Landslaget for herrer

Svar
Klaumb

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av Klaumb »

PapaSmurf skrev: man sep 05, 2022 1:59 pm
Champis skrev: man sep 05, 2022 1:50 pm
Everenga skrev: man sep 05, 2022 1:17 pm

Totalt uenig. Uttalelsene fra Klaveness og Solbakken har så langt vært helt innafor.

Hvis man presterer å utelukke Normann fra landslaget fordi "han blir en brikke i Putins sportsvasking", så har man satt seg i en vanvittig skvis. Da regner jeg med at vi ikke får se Haaland mer på landslaget, som tross alt er en del av verdens største sportsvaskingsprosjekt, som er langt verre enn det Russland driver med.

Så her er NFF på syltynn is, rett og slett. Dummer seg kraftig ut.
Ser du virkelig ikke forskjell på Emiratene og Russland?

Begge land har utfordringer med hvordan de behandler f.eks homofile og innvandrere.

Men her snakker vi om et Europeisk land som har invadert et annet land og som dreper barn, voldtar kvinner og henretter folk for fote. De stjeler ukrainske barn og gir til russiske familier og de truer verden med atomkrig. Det er ikke bare next level, det er så mange nivåer verre enn det Emiratene har gående at sammenligningen blir helt på trynet.

Normann må gjerne gå dit, men den svartelistingen han oppnår etter låneoppholdet bør vare karrieren ut.
Det er ingen behov for å sammenligne de to landene nei. Og spesielt ikke den politiske enigheten som er i Europa om fryse ut Russland.
Selv om du utelukker noen viktige poeng her som UAE sin delaktighet i den like urettmessige krigen mot Yemen og den støtten de også har vist til Russland sin krig i Ukraina. Dette er to viktige poenger som i tillegg til de tingene du skriver, behandling og mishandling av kvinner, utnyttelse av immigranter/fremmedarbeidere og noe som er antatt statlig kontrollert trafficking for å fore turismen med prostituerte. Det er heller ikke bare homofile og innvandrer som blir dårlig behandlet, men enhver kritikk mot eget regime straffes med lange fengselsstraffer og retten til privatliv brytes hele tiden. UAE nekter også i skrive under på menneskerettighetsavtaler i FN som selv Russland har skrevet under på. Så UAE er virkelig blant de aller verste og et land vi burde distansere oss så mye fra som vi overhodet kan allikevel.

Så uten å sammenligne de to landene vil jeg fremdeles si at man også med Haaland er i en situasjon der man bør tenke seg godt om hvis man straffer Normann her. Spesielt fordi et samlet fotballnorge helt ned på grasrota har sagt sitt om menneskerettigheter og vært klokkeklare på at vi ikke aksepterer Qatar og land som bryter menneskerettigheter som dette. Norge har også på spillernivå aksjonert for menneskerettigheter som en følge av dette, og Skal man sammenligne er Qatar langt mildere enn Saudi Arabia og UAE om man skal tro Amnesty International. Og bruken av profiler som Erling Braut Haaland i propagandaen er langt større enn hva Putin vil gjøre med Normann. Normann sin klubb er heller ikke statseid slik Manchester CIty i praksis er.

Så ser jeg naturligvis problemet med at Normann velger å gå tilbake til Russland pga sanksjonene som er der, men jeg jeg synes det er klart formildende at han sier at han fordømmer Russland sin krig mot Ukraina selv om han velger å spille fotball videre der. Som jeg har skrevet i en annen tråd skulle jeg gjerne sett Haaland stå i front for Norge sin kamp for menneskerettigheter også, selv om han spiller for en klubb som er eid av en stat som er blant de verste i verden på det området og han selv er et av flere verktøy de bruker for å legitimere det. Han er pr.dd frontfigueren for hele sportsvsaskingsprosjektet til en av iflg Amnesty International verdens verste regimer og det attpåtil for et landslag som har fått klokkeklar beskjed fra fotballnorge at det ikke er akseptabelt. Vi ser lag etter lag i eliteserien få inn styrevedtak på at man verken skal trene eller spille kamper i disse regimene, eller kunne motta penger fra de igjennom sponsorkontrakter.

