Norske fotballspillere i utlandet

Svar
KjetilHelle

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av KjetilHelle »

FranciscoM skrev: man okt 03, 2022 8:52 pm Schjelderup spiller fast for laget som topper en liga som er på nivå (eller litt bedre) enn Eliteserien. Er ikke noe å tenke på. Vi spiller uviktige treningskamper i november og det er en perfekt anledning til å gi typer som Schjelderup og Nusa sjansen.
En av våres største talenter og er på tide. Blir vel kanskje for kreativ for Solbakken?

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Korgutt skrev: man okt 03, 2022 9:00 pm
FranciscoM skrev: man okt 03, 2022 8:52 pm Schjelderup spiller fast for laget som topper en liga som er på nivå (eller litt bedre) enn Eliteserien. Er ikke noe å tenke på. Vi spiller uviktige treningskamper i november og det er en perfekt anledning til å gi typer som Schjelderup og Nusa sjansen.
Uviktig? De teller ikke like mye som sluttspillkamper og kvalifiseringskamper men skal vi ha en akseptabel seeding når VM-kvaliken starter i 2025 så er alle kampene viktige. Er ikke råd til å eksperimentere for mye i disse privatlandskampene.
Selv treningskaper som man vinner er med på å "skade" rankingen. Polen hadde jo en bevisst strategi på dette i forkant av VM 2018. De spilte ikke treningskamper en lang periode, og endte opp med å bli førsteseedet i gruppespillet.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: man okt 03, 2022 9:13 pm Tenk at Glimt mistet Schjelderup for knapper og glansbilder. For en perfekt frontfigur han ville vært for årets Glimt-utgave. Heldigvis gav Nordsjælland oss en videresalgsprosent de ikke hadde trengt å legge ved.

Kult at han herjer i Danmark, men jeg klarer fortsatt ikke å se at han har størst potensiale som ving. Han er drit god så mestrer det også, men farta er jo ikke helt det man forventer fra det ypperste, ypperste av kantspillere internasjonalt. Tipper han ender opp mer sentralt etterhvert.

Det tipper jeg også. Evt. i en vandrende rolle. Han har spielführer-egenskaper i seg også.

Moist

Legg inn av Moist »

FantasySwede skrev: man okt 03, 2022 8:45 pm
Moist skrev: man okt 03, 2022 8:43 pm
FantasySwede skrev: man okt 03, 2022 8:41 pm
Eintracht Frankfurt. Vant finalen etter straffesparkonkurranse mot Rangers.
Sant, vi har kommet til 2023 allerede. ;)
Haha! I fotball regner jeg forrige sesong som i fjor. Beklager hvis det ble utydelig for deg :D
Neida, skjønte at du skulle fram til årets finale, litt kverulering på raske klokker på må være lov ;)

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Moist skrev: tir okt 04, 2022 9:07 am
FantasySwede skrev: man okt 03, 2022 8:45 pm
Moist skrev: man okt 03, 2022 8:43 pm

Sant, vi har kommet til 2023 allerede. ;)
Haha! I fotball regner jeg forrige sesong som i fjor. Beklager hvis det ble utydelig for deg :D
Neida, skjønte at du skulle fram til årets finale, litt kverulering på raske klokker på må være lov ;)
Du er tilgitt:)

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 12:40 am
Cornic? Så ikke noe særlig av kampen, og ikke huske å lagt merke til Cornic før heller. Har spilt på U21?


Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 12:40 am
Tre nordmenn på listen er ikke så galt….

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

FantasySwede skrev: tir okt 04, 2022 12:24 pm Fin sak om Antonio Nusa
https://www.tv2.no/sport/fotball/sammen ... /15102255/
Ser ut som han får sjansen i kveld, da er det bare å benke seg

Everenga

Legg inn av Everenga »

Nordlys skrev: man okt 03, 2022 9:13 pm Tenk at Glimt mistet Schjelderup for knapper og glansbilder. For en perfekt frontfigur han ville vært for årets Glimt-utgave. Heldigvis gav Nordsjælland oss en videresalgsprosent de ikke hadde trengt å legge ved.

