Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
startelver

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av startelver »

Boehly er en idiot thats why.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Inbetweener skrev: tir sep 20, 2022 8:08 pm Kjør avhandling, @Jolla.

Tim Steidten vs Victor Orta vs Paul Mitchell.
Så langt har jeg funnet ut at Leeds gjerne betaler toget til Orta av egen lomme, hvis det betyr at han er ferdig i klubben. Ikke direkte lovende.

Steidten er meget godt likt i Leverkusen. Sikkert gjort en del bra. Er vel ganske ny i rollen, men hadde en stilling som sjefsspeider før han ble forfremmet til direktør (tror jeg).

Mitchell finner jeg ikke så mye om, men han har vært aktuell tidligere. Ser ikke så mye rundt han og speidehistorikk før, så han kommer vel som en del av et tospann med en mer erfaren talentjeger.

Med andre ord, jeg trenger fortsatt @Jolla.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Inbetweener skrev: ons sep 21, 2022 3:08 pm
Inbetweener skrev: tir sep 20, 2022 8:08 pm Kjør avhandling, @Jolla.

Tim Steidten vs Victor Orta vs Paul Mitchell.
Så langt har jeg funnet ut at Leeds gjerne betaler toget til Orta av egen lomme, hvis det betyr at han er ferdig i klubben. Ikke direkte lovende.

Steidten er meget godt likt i Leverkusen. Sikkert gjort en del bra. Er vel ganske ny i rollen, men hadde en stilling som sjefsspeider før han ble forfremmet til direktør (tror jeg).

Mitchell finner jeg ikke så mye om, men han har vært aktuell tidligere. Ser ikke så mye rundt han og speidehistorikk før, så han kommer vel som en del av et tospann med en mer erfaren talentjeger.

Med andre ord, jeg trenger fortsatt @Jolla.
The Athletic gjorde et dypdykk på Mitchell. Kan poste et par avsnitt når jeg er hjemme fra jobb.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

VisionQuest skrev: ons sep 21, 2022 3:50 pm
Inbetweener skrev: ons sep 21, 2022 3:08 pm
Inbetweener skrev: tir sep 20, 2022 8:08 pm Kjør avhandling, @Jolla.

Tim Steidten vs Victor Orta vs Paul Mitchell.
Så langt har jeg funnet ut at Leeds gjerne betaler toget til Orta av egen lomme, hvis det betyr at han er ferdig i klubben. Ikke direkte lovende.

Steidten er meget godt likt i Leverkusen. Sikkert gjort en del bra. Er vel ganske ny i rollen, men hadde en stilling som sjefsspeider før han ble forfremmet til direktør (tror jeg).

Mitchell finner jeg ikke så mye om, men han har vært aktuell tidligere. Ser ikke så mye rundt han og speidehistorikk før, så han kommer vel som en del av et tospann med en mer erfaren talentjeger.

Med andre ord, jeg trenger fortsatt @Jolla.
The Athletic gjorde et dypdykk på Mitchell. Kan poste et par avsnitt når jeg er hjemme fra jobb.
Fant artikkelen og bestemte meg for å ta en måned med sånn supertilbud hos dem.

Spennende lesing! Virker som om Mitchell som spydspiss hadde mer å si for den overordnede strukturen som skulle gjennomsyre Monaco enn kun rekrutteringen. Med det mener jeg at han var med på en totalrenovering av alt fra fasiliteter til støtteapparat i alle ledd. Mitchell har virket veldig fokusert på det detaljstyrte rundt hva som kreves i moderne fotball, og det tror jeg er går hånd i hånd med hva Potter tenker. I tillegg har Mitchell jobbet med å få ned snittalderen i Monaco, og det er nok en av grunnene til at Boehly ser på han som et så attraktivt objekt.

