Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
SirJames

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av SirJames »

Eldon skrev: søn sep 25, 2022 8:19 pm
SirJames skrev: søn sep 25, 2022 6:38 pm
Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 3:58 pm får inn et storkjøp
Hehe, good one :lol:
Skadeutsatt tenåring med tre innhopp for Sunderland incoming.
:lol: :lol:

Linket til Brøndby, men vi kapret ham i siste liten.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Bra oppmøte på Anfield i kveld, ikke så bra resultat hittil...

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Ministeren skrev: søn sep 25, 2022 7:17 pm Situasjonen med Keita er vanskelig.
Jeg synes, dessverre, den er såre enkel. Keita bør vekk. Han har aldri greid å holde seg skadefri over tid, og selv om det var oppmuntrende at han faktisk var mer på banen enn på tribunen på seinvinteren og våren i år, så holder det rett og slett ikke. Dersom han hadde vært den eneste av sitt kaliber (for potensialet er jo der; det skal jeg ikke krangle på) som var så hyppig ute, så kunne jeg vært med på å gi ham videre tillit. Under tvil. Når han imidlertid er en del av et ledd der oppjusteringsbehovet er som mest markant, så ser jeg ikke lenger noen formildende omstendigheter for ham. Vekk med seg.
Ministeren skrev: søn sep 25, 2022 7:17 pm Han er såpass god når han er tilgjengelig at man må bla opp rimelig mye spenn for å erstatte den kvaliteten.
Han kommer ikke rett inn og briljerer hver gang etter en skadeperiode, han heller. Den slags er forbeholdt Matip. Man har ikke råd til å sitte på en så skadeutsatt spiller og hver gang vente i flere kamper på at han skal greie å spille seg varm. Jeg er sannelig ikke en gang overbevist om at han har forstått Klopp-ball til fulle. Det er imidlertid vanskelig å holde det imot ham, i så fall, siden han strengt tatt aldri har fått sjansen til å bevise over et lengre tidsperspektiv at han har det som skal til for å være et førstevalg på en av indreløperpostene.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ettersom Naby er født i samme stjernetegn som undertegnede, stemmer jeg for at vi beholder ham.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

SirJames skrev: søn sep 25, 2022 8:44 pm Ettersom Naby er født i samme stjernetegn
Hamstringens tegn.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

SirJames skrev: søn sep 25, 2022 6:38 pm
Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 3:58 pm får inn et storkjøp
Hehe, good one :lol:
Sander Berge er da ett stort kjøp, eller? Hele 195 på lissa.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Ministeren skrev: søn sep 25, 2022 7:17 pm Edit: og jeg er uenig, @Faquarl . Ved lengre, skadefrie opphold er Keita et førstevalg på midtbanen. Den store utfordringen er hans tilgjengelighet over tid. Det ødelegger også litt for hans rolle som femtevalg.

Vi lever etter mitt skjønn bedre med en jevnere og tilgjengelig midtbanespiller, selv om man muligens går litt ned i toppnivå. Men vanskelig.
Når var han det..?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Eldon skrev: søn sep 25, 2022 9:42 pm
SirJames skrev: søn sep 25, 2022 8:44 pm Ettersom Naby er født i samme stjernetegn
Hamstringens tegn.
:lol: :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 9:49 pm
SirJames skrev: søn sep 25, 2022 6:38 pm
Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 3:58 pm får inn et storkjøp
Hehe, good one :lol:
Sander Berge er da ett stort kjøp, eller? Hele 195 på lissa.
Fair point.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 9:50 pm
Ministeren skrev: søn sep 25, 2022 7:17 pm Edit: og jeg er uenig, @Faquarl . Ved lengre, skadefrie opphold er Keita et førstevalg på midtbanen. Den store utfordringen er hans tilgjengelighet over tid. Det ødelegger også litt for hans rolle som femtevalg.

Vi lever etter mitt skjønn bedre med en jevnere og tilgjengelig midtbanespiller, selv om man muligens går litt ned i toppnivå. Men vanskelig.
Når var han det..?
Aldri. Poenget mitt var at han da heller ikke kan være et fjerde-/femtevalg, når poenget med slike nettopp er at de er tilgjengelig når førstevalgene roteres.

