fillebiter, i et fåfengt og impotent forsøk på å øve vold mot et annet land og folk. Kreml er heldige om de sitter igjen med Krym. Russland - nasjonen - kommer heldigst ut av det på sikt hvis krigen tapes og Kreml faller.
Dette er noe Putin og Kreml ikke kan leve med, og det er det som gjør det VELDIG skummelt. Aldri verden om Putin gir opp Donbas etter alt han har sagt til det russiske folk. Snart blir det "valg" og da er dette "russisk territoriet" - og da vil det bli brukt "alle midler" for å forsvare dette.
Kreml fremstår etterhvert som en mastodont på leirføtter, ubehagelig nær tjæregropa. Dette regimet kan fort falle, jeg regner det som et langt mer sannsynlig scenario enn at atomvinteren skal legge seg over Europa. Forøvrig kan resten av Europa ikke leve med at Kreml seirer i Ukraina. For da er bare spørsmålet hvor neste sted på lista er. Polen? Baltikum? Øst-Finnmark? Dette er en sivilisasjonskrig, like mye som noe annet. Og den må vinnes.
Nå ligger, i følge mange, russerne nede med brukket rygg. Både økonomisk og militært. Over 80 % av Ukraina er fortsatt blått og gult. Det er langt til den polske grensa for ruzzerne.

At de angriper et NATO-land ser jeg på som veldig usannsynlig. Det er rene selvmordsangrepet, og det vet Putin. Dette sa han også for noen år tilbake, men man skal dog aldri si aldri. Man kan ikke stole på noe av hva de sier.

Jeg tror, dessverre, at Russland vinner Donbas med omheng. Sikrer Krim. De kommer til å bruke alle midler for å oppnå dette. Så blir det en stillingskrig ved grensene, terrorbombing av ukrainske byer. En fryst/fastlås situasjon. Da kan heller Ukraina ALDRI bli medlem av NATO.

Det aller viktigste er at Ukraina forblir en nasjon, og at ikke russerne tar Kiev og de største byene. Landet må motta enorme økonomiske og militære bidrag så det skal koste enormt mye å gå på de blå og gule igjen. I tillegg må de europeiske landene styrke forsvarene sine betraktelig, spesielt Tyskland, GB, Frankrike, Polen.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

For å holde Krym, er Russland nødt til å holde Kherson (vannforsyningen), og deler av kysten der det er mulig for ukrainsk artilleri å beskyte Lyman broen. Det er nå det jeg tror.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Koffer skrev: ons sep 21, 2022 8:30 pm
Ljot skrev: ons sep 21, 2022 8:05 pm
Koffer skrev: ons sep 21, 2022 7:59 pm

Dette er noe Putin og Kreml ikke kan leve med, og det er det som gjør det VELDIG skummelt. Aldri verden om Putin gir opp Donbas etter alt han har sagt til det russiske folk. Snart blir det "valg" og da er dette "russisk territoriet" - og da vil det bli brukt "alle midler" for å forsvare dette.
Kreml fremstår etterhvert som en mastodont på leirføtter, ubehagelig nær tjæregropa. Dette regimet kan fort falle, jeg regner det som et langt mer sannsynlig scenario enn at atomvinteren skal legge seg over Europa. Forøvrig kan resten av Europa ikke leve med at Kreml seirer i Ukraina. For da er bare spørsmålet hvor neste sted på lista er. Polen? Baltikum? Øst-Finnmark? Dette er en sivilisasjonskrig, like mye som noe annet. Og den må vinnes.
Nå ligger, i følge mange, russerne nede med brukket rygg. Både økonomisk og militært. Over 80 % av Ukraina er fortsatt blått og gult. Det er langt til den polske grensa for ruzzerne.

At de angriper et NATO-land ser jeg på som veldig usannsynlig. Det er rene selvmordsangrepet, og det vet Putin. Dette sa han også for noen år tilbake, men man skal dog aldri si aldri. Man kan ikke stole på noe av hva de sier.

Jeg tror, dessverre, at Russland vinner Donbas med omheng. Sikrer Krim. De kommer til å bruke alle midler for å oppnå dette. Så blir det en stillingskrig ved grensene, terrorbombing av ukrainske byer. En fryst/fastlås situasjon. Da kan heller Ukraina ALDRI bli medlem av NATO.

