NFF ønsker cupen over 2 år også neste år

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: NFF ønsker cupen over 2 år også neste år

Legg inn av ehall »

Soccermannen skrev: lør sep 24, 2022 7:06 pm
ehall skrev: lør sep 24, 2022 6:08 pm
Taururu skrev: lør sep 24, 2022 10:50 am Eliteserien skulle vært redusert til 14 lag igjen, som det var for noen år siden. Da har vi fire runder mindre i løpet av en sesong og problemet er løst.
Tror heller ikke å redusere ES med to lag hadde vært et minus for norsk fotball, heller tvert i mot.
Helt enig. Da ville kvaliteten på ES økt, færre kamper og færre lag de gode spillerne må spille på. Så kan vi slippe sytingen at det aldri er plass på terminlista.
For kvaliteten på norsk fotball er så forferdelig dårlig nå. Noe må gjøres!
Ja, landslaget er jo fantastisk.

Albino

Legg inn av Albino »


Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

"VG har derimot hentet inn ferske tall til en meningsmåling ved å snakke med samtlige 32 toppklubber på herresiden. Bare Molde og Bodø/Glimt – de to norske klubbene med desidert best europacupresultater de siste årene – vil foreløpig ikke svare glassklart.

– Vi har ikke noe felles svar fra Molde Fotballklubb ennå. Vi er opptatt av at cupen bevarer sin posisjon. For meg personlig var cupfinale på våren bra. Supporterne var også positive. Spill et gruppespill som i Sverige, og finale i mai, spør du meg, men vi skal ta opp emnet litt bredere, er den personlige meningen fra Molde-direktør Ole Erik Stavrum.

– Vi har foreløpig ikke tatt stilling til dette spørsmålet, opplyser daglig leder Frode Thomassen i Bodø/Glimt."

Både Molde og Glimt er vel medlemsklubber? Begge medlemsmasser bør straks fikse forslag til årsmøtet som går på at klubbene skal jobbe for at cupen holdes i en sesong. Med mindre de er enige med klubbene sine da?

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

AxelRudi skrev: man sep 26, 2022 1:15 pm "VG har derimot hentet inn ferske tall til en meningsmåling ved å snakke med samtlige 32 toppklubber på herresiden. Bare Molde og Bodø/Glimt – de to norske klubbene med desidert best europacupresultater de siste årene – vil foreløpig ikke svare glassklart.

– Vi har ikke noe felles svar fra Molde Fotballklubb ennå. Vi er opptatt av at cupen bevarer sin posisjon. For meg personlig var cupfinale på våren bra. Supporterne var også positive. Spill et gruppespill som i Sverige, og finale i mai, spør du meg, men vi skal ta opp emnet litt bredere, er den personlige meningen fra Molde-direktør Ole Erik Stavrum.

– Vi har foreløpig ikke tatt stilling til dette spørsmålet, opplyser daglig leder Frode Thomassen i Bodø/Glimt."

Både Molde og Glimt er vel medlemsklubber? Begge medlemsmasser bør straks fikse forslag til årsmøtet som går på at klubbene skal jobbe for at cupen holdes i en sesong. Med mindre de er enige med klubbene sine da?
Det beste hadde vært om vi snudde hele sesongen fra August-Mai så vi spilte fotball når resten av fotball-verdenen spiller fotball. Isåfall vil en cupfinale i slutten av Mai være perfekt.
Landslaget vårt skal vel til sluttspill fremover, så da vil sommeren være opptatt uansett. Å planlegge ligaen for at vi ikke skal til mesterskap er fullstendig molbo av NFF.
Få på plass arenaer med tak som kan taes på og av etter været, og ta skrittet som gjør Eliteserien til en liga som konkurrerer samtidig med de andre landene vi liker å sammenligne oss med.

