«Silje» voldtok en mann: – Jeg er flau over at jeg ikke visste bedre

Svar
Sid

Re: «Silje» voldtok en mann: – Jeg er flau over at jeg ikke visste bedre

Legg inn av Sid »

Queenie skrev: lør sep 24, 2022 12:02 pm
Texas_John skrev: lør sep 24, 2022 11:54 am
Queenie skrev: lør sep 24, 2022 11:24 am Hvor finner du alle disse nepeskrellene?
Har aldri blitt anklaget for noe så sånn sett har jeg vel ikke vært så uheldig at jeg har funnet dem enda.
Ganske uheldig har du vel vært siden du har så dårlig inntrykk av kvinner flest?
Det er jo noe evt kvinner får ta på sin kappe så får menn ta sine forhåndsregler. Historikk viser jo at disse kvinnene finnes.

Champis

Legg inn av Champis »

Queenie skrev: lør sep 24, 2022 11:07 am Jeg får se om jeg gidder å sitere alt som har blitt sagt her i tråden, men flere har da vitterlig skrevet at man må be partner om samtykke og mer til, her skal man vel kanskje helst sove på separate soverom også ifølge noen.

Det finnes ikke noen tvil om hva som er rett og galt i situasjoner med fremmede og hvor ene part er ute av stand til å motsette seg noe som helst, men siden jeg verken har lyst til å oppleve det elelr frivillig utsette meg for noe sånt så tar jeg forholdsregler som gjør at det aldri kan skje.

Du er flink til å fortelle om hva DU personlig gjør/ikke gjør. Akkurat som om det er det vi diskuterer i denne saken.

Champis

Legg inn av Champis »

YxZeC skrev: lør sep 24, 2022 11:38 am
Champis skrev: fre sep 23, 2022 11:10 pm

1. Som de andre meningsfellene dine, så synser du bare om mannens intensjoner og hva han ønsket/ikke ønsket. Noe som ikke hører hjemme i en prinsipiell diskusjon om hun har gjort noe galt eller ikke. Om noe - så kan du/dere jo først og fremst ta innover deg/dere hva én av personene som faktisk var tilstede i situasjonen faktisk sier om dette. Hun mener selv at hun har gjort noe galt.

2. Som Queenie, så legger du også fram, og bruker som argument dine egne preferanser og hva du synes er greit. Som også har null verdi i denne diskusjonen.
Det stemmer. Når man snakker om sin rettsfølelse, så er det en synsing om en lovtekst og utførelse av den, basert på den enkeltes følelser.

Det er jo greit å vite at noens rettsfølelse er helt irrelevant i denne tråden. Da er det sikkert greit å takke for seg.

For øvrig er lovtekster allerede basert på noens synsing. De har ikke oppstått fra noe guddommelig.

Diskusjonen har altså gått på hva denne kvinnen har utført av handlinger. Det sier loven noe om. Rettsfølelsen din har ikke så mye den skulle sagt i forbindelse med det, nei.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Queenie skrev: lør sep 24, 2022 12:02 pm
Texas_John skrev: lør sep 24, 2022 11:54 am
Queenie skrev: lør sep 24, 2022 11:24 am Hvor finner du alle disse nepeskrellene?
Har aldri blitt anklaget for noe så sånn sett har jeg vel ikke vært så uheldig at jeg har funnet dem enda.
Ganske uheldig har du vel vært siden du har så dårlig inntrykk av kvinner flest?
Hørt om incels? Behøver ikke ha så mye erfaring med kvinner for å mislike dem ;)

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Visstnok flere menn som har blitt utsatt for ubehageligheter
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/m ... 1.16113444

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Fyren burde først og fremst få sjekka testosteronnivået sitt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man sep 26, 2022 11:16 pm Fyren burde først og fremst få sjekka testosteronnivået sitt.
Er det noen korellasjon mellom lavt testosteronnivå og risikoen for å bli voldtatt?
Mulig disse kvinnelige predatorene er utstyrt med et instinkt som låser de inn på et bytte med lavt nivå... :lol:

Voldtekt er nå en ting, men at enkelte kvinner kan klå og grafse og komme med upassende seksuelt relaterbare handlinger er ikke akkurat noe nytt. Spør en mannlig servitør på et utested med litt blandet klientell, så blir jeg nesten overrasket om han ikke har opplevd å bli klådd/grafset på.
Og det er en ting man faktisk burde sette fokus på.
Hadde en mannlig gjest gjort det samme med en kvinnelig servitør ville han blitt skjelt ut som en gris. Om en kvinne gjør det så er det liksom bare sånn det er og man skal ta det med et smil...

