Test av mat, drikke og godis

Svar
startelver

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av startelver »

Prøv Isbjørn-is isteden halve prisen av Hennig.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

ODHD - O du hildrande du. Denne!
https://webshop.meium.no/products/okolo ... s-med-salt

Trodde det var en lakrisstang. Dette er en fantastisk artig sak der jeg ser ingredienser er blant annet fløte og hvit sjokolade. Myk konsistens. Herlig. Spennede. Artig og veldig, veldig, veldig god! 50 kroner er dyrt, men det er jo slik det er med kvalitet og håndverk.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: fre sep 23, 2022 6:25 pm ODHD - O du hildrande du. Denne!
https://webshop.meium.no/products/okolo ... s-med-salt

Trodde det var en lakrisstang. Dette er en fantastisk artig sak der jeg ser ingredienser er blant annet fløte og hvit sjokolade. Myk konsistens. Herlig. Spennede. Artig og veldig, veldig, veldig god! 50 kroner er dyrt, men det er jo slik det er med kvalitet og håndverk.
Den samme stangen, men med bringebær, ser veldig spennende ut. Hvor mange gram er det?

Nettsiden var så som så, men du kjøpte kanskje i butikk?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirJames skrev: fre sep 23, 2022 7:15 pm
DoktorS skrev: fre sep 23, 2022 6:25 pm ODHD - O du hildrande du. Denne!
https://webshop.meium.no/products/okolo ... s-med-salt

Trodde det var en lakrisstang. Dette er en fantastisk artig sak der jeg ser ingredienser er blant annet fløte og hvit sjokolade. Myk konsistens. Herlig. Spennede. Artig og veldig, veldig, veldig god! 50 kroner er dyrt, men det er jo slik det er med kvalitet og håndverk.
Den samme stangen, men med bringebær, ser veldig spennende ut. Hvor mange gram er det?

Nettsiden var så som så, men du kjøpte kanskje i butikk?
Står ikke gram på, men ikke mer enn 50 i hvert fall... Kjøpte på Matstreif, Youngstorget. Åpent i morra også, så vurderer å spandere på meg litt mer....

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: fre sep 23, 2022 7:21 pm
SirJames skrev: fre sep 23, 2022 7:15 pm
DoktorS skrev: fre sep 23, 2022 6:25 pm ODHD - O du hildrande du. Denne!
https://webshop.meium.no/products/okolo ... s-med-salt

Trodde det var en lakrisstang. Dette er en fantastisk artig sak der jeg ser ingredienser er blant annet fløte og hvit sjokolade. Myk konsistens. Herlig. Spennede. Artig og veldig, veldig, veldig god! 50 kroner er dyrt, men det er jo slik det er med kvalitet og håndverk.
Den samme stangen, men med bringebær, ser veldig spennende ut. Hvor mange gram er det?

Nettsiden var så som så, men du kjøpte kanskje i butikk?
Står ikke gram på, men ikke mer enn 50 i hvert fall... Kjøpte på Matstreif, Youngstorget. Åpent i morra også, så vurderer å spandere på meg litt mer....
1000 kr pr kilo, altså. Da er det bra det smakte godt :D

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Har ikke tenkt å spise en kilo! :-D

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: tor sep 22, 2022 8:15 am Skjønner absolutt ikke poenget med å blande kjeks ned i iskrem med jordbær....
Ikke jeg heller, egentlig. Men kommer vel til å prøve, ettersom vi snakker Hennig-Olsen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Terningkast 4+
► Show Spoiler


Terningkast 5
► Show Spoiler

Frisk og god jordbærsmak på den første. Sandwich-varianten var desto bedre på den helhetlige utførelsen og smak.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »


SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man sep 26, 2022 10:22 pm Denne er ny for meg https://www.lindt.no/
Disse er gode https://www.lindt.no/no/lindt-swiss-thi ... e-box-125g
Elsker Lindt sjokolade.

Handlet sist på Lindt ved Outlet i Vestby. Temmelig dyrt, men kvalitet koster.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

startelver skrev: tor sep 22, 2022 12:48 pm Prøv Isbjørn-is isteden halve prisen av Hennig.
Halve prisen fordi den produseres i Latvia (Ikke alt men mye)

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Glycinello skrev: tor sep 22, 2022 9:04 am
PapaSmurf skrev: ons sep 21, 2022 11:03 pm
Ka9nen skrev: ons sep 21, 2022 10:57 pm Terning kast 6 fra meg

Bilde
Var kjeksen sprø? Så for meg at den ble vassen.

