Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

Vikingpodden som vanlig med en rekke intervjuer etter kampen:

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

En detalj fra denne kampen. Den idiotiske diskusjonen om formasjon som ingen ende tar.
Vi spilte 4-3-3 mot 3-5-2 igår og det fungerte utmerket.
LSK gjør litt det samme som Viking prøvde på ifjor. De endrer formasjon for å få plass til spissene sine. Helt greit for meg at de endrer en vinneroppskrift.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Ser noen LSK supportere mente de hadde det 3.beste mannskapet i Eliteserien. Jeg tror Viking kan matche de og vel så det.
Ennå mye å jobbe med, spesielt offensivt. Men en solid og bra start på sesongen.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Vakkert

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Brekalo imponerer også andre

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Første gang jeg så Yaw Amankwah var på Viking stadion for 15-16 år siden. Han kom med et lag fra Bergen mot Viking 2. Fana kanskje?
Amankwah var midtstopper og storspilte. Jeg mener jeg refererte til den kampen på vgd. Han fikk også rødt kort i den kampen, men så at han var for god til det nivået. Han ble aldri helt så god som jeg trodde, men allikevel en bra karriere. Nå står han som ekspert kommentator og gjør det meget bra synes jeg. Forfriskende å ha en som virker nøytral og som kommenterer det han ser. Alt for mange eksperter som er vridd mot østlandslagene. Nydelig tilskudd som ekspert synes jeg

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Lagerleif

Legg inn av Lagerleif »

TAdams6 skrev: søn apr 16, 2023 11:06 am Ser noen LSK supportere mente de hadde det 3.beste mannskapet i Eliteserien. Jeg tror Viking kan matche de og vel så det.
Ennå mye å jobbe med, spesielt offensivt. Men en solid og bra start på sesongen.
Vanskelig å si såpass tidlig i sesongen, men syns de virket sterkere enn RBK, til tross for at de spilte på bortebane. Tror ikke mange lag kommer til å putte 2 mot LSK i år og de har et sterkt spisspar (som heldigvis ikke er noen match for Brekalo). Regner med at de kommer på øvre halvdel med god margin og kan fort havne over Viking hvis Viking finner frem bunnivået og mangelen på marginer fra i fjor.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Yazbek ser skikkelig bra ut. Prøver å forstå det med litt fantasy-øyne... Han har ikke noe særlig historikk med målpoeng. Hvordan er hans rolle i laget? Hva kan man forvente fremover?

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

urbeka skrev: søn apr 16, 2023 12:03 pm Yazbek ser skikkelig bra ut. Prøver å forstå det med litt fantasy-øyne... Han har ikke noe særlig historikk med målpoeng. Hvordan er hans rolle i laget? Hva kan man forvente fremover?
Mye løpskraft. Indreløper. Har vel ikke vist så mye kreativt ennå. Men kommer til sjanser og er enormt flink å finne rom og tette rom.

Hva kan vi forvente? Aner ikke. Men bankers på laget virker han. Så bør bidra med endel målpoeng etterhvert

Trminator

Legg inn av Trminator »

https://www.aftenbladet.no/sport/i/4oVw ... ladiatorer
Flere som fikk med seg statistikken som ble postet i kamptråden i går.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Etter kamper som i går- og slik som det ble mobilisert etter opprykket så hadde det vært så deilig om man kunne greid å etablere Viking i toppen. Norsk fotball trenger at storbyene er på ball!

Verken Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger eller Kristiansand har levert på mange år samtidig. Det er så sært at norsk fotball har blitt sånn. Nå ser det heldigvis ut som Brann er på gang.

