Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Jokkemedkniven »

Partey skal visst ha blitt skadet under oppvarming. Man må jo nesten bare le.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Jokkemedkniven skrev: fre sep 23, 2022 9:15 pm Partey skal visst ha blitt skadet under oppvarming. Man må jo nesten bare le.
Trodde Partey hadde lært at det er viktig med skikkelig foreplay før han trøkker til for fullt. Urutinert.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Håper litt på at Partey har spilt sin siste kamp for oss. Går bare ikke an å være så avhengig av en spiller som kan spille halvparten av kampene. Han må erstattes i januar.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Du får komme med et lite reisebrev etterpå @LittleSteven

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Kan Tony Adams komme til dansegulvet for sin quickstep?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wengerist skrev: fre sep 23, 2022 9:59 pm Håper litt på at Partey har spilt sin siste kamp for oss. Går bare ikke an å være så avhengig av en spiller som kan spille halvparten av kampene. Han må erstattes i januar.
Erstatter til Partey er ikke enkelt med tanke på rollen og kvalitetene. Det har vært diskutert ganske detaljert, særlig i transfertråden.

Har du noen forslag til hvilken spiller klubben da bør gå for?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LittleSteven skrev: lør sep 24, 2022 9:48 am
Jokkemedkniven skrev: fre sep 23, 2022 6:55 pm
LittleSteven skrev: fre sep 23, 2022 6:09 pm

Tusen takk svar! :)
Jeg fikk tips fra en Arsenal-kompis om Go Sport Travel, som er offisiell partner, så da var 3 stk hjemmebilletter sikret :D Kun en kategori ledig på denne kampen, til 1500 kr per person... Men men, nå slipper vi å dra til London uten billett!
Du må huske å være varsom hvis du skal sitte med hjemmefansen som bortesupporter. Du kan bli bedt om å ta på andre klær hvis du f.eks stiller opp i Glimt-drakt, i verste fall nektet adgang. Men du må kose deg på tur, å dra på Emirates er en fantastisk opplevelse!
Ja, det sto på ordren at man ikke kan ha på seg supporterklær for bortelaget, juble for bortelaget, etc. Så vi blir selvsagt å forholde oss "nøytrale".
Tusen takk for det, var på Emirates i 2008 på en vennskapskamp mellom Brasil og Sverige for å feire 50-års jubileet for VM-finalen i 1958. Fantastisk stadion og London er jo verdens beste imho, så gleder meg voldsomt :D
Lykke til på tur! Blir nok en opplevelse.

Fristende som Arsenal-fan å jinxe kampen, og si at det nok går bra, siden du neppe får noe å juble for. Haha... Men jeg er faktisk ikke sikker i det hele tatt, fordi vi som oftest spiller med ganske b-pregede lag i EL, og jeg vet hva B/G kan gjøre på sitt beste. Dog er jeg ikke veldig bekymret for hjemmekampen, den tror jeg går greit.

På Aspmyra derimot, tror jeg det blir steintøft og jeg håper nesten vi stiller med toppet lag. For noen av de lagene vi har stilt med EL, får grisejuling der oppe hvis B/G har en maks kamp.

Hilsen skap B/G supporter, fordi jeg studerte to år i Bodø for ca. 100 år siden, da Staurvik, Runar Berg og Åsmund Bjørkan herjet i norsk fotball.

Håper selvsagt at B/G vinner alt av kamper i EL utenom mot akkurat Arsenal, og at vi sammen dunker ut PSV og treneren deres som vi Arsenal-fans har hatt en mildt sagt anstrengt forhold til! :D

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LittleSteven skrev: søn sep 25, 2022 3:02 pm
Jeg er fornøyd hvis vi får 1 poeng mot Arsenal, men tror det blir to soleklare tap. Må innrømme jeg blir skuffet om vi ikke får 2. plassen, men som Glimt-fan har de siste 3 årene vært en eneste lang orgasme. Før 2020 tenkte jeg at dersom jeg i løpet av livet mitt (er 32 år nå) får oppleve et ligagull med Glimt, kan jeg dø som en lykkelig Glimt-supporter :P Og at jeg nå skriver at jeg blir skuffet om vi ikke klarer 2. plassen i EL-gruppa, sier alt. Så jeg er evig takknemlig, og føler på mange måter kampene mot Arsenal er kronen på verket :)

Jeg hadde sesongkort på Aspmyra fra 1995 ish til jeg flyttet hjemmefra i 2009, så husker godt den tiden der også :D Fine minner det også!
Jeg tror alle ManUtd og Arsenal-fans savner den tiden og de oppgjørene. :-)

B/G er nok ikke like gode i år som de to forrige sesongene. Men jeg er rimelig sikker på at laget holder høyere nivå enn det Moldelaget som b-laget til Arsenal vasket av banen med 3-0 og 4-1 for noen sesonger siden, så jeg forventer mye jevnere kamper.

