Hvilken skuespiller er dette?

Svar
Poke

Re: Hvilken skuespiller er dette?

Legg inn av Poke »

Frank.N.Steen skrev: tir sep 20, 2022 4:11 pm Hm, ingen bilde som jeg kan se, kun "Bilde" og et blankt mini-ark vedsiden av.
Prøver å laste opp via Imgur, men det funker tydeligvis ikke.

Gi meg et par minutter.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Poke skrev: tir sep 20, 2022 4:13 pm Prøver å laste opp via Imgur, men det funker tydeligvis ikke.

Gi meg et par minutter.
Ah, forstår at slikt kan være frustrerende. Har slitt litt med Imgur siste tiden selv, og måtte logge meg inn og ut igjen ørten ganger, før ting har fungert som vanlig. Men dette skjer kun i Google Chrome, og aldri i Microsoft Edge.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tir sep 20, 2022 4:06 pm
Poke skrev: tir sep 20, 2022 3:57 pm C. Thomas Howell i "Soul Man"
Det er selvsagt riktig. En film som tvilsomt ville blitt mottatt med stående applaus i dag, men ble vel faktisk ikke noen kjempesuksess blant kritikere, eller slik det virket i ettertid, og hvor Rae Dawn Chong mente at folk aldri ga den en sjanse, og at den ble lagt for hat av folk som aldri tok seg bryet med å se den. Likevel gikk den jo i pluss hos publikum.
Liker den jeg og har alltid likt den.

Poke

Legg inn av Poke »

Skuespiller og film

Bilde

Poke

Legg inn av Poke »

Frank.N.Steen skrev: tir sep 20, 2022 4:23 pm
Poke skrev: tir sep 20, 2022 4:13 pm Prøver å laste opp via Imgur, men det funker tydeligvis ikke.

Gi meg et par minutter.
Ah, forstår at slikt kan være frustrerende. Har slitt litt med Imgur siste tiden selv, og måtte logge meg inn og ut igjen ørten ganger, før ting har fungert som vanlig. Men dette skjer kun i Google Chrome, og aldri i Microsoft Edge.
Takk, trodde det bare var meg som rotet.
Da vet jeg at Chrome funker dårlig til slike ting.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Poke skrev: tir sep 20, 2022 4:24 pm Skuespiller og film

Bilde
Eddie James Olmos i Wolfen (1981)?

Husker han som langhåra indianer, der jobbet i farefulle høyder i New York og tja, første film/skuespiller som dukka opp i minnet.

Poke

Legg inn av Poke »

Frank.N.Steen skrev: tir sep 20, 2022 4:29 pm
Poke skrev: tir sep 20, 2022 4:24 pm Skuespiller og film

Bilde
Eddie James Olmos i Wolfen (1981)?

Husker han som langhåra indianer, der jobbet i farefulle høyder i New York og tja, første film/skuespiller som dukka opp i minnet.
Helt korrekt!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

En herlig karakterskuespiller, og burde blitt benyttet i langt mer film. Men hans karriere på 80-tallet ble vel muligens dominert av innhopp i flere tv-serier, kanskje mest kjent i Miami Vice.

Likte stemningen, bruken av de gamle og nedbrente blokkene i Brooklyn og Bronx, samt at Wolfen var i grunn helt forskjellig fra de 2 mer kjente varulvfilmene fra det året. Solid skuespillergalleri kom den også med, men mulig en sånn der ble litt knotete å selge ut til de store massene med.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Begynner å bli noen år siden, men en gang i tid var han jo en av de fremadstormende mannlige hovedrolleinnehaverne, der muligens ikke alltids gjorde livet så lett for kolleger og regissører, men skuffet sjeldent i sine mange ulike roller fra 80 og 90-tallet.
Filmen vi skal frem til, er et helaftens eventyr, basert på en eldre og populær tv-serie ved samme navn.

Poke

Legg inn av Poke »

Frank.N.Steen skrev: tir sep 20, 2022 4:47 pm Bilde
Begynner å bli noen år siden, men en gang i tid var han jo en av de fremadstormende mannlige hovedrolleinnehaverne, der muligens ikke alltids gjorde livet så lett for kolleger og regissører, men skuffet sjeldent i sine mange ulike roller fra 80 og 90-tallet.
Filmen vi skal frem til, er et helaftens eventyr, basert på en eldre og populær tv-serie ved samme navn.
Val Kilmer i "Helgenen"

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Val Kilmer og The Saint er korrekt. En helt grei spion/action-thriller, der hjelpes godt på, at flotte Elisabeth Shue også stiller opp.
Tror det var planlagt en oppfølger, men ble nok ikke noe av, grunnet mindre suksess enn først antatt.

Poke

Legg inn av Poke »

Skuespiller og film
Bilde

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Poke skrev: tir sep 20, 2022 6:10 pm Skuespiller og film
Bilde
Temuera Morrison, som Jake i "Once we were warriors."

Meget bra film!