Keita er nok kvalitetsmessig et førstevalg, men tilgjengelighetsmessig ikke en Liverpool-spiller engang.

For øvrig enig, @mikemodano . Det er nok en blanding av naivitet, romantikk og en uberettiget frykt for at han skal holde seg skadefri og få ut makspotensialet i annen klubb som gjør at jeg i noen grad finner det vanskelig.

Og samme naivitet (eventuelt ukuelig optimisme) må vi vel i all rettferdighetens navn si at Klopp og co også har hatt. Gått inn i flere sesonger med Keita og Ox nå, selv om all erfaring viser at de ikke spiller nok kamper. Nei. Nok nå. Synd, men nødvendig.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Ministeren skrev: man sep 26, 2022 8:01 am Aldri. Poenget mitt var at han da heller ikke kan være et fjerde-/femtevalg, når poenget med slike nettopp er at de er tilgjengelig når førstevalgene roteres.

Keita er nok kvalitetsmessig et førstevalg, men tilgjengelighetsmessig ikke en Liverpool-spiller engang.
Han var ment for å være et førstevalg når vi kjøpte han, det er åpenbart bare man ser på prisen, men han har aldri vært en av våre tre førstevalg.

Fab, Thiago og Hendo er førstevalg nå.

Fab, Wijnaldum, Hendo var førstevalg da.

Han har ikke bare vært skadet, han har også vært benket for spillere som har passet bedre sammen i taktikken vår. Så har man brukt han i korte perioder, hvor han enten har sett ut som en fisk på land, eller så har han vært passe bra nok. Men aldri helt klart bedre enn noen andre.

Jeg har aldri sett et forslag om å benke Wijnaldum, Thiago eller Hendo for Keita.

Da er han fjerdevalg for min del. En rolle han heller ikke har klart å fylle bra nok, pga. skader, at det alltid tar et par kamper før han er 100% osv.

Forrige sesong var et godt steg, men det er jo unntaket heller enn regelen så langt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: man sep 26, 2022 12:14 pm
Ministeren skrev: man sep 26, 2022 8:01 am Aldri. Poenget mitt var at han da heller ikke kan være et fjerde-/femtevalg, når poenget med slike nettopp er at de er tilgjengelig når førstevalgene roteres.

Keita er nok kvalitetsmessig et førstevalg, men tilgjengelighetsmessig ikke en Liverpool-spiller engang.
Han var ment for å være et førstevalg når vi kjøpte han, det er åpenbart bare man ser på prisen, men han har aldri vært en av våre tre førstevalg.

Fab, Thiago og Hendo er førstevalg nå.

Fab, Wijnaldum, Hendo var førstevalg da.

Han har ikke bare vært skadet, han har også vært benket for spillere som har passet bedre sammen i taktikken vår. Så har man brukt han i korte perioder, hvor han enten har sett ut som en fisk på land, eller så har han vært passe bra nok. Men aldri helt klart bedre enn noen andre.

Jeg har aldri sett et forslag om å benke Wijnaldum, Thiago eller Hendo for Keita.

Da er han fjerdevalg for min del. En rolle han heller ikke har klart å fylle bra nok, pga. skader, at det alltid tar et par kamper før han er 100% osv.

Forrige sesong var et godt steg, men det er jo unntaket heller enn regelen så langt.
Men dette skyldes kun skader. Selv om han i veldig korte perioder har vært benket for andre.

Det sagt, at man i det hele tatt diskuterer ny kontrakt med ham nå handler kun om den økonomiske investeringen man har gjort i spilleren. Hadde han kostet klubben like lite som feks. Shaqiri eller Minamino hadde man aldri i verden brukt en kalori på forhandle ny kontrakt.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Helt sjukt å bevitne måten Southgate behandler Trent på. Av de 31 siste kampene til England har Trent kun spilt i 5 av de. Ett England som sliter med å produsere fremover på banen. Forrige kamp Trent spilte hadde han 3 assist(riktignok San Marino, men alikevel).