B/G har vært sinnsvake under Knudsen, og det er noe befriende over det i dagens fotball hvor det er så mye tyngdekraft på det økonomiske, at en i utg.pkt. såpass liten klubb kan stable på beina et så slagkraftig lag med riktig trener og riktig jobbing over tid.

Jeg husker jeg ble veldig skuffet da jeg var og så hjemmekampen live mot RBK på Aspmyra som endte 0-1 etter en heading på corner. Det var vel 93/94 sesongen hvis jeg ikke husker feil (jeg studerte i Bodø fra sommeren 92 til sommeren 94). En studievenn av meg skal faktisk opp og se kampen, for å mimre om studietiden. Han ville ha meg med, men jeg har ikke sjanse pga. jobbing. Hadde vært fantastisk å se B/G - Arsenal på Aspmyra (men det er vel kanskje umulig å få billett, jeg antar alle lokale vil på kampen). Hadde kampen gått i en helg, hadde jeg nok dratt nordover.

startelver

Legg inn av startelver »

Wenger ble intervjuet på Sky Sports i går og mener Arsenal er tittelutfordrere denne sesongen :lol: :lol:


DennisB

Legg inn av DennisB »

Saliba starter mot Danmark i Parken i kveld, i en svært viktig kamp for Frankrike, som kjemper for å unngå nedrykk. Han spiller sentralt i deres trebacks-rekke.

Dette er forresten en av tidenes yngste franske treere bak, med Saliba (21), Badiashile (21, Monaco) til venstre, og Upamecano (23, Bayern Munchen) høyre. Godt mulig framtidas forsvar for Frankrike, med Kounde (23, Barcelona) og Konate (23, Liverpool) i tillegg. Ung stamme det der.

Saliba spilte 70 minutter sist (kom inn etter 23 minutter), og holdt nullen. Da spilte Varane sentral midtstopper, han sitter på benken i dag.
Sist redigert av DennisB den søn sep 25, 2022 8:29 pm, redigert 4 ganger totalt.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

startelver skrev: søn sep 25, 2022 5:56 pm Wenger ble intervjuet på Sky Sports i går og mener Arsenal er tittelutfordrere denne sesongen :lol: :lol:

Som jeg har sagt tidligere, så tror jeg at denne sesongen blir for tidlig å snakke om en mulig kamp om tittelen. Vi mangler fortsatt bredde på spesielt midtbanen og en back-up for Saka for å klare å kjempe i teten gjennom en hel sesong. Men får vi et sommervindu tilsvarende de to siste der vi får tettet igjen de siste hullene i laget, så mener jeg at vi kan begynne å snakke om å kjempe om tittelen neste sesong. Hvis vi fortsetter å spille sånn som vi spiller nå og vi klarer å sanke inn tre-poengere mot lagene utenfor topp6, så tror jeg at vi ihvertfall skal klare topp 4 denne sesongen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Evigunge Giroud på topp for Frankrike, sammen med Mbappè.. 😊
Giroud gjør sakene sine bra for tida. Scorer jevnt og trutt.
Saliba som høyre stopper forresten, Upamecano i midten.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

DennisB skrev: søn sep 25, 2022 8:47 pm Evigunge Giroud på topp for Frankrike, sammen med Mbappè.. 😊
Giroud gjør sakene sine bra for tida. Scorer jevnt og trutt.
Saliba som høyre stopper forresten, Upamecano i midten.
Han og resten av laget blir herja med av Danmark

DennisB

Legg inn av DennisB »

Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 9:24 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 8:47 pm Evigunge Giroud på topp for Frankrike, sammen med Mbappè.. 😊
Giroud gjør sakene sine bra for tida. Scorer jevnt og trutt.
Saliba som høyre stopper forresten, Upamecano i midten.
Han og resten av laget blir herja med av Danmark
Nei, på ingen måte. Kampen er jevn, sier alle statistikker, men Danmark er effektive.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Enzino skrev: søn sep 25, 2022 2:14 pm
Wengerist skrev: fre sep 23, 2022 9:59 pm Håper litt på at Partey har spilt sin siste kamp for oss. Går bare ikke an å være så avhengig av en spiller som kan spille halvparten av kampene. Han må erstattes i januar.
Erstatter til Partey er ikke enkelt med tanke på rollen og kvalitetene. Det har vært diskutert ganske detaljert, særlig i transfertråden.

