Viking FK
-
Madlaveien
Re: Viking FK
Ikke strålende, men nå kommer en del "enklere" kamper. Vinner vi et par på rad nå så ser det ok ut.
-
kaffi
Syns Viking dominerte store deler av kampen og utligningen var av det høyst fortjente slaget. Tromsø skapte så godt som ingenting frem til utligningen. Litt skuffende at vi ikke gikk mer helhjertet for tre poeng, men isolert sett er uavgjort i Tromsø helt ok.Jhuns skrev: søn apr 23, 2023 7:03 pm Skjønner ingenting av at vi klarer å dominere banespillet mot LSK og RBK men blir løpende mellom nesten hele kampen mot et TIL som har blitt ribbet for alle nøkkelspillerne. Merker jeg er takknemlig over at vi fikk inn Salvesen. Jeg liker spillertypen D'Agostino, men styrken og størrelsen til Salvesen trengs tilsynelatende for at angrepsspillet vårt skal funke.
Er jo ikke egentlig godt nok, men føltes deilig å stjele et poeng i dag. Blir digg med to hjemmekamper nå.
Har for øvrig følelsen av at Yazbek er et kanonkjøp.
-
happykjeksbit
Fekk berre følgd litt sånn halvvegs med på kampen, sidan eg var på jobb, men synst vel det såg ut som vår svakaste kamp til nå. Like fullt er me det beste laget i tre av tre kampar til nå, utan at det på noko vis er fyrverkeri me viser. Sånn sett positivt at me har ein del å gå på når me likevel har vore betre enn dei me har møtt til nå.
Nå går me inn i ein viktig periode med kampar mot presumptivt svakare motstand som me bør/skal slå. Då blir det meir press, så får me sjå korleis dei responderer på det. Eg er forsiktig optimist.
Nå går me inn i ein viktig periode med kampar mot presumptivt svakare motstand som me bør/skal slå. Då blir det meir press, så får me sjå korleis dei responderer på det. Eg er forsiktig optimist.
-
eppaen
Ja den mai-smellen i fjor sitter godt i. Fin inngang mot en rekke gode kamper på papiret - men null levering på banen.happykjeksbit skrev: man apr 24, 2023 8:31 am Fekk berre følgd litt sånn halvvegs med på kampen, sidan eg var på jobb, men synst vel det såg ut som vår svakaste kamp til nå. Like fullt er me det beste laget i tre av tre kampar til nå, utan at det på noko vis er fyrverkeri me viser. Sånn sett positivt at me har ein del å gå på når me likevel har vore betre enn dei me har møtt til nå.
-
Fotballidiot
Er vel første gang på lenge vi taper i XG?happykjeksbit skrev: man apr 24, 2023 8:31 am Fekk berre følgd litt sånn halvvegs med på kampen, sidan eg var på jobb, men synst vel det såg ut som vår svakaste kamp til nå. Like fullt er me det beste laget i tre av tre kampar til nå, utan at det på noko vis er fyrverkeri me viser. Sånn sett positivt at me har ein del å gå på når me likevel har vore betre enn dei me har møtt til nå.
Selv i den dårlige perioder i fjor var vi ofte det beste laget, men evnet ikke å avgjøre kamper.
Det blir spennende å se de neste kampene om vi har den evnen i år. Synes fortsatt vi skaper altfor lite offansivt, men har blitt mye bedre defansivt.
Forøvrig møter vi ett topplag på Søndag
Tror ikke Brann tar poeng på Aspmyra. Gjør de det blir de virkelig å regne med i toppkampen i år.
-
happykjeksbit
Ja, og det er jo berre pga straffen. Utover den er det me som skapar relativt klart mest.Fotballidiot skrev: man apr 24, 2023 9:49 amEr vel første gang på lenge vi taper i XG?happykjeksbit skrev: man apr 24, 2023 8:31 am Fekk berre følgd litt sånn halvvegs med på kampen, sidan eg var på jobb, men synst vel det såg ut som vår svakaste kamp til nå. Like fullt er me det beste laget i tre av tre kampar til nå, utan at det på noko vis er fyrverkeri me viser. Sånn sett positivt at me har ein del å gå på når me likevel har vore betre enn dei me har møtt til nå.
-
kaffi
Jepp, på grunn av straffesparket. I åpent spill 0,31 - 0,96 i favør Viking. Kampen i går var ikke all verden, men å slippe til så lite på Alfheim er veldig solid.