Det aller viktigste er at Ukraina forblir en nasjon, og at ikke russerne tar Kiev og de største byene. Landet må motta enorme økonomiske og militære bidrag så det skal koste enormt mye å gå på de blå og gule igjen. I tillegg må de europeiske landene styrke forsvarene sine betraktelig, spesielt Tyskland, GB, Frankrike, Polen.
Det er ingen grunn til å overdrive Russlands krigsevne, slik du gjør. Krigen har vist oss at denne krigsnasjonen er alt annet enn godt rustet.

Dette handler jo ikke om hva Russland vil, men i hovedsak hva Vesten aksepterer. Din bastante mening om at Russland ALDRI bla bla bla, gir derfor ingen mening. Det er ikke Russland som setter alle premissene for denne krigen. Så sterke er de ikke, det har hele verden fått godt demonstrert nå.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

oddvar_kjempebra skrev: ons sep 21, 2022 12:44 pm
PapaSmurf skrev: ons sep 21, 2022 10:17 am
Hvordan mener du vesten skal legg press på Kina og India?
Hindre deg i å kjøpe crap på wish.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Svalbard skrev: ons sep 21, 2022 2:40 pm Det ulmer litt mer nå, får håpe det tar helt fyr.

Som sagt når de begynner å plukke opp unge resurrssterke menn fra de store byene.

Da er det bare å stålsette seg for rabalder.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

DennisB skrev: ons sep 21, 2022 8:40 pm Det er ingen grunn til å overdrive Russlands krigsevne, slik du gjør. Krigen har vist oss at denne krigsnasjonen er alt annet enn godt rustet.

Dette handler jo ikke om hva Russland vil, men i hovedsak hva Vesten aksepterer. Din bastante mening om at Russland ALDRI bla bla bla, gir derfor ingen mening. Det er ikke Russland som setter alle premissene for denne krigen. Så sterke er de ikke, det har hele verden fått godt demonstrert nå.
De har mye artilleri, men har stor manko på trente soldater, tankser som ikke bryter sammen osv.

Blir ikke mye seier av sånt..
kytec skrev: ons sep 21, 2022 8:51 pm
Svalbard skrev: ons sep 21, 2022 2:40 pm Det ulmer litt mer nå, får håpe det tar helt fyr.

Som sagt når de begynner å plukke opp unge resurrssterke menn fra de store byene.

Da er det bare å stålsette seg for rabalder.
Det er en eim av elementer som utløste revolusjonen i 1917, og vi vet alle hvordan det endte for det siste Tsar-veldet..

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

seriemester2013 skrev: ons sep 21, 2022 5:00 pm
Canucks skrev: ons sep 21, 2022 4:58 pm https://www.dagbladet.no/nyheter/nytt-p ... s/77226298

Hagen fortsetter sin støtte til Putin.
Faen for en idiot han har vist seg å være
Hva faen!

Gamle Hagen er garantert senil.

Jack

Legg inn av Jack »

Vanskelig å være uenig med forfatteren av denne tweeten.


HLan9ister

Legg inn av HLan9ister »


Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Koffer skrev: ons sep 21, 2022 8:30 pm
Ljot skrev: ons sep 21, 2022 8:05 pm
Koffer skrev: ons sep 21, 2022 7:59 pm

Dette er noe Putin og Kreml ikke kan leve med, og det er det som gjør det VELDIG skummelt. Aldri verden om Putin gir opp Donbas etter alt han har sagt til det russiske folk. Snart blir det "valg" og da er dette "russisk territoriet" - og da vil det bli brukt "alle midler" for å forsvare dette.
Kreml fremstår etterhvert som en mastodont på leirføtter, ubehagelig nær tjæregropa. Dette regimet kan fort falle, jeg regner det som et langt mer sannsynlig scenario enn at atomvinteren skal legge seg over Europa. Forøvrig kan resten av Europa ikke leve med at Kreml seirer i Ukraina. For da er bare spørsmålet hvor neste sted på lista er. Polen? Baltikum? Øst-Finnmark? Dette er en sivilisasjonskrig, like mye som noe annet. Og den må vinnes.
Nå ligger, i følge mange, russerne nede med brukket rygg. Både økonomisk og militært. Over 80 % av Ukraina er fortsatt blått og gult. Det er langt til den polske grensa for ruzzerne.