Hvis jeg har tolket artikkelen riktig virker det naturlig at vi skal hente inn en head of recruitment i tillegg til Mitchell. Eller kanskje klubben ser for seg at Potters høyre hånd kan ta denne rollen (husker ikke navnet i farta)? Vi har tross alt kjøpt ut hele Brightons trenerstab. Det virker litt dobbelt opp hvis Mitchell nå skal få ansvar for å hente inn flere head of physical training og sjefsspeidere.

Blir mye head nå. Ikke nødvendigvis det verste det, da.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Beklager, jeg er litt MIA fra fridiskusjon til tider, så har ikke vært her de siste dagene. Skal se om jeg får skrevet et svar senere idag.

Ellers ikke veldig overrasket over Freund ikke kunne hentes. Han har en kontrakt med Red Bull-konsernet som er noe uvanlig, og vanskelig/dyr for samtlige parter å bryte.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Harris HERJET med Chelsea U21 og har et voldsomt talent. £25+5 er allikevel mye penger for en 17-åring.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: lør sep 24, 2022 3:29 pm Harris HERJET med Chelsea U21 og har et voldsomt talent. £25+5 er allikevel mye penger for en 17-åring.
Veldig interessant strategi. Vi bruker altså 100 mill (potensielt) på 17-18 åringer som spiller sentral midtbane:

Carney Chukwuemeka
Cesare Casadei
Arsen Zakharyan
Luke Harris

100 mill er mindre enn prisen for en spiller i Mount / Rice / Foden-klassen og vi virker å ta et "bet" på at minst en av de kommer opp på det nivået. Hvis to tar steget har vi gjort et kupp og hvis tre tar steget er det helt vilt god butikk. Blir spennende å se hvordan det ender, men tradisjonelt har det vært god butikk å kjøpe de absolutt største talentene, i alle fall hvis scoutingen er god.

Et annet interessant aspekt er alderen til disse. Vi henter etablerte spillere til forsvar og angrep, men på midtbanen har vi tydeligvis god tid. Det gir god mening hvis vi forlenger med Kante og Jorginho og null mening hvis vi ikke skal gjøre det. Mao. vi kommer til å forlenge med de.

Et tredje interessant aspekt er antallet spillere. Vi trenger ikke så mange sentrale midtbanespillere slik vi spiller i dag. Dette virker derfor som langsiktig planlegging mot en taktikkendring. Veldig uypisk Chelsea å ha såpass langsiktige planer, men veldig interessant!

Saliph

Legg inn av Saliph »

Orakelet skrev: lør sep 24, 2022 9:49 pm
Lew_Ashby skrev: lør sep 24, 2022 3:29 pm Harris HERJET med Chelsea U21 og har et voldsomt talent. £25+5 er allikevel mye penger for en 17-åring.
Veldig interessant strategi. Vi bruker altså 100 mill (potensielt) på 17-18 åringer som spiller sentral midtbane:

Carney Chukwuemeka
Cesare Casadei
Arsen Zakharyan
Luke Harris

100 mill er mindre enn prisen for en spiller i Mount / Rice / Foden-klassen og vi virker å ta et "bet" på at minst en av de kommer opp på det nivået. Hvis to tar steget har vi gjort et kupp og hvis tre tar steget er det helt vilt god butikk. Blir spennende å se hvordan det ender, men tradisjonelt har det vært god butikk å kjøpe de absolutt største talentene, i alle fall hvis scoutingen er god.

Et annet interessant aspekt er alderen til disse. Vi henter etablerte spillere til forsvar og angrep, men på midtbanen har vi tydeligvis god tid. Det gir god mening hvis vi forlenger med Kante og Jorginho og null mening hvis vi ikke skal gjøre det. Mao. vi kommer til å forlenge med de.

Et tredje interessant aspekt er antallet spillere. Vi trenger ikke så mange sentrale midtbanespillere slik vi spiller i dag. Dette virker derfor som langsiktig planlegging mot en taktikkendring. Veldig uypisk Chelsea å ha såpass langsiktige planer, men veldig interessant!
Enig i dette. Veldig interessant! Og utvilsomt et tegn på at Boehly & co. vet hva de driver med! Det kan ikke være annet.

