Manchester United

Svar
Crynix

Re: Manchester United

Legg inn av Crynix »

qbah skrev: ons jul 28, 2021 12:00 amNoen år siden Sammy var aktiv nå, vel? Han gjorde jo noen halvhjerta comeback med drøye rants også bare forsvant han igjen for lengre perioder.
Korrekt, men han fikk jo liv laga. Husker 10k-innlegget hans godt.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

"TBB skrev: I tillegg er han selvsagt verdensklasse"

Tja, på sine beste dager kan jeg være enig at han er det. Når kommer jo ikke disse dagene så ofte så totalt sett så lever han fortsatt for mye på talentet sitt.

tbb

Legg inn av tbb »

Mjordan23 skrev: ons jul 28, 2021 9:10 am "TBB skrev: I tillegg er han selvsagt verdensklasse"

Tja, på sine beste dager kan jeg være enig at han er det. Når kommer jo ikke disse dagene så ofte så totalt sett så lever han fortsatt for mye på talentet sitt.
Jeg tror Pogba vil levere nært toppnivået svært ofte om han «brukes rett». Og de fleste topplag spiller med system som vil passe han svært bra. Vi har ikke gjort det av ulike grunner (mangel på spillertyper, dårlig grunnspill og noe defensiv tilnærming).

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

tbb skrev: ons jul 28, 2021 9:22 am
Mjordan23 skrev: ons jul 28, 2021 9:10 am "TBB skrev: I tillegg er han selvsagt verdensklasse"

Jeg tror Pogba vil levere nært toppnivået svært ofte om han «brukes rett». Og de fleste topplag spiller med system som vil passe han svært bra. Vi har ikke gjort det av ulike grunner (mangel på spillertyper, dårlig grunnspill og noe defensiv tilnærming).
Det er vel litt av problemet med Pogba, alt må være rett rundt han for at han skal fungere optimalt i tillegg til at han dagen selv. Lite tilpasningsdyktig som spiller vil jeg si og heller ikke jevn nok i prestasjonene.
Hvilket system tenker du på egentlig, 4-3-3?

tbb

Legg inn av tbb »

Mjordan23 skrev: ons jul 28, 2021 9:47 am

Det er vel litt av problemet med Pogba, alt må være rett rundt han for at han skal fungere optimalt i tillegg til at han dagen selv. Lite tilpasningsdyktig som spiller vil jeg si og heller ikke jevn nok i prestasjonene.
Tja, hvor god vil Salah vært dersom han ble benyttet som en mer tradisjonell kantspiller? En som lå bredere i banen? Hva om det i tillegg var i et dypere system der han i steden for å presse måtte tracke backen? Hvor god ville KdB vært dersom han ble brukt som en dyp midtbanespiller uten «støtte» bak seg?

Det er ikke særlig uvanlig at fantastiske fotballspillere har behov for riktig system og rolle for å nå potensialet deres. Pogba har kun fått det i kortere perioder (og da har han vært genial).

Om det er 433, 343, 3223 etc er ikke det viktigste. Pogba må få ha spillet foran seg, men ha tilstrekkelig sikring bak seg til at han kan spille med høy risiko. I tillegg tror jeg han vil være på sitt beste i et lag som spiller proaktiv angrepsfotball.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

tbb skrev: ons jul 28, 2021 9:59 am

Tja, hvor god vil Salah vært dersom han ble benyttet som en mer tradisjonell kantspiller? En som lå bredere i banen? Hva om det i tillegg var i et dypere system der han i steden for å presse måtte tracke backen? Hvor god ville KdB vært dersom han ble brukt som en dyp midtbanespiller uten «støtte» bak seg?

Det er ikke særlig uvanlig at fantastiske fotballspillere har behov for riktig system og rolle for å nå potensialet deres. Pogba har kun fått det i kortere perioder (og da har han vært genial).

Om det er 433, 343, 3223 etc er ikke det viktigste. Pogba må få ha spillet foran seg, men ha tilstrekkelig sikring bak seg til at han kan spille med høy risiko. I tillegg tror jeg han vil være på sitt beste i et lag som spiller proaktiv angrepsfotball.
Folk diskuterer jo enda hva som er Pogbas beste posisjon, til tross for at han er 28. Syns det illustrerer karrieren hans ganske godt til nå og svakhetene han besitter i spillet sitt (disiplin/intensitet)
I dagens stall og system sliter jeg litt med å se hvordan vi skal få et optimalt system for Pogba. I 4-2-3-1 kan han spille kant, men det er vel neppe særlig aktuelt som en langsiktig løsning med Sancho inn.
I 4-3-3 blir midtbanen antageligvis for ubalansert med han og Bruno som indreløpere mtp at vi ikke har et ideelt anker.

