Situasjonen i Ukraina

Låst
Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av Garindan »

Mia skrev: tor sep 22, 2022 2:24 pm
Canucks skrev: tor sep 22, 2022 1:53 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 1:33 pm

Absolutt ikke, mange av dem er redde for det.
Hva med de som gikk rundt med Z? eller har støttet Z? Regner med at de som har sympatier med Russland er klar for og blø for saken, og er de første til å melde seg.
Noen av dem ja, og noen som jeg har vært en del sammen så har det plutselig blitt litt mer "alvor" ut av det. Var mer en liten bagatell før, men nå ser dem litt mer alvor ut av det. Så er vell spørsmålet hvilken retning dem ser?
Det jeg er mest interessert i angående Russland, av de som har vært der, er hvordan tilgangen på produkter i butikkene er der. Vestlige medier sier at det er skralt, dvs at sanksjonene har effekt. Andre sier at ting er som før. Hvordan opplevde du det?

Caputo

Legg inn av Caputo »

Det er så lite gjennomtenkt det putin holder på med nå at jeg håper det bare fortsetter. Innrullere illsinte krigsmotstandere i hæren er nok det siste denne pøbelhæren trenger.

https://www.nrk.no/urix/menneskerettsor ... 1.16113020

Mia

Legg inn av Mia »

Ljot skrev: tor sep 22, 2022 2:43 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 2:24 pm
Canucks skrev: tor sep 22, 2022 1:53 pm

Hva med de som gikk rundt med Z? eller har støttet Z? Regner med at de som har sympatier med Russland er klar for og blø for saken, og er de første til å melde seg.
Noen av dem ja, og noen som jeg har vært en del sammen så har det plutselig blitt litt mer "alvor" ut av det. Var mer en liten bagatell før, men nå ser dem litt mer alvor ut av det. Så er vell spørsmålet hvilken retning dem ser?
Ja, hva er egentlig ditt inntrykk der? Jeg forstår deg slik at noen av din familie/vennekrets i Russland har vært positive til invasjonen og krigen. Har du inntrykk av at de har blitt mer eller mindre positive til invasjonen det siste halvåret? Og hvordan reagerer de i samtale med deg, når du utfordrer de på legitimiteten til invasjonen? Og hvordan er det for de som har vært og er negative til invasjonen? Er dette noe som river familier i stykker eller holder folk flest kjeft? Hva slags demografi snakker vi om her? Universitet/intelligentia? Fagarbeidere? Uutdannede? Religiøse eller agnostikere? Litt av alt?

Beklager mange spørsmål men dette er interessant. Det er ikke akkurat enkelt å få innblikk i hvordan russere i Russland egentlig tenker.
Skal prøve å fortelle litt om dette. Da krigen startet var mange veldig, hva skal man si, brydde seg ikke så veldig. Var mer opptatt av alle sanksjonene som begynte å komme, alle land var imot Russland osv. Mange var også veldig opptatt på at dette var noe som gikk over fort.
Om jeg fortalte min "mening" hva som skjedde og hvorfor, gikk mye av det samme svarene igjen, at jeg ikke ante så mye, at jeg blir foret med nyheter fra vestlige nyheter.
For å svare konkret om dette river istykker mange familier. JA, det gjør det. Desverre mange saker om dette som jeg hører om enkelte Russere som har bodd i utlandet, fått unger, og blitt store krangler med kone/mann som har gjort at noen har flyttet tilbake til Russland osv.

Som sagt etter krigen brøyt ut har jeg vært der 3 ganger. Første gangen var det så og si ikke noe snakk om dette. 2 gangen var det litt mer snakk om det, men folk var redde for å si noe galt, redde for hvem som hørte på hva som ble sagt. Forrige gang jeg var der, var flere personer åpen om det, jeg kunne sitte på bussen å høre folk prate om krigen. Men det er ekstremt vanskelig for meg å få inn ett bilde av hvilke personer som er imot, eller for, rett og slett grunnet det er så sprett.

Mange av dem yngre var veldig imot tidligere og jeg følte det var dem eldre som synes det var riktig. Men nå er det faktisk mange eldre som ikke nevner navnet Putin, da dem mener han er Durak, (russisk ord for idiot, tulling).

