Er MIFF upolitisk?

Svar
aicat

Er MIFF upolitisk?

Legg inn av aicat »

Mange lurer på hvorfor et nettsted som MIFF har plassert seg langt ute på høyre fløy sammen med ekstremistiske organisasjoner som Sian, Resett, HRS – ammen med innvandrerfiendtlige organisasjoner og politiske partier som Frp og Demokratene.?
Når vi leser hva som skrives på MIFF sine nettsider flommer det der foremlig over av konspirasjonstanker, muslimhat / islamofobi, Hitling og hatefulle innlegg mot hele venstresiden her i landet
MIFF har jo som ambisjon å videreformidle israelsk politikk - og som kjent har jo Israel ifølge flere tidligere israelske generaler og politikere ment at dagens regime i Israel er overtatt av partier langt ute på høyresiden - ja, tidl. general og statsminister Ehud Barak mente jo at Israel er overtatt av fascistiske krefter.
Da er det vel ikke så merkelig at MIFF også har beveget seg i samme reaksjonsnære retning langt ut på høyre fløy?
Barak:
http://www.haaretz.com/israel-news/1.720715...
Netanyahu:
https://www.haaretz.com/.../.premium-ne ... to-make-it...

Noen

Legg inn av Noen »

MIFF har det til felles med de andre du nevner at de anser islamister som en stor trussel.

aicat

Legg inn av aicat »

Noen skrev: ons sep 15, 2021 1:01 pm MIFF har det til felles med de andre du nevner at de anser islamister som en stor trussel.
Men det forklarer vel ikke hvorfor MIFF har gått langt i å assosiere seg med rene fascistiske krefter - og som har ført til alle de hatefulle innleggene vi ser kommer mot hele venstresiden, inkludert Arbeiderpartiet og LO?

Noen

Legg inn av Noen »

aicat skrev: ons sep 15, 2021 1:20 pm
Noen skrev: ons sep 15, 2021 1:01 pm MIFF har det til felles med de andre du nevner at de anser islamister som en stor trussel.
Men det forklarer vel ikke hvorfor MIFF har gått langt i å assosiere seg med rene fascistiske krefter - og som har ført til alle de hatefulle innleggene vi ser kommer mot hele venstresiden, inkludert Arbeiderpartiet og LO?
Man må se dette i sammenheng med kollapsen til det israelske arbeiderpartiet fra tidlig 2000-tall. En lignende kollaps fant etter hvert sted i mange andre europeiske land, særlig i Frankrike.

Bilde

Bakgrunn:
This decline began because it was the party of the establishment and identified with the founding Ashkenazi (European Jewish) elite of the country. Oddly for a centre-left party, it failed to reach out to Sephardi (Middle Eastern and North African Jewish) Israelis and new immigrants, who instead found a political home in the conservative Likud party. The decline then accelerated with the terrorist attacks of the Second Intifada of 2000-2005, when voters perceived Labor, as the architect of the Oslo peace accords with the Palestinians, as too soft on security. Since then, Israelis have tended to shun the left, out of fear that only a right-wing government can keep terrorism under control.
https://labourlist.org/2019/08/the-isra ... al-crisis/

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Hvor og når har MIFF assosiert seg med SIAN?

Jeg synes det er fint at man har ihvertfall en aktør som taler Israel sin sak i Norge også. I utlandet så gjør jo media den jobben. Det er en grunn til at norsk LO ble stående helt alene da de foreslo en internasjonal boikott av Israel.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