Og Chelsea er trolig de eneste som speider på unge spillere i verden. Desto større grunn til å tro at de gjør alt rett!

Alt er bare helt perfekt planlagt sett fra et Chelsea-perspektiv - det må man kunne si!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: lør sep 24, 2022 9:49 pm
Lew_Ashby skrev: lør sep 24, 2022 3:29 pm Harris HERJET med Chelsea U21 og har et voldsomt talent. £25+5 er allikevel mye penger for en 17-åring.
Veldig interessant strategi. Vi bruker altså 100 mill (potensielt) på 17-18 åringer som spiller sentral midtbane:

Carney Chukwuemeka
Cesare Casadei
Arsen Zakharyan
Luke Harris

100 mill er mindre enn prisen for en spiller i Mount / Rice / Foden-klassen og vi virker å ta et "bet" på at minst en av de kommer opp på det nivået. Hvis to tar steget har vi gjort et kupp og hvis tre tar steget er det helt vilt god butikk. Blir spennende å se hvordan det ender, men tradisjonelt har det vært god butikk å kjøpe de absolutt største talentene, i alle fall hvis scoutingen er god.

Et annet interessant aspekt er alderen til disse. Vi henter etablerte spillere til forsvar og angrep, men på midtbanen har vi tydeligvis god tid. Det gir god mening hvis vi forlenger med Kante og Jorginho og null mening hvis vi ikke skal gjøre det. Mao. vi kommer til å forlenge med de.

Et tredje interessant aspekt er antallet spillere. Vi trenger ikke så mange sentrale midtbanespillere slik vi spiller i dag. Dette virker derfor som langsiktig planlegging mot en taktikkendring. Veldig uypisk Chelsea å ha såpass langsiktige planer, men veldig interessant!
Gode tanker dette.

En liten ting til, om vi kjøper Zakharyan og Harris i tillegg til Casadei så har vi også gått for tre unge midtbanespillere som scorer mye mål. At Harris scoret 13 mål for Fulham U23 i 21/22-sesongen som 16-17-åring og forsøker å forme spillet sitt etter Frank Lampard er jo mildt sagt spennende. Vi får se om vi henter ham.

"He’s a goalscorer, a throwback to that kind of midfield player who just wants to get in the box and score. That’s not something that has been coached".

https://www.google.com/amp/s/theathleti ... s/%3famp=1

Å nei, United-supportere har lært seg sarkasme.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Saliph skrev: lør sep 24, 2022 9:56 pm Og Chelsea er trolig de eneste som speider på unge spillere i verden.

Hvis målet ditt er å påpeke ting som er irrelevant for diskusjonen kan du fortsette med å påpeke at Chelsea ikke er den eneste klubben som spiller på gress, eller som har gardebober tilknyttet treningsanlegget.

Det spesielle med Chelseas ungdomsstrategi under Boehly er ikke at vi speider etter spillere, men at vi bruker et milliardbeløp på å hente spillere til u-lagene Det er "head of youth development" Neil Bath som har plukket ut og hentet disse spillerne og med unntak av Carney skal de spille i u-lagene.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: lør sep 24, 2022 9:59 pm En liten ting til, om vi kjøper Zakharyan og Harris i tillegg til Casadei så har vi også gått for tre unge midtbanespillere som scorer mye mål.

Ja, det har nok også vært på "ønskelista". Passer Carney også inn i dette mønsteret? Ser at han har 7 mål på 14 kamper for England U-18 og U-19.

Er det 4-3-3 med "den nye Lampard" og "den nye Ballack" vi sikter mot?

b0lle

Legg inn av b0lle »

Orakelet skrev: søn sep 25, 2022 9:29 am
Lew_Ashby skrev: lør sep 24, 2022 9:59 pm En liten ting til, om vi kjøper Zakharyan og Harris i tillegg til Casadei så har vi også gått for tre unge midtbanespillere som scorer mye mål.