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

markantovertak skrev: man sep 26, 2022 1:13 pm Men dette skyldes kun skader. Selv om han i veldig korte perioder har vært benket for andre.
At andre spillere passet bedre sammen og gjorde de tingene Klopp ønsket bedre har NULL innvirkning, selv om du erkjenner at han var benket i perioder? Jeg aldri sittet og håpet på at "nå skal Keita endelig bli skadefri og ta over for X", for så god var han rett og slett ikke når han spilte.

Skrekkeksempelet er når han ble byttet ut før første omgang var over mot Real Madrid i CL semien i 20/21 sesongen, men det blir en liten anekdote.

Wijnaldum og Keita gjør ikke de samme tingene på en bane. Hendo og Thiago som kom inn senere benker man ikke.

Han ble i det minste fjerdevalg når Thiago ble kjøpt. Det skal være klart.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

TheOpiate skrev: man sep 26, 2022 2:49 pm Helt sjukt å bevitne måten Southgate behandler Trent på. Av de 31 siste kampene til England har Trent kun spilt i 5 av de. Ett England som sliter med å produsere fremover på banen. Forrige kamp Trent spilte hadde han 3 assist(riktignok San Marino, men alikevel).
Dette er jo kjempefint, da kan han slappe av mens andre spiller drittfotballen til Southgate.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Faquarl skrev: man sep 26, 2022 2:59 pm
TheOpiate skrev: man sep 26, 2022 2:49 pm Helt sjukt å bevitne måten Southgate behandler Trent på. Av de 31 siste kampene til England har Trent kun spilt i 5 av de. Ett England som sliter med å produsere fremover på banen. Forrige kamp Trent spilte hadde han 3 assist(riktignok San Marino, men alikevel).
Dette er jo kjempefint, da kan han slappe av mens andre spiller drittfotballen til Southgate.
Amen.

Southgate er en liten mygg av en manager. Tipper Elton John hadde levert bedre og mer attraktiv fotball.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: man sep 26, 2022 2:57 pm
markantovertak skrev: man sep 26, 2022 1:13 pm Men dette skyldes kun skader. Selv om han i veldig korte perioder har vært benket for andre.
At andre spillere passet bedre sammen og gjorde de tingene Klopp ønsket bedre har NULL innvirkning, selv om du erkjenner at han var benket i perioder? Jeg aldri sittet og håpet på at "nå skal Keita endelig bli skadefri og ta over for X", for så god var han rett og slett ikke når han spilte.

Skrekkeksempelet er når han ble byttet ut før første omgang var over mot Real Madrid i CL semien i 20/21 sesongen, men det blir en liten anekdote.

Wijnaldum og Keita gjør ikke de samme tingene på en bane. Hendo og Thiago som kom inn senere benker man ikke.

Han ble i det minste fjerdevalg når Thiago ble kjøpt. Det skal være klart.
Du tar helt feil. En Keita uten skader hadde vært Klopps number one på midten. Da hadde man tilpasset resten av midten/laget til Keita. Men slik ble det ikke.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: man sep 26, 2022 2:59 pm
TheOpiate skrev: man sep 26, 2022 2:49 pm Helt sjukt å bevitne måten Southgate behandler Trent på. Av de 31 siste kampene til England har Trent kun spilt i 5 av de. Ett England som sliter med å produsere fremover på banen. Forrige kamp Trent spilte hadde han 3 assist(riktignok San Marino, men alikevel).
Dette er jo kjempefint, da kan han slappe av mens andre spiller drittfotballen til Southgate.
Det er nesten aldri fint at ambisiøse fotballspillere mister mesterskap. Neppe i Trents tilfelle heller, selv om han er såpass scouser at det kanskje ikke betyr like mye for ham som for feks. Hendo.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

TheOpiate skrev: man sep 26, 2022 2:49 pm Helt sjukt å bevitne måten Southgate behandler Trent på.
Det er vel den posisjonen i laget hvor det er tøffest konkurranse. James, Trippier, Walker og Arnold. Southgate føler sikkert at det er unødvendig å ha med seg en spiller han ikke skal bruke.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

På en måte forståelig. Southgate er under hardt press og har ikke råd til å miste jobben fordi Trent blir lurt av et veggspill som er annonsert en halvtime før implementering.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

markantovertak skrev: man sep 26, 2022 3:13 pm Du tar helt feil. En Keita uten skader hadde vært Klopps number one på midten. Da hadde man tilpasset resten av midten/laget til Keita. Men slik ble det ikke.
Skriv gjerne mer om denne alternative virkeligheten, nå som du først er i gang.