aicat skrev: ons sep 15, 2021 12:39 pm
Når vi leser hva som skrives på MIFF sine nettsider flommer det der foremlig over av konspirasjonstanker, muslimhat / islamofobi, Hitling og hatefulle innlegg mot hele venstresiden her i landet
MIFF har jo som ambisjon å videreformidle israelsk politikk - og som kjent har jo Israel ifølge flere tidligere israelske generaler og politikere ment at dagens regime i Israel er overtatt av partier langt ute på høyresiden - ja, tidl. general og statsminister Ehud Barak mente jo at Israel er overtatt av fascistiske krefter.
Da er det vel ikke så merkelig at MIFF også har beveget seg i samme reaksjonsnære retning langt ut på høyre fløy?
Barak:
http://www.haaretz.com/israel-news/1.720715...
Netanyahu:
https://www.haaretz.com/.../.premium-ne ... to-make-it...
Det er faktisk ganske nifst. (Linken til Netanyahu virker ikke, forresten.)
Det virker som om skremmende mange av Israels støttespillere både her og der har bestemt seg for at uansett hva israelske myndigheter foretar seg, så skal det anerkjennes, bejubles og (bort-)forklares.
Jeg husker spesielt en av de verste fra VGD, som var både politisk og religiøs fanatiker. Han syntes det ville vært helt OK at Israel sendte en mordergjeng til Lillehammer og drepte en mann, hvis det hadde vært den mannen de trodde. "Selvfølgelig!" skrev han med følelse og flere utropstegn da jeg spurte direkte.
Bare et eksempel på den blinde og enøyde støtten de gir Israel bare fanatismen er sterk nok.

MIFF er et sted jeg ytterst sjelden pleier å gi klikk til; jeg blir faktisk uvel av fanatismen og rasismen der, som du beskriver.
Akkurat som bloggene til H"R"S, "Fria" tider, og annet nazipakk.

Det er synd at Israel har så få saklige forsvarere - selv om de finnes.

aicat

Legg inn av aicat »

Kanskje linken virker bedre nå?
https://www.haaretz.com/opinion/.premiu ... -1.6264884

Major-General Yair Golan
Israel’s deputy military chief suggested in a Holocaust memorial speech that there were signs of Nazi-like behavior in Israeli society,
http://www.reuters.com/article/us-israe ... SKCN0XW0VW

Her er en til:
Israeli Culture Minister Meri Regev has said that she is proud to be “fascist” and consider fascism as part of the Israeli culture.
https://daysofpalestine.com/post/11453/ ... t%E2%80%99

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Anklager om rasisme må selvsagt dokumenteres.

aicat

Legg inn av aicat »

Ja, vi hadde noen fornuftige individer på gamle VGD (som nå VG selv har ødelagt) og på gamle Aftenpostens debatt. I dag er det få vettuge stemmer tilbake. For virkelige venner av Israel eller for venner generelt - så er vel en god venn en som sier fra når vennen er på villspor eller tar direkte feil.
Når flere internasjonale NGOer og MR-organisasjoner har dokumentert at Israel er en apartheidstat - så ser jeg liten grunn til å finne tilleggsdokumentasjon på at en apartheidstat har en rasistisk basert ideologi. Hele sionismens grunntanke er at jøder har spesielle rettigheter - ergo er sionismen en rasistisk ideologi - slik også et flertall av FNs medlemsstater mente i 1975:
Sitat: United Nations General Assembly Resolution 3379, adopted on 10 November 1975 by a vote of 72 to 35 (with 32 abstentions), "determine[d] that Zionism is a form of rasism and racial discrimination".
Sist redigert av aicat den ons sep 15, 2021 4:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

aicat skrev: ons sep 15, 2021 12:39 pm Når vi leser hva som skrives på MIFF sine nettsider flommer det der foremlig over av konspirasjonstanker, muslimhat / islamofobi, Hitling og hatefulle innlegg mot hele venstresiden her i landet
Okey, har du noe slikt eksempel? Jeg er inne på miff.no nå og jeg ser ingenting av det du skriver i det hele tatt. Jeg ser ikke noe hat mot noen folkegrupper, religioner ei eller konspirasjonsteorier noe sted. Jeg ser kun saklige, godt begrunnede innlegg med kildehenvisninger. Jeg ser noen stikk mot Wold og Pal.komiteen som begge absolutt er på sin plass. Å være begeistret for og til og med glorifisere rømte terrorister, så dypt trodde jeg faktisk ikke de kunne synke. Men noe hat ser jeg ikke noen steder, så det må du være snill å vise meg hvor jeg finner..

