Forræder med Mads Hansen

Svar
ms_8

Re: Forræder med Mads Hansen

Legg inn av ms_8 »

netrebske skrev: fre sep 23, 2022 8:57 pm I 2 biler var de skjønt enig om at ingen i deres bil var foræder. Det må da være logisk å tenke at foræderne ville plassere seg i alle grupper, slik at de har størst mulig kontroll over alt som blir sagt.
Ja litt rart at dei ikkje tenker på dette. Det vil være ein stor fordel for foræderne om dei snakker med mest mulig personar. Altså fordeler seg mest mulig. Til no har dei enkel jobb med å få dei lojale til å anklage kvarandre.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Som forventa Tonje ut. Blir spennande å sjå i neste episode om dei blir nærmere fasiten. Eller om alle går på Chris.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

God episode. Forræderne gjør mye riktig.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Konseptet hadde vært enda bedre hvis forræderne måtte sabotere oppdragene for å bygge egen pott. Nå gjør de jo alt i det skjulte og det er ren gjetning hvem som er forrædere.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Ser ekstremt lite reality og hadde egentlig ikke tenkt å få med meg dette heller, men ga det en sjanse. Glad for det, for det er ganske underholdene. Finnes sikkert måter å forbedre det på, men med tanke på alt annet ræl som går så er dette bra. 7/10.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Morsom episode, selv om det er utrolig enkelt å være forræder. Og overraskende hvor lite resten av gruppa tenker, de bare kaster rundt seg med anklager uten noe særlig tankevirksomhet.

Anne B. Ragde er jo herlig underholdning i seg selv.

kibby

Legg inn av kibby »

Bra episode, og flott at Cengiz støttet Tonje. In your face, Randulle!!

Anne B er herlig :lol:

TWU

Legg inn av TWU »

Thecokeman skrev: lør sep 24, 2022 12:54 am Ser ekstremt lite reality og hadde egentlig ikke tenkt å få med meg dette heller, men ga det en sjanse. Glad for det, for det er ganske underholdene. Finnes sikkert måter å forbedre det på, men med tanke på alt annet ræl som går så er dette bra. 7/10.
Enig i at det er en underholdningsfaktor i dette, et litt annet konsept enn alle andre mer eller mindre like Reality-programmer.

Er også enig med andre her at det hadde vært gøyere om forræderne ikke hadde hatt samme insentiv som de andre, eks at de fikk potten hvis man IKKE klarte oppdraget. Det eneste de faktisk gjør er jo å sende ut en spiller per dag, ellers er de akkurat som de andre.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Synes dette er virkelig fornøyende underholdning. Pluss for at man har truffet på deltakerne. Hadde ikke blitt halvparten så bra uten folk som Jørn Lier Horst og Anne B Ragde. Dette gjør meg betenkelig på om man greier å få en like bra sesong 2 all den tid man jo ikke kan ha de samme deltakerne.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

GoingKronos skrev: lør sep 24, 2022 10:30 am Morsom episode, selv om det er utrolig enkelt å være forræder. Og overraskende hvor lite resten av gruppa tenker, de bare kaster rundt seg med anklager uten noe særlig tankevirksomhet.

Anne B. Ragde er jo herlig underholdning i seg selv.
Erlend tenkte både riktig og galt når han rett etter han hadde stemt på Tonje, kom på at det var kanskje rart om hun var foræder og sendte ut Katarina, rett etter hun hadde stått opp for Tonje. Erlend kunne reddet Tonje, men er ikke på spore av forædernes taktikk.
Men trot faktisk om Tonje var en av foræderne, så ville de stemt ut Katarina akkurat av den grunnen, hvis man tenker på at Jonas nærmeste, Kristin ble sendt rett ut da mistanken var sterlest mot Jonas, noe som tok bort mistanken mot Jonas.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Hadde man innført grep som at foræderne skulle ødelegge for oppdraget eller andre ting som logisk sett kunne avsløre foræderne ville dette blitt et helt annet type TV-program. Sikkert underholdende det også, men nå er det jo en ren studie i den mennesklige psyke.

Veldig underholdende.

Exes

Legg inn av Exes »

Synes det er rart at ingen stiller spørsmålstegn ved at Jørn Lier Horst, en av Norges beste etterforskere, viser seg å være totalt udugelig i nettopp det å etterforske. Og at han bare stemmer det samme som andre uten noen egen argumentasjon eller tanker.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ja, han har jo inntatt en ganske passiv rolle (slik det ser ut i klippingen for oss tv-seere). Burde egentlig vekke mistanke blant de andre deltagerne, som du påpeker.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Exes skrev: man sep 26, 2022 8:39 pm Synes det er rart at ingen stiller spørsmålstegn ved at Jørn Lier Horst, en av Norges beste etterforskere, viser seg å være totalt udugelig i nettopp det å etterforske. Og at han bare stemmer det samme som andre uten noen egen argumentasjon eller tanker.
Tja, jeg vil vel si hans opptreden hadde vært forståelig, også om han ikke hadde vært forræder. Om han som lojal skulle kommet med velbegrunnede mistanker mot folk, så ville han blitt kastet ut av forræderne med én gang.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Nok en episode hvor Forræderne har veldig god kontroll.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Dette er et kult program, så absolutt, men har en stor svakhet, og det er at det ikke gis noen form for ledetråder eller små hint eller muligheter for å vinne informasjon i retning av forræderne.

