NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Svar
Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Re: NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Legg inn av Oddesen »

DoktorS skrev: man jan 17, 2022 7:19 pm Må jo le litt av Alle mot alle, TVNorge, som konstaterer at Jon Gelius er mer på Dagsrevyen etter at han sluttet i Dagsrevyen. Dukket opp i dag også selvsagt. Og Jøte Toftaker dukket opp med pipestemmen sin i dag også, i går holdt han på hele kvelden... Er vel bare Lars Os som mangler av de mest irriterende figurerene, så langt. Til gjengjeld gledelig gjensyn med Knut Magnus Berge, som kalte meg intelligent, da vi møttes på Thostrupkjelleren for om lag 24 år siden.
Hvis Knut Magnus Berge kalte deg "intelligent", var det vel fordi han var like full som alt "inventar" på et utested bruker å være. Både Jon Gelius og Jøte Toftaker er flinke lokal-reportere. De er profesjonelle og to-the-point-reportere. Skjønner ikke hva du snakker om når du langer ut mot dem? Men jeg vil skryte av deg for en ting, DoktorS, og det er at du er kritisk og selvstendig i dine vurderinger. Fortsett med det. Og jeg tviler ikke på riktigheten i Knut Magnus Berge sin vurdering av deg som intelligent. Men hva så? Hva var poenget med å dra frem at du en gang har blitt vurdert som en oppegående person? Har du blitt utfordret på noen av dine påstander? Har din mentale kapasitet, på bakgrunn av noe du har sagt eller gjort, blitt satt spørsmålstegn ved? Det ble jeg nysgjerrig på. Men det sa du ingenting om.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Lars Os er råflink. Beste USA-reporter NRK har hatt på lenge.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Dagsrevyen, både i går og i dag, viet en altfor stor del av sin tilmålte tid til kultur. Talkshowdel med en forfatter og en skuespiller som roste hverandre, godt hjulpet av talkshowverten. Et par klipp fra forestillingen hvor bla skuespillerne skled på magen bortover et oljelagt gulv. Sikkert bra dette, men så sært at det hadde fortjent et eget program som hadde gått en annen gang. Og de skled på nynorsk forresten.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Bjoro33 skrev: tir feb 15, 2022 8:38 pm Dagsrevyen, både i går og i dag, viet en altfor stor del av sin tilmålte tid til kultur. Talkshowdel med en forfatter og en skuespiller som roste hverandre, godt hjulpet av talkshowverten. Et par klipp fra forestillingen hvor bla skuespillerne skled på magen bortover et oljelagt gulv. Sikkert bra dette, men så sært at det hadde fortjent et eget program som hadde gått en annen gang. Og de skled på nynorsk forresten.
Sklei heiter det då

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

DenFelgen skrev: lør feb 19, 2022 5:15 am
Bjoro33 skrev: tir feb 15, 2022 8:38 pm Dagsrevyen, både i går og i dag, viet en altfor stor del av sin tilmålte tid til kultur. Talkshowdel med en forfatter og en skuespiller som roste hverandre, godt hjulpet av talkshowverten. Et par klipp fra forestillingen hvor bla skuespillerne skled på magen bortover et oljelagt gulv. Sikkert bra dette, men så sært at det hadde fortjent et eget program som hadde gått en annen gang. Og de skled på nynorsk forresten.
Sklei heiter det då
Takker for korrigering. Rett skal det være

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lettere absurd at Dagsrevyen lørdag har som sitt andre hovedoppslag et ren PR-sak for Tryg Forsikring - at man bør ha noe varme på for å unngå sprukne rør er vel noe som de fleste som er over 26 år kjenner til...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

DoktorS skrev: lør feb 19, 2022 7:47 pm Lettere absurd at Dagsrevyen lørdag har som sitt andre hovedoppslag et ren PR-sak for Tryg Forsikring - at man bør ha noe varme på for å unngå sprukne rør er vel noe som de fleste som er over 26 år kjenner til...
Jeg så ikke det som en PR-sak for noen.
Så det bare som en opplysning om noe viktig.
Det viser seg vel at x antall ikke tenker på dette.
Nå bor jeg i blokk så det er aldri noe problem uansett her.

Men i mange hus, også eldre hus, var det først en yttergang og så en innergang før kjøkken og stue.
Vannrør gikk ofte i yttergangen, og jeg husker at der måtte man ofte tine opp.
Mange av disse husene står fortsatt og kanskje yngre har tatt over og tenker ikke på det.

Nå vet jeg ikke hvordan nyere hus er med rør, men det er jo en del om dette i diverse media.
Jeg har sluttet å tro at det åpenbare alltid er det for alle...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Jeg så ikke det som en PR-sak for noen.
Så det bare som en opplysning om noe viktig.
Det viser seg vel at x antall ikke tenker på dette.
Nå bor jeg i blokk så det er aldri noe problem uansett her.

Men i mange hus, også eldre hus, var det først en yttergang og så en innergang før kjøkken og stue.
Vannrør gikk ofte i yttergangen, og jeg husker at der måtte man ofte tine opp.
Mange av disse husene står fortsatt og kanskje yngre har tatt over og tenker ikke på det.