Eller så får jeg nesten si det slik:
Du rett til å være uenig i selve sakene, men å komme med masse ubegrunnede grove anklager er ikke noen god oppskrift å vinne frem for din sak på.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

aicat skrev: ons sep 15, 2021 3:50 pm Ja, vi hadde noen fornuftige individer på gamle VGD (som nå VG selv har ødelagt) og på gamle Aftenpostens debatt. I dag er det få vettuge stemmer tilbake. For virkelige venner av Israel eller for venner generelt - så er vel en god venn en som sier fra når vennen er på villspor eller tar direkte feil.
Når flere internasjonale NGOer og MR-organisasjoner har dokumentert at Israel er en apartheidstat - så ser jeg liten grunn til å finne tilleggsdokumentasjon på at en apartheidstat har en rasistisk basert ideologi. Hele sionismens grunntanke er at jøder har spesielle rettigheter - ergo er sionismen en rasistisk ideologi - slik også et flertall av FNs medlemsstater mente i 1975:
Sitat: United Nations General Assembly Resolution 3379, adopted on 10 November 1975 by a vote of 72 to 35 (with 32 abstentions), "determine[d] that Zionism is a form of rasism and racial discrimination".
Ja, FNs generalforsamling hadde rett. Men så vidt jeg husker, ble de tvunget til retrett - og en slik ordlyd vil jo aldri gå igjennom i Sikkerhetsrådet, der USA vil stoppe det uansett.
Når det gjelder å beskrive apartheid, regner jeg verken USA, MIFF eller norske fanatikere som eksperter.
Desmond Tutu og andre prominente sør-afrikanere, derimot, låner jeg øre til.
Og de kaller Israel er apartheid-stat. Da er det ikke stor tvil om saken, uansett hva det fullstendig enøyde og ensporede MIFF måtte mene.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Uten at jeg på noen måte skal forsvare MIFF som jeg synes er en pussig gjeng så har de vel aldri påberopt seg å være upolitiske? De er jo nettopp en politisk påvirkergruppering.

Partipolitisk uavhengig ikke det samme som upolitisk.

aicat

Legg inn av aicat »

Nei, det var vel litt feil formulert - jeg tenkte mer partipolitisk uavhengig. Men i dag befinner de seg jo langt ute på høyre fløy.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

aicat skrev: ons sep 15, 2021 12:39 pm Mange lurer på hvorfor et nettsted som MIFF har plassert seg langt ute på høyre fløy sammen med ekstremistiske organisasjoner som Sian, Resett, HRS – ammen med innvandrerfiendtlige organisasjoner og politiske partier som Frp og Demokratene.?
Når vi leser hva som skrives på MIFF sine nettsider flommer det der foremlig over av konspirasjonstanker, muslimhat / islamofobi, Hitling og hatefulle innlegg mot hele venstresiden her i landet
MIFF har jo som ambisjon å videreformidle israelsk politikk - og som kjent har jo Israel ifølge flere tidligere israelske generaler og politikere ment at dagens regime i Israel er overtatt av partier langt ute på høyresiden - ja, tidl. general og statsminister Ehud Barak mente jo at Israel er overtatt av fascistiske krefter.
Da er det vel ikke så merkelig at MIFF også har beveget seg i samme reaksjonsnære retning langt ut på høyre fløy?
Barak:
http://www.haaretz.com/israel-news/1.720715...
Netanyahu:
https://www.haaretz.com/.../.premium-ne ... to-make-it...
Jeg vet ikke om det er rikitg å plassere Miff i samme bås som SIAN, Resett og HRS. Jeg vet heller ikke om det er riktig å plassere SIAN, Resett og HRS i samme bås.

Men at Miff driver en tåpelig og demagogisk propaganda, er jeg ikke i tvil om. Her er Miff opptatt av at flere israelkritikere er blitt valgt nn på Stortinget.