Så selv om jeg er enig i at Normann sitt klubbvalg er mer kontroversielt i dagens politiske landskap, så skal vi passe oss for å bare akseptere Haaland sitt valg med at man ikke blander politikk og fotball og at han må få velge det som er best for hans karriere mens Normann ikke skal det.

For meg burde ikke Normann straffes sportslig, men han bør heller ikke benyttes i markedsføringen på landslaget heller. Det samme gjelder med Haaland. Hold han utenfor markedsføringen og la han spille der han vil, men vi kan ikke ha en frontfigur på landslaget som også er frontfigur for et sportsvaskingprosjekt som hele fotballnorge har sagt vi fordømmer og har aksjonert mot. Normann vil neppe brukes av Putin for å legitimere Russland sine handlinger. Det er han for "liten" til. Haaland derimot brukes for alt det er verdt. Og er en viktig grunn til at flere enn noen gang følger Man City og aksepterer de.

Men la gutta få bidra sportslig uten at vi trenger å anerkjenne det de gjør utenfor landslaget. Og for min del skulle jeg ønske man kunne fortsatt med "human rights" kampanjen og hatt som krav at man bidrar til denne kampanjen om man spiller på landslaget. Både igjennom aksjoner som vi har sett, men også i markedsføringen ellers. NFF kan ikke jobbe med dette bare på kontoret hvis man skal klare å oppnå noe. Og om Normann og Haaland står med resten av laget igjennom dette viser man i alle fall at man står på riktig side.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

MoldeMoldeMolde skrev: man sep 05, 2022 2:00 pm Normann: «Det beste sportslige valget» - Han har spilt for to norske lag som holder et høyere nivå enn Dinamo Moskva og begge deltar i Europa i år i motsetning til Dinamo Moskva.

Det beste økonomiske valget. Så enkelt
Tror vel man skal forstå at i "det beste sportslige valget" så er det en kombinasjon av begge deler. Og er vel ganske klart at Russisk liga holder et høyere nivå enn Eliteserien selv om vi har noen lag som har prestert bra i Europa. Handler jo mest om hvem man møter også, ikke bare hvem man spiller sammen med. Har null forståelse for å se totalen av lønn + sport ved å gå til Russland kontra Norge. Ellers er det jo ingen tvil om at han prøvde å finne noe annet først mtp Lecce situasjonen.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Champis skrev: man sep 05, 2022 1:50 pm Hvis man presterer å utelukke Normann fra landslaget fordi "han blir en brikke i Putins sportsvasking", så har man satt seg i en vanvittig skvis. Da regner jeg med at vi ikke får se Haaland mer på landslaget, som tross alt er en del av verdens største sportsvaskingsprosjekt, som er langt verre enn det Russland driver med.
Ikke mye er verre enn Russlands forferdelige krig mot Ukraina! Absurd at et så stort, mektig og viktig land som Russland oppfører som en slik "banan-republikk"!

Derimot på din linje angående Mathias Normann! Om Ståle Solbakken har bruk for hans tjenester- så skal han taes ut helt uavhengig av hvor han har fotballhverdagen sin!
Man står ikke inne for alt som skjer i det landet/byen man spiller fotball i- og i alle fall ikke mtp denne barbariske krigen- noe heldigvis ikke Normann gjør heller!

Et annet spørsmål er derimot hvor lett han har gjort det for seg mtp å velge en liga som er bannlyst fra europeiske turneringer? Er det virkelig det sportslig beste for ham vs. å gå til Lecce i Italia?

Så stiller det seg selvsagt annerledes om han på en eller annen måte skulle la seg bruke av Putin-regimet- men inntil det skjer er det for meg like uproblematisk med Normann på landslaget som at der er russiske utøvere på ulike klubblag innen fotball og håndballag her i Norge!


