Viking FK

Svar
leedsforalltid

Re: Viking FK

Legg inn av leedsforalltid »

Viking2- vidar 2-0. Jesper Fiksdal og Niclas Sandberg med mål for Viking

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Vikingen skrev: man apr 17, 2023 4:27 pm
Mr_Sjokomelk skrev: man apr 17, 2023 3:59 pm
Jhuns skrev: man apr 17, 2023 12:25 pm Så kan det bli vanskelig å erstatte Brekalo etter sommeren, men vi får håpe det er mulig å lokke hjem Heggheim.
I mitt hodet vil det dessverre være en solid nedgradering. Hans siste sesong her var ikke overbevisende. Holdt et halvt øye med han i kampen i går. Overbeviste ikke meg i den kampen. Når det kommer til ballbehandling og pasningsspill er det stor forskjell på disse spillerne. Og når Stensness får sin årlige skade i sommer vil vi da ikke ha noen i de bakre rekker som evner å forsere ledd og strø pasninger bak.

Men nå er det jo umulig å erstatte Brekalo når han etter 99,8% sannsynlighet forsvinner i sommer. Men vil mye heller foretrekke at vi prøver oss på han prøvespilleren vi hadde inne i vinter. Virker mye mer spennende og lignende spiller enn Heggheim.
Jeg blir heller ikke begeistret av tanken på å hente hjem Heggheim. Han var god i en sesong det ikke var noen forventninger til ham. Helt ok neste sesong, men sto ikke frem. Han vil ikke være i nærheten av å erstatte Brekalo og vil være en kraftig svekkelse. Men han er fortsatt ung, selvsagt.
Heggheim til sommeren kommer med stor sannsynlighet ikke til å skje uansett.

DadaDadason

Legg inn av DadaDadason »

TAdams6 skrev: man apr 17, 2023 11:39 am
ashley skrev: man apr 17, 2023 8:35 am
Vikingen skrev: søn apr 16, 2023 9:44 pm
Neida, er ikke en viktig diskusjon å ta for min del. Jeg vet hvor jeg står, og er fullt klar over at andre mener noe annet. Og om noen vil møtes i et skogbryn for å denge løs på hverandre - værsågod. Problemet virker dog å være at flere av disse sliter med å forstå grensen mellom hva som er Viking-relatert, og hva som er skogbrynaktivitet. Da har vi alle et ansvar for å hjelpe dem med å sette den grensen.

Ingen hadde brydd seg om de holdt seg til bortgjemte steder med aktiviteten sin.
Ikke ment som et angrep på deg altså, men jeg ser ofte dette argumentet om "hvis noen vil møtes i et skogbryn for å denge løs på hverandre - værsågod", og det har alltid irritert meg, fordi: Når disse hurraguttene ender opp med brukket kjeve og håndleddsbrudd - hvem er det da som må betale for legevaktsbesøk, operasjon, sykemelding? Jo, det er oss vanlige skattebetalere som ikke finner på slike dusteting.
I tillegg assosieres det med Viking når de sloss for eksempel mot Vålerenga fans. Negativt for Viking

Finnes ingenting positivt med slik oppførsel
-

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: man apr 17, 2023 4:27 pm
Mr_Sjokomelk skrev: man apr 17, 2023 3:59 pm
Jhuns skrev: man apr 17, 2023 12:25 pm Så kan det bli vanskelig å erstatte Brekalo etter sommeren, men vi får håpe det er mulig å lokke hjem Heggheim.
I mitt hodet vil det dessverre være en solid nedgradering. Hans siste sesong her var ikke overbevisende. Holdt et halvt øye med han i kampen i går. Overbeviste ikke meg i den kampen. Når det kommer til ballbehandling og pasningsspill er det stor forskjell på disse spillerne. Og når Stensness får sin årlige skade i sommer vil vi da ikke ha noen i de bakre rekker som evner å forsere ledd og strø pasninger bak.

