Håndballjentene frem mot EM 2022

Svar
kibby

Re: Håndballjentene frem mot EM 2022

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: ons aug 31, 2022 3:31 pm Ingen skade på Røsberg Jacobsen, Kibby.
Herlig! Godt å høre! Da blir det spennende å se hvem av Hovden/Aune som blir hennes makker!

frizz

Legg inn av frizz »

Uttak til septembersamlingen snart, hvor vi skal møte Danmark, Nederland og Sveis, nærmer seg.

Basert på skadesituasjonen/graviditeter og form, tror jeg dette er følgende tropp:

Målvakter: Katrine Lunde, Silje Solberg
Kantspillere: Sunniva Næs Andersen, Mina Hesselberg, Emilie Hovden, Marit Røsberg Jacobsen
Bakspillere: Kristine Breistøl, Ragnhild Valle Dahl, Thale Rushfeldt Deila, Stine Oftedal, Henny Reistad, Helene Fauske, Nora Mørk, V. Kristiansen
Linjespillere: Vilde Ingstad, Maren Aardahl.

Dette er en kombinasjon av hva jeg tror og håper.
Sjansen er nok likevel stor for at Thorir vil ha en tredje linjespiller (ikke at jeg egentlig tenker det er nødvendig), og at Ane Høgseth eller Vilde Johansen blir med istedenfor enten Deila, Valle Dahl eller Fauske. Kanskje også en venstrehendt bakspiller blir prioritert på bekostning av en av de nevnte, men synes ikke det er noen opplagt kandidat.

Med de bakspillerne jeg har listet opp mener jeg man ikke trenger en tredje linjespiller med tanke på forsvaret. Både Breistøl, Valle Dahl, Rushfeldt Deila, Reistad og forsåvidt Kristiansen kan stå som treer.

Blir uansett spennende å se! Kanskje får noen av de rutinerte hvile denne samlingen, og det åpner for flere nye spillere.

kibby

Legg inn av kibby »

frizz skrev: tor sep 08, 2022 11:25 am Uttak til septembersamlingen snart, hvor vi skal møte Danmark, Nederland og Sveis, nærmer seg.

Basert på skadesituasjonen/graviditeter og form, tror jeg dette er følgende tropp:

Målvakter: Katrine Lunde, Silje Solberg
Kantspillere: Sunniva Næs Andersen, Mina Hesselberg, Emilie Hovden, Marit Røsberg Jacobsen
Bakspillere: Kristine Breistøl, Ragnhild Valle Dahl, Thale Rushfeldt Deila, Stine Oftedal, Henny Reistad, Helene Fauske, Nora Mørk, V. Kristiansen
Linjespillere: Vilde Ingstad, Maren Aardahl.

Dette er en kombinasjon av hva jeg tror og håper.
Sjansen er nok likevel stor for at Thorir vil ha en tredje linjespiller (ikke at jeg egentlig tenker det er nødvendig), og at Ane Høgseth eller Vilde Johansen blir med istedenfor enten Deila, Valle Dahl eller Fauske. Kanskje også en venstrehendt bakspiller blir prioritert på bekostning av en av de nevnte, men synes ikke det er noen opplagt kandidat.

Med de bakspillerne jeg har listet opp mener jeg man ikke trenger en tredje linjespiller med tanke på forsvaret. Både Breistøl, Valle Dahl, Rushfeldt Deila, Reistad og forsåvidt Kristiansen kan stå som treer.

Blir uansett spennende å se! Kanskje får noen av de rutinerte hvile denne samlingen, og det åpner for flere nye spillere.
Drømmetropp! Men det blir nok ikke plass til både Valle Dahl og Rushfeldt Deila. Reistad er skadet, og uaktuell, så hvem vet. Kanskje Valle Dahl endelig får sjansen. Også hun banket inn 11 mål i går, men det var mot langt svake motstand enn de 11 målene Deila scoret mot Storhamar.

Jeg tipper Høgseth er med (Johansen og Løke for øvrig, har jeg ingen tro på).

Lunde og Solberg-Østhassel i mål er nok bankers, men spennende hvem som eventuelt blir 3.keeper. Regner med de tar med en back-up.

Håper virkelig du har rett angående Hesselberg (især nå som Venn er skadet), men tror det blir Øyerhamn. Hovden håper jeg også på som deg, men tror det blir Aune dessverre.

Når det gjelder de venstrehendte tror jeg Skogrand blir med.