Da blir det veldig enkelt for forræderne å hele tiden passe på å ligge nokså lavt, men ikke for lavt, og heller la de lojale stikke seg skikkelig frem og bli stemt ut en etter en. Det blir mye babbel og pekelek av situasjonen.

I tillegg er jo muligheten til å fjerne en om natten en gavepakke til forræderne. Virker som at de bak produksjonen tror det er lettere å finne forræderne enn det faktisk er.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Synes det er en kraftig brist i Kims teori at en av de på dødslista må være foræder. For da vil jo denne bli eliminert som en av de 3 første. Var nok dette foræderne konkluderte med, hvis de lojale tenke slik, så ville den som ble satt på dødslista ryke ut fort, så da satte de seg selv i den store gruppen som ikke var på dødslista.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Dette programmet er utruleg spennande, men enig i kritikken. Blir vanskeleg å ta ut forærdere når man har ingen ledetråder og forærder enkelt kan styre spelet.

Tipper Anne ryker neste fredag og Chris og Sander ligg tynt an. I mellomtiden er dei lojale på villspor. Merkeleg at ingen har tenkt på Jørn. Også rart at alle kjøpte argumentet til Jonas at han ikkje var forærder fordi Kristin rask ut først

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kunne jo også vært spennende om også TV-seerne ikke visste hvem forræderne var. Mulig de prøver på det om det blir en sesong til?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ms_8 skrev: fre sep 30, 2022 10:29 pm Dette programmet er utruleg spennande, men enig i kritikken. Blir vanskeleg å ta ut forærdere når man har ingen ledetråder og forærder enkelt kan styre spelet.

Tipper Anne ryker neste fredag og Chris og Sander ligg tynt an. I mellomtiden er dei lojale på villspor. Merkeleg at ingen har tenkt på Jørn. Også rart at alle kjøpte argumentet til Jonas at han ikkje var forærder fordi Kristin rask ut først
I tillegg har de Jørn på laget som er sterk på å forutse av de lojale forventer fra forræderne og spille på det. Jørn er jo åpenbart det sterkeste kortet der inne og når forræderne allerede har en fordel blir det nesten litt feigt å ha han med.

Når det gjelder de lojale så syns jeg de har noen veldig enkle resonnementer. For eksempel dette med at hvis de avslører en forræder så avslører de flere fordi forræderne beskyttter hverandre, at de mistenker personer som har stått hardt på for å få ut noen som har vist seg å være lojale eller at de ser på hvem som stemmer sammen. Når de tenker sånn blir de lett å manipulere.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Skraevadottir skrev: fre sep 30, 2022 10:39 pm Kunne jo også vært spennende om også TV-seerne ikke visste hvem forræderne var. Mulig de prøver på det om det blir en sesong til?
Burde anonymisert i alle fall en eller to av dem. Og som mange andre har påpekt burde forræderne hatt i oppdrag å sabotere for fellesskapet, ikke bare holde seg under radaren. Kunne blitt veldig bra da. Produksjonen burde også ha grepet inn da Randulle fikk for seg at han skulle stemme ut sørlandspiken. Ingen å hvile øynene på nå.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Det er vanskelig å vite hvor påvirket jeg er av at jeg vet hvem forræderne er, men jeg lurer på om de lojale burde snu litt om på hele tankesettet sitt og ikke velge den de tror det er, men heller gå for de som de anser ville vært forrædernes sterkeste kort hvis de var forræder. De skyter jo i blinde uansett, og siden forræderne styrer så mye av spillet så vil en sterk spiller ha langt større verdi for dem enn for de lojale.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Trodde litt av poenget med å ha forrædere i spillet, var at de skulle prøve å sabotere sølvplukkingen.
Så lenge de slipper det, er det jo bare å holde hodet lavt og surfe igjennom, uten at de lojale får en eneste knagg å henge misstankene på.

Programmet hadde funket mye bedre om forræderne måtte spille spillet, og faktisk være forrædere. Nå blir det jo bare random gjetting.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Kjøtteter skrev: fre sep 30, 2022 10:56 pm
Skraevadottir skrev: fre sep 30, 2022 10:39 pm Kunne jo også vært spennende om også TV-seerne ikke visste hvem forræderne var. Mulig de prøver på det om det blir en sesong til?
Burde anonymisert i alle fall en eller to av dem. Og som mange andre har påpekt burde forræderne hatt i oppdrag å sabotere for fellesskapet, ikke bare holde seg under radaren. Kunne blitt veldig bra da. Produksjonen burde også ha grepet inn da Randulle fikk for seg at han skulle stemme ut sørlandspiken. Ingen å hvile øynene på nå.
Anne B Ragde er ikke din kopp te, altså?