Men uansett enig i at Cupfinale skal være avslutningen på sesongen!
Sist redigert av Kaizen den man sep 26, 2022 1:48 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

netrebske skrev: fre sep 23, 2022 10:17 pm Dette året spiller Bodø/Glimt i alle fall 20 flere tellende kamper enn Rosenborg, så da kan terminlisten for mange supportere føles veldig tynn ut.
Spiller, eller står oppført med?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:40 pm Det beste hadde vært om vi snudde hele sesongen fra August-Mai så vi spilte fotball når resten av fotball-verdenen spiller fotball. Isåfall vil en cupfinale i slutten av Mai være perfekt.
Landslaget vårt skal vel til sluttspill fremover, så da vil sommeren være opptatt uansett. Å planlegge ligaen for at vi ikke skal til mesterskap er fullstendig molbo av NFF.
Vi planlegger vel også etter noe som heter vær og klima. Og for min del er det langt mer attraktivt å sitte på stadion i juni og juli enn i desember og januar.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:40 pm
AxelRudi skrev: man sep 26, 2022 1:15 pm "VG har derimot hentet inn ferske tall til en meningsmåling ved å snakke med samtlige 32 toppklubber på herresiden. Bare Molde og Bodø/Glimt – de to norske klubbene med desidert best europacupresultater de siste årene – vil foreløpig ikke svare glassklart.

– Vi har ikke noe felles svar fra Molde Fotballklubb ennå. Vi er opptatt av at cupen bevarer sin posisjon. For meg personlig var cupfinale på våren bra. Supporterne var også positive. Spill et gruppespill som i Sverige, og finale i mai, spør du meg, men vi skal ta opp emnet litt bredere, er den personlige meningen fra Molde-direktør Ole Erik Stavrum.

– Vi har foreløpig ikke tatt stilling til dette spørsmålet, opplyser daglig leder Frode Thomassen i Bodø/Glimt."

Både Molde og Glimt er vel medlemsklubber? Begge medlemsmasser bør straks fikse forslag til årsmøtet som går på at klubbene skal jobbe for at cupen holdes i en sesong. Med mindre de er enige med klubbene sine da?
Det beste hadde vært om vi snudde hele sesongen fra August-Mai så vi spilte fotball når resten av fotball-verdenen spiller fotball. Isåfall vil en cupfinale i slutten av Mai være perfekt.
Landslaget vårt skal vel til sluttspill fremover, så da vil sommeren være opptatt uansett. Å planlegge ligaen for at vi ikke skal til mesterskap er fullstendig molbo av NFF.
Enig i at det ville vært optimalt, men jeg er ganske sikker på at det er umulig med tanke på baner. Desember, Januar, Februar, og Mars betyr vanskelige baneforhold.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

KongOlav2 skrev: man sep 26, 2022 1:44 pm
Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:40 pm Det beste hadde vært om vi snudde hele sesongen fra August-Mai så vi spilte fotball når resten av fotball-verdenen spiller fotball. Isåfall vil en cupfinale i slutten av Mai være perfekt.
Landslaget vårt skal vel til sluttspill fremover, så da vil sommeren være opptatt uansett. Å planlegge ligaen for at vi ikke skal til mesterskap er fullstendig molbo av NFF.
Vi planlegger vel også etter noe som heter vær og klima. Og for min del er det langt mer attraktivt å sitte på stadion i juni og juli enn i desember og januar.
Nå spiller vi fotball i Desember uansett og det går helt fint. Januar kan man ta fri, og så starter man opp i Februar. Kommer til å gå helt fint. Kun en vanesak. Vi blir dermed bedre forberedt for kamper som skal spilles I Europa i Februar, også for de klubber som deltar i gruppespill. (Og som spiller kamper uansett på denne tiden.)
Vi er vel med for å vinne, ikke bare for å delta i fotballverdenen?

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

AxelRudi skrev: man sep 26, 2022 1:49 pm
Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:40 pm
AxelRudi skrev: man sep 26, 2022 1:15 pm "VG har derimot hentet inn ferske tall til en meningsmåling ved å snakke med samtlige 32 toppklubber på herresiden. Bare Molde og Bodø/Glimt – de to norske klubbene med desidert best europacupresultater de siste årene – vil foreløpig ikke svare glassklart.