Forsvaret har hatt en sterk sesongstart. Ikke så sexy, men veldig gledelig og helt avgjørende om det skal bli en bra sesong.
-
KimBlund
Synes det er veldig vanskelig å mene noe som helst etter disse 3 kampene. De to første kampene er kanskje litt bedre enn forventet, men gårsdagen var dårligere enn man hadde håpet på. Veldig fantasiløst offensivt. Det skal selvfølgelig sies at det er flere nye spillere, hvor mange også ikke hadde en skikkelig sesongoppkjøring med laget, samtidig som Salvesen var borte. Salvesen kom jo også sent, men det virker ganske tydelig at det er angrepsspillet med Salvesen som 9er man har jobbet med.
Synes det er vanskelig å være skikkelig optimist før de neste kampene når det skapes så lite offensivt. Helt grei start, men vi må opp litt, spesielt på dette området.
Tar med plussene på Svendsen og Yanni i går. Det kan jo kanskje bli Yazbek og Yanni som indreløpere. Det er iallefall viktig at Tangen ikke får klippekort. Flere gode takter fra Svendsen i innhoppet. Han virker mye mer bestemt og gira i år. På scoringen har han jo bare bestemt seg for hva som skal skje. Mer av det!
Synes det er vanskelig å være skikkelig optimist før de neste kampene når det skapes så lite offensivt. Helt grei start, men vi må opp litt, spesielt på dette området.
Tar med plussene på Svendsen og Yanni i går. Det kan jo kanskje bli Yazbek og Yanni som indreløpere. Det er iallefall viktig at Tangen ikke får klippekort. Flere gode takter fra Svendsen i innhoppet. Han virker mye mer bestemt og gira i år. På scoringen har han jo bare bestemt seg for hva som skal skje. Mer av det!
-
TAdams6
Jeg synes vi spiller alt for mye slik vi spilte i 3-5-2 ifjor. Grunnen til at jeg ikke likte den formasjonen ifjor. Men vi spiller nokså likt nå.
Stillestående fotball, mye bakover og på tvers. Ingen risiko i spillet. Heller sikker støttepasning enn å prøve seg framover.
Ja det er solid og bi får grei kontroll defensivt. Men det et dørgende kjedelig å se på.
Innlegg slås ofte fra «ufarlige» posisjoner der man må ha flaks hvis det skal bli målsjanse
Vi sto høyt igår. Men det var det hele. Ikke aggresivitet. Ikke beinflytting kollektivt for å bryte og skape overganger
Tromsø borte er vanskelig. Men håper virkelig vi snart får se et Viking lag som spiller mer i lengderetning. Bruker færre touch og får høyere hastighet på ballen. Vending av spill slik Pattynama gjorde med målet må vi se mye mer til. Det får forsvaret til å måtte bevege deg og det blir rom.
Akkurat dette har vært mye av nøkkelen til Arsenal i år når de spiller mot etablert forsvar. Vending av spill ofte. Ikke bare slå på nærmeste medspiller. Det er så enkelt å forsvare seg mot
Ingve Bøe er også innom det, det offensive må på plass
Stillestående fotball, mye bakover og på tvers. Ingen risiko i spillet. Heller sikker støttepasning enn å prøve seg framover.
Ja det er solid og bi får grei kontroll defensivt. Men det et dørgende kjedelig å se på.
Innlegg slås ofte fra «ufarlige» posisjoner der man må ha flaks hvis det skal bli målsjanse
Vi sto høyt igår. Men det var det hele. Ikke aggresivitet. Ikke beinflytting kollektivt for å bryte og skape overganger
Tromsø borte er vanskelig. Men håper virkelig vi snart får se et Viking lag som spiller mer i lengderetning. Bruker færre touch og får høyere hastighet på ballen. Vending av spill slik Pattynama gjorde med målet må vi se mye mer til. Det får forsvaret til å måtte bevege deg og det blir rom.
Akkurat dette har vært mye av nøkkelen til Arsenal i år når de spiller mot etablert forsvar. Vending av spill ofte. Ikke bare slå på nærmeste medspiller. Det er så enkelt å forsvare seg mot
Ingve Bøe er også innom det, det offensive må på plass
-
Bilvrag
For å starte med det positive, så er det gledelig at vi ser bunnsolide ut defensivt. Vi har sluppet inn to mål på tre kamper, og vi slipper motstander til veldig få klare sjanser. Vi har sett hakket bedre ut spillemessig enn hva poengfangsten tilsier, så kan man diskutere om det er positivt, all den tid det tross alt er poengene som teller. Spillemessig en G i karakterboken, poengfangsten en G-.