Har du noen forslag til hvilken spiller klubben da bør gå for?
Nei, og jeg regner med du skjønner at jeg skriver dette i affekt. Scoutingen lar jeg Edu og teamet ta seg av. Det er bare så trist at klubben har gjort seg avhengig av en spiller som er så kjeks.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Frankrike bytter ut 3 spillere i pausen. Inkludert Saliba. Da håper jeg vi får han tilbake skadefri.

Helt grei kamp av Saliba, helt på det jevne.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

DennisB skrev: søn sep 25, 2022 9:34 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 9:24 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 8:47 pm Evigunge Giroud på topp for Frankrike, sammen med Mbappè.. 😊
Giroud gjør sakene sine bra for tida. Scorer jevnt og trutt.
Saliba som høyre stopper forresten, Upamecano i midten.
Han og resten av laget blir herja med av Danmark
Nei, på ingen måte. Kampen er jevn, sier alle statistikker, men Danmark er effektive.
Siste halvdel av førsteomgang styrte Danmark fullstendig, så ingen ufortjent ledelse. Frankrike har vært tamme og forsvaret har slitt mye.

Hilsen en som ser på kampen

DennisB

Legg inn av DennisB »

Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 9:55 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 9:34 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 9:24 pm

Han og resten av laget blir herja med av Danmark
Nei, på ingen måte. Kampen er jevn, sier alle statistikker, men Danmark er effektive.
Siste halvdel av førsteomgang styrte Danmark fullstendig, så ingen ufortjent ledelse. Frankrike har vært tamme og forsvaret har slitt mye.

Hilsen en som ser på kampen
Jeg ser kampen. Frankrike med mest ballbesittelse, jevnt i skudd, sjanser og xG etc. Trenger ikke overdrive her.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

DennisB skrev: søn sep 25, 2022 9:57 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 9:55 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 9:34 pm

Nei, på ingen måte. Kampen er jevn, sier alle statistikker, men Danmark er effektive.
Siste halvdel av førsteomgang styrte Danmark fullstendig, så ingen ufortjent ledelse. Frankrike har vært tamme og forsvaret har slitt mye.

Hilsen en som ser på kampen
Jeg ser kampen. Frankrike med mest ballbesittelse, jevnt i skudd, sjanser og xG etc. Trenger ikke overdrive her.
Når du må henvise til statistikken tyder det i hvert fall på at du ikke fulgte særlig godt med.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 9:59 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 9:57 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 9:55 pm

Siste halvdel av førsteomgang styrte Danmark fullstendig, så ingen ufortjent ledelse. Frankrike har vært tamme og forsvaret har slitt mye.

Hilsen en som ser på kampen
Jeg ser kampen. Frankrike med mest ballbesittelse, jevnt i skudd, sjanser og xG etc. Trenger ikke overdrive her.
Når du må henvise til statistikken tyder det i hvert fall på at du ikke fulgte særlig godt med.
Hva snakker du om? Gå og troll et annet sted. Har sett hele kampen jeg. Statistikkene er enig med meg.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:00 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 9:59 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 9:57 pm
Jeg ser kampen. Frankrike med mest ballbesittelse, jevnt i skudd, sjanser og xG etc. Trenger ikke overdrive her.
Når du må henvise til statistikken tyder det i hvert fall på at du ikke fulgte særlig godt med.
Hva snakker du om? Gå og troll et annet sted. Har sett hele kampen jeg. Statistikkene er enig med meg.
Det er ikke trolling, Danmark har tidvis styrt denne kampen. Frankrikes forsvar var helt ute av det i perioden jeg refererte til. Dårlig med svar fra bortelaget også, foreløpig.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:07 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:00 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 9:59 pm

Når du må henvise til statistikken tyder det i hvert fall på at du ikke fulgte særlig godt med.
Hva snakker du om? Gå og troll et annet sted. Har sett hele kampen jeg. Statistikkene er enig med meg.
Det er ikke trolling, Danmark har tidvis styrt denne kampen. Frankrikes forsvar var helt ute av det i perioden jeg refererte til. Dårlig med svar fra bortelaget også, foreløpig.
Dette er tull. Kampen har vært til tider litt låst, Frankrikes forsvar med god kontroll. Så har det bølget, og de har hatt sine perioder begge lagene. Du kan bare lese statistikkker etter kampen.