Det er flott med Bodø og Molde altså - men potensialet er jo bare ikke der mht publikum.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

TAdams6 skrev: søn apr 16, 2023 11:04 am En detalj fra denne kampen. Den idiotiske diskusjonen om formasjon som ingen ende tar.
LSK gjør litt det samme som Viking prøvde på ifjor. De endrer formasjon for å få plass til spissene sine. Helt greit for meg at de endrer en vinneroppskrift.
Det eneste jeg ikke likte i går var at viking skiftet formasjon på slutten da Diop kom inn. Når Stensness/Brekalo ikke har sluppet til en eneste sjanse på 90 minutter og viking har kontroll på kampen så er det ingen grunn til å gi bort midtbanen og satse på 5 i forsvaret de siste minuttene.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Ziggi76 skrev: søn apr 16, 2023 1:54 pm
TAdams6 skrev: søn apr 16, 2023 11:04 am En detalj fra denne kampen. Den idiotiske diskusjonen om formasjon som ingen ende tar.
Det eneste jeg ikke likte i går var at viking skiftet formasjon på slutten da Diop kom inn. Når Stensness/Brekalo ikke har sluppet til en eneste sjanse på 90 minutter og viking har kontroll på kampen så er det ingen grunn til å gi bort midtbanen og satse på 5 i forsvaret de siste minuttene.
Diop kom inn etter 2-0 målet.

Men Vevatne kom inn noen minutter tidliger. Mye av grunnen er vel at LSK flyttet opp Garnås.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Nevi skrev: søn apr 16, 2023 2:05 pm
Ziggi76 skrev: søn apr 16, 2023 1:54 pm
Diop kom inn etter 2-0 målet.

Men Vevatne kom inn noen minutter tidliger. Mye av grunnen er vel at LSK flyttet opp Garnås.
Ja, Vevatne kom inn som back, mens de Lanlay ble flyttet frem et hakk. Det var først da Diop kom inn at de la om.

DadaDadason

Legg inn av DadaDadason »

Nevi skrev: søn apr 16, 2023 1:50 am
DadaDadason skrev: søn apr 16, 2023 12:50 am
Nevi skrev: tor apr 13, 2023 5:37 pm Vikingsupporteren som det var litt skriverier om etter cupkampen mot Rosenborg er utestengt fra stadion i 18 kamper. Kort fortalt prøvde han å komme seg inn på bortefeltet. Der ble det klammeri med en rosenborgsupporter når vikingsupporteren prøvde å stjele ett flagg.

Mener å huske at de på supporterfeltet var uforstående til at vedkommende ble kastet ut. Kanskje jeg husker feil?
Saken som ble nevnt etter RBK kampen om en som ble kasta ut fra supporterfeltet og som feltet reagerte på er ikke den samme. Saken feltet reagerte på er ute av verden.

Den andre saken med 18 kamper har ikke feltet reagert på. Gjør man dumme ting, så får man ta konsekvensene av det.
Ok. Greit å få oppklaring i dette.

Totalt idioti å skulle komme seg inn hos motstanderfansen for å lage kvalm.
Feltet består jo ikke av en gjeng idioter. Når det blir protestert mot noe på stadion, twitter eller facebook er det som regel en god grunn til det, men det er ikke alltid 100% av informasjon kan deles av flere grunner.

Det trengs det en solid dose galskap, lidenskap, adrenalin og impulsivitet for å skape det livet og engasjementet som er på feltet nå. Dette må vi omfavne og dyrke selv om det betyr at det vil være hendelser innimellom. Det kan sammenliknes med Tripic. Det er lidenskapen og galskapen man elsker, og selv om det blir noen unødvendige gule og røde kort, så hadde han heller ikke vært den spilleren han er om han ikke hadde fått lov å være seg selv.

Ingen forsvarer det å gå bort på bortefeltet og lage kvalm, men det er nok mer ett innslag av overtenning og galskap (Som Tripic sin takling vs RBK) enn at det er en person bør henges i galge på torget og utestenges fra stadion på livstid. 18 kamper er MYE for noen som lever og ånder Viking hvert minutt av livet sitt. Når alle kompiser reiser på bortetur må man være hjemme, når gjengen forlater pubben for å gå på stadion må man sitte igjen. For dere som er i tvil om 18 kamper er nok, så kan jeg love at det er noe som virkelig svir. Ingen forsvarer handlingen, ingen syns synd på han pga straffen, men når den er sona så er han også hjertelig velkommen tilbake.

