Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Moist

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Moist »

Onv95 skrev: man okt 03, 2022 7:35 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 6:16 pm Mot B/G hjemme ville jeg ha kjørt nær full utskiftning. Dette laget er faktisk ganske sterkt, sterkt nok mot BG på hjemmebane, tror jeg. Liverpool-kampen blir svært viktig.

Turner
Cedric - Holding - Tomiyasu - Tierney
Lokonga
Ødegaard - Vieira
Marquinhos - Nketiah - Nelson

Kun Ødegaard igjen altså, som kan byttes ut om vi får en grei ledelse.
Så får vi toppe litt neste uke, på en vanskelig Aspmyra.
Nei, jeg skal på kampen med ungene så da vil jeg ha toppet lag. Vi taper uansett mot Liverpool, så kan stile med B-laget der.

Cedrik er uansett skadet så da må nok White spille, sannsynligvis som midtstopper. Nelson er vel heller ikke kampklar etter å ha vært ute lenge.
Liverpool er da ikke gode om dagen, så må jo være mulig å hente med seg noen poeng derfra.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Moist skrev: man okt 03, 2022 7:41 pm
Onv95 skrev: man okt 03, 2022 7:35 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 6:16 pm Mot B/G hjemme ville jeg ha kjørt nær full utskiftning. Dette laget er faktisk ganske sterkt, sterkt nok mot BG på hjemmebane, tror jeg. Liverpool-kampen blir svært viktig.

Turner
Cedric - Holding - Tomiyasu - Tierney
Lokonga
Ødegaard - Vieira
Marquinhos - Nketiah - Nelson

Kun Ødegaard igjen altså, som kan byttes ut om vi får en grei ledelse.
Så får vi toppe litt neste uke, på en vanskelig Aspmyra.
Nei, jeg skal på kampen med ungene så da vil jeg ha toppet lag. Vi taper uansett mot Liverpool, så kan stile med B-laget der.

Cedrik er uansett skadet så da må nok White spille, sannsynligvis som midtstopper. Nelson er vel heller ikke kampklar etter å ha vært ute lenge.
Liverpool er da ikke gode om dagen, så må jo være mulig å hente med seg noen poeng derfra.
Liverpool kan stille med G16 laget og knuser oss uansett. Jeg har pantet flasker hele helga for å kunne sette en liten formue på Pool her.

Moist

Legg inn av Moist »

Onv95 skrev: lør okt 01, 2022 4:52 pm
Joda, men satte en liten formue på Liverpool på 0-2 så nå fylles kontoen opp igjen.
Gikk ikke denne inn? ;)

DennisB

Legg inn av DennisB »

Moist skrev: man okt 03, 2022 7:51 pm
Onv95 skrev: lør okt 01, 2022 4:52 pm
Joda, men satte en liten formue på Liverpool på 0-2 så nå fylles kontoen opp igjen.
Gikk ikke denne inn? ;)
Er derfor han har begynt med flaskepanting :D

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Moist skrev: man okt 03, 2022 7:51 pm
Onv95 skrev: lør okt 01, 2022 4:52 pm
Joda, men satte en liten formue på Liverpool på 0-2 så nå fylles kontoen opp igjen.
Gikk ikke denne inn? ;)
Jeg tapte de pengene med glede.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Enzino skrev: man okt 03, 2022 5:00 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:48 pm
Btw, hvor har det blitt av brukeren som alltid var innom her i starten av FD, ikke Arsenal-fan, men var veldig aktiv, også på VGD. Fin fyr, savner han. Har selvsagt glemt nickene hans (hadde et annet nick på VGD).
@Chromeback ?

Han savner jeg også. Har ikke sett ham skrive noen innlegg her på en stund. Hadde håpet han koblet seg på til VM i hvert fall. Hadde mange diskusjoner og mye humor med ham under EM. :D

Det var faktisk han som gjorde meg oppmerksom på at alle hadde flyttet til FD.
Jeg er her jeg :D

Nei, hatt en lengre frivillig pause fra sosiale medier og FD over sommeren, men stikker hodet litt mer inn her nå igjen. Tenkte at jeg skulle stikke inn hodet mitt her i går, men gikk litt i glemmeboken.

Veldig gøy å se på dere så langt i høst, det må sies! :D

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:21 pm
Enzino skrev: man okt 03, 2022 3:50 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 3:05 pm
Her er vi tilbake til å være uenige :p Jeg er Arsenal-fan først, og nordmann ganske langt baki køen. Blir ikke lei meg om Haaland er skadet, og generelt om han går inn i en bedriten periode ut sesongen.

