Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Glycinello

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Glycinello »

En (litt for) spicy wok med nudler, ferdig wokblanding (tilsatt chili og hvitløk) og stekt laks i dag.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Snadder i kveld. Røkte koteletter med pommfritt, bakt løk og kryddersmør. Forsøker å bedre bmi.
Masse fett

SirJames

Legg inn av SirJames »

Var ekstra lat, så ble Fjordland. Tyr til det ca 1-2 ganger pr år.

Svenska köttbullar i dag, med potatismos. For en nedtur. Terningkast 2.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Rester fra søndag. Småtriste karbonader fra Nordfjord Kjøtt. Merkelig løs i konsistensen, men for så vidt god nok smak. Bare på brød med løk.... er nå fast varmmat de dagene jeg går på kontoret, så tar litt lettere på middagen i heimen da, i alle fall mandager, da det er ferskt Jegerbrød fra Coop på gang.

Someone

Legg inn av Someone »

Spagatti Bolognese i går, ut å spise i dag, så får se hva som står på menyen

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: man sep 26, 2022 10:09 pm Var ekstra lat, så ble Fjordland. Tyr til det ca 1-2 ganger pr år.

Svenska köttbullar i dag, med potatismos. For en nedtur. Terningkast 2.
Enig, disse er omtrent uspiselige. Neste gang, prøv Fjordland fårikål eller Brimis lammelår. Muligens en tier eller to dyrere, men så absolutt verdt det.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Har handlet inn Fjordlands fårikål.
Har ikke spist Fjordland på mange år, og tviler vel egentlig på at jeg kommer til å ha det til middag i dag. Men greit å ha det som et alternativ, for jeg husker rett og slett ikke hvordan fårikål smaker og vet ikke om jeg kommer til å like det.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kjapp pastarett med pølsebiter, løk og soltørkede tomater.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Blir krabbe på meg. Handlet inn noen fyllte krabbeskall som var fryste, så ligger og tiner nå. Håper smaken er god. Hvetebrød til, men har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha å drikke til. Tar noen alkoholfrie dager, så hvitvin er derfor utelukket.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Chicken tikka masala med ris og nanbrød til.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mehell skrev: tir sep 27, 2022 7:10 pm Blir krabbe på meg. Handlet inn noen fyllte krabbeskall som var fryste, så ligger og tiner nå. Håper smaken er god. Hvetebrød til, men har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha å drikke til. Tar noen alkoholfrie dager, så hvitvin er derfor utelukket.
En frisk eplejuice av god kvalitet synes jeg er godt til krabber. Og krabber er godt, så blir nok til helgen her. Ellers hyggelig å høre at noen vet å sette pris på hvetebrød/loff. Jeg har nylig vært på tur med folk som skal disse hvitt brød ved enhver anledning. Og diverse unyansert jatting rundt dette - "det er jo bare luft" og denslags. Jeg velger å holde kjeft - selv om jeg er dritsur over at folk sitter og snakker ned folks helt bevisste valg av smak over "sunnhet".

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Meget enkelt - noen kyllingkubber til fotballkampen (eller litt før) her i dag. Det var seifilet med søtpoteter og ganske spennende grønnsaker til lunsj i dag, så føler ikke for å sette i gang med full fiskemiddag.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ale skrev: ons sep 28, 2022 9:25 amBig One Classic.
Du er en skikkelig pizzaelsker., og flink å variere. Classicen synes jeg er litt kjedelig. Har du noe ekstra oppå den?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kyllingnuggets og Chili Cheese Nuggets, med tomatsalsa og grønn pesto, tilberedt i min nye air-fryer.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Guttorm123 skrev: ons sep 28, 2022 9:52 am Kyllingnuggets og Chili Cheese Nuggets, med tomatsalsa og grønn pesto, tilberedt i min nye air-fryer.
Gratulerer med ny air fryer :)
Har blitt et must hos meg etter at jeg gikk til innkjøp av det. Bruker den sikkert minst en gang i uken i snitt, og det har samtidig blitt mye mindre innkjøp av gatekjøkkenmat. Air-fryeren dekker opp når behovet for junk dukker opp.

startelver

Legg inn av startelver »

Det blir kjøttkaker i dag servert med det vanlige tilbehøret.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kyllingburgere, bruker de panerte fra Coop.

Tilbehør i brødet; rødløk, soltørkede tomater, sylteagurk, tomat, sennep, tomat&basilikum dressing, chilisaus, bbq-saus.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ovnsbakt omlett i dag. Med poteter, løk, sjampinjong, paprika, hvitløk, cherrytomater og spekeskinke. Rundstykker (av hensyn til en annen tråd vil jeg påpeke at det var smør på rundstykkene) og en liten salat til.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Hjemmelaget pasta med Hjemmelaget pastasaus av egne tomater og basilikum
Måtte ty til gilde kjøttdeig....
Må få meg børse

Someone

Legg inn av Someone »

Middagen bestod av laks og pasta, med en kremet saus med parmesan, dill og røyklaks i. Brokkoli ved siden av. Men så ble det litt kjeks og muggen ost til kvelds

Someone

Legg inn av Someone »

Glycinello skrev: ons sep 28, 2022 7:31 pm Ovnsbakt omlett i dag. Med poteter, løk, sjampinjong, paprika, hvitløk, cherrytomater og spekeskinke. Rundstykker (av hensyn til en annen tråd vil jeg påpeke at det var smør på rundstykkene) og en liten salat til.
Godt det var smør 8-)