Men nå er det jo umulig å erstatte Brekalo når han etter 99,8% sannsynlighet forsvinner i sommer. Men vil mye heller foretrekke at vi prøver oss på han prøvespilleren vi hadde inne i vinter. Virker mye mer spennende og lignende spiller enn Heggheim.
Jeg blir heller ikke begeistret av tanken på å hente hjem Heggheim. Han var god i en sesong det ikke var noen forventninger til ham. Helt ok neste sesong, men sto ikke frem. Han vil ikke være i nærheten av å erstatte Brekalo og vil være en kraftig svekkelse. Men han er fortsatt ung, selvsagt.
Vi har egentlig hentet erstatter i Diop. Nei, han er ikke like god som Brekalo. Men han kan bli veldig bra. Det er forbedring å spore. Samtidig har vi noen spennende unggutter som Paulsen og Berg. Akkurat stopper er vel der vi er best forspent. Stensness-Diop kan bli et bra stopperpar det og når vi selger Brekalo for over 50 mill.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Men når jeg får tenkt meg om.
Mitt tips for spiller Viking henter når Brekalo antakelig blir solgt i sommer er, prøvespilleren som imponerte. Rockson Yeboah.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

DadaDadason skrev: man apr 17, 2023 8:14 pm
Vikingen skrev: man apr 17, 2023 9:18 am
eppaen skrev: man apr 17, 2023 9:01 am Ser fra Twitter-kontoen ""Oss mot resten..." at det er om å gjøre å være mest mulig sint og bitter på Berisha slik at det i juni skal skapes mest mulig hat på tribunen.

Kan noen vokse opp? Tror spillerne forventer at laget settes foran eks-Vikinger, og ignorering vil da heller såre fyren enda mer enn hat. Det blir bare bensin på bålet.
Jeg tror spillerne synes dette bare er gøy. Kommer til å blimskikkelig trøkk. Og jeg tror ikke Beri$ha gleder seg til å komme til SR Bank arena.
Her er nok også menigene delte på feltet, men de som er forbanna er virkelig forbanna. Utfordringen som med alt annet er å samle alle og å få det 100%. Det nytter ikke om Felt O bestemmer seg for total stillhet dersomom halve langsiden og en lettere marinert gjeng fra ølteltet piper og hoier hver gang han har ballen. Da blir det bare pinlig. Jeg tror heller ikke at denne MFK spilleren ville vært upåvirka om det blir virkelig hett. Utenom i Viking har han vært en ganske middelmådig spiller og aldri vært senter for oppmerksomheten på samme måte som eventuelt kan skje på stadion. Jeg håper bare at langsiden vil følge opp det Felt O går inn for her samme om det blir ene eller andre veien.
Beri$sha slår meg som en type spiller som vil «elske» oppmerksomheten utelukkende dersom han gjør det bra. Om han ikke lykkes kommer han til å surne noe så innmari. Det kommer til å bli en fornøyelse.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: man apr 17, 2023 9:53 pm
DadaDadason skrev: man apr 17, 2023 8:14 pm
Vikingen skrev: man apr 17, 2023 9:18 am

Jeg tror spillerne synes dette bare er gøy. Kommer til å blimskikkelig trøkk. Og jeg tror ikke Beri$ha gleder seg til å komme til SR Bank arena.
Her er nok også menigene delte på feltet, men de som er forbanna er virkelig forbanna. Utfordringen som med alt annet er å samle alle og å få det 100%. Det nytter ikke om Felt O bestemmer seg for total stillhet dersomom halve langsiden og en lettere marinert gjeng fra ølteltet piper og hoier hver gang han har ballen. Da blir det bare pinlig. Jeg tror heller ikke at denne MFK spilleren ville vært upåvirka om det blir virkelig hett. Utenom i Viking har han vært en ganske middelmådig spiller og aldri vært senter for oppmerksomheten på samme måte som eventuelt kan skje på stadion. Jeg håper bare at langsiden vil følge opp det Felt O går inn for her samme om det blir ene eller andre veien.
Beri$sha slår meg som en type spiller som vil «elske» oppmerksomheten utelukkende dersom han gjør det bra. Om han ikke lykkes kommer han til å surne noe så innmari. Det kommer til å bli en fornøyelse.
Berisha er ei hard nøtt. Men han er nødt til å bli påvirket av tidenes hatkampanje som er meldt mot han.
Snakk om å bli hatet i egen by.

tokk

Legg inn av tokk »