Men ja, hvis han ikke er skadet, og spiller mot oss, så blir nok det en ekstremt prøvelse for oss. Han er uten tvil verdens mest farlige spiller for øyeblikket. Bevegelsene og avslutningene er så gode at det er nesten umulig å stoppe han over 90 minutter, spesielt med det fantastiske laget som kan sette han opp i sjanser til enhver tid.

Jeg vil dog ymte frempå at jeg tror vi har bedre forutsetninger til å stoppe Haaland enn mange andre lag ettersom vi har så raske og fysisk sterke stoppere. Gabriel sliter jo også mest når spillere tar flere touch i boksen, og akkurat det er jo ikke Haaland sitt MO. Samtidig, han kan jo slite mot en av de andre City-spillerne selvfølgelig :P

Kampen i fjor gir stor optimisme for spesielt hjemmekampen denne sesongen, og vi er et bedre lag enn i fjor, men det er dessverre City også.
Her er nok jeg mer med Wellé.

Kult med nordmann som herjer i PL. Men mot Arsenal må han gjerne ha skikkelig off dager eller være ute.

BVB forsvaret kjenner ham ekstremt godt, og viste hvordan det skal gjøres. Så scorer han et helt umulig mål, som faktisk ikke skal være lov til å score. Men de viste hvordan man kan stoppe ham til 99%.

Nå skal vel vi ikke møte ham før etter VM (?). Det er jo lov å håpe at han da ikke lengre er i cheat code form lengre, men litt mere menneskelig (tenk slik han så ut i Community Shield).

Realistisk sett er City et såpass mye bedre lag enn Arsenal, at de må ha en off day hvis vi skal kunne ta poeng. Men kampene mot Liverpool, Newcastle og Villa denne sesongen, viser at de ikke er umenneskelige på de mindre gode dagene. Så man får håpe på noe sånn.

Ellers synes jeg ikke det er verdens undergang om det blir 0 poeng i to kampene mot City. Det er ikke der CL-plassene blir avgjort.

Hittil har vi 3 av 6 poeng mot rivaler om 4.plass. Det er på skjema, men heller ikke mer. Men vi har levert 18 av 18 poeng mot presumtivt dårligere lag, og det er råsterkt.

De to viktigste kampene før VM er nå Liverpool til helgen, og Chelsea rett før alle fotballens krigere drar til midt-østen. Vi må ha minimum 2 poeng ut av disse, men helst mer.
Er med Welle i hva? At dere håper Haaland er skadet? Er jo det vi er uenige i.

Dette trodde jeg faktisk ikke at jeg skulle lese. Ikke her. Jeg ønsker selvsagt Arsenal-seier, er det noen som helst tvil om det? Nei.

Man kan jo håpe at han har en off dag, men å ønske han skadet, herre min hatt, nei. Vi har da et landslag også, bare for å nevne det. Får være grenser.
Hm, hvorfor skulle man ikke kunne håpe på skade på Håland og de andre drittsekkene som spiller for jukselaget fra de kvalme araberstatene?

DET må du gjerne forklare meg🙈

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Wengerist skrev: man okt 03, 2022 9:31 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:21 pm
Enzino skrev: man okt 03, 2022 3:50 pm

Her er nok jeg mer med Wellé.

Kult med nordmann som herjer i PL. Men mot Arsenal må han gjerne ha skikkelig off dager eller være ute.

BVB forsvaret kjenner ham ekstremt godt, og viste hvordan det skal gjøres. Så scorer han et helt umulig mål, som faktisk ikke skal være lov til å score. Men de viste hvordan man kan stoppe ham til 99%.

Nå skal vel vi ikke møte ham før etter VM (?). Det er jo lov å håpe at han da ikke lengre er i cheat code form lengre, men litt mere menneskelig (tenk slik han så ut i Community Shield).

Realistisk sett er City et såpass mye bedre lag enn Arsenal, at de må ha en off day hvis vi skal kunne ta poeng. Men kampene mot Liverpool, Newcastle og Villa denne sesongen, viser at de ikke er umenneskelige på de mindre gode dagene. Så man får håpe på noe sånn.

Ellers synes jeg ikke det er verdens undergang om det blir 0 poeng i to kampene mot City. Det er ikke der CL-plassene blir avgjort.

Hittil har vi 3 av 6 poeng mot rivaler om 4.plass. Det er på skjema, men heller ikke mer. Men vi har levert 18 av 18 poeng mot presumtivt dårligere lag, og det er råsterkt.

