Biden-administrasjonen

Svar
DennisB

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av DennisB »

Hilarious. Let`s go Brandon!

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Eneste måten å få gjennom den avtalen på, er å vinne flere seter i senatet i 2022.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Trump på vei til å lansere et eget sosialt medie. Action fremover.

Vind

Legg inn av Vind »

Det interessante er at denne vanskelige gasssituasjonen starter et spill mellom Europa og USA der USA foretrekker å tjene penger og selge gass til Asia og Kina. I stedet for å bidra til å stabilisere gassprissituasjonen i Europa.

Det ser ut til at forholdet mellom Europa og USA bare blir verre.

Når USA selger gass til sine potensielle motstandere. Jeg kan ikke forstå denne kynismen, grådigheten eller noe annet?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Vind skrev: søn okt 31, 2021 3:28 pm Det interessante er at denne vanskelige gasssituasjonen starter et spill mellom Europa og USA der USA foretrekker å tjene penger og selge gass til Asia og Kina. I stedet for å bidra til å stabilisere gassprissituasjonen i Europa.

Det ser ut til at forholdet mellom Europa og USA bare blir verre.

Når USA selger gass til sine potensielle motstandere. Jeg kan ikke forstå denne kynismen, grådigheten eller noe annet?
Splitt og hersk. Tettere samarbeid mellom Europa og Russland vil redusere "konfliktnivået" mellom disse og dermed effektiviteten til USAs splitt og hersk strategi.

USA må nå gå til "plan B", dvs. igangsette en provokasjon tett opptil Russlands grenser som Russland må svare på og hvor Europa deretter må svare på Russlands svar. Altså Ukrainia 2.0. USAs problem er at de helst vil gjøre slike stunts langs grensene til Kina nå. Folk flest bor i Asia og Kina som fiende selger mer våpen enn fienden Russland.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ikke ideelt at Biden ser ut til å kubbe på FNs klimakonferanse.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Lew_Ashby skrev: man nov 01, 2021 5:12 pm Ikke ideelt at Biden ser ut til å kubbe på FNs klimakonferanse.
Bilde

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Lew_Ashby skrev: man nov 01, 2021 5:12 pm Ikke ideelt at Biden ser ut til å kubbe på FNs klimakonferanse.

For å være fair, så tror jeg at jeg også hadde sovnet om jeg hadde vært til stede der.

SlimWhitman

DennisB

Legg inn av DennisB »

Trumps karakter på Biden-administrasjonen så langt: F.

Snakketøyet hans er fortsatt intakt i hvertfall.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Da er infrastrukturpakken vedtatt. Viktig for Biden å få gjennom den og krisepakken, selv om den er nedskalert fra det opprinnelige forslaget.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Største seieren til Biden nå, og det var helt nødvendig for demokratene å komme i mål her. Nå må de vise at de er gode på å selge dette inn til velgerne, det vil være avgjørende for demokratene sin mulighet til å holde kontrollen i kongressen.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Folk_flesk skrev: søn okt 17, 2021 1:59 pm Biden har ikke akkurat fått en kanonstart og han virker rimelig tafatt i mye av det han foretar seg. At valget sto mellom han og en korrupt psykopat gjorde at det var enkelt å velge ham. Men det sier litt om tilstanden til USA anno 2021.
Let's go Brandon

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Propagandaapparatet til demokratene prøver å fortelle befolkningen at inflasjon faktisk er en god ting!! Utrolig

Vind

Legg inn av Vind »

Idiomatisk skrev: man nov 08, 2021 11:07 pm Propagandaapparatet til demokratene prøver å fortelle befolkningen at inflasjon faktisk er en god ting!! Utrolig

Hvilket land snakker du om nå?

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Vind skrev: tir nov 09, 2021 8:43 pm
Idiomatisk skrev: man nov 08, 2021 11:07 pm Propagandaapparatet til demokratene prøver å fortelle befolkningen at inflasjon faktisk er en god ting!! Utrolig

Jeg ser MSNBC slettet tweeten etter store reaksjoner :lol: Jeg snakker om mediene i USA selvfølgelig,
som prøver å fortelle sine lesere at inflasjon faktisk er god ting.

Vind

Legg inn av Vind »

Idiomatisk skrev: tir nov 09, 2021 8:47 pm

Jeg ser MSNBC slettet tweeten etter store reaksjoner :lol: Jeg snakker om mediene i USA selvfølgelig,

Dette er ikke første gang inflasjon har blitt fremstilt som et stort fremskritt. Stadig oftere tenker jeg at politikere ser en saueflokk hos vanlige folk.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Er ikke en viss inflasjon noe man sikter mot i alle samfunn?

Rainmaker

Legg inn av Rainmaker »

Solvgutt1 skrev: ons nov 10, 2021 1:10 pm Er ikke en viss inflasjon noe man sikter mot i alle samfunn?
Stort sett.