Offensivt så lugger det fælt. Vi skaper ingen store sjanser mot Tromsø, men ender opp med tre, kanskje fire halvsjanser og det ene fortjente målet vi får. Fryktelig mange upressede feil, der vi bare gir bort ballen. Enten i form av en langpasning uten mål og mening eller der samhandling virker å være et fremmedord. Det merkes at hovedfokuset har vært på det defensive i vinter.
Jeg vet ikke hvorfor de siste 10-15 minuttene i går ble som de ble, men ingen av mine hypoteser er positive. Det var Tromsø som kom med det som kunne minne om en sluttspurt, og det var skuffende. Vi har spilt tre kamper på fjorten dager, de to siste på ni dager. Det er skremmende dersom vi var slitne etter 75 minutter med fotball i går. Var det vinterens 1001 treningskamper som satt i?
Ble vi feige? Var vi så fornøyde med det ene poenget, at vi rett og slett skulle "spille det hjem"? Det er i så fall en ny vending fra trenerne, da de har uttalt at de alltid skal gå for det, innenfor rimelighetens grenser, selvsagt. Det var ingenting ved Tromsø eller kampforløpet som burde tilsi at vi ikke skulle tørre å gå for tre poeng på slutten.
Var vi ikke gode nok, rett og slett? Jeg håper jo mest på at dette er fasit, da det kan forklares med en dårlig dag på jobb. Det at vi ikke var gode nok går, betyr ikke at vi ikke kan være gode nok neste helg.
Uansett, det var en skuffende forestilling i går.
Offensivt så lugger det fælt. Vi skaper ingen store sjanser mot Tromsø, men ender opp med tre, kanskje fire halvsjanser og det ene fortjente målet vi får. Fryktelig mange upressede feil, der vi bare gir bort ballen. Enten i form av en langpasning uten mål og mening eller der samhandling virker å være et fremmedord. Det merkes at hovedfokuset har vært på det defensive i vinter.
Jeg vet ikke hvorfor de siste 10-15 minuttene i går ble som de ble, men ingen av mine hypoteser er positive. Det var Tromsø som kom med det som kunne minne om en sluttspurt, og det var skuffende. Vi har spilt tre kamper på fjorten dager, de to siste på ni dager. Det er skremmende dersom vi var slitne etter 75 minutter med fotball i går. Var det vinterens 1001 treningskamper som satt i?
Ble vi feige? Var vi så fornøyde med det ene poenget, at vi rett og slett skulle "spille det hjem"? Det er i så fall en ny vending fra trenerne, da de har uttalt at de alltid skal gå for det, innenfor rimelighetens grenser, selvsagt. Det var ingenting ved Tromsø eller kampforløpet som burde tilsi at vi ikke skulle tørre å gå for tre poeng på slutten.
Var vi ikke gode nok, rett og slett? Jeg håper jo mest på at dette er fasit, da det kan forklares med en dårlig dag på jobb. Det at vi ikke var gode nok går, betyr ikke at vi ikke kan være gode nok neste helg.
Uansett, det var en skuffende forestilling i går.
-
kaffi
Hva om keeperen har tredje færrest touch på ballen?Madlaveien skrev: man apr 24, 2023 11:36 am Når keeperen er den som har mest touch på ballen, da er det noe som ikke stemmer.
-
Madlaveien
Tror du tar poenget, ble og kommentert av Ingve Bø under kampen i går.kaffi skrev: man apr 24, 2023 12:02 pmHva om keeperen har tredje færrest touch på ballen?Madlaveien skrev: man apr 24, 2023 11:36 am Når keeperen er den som har mest touch på ballen, da er det noe som ikke stemmer.
-
Strider
Hvordan har Viking spillemessig vært så langt vs sesong 2022 og 2021?
Ikke sett så mye av kampene enda
-
Ziggi76
De har vært mye bedre enn på høsten i fjor. Svært solide i forsvar og nesten ikke sluppet til muligheter imot. På den annen side så var de mye bedre offensivt på våren i fjor. De har truffet veldig bra med de nye spillerne, særlig Yazbek, men samspillet fremover sitter enda ikke.Strider skrev: man apr 24, 2023 8:49 pm Hvordan har Viking spillemessig vært så langt vs sesong 2022 og 2021?