De to viktigste kampene før VM er nå Liverpool til helgen, og Chelsea rett før alle fotballens krigere drar til midt-østen. Vi må ha minimum 2 poeng ut av disse, men helst mer.
Er med Welle i hva? At dere håper Haaland er skadet? Er jo det vi er uenige i.

Dette trodde jeg faktisk ikke at jeg skulle lese. Ikke her. Jeg ønsker selvsagt Arsenal-seier, er det noen som helst tvil om det? Nei.

Man kan jo håpe at han har en off dag, men å ønske han skadet, herre min hatt, nei. Vi har da et landslag også, bare for å nevne det. Får være grenser.
Hm, hvorfor skulle man ikke kunne håpe på skade på Håland og de andre drittsekkene som spiller for jukselaget fra de kvalme araberstatene?

DET må du gjerne forklare meg🙈
Arteta var assistent-trener for det samme laget i en år-tekke. Jesus og Zin hevet lønna si der, uten at de har tatt oppgjør mot «jukselaget». Er de også drittsekker?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wengerist skrev: man okt 03, 2022 9:31 pm
Hm, hvorfor skulle man ikke kunne håpe på skade på Håland og de andre drittsekkene som spiller for jukselaget fra de kvalme araberstatene?

DET må du gjerne forklare meg🙈
Hvis noen kunne matforgifte spillerne i begge kampene mot oss, så kan jeg gå for den :D

Synes ellers det er gøy å se god fotball jeg da, og verdensstjerner i ligaen vår. Men det er kanskje bare meg. Alle lagene kan ikke være Manchester United Stoke, det hadde vært triste greier ;)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: man okt 03, 2022 10:45 pm
Wengerist skrev: man okt 03, 2022 9:31 pm
Hm, hvorfor skulle man ikke kunne håpe på skade på Håland og de andre drittsekkene som spiller for jukselaget fra de kvalme araberstatene?

DET må du gjerne forklare meg🙈
Hvis noen kunne matforgifte spillerne i begge kampene mot oss, så kan jeg gå for den :D

Synes ellers det er gøy å se god fotball jeg da, og verdensstjerner i ligaen vår. Men det er kanskje bare meg. Alle lagene kan ikke være Manchester United Stoke, det hadde vært triste greier ;)
#lasagnaforHaaland
#PizzaforKdB

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Chromeback skrev: man okt 03, 2022 8:57 pm
Enzino skrev: man okt 03, 2022 5:00 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:48 pm
Btw, hvor har det blitt av brukeren som alltid var innom her i starten av FD, ikke Arsenal-fan, men var veldig aktiv, også på VGD. Fin fyr, savner han. Har selvsagt glemt nickene hans (hadde et annet nick på VGD).
@Chromeback ?

Han savner jeg også. Har ikke sett ham skrive noen innlegg her på en stund. Hadde håpet han koblet seg på til VM i hvert fall. Hadde mange diskusjoner og mye humor med ham under EM. :D

Det var faktisk han som gjorde meg oppmerksom på at alle hadde flyttet til FD.
Jeg er her jeg :D

Nei, hatt en lengre frivillig pause fra sosiale medier og FD over sommeren, men stikker hodet litt mer inn her nå igjen. Tenkte at jeg skulle stikke inn hodet mitt her i går, men gikk litt i glemmeboken.

Veldig gøy å se på dere så langt i høst, det må sies! :D
Man trenger det av og til. Fint å se at du lever. Håper du er klar for VM? :D

Hvis du ikke har fått det med deg, skal jeg se semifinale og finale i Rio de Janeiro. Så hvis Brasil går langt, blir det definitivt stemningsbilder her... haha...

Ellers ja til det siste, lenge siden det var så gøy å være Arsenal-supporter.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ikke alle og enhvers cup of tea, men deler for de som skulle være interessert. Første gang noensinne jeg kan erindre at Scott sin modell predikerer oss over Liverpool. Modellen hans har fortsatt Liverpool som et bedre lag, ettersom mye av det som går inn i modellen er basert på forrige sesong. Til tross for det så har poenggapet blitt såpass stort, pluss at team raringene våre har beveget seg mot hverandre nok til at vi kommer over dem oftere i simuleringene hans.

Det samme er vi i 538 sin modell, men der er det litt jevnere, i tillegg til at poengpredikajonen deres er generelt lavere for topplagene.

Jeg er ikke noen oddser, men antar at også deres modeller begynner å pushe oss opp på en annenplass snart.


Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Onv95 skrev: man okt 03, 2022 9:53 pm
Wengerist skrev: man okt 03, 2022 9:31 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:21 pm
Er med Welle i hva? At dere håper Haaland er skadet? Er jo det vi er uenige i.