DadaDadason skrev: man apr 17, 2023 8:20 pm
Fotballidiot skrev: man apr 17, 2023 1:20 pm
KimBlund skrev: man apr 17, 2023 1:11 pm Det er altfor tidlig å tippe på noe sølv, selv om man kan håpe. Vi har møtt antatte topplag og gjort det bra. Men man må likevel prestere mot bunn-/middelsjiktet. Det innebærer at man trenger spillere med sluttprodukt og en jevnhet i angrepsspillet. Vi har jo strengt tatt ikke skapt mye offensivt. Og ja, motstanden vil kanskje være svakere, men det er ikke gitt at man er gode nok på siste tredjedel til å jevnlig komme til gode sjanser. Det er litt tilfeldig, samtidig som det mangler den tydelige presisjonen og planen i angrepsspillet.

Etter min mening, har man basert på disse fire kampene, svært begrensede forutsetninger for å si noe som helst om den type angrepsspill.
Nå skal vi møte lag som legger seg litt bakpå. Lag hvor vi antagelig må føre kampene. Det blir en litt annen utfordring.
Viking har ofte slitt med å bryte ned den type lag. Og vi har heller ikke skapt enormt med sjanser i de 2 første kampene.
De neste kampene får vi se om vi har tatt de nødvendige steg siden i fjor.

Tror det kan være en fordel med en sterk spiss og god hodespiller som Salvesen i slike kamper. Kanskje Birkir (om han bli skadefri) også kan være en nøkkel i å løse opp slike forsvar.

Tror også det kan være en stor fordel at vi har spillende stoppere som kan passere ledd. Så får vi bare håpe vi får holdt dem skadefri i år.

Litt overasket over at ikke Austbø som var en av våre beste i oppkjøringen har fått spilletid enda. Mulig denne type motstandere passer ham bedre?
Austbø var tiltenkt startplass mot RBK i cupkampen, men ble syk før kampen. Svendsen var god den kampen. Han var vel også på vei inn mot RBK før det røde kortet. Det er nok bare et spørsmål om tid før Austbø får prøvd seg.
Synes Svendsen har vært god, har tro på ham.

Likte at han skøyt ofte mor LSK, selv om han kunne vært mer treffsikker så prøver han hvertfall

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

tokk skrev: man apr 17, 2023 10:26 pm
Fotballidiot skrev: man apr 17, 2023 1:20 pm

Nå skal vi møte lag som legger seg litt bakpå. Lag hvor vi antagelig må føre kampene. Det blir en litt annen utfordring.
Viking har ofte slitt med å bryte ned den type lag. Og vi har heller ikke skapt enormt med sjanser i de 2 første kampene.
De neste kampene får vi se om vi har tatt de nødvendige steg siden i fjor.

Tror det kan være en fordel med en sterk spiss og god hodespiller som Salvesen i slike kamper. Kanskje Birkir (om han bli skadefri) også kan være en nøkkel i å løse opp slike forsvar.

Tror også det kan være en stor fordel at vi har spillende stoppere som kan passere ledd. Så får vi bare håpe vi får holdt dem skadefri i år.

Litt overasket over at ikke Austbø som var en av våre beste i oppkjøringen har fått spilletid enda. Mulig denne type motstandere passer ham bedre?
Austbø var tiltenkt startplass mot RBK i cupkampen, men ble syk før kampen. Svendsen var god den kampen. Han var vel også på vei inn mot RBK før det røde kortet. Det er nok bare et spørsmål om tid før Austbø får prøvd seg.

Likte at han skøyt ofte mor LSK, selv om han kunne vært mer treffsikker så prøver han hvertfall
Svendsen har mye målpoeng i seg. Kan fort bli topp 3 i Viking i mål/assist hvis han blir skikkelig varm i trøya.
Synes jo faktisk at venstrekanten med Tripic egentlig har vært svakere enn høyrekanten til nå.
Men godt å ha alternativer og en unggutt som kan gå inn og utgjøre en forskjell.

tokk

Legg inn av tokk »

TAdams6 skrev: man apr 17, 2023 10:37 pm
tokk skrev: man apr 17, 2023 10:26 pm

Svendsen har mye målpoeng i seg. Kan fort bli topp 3 i Viking i mål/assist hvis han blir skikkelig varm i trøya.
Synes jo faktisk at venstrekanten med Tripic egentlig har vært svakere enn høyrekanten til nå.
Men godt å ha alternativer og en unggutt som kan gå inn og utgjøre en forskjell.
Ja Tripic har gjerne noe igjen før han når toppnivået sitt.
Men som Ingve skriver i bloggen sin, så ser man at han er en viktig spiller ref 1-0målet, selv om han ikke er på maks.