Hadde mer trua på den isboksen med sandwich enn kroneis. Men nå må jeg prøve begge to siden du gir toppscore.
Må ha meg en iskrem-test en dag ser jeg. Sandwich, kroneis og smilvariant. Må jo bare bli bra ;)
Du glemte den med pepperkake

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Måtte prøve denne fra Coopers: CHEEZ-IT ITALIAN FOUR CHEESE 351G: Prisen er vanvittig (89kr), men smaken var upåklagelig. Denne får toppscore fra meg.

Prøvde også pizza-varianten, men den var ikke så god. Mest hvitløkssmak av den.

Har du råd, har du lov:

https://www.cooperscandy.no/cheez-it-it ... heese-351g

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Oslogg123 skrev: tir sep 27, 2022 9:21 pm
Glycinello skrev: tor sep 22, 2022 9:04 am
PapaSmurf skrev: ons sep 21, 2022 11:03 pm

Var kjeksen sprø? Så for meg at den ble vassen.

Hadde mer trua på den isboksen med sandwich enn kroneis. Men nå må jeg prøve begge to siden du gir toppscore.
Må ha meg en iskrem-test en dag ser jeg. Sandwich, kroneis og smilvariant. Må jo bare bli bra ;)
Du glemte den med pepperkake
Nope, men pepperkaker hører julen til og juleprodukter røres ikke før i desember ;)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Glycinello skrev: ons sep 28, 2022 9:03 am
Nope, men pepperkaker hører julen til og juleprodukter røres ikke før i desember ;)
Gleder meg til sjokopepperkakene. Og de skal spises før jul ja...

SirJames

Legg inn av SirJames »

Denne får terningkast 4:
► Show Spoiler

lsklars

Legg inn av lsklars »

Ka9nen skrev: ons sep 21, 2022 10:57 pm Terning kast 6 fra meg

Bilde
Den er episk.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

lsklars skrev: lør okt 01, 2022 11:26 pm
Den er episk.
Den er veldig god, men ble litt kvalmende etterhvert. Spiste for mye :lol: Jeg er over snittet glad i krone-is jordbær så for meg er den midt i blinken

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Av og til tenker jeg det er verdt å stå over nyheter som jeg omtrent vet at jeg ikke bryr meg om... Iskrembokser der småis er forsøkt puttet i en boks styrer jeg glatt unna. Ideen synes jeg bare er håpløs. Det minner meg litt om Freia som holder på med disse rare storplatene sine....

Men av en eller annen grunn gikk jeg bort fra prinsippet og kjøpte Freia Firkløver med kaffe. Hvor interessant der det egentlig? Nidar hadde jo en slags kombo en gang med "Mokkabønner" på sjokoldeplate. Den gikk fort ut. Kaffesmak synes jeg er godt i konfekt, hvis fyllet smaker markant av kaffe og har en annen konsistens. Gjennomgående kaffesmak i sjokolade blir litt meget, ville jeg tro.

Men testet altså Freia Firkløver med kaffe. Smakte akkurat som forventet. Liten kaffesmak. For meg virker hele greiene bare forstyrrende og når det gjelde store Freia-plater kjøper jeg bare Helnøtt, som byr på kontraster.

For meg ble dette terningkast 2. Jeg tok med 80 prosent av plata med meg på jobben og satte den på kjøkkenet ved siden av frukta.
Sist redigert av DoktorS den man okt 03, 2022 5:56 pm, redigert 1 gang totalt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Minde har kommet med en småpose med lakris med sjokolade. Hendig pakke, litt mindre enn de vanlige posene. Her "advares" det på baksiden av pakken at dette "ikke er for alle".... .

Lakrisen er type gele - mye løsere enn lakrisbåter, så smelter mer i munnen. Litt småartig konsistens. Sjokoladen er vel en ganske mørk melkesjokolade. God! Lakrisen smaker veldig godt og har en fin konsistens, og veldig god smak. Bitene er ganske store, og er således tilfredsstillende. Sjokoladen virker å være perfekt tilpasset, hva gjelder smak og mengde.

Her gir jeg rett og slett: Terningkast 6
Sist redigert av DoktorS den man okt 03, 2022 5:55 pm, redigert 1 gang totalt.