Dette trodde jeg faktisk ikke at jeg skulle lese. Ikke her. Jeg ønsker selvsagt Arsenal-seier, er det noen som helst tvil om det? Nei.

Man kan jo håpe at han har en off dag, men å ønske han skadet, herre min hatt, nei. Vi har da et landslag også, bare for å nevne det. Får være grenser.
Hm, hvorfor skulle man ikke kunne håpe på skade på Håland og de andre drittsekkene som spiller for jukselaget fra de kvalme araberstatene?

DET må du gjerne forklare meg🙈
Arteta var assistent-trener for det samme laget i en år-tekke. Jesus og Zin hevet lønna si der, uten at de har tatt oppgjør mot «jukselaget». Er de også drittsekker?
Ja, det var de såklart. Alle som har vært innom city driter langveis i menneskerettigheter, sånn sett ironisk at Zin gråt så inderlig offentlig og fikk støtte fra klubben sin, som eies av en som er like ille som Putin.

Arteta driter i menneskerettigheter.

Arsenal ikke noe bedre. Jeg gremmes fortsatt over at klubben(og Chelsea) valgte å stille til kamp i Baku når en av splllerne våre ble nektet innreise av de rasistiske aserbajdsjanske svina.

Oppsummert: Fotballen er en kvalm bransje og jeg forbeholder meg retten til å slippe å være PK og late som jeg ikke ønsker et lite beinbrudd på Haaland ;-)

Wellé

Legg inn av Wellé »

Tror ikke det er nevnt her inne så tenkte det var verdt å nevne at Adidas og har Arsenal har valgt å fornye avtalen tidlig. @DarrenArsenal har kommentert det på Twitter for de som er interessert i litt mer info enn hva jeg tar fra hukommelsen :P

Avtalen gikk egentlig ut 2024 eller 2025 tror jeg, men etter hva min forståelse er så ønsket Adidas å reuppe oss tidlig. Årsaken til det var nok først og fremst at Arsenals drakter selger jævlig bra! Bortedrakten er slik jeg har forstått det tidenes mest solgte Arsenal-drakt etter lansering, det har blitt solgt 80% mer av den enn hjemmedrakten, som igjen er en ny rekord. Det er nok heller ikke umulig at Adidas ser at Arsenal er et lag på vei oppover og at de ønsker å locke oss inn slik at de ikke risikerer å miste oss fra porteføljen sin om to år.

Den nye avtalen strekker seg til 2030, og Adidas kommer til å betale en større årlig "guarantee" enn det de har gjort i den gamle avtalen. De betaler visstnok også en "sizeable" signing sum, som passer oss greit etter å ha gått med dundrende underskudd de siste sesongene. Min frykt er selvfølgelig at man inngår en langsiktig avtale før man ser en ny eksplosiv vekst, ref perioden før og etter Emirates ble bygget. Samtidig så tror jeg Arsenal har vært i en meget sterk forhandlingsposisjon her. Som nevnt så tror jeg at det er Adidas som først og fremst ønsker å reuppe oss, vi er på vei oppover med et ungt og spennende lag og vi selger drakter som bare faen (mye takket være excellent design av Adidas). Kombinert med (forhåpentligvis) CL neste sesong, så vil nok dette i stor grad hjelpe driftsresultatet og å dekke inn tidligere underskudd :)

Forhåpentligvis så er dette starten på at klubben klarer å utnytte den kommersielle appellen sin til større inntekter, og på en måte som strengt talt ikke er moralsk forkastelig (Fly Emirates, Visit Rwanda, Socios).

Wellé

Legg inn av Wellé »

Wengerist skrev: tir okt 04, 2022 7:16 am Ja, det var de såklart. Alle som har vært innom city driter langveis i menneskerettigheter, sånn sett ironisk at Zin gråt så inderlig offentlig og fikk støtte fra klubben sin, som eies av en som er like ille som Putin.

Arteta driter i menneskerettigheter.

Arsenal ikke noe bedre. Jeg gremmes fortsatt over at klubben(og Chelsea) valgte å stille til kamp i Baku når en av splllerne våre ble nektet innreise av de rasistiske aserbajdsjanske svina.

Oppsummert: Fotballen er en kvalm bransje og jeg forbeholder meg retten til å slippe å være PK og late som jeg ikke ønsker et lite beinbrudd på Haaland ;-)
Jeg syns også at det er en viss forskjell på en 17-åring fra Ukraina og en 18-åring fra Brasil vs en 22-åring fra Norge som kunne velge hvilken som helst klubb han ville. Men ja, vi hyller spillere som har spilt for samme klubb som jeg personlig kritiserer Haaland for å velge.