Gode spillere vi har fremme med
Tripic, D'Agostino, Svendsen, Austbø og Salvesen.
Bak der har man også Sandberg.

Håper vi kan se mer av D'Agostino i ren spissrollen. Men virker som om trenerene foretrekker Salvesen to hakk foran.

Kumme gjerne ha bytte D'Agostino inn for Salvesen i stedet for Svendsen sist.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Kunne egentlig byttet ut både Tripic og Salvesen før Svendsen.

Men når begge disse var involvert i 1-0 spørs det om ikke knoll og tott gjorde det rette valget?

tokk

Legg inn av tokk »

Fotballidiot skrev: man apr 17, 2023 10:56 pm

Men når begge disse var involvert i 1-0 spørs det om ikke knoll og tott gjorde det rette valget?
Det gjor de nok 😊

Men det er vel en LSK spiller som header ned til D'Agostino. Blir reddet av Salvesen, men ser ikke ut som om han er på ball

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: man apr 17, 2023 10:56 pm

Der er jeg uenig. Jeg tror samtlige Lillestrøm-spillere hadde vært enig med deg. Det er rett og slett et helvete å forholde seg til spillere som Tripic og Salvesen. Tripic fordi han er gal, og utfordrer omtrent alltid. Fantastisk rykk, som blir tyngre å følge jo lengre man kommer i kampen. Salvesen er ekstremt fysisk, og samtidig en skikkelig terrier som løper på alt. Tripic og Salvesen er spillere det må tas hensyn til. Man ser at motstander er mye mer bevisst på sikring på vår venstreside, som også forklarer hvorfor Tripic har litt tøffere forhold. Dette gir bedre arbeidsforhold for Svendsen, som han så langt ikke har klart å utnytte. Svendsen er ikke i nærheten av den trusselen Tripic er fra motsatt kant. Men han blir bedre og bedre, og kommer han dit har vi en farlig angrepsrekke. Men jeg har fortsatt mer tro på Austbø. Jeg synes Svendsen gjør mye riktig, men overrasker sjelden.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Synes duoen på benken får mye cred for byttene mot LSK. Og ja, de fungerte bra, men vi vet jo at Bjørshoel er betydelig bedre offensivt enn Haugen. D'Agostino blant de beste i sesongoppkjøringen og mange vil nok påstå at han hadde fortjent mer enn typ 45 minutter på to kamper. Gledelig, men slett ikke overraskende at de var involvert offensivt og fikk et mål. Uten Birkir på benken, så hadde 9/10 av oss gjort de samme byttene.

Spørsmålet om hvor D'Agostino evt skal være foretrukket i posisjon er jo en veldig interessant diskusjon og kan egentlig bli ganske avgjørende for hvordan sesongen skal se ut. Er spent på om de tenker litt alternativt nå som kampprogrammet blir litt enklere på papiret. Det er på mange måter logisk med en fysisk, klassisk target-spiss mot topplagene. Men det hadde vært veldig artig å se hvordan angrepet flyter med D'Agostino på topp sml med Salvesen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