Det jeg syns er en uting både her, kommentarfeltet på Aftenbladet, Twitter og Facebook er forhåndsdømmingen og antakelsene. Kommentarer etter forrige kamp om at det var nok mer enn bluss man ble kasta ut for, kommentarene når sivilpoliti var på feltet og kommentarer etter VG slo opp stort en sak om masseslagsmål i Drammen osv, eksemplene er mange. Stort sett er feltet og Viking ganske enige om hva som er greit og hva som ikke er greit, men feltet gjør feil og Viking gjør feil. Det å bare anta at det PSS og politiet gjør og det media slår opp er korrekt, er et ganske dårlig utgangspunkt. Sannheten er stort sett mye mer balansert. Det er også en dynamikk her, hvis feltet ikke hadde utfordra grenser, tøya strikken og gitt Moi Nilsen/Bjørnø noen små hjerteinfarkt ila en sesong hadde det neppe sette ut som det gjør i dag.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Usedvanlig deilig seier. Veldig viktig med tanke på å komme i gang og ikke minst levere foran et fullsatt stadion. Herlig å være tilstede, selv om kampen tidvis var lite actionfylt.

Positivt:

* Bunnsolide defensivt, særlig defensivt. LSK skapte knapt en målsjanse
* Yazbek har vært meget god og kommer antakelig til å vise seg som en fantastisk signering
* Byttene som traff
* At det var Bjørshol som satte inn 1-0. Det unnet jeg han.
* Hele rammen rundt kampen

Negativt:

* Skaper fortsatt for lite.
* VAR-innføringen som gjorde at jeg ikke turte å juble skikkelig på 2-0

Nevi

Legg inn av Nevi »

Ingen med vettet i behold stikker over til bortefeltet. Om vedkommende var på O-feltet eller andre plasser har ingen betydning.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Wiggum skrev: søn apr 16, 2023 5:25 pm Usedvanlig deilig seier. Veldig viktig med tanke på å komme i gang og ikke minst levere foran et fullsatt stadion. Herlig å være tilstede, selv om kampen tidvis var lite actionfylt.

Positivt:

* Yazbek har vært meget god og kommer antakelig til å vise seg som en fantastisk signering
* Byttene som traff

Negativt:

2-0 målet var jeg 100 % sikker var i orden så jeg jublet som gal. Til tross for at holder meg på M-feltet.
Men den var jammen mer marginal enn jeg trodde når jeg så at høyrebacken deres hang igjen.

Ble endel nesten sjanser. Tripic med flere fine innlegg i første omgang som fort kunne blitt farlig Ikke hver gang du møter såpass robuste midtstopperer som LSK tross alt har.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

DadaDadason skrev: søn apr 16, 2023 5:24 pm Ingen forsvarer det å gå bort på bortefeltet og lage kvalm, men det er nok mer ett innslag av overtenning og galskap (Som Tripic sin takling vs RBK) enn at det er en person bør henges i galge på torget og utestenges fra stadion på livstid. 18 kamper er MYE for noen som lever og ånder Viking hvert minutt av livet sitt. Når alle kompiser reiser på bortetur må man være hjemme, når gjengen forlater pubben for å gå på stadion må man sitte igjen. For dere som er i tvil om 18 kamper er nok, så kan jeg love at det er noe som virkelig svir. Ingen forsvarer handlingen, ingen syns synd på han pga straffen, men når den er sona så er han også hjertelig velkommen tilbake.
Felt O er fantastisk, og skaper enorm stemning på stadion. Men Felt O inneholder også noen elementer som ikke vil Vikings beste. De mener kanskje selv at de vil det, men å slåss med bortesupportere inne på eller utenfor stadion er KUN skadelig for Viking. Såkalte «casuals» er ikke supporterkultur, selv om de ser ut til å tro det selv. Her forventer jeg at Felt O har knalltydelig indrejustis. Slåssing er helt uakseptabelt, og disse elementene kan ikke være velkomne om de ikke har en eller annen form for impulskontroll. Scener som de vi så utenfor stadion mot Rosenborg i fjor er skandaløse.