Someone

Legg inn av Someone »

DoktorS skrev: man okt 03, 2022 5:49 pm Av og til tenker jeg det er verdt å stå over nyheter som jeg omtrent vet at jeg ikke bryr meg om... Iskrembokser der småis er forsøkt puttet i en boks styrer jeg glatt unna. Ideen synes jeg bare er håpløs. Det minner meg litt om Freia som holder på med disse rare storplatene sine....
Kanskje det er en måte å få solgt ting som ellers ville blitt kassert pga skjønnhetsfeil eller ting som er ødelagt? Litt som å utnytte hele dyret ved å lage pølse :p

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det kommer stadig flere syrnede melkeprodukter med smak. Tine har sin Biola og som sesongvare er pære nå i butikken. Denne mener jeg har vært på markedet før.

Uansett - testet Biola Pære her en dag, og det er en klar favoritt. Nydelig fisk pæresmak. Her er det kunstig sukker, altså uten tilsatt sukker, så sukkermengden ligger på ca 4,5 av 100 gram, noe som er veldig greit. Terningkast 6 til Biola Pære!

Og så har Q-Meieriene kommet med kefir med en ny smak - mango og appelsin. Jeg liker veldig godt gule frukter i syrnede produkter, så denne hadde jeg troa på - den skuffer virkelig ikke - aldeles nydelig smak av mango, men ikke type dominerende mango, for det er også appelsin, som bidrar til balansen. Denne kefiren er fullsukret - så her er man oppe i 8 gram sukker på 100 gram, så det blir en del sukker om man drikker en del av denne....

... og det gjør man jo: Terningkast 6!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Someone skrev: man okt 03, 2022 5:53 pm
DoktorS skrev: man okt 03, 2022 5:49 pm Av og til tenker jeg det er verdt å stå over nyheter som jeg omtrent vet at jeg ikke bryr meg om... Iskrembokser der småis er forsøkt puttet i en boks styrer jeg glatt unna. Ideen synes jeg bare er håpløs. Det minner meg litt om Freia som holder på med disse rare storplatene sine....
Kanskje det er en måte å få solgt ting som ellers ville blitt kassert pga skjønnhetsfeil eller ting som er ødelagt? Litt som å utnytte hele dyret ved å lage pølse :p
Hm, tviler på det akkurat her, i hvert fall - så vidt jeg har forstått er kjeksbitene iskremen mer som "smuler" som man finner i andre typer iskrem, jeg har sett referanser til kjeksbitene i "Lemon Pie". Tror ikke de sveiver i gang en hele ny produktlinje, med massiv markedsføring, for å bli kvitt rester. Det er nok snarere fenomenet at det er mye billigere og enklere å markedsføre eksisterende kjente varer. Folk lar jo seg lure til dette, fordi det er kjent, så lar man seg lettere lokke, samtidig som det er noe litt nytt, som man vil prøve.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man okt 03, 2022 5:51 pm Minde har kommet med en småpose med lakris med sjokolade. Hendig pakke, litt mindre enn de vanlige posene. Her "advares" det på baksiden av pakken at dette "ikke er for alle".... .

Lakrisen er type gele - mye løsere enn lakrisbåter, så smelter mer i munnen. Litt småartig konsistens. Sjokoladen er vel en ganske mørk melkesjokolade. God! Lakrisen smaker veldig godt og har en fin konsistens, og veldig god smak. Bitene er ganske store, og er således tilfredsstillende. Sjokoladen virker å være perfekt tilpasset, hva gjelder smak og mengde.

Her gir jeg rett og slett: Terningkast 6
Mulig denne må testes da, "terningkast 6" utløser jo en bisarr form for nysgjerrighet :D

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jeg gikk forbi Fattighuset i dag - køene der er i seg selv en tragedie. Men jeg konstaterer at mange av de som holdt på med bytting av varer etter mottak av poser, hadde haugevis, ja sågar, stabler av dette produktet... Det er neppe en indikasjon på suksess at produktet gis bort....

https://dinside.dagbladet.no/fritid/ove ... k/75443707

Ikke så overraskende, jeg ga jo et produkt med samme smak her over terningkast 6, så jeg er glad i denne smaken, men til ikke alt som passer med alt. Prøvde også en påkostet versjon fra Metervare, som heller ikke smakte bra.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DoktorS skrev: fre okt 07, 2022 5:53 pm Jeg gikk forbi Fattighuset i dag - køene der er i seg selv en tragedie. Men jeg konstaterer at mange av de som holdt på med bytting av varer etter mottak av poser, hadde haugevis, ja sågar, stabler av dette produktet... Det er neppe en indikasjon på suksess at produktet gis bort....

https://dinside.dagbladet.no/fritid/ove ... k/75443707

Ikke så overraskende, jeg ga jo et produkt med samme smak her over terningkast 6, så jeg er glad i denne smaken, men til ikke alt som passer med alt. Prøvde også en påkostet versjon fra Metervare, som heller ikke smakte bra.
Hvordan fungerer egentlig fattighuset? Er det åpent hver dag? Er det drevet av kommunen, eller er det privatpersoner som driver det? Serverer de middag til narkomane og andre som kan trenge det?
Og så videre.