Poenget er hva slags rolle Keita har og har hatt. Fjerdevalg.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

markantovertak skrev: man sep 26, 2022 3:15 pm Det er nesten aldri fint at ambisiøse fotballspillere mister mesterskap. Neppe i Trents tilfelle heller, selv om han er såpass scouser at det kanskje ikke betyr like mye for ham som for feks. Hendo.
Han vil spille, og jeg vil rippe en linje på ræva til en yngre Shakira. Det er ikke alle ting vi vil som vi trenger.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Folk_flesk skrev: man sep 26, 2022 3:40 pm På en måte forståelig. Southgate er under hardt press og har ikke råd til å miste jobben fordi Trent blir lurt av et veggspill som er annonsert en halvtime før implementering.
Bedre å miste jobben fordi man stiller med backer som er så evneveike offensivt at de har problemer å finne veien ut av egen sekstenmeter?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Faquarl skrev: man sep 26, 2022 3:58 pm
markantovertak skrev: man sep 26, 2022 3:15 pm Det er nesten aldri fint at ambisiøse fotballspillere mister mesterskap. Neppe i Trents tilfelle heller, selv om han er såpass scouser at det kanskje ikke betyr like mye for ham som for feks. Hendo.
Han vil spille, og jeg vil rippe en linje på ræva til en yngre Shakira. Det er ikke alle ting vi vil som vi trenger.
Hvor ung snakker vi?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: man sep 26, 2022 3:54 pm
markantovertak skrev: man sep 26, 2022 3:13 pm Du tar helt feil. En Keita uten skader hadde vært Klopps number one på midten. Da hadde man tilpasset resten av midten/laget til Keita. Men slik ble det ikke.
Skriv gjerne mer om denne alternative virkeligheten, nå som du først er i gang.

Poenget er hva slags rolle Keita har og har hatt. Fjerdevalg.
Han har ikke vært noe valg, han har vært skadet.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

SirJames skrev: man sep 26, 2022 5:35 pm Hvor ung snakker vi?
Spør DiCaprio.

Hun holder seg tydeligvis bra fortsatt etter en rask sjekk, men 15-20 år oppover er litt mye.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Faquarl skrev: man sep 26, 2022 5:47 pm
SirJames skrev: man sep 26, 2022 5:35 pm Hvor ung snakker vi?
Spør DiCaprio.
Har prøvd, men han svarer ikke på sms'ene mine :shock:

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

markantovertak skrev: man sep 26, 2022 5:45 pm
Faquarl skrev: man sep 26, 2022 3:54 pm
markantovertak skrev: man sep 26, 2022 3:13 pm Du tar helt feil. En Keita uten skader hadde vært Klopps number one på midten. Da hadde man tilpasset resten av midten/laget til Keita. Men slik ble det ikke.
Skriv gjerne mer om denne alternative virkeligheten, nå som du først er i gang.

Poenget er hva slags rolle Keita har og har hatt. Fjerdevalg.
Han har ikke vært noe valg, han har vært skadet.
Som har ført til at han har blitt fjerdevalg.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

SirJames skrev: man sep 26, 2022 5:51 pm
Faquarl skrev: man sep 26, 2022 5:47 pm
SirJames skrev: man sep 26, 2022 5:35 pm Hvor ung snakker vi?
Spør DiCaprio.
Har prøvd, men han svarer ikke på sms'ene mine :shock:
Du er for gammal.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: man sep 26, 2022 5:52 pm
markantovertak skrev: man sep 26, 2022 5:45 pm
Faquarl skrev: man sep 26, 2022 3:54 pm

Skriv gjerne mer om denne alternative virkeligheten, nå som du først er i gang.

Poenget er hva slags rolle Keita har og har hatt. Fjerdevalg.
Han har ikke vært noe valg, han har vært skadet.
Som har ført til at han har blitt fjerdevalg.
Nei, han er fremdeles skadet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»