Men for å flisespikke, er ikke det dette som vil kalles en eggestand, og ikke omelett?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Someone skrev: ons sep 28, 2022 9:49 pm
Glycinello skrev: ons sep 28, 2022 7:31 pm Ovnsbakt omlett i dag. Med poteter, løk, sjampinjong, paprika, hvitløk, cherrytomater og spekeskinke. Rundstykker (av hensyn til en annen tråd vil jeg påpeke at det var smør på rundstykkene) og en liten salat til.
Godt det var smør 8-)

Men for å flisespikke, er ikke det dette som vil kalles en eggestand, og ikke omelett?
You tell me :lol: Godt mulig jeg kalte en spade for en hekkesaks her.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er fårikålens dag i dag. Det passer egentlig veldig bra. Jeg startet kl 0600 på hjemmekontoret i dag. Jeg kan dermed sette på en gryte fårikål sånn ca kl 1100 og være klar til å spise middag kl 1400. Til dette har jeg Gulløye-poteter. Usikker på om det passer med øl og akevitt i dag, men en lettøl og 2 cl Gammel Opland bør kunne gå bra før man legger seg og sover middag til Dagsnytt 18 starter. :-D

Queenie

Legg inn av Queenie »

Hjemmelaget-pizzadag i dag, lukter godt gjør det også.

fargerik

Legg inn av fargerik »

DoktorS skrev: tor sep 29, 2022 8:54 am Det er fårikålens dag i dag. Det passer egentlig veldig bra. Jeg startet kl 0600 på hjemmekontoret i dag. Jeg kan dermed sette på en gryte fårikål sånn ca kl 1100 og være klar til å spise middag kl 1400. Til dette har jeg Gulløye-poteter. Usikker på om det passer med øl og akevitt i dag, men en lettøl og 2 cl Gammel Opland bør kunne gå bra før man legger seg og sover middag til Dagsnytt 18 starter. :-D
Nam! namnam!!
Gratulerer med dagen! Fårikål.....så enkelt, så godt.
Jeg tyvstartet med en fårikål for et par uker siden, og spiste meg i senk to dager på rad.
Fårikål har en underlig effekt på fordøyelsen for meg.
Vil ikke gå i detaljer, men magen har en tendens til å bli litt treig etter en fårikål-økt.
velvel...Rema hadde "Peppe`s Square Skinke & Pepperoni" til 49 kroner forrige uke, det er ca. 30 kroner under vanlig pris.
Den ligger i fryseren.
Stor mulighet for at den ryker med i dag.
Det har vært en del tung mat her de siste dagene. Hønsefrikasse er jo for eksempel også noe det er lett å forspise seg på.
Og min kone baker og baker.
Salapao er godt. (Men de dampes, da)

Ambient

Legg inn av Ambient »

Svigermor er på besøk. I går laget hun ukrainske Pelmeni hele dagen.
Så gleder meg til det med ukrainsk sennep som hun har tatt med

fargerik

Legg inn av fargerik »

Ambient skrev: tor sep 29, 2022 9:21 am Svigermor er på besøk. I går laget hun ukrainske Pelmeni hele dagen.
Så gleder meg til det med ukrainsk sennep som hun har tatt med
Pelmeni......det måtte jeg google.
Det ploppet opp en oppskrift, og dette så fristende ut!
Ikke forspis deg, da ;-)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ambient skrev: tor sep 29, 2022 9:21 am Svigermor er på besøk. I går laget hun ukrainske Pelmeni hele dagen.
Så gleder meg til det med ukrainsk sennep som hun har tatt med
Herlig - jeg husker jeg spiste dette første gangen på et spisested en varm sommerdag i Hydropark i Kiev. Jeg koste meg, og fikk også servert ankerkjennende smil fra et par gamle koner, som sikker var glad i mat, fra nabobordet... Gode minner om en mulighet som forhåpentligvis kommer igjen, om ikke altfor lenge, om denne helvetes situasjonen en gang går over... :-/

Ambient

Legg inn av Ambient »

DoktorS skrev: tor sep 29, 2022 9:57 am
Ambient skrev: tor sep 29, 2022 9:21 am Svigermor er på besøk. I går laget hun ukrainske Pelmeni hele dagen.
Så gleder meg til det med ukrainsk sennep som hun har tatt med
Herlig - jeg husker jeg spiste dette første gangen på et spisested en varm sommerdag i Hydropark i Kiev. Jeg koste meg, og fikk også servert ankerkjennende smil fra et par gamle koner, som sikker var glad i mat, fra nabobordet... Gode minner om en mulighet som forhåpentligvis kommer igjen, om ikke altfor lenge, om denne helvetes situasjonen en gang går over... :-/
Spiste det i Ukraina i sommer. Merkelig følelse.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Gåttabana! Beste fårikålen jeg har spist. Veldig fine stykker fra Nordfjord/REMA, ganske tykke og med bein. Ikke for mye fett. To små skankebiter var også med. Kålet var også usedvanlig fast og fint, og passe "modent" på smak. Pepper fra lokal sjappe her, tror det også er ekstra friskt...

Som med annen tradisjonsmat, lysten på dette endrer seg litt fra år til år - noen ganger spiser jeg mye rakfisk, andre ganger mye lutefisk, andre ganger nesten ikke. Slik litt med fårikål og pinnekjøtt også. Men i år er jeg altså inne i et fårikålår - og det er jo greit, for det er rimelig og passer både til hverdags og fest. Og det blir rester.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»