Jeg sier ikke at alle Russere er perfekte, langt ifra. Mange som fortsatt støtter krigen og mener det er noe som måtte skje. Jeg vill heller ikke skylde på at dem ikke har hatt mulighet til å lese seg opp andre steder for informasjon kan dem få, men dem er vell "redde" for å tro på den, redde for å gjøre noe med den infoen. Dem som klarer å få denne infoen er jo som regel dem yngre i dem store byene som er mer vant til internett.

Nei, det er ikke enkelt å vite hva mange av dem tenker, men mitt intrykk er at flere og fler vet mer og mer hva som egentlig skjer og er nå redde for sine nærmeste som fort kan bli kalt inn i tjeneste.

Mia

Legg inn av Mia »

Garindan skrev: tor sep 22, 2022 3:18 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 2:24 pm
Canucks skrev: tor sep 22, 2022 1:53 pm

Hva med de som gikk rundt med Z? eller har støttet Z? Regner med at de som har sympatier med Russland er klar for og blø for saken, og er de første til å melde seg.
Noen av dem ja, og noen som jeg har vært en del sammen så har det plutselig blitt litt mer "alvor" ut av det. Var mer en liten bagatell før, men nå ser dem litt mer alvor ut av det. Så er vell spørsmålet hvilken retning dem ser?
Det jeg er mest interessert i angående Russland, av de som har vært der, er hvordan tilgangen på produkter i butikkene er der. Vestlige medier sier at det er skralt, dvs at sanksjonene har effekt. Andre sier at ting er som før. Hvordan opplevde du det?
Prisene er blitt høyere på matvarer, mye høyere. Men det er det jo i alle land. Butikkene vill jeg si hadde mye av det samme, om du tenker på mat. Var på noen kjøpesenter, og noen butikker var stengt, men der hang det ofte bare ett skilt, som sto pusser opp ny butikk kommer snart.
Jeg måtte lete litt flere steder for å finne f.eks Pepsi Max osv, men jeg fant det, i enkelte butikker så har dem varer fra WASA, fant også norsk knekkebrød i en butikk, sigdal eller hva det nå heter. Monster og Burn Energidrikk har økt i pris, koster nesten 40kr for en boks.

Hørte at kosmetikk osv var vanskelig å få tak i, men var smekk fult av varer i dem butikkene jeg var i.
Bilbutikkene er det fortsatt mange som så åpen ut, men her var det også mange som var helt stengt.

For å si det sånn, var jeg sulten kunne jeg så og si handle det jeg hadde lyst på å spise.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Garindan skrev: tor sep 22, 2022 3:18 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 2:24 pm
Canucks skrev: tor sep 22, 2022 1:53 pm

Hva med de som gikk rundt med Z? eller har støttet Z? Regner med at de som har sympatier med Russland er klar for og blø for saken, og er de første til å melde seg.
Noen av dem ja, og noen som jeg har vært en del sammen så har det plutselig blitt litt mer "alvor" ut av det. Var mer en liten bagatell før, men nå ser dem litt mer alvor ut av det. Så er vell spørsmålet hvilken retning dem ser?
Det jeg er mest interessert i angående Russland, av de som har vært der, er hvordan tilgangen på produkter i butikkene er der. Vestlige medier sier at det er skralt, dvs at sanksjonene har effekt. Andre sier at ting er som før. Hvordan opplevde du det?
I og med at hun har vært i en storby tviler jeg på at det er store endringer. Det ville brutt veldig med måten man holder befolkningen for narr på i slike despotstyrte nasjoner.

Maten er nok dyrere i Moskva også, men det er i mellomstore byer og nedover at prisene virkelig har begynt å galloppere. Holder Putin folket i Moskva og St. Petersburg fornøyde gjennom skjulte støtteordninger slipper de billig unna vreden.