"Marian Abdi Hussein (35) er valgt inn for SV i Oslo. Omtaler stadig Israel som en apartheidstat og ønsker boikott av den jødiske staten. «BOIKOTT ISRAEL! Norge må anerkjenne Palestina som stat. Okkupasjonen av palestinske områder og blokaden av Gaza må opphøre. De ulovlige bosetningene på Vestbredden må tilbakeføres til palestinerne», skrev hun på Twitter 11. mai 2021."

https://www.miff.no/norge-og-israel/202 ... tinget.htm

Hva er nå så galt med det Marian Abdi Hussein sier? Er det ikke det samme FN, genevekonvensjonene og Haag-domstolen sier? Man er altså antiisraelsk, dersom man krever at Israel skal følge folkeretten.

Dette er en forvrengning av det Fiskaa faktisk sa:

" I en artikkel i Klassekampen i 2008 uttrykte Fiskaa mørke drømmer om at FN skulle «sende noen presisjonsstyrte raketter mot utvalgte israelske mål».

Dette er det hun virkelig sa.

" Når for eksempel palestinerne blir utsatt for et langsomt folkemord og FN ikke får gjort så mye, så kommer ikke disse diskusjonene. Hvorfor ikke? Fordi det ikke er i USAs interesse. I noen mørke stunder kan jeg kanskje ønske at FN sender noen presisjonsstyrte raketter mot utvalgte israelske mål, men det blir jo ikke aktuelt, og hadde neppe løst noen problemer heller. Da Jugoslavia og Irak ble angrepet så var dette på grunn av stormaktsinteresser. Humanitære argumenter blir alltid brukt for å legitimere krig. Er det internasjonale regelverket for dårlig, må vi forbedre dette, ikke forlate reglene når stormaktene finner det for godt."

https://arkiv.klassekampen.no/53258/art ... en-og-duen

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: tor sep 16, 2021 7:46 pm Jeg vet heller ikke om det er riktig å plassere SIAN, Resett og HRS i samme bås.
SIAN og resett er nok i den samme båsen, men HRS er langt utfor. Ser jo lengre oppe her at sistnevnte blir omtalt som en naziblekke. Det er slike komiske utslag vi ser når folk uten peiling velger å ytre seg.

Ikke ment som en avsporing, kun en rask orientering.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: tor sep 16, 2021 7:57 pm
Karatel skrev: tor sep 16, 2021 7:46 pm Jeg vet heller ikke om det er riktig å plassere SIAN, Resett og HRS i samme bås.
SIAN og resett er nok i den samme båsen, men HRS er langt utfor. Ser jo lengre oppe her at sistnevnte blir omtalt som en naziblekke. Det er slike komiske utslag vi ser når folk uten peiling velger å ytre seg.

Ikke ment som en avsporing, kun en rask orientering.
Jeg for min del ser ikke på HRS som nazistisk. Hvis HRS hadde vært nazistisk, ville de jo aldri fått statsstøtte. Jeg ser heller ikke på SIAN og Resett som nazistiske.

Islamkritiske, islamfiendtlige, innvandringsmotstandere, Ja! Men slett ikke nazistiske eller fascistiske.

Man kan godt hate islam, være rasist, være mot innvandring uten at man derfor er nazist eller fascist. Man kan også være antisemitt og hate jøder uten at man derfor er nazist.

Noen

Legg inn av Noen »

Karatel skrev: tor sep 16, 2021 7:46 pm Hva er nå så galt med det Marian Abdi Hussein sier? Er det ikke det samme FN, genevekonvensjonene og Haag-domstolen sier? Man er altså antiisraelsk, dersom man krever at Israel skal følge folkeretten.
SV har på få tiår gått fra å være relativt israelvennlige til å regelrett hate israelere. Stakkars den som kommer i snakk med en SV-er om jøder og Israel og avviker bare litt fra det SV-eren mener, for å si det sånn.

Å hate israelere er antiisraelsk. Dette med FN, Genèvekonvensjonen og Haag-domstolen var viktig for SV da de skiftet synspunkt på Israel rundt 1990-tallet, og er selvfølgelig svært viktig, men nå er det tydeligvis hat som gjelder, et hat som ser ut til å bli stadig mer rasistisk og religiøst motivert.