KimBlund skrev: tir apr 18, 2023 9:44 am Spørsmålet om hvor D'Agostino evt skal være foretrukket i posisjon er jo en veldig interessant diskusjon og kan egentlig bli ganske avgjørende for hvordan sesongen skal se ut. Er spent på om de tenker litt alternativt nå som kampprogrammet blir litt enklere på papiret. Det er på mange måter logisk med en fysisk, klassisk target-spiss mot topplagene. Men det hadde vært veldig artig å se hvordan angrepet flyter med D'Agostino på topp sml med Salvesen.
En fysisk, klassisk targetspiss er vel så viktig mot antatt dårligere motstand som trolig vil legge seg lavt. Kanskje er dette nøkkelen vi har manglet når vi har slitt med å bryte ned denne typen lag tidligere. I alle fall en del av den.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Jeg tenker at det kommer litt an på motstander og hvordan Viking ønsker å spille sitt eget angrepsspill. Mange av de beste lagene offensivt i verden spiller uten et fyrtårn på toppen. Men ja, det å få en skikkelig angrepsplan med struktur er noe vi savner. Jeg ser egentlig både muligheter med en type kombinasjonsspill med D'Agostino på topp og med løp bak Salvesen. Tror jo personlig at Jensen/Batty nærmest har bestemt seg for å gå den ruten med Salvesen etter 180 minutter på topp og det kan bli bra det. Men det er lenge siden man har hatt en 8'er på så mange gode løp som det Yazbek har vist mot RBK/LSK. Håper bare vi får utnyttet dette på en god måte.

2-0 målet er jo et prakteksempel på nydelig kombinasjonsspill langs bakken hvor D'Agostino er veldig involvert.

Fotballidiot

Der er jeg uenig. Jeg tror samtlige Lillestrøm-spillere hadde vært enig med deg. Det er rett og slett et helvete å forholde seg til spillere som Tripic og Salvesen. Tripic fordi han er gal, og utfordrer omtrent alltid. Fantastisk rykk, som blir tyngre å følge jo lengre man kommer i kampen. Salvesen er ekstremt fysisk, og samtidig en skikkelig terrier som løper på alt. Tripic og Salvesen er spillere det må tas hensyn til.
Jeg er ikke helt uenig sånn generelt, men synes Tripic har vært relativt svak i år. Synes han skaper veldig lite.
Beskrivelsen av Salvesen er vel ganske lik slik man beskriver Augostino? Så ikke unaturlig om han kom inn for Salvesen. Synes den jobben Agostino gjorde i første kamp mot RBK viste at han ikke står så mye tilbake for Salvesen på fysikk og "terrier" egenskaper.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Den er litt vrien ettersom vi ikke har fått sett D'Agostino så mye i aksjon enda. Men Salvesen har en helt annen fysisk tilstedeværelse som krever mye oppmerksomhet. De kan naturligvis ikke sammenlignes i kvalitet, men litt sånn som Haaland har bare med sitt fysiske vesen tar han ganske mye plass og stor oppmerksomhet for forsvarende lag. Av inntrykket så langt, så er D'Agostino litt mer Suarez-typen. Irriterende å spille mot og man må alltid være på hugget. Begge vanskelige å spille mot, men på to forskjellige måter.

Det er også litt i denne fasen av spillet jeg veldig godt kunne tenkt meg å se D'Agostino på topp. Svendsen viste en fin aggresivitet og tøffhet spesielt mot RBK. Vi vet at Tripic heller ikke er redd for å tråkke til skikkelig i duellene. Denne trioen med høyt press vil ikke være enkel å møte for noen. Mot lag som ønsker å spille ballen ut, så ser dette ekstremt dødelig ut på papiret.

Ellers er jeg enig i at Tripic har sett litt seig ut. Han utfordrer i vant stil, men litt ekstra seig de første metrene, så har han stort sett blitt ganske effektivt stoppet. Men man mister også mye hvis man tar Tripic av banen. Han er en stor leder i laget som stuper med hodet først inn i krigen.

Fotballidiot

KimBlund skrev: tir apr 18, 2023 1:44 pm
Ellers er jeg enig i at Tripic har sett litt seig ut. Han utfordrer i vant stil, men litt ekstra seig de første metrene, så har han stort sett blitt ganske effektivt stoppet. Men man mister også mye hvis man tar Tripic av banen. Han er en stor leder i laget som stuper med hodet først inn i krigen.
Enig i det siste, men savner litt av det som var Zlatco sin force tidligere.
Hadde vel mye av det som Austbø har vist hvor han skar inn og la ballen i lengste? Synes det er lenge siden vi har sett det.
Synes også ha som oftest slår dårlige dødballer og husker heller ikke når han traff på et frispark i skuddposisjon sist?