Kult at han herjer i Danmark, men jeg klarer fortsatt ikke å se at han har størst potensiale som ving. Han er drit god så mestrer det også, men farta er jo ikke helt det man forventer fra det ypperste, ypperste av kantspillere internasjonalt. Tipper han ender opp mer sentralt etterhvert.
Skulle sjekke om han faktisk var halvt dansk siden Rædergård hørtes så dansk ut så finner jeg ut at det er på Fosen faktisk.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Den andre scoringa i går til Schjelderup er så deilig. Dette blir vår neste verdensklassespiller, det er ikke jeg lenger i tvil om

Haalando

Legg inn av Haalando »

Schjelderup og Nusa burde selvfølgelig på landslaget med tanken på tilstanden til våre vinger. Kan ikke se for meg at de kan gjøre noen dårligere jobb enn Elyounoussi og Sørloth. Mulig Sørloth har en fremtid i laget som spiss, men ikke som ving. Nå ser det ut som Nusa starter mot Atletico i dag, jeg ser for meg at Nusa plutselig får en skikkelig breakoutsesong , kanskje kan vi håpe på noe ekstremt i kveld

benib

Legg inn av benib »

Haalando skrev: tir okt 04, 2022 5:45 pm Schjelderup og Nusa burde selvfølgelig på landslaget med tanken på tilstanden til våre vinger. Kan ikke se for meg at de kan gjøre noen dårligere jobb enn Elyounoussi og Sørloth. Mulig Sørloth har en fremtid i laget som spiss, men ikke som ving. Nå ser det ut som Nusa starter mot Atletico i dag, jeg ser for meg at Nusa plutselig får en skikkelig breakoutsesong , kanskje kan vi håpe på noe ekstremt i kveld
Schjelderup kan jeg være enig i, Nusa må jeg nesten se litt mer fra. Sier ikke at han er uaktuell, men foreløpig må han nesten spille litt mer fotball og levere på høyt nivå for Club Brugge.

Tror også du undervurderer veldig hvor stor forskjell det kan være på fotballspillere når det er ti års aldersforskjell. Så ser absolutt for meg at Schjelderup og Nusa kan gjøre en ganske mye dårligere jobb enn Moi og Sørloth. Vi snakker faktisk om to etablerte spillere i de to beste ligaene i verden. Fotball er ikke FM, du kan ikke bygge opp laget rundt wonderkids og regne med at det går bra.

Uansett så mener jeg at Schjelderup absolutt kan vurderes. Nusa må bare fortsette utviklingen han har hatt så langt i år så vil nok han bli høyaktuell han og.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

benib skrev: tir okt 04, 2022 7:11 pm
Haalando skrev: tir okt 04, 2022 5:45 pm Schjelderup og Nusa burde selvfølgelig på landslaget med tanken på tilstanden til våre vinger. Kan ikke se for meg at de kan gjøre noen dårligere jobb enn Elyounoussi og Sørloth. Mulig Sørloth har en fremtid i laget som spiss, men ikke som ving. Nå ser det ut som Nusa starter mot Atletico i dag, jeg ser for meg at Nusa plutselig får en skikkelig breakoutsesong , kanskje kan vi håpe på noe ekstremt i kveld
Schjelderup kan jeg være enig i, Nusa må jeg nesten se litt mer fra. Sier ikke at han er uaktuell, men foreløpig må han nesten spille litt mer fotball og levere på høyt nivå for Club Brugge.

Tror også du undervurderer veldig hvor stor forskjell det kan være på fotballspillere når det er ti års aldersforskjell. Så ser absolutt for meg at Schjelderup og Nusa kan gjøre en ganske mye dårligere jobb enn Moi og Sørloth. Vi snakker faktisk om to etablerte spillere i de to beste ligaene i verden. Fotball er ikke FM, du kan ikke bygge opp laget rundt wonderkids og regne med at det går bra.

Uansett så mener jeg at Schjelderup absolutt kan vurderes. Nusa må bare fortsette utviklingen han har hatt så langt i år så vil nok han bli høyaktuell han og.
Og så må han bli ferdig med denne karantenen sin som han har fått av NFF. Etter hva jeg har skjønt så er faren til en av våre spillere i Tyskland involvert i denne karantenen.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Nusa på benk

startelver

Legg inn av startelver »

Schjelderup passer nok bra inn i La Liga, med sin teknikk og ro med ballen, håper han går den veien.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Norgefoot skrev: tir okt 04, 2022 7:54 pm Nusa på benk
Kjedelig. Regner med han kommer innpå i løpet av kampen da.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 8:03 pm
Norgefoot skrev: tir okt 04, 2022 7:54 pm Nusa på benk
Kjedelig. Regner med han kommer innpå i løpet av kampen da.
Satser på at han gjør akkurat det samme som forrige gang han kom inn.