Litt spenning i uttakene denne høsten!

Kleshenger

Legg inn av Kleshenger »

Der var det noen overraskelser, gitt:

https://www.handball.no/nyheter/2022/09 ... en-league/

kibby

Legg inn av kibby »

Kleshenger skrev: man sep 12, 2022 3:06 pm Der var det noen overraskelser, gitt:

https://www.handball.no/nyheter/2022/09 ... en-league/
Eneste overraskelsen er vel Novak inne, og Fauske ute.

Ikke overrasket over at Øyerhamn, Aune og Høgseth ble foretrukket fremfor Hesselberg, Hovden og Johansen/Løke.

Irriterende at Breistøl og Reistad som knapt har spilt håndball den siste måneden er med.

Og hvor er Valle Dahl??

Nestaker og Obaidli helt ute i kulden når til og med Bakkerud er reserve. Hyggelig at Maja Jakobsen er reserve. Tenkte faktisk på det, at det hadde vært fortjent om hun fikk sjansen igjen. Foruten 1.omgangen mot Byåsen har hun vært bunnsolid for Storhamar så langt.

Hyggelig og fortjent med Deila.

kibby

Legg inn av kibby »

Lurer på når de skal få med seg at Silje Solberg har giftet seg :lol:

frizz

Legg inn av frizz »

kibby skrev: man sep 12, 2022 3:37 pm
Kleshenger skrev: man sep 12, 2022 3:06 pm Der var det noen overraskelser, gitt:

https://www.handball.no/nyheter/2022/09 ... en-league/
Eneste overraskelsen er vel Novak inne, og Fauske ute.

Ikke overrasket over at Øyerhamn, Aune og Høgseth ble foretrukket fremfor Hesselberg, Hovden og Johansen/Løke.

Irriterende at Breistøl og Reistad som knapt har spilt håndball den siste måneden er med.

Og hvor er Valle Dahl??

Nestaker og Obaidli helt ute i kulden når til og med Bakkerud er reserve. Hyggelig at Maja Jakobsen er reserve. Tenkte faktisk på det, at det hadde vært fortjent om hun fikk sjansen igjen. Foruten 1.omgangen mot Byåsen har hun vært bunnsolid for Storhamar så langt.

Hyggelig og fortjent med Deila.
Enig i det meste. Skuffende at Hegh Arntzen fortsatt prioriteres, fremfor for eksempel Valle Dahl. Aune er god for CSM så det gir mening at hun er med, mest min personlige preferanse som går på at jeg gjerne ville hatt med Hovden. Kunne nesten gått på bekostning av Røsberg Jacobsen som jeg synes ikke har vært helt på topp i sesongstarten. Breistøl har stort sett vært skadefri og spilt mange veldig gode kamper for Esbjerg, så for en gangs skyld synes jeg det er fortjent at hun er med.

Forsåvidt greit at Novak og Rushfeldt Deila er med. Det viser jo faktisk at om man presterer i landskamper får man (hvertfall i dette tilfellet) sjansen igjen.

Reistad er verdens beste håndballspiller og laget skal bygges rundt henne de neste 10-15 årene, så tenker det er helt OK at hun er med selv om hun spilte sin første kamp for sesongen igår. Da ville jeg heller utelatt feks Skogrand som har vært langt unna gammelt nivå hittil i sesongen.

Høgseth har potensialet, men hun scorer sjeldent mer enn 1-2 mål per kamp for Storhamar.

Også litt rart å ikke ta med 3 (eller flere) venstrekanter når alle er "nye".

For øvrig tror jeg landslagstoget dessverre har gått for Obaidli som blir 28 neste år. Synd at skader har ødelagt såpass, hun kunne virkelig blitt noe veldig stort.

kibby

Legg inn av kibby »

frizz skrev: man sep 12, 2022 8:18 pm
kibby skrev: man sep 12, 2022 3:37 pm
Kleshenger skrev: man sep 12, 2022 3:06 pm Der var det noen overraskelser, gitt:

https://www.handball.no/nyheter/2022/09 ... en-league/
Eneste overraskelsen er vel Novak inne, og Fauske ute.

Ikke overrasket over at Øyerhamn, Aune og Høgseth ble foretrukket fremfor Hesselberg, Hovden og Johansen/Løke.

Irriterende at Breistøl og Reistad som knapt har spilt håndball den siste måneden er med.

Og hvor er Valle Dahl??