Personlig syns jeg gjerne at klubben er mer sitt ansvar bevisst når det kommer til hvem de gjør kommersielle avtaler. Jeg tror man absolutt kan få tak i sponsoravtaler som er nærme det man har fått fra f.eks FlyEmirates og VisitRwanda. Det ser man av at vi har stort sett vært underbetalt når det kommer til draktsponsorene. Og på mine eldre dager så hadde jeg ikke hatt noe i mot å endre navnet på stadion vekk fra Emiratene. Det er mulig man må gi opp noen £10m i året på det, men hvis man tar en sterk public stance på det så tror jeg faktisk man kan hente det inn igjen ved økt popularitet.

En annen ting jeg håper klubben slutter med fort som faen er samarbeidet med kryptoselskapet Socios. Det var helt åpenbart en cash grab hvor supporterne kunne få større "eierskap" til klubben ved å i praksis trade luft og drømmer. Det er absolutt ingen reell verdi i dette produktet og sånn sett en av verdens mest åpenbare bobler hvor man utnyttet "dumme" fans til å tjene noen kjappe cash.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Wellé skrev: tir okt 04, 2022 8:39 am
Wengerist skrev: tir okt 04, 2022 7:16 am Ja, det var de såklart. Alle som har vært innom city driter langveis i menneskerettigheter, sånn sett ironisk at Zin gråt så inderlig offentlig og fikk støtte fra klubben sin, som eies av en som er like ille som Putin.

Arteta driter i menneskerettigheter.

Arsenal ikke noe bedre. Jeg gremmes fortsatt over at klubben(og Chelsea) valgte å stille til kamp i Baku når en av splllerne våre ble nektet innreise av de rasistiske aserbajdsjanske svina.

Oppsummert: Fotballen er en kvalm bransje og jeg forbeholder meg retten til å slippe å være PK og late som jeg ikke ønsker et lite beinbrudd på Haaland ;-)
Jeg syns også at det er en viss forskjell på en 17-åring fra Ukraina og en 18-åring fra Brasil vs en 22-åring fra Norge som kunne velge hvilken som helst klubb han ville. Men ja, vi hyller spillere som har spilt for samme klubb som jeg personlig kritiserer Haaland for å velge.

Personlig syns jeg gjerne at klubben er mer sitt ansvar bevisst når det kommer til hvem de gjør kommersielle avtaler. Jeg tror man absolutt kan få tak i sponsoravtaler som er nærme det man har fått fra f.eks FlyEmirates og VisitRwanda. Det ser man av at vi har stort sett vært underbetalt når det kommer til draktsponsorene. Og på mine eldre dager så hadde jeg ikke hatt noe i mot å endre navnet på stadion vekk fra Emiratene. Det er mulig man må gi opp noen £10m i året på det, men hvis man tar en sterk public stance på det så tror jeg faktisk man kan hente det inn igjen ved økt popularitet.

En annen ting jeg håper klubben slutter med fort som faen er samarbeidet med kryptoselskapet Socios. Det var helt åpenbart en cash grab hvor supporterne kunne få større "eierskap" til klubben ved å i praksis trade luft og drømmer. Det er absolutt ingen reell verdi i dette produktet og sånn sett en av verdens mest åpenbare bobler hvor man utnyttet "dumme" fans til å tjene noen kjappe cash.
‘Arsène Wenger Stadion’🥰🥰🥰🥰

Wellé

Legg inn av Wellé »

Wengerist skrev: tir okt 04, 2022 8:48 am ‘Arsène Wenger Stadion’🥰🥰🥰🥰
Skal den oppkalles etter noen så er det han, og jeg er ikke nødvendigvis i mot det, men ser gjerne at man går tilbake til det opprinnelige navnet Ashburton Grove. Den undergruppen av Arsenal-supportere som har fått mye av æren for forbedringen av stemningen på Emirates, Ashburton Army, har jo også tatt et navn som spiller på det.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Wellé skrev: tir okt 04, 2022 8:59 am
Wengerist skrev: tir okt 04, 2022 8:48 am ‘Arsène Wenger Stadion’🥰🥰🥰🥰
Skal den oppkalles etter noen så er det han, og jeg er ikke nødvendigvis i mot det, men ser gjerne at man går tilbake til det opprinnelige navnet Ashburton Grove. Den undergruppen av Arsenal-supportere som har fått mye av æren for forbedringen av stemningen på Emirates, Ashburton Army, har jo også tatt et navn som spiller på det.
Ashburton Grove klinger ikke, syns jeg.