Bra tiltak. Er vel kanskje noe av det samme som Frelsesarmeen holder på med eller holdt på med i Haugesund (vet ærlig talt ikke om de fortsatt har dette tilbudet).

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mehell skrev: fre okt 07, 2022 6:57 pm
DoktorS skrev: fre okt 07, 2022 5:53 pm Jeg gikk forbi Fattighuset i dag - køene der er i seg selv en tragedie. Men jeg konstaterer at mange av de som holdt på med bytting av varer etter mottak av poser, hadde haugevis, ja sågar, stabler av dette produktet... Det er neppe en indikasjon på suksess at produktet gis bort....

https://dinside.dagbladet.no/fritid/ove ... k/75443707

Ikke så overraskende, jeg ga jo et produkt med samme smak her over terningkast 6, så jeg er glad i denne smaken, men til ikke alt som passer med alt. Prøvde også en påkostet versjon fra Metervare, som heller ikke smakte bra.
Hvordan fungerer egentlig fattighuset? Er det åpent hver dag? Er det drevet av kommunen, eller er det privatpersoner som driver det? Serverer de middag til narkomane og andre som kan trenge det?
Og så videre.

Bra tiltak. Er vel kanskje noe av det samme som Frelsesarmeen holder på med eller holdt på med i Haugesund (vet ærlig talt ikke om de fortsatt har dette tilbudet).
Det er en frivillig organisasjon. Det er vel noe aktivitet der hver dag, men jeg vet ikke hva. Utdeling av mat er to ganger i uka - fredag er i hvert fall fast dag. Tror fattighuset bare deler ut mat, så dette er for "alle". Frelsesarmeen og Kirkens Bymisjon er vel generelt for de som sliter med andre ting enn bare fattigdom.

Absolutt bra tiltak, i går så jeg at det ble delt ut pizza og cola i tillegg til matposene, men antar det ikke var varm pizza, men stekt og brakt ut. Folk av utenlandsk bakgrunn virker å være i stor overvekt, og etter hvert er det tilkommet en del ukrainere også, virker det som. Elles kan jo ordningen utnyttes, så har vel sett en del av og til jeg teker nok er studenter eller andre som kanskje bare har prioritert litt feil... Men slik vil jo det være med et så raust tilbud.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DoktorS skrev: lør okt 08, 2022 9:06 am


Det er en frivillig organisasjon. Det er vel noe aktivitet der hver dag, men jeg vet ikke hva. Utdeling av mat er to ganger i uka - fredag er i hvert fall fast dag. Tror fattighuset bare deler ut mat, så dette er for "alle". Frelsesarmeen og Kirkens Bymisjon er vel generelt for de som sliter med andre ting enn bare fattigdom.

Absolutt bra tiltak, i går så jeg at det ble delt ut pizza og cola i tillegg til matposene, men antar det ikke var varm pizza, men stekt og brakt ut. Folk av utenlandsk bakgrunn virker å være i stor overvekt, og etter hvert er det tilkommet en del ukrainere også, virker det som. Elles kan jo ordningen utnyttes, så har vel sett en del av og til jeg teker nok er studenter eller andre som kanskje bare har prioritert litt feil... Men slik vil jo det være med et så raust tilbud.
Det å være fattig eller gå tom for penger er vel noe som de fleste kan oppleve, så bra at de har en dør som er åpen for de som har et behov, uansett.

Får de mat av butikker, restauranter, kafeer og slikt, eller må de handle inn selv?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fra Coppers:

TROCADERO JULMUST!!!!!!

For en herlig drikk dette var. Må være perfekt om en ønsker en alkoholfri drikk til julematen. Anbefales på det sterkeste:

https://www.cooperscandy.no/trocadero-julmust-50cl

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: søn okt 09, 2022 1:56 pm Fra Coppers:

TROCADERO JULMUST!!!!!!

For en herlig drikk dette var. Må være perfekt om en ønsker en alkoholfri drikk til julematen. Anbefales på det sterkeste:

https://www.cooperscandy.no/trocadero-julmust-50cl
Smaker den som "vanlig" julmust? Er ikke min personlige favoritt, isåfall.

Får selv levering fra Coopers til uka, og skal selvsagt poste karakterer her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»