Nestaker og Obaidli helt ute i kulden når til og med Bakkerud er reserve. Hyggelig at Maja Jakobsen er reserve. Tenkte faktisk på det, at det hadde vært fortjent om hun fikk sjansen igjen. Foruten 1.omgangen mot Byåsen har hun vært bunnsolid for Storhamar så langt.

Hyggelig og fortjent med Deila.
Enig i det meste. Skuffende at Hegh Arntzen fortsatt prioriteres, fremfor for eksempel Valle Dahl. Aune er god for CSM så det gir mening at hun er med, mest min personlige preferanse som går på at jeg gjerne ville hatt med Hovden. Kunne nesten gått på bekostning av Røsberg Jacobsen som jeg synes ikke har vært helt på topp i sesongstarten. Breistøl har stort sett vært skadefri og spilt mange veldig gode kamper for Esbjerg, så for en gangs skyld synes jeg det er fortjent at hun er med.

Forsåvidt greit at Novak og Rushfeldt Deila er med. Det viser jo faktisk at om man presterer i landskamper får man (hvertfall i dette tilfellet) sjansen igjen.

Reistad er verdens beste håndballspiller og laget skal bygges rundt henne de neste 10-15 årene, så tenker det er helt OK at hun er med selv om hun spilte sin første kamp for sesongen igår. Da ville jeg heller utelatt feks Skogrand som har vært langt unna gammelt nivå hittil i sesongen.

Høgseth har potensialet, men hun scorer sjeldent mer enn 1-2 mål per kamp for Storhamar.

Også litt rart å ikke ta med 3 (eller flere) venstrekanter når alle er "nye".

For øvrig tror jeg landslagstoget dessverre har gått for Obaidli som blir 28 neste år. Synd at skader har ødelagt såpass, hun kunne virkelig blitt noe veldig stort.
Ja, Hegh Arntzen har virkelig fått nok sjanser. Ja, Aune er god for CSM, og spiller Champions League. Det gjør ikke Hovden, men til gjengjeld har hun kommet på rundens lag i Danmark alle de tre første rundene! Ok med Breistøl, men Reistad gjorde som sagt comeback på søndag... Men, det er jo ikke første gang han tar ut spillere uten kamptrening...

Hyggelig for Deila, Novak er forsåvidt ok som du sier, men syns ikke det er like fortjent som Deila.

Skogrand har jeg dessverre ikke fått sett enda, men er vel mer naturlig enn Waade f.eks. Og skal visst kun delta på deler av samlingen.

Dessverre har du helt rett angående Høgseth; scorer kun 1-3 mål for Storhamar pr. kamp, men skaffer også en del 7m. Jeg tror det handler om å få gode innspill. Jeg har virkelig trua på Høgseth i fremtiden, husk hun er kun 21 (2001-modell). Husker Hergeirsson snakket i fjor om at Aardahl var "fremtiden" på landslaget, men hun fyller 30 år når det f.eks er OL i Paris, og er ikke lenger blant de "unge og talentfulle". Jeg tror det er klokt å satse på Høgseth nå. Ingstad er også like gammel som Aardahl, så vi trenger å fylle på litt bak. Brattset Dale tror jeg f.eks henger med til OL i Paris, men usikker på videre (har vel kontrakt med Györ også til 2024).

Enig ang venstrekantene. Her burde Venn vært selvskreven, hadde hun vært skadefri, syns jeg, med masse rutine og Europacupspill. Det er litt pussig at Næs Andersen foretrekkes fremfor Hesselberg, som syns jeg syns har vært skarpere i sesongstarten. Øyerhamn skjønner jeg at han tror på, men jeg syns ikke hun har det beste repertoaret når det gjelder skudd. Hesselberg f.eks virker både tryggere og skyter mer variert. Når det er sagt skulle Næs Andersen fått sjansen for flere år siden, så sånn sett er det veldig fortjent at hun endelig får sjansen. Jeg tror hun er 100 % bankers i en EM-tropp.

Ja, enig. Jeg tror også landslagstoget har gått for Obaidli, særlig i mesterskap. Hadde håpet toget var gått for Bakkerud også, selv om hun kun er reserve. Men ja; Obaidli kunne blitt noe stort. Tenkte for flere år siden hvordan det kunne vært hvis Obaidli og Marie Henriksen slapp alle disse korsbåndskadene, og fikk vært på landslaget...

kibby

Legg inn av kibby »

https://www.handball.no/nyheter/2022/09 ... to-kamper/

Mange nye navn i rekruttroppen, men godt i hvert fall å se Hovden, Nestaker, Fauske, Hesselberg, Boge Solås og Valle Dahl.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Hegh Arntzen har klippekort av Hergeirsson, som kan fungere greit hvis hun er med som ren forsvarsklippe, nå er det vel ikke noen Mari Molid mer der?