I Norge styrer man vel etter 2,5% som inflasjonsmål.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Er 8.6% den inflasjonen vi sikter etter?

https://abcnews.go.com/US/wireStory/pro ... h-81054113

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Vind skrev: ons nov 10, 2021 1:03 pm

Dette er ikke første gang inflasjon har blitt fremstilt som et stort fremskritt. Stadig oftere tenker jeg at politikere ser en saueflokk hos vanlige folk.

Interessant hvordan høyrepressen griper anledningen, uten å gå inn i saken.

Som andre er inne på, inflasjon på 2-2.5% anses som ideell. Vi har de senere årene levd med deflasjonsspøkelset, som har ført til lavere vekst. I tillegg har vi Piketty-argumentet, som går på at høy nominell vekst (vekst+ inflasjon) har en fordelingseffekt og øker sosial mobilitet.

Dette er ting de aller fleste økonomer vil skrive under på uten videre. Men det er ingen argumenter man møter, bare latterliggjøring

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Hvor lenge må vi vente før inflasjonen er høyere enn Kamalas approval ratinng?

SlimWhitman

Vind

Legg inn av Vind »

Rhabagatz skrev: ons nov 10, 2021 2:26 pm
Vind skrev: ons nov 10, 2021 1:03 pm

Interessant hvordan høyrepressen griper anledningen, uten å gå inn i saken.

Som andre er inne på, inflasjon på 2-2.5% anses som ideell. Vi har de senere årene levd med deflasjonsspøkelset, som har ført til lavere vekst. I tillegg har vi Piketty-argumentet, som går på at høy nominell vekst (vekst+ inflasjon) har en fordelingseffekt og øker sosial mobilitet.

Dette er ting de aller fleste økonomer vil skrive under på uten videre. Men det er ingen argumenter man møter, bare latterliggjøring
I USA er inflasjonen på de siste nyhetene 6,2 prosent. Og på månedsbasis 0,9 prosent.

Jeg tror inflasjonen faktisk er litt høyere.

(politikere elsker å lyve for folket sitt)

NoDabForYou

Legg inn av NoDabForYou »

Ouch. Rasisten Brandon viser seg igjen.

GoingKronos

NoDabForYou skrev: lør nov 13, 2021 12:50 am Ouch. Rasisten Brandon viser seg igjen.
Det er komisk at alt.right kritiserer Biden for å ikke være Woke nok. Men all antydning til logikk har jo forsvunnet for lengst, så man er jo ikke overrasket. Men Biden trenger all hjelp han kan få, så at alt.right-medier pusher denne saken er fint for han og gjør at folk husker på at Biden er en folkelig demokrat av den gamle skole.

GoingKronos

Vind skrev: tor nov 11, 2021 7:41 pm
Det er ikke politikere som kommer med tallene, det er fagfolk og byråkrater. Så derfor kunne man stole på tallene uavhengig om det var løgneren Trump eller Biden som er president. Og tallene er virkelig ikke bra, men dette har jo vært en tikkende bombe lenge og Biden er den fjerde på rad presidenten som driver en fullstendig uansvarlig forbrukspolitikk og før eller senere så kollapser et samfunn som driver med gigantisk overforbruk.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

GoingKronos skrev: lør nov 13, 2021 10:41 am
Vind skrev: tor nov 11, 2021 7:41 pm
Det er ikke politikere som kommer med tallene, det er fagfolk og byråkrater. Så derfor kunne man stole på tallene uavhengig om det var løgneren Trump eller Biden som er president. Og tallene er virkelig ikke bra, men dette har jo vært en tikkende bombe lenge og Biden er den fjerde på rad presidenten som driver en fullstendig uansvarlig forbrukspolitikk og før eller senere så kollapser et samfunn som driver med gigantisk overforbruk.
"Fjerde på rad" - ment du Biden, Trump, Obama og Bush junior? Da ment du at den republikanske ideologien fra Reagans tid som demokratene i all tid aldri klart å bekjempe pga. for sterk egeninteresse, er det som fører USA mot stupet? Det var aldri en god ide å sette seddeltrykkeriet i gang samtidig som man går løst på reguleringene og kutte ned på skatteinntektene. Dessuten har kongressens arroganse fulgt til store problemer, i Midtøsten merkes det at araberne har fått nok, de yte nå sterk motstand omkring oljeproduksjon, Syria og innblanding i andre land. De går mot Kina - og oljesjeikene har den amerikanske dollarens skjebne i sine hendene.

Jeg ment bestemt det var en meget stor feil av Biden å tro man kan betale seg ut med gigantiske pakker, han skulle ha konsentrert seg for å normalisere de amerikansk-internasjonale relasjonene, innlede reformer og renske ut republikanske agenter fra statsadministrasjonen, og deretter forberede grunnen for en yngre demokratisk president fra 2024. Istedenfor fikk vi en maktarrogant mann som ikke takle motgang mot sine ambisjoner som gjennomføres med lite glød. Hva **** var det som gikk av Pelosi og de eldgamle gubbene i det demokratiske partiet?!!

Svar