Heller Arsenal Stadium da.

Eller Stadium of North London. For å ergre spurvene litt😂

Wellé

Legg inn av Wellé »

Wengerist skrev: tir okt 04, 2022 10:28 am
Wellé skrev: tir okt 04, 2022 8:59 am
Wengerist skrev: tir okt 04, 2022 8:48 am ‘Arsène Wenger Stadion’🥰🥰🥰🥰
Skal den oppkalles etter noen så er det han, og jeg er ikke nødvendigvis i mot det, men ser gjerne at man går tilbake til det opprinnelige navnet Ashburton Grove. Den undergruppen av Arsenal-supportere som har fått mye av æren for forbedringen av stemningen på Emirates, Ashburton Army, har jo også tatt et navn som spiller på det.
Ashburton Grove klinger ikke, syns jeg.

Heller Arsenal Stadium da.

Eller Stadium of North London. For å ergre spurvene litt😂
Nja, syns det er greit jeg. Og så kan man på folkemunne kalle stadion "The Grove" eller Ashburton. Stadium of North London hadde vært hysterisk, men tviler på at det er noe man hadde fått lov til(?). :lol:

manoon

Legg inn av manoon »

Wellé skrev: tir okt 04, 2022 7:01 am Ikke alle og enhvers cup of tea, men deler for de som skulle være interessert. Første gang noensinne jeg kan erindre at Scott sin modell predikerer oss over Liverpool. Modellen hans har fortsatt Liverpool som et bedre lag, ettersom mye av det som går inn i modellen er basert på forrige sesong. Til tross for det så har poenggapet blitt såpass stort, pluss at team raringene våre har beveget seg mot hverandre nok til at vi kommer over dem oftere i simuleringene hans.

Det samme er vi i 538 sin modell, men der er det litt jevnere, i tillegg til at poengpredikajonen deres er generelt lavere for topplagene.

Jeg er ikke noen oddser, men antar at også deres modeller begynner å pushe oss opp på en annenplass snart.
► Show Spoiler
Prøver å ikke legge så mye i slike modeller etter fjoråret, men når det går så bra som det gjør i år er det umulig å ikke se på de. Både de fleste modeller og oddssettere har oss topp 3, men for det meste over Pool, slik som Scott´s modell her. Det er langt herfra til å ende på 2. plass i år, men det beviser i alle fall at man gjør noe riktig her. Ender vi topp 4 skal jeg være fornøyd med årets sesong, alt over vil være en bonus. På samme måte vil jeg bli fryktelig skuffa skulle det ende utenfor topp 4, med den flotte starten vår. Scott legger oss f.eks på 86% sannsynlighet for CL i år. Personlig ville jeg lagt meg nærmere 538, som har oss på 68%. Akkurat nå vil jeg tro at vi klarer topp 4 i omtrent 70% av tilfellene, uten at jeg på noen som helst måte har noen grunn for å tro det.

Tre poeng til søndag hadde uansett vært helt nydelig, men tar et poeng 10/10 ganger på forhånd. Unngår vi tap mot Pool skal jeg faktisk få troa på at vi kan knipe til oss 2. plassen i år.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man okt 03, 2022 2:24 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 2:02 pm
Det som kanskje er gulroten for vår del er at Guardiola kanskje stikker fra City snart, mens Haaland nok kun ønsker å være der i treårsperiode.
Til det siste her: hva får deg til å tro at Braut bare blir i City i 3 år? Har han eller teamet indikert noe sånn, eller er det ren spekulasjon for egen regning?
Ref dette så har Real Madrid-media allerede begynt å spekulere i at det er egne utkjøpsklausuler rettet mot Real Madrid i kontrakten hans, og at de kan aktiveres allerede om to år. Jeg tviler på sannheten i dette, men utkjøpsklausul tipper jeg han har ja.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/GM36p ... y-kontrakt

Wellé

Legg inn av Wellé »

manoon skrev: tir okt 04, 2022 1:16 pm
Wellé skrev: tir okt 04, 2022 7:01 am Ikke alle og enhvers cup of tea, men deler for de som skulle være interessert. Første gang noensinne jeg kan erindre at Scott sin modell predikerer oss over Liverpool. Modellen hans har fortsatt Liverpool som et bedre lag, ettersom mye av det som går inn i modellen er basert på forrige sesong. Til tross for det så har poenggapet blitt såpass stort, pluss at team raringene våre har beveget seg mot hverandre nok til at vi kommer over dem oftere i simuleringene hans.

Det samme er vi i 538 sin modell, men der er det litt jevnere, i tillegg til at poengpredikajonen deres er generelt lavere for topplagene.