– Vi har ikke noe felles svar fra Molde Fotballklubb ennå. Vi er opptatt av at cupen bevarer sin posisjon. For meg personlig var cupfinale på våren bra. Supporterne var også positive. Spill et gruppespill som i Sverige, og finale i mai, spør du meg, men vi skal ta opp emnet litt bredere, er den personlige meningen fra Molde-direktør Ole Erik Stavrum.

– Vi har foreløpig ikke tatt stilling til dette spørsmålet, opplyser daglig leder Frode Thomassen i Bodø/Glimt."

Både Molde og Glimt er vel medlemsklubber? Begge medlemsmasser bør straks fikse forslag til årsmøtet som går på at klubbene skal jobbe for at cupen holdes i en sesong. Med mindre de er enige med klubbene sine da?
Det beste hadde vært om vi snudde hele sesongen fra August-Mai så vi spilte fotball når resten av fotball-verdenen spiller fotball. Isåfall vil en cupfinale i slutten av Mai være perfekt.
Landslaget vårt skal vel til sluttspill fremover, så da vil sommeren være opptatt uansett. Å planlegge ligaen for at vi ikke skal til mesterskap er fullstendig molbo av NFF.
Enig i at det ville vært optimalt, men jeg er ganske sikker på at det er umulig med tanke på baner. Desember, Januar, Februar, og Mars betyr vanskelige baneforhold.
Ja det er utfordrende, men som sagt må vi det uansett hvis vi skal konkurrere og ikke bare delta i Europa.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:51 pm
KongOlav2 skrev: man sep 26, 2022 1:44 pm
Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:40 pm Det beste hadde vært om vi snudde hele sesongen fra August-Mai så vi spilte fotball når resten av fotball-verdenen spiller fotball. Isåfall vil en cupfinale i slutten av Mai være perfekt.
Landslaget vårt skal vel til sluttspill fremover, så da vil sommeren være opptatt uansett. Å planlegge ligaen for at vi ikke skal til mesterskap er fullstendig molbo av NFF.
Vi planlegger vel også etter noe som heter vær og klima. Og for min del er det langt mer attraktivt å sitte på stadion i juni og juli enn i desember og januar.
Nå spiller vi fotball i Desember uansett og det går helt fint. Januar kan man ta fri, og så starter man opp i Februar. Kommer til å gå helt fint. Kun en vanesak. Vi blir dermed bedre forberedt for kamper som skal spilles I Europa i Februar, også for de klubber som deltar i gruppespill. (Og som spiller kamper uansett på denne tiden.)
Vi er vel med for å vinne, ikke bare for å delta i fotballverdenen?
Februar er omtrent like kald som januar, det vil si alt fra 0 til 20 minusgrader, ihvertfall på østlandet. Jeg sliter med å tro at dette vil øke tilskuertallet i noen særlig grad (lett ironisk).

dzk

Legg inn av dzk »

Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:51 pm
KongOlav2 skrev: man sep 26, 2022 1:44 pm
Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:40 pm Det beste hadde vært om vi snudde hele sesongen fra August-Mai så vi spilte fotball når resten av fotball-verdenen spiller fotball. Isåfall vil en cupfinale i slutten av Mai være perfekt.
Landslaget vårt skal vel til sluttspill fremover, så da vil sommeren være opptatt uansett. Å planlegge ligaen for at vi ikke skal til mesterskap er fullstendig molbo av NFF.
Vi planlegger vel også etter noe som heter vær og klima. Og for min del er det langt mer attraktivt å sitte på stadion i juni og juli enn i desember og januar.
Nå spiller vi fotball i Desember uansett og det går helt fint. Januar kan man ta fri, og så starter man opp i Februar. Kommer til å gå helt fint. Kun en vanesak. Vi blir dermed bedre forberedt for kamper som skal spilles I Europa i Februar, også for de klubber som deltar i gruppespill. (Og som spiller kamper uansett på denne tiden.)
Vi er vel med for å vinne, ikke bare for å delta i fotballverdenen?
Stiller sterkere i et sluttspill, men mister fordelen vi har i kvalikken og sannsynligvis de første gruppespillkampene.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