Men ja Tripic er en viktig leder og en som går foran. Det bør også kunne gi åpning for at en Austbø kan få noen minutter mot slutten når Zlatco har slitt ut backene.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: tir apr 18, 2023 1:58 pm Enig i det siste, men savner litt av det som var Zlatco sin force tidligere.
Hadde vel mye av det som Austbø har vist hvor han skar inn og la ballen i lengste? Synes det er lenge siden vi har sett det.
Synes også ha som oftest slår dårlige dødballer og husker heller ikke når han traff på et frispark i skuddposisjon sist?
Jeg tror nok også motstanderlagene er veldig forberedt på hva Tripic kommer med, og forbereder seg på dette. Mot LSK var det flere ganger sikringen som måtte stoppe ham, og flere ganger i siste liten. Det er marginer. Og ikke minst skaper det rom for andre.

Enig i at Tripic har slått dårlige dødballer i oppkjøringen, men synes det var bedring å spore mot Lillestrøm. Både Salvesen og Brekalo kunne/burde scoret på Tripic sine hjørnespark.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Jeg tror også at laget vil ha godt av litt mer rullering på Tripic. Han begynner jo å bli en godt voksen mann og det er en stor belastning med mange sprinter for vingene. Kanskje til særdeleshet for en spiller som Tripic som aldri gir seg. Men han må være inneforstått med det selv. Håper trenerteamet kan ha en god dialog med ham på dette, men er litt tvilende.

Men er enig. Han virker rett og slett litt tung. Både i steget og med ball.

Dr. Peauskeegg

Legg inn av Dr. Peauskeegg »

Eg vågar påstanden at viss Vikinglaget generelt hadde vore litt mindre impotent foran mål i fjor, ville ingen tenkt tanken på at Tripic har blitt gammal og tung i rykket. Utteljinga på det Tripic skapar, er avhengig av andre, men det påverkar inntrykket av han likevel. Så det kan vere nyttig å sjå på f.eks. xA (forventa assist) per 90 min for 2022-sesongen:
Screenshot_20230418-223825.png
Legg gjerne merke til at mens Tripic hadde vesentleg lågare tal assist per 90 enn forventa, hadde dei to neste frå Molde og Glimt, som mildt sagt spelte med litt giftigare medspelarar, langt høgare assist per 90 enn forventa.

Årets sesong er førebels eit syltynt datagrunnlag. Men for kva det er verdt, kjem ikkje Tripic så verst ut etter to serierundar:
Screenshot_20230418-223916_1.png

tokk

Legg inn av tokk »

Brekalo og Yazbek på rundens lag 💪

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

For alle som spiller fantasy, så vet vi at dødballtakere får en ganske god boost i xA og xGI. Han slår et godt innlegg i forkant av 1-0 mot LSK hvor han ikke får kreditert noe xA, men utover det er det mye upresist.

Med den spilleren og personen han er for Viking, så blir han selvfølgelig viktig gjennom hele sesongen. Men han har vært litt mindre giftig i banespillet så langt, samtidig som dødballene har manglet litt adresse. Det kan derimot fort løsne allerede neste kamp, mot antatt svakere motstand.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

KimBlund skrev: ons apr 19, 2023 8:45 am For alle som spiller fantasy, så vet vi at dødballtakere får en ganske god boost i xA og xGI.
Alle lag har dødballtakarar, så det argumentet held ikkje vatn. Faktum er at han er nesten 30 prosent over nestemann på lista på akkurat denne statistikken.

Ein xA på 0,46 per 90 er uansett relativt sjeldan kost, og det er interessant at talet er såpass høgt i ein sesong som 2022. Ser ikkje vekk ifrå at Zlatko kan vera heilt i assisttoppen i år med ein spiss som Salvesen å sikta på.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Jeg ville egentlig bare ha frem poenget av at xA ikke endrer inntrykket jeg sitter med.

Fotballidiot

KimBlund skrev: man apr 17, 2023 11:03 am
Selvfølgelig veldig begrenset hva man kan lese ut av dette, men tror man skal være forsiktig med å forvente for mange målpoeng,
Virker som han har greie ambisjoner selv :-)
Yazbek har også store mål offensivt. Han er ikke redd for å slenge ut noen tall for hvor han bør ligge over en sesong.