startelver

Legg inn av startelver »

Morten Thorsby intervjuet på BBC Radio 5 i kveld i forbindelse med å ha vunnet Young Player Award.

https://www.bbc.com/sport/football/63065354

Morten Thorsby: Norwegian footballer named BBC Green Sport Young Athlete of the Year

Thorsby is the first recipient of an award which recognises a young sportsperson who is either professional or on a pathway to elite sport and has proactively demonstrated support for environmental and/or climate change issues.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Morten Thorsby begynner å bli irriterende.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

FantasySwede skrev: tir okt 04, 2022 8:10 pm
FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 8:03 pm
Norgefoot skrev: tir okt 04, 2022 7:54 pm Nusa på benk
Kjedelig. Regner med han kommer innpå i løpet av kampen da.
Satser på at han gjør akkurat det samme som forrige gang han kom inn.
Hadde gjort seg hvis han gjorde det to eller tre ganger ;)

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

LeSorcier skrev: tir okt 04, 2022 8:47 pm Morten Thorsby begynner å bli irriterende.
På hvilken måte?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Real-_- skrev: tir okt 04, 2022 9:08 pm
LeSorcier skrev: tir okt 04, 2022 8:47 pm Morten Thorsby begynner å bli irriterende.
På hvilken måte?
Jeg har veldig lite til overs for klimaentusiaster. På fotballbanen heier jeg på Thorsby, men ikke utenfor.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Sander Berge vs. Stefan Johansen.

To jevngode spillere på to jevngode lag. Mellanmjölk!

Haalando

Legg inn av Haalando »

LeSorcier skrev: tir okt 04, 2022 9:10 pm
Real-_- skrev: tir okt 04, 2022 9:08 pm
LeSorcier skrev: tir okt 04, 2022 8:47 pm Morten Thorsby begynner å bli irriterende.
På hvilken måte?
Jeg har veldig lite til overs for klimaentusiaster. På fotballbanen heier jeg på Thorsby, men ikke utenfor.
Heia Thorsby! Ja til vitenskap og nei til antiklima pseudovitenskap

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Club Brugge cruiser gjennom gruppa! Leder 1-0 hjemme mot Atletico Madrid ca 10 min før pause.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

startelver skrev: tir okt 04, 2022 8:03 pm Schjelderup passer nok bra inn i La Liga, med sin teknikk og ro med ballen, håper han går den veien.
Martin Samuelsen fikk jo sin debut når han var lånt vekk fra fra West Ham til Peterborough i nivå 3 i England, så burde Schjelderup få sjansen.. Dæhli, Brynhildsen, Zachariassen er vel spillere han kan ta plassen til.

Men nå er Solbakken en dude som har sine favs. Er ikkjr typen som slår meg han tørr og satse på folk under 21 år.

Nusa føler eg må vise litt mer.

benib

Legg inn av benib »

KjetilHelle skrev: tir okt 04, 2022 9:39 pm
startelver skrev: tir okt 04, 2022 8:03 pm Schjelderup passer nok bra inn i La Liga, med sin teknikk og ro med ballen, håper han går den veien.
Martin Samuelsen fikk jo sin debut når han var lånt vekk fra fra West Ham til Peterborough i nivå 3 i England, så burde Schjelderup få sjansen.. Dæhli, Brynhildsen, Zachariassen er vel spillere han kan ta plassen til.
Nå var jo riktignok Samuelsen sin tid under Høgmo, som jo ga landslagsplass til enhver spiller som dro en overstegsfinte eller hadde en grei måned i Tippeligaen.

Som Arilas sa tidligere så er det et sunnhetstegn for landslaget at disse unge talentene ikke har blitt tatt med enda. Det tyder på at Norge ikke så desperate etter en frelser som man kanskje var da Ødegaard, Samuelsen og Dæhli fikk sine debuter.

startelver

Legg inn av startelver »

Havrebukken skrev: tir okt 04, 2022 9:13 pm Sander Berge vs. Stefan Johansen.

To jevngode spillere på to jevngode lag. Mellanmjölk!
Dessverre sitter Johansen på benken denne gangen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»