At de angriper et NATO-land ser jeg på som veldig usannsynlig. Det er rene selvmordsangrepet, og det vet Putin. Dette sa han også for noen år tilbake, men man skal dog aldri si aldri. Man kan ikke stole på noe av hva de sier.

Jeg tror, dessverre, at Russland vinner Donbas med omheng. Sikrer Krim. De kommer til å bruke alle midler for å oppnå dette. Så blir det en stillingskrig ved grensene, terrorbombing av ukrainske byer. En fryst/fastlås situasjon. Da kan heller Ukraina ALDRI bli medlem av NATO.

Det aller viktigste er at Ukraina forblir en nasjon, og at ikke russerne tar Kiev og de største byene. Landet må motta enorme økonomiske og militære bidrag så det skal koste enormt mye å gå på de blå og gule igjen. I tillegg må de europeiske landene styrke forsvarene sine betraktelig, spesielt Tyskland, GB, Frankrike, Polen.
Tror du tar feil. Dagens delmobilisering er dels et spill for galleriet. Eldre russiske soldater i Ukraina er utstyrt med håndvåpen fra 2. verdenskrig. Russerne har mistet enorme mengde med tanks, artilleri, armerte kjøretøy, ammunisjon m.v.. Hvilke tyngre våpen skal de 300 000 umotiverte soldatene utstyres med om kanskje 5-6 måneder ? Eller våpen i sin alminnelighet for den del ? Det tar tid å sette opp en brigade. En mekanisert brigade forutsetter tilgang på tyngre våpen. Hvor skal russerne få dette fra ? De har ikke teknologi til å produsere dette selv. De mangler elementære reservedeler til sivile fly. Kina har ikke solgt noe, og vil ikke selge pga sanksjonsfare. I Iran er det uro og snart opprør. Nord-Korea ? Presidenten viser frem komplekse nyttårsraketter, og er lutfattig. Før russerne rekker å mobilisere vil Kherson, Mariupol, Meliotopel (eller hvordan byens navn skrives) m.v. falle. Ukrainerne kan befeste sine stillinger med vestlig artilleri, og de nyankomne vil bli lette mål eller kanonføde. Det eneste jeg frykter på vegne av Ukraina og Europa er det Gro Holm sa på Dagsrevyen i kveld. Russere arrangerer improviserte og absurde folkeavstemminger og innlemmer de fire østlige oblastene i Russland. Følger man Putin sine trusler er Russland klare til å bruke a-våpen om russisk "territorium" trues. Tas taktiske atomvåpen i bruk i Ukraina er jeg rimelig sikker på at NATO/USA erklærer Russland krig. Da forlater jeg Oslo, og begir meg inn i fjellheimen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Romania vil kjøpe Iron Dome, mulighet for at det ender opp i Ukraina?

https://www.haaretz.com/israel-news/202 ... 9f7ca60000
Sist redigert av Ka9nen den ons sep 21, 2022 9:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Jack

Legg inn av Jack »

Landene rundt russland har begynt å oppføre seg som om... russland ikke eksisterer lengre.

CSTO og forsvarsavtalen er nok et bevis på at russland aldri holder det de lover. En signatur fra putin og co er verdt absolutt nada.


DennisB

Legg inn av DennisB »

Jack_Daniels skrev: ons sep 21, 2022 8:59 pm Vanskelig å være uenig med forfatteren av denne tweeten.

Skikkelig dobbeltmoral ja. Dette er ikke en lek, eller et pc-spill fra sofaen, men ekte soldater som dør i titusenvis for en eventyrhistorie de har blitt fortalt, kampen mot de nazistiske bødlene i Ukraina.

Og da har jeg ikke engang nevnt de hundretusener av sivile ukrainere som har blitt drept i rene terrorangrep.

Men alt dette var tilsynelatende greit helt til rekrutteringsmannskapene kommer bankende på deres egen dør, og tvinger dem selv ut i krigen. Først da kommer protestene.