Men godeste Gjekstad gir seg i Vipers et år for tidlig frykter jeg, men Hergeirson skal vel rote fælt får å ikke få fornyet kontrakt uansett, med mindre noen i forbundet er fornuftige nok til å skjønne at dette her går aldri bra når Mørk, Kristiansen og Oftedal blir for gamle.

kibby

Legg inn av kibby »

Zorbeltuss skrev: tor sep 15, 2022 10:40 pm Hegh Arntzen har klippekort av Hergeirsson, som kan fungere greit hvis hun er med som ren forsvarsklippe, nå er det vel ikke noen Mari Molid mer der?

Men godeste Gjekstad gir seg i Vipers et år for tidlig frykter jeg, men Hergeirson skal vel rote fælt får å ikke få fornyet kontrakt uansett, med mindre noen i forbundet er fornuftige nok til å skjønne at dette her går aldri bra når Mørk, Kristiansen og Oftedal blir for gamle.
Hergeirsson har kontrakt til og med EM 2024, men har vel signalisert at han gir seg da. Takk Gud hvis det skjer.

Nå har det blitt naturlig påfyll av yngre både på linje og v.kant grunnet skader (Herrem) og graviditet (Løke, Brattset Dale og Solberg-Isaksen), men blant bakspillerne og målvaktene f.eks er det ingen som tenker på noe annet enn Henny Reistad. Her kunne man fint droppet spillere som Tomac, Bakkerud, Breistøl, Hegh Arntzen de siste årene og prøvd å spille inn Nestaker, Fauske, Valle Dahl, Obaidli, osv. Men nei da. Og særlig Valle Dahl, som tidvis har HERJET i Champions League utelates gang på gang på gang. Sykt at spillere som Deila, Dahlum og Novak fikk A-landslagsdebut før henne. Nå har Deila vært bunnsolid ellers, så jeg håper virkelig hun har kommet for å bli.

kibby

Legg inn av kibby »

Det ble sagt i 1.omgang under kampen mellom Storhamar og Zagreb at Maja Jakobsen har takket nei til å være reserve til Golden League.

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

kibby skrev: lør sep 17, 2022 6:42 pm Det ble sagt i 1.omgang under kampen mellom Storhamar og Zagreb at Maja Jakobsen har takket nei til å være reserve til Golden League.
Hvem er da den neste på lista? Kan Kurtovic blande seg inn igjen? Har jo åpent sesongen strålende for Larvik …

kibby

Legg inn av kibby »

LHK-1990 skrev: søn sep 18, 2022 11:22 pm
kibby skrev: lør sep 17, 2022 6:42 pm Det ble sagt i 1.omgang under kampen mellom Storhamar og Zagreb at Maja Jakobsen har takket nei til å være reserve til Golden League.
Hvem er da den neste på lista? Kan Kurtovic blande seg inn igjen? Har jo åpent sesongen strålende for Larvik …
Nei, reservene er Jakobsen, Bakkerud og Johansen + spillere fra rekruttroppen. Og Skogrand skal vel være kun med på deler av samlingen, så regner med det holder med Mørk og Novak.

kibby

Legg inn av kibby »

Stine Bredal Oftedal har fått et brudd i nesa, og kan ikke spille håndball på et par uker.

https://www.gyorietokc.hu/hu/hirek/hir/7753

Er dermed ikke aktuell til landskampene neste uke. Hvem blir da hentet inn? Bakkerud som er reserve? Eller kan det tenkes han henter inn Valle Dahl fra rekruttroppen? #helevetefryserveloverførdetskjer

Otzy

Legg inn av Otzy »

Ingen Herrem eller Løke ( som forventet ) i EM.
Ingen av de er med i bruttotroppen.

https://www.eurohandball.com/media/r3lf ... -lists.pdf

kibby

Legg inn av kibby »

Otzy skrev: man sep 26, 2022 5:40 pm Ingen Herrem eller Løke ( som forventet ) i EM.
Ingen av de er med i bruttotroppen.

https://www.eurohandball.com/media/r3lf ... -lists.pdf
Hyggelig å se Susanne Amundsen der. Ville foretrukket henne fremfor Øyerhamn når Hesselberg ikke er med, i selve mesterskapet. Da vet vi i hvert fall at Næs Andersen er bankers. Så kjemper Øyerhamn, Amundsen og Wollik om den siste plassen.