Ja, det har nok også vært på "ønskelista". Passer Carney også inn i dette mønsteret? Ser at han har 7 mål på 14 kamper for England U-18 og U-19.

Er det 4-3-3 med "den nye Lampard" og "den nye Ballack" vi sikter mot?
Det hadde gjort seg. Savner en slagkraftig 4-3-3.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Orakelet skrev: søn sep 25, 2022 9:19 am
Saliph skrev: lør sep 24, 2022 9:56 pm Og Chelsea er trolig de eneste som speider på unge spillere i verden.

Hvis målet ditt er å påpeke ting som er irrelevant for diskusjonen kan du fortsette med å påpeke at Chelsea ikke er den eneste klubben som spiller på gress, eller som har gardebober tilknyttet treningsanlegget.

Det spesielle med Chelseas ungdomsstrategi under Boehly er ikke at vi speider etter spillere, men at vi bruker et milliardbeløp på å hente spillere til u-lagene Det er "head of youth development" Neil Bath som har plukket ut og hentet disse spillerne og med unntak av Carney skal de spille i u-lagene.
Nja, målet var vel egentlig bare å gjøre litt narr av denne voldsomme tendensen til å spinne alt som har med Chelsea å gjøre positivt (og tilsvarende, alt som har med andre klubber negativt). Klart, det er jo en del av det å være supporter at man vil være optimist og forsvare egen klubb, men på et eller annet tidspunkt så bikker det jo over i det parodiske. Som når man begynner å snakke om hvor bra det er at eieren møter mange folk og spiser middager hvor det blir servert alkohol :)

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Saliph skrev: søn sep 25, 2022 11:59 am
Orakelet skrev: søn sep 25, 2022 9:19 am
Saliph skrev: lør sep 24, 2022 9:56 pm Og Chelsea er trolig de eneste som speider på unge spillere i verden.

Hvis målet ditt er å påpeke ting som er irrelevant for diskusjonen kan du fortsette med å påpeke at Chelsea ikke er den eneste klubben som spiller på gress, eller som har gardebober tilknyttet treningsanlegget.

Det spesielle med Chelseas ungdomsstrategi under Boehly er ikke at vi speider etter spillere, men at vi bruker et milliardbeløp på å hente spillere til u-lagene Det er "head of youth development" Neil Bath som har plukket ut og hentet disse spillerne og med unntak av Carney skal de spille i u-lagene.
Nja, målet var vel egentlig bare å gjøre litt narr av denne voldsomme tendensen til å spinne alt som har med Chelsea å gjøre positivt (og tilsvarende, alt som har med andre klubber negativt). Klart, det er jo en del av det å være supporter at man vil være optimist og forsvare egen klubb, men på et eller annet tidspunkt så bikker det jo over i det parodiske. Som når man begynner å snakke om hvor bra det er at eieren møter mange folk og spiser middager hvor det blir servert alkohol :)
Du som er United-supporter burde vise litt mer forståelse rundt det at vi klamrer oss til hver eneste lille ting som kan tolkes positivt. 😃

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Saliph skrev: søn sep 25, 2022 11:59 am Nja, målet var vel egentlig bare å gjøre litt narr av denne voldsomme tendensen til å spinne alt som har med Chelsea å gjøre positivt (og tilsvarende, alt som har med andre klubber negativt). Klart, det er jo en del av det å være supporter at man vil være optimist og forsvare egen klubb, men på et eller annet tidspunkt så bikker det jo over i det parodiske. Som når man begynner å snakke om hvor bra det er at eieren møter mange folk og spiser middager hvor det blir servert alkohol :)

Haha, jeg ser den, men jeg er oppriktig. For å "bevise" det kan jeg nevne det jeg ser som ulempen med Boehly & co: De har forpliktet seg til å eie klubben i minst 10 år og jeg tror målet deres er å lage verdens beste klubb i den tidsperioden, men når de 10 årene er over fremstår et salg til høystbydende veldig sannsynlig. Om hvem er mest sannsynlig høystbydende for "verdens beste klubb"? Jo, arabere...