Og dermed, sim sala bim, passer fascistoide krefter plutselig godt inn i SV.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Noen skrev: fre sep 17, 2021 10:02 am
Karatel skrev: tor sep 16, 2021 7:46 pm Hva er nå så galt med det Marian Abdi Hussein sier? Er det ikke det samme FN, genevekonvensjonene og Haag-domstolen sier? Man er altså antiisraelsk, dersom man krever at Israel skal følge folkeretten.
SV har på få tiår gått fra å være relativt israelvennlige til å regelrett hate israelere. Stakkars den som kommer i snakk med en SV-er om jøder og Israel og avviker bare litt fra det SV-eren mener, for å si det sånn.

Å hate israelere er antiisraelsk. Dette med FN, Genèvekonvensjonen og Haag-domstolen var viktig for SV da de skiftet synspunkt på Israel rundt 1990-tallet, og er selvfølgelig svært viktig, men nå er det tydeligvis hat som gjelder, et hat som ser ut til å bli stadig mer rasistisk og religiøst motivert.

Og dermed, sim sala bim, passer fascistoide krefter plutselig godt inn i SV.
Jeg tviler ikke på at det finnes de om er enige med deg i dette, men med det du skriver her, bidrar du ikke til annet enn fullstendig å diskvalifisere deg selv som seriøs debattant og gjøre det umulig for seriøse debattanter å ta deg alvorlig.

Noen

Legg inn av Noen »

Karatel skrev: fre sep 17, 2021 10:15 am
Noen skrev: fre sep 17, 2021 10:02 am
Karatel skrev: tor sep 16, 2021 7:46 pm Hva er nå så galt med det Marian Abdi Hussein sier? Er det ikke det samme FN, genevekonvensjonene og Haag-domstolen sier? Man er altså antiisraelsk, dersom man krever at Israel skal følge folkeretten.
SV har på få tiår gått fra å være relativt israelvennlige til å regelrett hate israelere. Stakkars den som kommer i snakk med en SV-er om jøder og Israel og avviker bare litt fra det SV-eren mener, for å si det sånn.

Å hate israelere er antiisraelsk. Dette med FN, Genèvekonvensjonen og Haag-domstolen var viktig for SV da de skiftet synspunkt på Israel rundt 1990-tallet, og er selvfølgelig svært viktig, men nå er det tydeligvis hat som gjelder, et hat som ser ut til å bli stadig mer rasistisk og religiøst motivert.

Og dermed, sim sala bim, passer fascistoide krefter plutselig godt inn i SV.
Jeg tviler ikke på at det finnes de om er enige med deg i dette, men med det du skriver her, bidrar du ikke til annet enn fullstendig å diskvalifisere deg selv som seriøs debattant og gjøre det umulig for seriøse debattanter å ta deg alvorlig.
Jeg stemte SV i flere valg, men måtte skifte parti på grunn av utviklingen jeg beskriver over. Saklig og nyansert kritikk av Israel er bra, manisk antisemittisme er dårlig.

Og hver gang jeg prøver å snakke med nåværende SV-ere om dette, får jeg bare en jævla skyllebøtte.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Noen skrev: fre sep 17, 2021 10:02 am
SV har på få tiår gått fra å være relativt israelvennlige til å regelrett hate israelere. Stakkars den som kommer i snakk med en SV-er om jøder og Israel og avviker bare litt fra det SV-eren mener, for å si det sånn.

Å hate israelere er antiisraelsk. Dette med FN, Genèvekonvensjonen og Haag-domstolen var viktig for SV da de skiftet synspunkt på Israel rundt 1990-tallet, og er selvfølgelig svært viktig, men nå er det tydeligvis hat som gjelder, et hat som ser ut til å bli stadig mer rasistisk og religiøst motivert.

