Casper Ruud

Svar
startelver

Re: Casper Ruud

Legg inn av startelver »

Stemmer det at Laver skal avgjøres med Casper i hovedrollen i kveld ? Møter Fritz.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Hvis ikke tiafo slår tsitsipas her nå så, noe han ikke gjør tror jeg

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

drazyc skrev: søn sep 25, 2022 4:37 pm Noen som vet om Casper faktisk skal spille i Seoul neste uke? Han er i trekningen, men det virker jo ganske brutalt å dra rett fra Laver Cup. Lang flyreise for en 250-turnering. Men skal spille Tokyo uken etter, så det er kanskje verdt å ta turen.
Blir nok ikke kamp før torsdag for Casper, hvert fall. Norrie og Fritz er i samme båt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »


TWU

Legg inn av TWU »

Er det sånn at siste kamp utgår om Tiafoe vinner?

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Det har vært fryktelig kult å følge Casper i år, og jeg er så glad for at jeg fikk oppleve han i Lillehammer forrige uke. Håper utviklingen hans fortsetter!

Noen som vet hvilke turnering som er neste for Casper?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

rommegrot skrev: man sep 26, 2022 9:06 pm Det har vært fryktelig kult å følge Casper i år, og jeg er så glad for at jeg fikk oppleve han i Lillehammer forrige uke. Håper utviklingen hans fortsetter!

Noen som vet hvilke turnering som er neste for Casper?
Han er høyest ranket og oddsfavoritt i turneringen denne uka i Seoul, og så er det Tokyo neste uke.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

rommegrot skrev: man sep 26, 2022 9:06 pm Det har vært fryktelig kult å følge Casper i år, og jeg er så glad for at jeg fikk oppleve han i Lillehammer forrige uke. Håper utviklingen hans fortsetter!

Noen som vet hvilke turnering som er neste for Casper?
Han møter vinneren av Jarry/Peniston i Seoul. Onsdag eller torsdag.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Jarry blir motstander, første møte dem i mellom. Spilles torsdag.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Casper spiller kamp mot Jarry i dag. Kampen er planlagt til å starte 12.00.
Har lest meg litt opp på Nicolas Jarry, som jeg ikke kjente særlig til fra før.
Han har vært såpass høyt som nr 38 på ATP-rank, i Juli 2019.
Han har vunnet en tittel på ATP-touren, på grusen i Sverige, også dette i 2019.
Har 4-4 i tidligere møter mot topp 10 motstandere.
Han er 198 cm høy, og skal ha serve som sin store force, uten at jeg skal skryte på meg kjennskap om spillestil eller noe annet ved ham.
Han har også vært utestengt 11 måneder for doping. Han ble tatt under finalen i Davis cup i 2019, og skyldte på brasilianske vitaminer. (Han fikk for øvrig sone mesteparten av dommen mens tennisen og verden for øvrig likevel var nedstengt pga covid.)
Jeg har for øvrig ingen peiling på om dette er en troverdig unnskyldning eller ikke, ettersom jeg ikke har lest meg veldig opp i den saken.
Sist redigert av Mehell den tor sep 29, 2022 10:52 am, redigert 1 gang totalt.

spårt

Legg inn av spårt »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 10:44 am Han er 109 cm høy, og skal ha serve som sin store force
Svært imponerende!

Mehell

Legg inn av Mehell »

spårt skrev: tor sep 29, 2022 10:50 am
Mehell skrev: tor sep 29, 2022 10:44 am Han er 109 cm høy, og skal ha serve som sin store force
Svært imponerende!
Hehe. En liten feil som hadde kommet inn der ja.
Har endret nå.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Det er bare å komme seg unna når Jarry server, ser det ut til. Går i hytt og vær der, men kraftfullt er det.

Casper har brutt to ganger allerede, og leder 4-0 i første sett. Casper ser egentlig ikke ut til å bry seg, så har vært meget lett for ham så langt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jarry tok seg sammen mot slutten, men Casper tok første sett 6-2, og det var strengt tatt klasseforskjell mellom disse i det settet.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jarry tar første game i sett 2. Og han har faktisk vunnet sine tre siste servegames blankt. Kan gå mot et mer spennende andre sett.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 12:45 pm Jarry tar første game i sett 2. Og han har faktisk vunnet sine tre siste servegames blankt. Kan gå mot et mer spennende andre sett.
Som skrevet, så gjort, eller hva det heter.
Jarry fikk sin første breakball, og det førte til hans første break.
Casper ligger nå under 1-3 i andre sett.
Så ikke dette komme etter den starten han hadde.