Jeg er ikke noen oddser, men antar at også deres modeller begynner å pushe oss opp på en annenplass snart.
► Show Spoiler
Prøver å ikke legge så mye i slike modeller etter fjoråret, men når det går så bra som det gjør i år er det umulig å ikke se på de. Både de fleste modeller og oddssettere har oss topp 3, men for det meste over Pool, slik som Scott´s modell her. Det er langt herfra til å ende på 2. plass i år, men det beviser i alle fall at man gjør noe riktig her. Ender vi topp 4 skal jeg være fornøyd med årets sesong, alt over vil være en bonus. På samme måte vil jeg bli fryktelig skuffa skulle det ende utenfor topp 4, med den flotte starten vår. Scott legger oss f.eks på 86% sannsynlighet for CL i år. Personlig ville jeg lagt meg nærmere 538, som har oss på 68%. Akkurat nå vil jeg tro at vi klarer topp 4 i omtrent 70% av tilfellene, uten at jeg på noen som helst måte har noen grunn for å tro det.

Tre poeng til søndag hadde uansett vært helt nydelig, men tar et poeng 10/10 ganger på forhånd. Unngår vi tap mot Pool skal jeg faktisk få troa på at vi kan knipe til oss 2. plassen i år.
Det er viktig mellom å skille på det at man er favoritt og at man er garantert til noe. Jeg så flere på Twitter som snakket ned denne typen modeller fordi vi hadde 70% eller noe for topp 4 i fjor og ikke klarte det. Da er det fortsatt en meget reell mulighet på 30% at man ikke blir topp 4, så det betyr ikke at modellen predikerte feil nødvendigvis, men at man i den virkelige verden ikke kan spille ligaen fra et gitt tidspunkt 1000 ganger for å se hvordan resultatene utspiller seg.

Ironisk nok har jeg stort sett brukt denne typen modeller for å nedjustere mine forhåpninger siden jeg av natur er veldig optimistisk. Hva faen skal jeg gjøre nå for å opprettholde bakkekontakt?
Til og med jeg skal nok innrømme at jeg syns 86% sannsynlighet for topp 4 er litt meget, og vil legge meg et sted mellom Scott og 538. Min intuitive mening er at vi har 75% sannsylighet per nå. Og jeg er også enig i at topp 4 er målet og alt over er bonus. Hvis vi kommer topp to, eller faktisk ender opp i en reell tittelkamp så vil jeg si at vi er godt steg lenger i utviklingen enn forventet.

Jeg er litt usikker på om jeg hadde tatt et poeng faktisk. Jeg vil tro at nesten samtlige modeller vil gi oss over et expected point, men siden vi kjemper mot Liverpool om topp 4, så er spørsmålet om vi relativt til dem vil ha en negativ expected points eller ikke. Fuck it, jeg hadde sagt nei. Vi går for 3!

manoon

Legg inn av manoon »

Wellé skrev: tir okt 04, 2022 1:52 pm
manoon skrev: tir okt 04, 2022 1:16 pm
Wellé skrev: tir okt 04, 2022 7:01 am Ikke alle og enhvers cup of tea, men deler for de som skulle være interessert. Første gang noensinne jeg kan erindre at Scott sin modell predikerer oss over Liverpool. Modellen hans har fortsatt Liverpool som et bedre lag, ettersom mye av det som går inn i modellen er basert på forrige sesong. Til tross for det så har poenggapet blitt såpass stort, pluss at team raringene våre har beveget seg mot hverandre nok til at vi kommer over dem oftere i simuleringene hans.

Det samme er vi i 538 sin modell, men der er det litt jevnere, i tillegg til at poengpredikajonen deres er generelt lavere for topplagene.

Jeg er ikke noen oddser, men antar at også deres modeller begynner å pushe oss opp på en annenplass snart.
► Show Spoiler
Prøver å ikke legge så mye i slike modeller etter fjoråret, men når det går så bra som det gjør i år er det umulig å ikke se på de. Både de fleste modeller og oddssettere har oss topp 3, men for det meste over Pool, slik som Scott´s modell her. Det er langt herfra til å ende på 2. plass i år, men det beviser i alle fall at man gjør noe riktig her. Ender vi topp 4 skal jeg være fornøyd med årets sesong, alt over vil være en bonus. På samme måte vil jeg bli fryktelig skuffa skulle det ende utenfor topp 4, med den flotte starten vår. Scott legger oss f.eks på 86% sannsynlighet for CL i år. Personlig ville jeg lagt meg nærmere 538, som har oss på 68%. Akkurat nå vil jeg tro at vi klarer topp 4 i omtrent 70% av tilfellene, uten at jeg på noen som helst måte har noen grunn for å tro det.