Oppsummert sliter jeg litt med å se hvordan OGS skal finne et perfekt system for Pogba, vi får se om han forsøker seg med mer 4-3-3 denne sesongen.

tbb

Legg inn av tbb »

Mjordan23 skrev: ons jul 28, 2021 10:18 am

Folk diskuterer jo enda hva som er Pogbas beste posisjon, til tross for at han er 28. Syns det illustrerer karrieren hans ganske godt til nå og svakhetene han besitter i spillet sitt (disiplin/intensitet)
I dagens stall og system sliter jeg litt med å se hvordan vi skal få et optimalt system for Pogba. I 4-2-3-1 kan han spille kant, men det er vel neppe særlig aktuelt som en langsiktig løsning med Sancho inn.
I 4-3-3 blir midtbanen antageligvis for ubalansert med han og Bruno som indreløpere mtp at vi ikke har et ideelt anker.

Oppsummert sliter jeg litt med å se hvordan OGS skal finne et perfekt system for Pogba, vi får se om han forsøker seg med mer 4-3-3 denne sesongen.
Hva folk diskuterer er ikke særlig interessant, synes jeg. Jeg synes ikke lenger det er særlig tvil om hva som skal til for at Pogba skal få ut potensialet. Og gjør han det er han tett på verdens beste spillere. Det er jeg ganske overbevist om at han beviser i CL for PSG neste sesong.

(Presstallene til Pogba er faktisk svært bra. Ikke alltid like bra på returløp, men myten om at han er lat vil nok også forsvinne om han endelig brukes rett.)

Kent

Legg inn av Kent »

Må begynner det jo faktisk å bli morsomt med lagoppstillinger igjen.

-------------------- De Gea ------------------

Trippier - Varane - Maguire - Shaw

---------- Bruno - Fred - VdB ----------
------------------------------------------- Pogba
Sancho ------ Cavani

Hadde vært morsomt og sett noe slikt, men laget mangler åpenbart en skikkelig DM.

I tillegg regner jeg McTominay eller Pogba starter for VdB, håper uansett vi får se nederlenderen i 4-3-3 denne sesongen. Henderson i mål og AWB på backen.

Rashford sitt klippekort blir nok fornyet, men i første omgang så går uansett de første ukene uten han.

Da var plutselig ikke laget like sexy lenger, men det må være lov å fantasere.

tbb

Legg inn av tbb »

Kent skrev: ons jul 28, 2021 10:43 am Må begynner det jo faktisk å bli morsomt med lagoppstillinger igjen.

Sancho ------ Cavani

Hadde vært morsomt og sett noe slikt, men laget mangler åpenbart en skikkelig DM.

I tillegg regner jeg McTominay eller Pogba starter for VdB, håper uansett vi får se nederlenderen i 4-3-3 denne sesongen. Henderson i mål og AWB på backen.

Rashford sitt klippekort blir nok fornyet, men i første omgang så går uansett de første ukene uten han.

Da var plutselig ikke laget like sexy lenger, men det må være lov å fantasere.

---------- Pogba - McTominay - Fred ----

——Sancho——Bruno——Rashford—

Evnt med Greenwood/Cavani for Rashford (Sancho evnt på venstre).

Dette ville vært det sterkeste laget vi har hatt etter Ferguson. Et annet alternativ kunne vært å droppe McT for Lindeløf. 343.

Et siste alternativ, ved Pogba-salg, er Bruno ned i midtbanen, og Cavani på topp. (Da kunne kanskje Pogba-pengene gitt en DM og muligens et alternativ til Cavani?)

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

tbb skrev: ons jul 28, 2021 10:23 am

Hva folk diskuterer er ikke særlig interessant, synes jeg. Jeg synes ikke lenger det er særlig tvil om hva som skal til for at Pogba skal få ut potensialet. Og gjør han det er han tett på verdens beste spillere. Det er jeg ganske overbevist om at han beviser i CL for PSG neste sesong.

(Presstallene til Pogba er faktisk svært bra. Ikke alltid like bra på returløp, men myten om at han er lat vil nok også forsvinne om han endelig brukes rett.)
Folk diskuterer akkurat det som vi gjør da, nemlig hva skal til for at Pogba får ut potensialet sitt og hvordan han skal brukes rett. Den evige diskusjon, tilsynelatende med ingen optimale svar enda....

Brukeravatar
Jolla

Legg inn av Jolla »

Kent skrev: ons jul 28, 2021 10:43 am Må begynner det jo faktisk å bli morsomt med lagoppstillinger igjen.