Heldigvis kan det komme strengere "fit and proper" test i PL frem til da og verden kan se annerledes ut enn den gjør nå. Time will show.

Det er heller ikke slik at jeg hadde vært positiv uansett hvilke eiere som kom inn. Jeg kan love deg at hvis det hadde kommet "Glazer-eiere", eller hvis Boehly & co utvikler seg til å bli dette, vil jeg bli svært negativ. Chelsea trenger eiere som tilfører fotballen penger, eller i alle fall ikke tapper fotballen. Hvis den forutsetningen brister skjer det samme med forholdet mellom fans og eier.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Saliph skrev: søn sep 25, 2022 11:59 am Nja, målet var vel egentlig bare å gjøre litt narr av denne voldsomme tendensen til å spinne alt som har med Chelsea å gjøre positivt
Dette kom virkelig fra en United-supporter, en supportergruppe som mener at de sitter på et generasjonstalent hver eneste gang det er koblet en unggutt til førstelaget. For tiden er det Garnacho, Pellistri, Diallo og Hannibal det går i, mens før het de Macheda, Rossi, Morrison, Januzai, Fosu-Mensah, Pereira osv.

Jeg har inntrykk av at Chelsea-supportere har begge beina ganske godt plantet på jorda. Ved unntak av Josh McEachran (som så ut som en milliard da han slapp til), er det sjelden jeg hører Chelsea-supportere rope over seg på grunn av unge talenter eller andre ting. Man vet at nåløye er veldig trangt for å lykkes på førstelaget.

Saliph

Legg inn av Saliph »

chelsea8 skrev: søn sep 25, 2022 7:22 pm
Saliph skrev: søn sep 25, 2022 11:59 am Nja, målet var vel egentlig bare å gjøre litt narr av denne voldsomme tendensen til å spinne alt som har med Chelsea å gjøre positivt
Dette kom virkelig fra en United-supporter, en supportergruppe som mener at de sitter på et generasjonstalent hver eneste gang det er koblet en unggutt til førstelaget. For tiden er det Garnacho, Pellistri, Diallo og Hannibal det går i, mens før het de Macheda, Rossi, Morrison, Januzai, Fosu-Mensah, Pereira osv.

Jeg har inntrykk av at Chelsea-supportere har begge beina ganske godt plantet på jorda. Ved unntak av Josh McEachran (som så ut som en milliard da han slapp til), er det sjelden jeg hører Chelsea-supportere rope over seg på grunn av unge talenter eller andre ting. Man vet at nåløye er veldig trangt for å lykkes på førstelaget.
Rolig nå.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Gått så lenge mellom kampene nå at jeg begynner å lete gjennom YouTube for kompilasjoner av våre spillere på oppdrag.



Kom over denne av Casadei. Et par lobotomerte touch, et par feilvalg og en spesielt dårlig avslutning, men utover dette synes jeg han virket veldig god og synes å ha tatt relativt store steg siden @Lew_Ashby linket en video av han i sommer. Han ser langt kvikkere ut i beina og ser ut til å ville bruke få touch på ballen (vet at dette er YouTube, men det ser sånn ut). Skikkelig boks-til-boks i den kampen, i hvert fall.

Spennende med unggutten fra Fulham. Jeg tror jeg liker strategien med å kjøpe spillere i steget før de blir verdt 100 millioner pund. Når de er såpass unge vil de også uansett ha en verdi hvis de ikke skulle slå igjennom. Spennende tider.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: man sep 26, 2022 10:06 am Spennende med unggutten fra Fulham. Jeg tror jeg liker strategien med å kjøpe spillere i steget før de blir verdt 100 millioner pund. Når de er såpass unge vil de også uansett ha en verdi hvis de ikke skulle slå igjennom. Spennende tider.
Enig. Strategien er ganske så genial.