Mehell

Legg inn av Mehell »

6-2, 3-6.

Jarry har virkelig funnet frem godserven, og han har ingen problemer med å hamre Casper i senk på egen serve.

Game on her. Kan fort bli et alt for spennende 3.sett.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Noen tall fra andre sett.
Jarry hadde 8 serveess, og 86% førsteserver inn. Han var rett og slett på et ekstremt høyt nivå i det settet.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jarry holdt høyt nivå også i 3.sett, men Casper beviste at han er en av verdens beste spillere og knakk serven hans til slutt.
2-1 til Casper, 6-2, 3-6, 6-3.

Det blir japansk motstand for Casper i kvarfinelen. Yoshihito Nishioka, som jeg mener tapte en jevn kamp mot FAA i Canada i år, har møtt Casper en gang før. I 2021 knuste Casper ham 6-1, 6-2 på grusen i Madrid.

Vet enda ikke når denne kampen kommer til å spilles.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 2:05 pm
Det blir japansk motstand for Casper i kvarfinelen. Yoshihito Nishioka, som jeg mener tapte en jevn kamp mot FAA i Canada i år, har møtt Casper en gang før. I 2021 knuste Casper ham 6-1, 6-2 på grusen i Madrid.
Så Nishioka knuse Evans her i første runde, og han spilte tydeligvis veldig godt i dag også. Det blir tøff fight og Casper må være på sitt beste.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Casper må vinne turneringen for å holde 2. plassen på rankingen. Mistet poengene fra San Diego denne uken.

Fritz trakk seg for øvrig, så i eventuelt semifinale venter McDonald eller Kovacevic. Overkommelig.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: tor sep 29, 2022 3:47 pm
Mehell skrev: tor sep 29, 2022 2:05 pm
Det blir japansk motstand for Casper i kvarfinelen. Yoshihito Nishioka, som jeg mener tapte en jevn kamp mot FAA i Canada i år, har møtt Casper en gang før. I 2021 knuste Casper ham 6-1, 6-2 på grusen i Madrid.
Så Nishioka knuse Evans her i første runde, og han spilte tydeligvis veldig godt i dag også. Det blir tøff fight og Casper må være på sitt beste.
Jeg så også kampen hans mot Evans, og i likhet med deg så ble jeg imponert. Absolutt en motstander Casper må ta seriøst, og det kan bli et tøft oppgjør.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Casper sikra seg ATP Finals

Mehell

Legg inn av Mehell »

Mr.Meep skrev: tor sep 29, 2022 4:37 pm Casper sikra seg ATP Finals
Jepp. andre året på rad. Stor prestasjon det.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror vi bare skal nyte at vi har en norsk spiller på 2. plass så lenge som mulig.

Mehell

Legg inn av Mehell »

startelver skrev: tor sep 29, 2022 7:37 pm Tror vi bare skal nyte at vi har en norsk spiller på 2. plass så lenge som mulig.
I verdenstoppen. Om han er nr 2, 5, 7 eller whatever er ikke så viktig slik jeg ser det. Det at vi har en nordmann som kan være med og kjempe om seieren i de aller største turneringene er egentlig både sykt og meget imponerende.

Dubia

Legg inn av Dubia »

Taktikken til Nishioka kommer ikke til å fungere langt på nær så godt mot Ruud som den gjorde mot Evans, blir en grei seier for Ruud. H2H i Evans- Nishioka er vell 0-6 nå

Mehell

Legg inn av Mehell »

Dubia skrev: tor sep 29, 2022 7:41 pm Taktikken til Nishioka kommer ikke til å fungere langt på nær så godt mot Ruud som den gjorde mot Evans, blir en grei seier for Ruud. H2H i Evans- Nishioka er vell 0-6 nå
Vi får snart svar.
Casper skal ut nå klokken 08.00, norsk tid.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Casper blir herjet Med i starten. Tapte sitt første game blankt og blir presset hver gang han server så langt. Taper et nytt servegame mens jeg skriver dette, så det er altså 4-1 til Nishioka.
Nishioka har så langt ikke hatt et eneste problem i egen servegame.

Skremmende.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Casper Ruud vs Nishioka 2-6

noen tall fra første sett.
Aces: 2-1
Double faults: 2-0
1st serve percentage: 61%-74%
1st serve points: 52%-71%
2nd serve points: 38%-83%
Unforced errors: 17-4

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»