Caputo

Legg inn av Caputo »


Mia

Legg inn av Mia »

startelver skrev: tor sep 22, 2022 3:00 pm Kan @Mia fortelle oss litt om landet kanskje? Hvilken by har du besøkt, når skjedde besøkene? Hva kostet flybilletten?
Landet er kjempe stort. Har ikke besøkt Moskva denne gangen, men en litt mindre by øst fra Moskva, men fortsatt ikke noen liten by. Dyre billetter, meget dyre. Dro først til istanbull- så videre til Russland. I Tyrkia fikk jeg vekslet til Rubler, siden dem ikke gjør det i Norge. Hadde også med meg dollar som jeg kunne veksle i Russland.

Mia

Legg inn av Mia »

PapaSmurf skrev: tor sep 22, 2022 3:34 pm
Garindan skrev: tor sep 22, 2022 3:18 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 2:24 pm

Noen av dem ja, og noen som jeg har vært en del sammen så har det plutselig blitt litt mer "alvor" ut av det. Var mer en liten bagatell før, men nå ser dem litt mer alvor ut av det. Så er vell spørsmålet hvilken retning dem ser?
Det jeg er mest interessert i angående Russland, av de som har vært der, er hvordan tilgangen på produkter i butikkene er der. Vestlige medier sier at det er skralt, dvs at sanksjonene har effekt. Andre sier at ting er som før. Hvordan opplevde du det?
I og med at hun har vært i en storby tviler jeg på at det er store endringer. Det ville brutt veldig med måten man holder befolkningen for narr på i slike despotstyrte nasjoner.

Maten er nok dyrere i Moskva også, men det er i mellomstore byer og nedover at prisene virkelig har begynt å galloppere. Holder Putin folket i Moskva og St. Petersburg fornøyde gjennom skjulte støtteordninger slipper de billig unna vreden.
Du er nok kanskje inne på noe. Men vill samtidig si at jeg også tok bussen nesten 3 timer fra byen jeg var i til en ganske så liten by/bygd. Matbutikken der hadde også det samme, så ikke ut som var noe krise på matvarer, mye billigere var det også. Vurderte også å dra på Kino, hvor dem hadde ganske så nye filmer.

TWU

Legg inn av TWU »

fargerik skrev: tor sep 22, 2022 10:29 am De skal prise seg lykkelig over at James Bond fremdeles ikke er satt inn for å rydde opp ;-)
Fyren som blir tatt til fange og/eller ødelegger en halv by, hver gang han er i oppdrag? Høres ut som han ville passet som hånd i hanske opp mot russiske tropper.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Mia skrev: tor sep 22, 2022 3:39 pm
startelver skrev: tor sep 22, 2022 3:00 pm Kan @Mia fortelle oss litt om landet kanskje? Hvilken by har du besøkt, når skjedde besøkene? Hva kostet flybilletten?
Landet er kjempe stort. Har ikke besøkt Moskva denne gangen, men en litt mindre by øst fra Moskva, men fortsatt ikke noen liten by. Dyre billetter, meget dyre. Dro først til istanbull- så videre til Russland. I Tyrkia fikk jeg vekslet til Rubler, siden dem ikke gjør det i Norge. Hadde også med meg dollar som jeg kunne veksle i Russland.
Du ser ikke noe problem med å legge igjen penger i krigsstaten Russland?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Caputo skrev: tor sep 22, 2022 3:36 pm
Dette liker jeg å høre/lese.
Nå gjelder det å følge opp. Put your money where your mouth is.
Og til Ukraina; La dem hoppe av, tilby dem trygge omgivelser om så skjer.

Mia

Legg inn av Mia »

missChance skrev: tor sep 22, 2022 3:47 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 3:39 pm
startelver skrev: tor sep 22, 2022 3:00 pm Kan @Mia fortelle oss litt om landet kanskje? Hvilken by har du besøkt, når skjedde besøkene? Hva kostet flybilletten?
Landet er kjempe stort. Har ikke besøkt Moskva denne gangen, men en litt mindre by øst fra Moskva, men fortsatt ikke noen liten by. Dyre billetter, meget dyre. Dro først til istanbull- så videre til Russland. I Tyrkia fikk jeg vekslet til Rubler, siden dem ikke gjør det i Norge. Hadde også med meg dollar som jeg kunne veksle i Russland.
Du ser ikke noe problem med å legge igjen penger i krigsstaten Russland?
Om man ikke har så veldig mye annet valg så ser jeg ikke problemet nei. Jeg støtter overhodet ikke det som skjer, men om jeg faktisk må reise ditt av personlige grunner, så ser jeg ikke andre løsninger. Men om du har det så tar jeg med tips. S
Jeg legger også igjen minimalt med penger, da kortet mitt ikke fungerer. Meste av pengene er det Turkish Airlines som får.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Mia skrev: tor sep 22, 2022 3:50 pm
missChance skrev: tor sep 22, 2022 3:47 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 3:39 pm