Spent på hva Ståle og Lise lander på! Kan det at han pr.nå ikke fremstår som noe førstevalg virke inn på at han ikke blir utestengt foreløpig?
Og så ser jeg for meg nye "men hva med Braut Haaland og Citys eiere-utsagn" om Normann skulle ende opp med å bli utestengt- så nei: håper han ikke bannlyses!

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

Champis skrev: man sep 05, 2022 1:14 pm
4pLaY skrev: man sep 05, 2022 12:02 pm Vi avventer nå Normanns endelige valg og eventuelle signering for ny, russisk klubb. Han må selv stå for valget sitt, men som tidligere nevnt vil vi vurdere om han kan tas ut for Norge hvis han velger ny, russisk klubb. Konklusjonen på denne vurderingen vil Ståle formidle under pressekonferansen neste uke når uttaket offentliggjøres, skriver Klaveness.

https://www.eurosport.no/fotball/fotbal ... tory.shtml

Den hetsingen av Normann rundt dette valget er noe av det mest pinlige jeg ser faktisk! Snakk om skivebom fra NFF!
Hetsing?
Han må da for faan tåle kritikk etter et så kontroversielt valg.
Er det deg putin?

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

Champis skrev: man sep 05, 2022 1:50 pm
Everenga skrev: man sep 05, 2022 1:17 pm
Champis skrev: man sep 05, 2022 1:14 pm


Den hetsingen av Normann rundt dette valget er noe av det mest pinlige jeg ser faktisk! Snakk om skivebom fra NFF!
Totalt uenig. Uttalelsene fra Klaveness og Solbakken har så langt vært helt innafor.

Hvis man presterer å utelukke Normann fra landslaget fordi "han blir en brikke i Putins sportsvasking", så har man satt seg i en vanvittig skvis. Da regner jeg med at vi ikke får se Haaland mer på landslaget, som tross alt er en del av verdens største sportsvaskingsprosjekt, som er langt verre enn det Russland driver med.

Så her er NFF på syltynn is, rett og slett. Dummer seg kraftig ut.
Eller så er du matsska... Han argumenterer helt likt som deg.
Patetisk

Taururu

Legg inn av Taururu »

Klaumb skrev: man sep 05, 2022 2:53 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man sep 05, 2022 2:00 pm Normann: «Det beste sportslige valget» - Han har spilt for to norske lag som holder et høyere nivå enn Dinamo Moskva og begge deltar i Europa i år i motsetning til Dinamo Moskva.

Det beste økonomiske valget. Så enkelt
Tror vel man skal forstå at i "det beste sportslige valget" så er det en kombinasjon av begge deler. Og er vel ganske klart at Russisk liga holder et høyere nivå enn Eliteserien selv om vi har noen lag som har prestert bra i Europa. Handler jo mest om hvem man møter også, ikke bare hvem man spiller sammen med. Har null forståelse for å se totalen av lønn + sport ved å gå til Russland kontra Norge. Ellers er det jo ingen tvil om at han prøvde å finne noe annet først mtp Lecce situasjonen.
Er nok ikke så sikker på at den russiske ligaen er noe bedre, nei. Stort sett kun russiske spillere igjen der og de er det ikke allverdens kvalitet på.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Klaumb skrev: man sep 05, 2022 2:53 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man sep 05, 2022 2:00 pm Normann: «Det beste sportslige valget» - Han har spilt for to norske lag som holder et høyere nivå enn Dinamo Moskva og begge deltar i Europa i år i motsetning til Dinamo Moskva.