Poke

Legg inn av Poke »

InsVerderben skrev: tir sep 20, 2022 6:24 pm
Poke skrev: tir sep 20, 2022 6:10 pm Skuespiller og film
Bilde
Temuera Morrison, som Jake i "Once we were warriors."

Meget bra film!
Helt enig.
Oppfølgeren derimot var en liten nedtur.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Teknikken svikter dessverre her hos meg og sender utfordringen videre til de som måtte ønske å komme med noe.
Fin tråd :-)

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Får ta en jeg da..

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det må jo være originale (og soleklart beste) Shaft, men glemt navnet på skuespilleren (for øyeblikket), og tviler på at en er i stand til å mekke i hop en ny oppgave før en tar kvelden. Så nei, denne er vel løst i det man står opp, klar for ny dag, vil jeg tro.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Vist ingen som klarte denne, men @Frank.N.Steen hadde jo rett med Shaft, skuespilleren var Richard Roundtree.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Får bare knalle på med en ganske enkel ny en.

Hvem er karen til venstre og which movie?

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Er det Gabriel Byrne? Usikker på film, men spilte han ikke i en norsk (aldri sett før) sjørøver/eventyrfilm fra tampen av 80/tidlig 90-tallet?
Så hvert fall ei meget overprisa VHS utgave, for en tid tilbake, men følte ikke noe særlig fristelse i å begi meg utpå ei norsk film til nesten 500-600 kroner, og ligger sikkert ute på Youtube eller ei annen side, gratis.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tir sep 27, 2022 11:17 am Er det Gabriel Byrne? Usikker på film, men spilte han ikke i en norsk (aldri sett før) sjørøver/eventyrfilm fra tampen av 80/tidlig 90-tallet?
Så hvert fall ei meget overprisa VHS utgave, for en tid tilbake, men følte ikke noe særlig fristelse i å begi meg utpå ei norsk film til nesten 500-600 kroner, og ligger sikkert ute på Youtube eller ei annen side, gratis.
Yes it and yes he did. Navnet hadde vært fint, enten det norske eller engelske ;).

Den filmen er faktisk helt ok, eller var, sist jeg så den.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Håkon Håkonsen var det ikke det?

Husker jeg leste boka på ungdomsskolen, og for å være en norsk bok fra 1800-tallet var den slettes ikke verst.
Filmen har jeg ikke sett siden den kom ut tidlig på nittitallet. Men mener å huske jeg likte den godt den gangen, og jentene i klassen ble jo SÅ forelsket i hovedpersonen, så vi gutta i klassen ble jo rett sjalu.
Sist redigert av PapaSmurf den tir sep 27, 2022 2:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

PapaSmurf skrev: tir sep 27, 2022 2:57 pm Håkon Håkonsen var det ikke det?
That is correct. Fyr gjerne igang en ny @PapaSmurf

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har ikke fulgt med hele veien, så beklager om denne er tatt:

Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

PapaSmurf skrev: tir sep 27, 2022 3:04 pm Jeg har ikke fulgt med hele veien, så beklager om denne er tatt:

Bilde
Du kunne ikke gjort det enda litt vanskeligere? ;).

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

4pLaY skrev: tir sep 27, 2022 10:45 pm
PapaSmurf skrev: tir sep 27, 2022 3:04 pm Jeg har ikke fulgt med hele veien, så beklager om denne er tatt:

Bilde
Du kunne ikke gjort det enda litt vanskeligere? ;).
Vi snakker Hollywood i moderne tid. Men aldringsprosessen har vært kjapp og knallhard.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

PapaSmurf skrev: tir sep 27, 2022 10:47 pm
4pLaY skrev: tir sep 27, 2022 10:45 pm
PapaSmurf skrev: tir sep 27, 2022 3:04 pm Jeg har ikke fulgt med hele veien, så beklager om denne er tatt:

Bilde
Du kunne ikke gjort det enda litt vanskeligere? ;).
Vi snakker Hollywood i moderne tid. Men aldringsprosessen har vært kjapp og knallhard.
Jet Li? men jeg aner ikke filmen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

4pLaY skrev: tir sep 27, 2022 10:50 pm
PapaSmurf skrev: tir sep 27, 2022 10:47 pm
4pLaY skrev: tir sep 27, 2022 10:45 pm

Du kunne ikke gjort det enda litt vanskeligere? ;).
Vi snakker Hollywood i moderne tid. Men aldringsprosessen har vært kjapp og knallhard.
Jet Li? men jeg aner ikke filmen.
Det er riktig. Jeg har ikke fått med meg at det måtte være fra en film 😄

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

PapaSmurf skrev: tir sep 27, 2022 11:00 pm
4pLaY skrev: tir sep 27, 2022 10:50 pm
PapaSmurf skrev: tir sep 27, 2022 10:47 pm

Vi snakker Hollywood i moderne tid. Men aldringsprosessen har vært kjapp og knallhard.
Jet Li? men jeg aner ikke filmen.
Det er riktig. Jeg har ikke fått med meg at det måtte være fra en film 😄
Det må være fra en film, en må ha skuespilleren og filmen det er fra ;).

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Siden ingen starter en ny en, får jeg gjøre det.

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»