GunnarBull skrev: man sep 26, 2022 2:12 pm
Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:51 pm
KongOlav2 skrev: man sep 26, 2022 1:44 pm
Vi planlegger vel også etter noe som heter vær og klima. Og for min del er det langt mer attraktivt å sitte på stadion i juni og juli enn i desember og januar.
Nå spiller vi fotball i Desember uansett og det går helt fint. Januar kan man ta fri, og så starter man opp i Februar. Kommer til å gå helt fint. Kun en vanesak. Vi blir dermed bedre forberedt for kamper som skal spilles I Europa i Februar, også for de klubber som deltar i gruppespill. (Og som spiller kamper uansett på denne tiden.)
Vi er vel med for å vinne, ikke bare for å delta i fotballverdenen?
Februar er omtrent like kald som januar, det vil si alt fra 0 til 20 minusgrader, ihvertfall på østlandet. Jeg sliter med å tro at dette vil øke tilskuertallet i noen særlig grad (lett ironisk).
Ja selvfølgelig et evig dilemma mellom komfort og konkurranse. Men mye handler om vaner. Dersom Sverige flytter sin sesong så kommer vi garantert til å gjøre det også. Kan tenke meg at vi spiller fram til 15 Desember og starter opp igjen 25 Februar. Med Cupfinale I slutten av Mai begynnelsen av Juni.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:51 pm Nå spiller vi fotball i Desember uansett og det går helt fint. Januar kan man ta fri, og så starter man opp i Februar. Kommer til å gå helt fint. Kun en vanesak. Vi blir dermed bedre forberedt for kamper som skal spilles I Europa i Februar også for de klubber som deltar i gruppespill.
Nei, det blir mindre interesse og for de som fortsatt har naturgress; elendige baner.

Og Europaspill i februar? Da snakker vi om sluttspillkamper, ikke gruppespill. Jeg tror det er bedre at de er godt forberedt for alle kvalikkampene på sommeren slik at de faktisk kommer seg inn i e-cup i første omgang. Ang e-cup tror jeg vi har mer å tape på å være mindre forberedt på sommeren enn vi kan tjene ved å være bedre forberedt på vinteren.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Albino skrev: man sep 26, 2022 12:56 pm Kjetil Rekdal raser igjen:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Ll1bq ... -er-uhoert
Selvfølgelig helt enig med Rekdal. Cupen har en fantastisk tradisjon i Norge, så la oss fortsette med det. Cupfinalen er stort sett alltid fullsatt uavhengig av om den spilles i oktober, november eller desember. Slutt med dette pisset med å ta det over to år.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

KongOlav2 skrev: man sep 26, 2022 2:33 pm
Kaizen skrev: man sep 26, 2022 1:51 pm Nå spiller vi fotball i Desember uansett og det går helt fint. Januar kan man ta fri, og så starter man opp i Februar. Kommer til å gå helt fint. Kun en vanesak. Vi blir dermed bedre forberedt for kamper som skal spilles I Europa i Februar også for de klubber som deltar i gruppespill.
Nei, det blir mindre interesse og for de som fortsatt har naturgress; elendige baner.

Og Europaspill i februar? Da snakker vi om sluttspillkamper, ikke gruppespill. Jeg tror det er bedre at de er godt forberedt for alle kvalikkampene på sommeren slik at de faktisk kommer seg inn i e-cup i første omgang. Ang e-cup tror jeg vi har mer å tape på å være mindre forberedt på sommeren enn vi kan tjene ved å være bedre forberedt på vinteren.
..Og de norske lagene som kommer til sluttspill i Europa skal seile sin egen sjø uten kamptrening, for norsk fotball handler ikke om å vinne men om å delta. Unntatt for landslaget selvsagt. For de skal ikke til mesterskap, for da skal vi nordmenn nyte vår feriefotball i ro og mak på sommeren. :roll:

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Jeg vil også ha NM i samme år, med finale etter sesongslutt. Eneste muligheten for mange til å ha litt spenning også mot sesongslutt. Finale i mai vekker ikke den samme interessen. For første gang på svært mange år så jeg ikke NM-finalen i år.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Kaizen skrev: man sep 26, 2022 3:23 pm ..Og de norske lagene som kommer til sluttspill i Europa skal seile sin egen sjø uten kamptrening, for norsk fotball handler ikke om å vinne men om å delta. Unntatt for landslaget selvsagt. For de skal ikke til mesterskap, for da skal vi nordmenn nyte vår feriefotball i ro og mak på sommeren. :roll:
Kanskje greit om de kvalifiserer seg først. Noe som overhodet ikke er gitt. Og sjansen blir mindre om kvalliken kommer egentlig midt i pre-season til de norske lagene etter en serieomlegging.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

KongOlav2 skrev: man sep 26, 2022 4:26 pm
Kaizen skrev: man sep 26, 2022 3:23 pm ..Og de norske lagene som kommer til sluttspill i Europa skal seile sin egen sjø uten kamptrening, for norsk fotball handler ikke om å vinne men om å delta. Unntatt for landslaget selvsagt. For de skal ikke til mesterskap, for da skal vi nordmenn nyte vår feriefotball i ro og mak på sommeren. :roll:
Kanskje greit om de kvalifiserer seg først. Noe som overhodet ikke er gitt. Og sjansen blir mindre om kvalliken kommer egentlig midt i pre-season til de norske lagene etter en serieomlegging.
Ja det å kvalifisere seg er absolutt det viktigste. Enig i det. Tror dog denne før sesongeffekten er overvurdert. Play-off inn i gruppespillet i Europa kommer når lagene er godt igang med sine sesonger. Men mulig man har litt effekt i runde 1, 2, 3.
Den virkelige konfekten i Europa kommer etter jul og her stiller norske lag med mye dårligere muligheter enn sine konkurrenter, da man er helt utenfor sesong. Noe som er problematisk hvis vi skal ta videre steg.

Cupfotball om høsten er også vanskelig for lag som er med i Europa, så hadde vært en fordel om man fikk flyttet fler kamper til våren.
Sist redigert av Kaizen den man sep 26, 2022 5:30 pm, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Kaizen skrev: man sep 26, 2022 5:26 pm Ja det å kvalifisere seg er absolutt det viktigste. Enig i det. Tror dog denne før sesongeffekten er overvurdert. Play-off inn i gruppespillet i Europa kommer når lagene er godt igang med sine sesonger. Men mulig man har litt effekt i runde 1, 2, 3.
Den virkelige konfekten i Europa kommer etter jul og her stiller norske lag med mye dårligere muligheter enn sine konkurrenter, da man er helt utenfor sesong. Noe som er problematisk hvis vi skal ta videre steg.
Videre steg? Hvor stor er sjansen for at en serie som har så liten omsetning sammenlignet med de store ligaene og mister spillere kontinuerlig virkelig skal få med lag i sluttspillrunder på jevnlig basis? Det er rett og slett et syltynt argument å bruke for endring i seriestrukturen.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

KongOlav2 skrev: man sep 26, 2022 5:29 pm
Kaizen skrev: man sep 26, 2022 5:26 pm Ja det å kvalifisere seg er absolutt det viktigste. Enig i det. Tror dog denne før sesongeffekten er overvurdert. Play-off inn i gruppespillet i Europa kommer når lagene er godt igang med sine sesonger. Men mulig man har litt effekt i runde 1, 2, 3.
Den virkelige konfekten i Europa kommer etter jul og her stiller norske lag med mye dårligere muligheter enn sine konkurrenter, da man er helt utenfor sesong. Noe som er problematisk hvis vi skal ta videre steg.
Videre steg? Hvor stor er sjansen for at en serie som har så liten omsetning sammenlignet med de store ligaene og mister spillere kontinuerlig virkelig skal få med lag i sluttspillrunder på jevnlig basis? Det er rett og slett et syltynt argument å bruke for endring i seriestrukturen.
Vi har hatt 2 lag videre til sluttspill i Europa de to siste årene. Viktig at de lagene faktisk får gode konkurranseforhold når man virkelig har sjansen til å vise fram norsk fotball. Klimaendringer gjør også at disse endringene blir mer og mer realistiske for norsk toppfotball.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Huff, er tanken min når det gjelder å snu sesongen.