Det beste økonomiske valget. Så enkelt
Tror vel man skal forstå at i "det beste sportslige valget" så er det en kombinasjon av begge deler. Og er vel ganske klart at Russisk liga holder et høyere nivå enn Eliteserien selv om vi har noen lag som har prestert bra i Europa. Handler jo mest om hvem man møter også, ikke bare hvem man spiller sammen med. Har null forståelse for å se totalen av lønn + sport ved å gå til Russland kontra Norge. Ellers er det jo ingen tvil om at han prøvde å finne noe annet først mtp Lecce situasjonen.
Problemet for han senere vil vel være å finne ny klubb i Europa, CV-en hans blir fryktelig grisete om han signerer ny kontrakt i Russland i disse dager.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Synes Mina Finstad Berg sier det ganske så bra

https://www.tv2.no/sport/fotball/a-velg ... /15072814/

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Selv mener jeg at det bare er positivt om utestengelse av Normann fører problemstillingen om Haaland og City enda mer frem i lyset. Det virker som om enkelte er redd for at utestengelse av Normann kan føre til at man blir tvunget til å ta et oppgjør med andre regimer.

Dette er jo bare bra.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Tjaaah skrev: man sep 05, 2022 4:23 pm Selv mener jeg at det bare er positivt om utestengelse av Normann fører problemstillingen om Haaland og City enda mer frem i lyset. Det virker som om enkelte er redd for at utestengelse av Normann kan føre til at man blir tvunget til å ta et oppgjør med andre regimer.

Dette er jo bare bra.

Klarer virkelig ikke å se hvordan en evt utestengelse av Normann vil påvirke Haaland i noe slags grad. Haaland spiller som vi alle vet verken i eller for et regime.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

FranciscoM skrev: man sep 05, 2022 4:29 pm Klarer virkelig ikke å se hvordan en evt utestengelse av Normann vil påvirke Haaland i noe slags grad. Haaland spiller som vi alle vet verken i eller for et regime.
Haaland spiller for en klubb som i praksis er eid av et regime. Da kan man si at han spiller for dem.

Sakene er uansett ikke helt like, poenget mitt var at enkelte virker redd for hvor dette skal ende, om man utestenger Normann. Jeg ser ikke hva de er redd for, sannsynligvis ender det med Normann, men hvis ikke, så ender det jo med at man slår mer ned på sportsvasking. Det er bra.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Gratulerer de fleste her inne med å være en del av krigsinnsatsen mot Russland.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Man må være godt overbetalt sportskommentator med lite politisk fingerspissfølelse om man begynner å sause sammen Haaland mot en spiller som bevisst spiller for en krigsmakt som stort sett er boikottet i hele vår del av verden... Det er er jo en helt absurd problemstilling. Ja, de er mye usunt eierskap og en forfredelig pengekultur i toppfotballen - men man kan like godt trekkes eg ut av all idrett hvis man skal finne regimer som ikke passer Welhaven & Co.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Tjaaah skrev: man sep 05, 2022 5:03 pm
FranciscoM skrev: man sep 05, 2022 4:29 pm Klarer virkelig ikke å se hvordan en evt utestengelse av Normann vil påvirke Haaland i noe slags grad. Haaland spiller som vi alle vet verken i eller for et regime.
Haaland spiller for en klubb som i praksis er eid av et regime. Da kan man si at han spiller for dem.
Her går det et viktig skille. Haaland spiller ikke i eller for et land som et boikottet, men i en klubb med en moralsk tvilsom eier. Dersom en klubb skifter eier til en med svin på skogen, skal hele spillerstallen da erklæres persona non grata som en konsekvens av eierskiftet..?

Russisk idrett er boikottet av verdenssamfunnet, ikke britisk idrett....

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Taururu skrev: man sep 05, 2022 3:18 pm
Klaumb skrev: man sep 05, 2022 2:53 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man sep 05, 2022 2:00 pm Normann: «Det beste sportslige valget» - Han har spilt for to norske lag som holder et høyere nivå enn Dinamo Moskva og begge deltar i Europa i år i motsetning til Dinamo Moskva.