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Skraevadottir skrev: fre sep 30, 2022 10:39 pm Kunne jo også vært spennende om også TV-seerne ikke visste hvem forræderne var. Mulig de prøver på det om det blir en sesong til?
Slik konseptet er i år så hadde det vert umulig for seerne å finne ut hvem som er forrædere og selv med mer sabotering så blir det veldig vanskelig med kun en time i uken. Da måtte man isåfall sluppet mye mer innhold på nett eller hele seanser og konkurranser.

kibby

Legg inn av kibby »

Tror dessverre også det blir Anne B. Og da blir programmet fattigere altså. Anne B er herlig :lol:

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kjøtteter skrev: fre sep 30, 2022 10:56 pm
Skraevadottir skrev: fre sep 30, 2022 10:39 pm Kunne jo også vært spennende om også TV-seerne ikke visste hvem forræderne var. Mulig de prøver på det om det blir en sesong til?
Burde anonymisert i alle fall en eller to av dem. Og som mange andre har påpekt burde forræderne hatt i oppdrag å sabotere for fellesskapet, ikke bare holde seg under radaren. Kunne blitt veldig bra da. Produksjonen burde også ha grepet inn da Randulle fikk for seg at han skulle stemme ut sørlandspiken. Ingen å hvile øynene på nå.
Ja, også jeg trodde at poenget var at de skulle sabotere, men gjorde ikke Jørn dette da han gikk først ut av kista i episoden forrige uke? Da fikk han også skjoldet, som på en måte var hans alibi.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Skraevadottir skrev: lør okt 01, 2022 8:18 am
Kjøtteter skrev: fre sep 30, 2022 10:56 pm
Skraevadottir skrev: fre sep 30, 2022 10:39 pm Kunne jo også vært spennende om også TV-seerne ikke visste hvem forræderne var. Mulig de prøver på det om det blir en sesong til?
Burde anonymisert i alle fall en eller to av dem. Og som mange andre har påpekt burde forræderne hatt i oppdrag å sabotere for fellesskapet, ikke bare holde seg under radaren. Kunne blitt veldig bra da. Produksjonen burde også ha grepet inn da Randulle fikk for seg at han skulle stemme ut sørlandspiken. Ingen å hvile øynene på nå.
Ja, også jeg trodde at poenget var at de skulle sabotere, men gjorde ikke Jørn dette da han gikk først ut av kista i episoden forrige uke? Da fikk han også skjoldet, som på en måte var hans alibi.
Hvis jeg husker det oppdraget riktig så var det vel «første person som går ut av kisten, vinner skjoldet. Hvis alle forlater sin kiste før 20min er gått, så mister dere sølvet».

Var vel derfor Emil bestemte seg for å ligge der hele veien, til tross for at han hadde lest meldingen, fordi han skjønte det var for sent for han, så han bestemte seg for å redde sølvet?

Så hvis det jeg husker er korrekt, så saboterte aldri Jørn oppdraget på noen som helst måte.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

ElGuaje skrev: lør okt 01, 2022 8:33 am
Skraevadottir skrev: lør okt 01, 2022 8:18 am
Kjøtteter skrev: fre sep 30, 2022 10:56 pm

Burde anonymisert i alle fall en eller to av dem. Og som mange andre har påpekt burde forræderne hatt i oppdrag å sabotere for fellesskapet, ikke bare holde seg under radaren. Kunne blitt veldig bra da. Produksjonen burde også ha grepet inn da Randulle fikk for seg at han skulle stemme ut sørlandspiken. Ingen å hvile øynene på nå.
Ja, også jeg trodde at poenget var at de skulle sabotere, men gjorde ikke Jørn dette da han gikk først ut av kista i episoden forrige uke? Da fikk han også skjoldet, som på en måte var hans alibi.
Hvis jeg husker det oppdraget riktig så var det vel «første person som går ut av kisten, vinner skjoldet. Hvis alle forlater sin kiste før 20min er gått, så mister dere sølvet».

Var vel derfor Emil bestemte seg for å ligge der hele veien, til tross for at han hadde lest meldingen, fordi han skjønte det var for sent for han, så han bestemte seg for å redde sølvet?

Så hvis det jeg husker er korrekt, så saboterte aldri Jørn oppdraget på noen som helst måte.
Det høres riktig ut. Jeg har vel ikke fulgt godt nok med her. :p

Mia

Legg inn av Mia »

Hvorfor sover ingen om natta? Hva er det som er så galt? Bor ikke deltagerne sammen, med tanke på at det er 3 stykker som går ut om kvelden/natta for å sende ut noen, folk må jo høre at noen går ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»