Rart at både Hesselberg og Høve er utelatt, men men.

Merkelig at verken Grønlund eller Raasok (som var inne sist) er der, mens Nygaard og 18 år gamle All Star Team junior-VM-June Krogh er med.

Og blir det tre linjespillere kjemper Høgseth med Vilde Johansen og Tirill Mørch om den siste plassen.

Og Mona, men ingen Anniken Obaidli.

Og Amanda Kurtovic - den så jeg ikke komme!

kibby

Legg inn av kibby »

Lurer forresten på når forbundet skal få med seg at Øyerhamn spiller i Molde (feil både under profiler og bruttotropp) og ikke Tertnes, og at Silje Solberg giftet seg i sommer og har et nytt etternavn i tillegg til Solberg... 🙈

kibby

Legg inn av kibby »

Mange skadde stjerner i dette mesterskapet også.

Ingen Ćamila Mičijević for Kroatia, ingen Annick Lipman (ikke skadet, bare vraket) for Nederland eller Nerea Pena for Spania. Nevnte Herrem og Venn (som var aktuell) for Norge.

Mange gravide (som kunne vært aktuelle for EM også): Sanna Solberg-Isaksen, Marta Tomac og Kari Brattset Dale (Norge), Dinah Eckerle (Tyskland), Lærke Nolsøe (Danmark), Tess Wester og Lois Abbingh (Nederland). Løke som sliter med opptrening etter fødsel. Er vel flere av dem også.

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

kibby skrev: man sep 26, 2022 7:45 pm Mange skadde stjerner i dette mesterskapet også.

Ingen Ćamila Mičijević for Kroatia, ingen Annick Lipman (ikke skadet, bare vraket) for Nederland eller Nerea Pena for Spania. Nevnte Herrem og Venn (som var aktuell) for Norge.

Mange gravide (som kunne vært aktuelle for EM også): Sanna Solberg-Isaksen, Marta Tomac og Kari Brattset Dale (Norge), Dinah Eckerle (Tyskland), Lærke Nolsøe (Danmark), Tess Wester og Lois Abbingh (Nederland). Løke som sliter med opptrening etter fødsel. Er vel flere av dem også.
Blir vel litt feil å si «sliter med opptrening». Det er jo snaue 4 1/2 mnd siden hun fødte sitt 3 barn. Synes hun ser vassere ut nå allerede enn i starten. Da spilte hun jo også 2x15. Nå står hun mye mer.

Amanda Kurtovic. I told you so 😇

kibby

Legg inn av kibby »

LHK-1990 skrev: tir sep 27, 2022 8:54 am
kibby skrev: man sep 26, 2022 7:45 pm Mange skadde stjerner i dette mesterskapet også.

Ingen Ćamila Mičijević for Kroatia, ingen Annick Lipman (ikke skadet, bare vraket) for Nederland eller Nerea Pena for Spania. Nevnte Herrem og Venn (som var aktuell) for Norge.

Mange gravide (som kunne vært aktuelle for EM også): Sanna Solberg-Isaksen, Marta Tomac og Kari Brattset Dale (Norge), Dinah Eckerle (Tyskland), Lærke Nolsøe (Danmark), Tess Wester og Lois Abbingh (Nederland). Løke som sliter med opptrening etter fødsel. Er vel flere av dem også.
Blir vel litt feil å si «sliter med opptrening». Det er jo snaue 4 1/2 mnd siden hun fødte sitt 3 barn. Synes hun ser vassere ut nå allerede enn i starten. Da spilte hun jo også 2x15. Nå står hun mye mer.

Amanda Kurtovic. I told you so 😇
Beklager, tenkte mer på "sliter med å komme i form". Men enig, ser mye hvassere ut nå! Spilte ikke 2 x 15, hun spilte 1x15 + 1x30 :lol:

Haha, den så jeg ikke komme :P

Lolo

Legg inn av Lolo »

kibby skrev: man sep 26, 2022 7:45 pm Mange skadde stjerner i dette mesterskapet også.