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Knaberaps skrev: fre sep 23, 2022 9:31 pm
Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 9:27 pm Tipper han er glad for at han hadde en vane med å ta lydopptak.
Det er uansett bedritent og ulovlig. Sjansene for at man skal treffe på ei slik ei er minimale.
Ulovlig? Hva snakker du om?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Rainmaker skrev: tir sep 27, 2022 8:48 am Ulovlig? Hva snakker du om?
Det finner du raskt ut hvis du leser videre etter det du siterte.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Henningsen skrev: tir sep 27, 2022 8:46 am
Texas_John skrev: man sep 26, 2022 11:16 pm Fyren burde først og fremst få sjekka testosteronnivået sitt.
Er det noen korellasjon mellom lavt testosteronnivå og risikoen for å bli voldtatt?
Mulig disse kvinnelige predatorene er utstyrt med et instinkt som låser de inn på et bytte med lavt nivå... :lol:

Voldtekt er nå en ting, men at enkelte kvinner kan klå og grafse og komme med upassende seksuelt relaterbare handlinger er ikke akkurat noe nytt. Spør en mannlig servitør på et utested med litt blandet klientell, så blir jeg nesten overrasket om han ikke har opplevd å bli klådd/grafset på.
Og det er en ting man faktisk burde sette fokus på.
Hadde en mannlig gjest gjort det samme med en kvinnelig servitør ville han blitt skjelt ut som en gris. Om en kvinne gjør det så er det liksom bare sånn det er og man skal ta det med et smil...
Hvem sier man skal ta det med et glis? En mann burde da ha evne til å sette slike mennesker på plass og be dem hute seg til helvete bort, akkurat som kvinner må gjøre. Alt i alt så handler dette mye om folkeskikk, overgrep mot kvinner utført av menn er faktisk et samfunnsproblem, overgrep mot menn utført av kvinner er ikke det (det betyr ikke at enkelte gale kvinner kan utvise grenseoverskridende og obskøn atferd).

Det er forøvrig underholdende at enkelte menn syter om hvor lite sex de får og hvor gnien kvinner kan være, i en tid hvor menn knapt trenger å løfte fingeren for å få seg noe. Spol 60 år tilbake og det var månedsvis med brevveksling, åpne dører, dyre middager og mye mer. Men samtidig så er altså kvinner den stygge ulven her, i en verden hvor menn fortsatt mishandler og begår overgrep mot millioner av kvinner.

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

Henningsen skrev: man sep 26, 2022 10:30 pm Visstnok flere menn som har blitt utsatt for ubehageligheter
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/m ... 1.16113444
"MeNn KaN iKkE bLi VoLdTaTt"

Champis

Legg inn av Champis »

Queenie skrev: tir sep 27, 2022 10:05 am
Henningsen skrev: tir sep 27, 2022 8:46 am
Texas_John skrev: man sep 26, 2022 11:16 pm Fyren burde først og fremst få sjekka testosteronnivået sitt.
Er det noen korellasjon mellom lavt testosteronnivå og risikoen for å bli voldtatt?
Mulig disse kvinnelige predatorene er utstyrt med et instinkt som låser de inn på et bytte med lavt nivå... :lol:

Voldtekt er nå en ting, men at enkelte kvinner kan klå og grafse og komme med upassende seksuelt relaterbare handlinger er ikke akkurat noe nytt. Spør en mannlig servitør på et utested med litt blandet klientell, så blir jeg nesten overrasket om han ikke har opplevd å bli klådd/grafset på.
Og det er en ting man faktisk burde sette fokus på.
Hadde en mannlig gjest gjort det samme med en kvinnelig servitør ville han blitt skjelt ut som en gris. Om en kvinne gjør det så er det liksom bare sånn det er og man skal ta det med et smil...
Hvem sier man skal ta det med et glis? En mann burde da ha evne til å sette slike mennesker på plass og be dem hute seg til helvete bort, akkurat som kvinner må gjøre. Alt i alt så handler dette mye om folkeskikk, overgrep mot kvinner utført av menn er faktisk et samfunnsproblem, overgrep mot menn utført av kvinner er ikke det (det betyr ikke at enkelte gale kvinner kan utvise grenseoverskridende og obskøn atferd).

Det er forøvrig underholdende at enkelte menn syter om hvor lite sex de får og hvor gnien kvinner kan være, i en tid hvor menn knapt trenger å løfte fingeren for å få seg noe. Spol 60 år tilbake og det var månedsvis med brevveksling, åpne dører, dyre middager og mye mer. Men samtidig så er altså kvinner den stygge ulven her, i en verden hvor menn fortsatt mishandler og begår overgrep mot millioner av kvinner.

Hæ?? Hvem har sagt at kvinner er den store stygge ulven når det kommer til voldtekter? Har noen som helst sagt det?

Hva menn får seg av sex og hva som skal til for det - hva i huleste har det i denne diskusjonen å gjøre egentlig? Akkurat som om menn skal være fornøyde med å bli voldtatt, for det er så mange av dem som syter om hvor lite sex de får? Dine holdninger må være noe av det aller verste som finnes i det norske samfunnet! At du har jobbet på et krisesenter har jeg absolutt null tiltro til!

Det du leser i den siste artikkelen som blir lagt ut, er det slikt du kaller "grenseoverskridende og obskøn adferd"? Er det slik du også omtaler situasjoner hvor menn gjør det samme med kvinner? Du skulle vært født på 1800-tallet - du hadde sikkert fungert mye bedre der!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»