Landet er kjempe stort. Har ikke besøkt Moskva denne gangen, men en litt mindre by øst fra Moskva, men fortsatt ikke noen liten by. Dyre billetter, meget dyre. Dro først til istanbull- så videre til Russland. I Tyrkia fikk jeg vekslet til Rubler, siden dem ikke gjør det i Norge. Hadde også med meg dollar som jeg kunne veksle i Russland.
Du ser ikke noe problem med å legge igjen penger i krigsstaten Russland?
Om man ikke har så veldig mye annet valg så ser jeg ikke problemet nei. Jeg støtter overhodet ikke det som skjer, men om jeg faktisk må reise ditt av personlige grunner, så ser jeg ikke andre løsninger. Men om du har det så tar jeg med tips. S
Ved å reise så gir du jo støtte til Russland. Deg om det.

Mia

Legg inn av Mia »

missChance skrev: tor sep 22, 2022 3:53 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 3:50 pm
missChance skrev: tor sep 22, 2022 3:47 pm

Du ser ikke noe problem med å legge igjen penger i krigsstaten Russland?
Om man ikke har så veldig mye annet valg så ser jeg ikke problemet nei. Jeg støtter overhodet ikke det som skjer, men om jeg faktisk må reise ditt av personlige grunner, så ser jeg ikke andre løsninger. Men om du har det så tar jeg med tips. S
Ved å reise så gir du jo støtte til Russland. Deg om det.
Om man ikke har noe valg? Og igjen jeg legger ikke igjen noe nesten, er Tyrkisk flyselskap som får dem pengene.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Lite er vist av direkte nedslag fra HIMARS. Dette skal være et som viser to nedslag mot et hus fullt av orker, sammen med gradbatteriet deres. Presisjonen er upåklagelig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

missChance skrev: tor sep 22, 2022 3:47 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 3:39 pm
startelver skrev: tor sep 22, 2022 3:00 pm Kan @Mia fortelle oss litt om landet kanskje? Hvilken by har du besøkt, når skjedde besøkene? Hva kostet flybilletten?
Landet er kjempe stort. Har ikke besøkt Moskva denne gangen, men en litt mindre by øst fra Moskva, men fortsatt ikke noen liten by. Dyre billetter, meget dyre. Dro først til istanbull- så videre til Russland. I Tyrkia fikk jeg vekslet til Rubler, siden dem ikke gjør det i Norge. Hadde også med meg dollar som jeg kunne veksle i Russland.
Du ser ikke noe problem med å legge igjen penger i krigsstaten Russland?
Tenkte det samme.

Å reise dit er legitimisering av krigen. Å legge igjen penger der er støtte til krigen.

Trist.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »



putin løy, selvfølgelig. Alt tyder på mobilisering av opptil én million, mange uten militærbakgrunn. Hvor lenge til vi ser 1917-tendenser?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Nå er det faenmeg nesten dagligdags å lese at russerne truer med å bruke atomvåpen. I dag er det brødhuet Medvedev igjen.....
Er det retorikk for eget folk???
Alle vet for FAEN at et angrep med atomvåpen fra russisk side vil utløse at de selv vil bli bombet med atomvåpen. Ikke bare litt, men seriøst atombombet.
Jeg fatter ikke hva for PISSPREIK og BULLSHIT de holder på med.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

► Show Spoiler
:lol:

DennisB

Legg inn av DennisB »

fargerik skrev: tor sep 22, 2022 4:48 pm Nå er det faenmeg nesten dagligdags å lese at russerne truer med å bruke atomvåpen. I dag er det brødhuet Medvedev igjen.....
Er det retorikk for eget folk???
Alle vet for FAEN at et angrep med atomvåpen fra russisk side vil utløse at de selv vil bli bombet med atomvåpen. Ikke bare litt, men seriøst atombombet.
Jeg fatter ikke hva for PISSPREIK og BULLSHIT de holder på med.
Det er nok ikke det at de kommer til å bruke dem. Men de tror faktisk fortsatt at det nytter å true Vesten med atomvåpnene sine.. At de da får det som de vil.. Det skjer nok ikke denne gangen heller.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

PapaSmurf skrev: tor sep 22, 2022 4:31 pm
missChance skrev: tor sep 22, 2022 3:47 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 3:39 pm

Landet er kjempe stort. Har ikke besøkt Moskva denne gangen, men en litt mindre by øst fra Moskva, men fortsatt ikke noen liten by. Dyre billetter, meget dyre. Dro først til istanbull- så videre til Russland. I Tyrkia fikk jeg vekslet til Rubler, siden dem ikke gjør det i Norge. Hadde også med meg dollar som jeg kunne veksle i Russland.
Du ser ikke noe problem med å legge igjen penger i krigsstaten Russland?
Tenkte det samme.

Å reise dit er legitimisering av krigen. Å legge igjen penger der er støtte til krigen.

Trist.
Det er definitivt noen etiske problemstillinger der.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Noen som har hørt noe om dette?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

DennisB skrev: tor sep 22, 2022 4:52 pm
fargerik skrev: tor sep 22, 2022 4:48 pm Nå er det faenmeg nesten dagligdags å lese at russerne truer med å bruke atomvåpen. I dag er det brødhuet Medvedev igjen.....
Er det retorikk for eget folk???
Alle vet for FAEN at et angrep med atomvåpen fra russisk side vil utløse at de selv vil bli bombet med atomvåpen. Ikke bare litt, men seriøst atombombet.
Jeg fatter ikke hva for PISSPREIK og BULLSHIT de holder på med.
Det er nok ikke det at de kommer til å bruke dem. Men de tror faktisk fortsatt at det nytter å true Vesten med atomvåpnene sine.. At de da får det som de vil.. Det skjer nok ikke denne gangen heller.
Selv de russiske topplederne forstår at de ikke kan risikere og miste ufattelige mengder av sine egne samfunnsdelaktige innbyggere i et sånt scenario.

Det er nok engang en bløff som tidligere i krigen, og NATO vil ikke vike en tomme fra sitt standpunkt om å støtte Ukraina med våpen og utstyr.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

I går sa Shoigu at de bare skulel kalle opp reservister med erfaring fra krig og med de rette kvalifikasjoner. Det var tydeligvis en løgn


keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

PapaSmurf skrev: tor sep 22, 2022 11:06 am
fargerik skrev: tor sep 22, 2022 11:03 am albania :
At KFC og Burger King holder på er en skandale.
---------------------------------------------------------------------------------------
Det er bare å kutte dem ut.
Ikke mer KFC eller Burger King for min del.
Dette har nok å gjøre med måten eierskapet er lagt opp på. Jeg tipper KFC og Burger King har lokalt eierskap som nekter å legge ned driften. Mens McDonalds eide sine restauranter selv. Men jeg er ikke sikker.
Det stemmer . Iallfall for KFC. De som "leaser " der jobber visstnok med å få solgt det.
Virker nå uansett rart. Skulle tro at de i løpet av et halvt år hadde greid det...Er nok penger involvert ja..

DennisB

Legg inn av DennisB »

missChance skrev: tor sep 22, 2022 4:55 pm Noen som har hørt noe om dette?
Nå har de allerede begynt å hanke inn folk, men flott om de hadde offentliggjort navnene, slik at de det gjelder kan gjemme seg i kjellere, brekke en arm eller et bein, alt for å unngå å krige mot sine brødre i Ukraina.