Et typisk motargument man hører er at vi betaler "over markedspris". Denne påstanden forutsetter at det finnes en "markedspris" for de største talentene i 17-18 års alderen og det vil jeg påstå at det ikke gjør. Grunnlaget er for tynt til at man har en fungerende prising. Denne "verdiforvirringen" gjør at vi kan få dealer hvor selgende klubb føler at de har fått kjempebra betalt sammenlignet med andre dealer i denne aldersgruppen, samtidig som at vi mener at vi får en kjempebra deal sammenlignet med hva vi tror spilleren er verdt om 2 år.

Det normale er at spillere i denne aldersgruppen blir i klubben. Unntaksvis er det noen som løper ned kontrakten sin og forlater klubben sin billig (som Sancho fra City eller Livramento & co fra oss), eventuelt talenter som kjøpes dyrt etter at de har blitt en "stjerne" (Vincius, Rodrygo, Martial, Ronaldo7 mfl).

Vår strategi virker å være å kjøpe spillerne før de blir viktige for førstelaget i klubbene sine. Samtidig tilbyr vi et såpass høyt vederlag at klubbene må tenke seriøst på om ikke førsteelveren blir sterkere de neste årene hvis de selger og heller kjøper den erfarne spissen de trenger. Slik sett spekulerer vi i at fotballen og managere alltid har et kortsiktig perspektiv. Managere vet at de måles på resultatene i år og da trenger de erfarne spillere og ikke en 18 åring. Dette gjør at de kan være villig til å selge for billig, vurdert etter et 3 års perspektiv, og den muligheten utnytter vi. Smått genialt!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Werner til Havertz som limer den i vinkelen bak Nick Pope ⚽️

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Reece James med assist. Fant Luke Shaw på bakerste stolpe.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Southgate tar grep og kaster innpå Mason Mount - 2-2 nå!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Bra med litt sjølvtillit for gutta krutt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: man sep 26, 2022 10:13 pm Werner til Havertz som limer den i vinkelen bak Nick Pope ⚽️
Det eneste jeg ber om som fotballsupporter er at Havertz skal heve gulvet for prestasjonene sine.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Lew_Ashby skrev: man sep 26, 2022 10:40 pm
chelsea8 skrev: man sep 26, 2022 10:13 pm Werner til Havertz som limer den i vinkelen bak Nick Pope ⚽️
Det eneste jeg ber om som fotballsupporter er at Havertz skal heve gulvet for prestasjonene sine.
Har Harverz ein annen rolle på landslaget? Syns han virker mye mer skarp når eg har sett han der enn for Chelsea. Tror nok og at det vil bedre seg under Potter, som er veldig flink med å finne riktig rolle for spillerene.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Lew_Ashby skrev: man sep 26, 2022 10:40 pm
chelsea8 skrev: man sep 26, 2022 10:13 pm Werner til Havertz som limer den i vinkelen bak Nick Pope ⚽️
Det eneste jeg ber om som fotballsupporter er at Havertz skal heve gulvet for prestasjonene sine.
Ville hjulpet veldig hvis han fikk en fast posisjon på banen, som han faktisk rekker å bli god i. Han startet ut som en åtter i Lampards vibey formasjon. Ble en slags hybrid kant/tier når Lamps fant ut at motoren til Kai ikke var god nok. Så ble han spiss under Tuchel, i verdens kjedeligste lag å være spiss i. Jeg tror han er litt for allsidig for sitt eget beste, og når han da ikke har fått en posisjon å perfeksjonere så har han endt opp som «ikke spesielt god i noe». Bortsett fra å løpe og kjempe, der er han i verdensklasse hver kamp.