Men, enda godt den kommer til slutt. Kan virke too little, too late, men vi får se. Slikt kan balle på seg.
Sist redigert av DennisB den ons sep 21, 2022 9:13 pm, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jack_Daniels skrev: ons sep 21, 2022 7:13 pm Ja, men dette blir slått ned ganske fort. Det ser nesten litt påtatt ut, måten disse få russerne "protesterer" på.

hehe

Bilde

Vel, det må også sies at demonstrantene i Russland er de unge. Og da jeg var på den alderen der var jeg ikke akkurat klar for å hoppe på politiet jeg heller. De gamle er jo hjernevaska folk som tror at eneste sannhet er myndighetenes TV.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Crazy Horse skrev: ons sep 21, 2022 9:09 pm
Koffer skrev: ons sep 21, 2022 8:30 pm
Ljot skrev: ons sep 21, 2022 8:05 pm
Følger man Putin sine trusler er Russland klare til å bruke a-våpen om russisk "territorium" trues.
Er du litt sånn som Sheldon, ussikker på hvor det er rett å bruke anførselstegn?

Bør ikke det være rundt russisk?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Crazy Horse skrev: ons sep 21, 2022 9:09 pm Følger man Putin sine trusler er Russland klare til å bruke a-våpen om russisk "territorium" trues. Tas taktiske atomvåpen i bruk i Ukraina er jeg rimelig sikker på at NATO/USA erklærer Russland krig. Da forlater jeg Oslo, og begir meg inn i fjellheimen.
Jeg ville ha holdt meg til de stedene et eventuelt missil var ment å treffe. Nedslaget kan fort bli i fjellheimen :D

Sør-Asia kan være et yndet sted i framtida. Just sayin` ;)
Sist redigert av DennisB den ons sep 21, 2022 9:22 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ka9nen skrev: ons sep 21, 2022 9:13 pm
Jack_Daniels skrev: ons sep 21, 2022 7:13 pm Ja, men dette blir slått ned ganske fort. Det ser nesten litt påtatt ut, måten disse få russerne "protesterer" på.

hehe

Bilde

Vel, det må også sies at demonstrantene i Russland er de unge. Og da jeg var på den alderen der var jeg ikke akkurat klar for å hoppe på politiet jeg heller. De gamle er jo hjernevaska folk som tror at eneste sannhet er myndighetenes TV.
Klart det. Lar de politiet plukke dem opp en etter en så blir det fort fullt i fengslene.

For det første burde ikke politiet arrestere protestanter, for det andre må folket protestere massivt og hindre politiet i å arrestere noen.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Crazy Horse skrev: ons sep 21, 2022 9:09 pm
Koffer skrev: ons sep 21, 2022 8:30 pm
Ljot skrev: ons sep 21, 2022 8:05 pm
Kreml fremstår etterhvert som en mastodont på leirføtter, ubehagelig nær tjæregropa. Dette regimet kan fort falle, jeg regner det som et langt mer sannsynlig scenario enn at atomvinteren skal legge seg over Europa. Forøvrig kan resten av Europa ikke leve med at Kreml seirer i Ukraina. For da er bare spørsmålet hvor neste sted på lista er. Polen? Baltikum? Øst-Finnmark? Dette er en sivilisasjonskrig, like mye som noe annet. Og den må vinnes.
Nå ligger, i følge mange, russerne nede med brukket rygg. Både økonomisk og militært. Over 80 % av Ukraina er fortsatt blått og gult. Det er langt til den polske grensa for ruzzerne.

At de angriper et NATO-land ser jeg på som veldig usannsynlig. Det er rene selvmordsangrepet, og det vet Putin. Dette sa han også for noen år tilbake, men man skal dog aldri si aldri. Man kan ikke stole på noe av hva de sier.

Jeg tror, dessverre, at Russland vinner Donbas med omheng. Sikrer Krim. De kommer til å bruke alle midler for å oppnå dette. Så blir det en stillingskrig ved grensene, terrorbombing av ukrainske byer. En fryst/fastlås situasjon. Da kan heller Ukraina ALDRI bli medlem av NATO.