Og dermed, sim sala bim, passer fascistoide krefter plutselig godt inn i SV.
FN, folkeretten, genevekonvesjonen osv er ikke så viktig når det gjelder måten f.eks Hamas kriger på for dem dog. Alle rakettangrepene til Hamas er per definisjon brudd på folkeretten, den tillatter selvsagt ikke krigføring ala å sende upresise raketter i tusentall mot sivile byer. I forrige krigen som var ble det sagt at 1/3 av rakettene falt ned og traff i Gaza. Er det noe som problematiseres noe sted i Norge? Eller måten Tyrkia har en folkerettsstridig okkupasjon av Nord-Kypros på. Ikke så mange som ønsker å boikotte Tyrkia av den grunn og ingen som arrangerer enorme marsjer mot Tyrkia der det tyrkiske flagget brennes og det ropes slagord om massakrer av tyrkere/muslimer. Dobbeltmoralen er jo til å ta og føle på. Hadde Israel vært et muslimsk land så hadde de hyllet det og brukt det som eksempel på at islam som styresett virkelig kan skape blomstrende demokrati og lykkes på mange fronter.

Noen

Legg inn av Noen »

Når man først begynner å gjennomskue at dette verdensbildet er fullt av grove forenklinger, så ser det ikke så elegant ut lenger, nei. Samtidig er det kanskje greit at man har noen som ikke driver og overkompliserer alt.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Det er ikke tilfeldig at den kommersielle høyresiden med Frp, Reset, MIFF, Document etc. elsker Israel, mens den uavhengige høyresiden hater Israel og ser på jøder som erkefienden.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Germania skrev: lør sep 18, 2021 1:16 am Det er ikke tilfeldig at den kommersielle høyresiden med Frp, Reset, MIFF, Document etc. elsker Israel, mens den uavhengige høyresiden hater Israel og ser på jøder som erkefienden.
Er du blant dem som tror at det å mislike israelsk politikk og kritisere Israels mange brudd på folkeretten er det samme som å "hate" Israel og dyrke antisemittisme?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Noen skrev: fre sep 17, 2021 10:02 am
Karatel skrev: tor sep 16, 2021 7:46 pm Hva er nå så galt med det Marian Abdi Hussein sier? Er det ikke det samme FN, genevekonvensjonene og Haag-domstolen sier? Man er altså antiisraelsk, dersom man krever at Israel skal følge folkeretten.
SV har på få tiår gått fra å være relativt israelvennlige til å regelrett hate israelere. Stakkars den som kommer i snakk med en SV-er om jøder og Israel og avviker bare litt fra det SV-eren mener, for å si det sånn.

Å hate israelere er antiisraelsk. Dette med FN, Genèvekonvensjonen og Haag-domstolen var viktig for SV da de skiftet synspunkt på Israel rundt 1990-tallet, og er selvfølgelig svært viktig, men nå er det tydeligvis hat som gjelder, et hat som ser ut til å bli stadig mer rasistisk og religiøst motivert.

Og dermed, sim sala bim, passer fascistoide krefter plutselig godt inn i SV.
Gode poeng, her må man nesten sitere Frankrike sin president: "Antisionisme er den nye antisemittismen". Altså, mange gjemmer jødehatet sitt bak et kraftig "anti-israel engasjement". Det viser en del studier fra Norge også, at en viss % klarer ikke skille kritikk av Israel mot kritikk av jøder.

Noe er feil når det stadig er parader mot Israel og man blander inn anti-israel i alle mulige sammenhenger (marsj for norske arbeidstageres rettigheter f.eks), angivelig pga en okkupasjon som er et resultat av kriger som araberne selv startet for å utslette Israel(!). Mens andre okkupasjoner, som på ingen måte var resultat av et selvforsvar, som Tyrkia sin folkerettsstridige okkupasjon av Kypros er det ingen som marsjerer for. Ingen som mener vi bør boikotte Tyrkia av den grunn. Det forteller jo en del

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Det har kommet litt beskyldninger og påstander både den ene og den andre veien i tråden de siste dagene av variabel alvorlighetsgrad. Vi ønsker at påstander skal dokumenteres. I tråder med sensitive temaer ønsker vi ikke moderere ihjel debatten, men oppfordrer deltakere til å være redelige med hverandre. Det kan gå litt over stokk og stein til tider, forsøk å være litt redelige.

