Viking FK

Svar
TAdams6

Re: Viking FK

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: søn apr 23, 2023 12:30 pm
TAdams6 skrev: søn apr 23, 2023 11:39 am Forferdelig vanskelig kamp idag i snødekte Tromsø med minusgrader. Stor fordel Tromsø med slike forhold.

Vi må for alt i verden ikke tape idag. Viktig å få heng på øvre halvdel
Når vi spiller borte mot Glimt og spesielt Tromsø er en av de tingene som er noe av det første jeg ser på når terminlista kommer.

Ikke sikkert det er korrekt. Men føler ofte vi reiser opp der tidlig eller sent i sesongen. Ønsker meg slike kamper så nærme sommeren som mulig. Eller tidlig høst.
Noen som mente det samme som deg.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: søn apr 23, 2023 12:42 pm
TAdams6 skrev: søn apr 23, 2023 11:39 am Forferdelig vanskelig kamp idag i snødekte Tromsø med minusgrader. Stor fordel Tromsø med slike forhold.

Når vi spiller borte mot Glimt og spesielt Tromsø er en av de tingene som er noe av det første jeg ser på når terminlista kommer.

Ikke sikkert det er korrekt. Men føler ofte vi reiser opp der tidlig eller sent i sesongen. Ønsker meg slike kamper så nærme sommeren som mulig. Eller tidlig høst.
Noen som mente det samme som deg.

Det som er mer interessant er vel om det har innvirkning på resultatet. Men det er selvsagt umulig å måle.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Me vann iallfall 2-0 både i desember 21 og mars/april 19. Så uoverkommeleg er dette iallfall ikkje.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Skrev akkurat det i kamptråden uten å lese her først. Jaja - vi har hvert fall samme formening ;)

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Veldig spent på dagens kamp som jeg tror vil gi store indikasjoner på hvordan resten av sesongen kommer til å se ut. Stallen er god og kvaliteten på spillerne er også bra, vi har vist at vi kan gi god kamp mot tøffe motstandere. Men det som på mange måter vil definere om sesongen blir en suksess eller ei er nettopp denne type kamp som den nå mot Tromsø. Tøffe kamper hvor vi helst skal ha 3 poeng for å henge med, men som definitvt må jobbes hardt for. Håper selvsagt på 3 poeng, men har veldig lyst å se at vi klarer å spille oss til flere brukbare sjanser.

Tvi tvi!

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Solbakken og Salvesen ute.

Yanni og Agostino starter for dem.
Austbø tar plassen til Svendsen.

Spennende lag

Gunnarsson
Haugen - Brekalo - Stensness - Patty

Yazbek - Yanni - HNT

Austbø - Agostino - Tripic

tokk

Legg inn av tokk »

Overraskende med Austbø fra start.
Synes Svendsen har vært god. Og tror han er avhengig av tillit

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

tokk skrev: søn apr 23, 2023 3:59 pm Overraskende med Austbø fra start.
Enig her. Samtidig fortjener kanskje Austbø en sjanse etter den gode vinteren.
Når vi har konkurranse om så mange plasser så er det kanskje bra å bytte litt. Da må også Svendsen skjerpe seg neste kamp.

tokk

Legg inn av tokk »

TAdams6 skrev: søn apr 23, 2023 4:10 pm
Når vi har konkurranse om så mange plasser så er det kanskje bra å bytte litt. Da må også Svendsen skjerpe seg neste kamp.
Ja, så lenge ikke selvtilliten synker i bunn.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

tokk skrev: søn apr 23, 2023 4:12 pm
TAdams6 skrev: søn apr 23, 2023 4:10 pm
Ja, så lenge ikke selvtilliten synker i bunn.
Er ikke sikkert nattesøvnen har vært så god for Svendsen siden han fikk baby nylig. Kan spille inn det og. Men jeg stusser litt over at det er denne kampen Austbø skal få prøve seg fra start. Blir vel krig i snødrevet, og kanskje ikke ideelle forhold for penspill?

Fotballidiot

Blir vel krig i snødrevet, og kanskje ikke ideelle forhold for penspill?
Om det er litt glatt underlag trenger det ikke være en ulempe for en spiller med lavt tyngdepunkt og god teknikk?
Kan fort finte noen forsvarsspillere på ræva da :-)

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: søn apr 23, 2023 4:22 pm
Blir vel krig i snødrevet, og kanskje ikke ideelle forhold for penspill?
Om det er litt glatt underlag trenger det ikke være en ulempe for en spiller med lavt tyngdepunkt og god teknikk?
Kan fort finte noen forsvarsspillere på ræva da :-)
Enig her. Uavhengig av at Salvesen er ute så vil jeg tro D'Agostino passer bedre til denne kampen.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Sammen med Salvesen vært ganske så usynlig de 2 første kampene synes jeg, greit at Austbø får prøve seg.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Syns fortsatt ikke HNT gjør så mye i dette laget. Yazbek og Yanni gjør sine roller ganske bra. Daggern ikke spilt seg inn i laget etter de første 45. Hvorfor Austbø plent skulle inn her vet jeg heller ikke.

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

Årsverste så langt. Svakt i presset og helt planløst fremover. Tromsø har vært gode syns jeg og kunne fort ledet mer. Straffen er soleklar. Vi savner høyden og fysikken til Salvesen også. Håper vi får se noe annet i andre, men jeg tviler egentlig. Satser på en scrappy dødball og 1-1.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

E isje mye fremover rettet dette laget. VM i side og støttepasninger, og det er faktisk forbanna kjedelig å se på.