Det aller viktigste er at Ukraina forblir en nasjon, og at ikke russerne tar Kiev og de største byene. Landet må motta enorme økonomiske og militære bidrag så det skal koste enormt mye å gå på de blå og gule igjen. I tillegg må de europeiske landene styrke forsvarene sine betraktelig, spesielt Tyskland, GB, Frankrike, Polen.
Tror du tar feil. Dagens delmobilisering er dels et spill for galleriet. Eldre russiske soldater i Ukraina er utstyrt med håndvåpen fra 2. verdenskrig. Russerne har mistet enorme mengde med tanks, artilleri, armerte kjøretøy, ammunisjon m.v.. Hvilke tyngre våpen skal de 300 000 umotiverte soldatene utstyres med om kanskje 5-6 måneder ? Eller våpen i sin alminnelighet for den del ? Det tar tid å sette opp en brigade. En mekanisert brigade forutsetter tilgang på tyngre våpen. Hvor skal russerne få dette fra ? De har ikke teknologi til å produsere dette selv. De mangler elementære reservedeler til sivile fly. Kina har ikke solgt noe, og vil ikke selge pga sanksjonsfare. I Iran er det uro og snart opprør. Nord-Korea ? Presidenten viser frem komplekse nyttårsraketter, og er lutfattig. Før russerne rekker å mobilisere vil Kherson, Mariupol, Meliotopel (eller hvordan byens navn skrives) m.v. falle. Ukrainerne kan befeste sine stillinger med vestlig artilleri, og de nyankomne vil bli lette mål eller kanonføde. Det eneste jeg frykter på vegne av Ukraina og Europa er det Gro Holm sa på Dagsrevyen i kveld. Russere arrangerer improviserte og absurde folkeavstemminger og innlemmer de fire østlige oblastene i Russland. Følger man Putin sine trusler er Russland klare til å bruke a-våpen om russisk "territorium" trues. Tas taktiske atomvåpen i bruk i Ukraina er jeg rimelig sikker på at NATO/USA erklærer Russland krig. Da forlater jeg Oslo, og begir meg inn i fjellheimen.
Nettopp de siste setningene dine jeg vil frem til. Putin vil ikke gi seg. Han har satset alt, og kan ikke stå å fortelle det russiske folk at de trekker seg ut av Donbas, Krim, m.m.

Strategien nå er folkeavstemning, sånn som på Krim. De blir en del av Russland, og når russere blir angrepet på russisk jord med våpen fra NATO (som skal selges til det russiske folk) så kan de forsvare bruk av -taktiske atomvåpen- så sant de ikke pøser på med hundretusenvis av soldater. Dessuten tror jeg ikke det står SÅ dårlig til i det russiske forsvaret som enkelte skal ha det til.

Jeg ser ukentlig bilder av godt utstyrte soldater, masser av tanks, pansrede kjøretøy, fly, helikopter osv. Ukraina har også store mangler til vinteren.


Jeg tror ikke NATO/Vesten starter en full krig mot Russland om dette blir brukt. Man risikerer da ikke milliarder av menneskeliv grunnet 15% av Ukraina.

Det er fælt å si det, og store deler av meg vil jo ikke det, for jeg vil Putin og Kreml skal tape, tape og atter tape på alle fronter. Men Putin må ha noe å fortelle det russiske folk. Hvis han beholder (beskytter) Krim og tar over Donbass - mens ukrainerne tar tilbake Kherson, Kharkiv områdene, m.m og beholder Kiev, regjeringen og opp mot 85 % av europas nest-største land i areal - kan det være enden på krigen. I hvert fall foreløpig. Så må man ruste opp Ukraina og bevæpne de til tennene over flere år - samtidig som NATO blir sterkere, øker budsjettene og får inn Finland, Sverige.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

kytec skrev: ons sep 21, 2022 8:58 pm
seriemester2013 skrev: ons sep 21, 2022 5:00 pm
Canucks skrev: ons sep 21, 2022 4:58 pm https://www.dagbladet.no/nyheter/nytt-p ... s/77226298

Hagen fortsetter sin støtte til Putin.
Faen for en idiot han har vist seg å være
Hva faen!

Gamle Hagen er garantert senil.
Bilde

:lol:

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Carl I Hagen har fullstendig mistet det på sine eldre dager. For en del år tilbake så var han jo god på å treffe med utspill som andre partier ikke ønsket eller hadde tenkt på, men som slo ann hos flere enn de som stemmer FrP.