Sancho ------ Cavani

Se som jeg fikser!

------------ De Gea ------------

----- Fred --- Saúl --- Pogba -----
-------- Sancho - Bruno ---------
------------ Cavani ------------

tbb

Legg inn av tbb »

Mjordan23 skrev: ons jul 28, 2021 11:00 am
tbb skrev: ons jul 28, 2021 10:23 am

Folk diskuterer akkurat det som vi gjør da, nemlig hva skal til for at Pogba får ut potensialet sitt og hvordan han skal brukes rett. Den evige diskusjon, tilsynelatende med ingen optimale svar enda....
Slik jeg ser det er ikke dette en diskusjon om hvordan han skal brukes. Det er en diskusjon om hvorvidt han vil levere stabilt på det høyeste nivået dersom han brukes rett. Er det virkelig særlig tvil rundt hvordan han bør brukes? Hvilke styrker han bør få spille på? Hvilke svakheter og risikoer i spillet han som bør kamufleres? Jeg kan ikke lenger se at det er særlig diskusjon eller usikkerhet rundt det. Han har ved flere anledninger vist hva han kan gjøre i rett rolle.

Pogba var forresten i en alder av 21, 22 og 23 år temmelig nær å få ut potensialet sitt. Da var han så god i flere år på rad at han ble en av verdens dyreste spillere. Jeg vil tro Pogba i en alder av 28 år har potensial til å være enda bedre.

tbb

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: ons jul 28, 2021 11:07 am

Sancho ------ Cavani

Se som jeg fikser!

------------ De Gea ------------

----- Fred --- Saúl --- Pogba -----
-------- Sancho - Bruno ---------
------------ Cavani ------------
Har ikke Saul blitt dyttet høyere i banen under Simeone? Lenger siden jeg har sett kamper der han har vært et typisk anker på midtbanen (men han har det kanskje i seg?).

Brukeravatar
Jolla

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: ons jul 28, 2021 11:11 am
Har ikke Saul blitt dyttet høyere i banen under Simeone? Lenger siden jeg har sett kamper der han har vært et typisk anker på midtbanen (men han har det kanskje i seg?).
Han har det i seg. Jeg plasserte ham der ettersom at dere ba etter anker, men den beste oppstillingen med den trioen (som jeg tror at er balansert nok allerede) vil nok være med Fred som dyptliggende playmaker i samme stil som Koke/Jorginho, og Pogba/McTominay og Saúl som boks-til-boks spillere.

Brukeravatar
Jolla

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: ons jul 28, 2021 11:10 am
Pogba var forresten i en alder av 21, 22 og 23 år temmelig nær å få ut potensialet sitt. Da var han så god i flere år på rad at han ble en av verdens dyreste spillere. Jeg vil tro Pogba i en alder av 28 år har potensial til å være enda bedre.
Enig. Han er litt i samme situasjon som Varane. På den tiden så var de to allerede blant de største navnene i verden, og langt foran jevnaldrende spillere som Harry Kane, Harry Maguire, Fabinho og Jan Oblak.

Har enormt med fotball i seg, men er ikke sikker på om han kommer til å få det frem i Manchester United med mindre det kommer inn en trener med en helt annen idé om formasjoner og hvilke roller de forskjellige spillerne skal ha.

Pogba har for meg alltid vært en Yaya Touré - og der vet vi jo at hans egentlig beste rolle var som nærmest en hengende spiss, selv om han også ble brukt mer defensivt på grunn av størrelsen og musklene. Det var jo en slik rolle Pogba hadde i 15/16 i sin siste sesong i Juventus som igjen førte til at Manchester United verdsatte ham til £90 millioner.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Nå vet jeg ikke helt hva som skal til for å prestere «jevnt», men Pogba var kanskje den beste spilleren vår den siste halvdelen av sesongen. Før det så hadde han både skader og Covid. Og han får så mye skryt for prestasjonene sine for Frankrike. Altså Pogba har levert mange av minst like godt nivå for United også.

Med det sagt, så vet jeg at han har svingt veldig i prestasjonene sine, men synes det har blitt sjeldnere og sjeldnere.

startelver

Legg inn av startelver »

Er det noe nytt om Pogba? Er det sikkert at han blir?

Bongis

Legg inn av Bongis »

startelver skrev: ons jul 28, 2021 12:33 pm Er det noe nytt om Pogba? Er det sikkert at han blir?
Det er veldig mye røyk rundt han og PSG, og jeg tror neppe det er tilfeldig at vi leter eter en midtbanespiller. Saul er nevnt hos oss.