En av grunnene er at vi må ta vare på fordelen av å spille kvalikk til Europa mot klubber som ikke er i sin beste form.

Selv om interressen kanskje er litt dalene for vintersport, er det greit å slippe den konkurransen.

I tillegg til å slippe konkurransen i enda større grad til PL.

Mange flere vil foretrekke TV sport i februar når gradestokken er minus 10-15.
Og ha en tre måneder pause midt i sesongen vil være drepen for norsk fotball. Da er det lettere å akseptere de sesongene der det er mesterskap. At det må en pause til.

Få tilbake cupen som den har vært. Neste sesong er det ingen store mesterskap. Muligens U21. Da kan klubbene selv søke om utsettelse om de ønsker om minst to eller tre spillerer spiller mesterskap.


Jeg velger alltid Viking forran PL. Men er jammen ikke sikkert at jeg velger Viking - Tromsø i minus to grader fremfor Liverpool - City på TV. Og gjerne litt vinteridrett i forkant.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det å snu sesongen er ikke et tema. Man får ta det opp den gangen det vokser palmer på Svalbard igjen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Tjaaah skrev: man sep 26, 2022 1:42 pm
netrebske skrev: fre sep 23, 2022 10:17 pm Dette året spiller Bodø/Glimt i alle fall 20 flere tellende kamper enn Rosenborg, så da kan terminlisten for mange supportere føles veldig tynn ut.
Spiller, eller står oppført med?
Talte faktisk feil, spiller 23 flere kamper enn RBK i år,. Kvart, semi og finale i NM, mellomrunde, 8-dels og kvartfinale i serieligaen, 4 kvalrunder til CL og 6 gruppespillkamper i Europaligaen.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

netrebske skrev: man sep 26, 2022 8:24 pm Talte faktisk feil, spiller 23 flere kamper enn RBK i år,. Kvart, semi og finale i NM, mellomrunde, 8-dels og kvartfinale i serieligaen, 4 kvalrunder til CL og 6 gruppespillkamper i Europaligaen.
Jammen bra de har noen hundre mill til spillere da. Burde gå greit det, så lenge treneren rullerer.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Skjønner at noen syns det er fint med cupfinale i mai, men hvor mange av disse møter da opp på noen av de tre litt seigere rundene i mars?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Vel, det er ikke slik at publikum flommer til disse rundene når de spilles i midtuka i juni, september og oktober heller. For min del så bidro faktisk at disse ble spilt i mars til økt oppmerksomhet rundt de. Selv om mitt eget lag ikke spilte kamper.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Kjello skrev: tir sep 27, 2022 1:27 am Vel, det er ikke slik at publikum flommer til disse rundene når de spilles i midtuka i juni, september og oktober heller. For min del så bidro faktisk at disse ble spilt i mars til økt oppmerksomhet rundt de. Selv om mitt eget lag ikke spilte kamper.
Molde hadde tre hjemmekamper i de tre rundene før finalen. De samlet tilsammen 8 800 over tre kamper. Forrige gang i 2017 dro de 14 000 over to kamper. Å spille kamper i mars kommer aldri til å bli noen suksess, hverken liga eller cup.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Noen som husker om det var noen form for utfordringer sesongen 1998? RBK var jo i CL-gruppespill og store deler av sommeren gikk bort til VM. Eventuelt år 2000 da vi var i EM? Det løste seg greit fordi det var 4 kamper færre i seriespillet? Ser cupfinalene i 98 og 2000 gikk månedsskiftet oktober/november de to årene

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

I både 1998 og 2000 så startet Tippeligaklubbene i 3. runde av NM. Om Norge skulle kvalifisere seg til EM i 2024 så bør det være et alternativ da også.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Kjello skrev: tir sep 27, 2022 10:03 am I både 1998 og 2000 så startet Tippeligaklubbene i 3. runde av NM. Om Norge skulle kvalifisere seg til EM i 2024 så bør det være et alternativ da også.
Godt gjort å finne et verre alternativ enn å droppe cupen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»