– Åtte til ti scoringer. Og samme antall assister. Det bør være mulig, sier australieren – som nå har funnet seg til rette i sin nye by.
https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... opatoppen/

Yazbek kan fort bli årets kjøp i eliteserien. Tviler på han har nådd sitt makspotensial enda :-)
Indreløperen løp rundt 13 kilometer. Det er i seg selv i øvre sjikt for en spiller i hans posisjon på ren distanse.

I dagens fotball er likevel høyintensitetsløp og sprinter enda viktigere. Definisjonen av et høyintensitetsløp er 5.5 meter per sekund, eller 19.8 kilometer i timen. En sprint er en hastighet på 25.2 kilometer i timen. Viking vil ikke ut med de nøyaktige tallene på Yazbek, men både fysisk trener Halvard Øen Grova og trener Morten Jensen bekrefter at det yppet mot rekordnivå i 2-0-seieren mot LSK.

Veton Berisha hadde i sin tid kamper i Viking med over 30 sprinter og 100 høyhastighetsløp. Tallene hans toppet de spillere som Mohamed Salah og Sadio Mané har registrert. Han var helt i europatoppen og toppet også snittallene i Bundesliga da han spilte i Greuther Fürth.

Nå har klubben en ny spiller på dette løpsnivået. Det er ikke tilfeldig.

– Disse tallene viste vi om før vi hentet Patrick Yazbek. Vi må jo ha litt «moneyball»-tankegang også, sier en glisende Morten Jensen.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Deilig å se en slik offensiv innstilling som han også har vist på banen. Han kan veldig fort bli heltemateriale med den løpsvilligheten.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Uttalelse fra Hordene:
Uttalelse fra styret:

Vi er blitt informert om en hendelse i tilknytning til lørdagens kamp mot Lillestrøm. Utenfor stadionområdet, ble lillebroren til Adrian Pereira både skjelt ut og jaget.

Vi vet ikke hvem disse folka er, hvordan de visste hvem lillebroren var, eventuell foranledning utover familierelasjon eller hvilken tilknytning de har på stadion. Selv om en ikke vet eller har indikasjoner på at disse personene har noe med VikingHordene å gjøre , så tar vi avstand fra slike handlinger. Uskyldige familiemedlemmer skal ikke få gjennomgå grunnet vårt forhold til andre lags spillere. I dette tilfellet er det ekstra graverende at vi snakker om en ung gutt.

Vi oppfordrer alle Vikingsupportere til å bruke sunn fornuft og avstå fra slike handlinger i fremtiden.

Viking er noe av det viktigste i våre liv. Noen spillere har vi ett anstrengt forhold til. Likevell må vi forvente av oss selv en viss standard.

På vegne av styret i VikingHordene

Roar Åkerlund
Dette må rett og slett politianmeldes. Fullstendig håpløst. Og trolig de samme elementene vi har diskutert tidligere i tråden.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Vikingen skrev: ons apr 19, 2023 3:50 pm Uttalelse fra Hordene:
Uttalelse fra styret:

Vi er blitt informert om en hendelse i tilknytning til lørdagens kamp mot Lillestrøm. Utenfor stadionområdet, ble lillebroren til Adrian Pereira både skjelt ut og jaget.

Vi vet ikke hvem disse folka er, hvordan de visste hvem lillebroren var, eventuell foranledning utover familierelasjon eller hvilken tilknytning de har på stadion. Selv om en ikke vet eller har indikasjoner på at disse personene har noe med VikingHordene å gjøre , så tar vi avstand fra slike handlinger. Uskyldige familiemedlemmer skal ikke få gjennomgå grunnet vårt forhold til andre lags spillere. I dette tilfellet er det ekstra graverende at vi snakker om en ung gutt.

Vi oppfordrer alle Vikingsupportere til å bruke sunn fornuft og avstå fra slike handlinger i fremtiden.

Viking er noe av det viktigste i våre liv. Noen spillere har vi ett anstrengt forhold til. Likevell må vi forvente av oss selv en viss standard.

På vegne av styret i VikingHordene

Roar Åkerlund
Dette må rett og slett politianmeldes. Fullstendig håpløst. Og trolig de samme elementene vi har diskutert tidligere i tråden.
Hjelpes, hva er det slags søppel av noen mennesker denne gutten har blitt utsatt for?

Svar