-
Vikingen
Jeg er enig med Ingve Bøe om at det nok ikke er så mye som skal til for at det løsner offensivt. Tøffere kantspillere og litt høyere backer, så er vi der. Så er spørsmålet om det fortsatt holder defensivt da.Ziggi76 skrev: man apr 24, 2023 10:44 pmDe har vært mye bedre enn på høsten i fjor. Svært solide i forsvar og nesten ikke sluppet til muligheter imot. På den annen side så var de mye bedre offensivt på våren i fjor. De har truffet veldig bra med de nye spillerne, særlig Yazbek, men samspillet fremover sitter enda ikke.Strider skrev: man apr 24, 2023 8:49 pm Hvordan har Viking spillemessig vært så langt vs sesong 2022 og 2021?
-
alseboy
Tipper en av dem blir å se på Trones snart.TAdams6 skrev: tor apr 13, 2023 4:52 pm Kvia-Egeskog og Auklend bør også lånes ut hvis de ikke får spille mye for A-laget. Akkurat nå er konkurransen stor. Spesielt Kvia-Egeskog har jeg troen på i år. God fysikk og tilstedeværelse. Viking må være tøffere på å låne ut spillere istedet for å la de stagnere på benken.
-
TAdams6
Tipper Auklend. Kvia-Egeskog er vel skadet, men også vist at han er nærmest laget. Men aller helst begge to på utlån. De kan begge bli veldig gode Eliteseriespillere.alseboy skrev: man apr 24, 2023 11:41 pmTipper en av dem blir å se på Trones snart.TAdams6 skrev: tor apr 13, 2023 4:52 pm Kvia-Egeskog og Auklend bør også lånes ut hvis de ikke får spille mye for A-laget. Akkurat nå er konkurransen stor. Spesielt Kvia-Egeskog har jeg troen på i år. God fysikk og tilstedeværelse. Viking må være tøffere på å låne ut spillere istedet for å la de stagnere på benken.
-
TAdams6
Du glemmer noe viktig. Midtbanespillere som tør å sende ballen til kantene. De har så mange muligheter, men de tar heller og snur hjemover.Vikingen skrev: man apr 24, 2023 11:07 pmJeg er enig med Ingve Bøe om at det nok ikke er så mye som skal til for at det løsner offensivt. Tøffere kantspillere og litt høyere backer, så er vi der. Så er spørsmålet om det fortsatt holder defensivt da.Ziggi76 skrev: man apr 24, 2023 10:44 pmDe har vært mye bedre enn på høsten i fjor. Svært solide i forsvar og nesten ikke sluppet til muligheter imot. På den annen side så var de mye bedre offensivt på våren i fjor. De har truffet veldig bra med de nye spillerne, særlig Yazbek, men samspillet fremover sitter enda ikke.Strider skrev: man apr 24, 2023 8:49 pm Hvordan har Viking spillemessig vært så langt vs sesong 2022 og 2021?
Midtbanen er katalysatoren i et lag. Det er den som bestemmer tempo, pasningsvalg og om vi er feige eller tøffe. Midtbanen må også komme etter og hjelpe.
Jeg synes det er på midtbanen vi har ekstremt mye å gå på. Gjør de jobben så vil det løsne for de andre. Nå går det så tregt at Tripic og de andre der framme som regel står i ro når de får ballen. Da må man nesten vende hjemover. Enig med Ingve Bøe om at det er lite som skal til. Men jeg er ikke så sikker på om det løsner ennå.
de Lanlay i den rollen ser bare hjemover. Solbakken har blitt bedre men har ennå mye å gå på med å se framover.
HNT prøver og prøver. Men som jeg har skrevet før. Det mangler sluttprodukt. Han går seg ofte inn i dueller der han til slutt mister ballen. Han er pr dags dato en juniorspiller som spiller med voksne. Han må bruke medspillerne mye mer.
Yazbek vil bare blomstre og blomstre. Han er den som må få tid, så vil han bli en ressurs for dette laget.
Birkir bør inn på laget på bekostning av HNT. Ivertfall nå, så får HNT komme inn når ting går på skinner og vi har etablert oss i toppen.
Birkir-Solbakken-Yazbek er min foretrukne midtbane.
Få orden på midtbanen. Tør å sende ballen framover til medspillere og flytt etter. Da løsner det tror jeg. Da vil vingene og backene få mye lettere arbeidsvilkår.