Dette utspillet om russisk-okkuperte byer i Ukraina er jo sinnsykt. Bør jo være åpenbart at den slags "avstemninger" ikke vil være til å stole på. Om de i det hele tatt skulle funnet sted så måtte jo russiske styrker trekke seg ut først og folket få vende tilbake.

startelver

Legg inn av startelver »

Det som er bekymringsfullt er Kina, USA har jo hisset på seg kineserne pga Taiwan, det er ikke akkurat rette tidspunkt å gjøre det på.

Man må prøve å få Kina over på Vestens side i noen spørsmål, vil være en katastrofe hvis våpenleveranser starter å komme fra Kina.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Koffer skrev: ons sep 21, 2022 9:25 pm
Crazy Horse skrev: ons sep 21, 2022 9:09 pm
Koffer skrev: ons sep 21, 2022 8:30 pm

Jeg tror ikke NATO/Vesten starter en full krig mot Russland om dette blir brukt. Man risikerer da ikke milliarder av menneskeliv grunnet 15% av Ukraina.
Jo, man gjør det, man må gjøre det.

Nå er det helt slutt på at ruzzland is calling the shots.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

startelver skrev: ons sep 21, 2022 9:33 pm
Man må prøve å få Kina over på Vestens side i noen spørsmål, vil være en katastrofe hvis våpenleveranser starter å komme fra Kina.
Skjer det tipper jeg at det siste drittproduktet er solgt fra Kina til butikker og postkasser i vesten.

Så får vi se om det er verdt det for Kina.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Tror Russland må gå for uavgjort. De gjør jo ikke det. Men burde ha gjort.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

startelver skrev: ons sep 21, 2022 9:33 pm Man må prøve å få Kina over på Vestens side i noen spørsmål, vil være en katastrofe hvis våpenleveranser starter å komme fra Kina.
Det skjer ikke, Putin er Kinas mann, det vil sitte veldig langt inne for dem å vende ryggen til Russland, da et svekket Russland vil styrke USA, og det er ikke i Kina sin interesse.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

kytec skrev: ons sep 21, 2022 9:16 pm
Crazy Horse skrev: ons sep 21, 2022 9:09 pm
Koffer skrev: ons sep 21, 2022 8:30 pm

Følger man Putin sine trusler er Russland klare til å bruke a-våpen om russisk "territorium" trues.
Er du litt sånn som Sheldon, ussikker på hvor det er rett å bruke anførselstegn?

Bør ikke det være rundt russisk?
Hehe. Her har du nok rett. Gikk litt for fort.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Noen av de som får komme hjem nå.

Birdie! Kan det stemme? Edit: Det er sant!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

missChance skrev: ons sep 21, 2022 10:02 pm Noen av de som får komme hjem nå.

Birdie! Kan det stemme? Edit: Det er sant!
Også de to britene fra Azovstal er sluppet fri. Her har det nok vært heftige forhandlinger, siden de to ble forespeilet henrettelse.

Relevant også, og noe jeg finner høyst realistisk.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Fernandovonarb skrev: ons sep 21, 2022 10:15 pm
missChance skrev: ons sep 21, 2022 10:02 pm Noen av de som får komme hjem nå.

Birdie! Kan det stemme? Edit: Det er sant!
Også de to britene fra Azovstal er sluppet fri. Her har det nok vært heftige forhandlinger, siden de to ble forespeilet henrettelse.

Relevant også, og noe jeg finner høyst realistisk.
Ser ut som om det er han som intervjuer krigsfanger, Zolkin, som har vært involvert igjen.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Fernandovonarb skrev: ons sep 21, 2022 10:15 pm
missChance skrev: ons sep 21, 2022 10:02 pm Noen av de som får komme hjem nå.

Birdie! Kan det stemme? Edit: Det er sant!
Også de to britene fra Azovstal er sluppet fri. Her har det nok vært heftige forhandlinger, siden de to ble forespeilet henrettelse.

Relevant også, og noe jeg finner høyst realistisk.
"The main Russian goal was focused on the Balkans and especially taking control of Constantinople. The Ottoman entry into the war opened up new opportunities, but Russia was much too hard-pressed to take advantage of them. Instead, the government incited Britain and France to the action at Gallipoli, which failed badly. Russia then incited a rebellion by the Armenians, who were massacred in one of the great atrocities of the war, the Armenian genocide. The combination of poor preparation and poor planning destroyed the morale of Russian troops and set the stage for the collapse of the entire regime in early 1917"

Mmm...

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»