Det beste økonomiske valget. Så enkelt
Tror vel man skal forstå at i "det beste sportslige valget" så er det en kombinasjon av begge deler. Og er vel ganske klart at Russisk liga holder et høyere nivå enn Eliteserien selv om vi har noen lag som har prestert bra i Europa. Handler jo mest om hvem man møter også, ikke bare hvem man spiller sammen med. Har null forståelse for å se totalen av lønn + sport ved å gå til Russland kontra Norge. Ellers er det jo ingen tvil om at han prøvde å finne noe annet først mtp Lecce situasjonen.
Er nok ikke så sikker på at den russiske ligaen er noe bedre, nei. Stort sett kun russiske spillere igjen der og de er det ikke allverdens kvalitet på.
Tja, det er vel ikke helt riktig. I går spilte f.eks Spartak mot Zenit i et toppoppgjør, Der figurerte spillere som Quincy Promes, Malcolm, Dejan Lovren, Wendel og Walter Barrios. Tidligere Lazio spiller Keita Balde kom også inn. Ikke mange Europeere igjen fra de store landene, men en del landslagsspillere fra mindre nasjoner som helt sikkert ser på Russland som en god mulighet nå. Pluss Sør-Amerikanere og Afrikanere. Man må jo huske at kun 10 av 54 land støttet utkastelse av Russland fra Human rights council i FN. Mens 28 av 54 støttet at Russland må trekke ut styrkene sine fra Ukraina. Så det er nok av kvalitet igjen i den russiske ligaen selv om svensker og nordmenn har dratt derifra.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Superteale skrev: man sep 05, 2022 6:02 pm Her går det et viktig skille. Haaland spiller ikke i eller for et land som et boikottet, men i en klubb med en moralsk tvilsom eier. Dersom en klubb skifter eier til en med svin på skogen, skal hele spillerstallen da erklæres persona non grata som en konsekvens av eierskiftet..?

Russisk idrett er boikottet av verdenssamfunnet, ikke britisk idrett....
Ja, det går et skille, sakene er forskjellige. Jeg har understreket det.

Igjen, poenget var at enkelte ser ut til å være redd for hvor dette skal ende om man utestenger Normann. Jeg tror det ender med Normann, men om man mot formodning skulle ende med at lugubre eiere ikke får være involvert i sport, så er ikke det veldig dumt. "The slippery slope" vil være positiv her.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Helt uavhengig av det politiske bilde, mener jeg at man i situasjoner der utenomsportslige saker kan ødelegge for troppens fokus, så bør man ikke ta ut de spillerne..
Ref. Benezema på det franske landslaget....

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

FranciscoM skrev: man sep 05, 2022 4:29 pm
Tjaaah skrev: man sep 05, 2022 4:23 pm Selv mener jeg at det bare er positivt om utestengelse av Normann fører problemstillingen om Haaland og City enda mer frem i lyset. Det virker som om enkelte er redd for at utestengelse av Normann kan føre til at man blir tvunget til å ta et oppgjør med andre regimer.

Dette er jo bare bra.

Klarer virkelig ikke å se hvordan en evt utestengelse av Normann vil påvirke Haaland i noe slags grad. Haaland spiller som vi alle vet verken i eller for et regime.
Om dette er kriteriet står Normann sterkere. Han spiller ikke for en klubb eid og driftet av Putin. Han spiller for en fotballklubb i et land ledet av Putin. Haaland er frontfigur for et lag som er utelukkende kjøpt for å sportsvaske en stat som fordømmes for menneskerettighetsbrudd og attpåtil hele fotballnorge samlet har sagt vi fordømmer. Der er Haaland nå deres frontfigur for hele prosjektet. Ingen kritiserte vel Thomas Lehne Olsen så fryktelig mye for å spille fotball i Dubai for en klubb der. Så problemet med Haaland hadde ikke vært like stort om han hadde vært mindre profilert og hadde spilt for en klubb i UAE.

Men igjen. Jeg forstår naturligvis kritikken mot Normann, og jeg synes det er et dumt klubbvalg. Sanksjoner som finnes mot Russland gjør det politisk sett verre enn Haaland, men det gjør ikke at man skal ta lett på at Haaland står i front for sportsvaskingsprosjektet til Man City heller. Jeg mener i alle fall det gjør han uegnet til å brukes i markedsføringen av landslaget så lenge han ikke er med på faktiske aksjoner for menneskerettigheter.