Jeg hadde aldri i verden latt meg innkalle til en invasjonskrig i et annet land. Men jeg hadde gladelig gått i krigen for å forsvare eget land, levesett og selvstendighet.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Crazy Horse skrev: tor sep 22, 2022 12:18 pm Medvedev sier i dag det jeg skrev her i går, og det Gro Holm antydet på Dagsrevyen. Russland vil kunne bruke alle våpen - også atomvåpen - dersom Russland trues. Dette inkluderer også de fire østlige oblastene i Ukraina om en "folkeavstemming" går russernes vei. Da innlemmes disse oblastene i Russland, ergo...

Dette russiske regimet er de største svina på europeisk jord siden Nazi Tyskland og Hitler. De overgår selv serberne med god margin. Om Russland toucher atomvåpen legger jeg til grunn at NATO asap erklærer krig. NATO og Norge bør begynne med å flytte fly opp til Banak og Finnmark, slik at de russiske atomubåtene som er stasjonert på Kola kan tas ut. Hva norske F 35 gjør på Ørlandet om dette ekskalerer forstår jeg ikke. Få de opp til Finnmark. Jeg tror fortsatt ikke at russerne tør bruke atomvåpen, men de er truende til det av den enkle grunn at de vil tape krigen i det østlige Ukraina. Med et lite forbehold for Krim. Putin og Medvedev og resten av det sittende styre i Kreml er det verste vi har sett i Europa siden 1930 tallet og frem til mai 1945.
Det er jo en interessant tanke, så det betyr at følgende:

1.Ukraina kan ha en folkeavstemning om å bli endel av USA og dermed er hele Ukraina en stat i USA?
2 Ukraina kan befri en liten del av Belgorod Oblast, holde folkeavstemning etter russisk mønster og erklære at Belgorod er ukrainsk land. Det vil selvsagt russerne godta?

Putin maler seg opp i ett hjørne og det er bare en ting å gjøre. Forsyne Ukraina med alle de våpen de ber om. Vesten må være klinkende klar på at hvis Russland bruker atomvåpen vil vesten gjøre det samme.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

De kommer ingen vei med den folkeavstemmingen. De kan mene sjøl at de kan kalle områdene for russiske, men ingen andre kommer til å bry seg.

Så får de velge da om de vil se Russland utslettet eller ei.

Ljot

Legg inn av Ljot »

PapaSmurf skrev: tor sep 22, 2022 4:31 pm
missChance skrev: tor sep 22, 2022 3:47 pm
Mia skrev: tor sep 22, 2022 3:39 pm

Landet er kjempe stort. Har ikke besøkt Moskva denne gangen, men en litt mindre by øst fra Moskva, men fortsatt ikke noen liten by. Dyre billetter, meget dyre. Dro først til istanbull- så videre til Russland. I Tyrkia fikk jeg vekslet til Rubler, siden dem ikke gjør det i Norge. Hadde også med meg dollar som jeg kunne veksle i Russland.
Du ser ikke noe problem med å legge igjen penger i krigsstaten Russland?
Tenkte det samme.

Å reise dit er legitimisering av krigen. Å legge igjen penger der er støtte til krigen.

Trist.
Nå synes jeg dere er litt i overkant kategoriske. Dersom man for eksempel har nær familie i Russland - hva gjør man så? Skal barn nektes kontakt med besteforeldre og andre nære slektniinger bare fordi man skal være like prinsippfast som en Brand på den fjerde kaffikoppen?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ljot skrev: tor sep 22, 2022 5:31 pm
PapaSmurf skrev: tor sep 22, 2022 4:31 pm
missChance skrev: tor sep 22, 2022 3:47 pm

Du ser ikke noe problem med å legge igjen penger i krigsstaten Russland?
Tenkte det samme.

Å reise dit er legitimisering av krigen. Å legge igjen penger der er støtte til krigen.

Trist.
Nå synes jeg dere er litt i overkant kategoriske. Dersom man for eksempel har nær familie i Russland - hva gjør man så? Skal barn nektes kontakt med besteforeldre og andre nære slektniinger bare fordi man skal være like prinsippfast som en Brand på den fjerde kaffikoppen?
Det er selvsagt situasjoner som kan gjøre ting mindre kategoriske. Men de er få.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»