Tre poeng til søndag hadde uansett vært helt nydelig, men tar et poeng 10/10 ganger på forhånd. Unngår vi tap mot Pool skal jeg faktisk få troa på at vi kan knipe til oss 2. plassen i år.

Jeg er litt usikker på om jeg hadde tatt et poeng faktisk. Jeg vil tro at nesten samtlige modeller vil gi oss over et expected point, men siden vi kjemper mot Liverpool om topp 4, så er spørsmålet om vi relativt til dem vil ha en negativ expected points eller ikke. Fuck it, jeg hadde sagt nei. Vi går for 3!
Gjør så meg glad å lese sånt fra en Arsenal-supporter før en kamp mot Liverpool, skulle bare ønske at jeg klarte det samme selv :D

Ellers enig i innlegget ellers, slike modeller må brukes med omhu. Ble riktignok litt tungt i fjor når man sto med over 80% sannsynlighet for topp 4 med tre-fire runder igjen, men modellene er ofte veldig fine dersom de brukes riktig.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir okt 04, 2022 1:52 pm
Det er viktig mellom å skille på det at man er favoritt og at man er garantert til noe. Jeg så flere på Twitter som snakket ned denne typen modeller fordi vi hadde 70% eller noe for topp 4 i fjor og ikke klarte det. Da er det fortsatt en meget reell mulighet på 30% at man ikke blir topp 4, så det betyr ikke at modellen predikerte feil nødvendigvis, men at man i den virkelige verden ikke kan spille ligaen fra et gitt tidspunkt 1000 ganger for å se hvordan resultatene utspiller seg.
Det største problemet med sannsynligheter, er at folk flest ikke forstår dem.

Folk kritiserer modellene fordi en 30%'er slår inn. Kritiserer de da også en terning som lander på 1 eller 2? Selvsagt ikke.

Mens pokerspillere sier "utrolig" når et flushdrag treffer (på enten turn eller river). De samme spillerne kaller en 55/45 for en coin flip. Men en 55% egde i poker gir enorm profit over tid (med mindre raken er for høy).

Statistikk og sannsynlighetsregning er gøy. Helt til man må diskutere det med folk som ikke skjønner det. :lol: :lol: :lol:

Jeg elsker sånne modeller. Men de er jo anslag av sannsynligheter. Ikke treffer de absolutt og ikke gir de noen garanti for at mindre sannsynlige eventer ikke inntreffer. Men en hvis indikasjon gir de. Så lenge man leser dem, for det som de faktisk er.

startelver

Legg inn av startelver »

Hansiso skrev: søn okt 02, 2022 10:10 am Er det noen som fremdeles ønsker Arteta ut?
Med en gang dere taper 2 kamper på rad så kommer "Arteta out" skrikene til å ljonge i veggene

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

startelver skrev: tir okt 04, 2022 8:15 pm
Hansiso skrev: søn okt 02, 2022 10:10 am Er det noen som fremdeles ønsker Arteta ut?
Med en gang dere taper 2 kamper på rad så kommer "Arteta out" skrikene til å ljonge i veggene
Dessverre korrekt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

startelver skrev: tir okt 04, 2022 8:15 pm
Hansiso skrev: søn okt 02, 2022 10:10 am Er det noen som fremdeles ønsker Arteta ut?
Med en gang dere taper 2 kamper på rad så kommer "Arteta out" skrikene til å ljonge i veggene
Det kommer an på motstaderne tror jeg. Taper vi mot f.eks. Bodø-Glimt og Nottingham Forrest, begge hjemmekamper, på rappen etter hjelpeløse opptredner, så begynner det nok å murre.

Men tror også de fleste Arsenal-fans er realistiske nok til å forstå at vi med største sannsynlighet taper for f.eks. City og Liverpool.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Kan bli tungt i EL i år. Akkurat nå ser det ut som om både Barca og Atletico Madrid er hete kandidater til å gå dit.

Årets AM er kanskje ikke den verste utgaven, men det Barca-laget tror jeg blir en håndfull å møte, hvis ikke de vinner resten av kampene sine (som for såvidt er fullt mulig, siden de har igjen Bayern og Inter hjemme).

Vike4

Legg inn av Vike4 »

For all the optimism about the club’s start to the season, Arsenal will still be aware their squad lacks depth in certain key areas.

The club expect to be actively looking to strengthen in the January window, where possible.

@TheAthleticUK 🔴⚪️

Wellé

Legg inn av Wellé »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»