Tipper han blir solgt i sommer.

startelver

Legg inn av startelver »

Det ble jo sagt i fjor sommer også ;)

Føler at alt kan skje.

Brukeravatar
tomi

Legg inn av tomi »

Sancho ------ Cavani
Ser ut som du har glemt Lingardinho? ;)

Brukeravatar
missChance

Legg inn av missChance »

Nei, nå må F_Brandy snart lage Akademitråden. Det skjer jo ting.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Alltid sagt at Ennis ikke er god nok så dette er helt greit.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: ons jul 28, 2021 8:47 am
Lezah skrev: ons jul 28, 2021 1:06 am Sikkert en jævlig dum tanke, men
Jeg synes ikke det er en dum tanke, men med PSG på banen tror jeg ikke det.
PSG-fansen virker ikke gira på PP, fordi han selv har uttalt seg litt meh-ish om klubben/familiens Marseilles-sympatier. Hva det betyr gjenstår å se, men det er kanskje ikke mange andre som kan forsøke seg på å kjøpe ham mens han er under kontrakt. Frykter virkelig at han drar på Bosman.

Brukeravatar
Jolla

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: ons jul 28, 2021 2:10 pm
Frykter virkelig at han drar på Bosman.
Det fine da er jo at Manchester United kan hente ham tilbake tre-fire år senere igjen for £100 mill.

Wig1

Legg inn av Wig1 »

Jolla skrev: ons jul 28, 2021 2:13 pm

Det fine da er jo at Manchester United kan hente ham tilbake tre-fire år senere igjen for £100 mill.
Nja, han er vel litt gammel da så £20-30 bør være nok. Kanskje vi kan få til noe slikt med andre akademi spillere vi har per dags dato though. Kun tiden vil vise.

tbb

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: ons jul 28, 2021 2:10 pm
tbb skrev: ons jul 28, 2021 8:47 am
Lezah skrev: ons jul 28, 2021 1:06 am Sikkert en jævlig dum tanke, men
Jeg synes ikke det er en dum tanke, men med PSG på banen tror jeg ikke det.
PSG-fansen virker ikke gira på PP, fordi han selv har uttalt seg litt meh-ish om klubben/familiens Marseilles-sympatier. Hva det betyr gjenstår å se, men det er kanskje ikke mange andre som kan forsøke seg på å kjøpe ham mens han er under kontrakt. Frykter virkelig at han drar på Bosman.
Visste ikke at de hadde fans engang. Men de svelger nok den kamelen ganske greit, vil jeg tro. Ville helt klart vært en fordel å selge. Når det er sagt har han i det minste fått en rimelig marginalisert rolle de siste par sesongene. Langt i fra et så stort tap sportslig som han kunne/burde være.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Bongis skrev: ons jul 28, 2021 12:41 pm
Det er veldig mye røyk rundt han og PSG, og jeg tror neppe det er tilfeldig at vi leter eter en midtbanespiller. Saul er nevnt hos oss.

Tvilsomt egentlig. Så og si ingen klubber som gidder å bruke penger på spillere som er på utgående kontrakt, selv ikke PSG. Så det i fjor sommer også. Det er i tillegg en haug med spillere som er på freetransfer neste sommer, tipper de fleste toppklubbene allerede nå har forhørt seg med flere av disse spillerne og at man har lagt planer for neste sommer.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Vanskelig å vite angående Pogba. Har hele tiden sagt at han signerer ny kontrakt eller blir solgt denne sommeren. Men nå sies det vistnok at PSG må selge/få unna dyre kontrakter før de eventuelt kan signere Pogba(og betale Raiola). Spørs om det ikke blir en domino-effekt neste sommer med Mbappè til Real og Pogba til PSG på free transfer. Kinkig situasjon er det uansett for oss.

tbb

Legg inn av tbb »

Knaxern skrev: ons jul 28, 2021 3:47 pm
Bongis skrev: ons jul 28, 2021 12:41 pm

Tvilsomt egentlig. Så og si ingen klubber som gidder å bruke penger på spillere som er på utgående kontrakt, selv ikke PSG. Så det i fjor sommer også. Det er i tillegg en haug med spillere som er på freetransfer neste sommer, tipper de fleste toppklubbene allerede nå har forhørt seg med flere av disse spillerne og at man har lagt planer for neste sommer.
Men Pogba er spesiell. Særlig for PSG. På toppen av det hele tviler jeg på at PSG er det mest spennende alternativet for Pogba neste sommer. Og det gjør helt sikkert PSG også.

Brukeravatar
missChance

Legg inn av missChance »

Litt bedre enn de foregående årene!

Svar