Når det blir slike tullete uttrykk som "herjer med" etc, så må jeg jo vise til statistikk som sier at du tar feil. Ellers blir det jo bare "nehei.. joho, det så"..

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:14 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:07 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:00 pm
Hva snakker du om? Gå og troll et annet sted. Har sett hele kampen jeg. Statistikkene er enig med meg.
Det er ikke trolling, Danmark har tidvis styrt denne kampen. Frankrikes forsvar var helt ute av det i perioden jeg refererte til. Dårlig med svar fra bortelaget også, foreløpig.
Dette er tull. Kampen har vært til tider litt låst, Frankrikes forsvar med god kontroll. Så har det bølget, og de har hatt sine perioder begge lagene. Du kan bare lese statistikkker etter kampen.

Når det blir slike tullete uttrykk som "herjer med" etc, så må jeg jo vise til statistikk som sier at du tar feil. Ellers blir det jo bare "nehei.. joho, det så"..
Jeg har hele tiden referert til en spesifikk periode av kampen. Danmark herjet med Frankrike i den perioden, det er det ingenting å si på. Da nytter det heller ikke å komme drassende med all mulig statistikk fra hele kampen.

Det var litt i forkant av da denne tweeten kom:


DennisB

Legg inn av DennisB »

Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:29 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:14 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:07 pm

Det er ikke trolling, Danmark har tidvis styrt denne kampen. Frankrikes forsvar var helt ute av det i perioden jeg refererte til. Dårlig med svar fra bortelaget også, foreløpig.
Dette er tull. Kampen har vært til tider litt låst, Frankrikes forsvar med god kontroll. Så har det bølget, og de har hatt sine perioder begge lagene. Du kan bare lese statistikkker etter kampen.

Når det blir slike tullete uttrykk som "herjer med" etc, så må jeg jo vise til statistikk som sier at du tar feil. Ellers blir det jo bare "nehei.. joho, det så"..
Jeg har hele tiden referert til en spesifikk periode av kampen. Danmark herjet med Frankrike i den perioden, det er det ingenting å si på. Da nytter det heller ikke å komme drassende med all mulig statistikk fra hele kampen.

Det var litt i forkant av da denne tweeten kom:
De hadde en periode rundt de to scoringene hvor de var best. Men det betyr jo ikke at de blir herjet med, generelt. Frankrike hadde også perioder hvor de var best. De var best de første 20-25 minuttene.
Da får du skrive det i det første innlegget ditt da, at de herjet akkurat i denne perioden. Du skrev bare at Frankrike blir herjet med. Det var det jeg svarte på. Ellers var statistikken fra HELE første omgang jevn.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:34 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:29 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:14 pm
Dette er tull. Kampen har vært til tider litt låst, Frankrikes forsvar med god kontroll. Så har det bølget, og de har hatt sine perioder begge lagene. Du kan bare lese statistikkker etter kampen.

Når det blir slike tullete uttrykk som "herjer med" etc, så må jeg jo vise til statistikk som sier at du tar feil. Ellers blir det jo bare "nehei.. joho, det så"..
Jeg har hele tiden referert til en spesifikk periode av kampen. Danmark herjet med Frankrike i den perioden, det er det ingenting å si på. Da nytter det heller ikke å komme drassende med all mulig statistikk fra hele kampen.