Så selv om ikke man trenger å sammenligne de to, så kan man isolert si at begge situasjonene er uheldige for Norge som fotballnasjon. spesielt fordi vi er en nasjon som går høyt ut for menneskerettigheter og fair play. Men å straffe de sportslig for dette synes jeg allikevel blir feil. Da faller vi jo ned på nivået til nasjonene vi ønsker å ta avstand fra som sensurerer og nekter folk å ha det som i de nasjonene sees på som kontroversielle meninger og holdninger.

Men dropp de fra all markedsføring på landslaget er min mening og ta de ut basert på sportslige kvalifikasjoner.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Superteale skrev: man sep 05, 2022 6:02 pm
Tjaaah skrev: man sep 05, 2022 5:03 pm
FranciscoM skrev: man sep 05, 2022 4:29 pm Klarer virkelig ikke å se hvordan en evt utestengelse av Normann vil påvirke Haaland i noe slags grad. Haaland spiller som vi alle vet verken i eller for et regime.
Haaland spiller for en klubb som i praksis er eid av et regime. Da kan man si at han spiller for dem.
Her går det et viktig skille. Haaland spiller ikke i eller for et land som et boikottet, men i en klubb med en moralsk tvilsom eier. Dersom en klubb skifter eier til en med svin på skogen, skal hele spillerstallen da erklæres persona non grata som en konsekvens av eierskiftet..?

Russisk idrett er boikottet av verdenssamfunnet, ikke britisk idrett....
Nei, men man må da kunne forvente at spillere sier at de støtter menneskerettigheter og fordømmer holdningene regimet har hvis de havner i en klubb eid av et slikt regime. Dette klarte jo faktisk Normann å gjøre. Han sa at han fordømmer Russlands invasjon i Ukraina. Og dette er igjen et bevis på at han går til en klubb i et land styrt av Putin. Ikke til en klubb styrt av Putin.

Haaland har enda ikke svart på et eneste spørsmål om dette og har gjemt seg fra kritikken. Det er for meg både feigt og uakseptabelt i en nasjon der vi har hatt fokus på denne saken. Still i alle fall opp og møt kritikken. Det gjorde Normann.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Klaumb skrev: man sep 05, 2022 6:23 pm Så selv om ikke man trenger å sammenligne de to, så kan man isolert si at begge situasjonene er uheldige for Norge som fotballnasjon. spesielt fordi vi er en nasjon som går høyt ut for menneskerettigheter og fair play.
På hvilken måte er det uheldig for Norge som fotballnasjon at Haaland spiller for City? Har ikke sett noe fokus på dette fra utenlandsk presse.

Føler for øvrig at fokuset på hva man city-eieren bedriver aldri har vært større enn nå etter at Haaland gikk til City. Sportswashing-prosjektet fungerer vel i så måte mot sin hensikt? Da vil jeg heller påstå at sportswashing-prosjekt som Arsenal, Benfica og Real Madrid fungerer bedre. Der får de reklame verdt mer enn penger, samtidig som de slipper vonde spørsmål.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

FranciscoM skrev: man sep 05, 2022 6:45 pm
Klaumb skrev: man sep 05, 2022 6:23 pm Så selv om ikke man trenger å sammenligne de to, så kan man isolert si at begge situasjonene er uheldige for Norge som fotballnasjon. spesielt fordi vi er en nasjon som går høyt ut for menneskerettigheter og fair play.
På hvilken måte er det uheldig for Norge som fotballnasjon at Haaland spiller for City? Har ikke sett noe fokus på dette fra utenlandsk presse.