Ingen Ćamila Mičijević for Kroatia, ingen Annick Lipman (ikke skadet, bare vraket) for Nederland eller Nerea Pena for Spania. Nevnte Herrem og Venn (som var aktuell) for Norge.

Mange gravide (som kunne vært aktuelle for EM også): Sanna Solberg-Isaksen, Marta Tomac og Kari Brattset Dale (Norge), Dinah Eckerle (Tyskland), Lærke Nolsøe (Danmark), Tess Wester og Lois Abbingh (Nederland). Løke som sliter med opptrening etter fødsel. Er vel flere av dem også.
Får ikke lest saken, men tror det er rundt en uke siden jeg så denne overskrifra på adresseavisa: https://www.adressa.no/sport/i/gEWwyL/b ... en-er-stor. Sp Lipman er nok skadet, har ikke vært med de to siste kampene for Byåsen heller (cup og serie)

kibby

Legg inn av kibby »

Lolo skrev: tir sep 27, 2022 9:32 pm
kibby skrev: man sep 26, 2022 7:45 pm Mange skadde stjerner i dette mesterskapet også.

Ingen Ćamila Mičijević for Kroatia, ingen Annick Lipman (ikke skadet, bare vraket) for Nederland eller Nerea Pena for Spania. Nevnte Herrem og Venn (som var aktuell) for Norge.

Mange gravide (som kunne vært aktuelle for EM også): Sanna Solberg-Isaksen, Marta Tomac og Kari Brattset Dale (Norge), Dinah Eckerle (Tyskland), Lærke Nolsøe (Danmark), Tess Wester og Lois Abbingh (Nederland). Løke som sliter med opptrening etter fødsel. Er vel flere av dem også.
Får ikke lest saken, men tror det er rundt en uke siden jeg så denne overskrifra på adresseavisa: https://www.adressa.no/sport/i/gEWwyL/b ... en-er-stor. Sp Lipman er nok skadet, har ikke vært med de to siste kampene for Byåsen heller (cup og serie)
Aha, jeg vet hun stod over cupkampen, men tenkte det var fordi det var lett motstand. Men da gir det mening.

kibby

Legg inn av kibby »

Fin kamp av de norske jentene, hvor mange var gode. Av de nye kommer vel Ane Høgseth og Thale Rushfeldt Deila best fra det. Høgseth er knallsterk. Klinker til bakover, setter to mål på to skudd og lager vel 2-3 straffer. Deila begynte litt klønete og måtte få råd av Mørk om hvor hun skulle bevege seg i trekkene. Men i 2.omgang viser hun hvor god hun er og banker inn tre flotte scoringer. Tar også for seg i forsvar.

Marie Davidsen er en av banens beste, i sin fjerde landskamp, uten av det sier for mye mot svak motstand. Næs Andersen setter også 3 av 3, mens Øyerhamn bommer på sin ene mulighet.

Kristina Sirum Novak gjør som hun gjorde sist. Himmel eller helvete. I 1.omgang var det helsvart bakover (takk og pris Skogrand ryddet opp i 2.omgang), men fint fremover med 3 mål. I 2.omgang var hun ok bakover, men helsvart fremover med 3 bom. Skulle jeg valgt mellom Novak eller Skogrand pr. i dag ville jeg valgt Skogrand. Hun holder kanskje ikke nivået helt i angrep enda, men bakover er hun bunnsolid. Der sliter Novak stort. Og når alt kommer til alt vet vi at Mørk - uansett motstand i et mesterskap - kommer til å stå 2 x 30 i angrep.

Med 20 spillere i EM-troppen (16 til hver kamp) kan det tenkes Novak får plass. Hergeirsson bekreftet allerede at en tredje linjespiller blir blant de 20. Det blir også en tredje målvakt. De to siste blir nok da bakspillere.

Blir langt tøffere mot Danmark i helgen. Hører Bredeli skrike om at Nederland er medaljekandidat i EM. Tror kanskje han har glemt at langvarig førstemålvakt Wester er gravid. Det samme er storscorer Abbingh. Det kommer til å merkes. Jeg tror ikke et sekund på at de kan være med å kjempe om medalje. Danmark ja, men Nederland? Nei.