Det var litt i forkant av da denne tweeten kom:
De hadde en periode rundt de to scoringene hvor de var best. Men det betyr jo ikke at de blir herjet med, generelt. Frankrike hadde også perioder hvor de var best. De var best de første 20-25 minuttene.
Da får du skrive det i det første innlegget ditt da, at de herjet akkurat i denne perioden. Du skrev bare at Frankrike blir herjet med. Det var det jeg svarte på. Ellers var statistikken fra HELE første omgang jevn.
Jeg skriver jo om hva som skjedde da. Hadde jeg ment helt kampen hadde jeg naturligvis skrevet det. Merkelig at du henger deg så opp i dette.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:45 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:34 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:29 pm

Jeg har hele tiden referert til en spesifikk periode av kampen. Danmark herjet med Frankrike i den perioden, det er det ingenting å si på. Da nytter det heller ikke å komme drassende med all mulig statistikk fra hele kampen.

Det var litt i forkant av da denne tweeten kom:
De hadde en periode rundt de to scoringene hvor de var best. Men det betyr jo ikke at de blir herjet med, generelt. Frankrike hadde også perioder hvor de var best. De var best de første 20-25 minuttene.
Da får du skrive det i det første innlegget ditt da, at de herjet akkurat i denne perioden. Du skrev bare at Frankrike blir herjet med. Det var det jeg svarte på. Ellers var statistikken fra HELE første omgang jevn.
Jeg skriver jo om hva som skjedde da. Hadde jeg ment helt kampen hadde jeg naturligvis skrevet det. Merkelig at du henger deg så opp i dette.
Frankrike åpner best, og er best i ca 20-25 min. Så overtar Danmark noe, og scorer to mål, er dødelig effektive, mens omgangen allikevel da blir jevn totalt sett.

Du kommenterer etter 38 minutter, at Frankrike blir herjet med av Danmark. Intet mer eller mindre.

Hva er feil når jeg skriver at det er jeg uenig i, så lenge omgangen så langt har vært jevn, støttet av alle stats? Det må da være innafor å være uenig i det da?

Da fortsetter du med at du ser kampen... Ja, det gjorde jeg også.

En bisarr diskusjon, rett og slett. God natt.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:54 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:45 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:34 pm
De hadde en periode rundt de to scoringene hvor de var best. Men det betyr jo ikke at de blir herjet med, generelt. Frankrike hadde også perioder hvor de var best. De var best de første 20-25 minuttene.
Da får du skrive det i det første innlegget ditt da, at de herjet akkurat i denne perioden. Du skrev bare at Frankrike blir herjet med. Det var det jeg svarte på. Ellers var statistikken fra HELE første omgang jevn.
Jeg skriver jo om hva som skjedde da. Hadde jeg ment helt kampen hadde jeg naturligvis skrevet det. Merkelig at du henger deg så opp i dette.
Du kommenterer etter 38 minutter, at Frankrike blir herjet med av Danmark. Intet mer eller mindre.
Ja, for det var en periode de ble det. Det er det ellers enighet om ref tweeten jeg la ved.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:57 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:54 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:45 pm

Jeg skriver jo om hva som skjedde da. Hadde jeg ment helt kampen hadde jeg naturligvis skrevet det. Merkelig at du henger deg så opp i dette.
Du kommenterer etter 38 minutter, at Frankrike blir herjet med av Danmark. Intet mer eller mindre.
Ja, for det var en periode de ble det. Det er det ellers enighet om ref tweeten jeg la ved.
Uttrykket "herjet med", fordi de scorer to effektive mål på 5 minutter, er en spontan beskrivelse, et typisk idrettsuttrykk, som ikke gjenspeilet kampen så langt. Det var hele mitt poeng, selv om Lars Tjærnås tvitret det. Det er vel ingen fasit, eller "enighet".

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

DennisB skrev: søn sep 25, 2022 11:02 pm
Tinkler skrev: søn sep 25, 2022 10:57 pm
DennisB skrev: søn sep 25, 2022 10:54 pm

Du kommenterer etter 38 minutter, at Frankrike blir herjet med av Danmark. Intet mer eller mindre.
Ja, for det var en periode de ble det. Det er det ellers enighet om ref tweeten jeg la ved.
Uttrykket "herjet med", fordi de scorer to effektive mål på 5 minutter, er en spontan beskrivelse som ikke gjenspeilet kampen så langt. Det var hele mitt poeng, selv om Lars Tjærnås tvitret det. Det er vel ingen fasit, eller "enighet".
Den perioden varte lengre enn fem minutter, og Danmark skapte mer enn mål i nevnte periode.

startelver

Legg inn av startelver »

Da sier vi Spurs vant kampen, med suverene Højbjerg på midten, godt hjulpet av Spurs-legenden Eriksen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»