-mod

Noen

Legg inn av Noen »

Crynix skrev: lør sep 18, 2021 2:04 pm Det har kommet litt beskyldninger og påstander både den ene og den andre veien i tråden de siste dagene av variabel alvorlighetsgrad. Vi ønsker at påstander skal dokumenteres. I tråder med sensitive temaer ønsker vi ikke moderere ihjel debatten, men oppfordrer deltakere til å være redelige med hverandre. Det kan gå litt over stokk og stein til tider, forsøk å være litt redelige.

-mod
OK, om jeg antok dårlige intensjoner hos enkelte israelmotstandere over, så beklager jeg det. Jeg tror egentlig at folk har de beste intensjoner når de kritiserer Israel. Det jeg mener er at man kan bli litt enøyd i så betente saker noen ganger, og om det pågår over noe tid kan man fort havne i selskap med folk som ikke har like edle intensjoner. Så det gjelder å bruke innsiden av hodet også.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Noen skrev: lør sep 18, 2021 2:19 pm
Crynix skrev: lør sep 18, 2021 2:04 pm Det har kommet litt beskyldninger og påstander både den ene og den andre veien i tråden de siste dagene av variabel alvorlighetsgrad. Vi ønsker at påstander skal dokumenteres. I tråder med sensitive temaer ønsker vi ikke moderere ihjel debatten, men oppfordrer deltakere til å være redelige med hverandre. Det kan gå litt over stokk og stein til tider, forsøk å være litt redelige.

-mod
OK, om jeg antok dårlige intensjoner hos enkelte israelmotstandere over, så beklager jeg det. Jeg tror egentlig at folk har de beste intensjoner når de kritiserer Israel. Det jeg mener er at man kan bli litt enøyd i så betente saker noen ganger, og om det pågår over noe tid kan man fort havne i selskap med folk som ikke har like edle intensjoner. Så det gjelder å bruke innsiden av hodet også.
Er det noen grunn til at man ikke skal kritisere Israel? Er man et dårlig menneske dersom man kritiserer Israel?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Crynix skrev: lør sep 18, 2021 2:04 pm Det har kommet litt beskyldninger og påstander både den ene og den andre veien i tråden de siste dagene av variabel alvorlighetsgrad. Vi ønsker at påstander skal dokumenteres. I tråder med sensitive temaer ønsker vi ikke moderere ihjel debatten, men oppfordrer deltakere til å være redelige med hverandre. Det kan gå litt over stokk og stein til tider, forsøk å være litt redelige.

-mod
Man bør vel dokumentere dypt alvorlige anklager som:

"MIFF har plassert seg langt ute på høyre fløy sammen med ekstremistiske organisasjoner som Sian, Resett, HRS – ammen med innvandrerfiendtlige organisasjoner og politiske partier som Frp og Demokratene.?
Når vi leser hva som skrives på MIFF sine nettsider flommer det der foremlig over av konspirasjonstanker, muslimhat / islamofobi, Hitling og hatefulle innlegg mot hele venstresiden her i landet"

Eller er det fritt frem for å finne på slikt mot alt og alle man ikke liker eller er politisk uenige med her på fridiskusjon.no? Jeg klikker meg inn på miff.no nå og uansett hva man mener om det som legges ut der så står det ingenting om noen konspirasjonsteoerier, muslimhat, Hitling, støtte til SIAN eller noe sånt helst av det TS påstår. Det er fri fantasi.

TS har blitt spurt om å dokumentere dette, men verken han eller vennene har evnet å dokumentere noe som helst. Så alvorlige anklager bør selvsagt dokumenteres uoppfordret.

Noen

Legg inn av Noen »

Karatel skrev: lør sep 18, 2021 2:25 pm Er det noen grunn til at man ikke skal kritisere Israel?
Nei.
Er man et dårlig menneske dersom man kritiserer Israel?
Nei.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Karatel skrev: lør sep 18, 2021 2:25 pm
Er det noen grunn til at man ikke skal kritisere Israel? Er man et dårlig menneske dersom man kritiserer Israel?
Hvorfor bør det være 17 FN-resolusjoner mot Israel og 6 mot resten av verden tilsammen? Er Israel 3 ganger så ille som alle andre bandittstater i verden tilsammen?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»