-
KimBlund
Ingenting i Tromsø-kampen som gir indikasjon på at ting skal løsne. Både RBK og LSK var mer åpne kamper hvor ting løsner litt fordi man får mer rom å jobbe i. Men mot Tromsø stanget man. I Yazbek har man fått inn en spiller med ekstrem løpskapasitet, det må man lære seg å bruke. Tony har selvfølgelig helt rett, vi må våge å spille mer og vri spillet oftere/kjappere. Vi har en trio på topp med god arbeidskapasitet og arbeidsmoral, samtidig som det er nok dybde i troppen hvis de blir slitne.
Både 2-0 scoringen mot LSK og utligningen mot Tromsø viser at kvaliteten god nok til å spille fremover, kjapt og presist.
Både 2-0 scoringen mot LSK og utligningen mot Tromsø viser at kvaliteten god nok til å spille fremover, kjapt og presist.
-
alseboy
Tipper Auklend. Kvia-Egeskog er vel skadet, men også vist at han er nærmest laget. Men aller helst begge to på utlån. De kan begge bli veldig gode Eliteseriespillere.
[/quote]
Ble visst en austlending i stedet for..
-
TAdams6
Ble visst en austlending i stedet for..
[/quote]
Ok. Så det er kun 1 spiller inn på lån?
-
alseboy
Ok. Så det er kun 1 spiller inn på lån?
[/quote]
Ja, blir ikke flere i denne omgang ihvertfall.
-
eppaen
"God kok på første hjemmekamp! De som virkelig bryr seg om tribuneliv, de som virkelig bryr seg om klubben, kommer på søndag også! «Kommer bare på 16-maigjengen» klarer vi oss fint uten"
Vel - blir nok snadder med 8000 på stadion igjen hvis dette skal være linja?
-
TAdams6
Her hang jeg ikke helt med. Forklarer du?eppaen skrev: tir apr 25, 2023 9:54 pm "God kok på første hjemmekamp! De som virkelig bryr seg om tribuneliv, de som virkelig bryr seg om klubben, kommer på søndag også! «Kommer bare på 16-maigjengen» klarer vi oss fint uten"
-
eppaen
Det sirkulerer noe på Twitter nå som peker i retning av at Felt O helst ser at kun de EKTE supporterne kommer på stadion. Mitt sitat kom fra kontoen "Oss mot resten..."TAdams6 skrev: tir apr 25, 2023 10:22 pmHer hang jeg ikke helt med. Forklarer du?eppaen skrev: tir apr 25, 2023 9:54 pm "God kok på første hjemmekamp! De som virkelig bryr seg om tribuneliv, de som virkelig bryr seg om klubben, kommer på søndag også! «Kommer bare på 16-maigjengen» klarer vi oss fint uten"
I all den tid jeg ser hvor intensjonen kommer fra - så er atmosfæren og følelsen av full stadion ganske vanskelig uten den jevne Viking- tilhengeren som går på kamp av og til. Særlig når ting er velstand på banen. Det er ganske mange som ikke nødvendigvis syns det er dritstas å synge.
-
happykjeksbit
Det kan henda det evige målet til Felt O er at heile stadion er syngande supportrar, men det er jo ikkje det dei meiner her. Dei vil at folk skal komma på stadion. Så enkelt. Ønsket er at dei som går på stadion av og til, skal gå på stadion oftare. Så kan ein sikkert diskutera måten dei legg det fram på, men ein treng ikkje leggja ord i munnen på dei.eppaen skrev: tir apr 25, 2023 10:34 pmDet sirkulerer noe på Twitter nå som peker i retning av at Felt O helst ser at kun de EKTE supporterne kommer på stadion. Mitt sitat kom fra kontoen "Oss mot resten..."TAdams6 skrev: tir apr 25, 2023 10:22 pmHer hang jeg ikke helt med. Forklarer du?eppaen skrev: tir apr 25, 2023 9:54 pm "God kok på første hjemmekamp! De som virkelig bryr seg om tribuneliv, de som virkelig bryr seg om klubben, kommer på søndag også! «Kommer bare på 16-maigjengen» klarer vi oss fint uten"
I all den tid jeg ser hvor intensjonen kommer fra - så er atmosfæren og følelsen av full stadion ganske vanskelig uten den jevne Viking- tilhengeren som går på kamp av og til. Særlig når ting er velstand på banen. Det er ganske mange som ikke nødvendigvis syns det er dritstas å synge.