Nå aner ikke jeg om vedkommende som fikk 18 kamper tilhører dette miljøet. Eller om det var vedkommendes første overtredelse. At han mister noen borteturer med kompiser burde han uansett kanskje ha tenkt på før. Eventuelt burde disse kompisene bistått ham med å ta bedre valg.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Nevi skrev: søn apr 16, 2023 5:31 pm
Wiggum skrev: søn apr 16, 2023 5:25 pm Usedvanlig deilig seier. Veldig viktig med tanke på å komme i gang og ikke minst levere foran et fullsatt stadion. Herlig å være tilstede, selv om kampen tidvis var lite actionfylt.

Positivt:

* Byttene som traff

Negativt:

2-0 målet var jeg 100 % sikker var i orden så jeg jublet som gal. Til tross for at holder meg på M-feltet.
Men den var jammen mer marginal enn jeg trodde når jeg så at høyrebacken deres hang igjen.

Ble endel nesten sjanser. Tripic med flere fine innlegg i første omgang som fort kunne blitt farlig Ikke hver gang du møter såpass robuste midtstopperer som LSK tross alt har.
Joda, jeg jublet også. Regnet med at det var mål, men blir jo et lite forbehold nå. Det sagt, bra de kort tid på å sjekke den.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Det er ganske deilig å sitte på søndagskvelden med 3 poeng i lomma og se Beri$ha levere varene i Molde. Spent på hvor lang tid det tar før han surner i garderoben der.

DadaDadason

Legg inn av DadaDadason »

Vikingen skrev: søn apr 16, 2023 5:37 pm
DadaDadason skrev: søn apr 16, 2023 5:24 pm Ingen forsvarer det å gå bort på bortefeltet og lage kvalm, men det er nok mer ett innslag av overtenning og galskap (Som Tripic sin takling vs RBK) enn at det er en person bør henges i galge på torget og utestenges fra stadion på livstid. 18 kamper er MYE for noen som lever og ånder Viking hvert minutt av livet sitt. Når alle kompiser reiser på bortetur må man være hjemme, når gjengen forlater pubben for å gå på stadion må man sitte igjen. For dere som er i tvil om 18 kamper er nok, så kan jeg love at det er noe som virkelig svir. Ingen forsvarer handlingen, ingen syns synd på han pga straffen, men når den er sona så er han også hjertelig velkommen tilbake.
Felt O er fantastisk, og skaper enorm stemning på stadion. Men Felt O inneholder også noen elementer som ikke vil Vikings beste. De mener kanskje selv at de vil det, men å slåss med bortesupportere inne på eller utenfor stadion er KUN skadelig for Viking. Såkalte «casuals» er ikke supporterkultur, selv om de ser ut til å tro det selv. Her forventer jeg at Felt O har knalltydelig indrejustis. Slåssing er helt uakseptabelt, og disse elementene kan ikke være velkomne om de ikke har en eller annen form for impulskontroll. Scener som de vi så utenfor stadion mot Rosenborg i fjor er skandaløse.

Nå aner ikke jeg om vedkommende som fikk 18 kamper tilhører dette miljøet. Eller om det var vedkommendes første overtredelse. At han mister noen borteturer med kompiser burde han uansett kanskje ha tenkt på før. Eventuelt burde disse kompisene bistått ham med å ta bedre valg.
Skrev et svar her, men orker ikke den store stygge "casuals" diskusjonen. Du må gjerne sende pm om du vil ha den der. Slossing på og rundt stadion er ikke forenelig med en god stadionopplevelse. Det er det nulltoleranse for og det er alle enige om.