Fotballidiot

Zlatco er desverre en skygge av seg selv. Dog ett par gode dødballer i dag

Austbø kom seg litt utover omgangen og var involvert i de 2 nesten mulighetene vi fikk gjennom spill

AllElite

Legg inn av AllElite »

Føler midtbanen sliter med å få kontakt med de 3 fremme og dermed blir de ganske alene og isolert. Dermed blir avstandene i laget enorme.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Hva gjør trenerne med dette, det er deres ansvar.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Vi fikk 1 poeng. Det er beholdningen. Trille ball på tvers og bakover fikk vi bekreftet at vi behersker. Skape sjanser er vi veldig dårlige til.

Vi har langt opp til nivået vi bør være på. Terningkast 2 idag. Men ivertfall 1 poeng

eppaen

Legg inn av eppaen »

Helt utrolig kjipt at ikke laget får til mer her. Tromsø er ikke noe godt fotball-lag rett og slett.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

eppaen skrev: søn apr 23, 2023 6:56 pm Helt utrolig kjipt at ikke laget får til mer her. Tromsø er ikke noe godt fotball-lag rett og slett.
Ett poeng i Tromsø er helt ok. De slo Molde der i forrige kamp og hadde ikke sluppet inn mål i serien før i dag. Det som dessverre er gjengangeren er at Viking ikke klarer å skape nok. Usikker på om vi får noen med tosifret antall scoringer denne sesongen.

Fotballidiot

Begge våre nye australske venner har enorm løpskapasitet.

Synes ikke denne kampen var så dårlig, men vi mangler litt på samhandlingen på siste tredel

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

Skjønner ingenting av at vi klarer å dominere banespillet mot LSK og RBK men blir løpende mellom nesten hele kampen mot et TIL som har blitt ribbet for alle nøkkelspillerne. Merker jeg er takknemlig over at vi fikk inn Salvesen. Jeg liker spillertypen D'Agostino, men styrken og størrelsen til Salvesen trengs tilsynelatende for at angrepsspillet vårt skal funke.

Er jo ikke egentlig godt nok, men føltes deilig å stjele et poeng i dag. Blir digg med to hjemmekamper nå.

Fotballidiot

Wiggum skrev: søn apr 23, 2023 7:00 pm
eppaen skrev: søn apr 23, 2023 6:56 pm Helt utrolig kjipt at ikke laget får til mer her. Tromsø er ikke noe godt fotball-lag rett og slett.
Ett poeng i Tromsø er helt ok. De slo Molde der i forrige kamp og hadde ikke sluppet inn mål i serien før i dag. Det som dessverre er gjengangeren er at Viking ikke klarer å skape nok. Usikker på om vi får noen med tosifret antall scoringer denne sesongen.
Enig at det er OK, men at de ikke slapp inn mål mot Molde er ett under. Der ble de utspilt og fikk en feildømt straffe.

Vi burde vunnet på Lerkendal, men foruten det har vi hatt en helt grei start på eliteserien.

Nå 2 hjemmekamper som bør gi 6 poeng

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Jhuns skrev: søn apr 23, 2023 7:03 pm Skjønner ingenting av at vi klarer å dominere banespillet mot LSK og RBK men blir løpende mellom nesten hele kampen mot et TIL som har blitt ribbet for alle nøkkelspillerne. Merker jeg er takknemlig over at vi fikk inn Salvesen. Jeg liker spillertypen D'Agostino, men styrken og størrelsen til Salvesen trengs tilsynelatende for at angrepsspillet vårt skal funke.

Er jo ikke egentlig godt nok, men føltes deilig å stjele et poeng i dag. Blir digg med to hjemmekamper nå.
Løpende mellom nesten hele kampen? Possesion i denne kampen endte med 45-55. Med andre ord hadde Viking ballen mest.

Fotballidiot

Wiggum skrev: søn apr 23, 2023 7:14 pm
Jhuns skrev: søn apr 23, 2023 7:03 pm Skjønner ingenting av at vi klarer å dominere banespillet mot LSK og RBK men blir løpende mellom nesten hele kampen mot et TIL som har blitt ribbet for alle nøkkelspillerne. Merker jeg er takknemlig over at vi fikk inn Salvesen. Jeg liker spillertypen D'Agostino, men styrken og størrelsen til Salvesen trengs tilsynelatende for at angrepsspillet vårt skal funke.

Løpende mellom nesten hele kampen? Possesion i denne kampen endte med 45-55. Med andre ord hadde Viking ballen mest.
Var også litt usikker på hvilken kamp jeg hadde sett. For jeg syns vi styrte mye av kampen

Trminator

Legg inn av Trminator »

Mange fryktet laber poengfangst etter de første tre kampene. Fasit er 4 av 9 mulige. Er vel helt greit, verken mer eller mindre? Kjekt å vinne hjemme mot Lsk, erketypisk bortetap mot Rbk og et poeng på Alfheim som alltid er vanskelig. Tenker vi sier OK til seriestarten, og nå må vi vinne noen flere kamper på rad etter hvert.

Fotballidiot

Trminator skrev: søn apr 23, 2023 7:33 pm Mange fryktet laber poengfangst etter de første tre kampene. Fasit er 4 av 9 mulige. Er vel helt greit, verken mer eller mindre? Kjekt å vinne hjemme mot Lsk, erketypisk bortetap mot Rbk og et poeng på Alfheim som alltid er vanskelig. Tenker vi sier OK til seriestarten, og nå må vi vinne noen flere kamper på rad etter hvert.
Kommer helt ann på de 2 neste. 6 poeng der så har vi hatt en god start.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Har vi 10 etter 5, er det ganske brukbart. Ikke fantastisk, men rimelig grei start.

Svar