Nå har han en helt annen motor og fysikk, så jeg er spent på hva Potter gjør med han. Det blir dommedag for min del om vi selger han billig til Bayern, hvor han vil dominere europeisk fotball de neste ti årene. Jeg mener at et så stort potensial har han.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Noen kamper spilles i dag, men her er roundup fra de engelske U-landslagsspillerne i siste ukens kamper. Orker ikke å lete opp andre U-landslagsspillere mtp at de fleste i akademiet vårt er engelskmenn, men følgende ikke-Engelske spillere ble tatt ut på U-landslag denne uken:

Frankrike U21: Fofana
Nederland U21: Maatsen
Nord-Irland U21: McClelland
Wales U21: Beach
Italia U20: Casadei
Marokko U20: Tlemcani

Usikker på hvorfor ikke Jimi Tauriainen har spilt for Finland, mulig de ikke har U-landslagskamper denne runden.

For England:

U17:
- Vanskelig å finne gode kampreferat, men Chelsea hadde en drøss med spillere i troppen som bla møtte Norge i Syrenka Cup: Acheampong (stopper/back), Boniface (venstreback), Curd (keeper), Dyer (offensiv midt), George (kant), Golding (sentral midt)
- Boniface, Dyer, Golding startet mot Tsjekkia (3-0)
- Boniface, Acheampong, Curd startet mot Norge (1-2)
- Spiller siste kampen i dag.

U18:
- Angrepsspiller Leo Castledine startet som kaptein mot Færøyene (2-1), og kom innpå mot Belgia (2-1) og Nederland (1-0 ble matchvinner).
- Midtbanespiller Samuel Rak-Sakiy startet også mot Færøyene og fikk kun 4-5 min tilsammen mot Belgia og Nederland.

U19:
- Midtbanespiller Lewis Hall spilte 90 min i begge seirene mot Montenegro (2-0) og Georgia (6-0). Viktig spiller for den generasjonen, topp 5 unge talenter for oss. Allerede debutert for oss i Ligacupen i fjor.
- ChelseaYouth meldte at venstreback Zak Sturge ble tatt ut, men kan ikke se at de har vært med på benken i noen av kampene. Ser ut som han ikke ble med allikevel ut fra Chelsea sin hjemmeside.
- Møter Danmark i dag.

U20:
- Chukwuemeka kaptein og 90 min i 3-0-seier mot Chile, og 90 min i 2-1-seier mot Marokko.
- Vale 30 min mot Chile og 65 min som kaptein mot Marokko.
- Stopper Humphreys kan jeg ikke har vært med i kamptropp
- Keeper Sherman-Lowe skal ha blitt tatt ut, men i likhet med Sturge har han ikke vært i tropp, mulig han ikke ble med allikevel.
- Møter Australia idag

U21:
- Colwill og Gallagher startet og spilte 70 min i 2-0-seier mot Italia. Gallagher så ut til å være i en mer offensiv rolle og var visst bra
- Møter Slovenia i dag

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Potter har et helt latterlig kampprogram frem til VM. 13 kamper i perioden 1. oktober - 12. november:

01.10: Palace borte
05.10: Milan hjemme
08.10: Wolves hjemme
11.10: Milan borte
16.10: Villa borte
19.10: Brentford borte
22.10: United hjemme
25.10 Salzburg borte
29.10: Brighton borte
02.11: Zagreb hjemme
06.11: Arsenal hjemme
09.11: City borte
12.11: Newcastle borte

Absolutt ingen enkle kamper i den perioden, selv om det ikke er en drøss med storlag så er absolutt hver eneste kamp stress. Denne skuten kan synke rimelig fort om vi ikke finner formen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ok start av Wareham (19) i første start i League Two for Leyton med 2 mål første 10 min før han var ubenyttet reserve i kampen etter. Tviler på at han noensinne spiller for Chelsea, men man kan jo håpe på en sinnssyk sesong og litt penger for ham. Har nesten ikke spilt for dem siden han ble sendt på lån ved utgangen av transfervinduet.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg lurer på om Werner angrer på at han stakk nå som vi har en ny manager som setter pris på et pressende arbeidsjern på topp.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»