kibbys håndballbørs (lader opp til EM):
Silje Solberg-Østhassel -
Marie Davidsen 8
Henny Ella Reistad 7
Emilie Hegh Arntzen 7
Veronica Kristiansen 7
Kristina Sirum Novak 4
Stine Skogrand 5
Ane Høgseth 6
Nora Mørk 6
Malin Aune 5
Vilde Ingstad 8 - BB
Marit Røsberg Jacobsen 6
Maren Nyland Aardahl 5
Sunniva Næs Andersen 6
Thale Rushfeldt Deila 6
Rikke Øyerhamn 4

frizz

Legg inn av frizz »

kibby skrev: fre sep 30, 2022 12:05 am Blir langt tøffere mot Danmark i helgen. Hører Bredeli skrike om at Nederland er medaljekandidat i EM. Tror kanskje han har glemt at langvarig førstemålvakt Wester er gravid. Det samme er storscorer Abbingh. Det kommer til å merkes. Jeg tror ikke et sekund på at de kan være med å kjempe om medalje. Danmark ja, men Nederland? Nei.
Har troen på at Nederland kan være med å kjempe om medalje. Tess Wester og Lois Abbingh har hatt én god sluttrunde hver (hhv. 2015 og 2019), men utenom det har de egentlig ikke vist noe annet enn middelmådighet både på klubb- og landslag. Dulfer og Smits er i storslag for Bietigheim som har imponert kraftig hittil i CL (slår FTC med 20!! mål, og uavgjort mot CSM som de egentlig skulle vunnet), og idag slår de Danmark med 8 mål uten deres beste bakspiller, Housheer. De er ikke medaljefavoritt, men gi Polman en mnd til og få Housher og Snelder tilbake, så tror jeg absolutt de kan utfordre og slå alle lag utenom Norge og Frankrike.

Danmark viser for øvrig (igjen) at de sliter med den mentale styrken. Ble spilt fullstendig ut av hallen på hjemmebane, og fremstår helt handlingslammet både i angrep og forsvar. Har virket som de har vært mer stabile under Jesper Jensen enn Klavs Bruun Jørgensen, men tydeligvis ikke.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Nederland vant jo 30-22 mot Danmark.. så helt på jordet er de ikke.

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: fre sep 30, 2022 1:35 am Nederland vant jo 30-22 mot Danmark.. så helt på jordet er de ikke.
Neida. Men så er dette en treningskamp og ikke i mesterskap. Så jeg tror ikke man skal legge for mye i resultatet (uten at jeg har fått sett kampen enda). Og Nederland gir seg jo aldri i mesterskap, det vi vet jo. Men at de tar medalje tror jeg ikke.

kibby

Legg inn av kibby »

Fin kamp av Nederland, selv om det var i stor grad danskene som var utrolig svake.

I første omgang var Smits, Dulfer og Freriks gode. Forsvaret stod godt, og for en omgang av Ten Holte i mål. I 2.omgang var det litt tråere, og mye surr og rot. God kamp totalt av Bo van Wetering.

Anne Mette Hansen, som alltid - gull eller granbar. Det sistnevnte i dag. Ufattelig at hun er kaptein i selveste Györ. Ellers var Simone Petersen og Cecilie Brandt blant de mest positive i 2.omgang. Men det var det kollektive Danmark som sviktet i denne kampen. Ingen god omgang av verken Reinhardt eller Toft. Håper Kristensen får sjansen i helgen.

Så må det nevnes at Nederland manglet Housheer og Snelder, og Danmark manglet Haugsted.

PS: Irriterende å høre Bredeli, som ikke vet at Nolsøe er gravid (det vil si, han fikk det med seg i 2.omgang :lol:), og som konstant uttaler feil navn på spillere. Det er ille nok å høre NÆSS Andersen for Norge. Men blir gal av Fan Fetering. Ja det er F i stedet for V på van, men ikke på W... Og Elma Halil-CEEEEVIC, eh nei. Det er Halilce-vic. Som i Montenegros Jovanka Radičević eller vår egen Christina Vukicevic... Og sier at danskene kun har 4 spillere i utenlandske klubber, når det i virkeligheten er 5 (ja, jeg er petimeter).

Jaja #ilandsproblem

kibby

Legg inn av kibby »

Nora Mørk sliter med hamstringen, og er tatt ut av Golden League. Hergeirsson sier de er i tett dialog med Team Esbjerg, og at EM ikke skal være i fare.

Ingen Skogrand i dagens tropp, så i dag starter Kristiansen på høyreback.

kibby

Legg inn av kibby »

Aune skyter dårlig for tiden. Skulle ønske Hovden fikk plass i EM-troppen fremfor henne...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»