Hva du gjør på når du er hjemme alene en fredagskveld driter jeg i. Hva du gjør på byn bryr meg fint lite. Hva du gjør når du er på "jobbreise" kan du selv forklare kona. Hva du gjorde i Magaluf med kompiser når du var 18 håper jeg du lærte noe av. Hva du eksprimenterte med på Blinderen på 80-tallet legger jeg meg ikke borti. Men jeg håper for all del at du ikke gjentar noe av dette på stadion.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Bortsett fra Glimt - gode resultater i dag. Det er aldri feil å følge runden etter at Viking har vunnet dagen i forveien.

Trminator

Legg inn av Trminator »

Overraskende (eller kanskje ikke) at kun ett lag har vunnet to av to mulige.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Trminator skrev: søn apr 16, 2023 9:24 pm Overraskende (eller kanskje ikke) at kun ett lag har vunnet to av to mulige.
Ett lag til som har full pott - Strømsgodset.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

DadaDadason skrev: søn apr 16, 2023 8:16 pm

Skrev et svar her, men orker ikke den store stygge "casuals" diskusjonen. Du må gjerne sende pm om du vil ha den der. Slossing på og rundt stadion er ikke forenelig med en god stadionopplevelse. Det er det nulltoleranse for og det er alle enige om.

Hva du gjør på når du er hjemme alene en fredagskveld driter jeg i. Hva du gjør på byn bryr meg fint lite. Hva du gjør når du er på "jobbreise" kan du selv forklare kona. Hva du gjorde i Magaluf med kompiser når du var 18 håper jeg du lærte noe av. Hva du eksprimenterte med på Blinderen på 80-tallet legger jeg meg ikke borti. Men jeg håper for all del at du ikke gjentar noe av dette på stadion.
Synes det er veldig greit at du kommer med Felt O sin innfallsvinkel. Jeg følger jo Felt O også fra sosiale medier så vet at det jobbes godt. Idioti kan man finne i alle leirer og land. Det er hvordan man håndterer det som er viktig. 18 kamper virker kanskje strengt. Men det har vært endel episoder siste årene og da vil Viking kanskje sette et preventivt virkemiddel. Vise at slike unoter straffes knallhardt. Da vet nestemann hva han kan vente hvis man prøver på noe slikt. Strengt ja, men kanskje nødvendig for å sette en stopper for det for evig og alltid.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

HNilsen skrev: søn apr 16, 2023 9:01 pm Bortsett fra Glimt - gode resultater i dag. Det er aldri feil å følge runden etter at Viking har vunnet dagen i forveien.
Kan godt ta det flere ganger ja.
Ellers liker jeg de nye tidspunktene kampene spilles. Passer ivertfall min hverdag/helg mye bedre

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

DadaDadason skrev: søn apr 16, 2023 8:16 pm

Neida, er ikke en viktig diskusjon å ta for min del. Jeg vet hvor jeg står, og er fullt klar over at andre mener noe annet. Og om noen vil møtes i et skogbryn for å denge løs på hverandre - værsågod. Problemet virker dog å være at flere av disse sliter med å forstå grensen mellom hva som er Viking-relatert, og hva som er skogbrynaktivitet. Da har vi alle et ansvar for å hjelpe dem med å sette den grensen.

Ingen hadde brydd seg om de holdt seg til bortgjemte steder med aktiviteten sin.

tokk

Legg inn av tokk »

TAdams6 skrev: søn apr 16, 2023 9:40 pm
HNilsen skrev: søn apr 16, 2023 9:01 pm Bortsett fra Glimt - gode resultater i dag. Det er aldri feil å følge runden etter at Viking har vunnet dagen i forveien.
Kan godt ta det flere ganger ja.
Ellers liker jeg de nye tidspunktene kampene spilles. Passer ivertfall min hverdag/helg mye bedre
Jeg er sikkert uenig med flere, men for meg blir klokken alt for fort 17.

Svar