Føler for øvrig at fokuset på hva man city-eieren bedriver aldri har vært større enn nå etter at Haaland gikk til City. Sportswashing-prosjektet fungerer vel i så måte mot sin hensikt? Da vil jeg heller påstå at sportswashing-prosjekt som Arsenal, Benfica og Real Madrid fungerer bedre. Der får de reklame verdt mer enn penger, samtidig som de slipper vonde spørsmål.
Hvis du tror Norge er sentrum av verden så er det ikke rart du tenker sånn. Anbefaler deg å høre på sportsvaskingspodcasten til Viaplay PL, der snakker Amnesty om akkurat effekten av sportsvasking og målgruppen for det. Det er ikke deg og meg de sikter seg mest inn på gitt.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »


MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Taururu skrev: man sep 05, 2022 3:18 pm
Klaumb skrev: man sep 05, 2022 2:53 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man sep 05, 2022 2:00 pm Normann: «Det beste sportslige valget» - Han har spilt for to norske lag som holder et høyere nivå enn Dinamo Moskva og begge deltar i Europa i år i motsetning til Dinamo Moskva.

Det beste økonomiske valget. Så enkelt
Tror vel man skal forstå at i "det beste sportslige valget" så er det en kombinasjon av begge deler. Og er vel ganske klart at Russisk liga holder et høyere nivå enn Eliteserien selv om vi har noen lag som har prestert bra i Europa. Handler jo mest om hvem man møter også, ikke bare hvem man spiller sammen med. Har null forståelse for å se totalen av lønn + sport ved å gå til Russland kontra Norge. Ellers er det jo ingen tvil om at han prøvde å finne noe annet først mtp Lecce situasjonen.
Er nok ikke så sikker på at den russiske ligaen er noe bedre, nei. Stort sett kun russiske spillere igjen der og de er det ikke allverdens kvalitet på.
Norge er ranket høyere. Og med den spillerflukten som har vært så er det tydeligere at Norge ikke står noe bak Russland.

Men jeg kom bare med to forslag fra gode klubber som helt sikkert hadde tatt ham. Han kunne også funnet noe i Nederland, Belgia osv.

Det som gjør denne diskusjonen ganske enkelt er også at Normann ikke er så god. Hvorfor trenger vi Normann på midtbanen når vi har Ødegaard, Mannsverk, Thorsby, Aursnes osv

Superteale

Legg inn av Superteale »

Med den konkurransen vi har på midtbanen nå klarer vinoss fint uten Norman. Han er ikke verdt den støyen det medfører å ta ham ut i troppen....

Forøvrig bra av Ståle å legge den ballen død...

Haalando

Legg inn av Haalando »

Håper Russland går ut og sutrer over russofobi etter det her. Trenger en god latter

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har kun én kommentar til NFFs avgjørelse:

Bra.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Superteale skrev: man sep 05, 2022 9:30 pm Med den konkurransen vi har på midtbanen nå klarer vinoss fint uten Norman. Han er ikke verdt den støyen det medfører å ta ham ut i troppen....

Forøvrig bra av Ståle å legge den ballen død...
Uryddig av Ståle vil jeg si, da han var svært vag da temaet kom opp. Tydelighet fra startem kunne kanskje fått Normanm til å tenke seg en gang ekstra?

Og så er det fryktelig utakknemlig av Sharaoui, hvis han velger bort landet som har gitt han muligheten til å utvikle seg til en topp fotballspiller og heller velge besteforeldrenes land... Helt håpløst at man spille i årevis på aldersbestemt og så bare svitsje til et anneh A-landslag

Deila

Legg inn av Deila »

Norgefoot skrev: man sep 05, 2022 9:25 pm
Eneste riktige. Synd, fordi jeg har sansen for Normann som spillertype.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Superteale skrev: man sep 05, 2022 6:20 pm Helt uavhengig av det politiske bilde, mener jeg at man i situasjoner der utenomsportslige saker kan ødelegge for troppens fokus, så bør man ikke ta ut de spillerne..
Ref. Benezema på det franske landslaget....
Mulig at media hadde gjort det til et fokusområde uansett. Litt sånn ' damn if you do, damn if you don't'

Reddington

Legg inn av Reddington »

Nå puster nok Ukraina lettet ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»