Nå vet jeg ikke hvordan nyere hus er med rør, men det er jo en del om dette i diverse media.
Jeg har sluttet å tro at det åpenbare alltid er det for alle...
[/quote]

Nei, men det er jo nettopp noe av problemet - den jevne seer forstår ikke at dette er en sak NRK har basert på en pressemelding fra et kommersielt selskap, som selvsagt har interesse for å komme gjennom med sin merkevare. Et innslag på Dagsrevyen der en sjef i Tryg får uttale seg på denne måten er verdt mye - langt mer enn f.eks. et reklameinnslag for Tryg på TV2...

At flere små aviser og nettpublikasjoner bruker pressemeldinger som et del av oppslagene sine, forstår jeg. Men at Dagsrevyen tar det som nummer 2-sak på en lørdag, finner jeg forunderlig.

https://www.agderposten.no/nyheter/skru ... -bli-dyrt/

Det er selvsagt også informasjon som er viktig i denne saken, men poenget mitt er altså at det ikke er en sak NRK har funnet ut av selv eller har ment er viktig, poenget er at de gir gratisreklame for Tryg, akkurat det Tryg er ute etter. Kommunikasjons- og PR-avdelingen til selskapet er nok meget fornøyd.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er dramatisk at Putin har anerkjent Øst-Ukraina - da kunne Dagsrevyen med fordel droppe tulleinnslagene sine om om møteplasser på Nordøyaene og MGP...

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: man feb 21, 2022 7:33 pm Det er dramatisk at Putin har anerkjent Øst-Ukraina - da kunne Dagsrevyen med fordel droppe tulleinnslagene sine om om møteplasser på Nordøyaene og MGP...
Det innslaget fra Nordøyane var veldig interessant, men ikke på grunn av verken brua eller kjørekulturen, som jo egentlig var saken. Men alle som bodde utpå der hadde potetnese. Må ha vært en predikant med potetnese der som har spredt genene sine svært raust i sin tid.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Særing denne proffesoren..

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Hoppidioten skrev: tir feb 22, 2022 7:32 pm Særing denne proffesoren..
Hva begrunner du det med ?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Mimikk

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Hoppidioten skrev: tir feb 22, 2022 7:36 pmMimikk
Mimikk eller ikke , det var ihvertfall rene ord for pengene. Befriende å høre

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Det innslaget fra Nordøyane var veldig interessant, men ikke på grunn av verken brua eller kjørekulturen, som jo egentlig var saken. Men alle som bodde utpå der hadde potetnese. Må ha vært en predikant med potetnese der som har spredt genene sine svært raust i sin tid.
[/quote]

Dette blir nok bedre når den siste delen åpner i august. :lol:

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Helt hårreisende bedriten toppsak på Kveldsnytt nå. Var om en ukrainsk familie bosatt i Norge som hadde vært på ferie i hjemlandet da krigen brøt ut. Familien kom seg hjem med en gang, bortsett fra far som, slik alle andre menn i Ukraina, ble holdt igjen grunnet verneplikten under krig. Så kutter vi rett til Gardermoen der familien tar imot far som nå har ankommet landet. Helt fantastisk for familien selvsagt, men hvorfor ikke et eneste spørsmål hvordan dette har gått for seg? Og hvorfor velger de seg disse personlige historiene i en så stor kollektiv tragedie som rammer så mange?

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

NRK er nå en ren propaganda kanal. Det er naturlig når Nato og Norge er avkledd av Russerne. Det har ført Norge til randen av krig.
Jeg forsto for noen måneder siden å gjøre klar tilfluktsrom. Fikk rett.
Les litt historie!
Dette gikk fort unna. Husk hvordan Russland og land i øst har blitt lurt gang på gang
Glassperle politikk er stygge ting. Nå handler det om Russisk flåtebase på Krim.
Maken till frekkhet.
USA hadde trolig fortjent en bombe i hodet bare for den frekkhet.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hege Moe Eriksen er helt malplassert i Dagsrevyen. Alvorlige nyheter, og så prøver hun å være hyggelig og insmirrende..... Høres mer ut som hun driver koseprat.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

NRKs reportasje om polakkenes velvilje og åpenhet samsvarer ikke helt med det polakkene sa til TV2 tidligere den dagen. Der var det flere som kritiserte regjeringen for å ha sluppet inn for mange ukrainere og at resten av Europa må ta sin del. Det kom ikke frem hos NRK i går.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: lør mar 12, 2022 11:02 pm Hege Moe Eriksen er helt malplassert i Dagsrevyen. Alvorlige nyheter, og så prøver hun å være hyggelig og insmirrende..... Høres mer ut som hun driver koseprat.
NRK-damene, spesielt de fra Oslo Vest-/Marienlyst-klekkeriet, skal være ordentlige på "sin" måte. Veldig viktig å fremstå som hyggelig og alltid unngå at noen hever stemmen, jfr. Sigrid Sollund i Dax18. Sånn realpolitiske ting som krig blir for fjernt og "slemt" for disse. Jeg savner noen Kari Sørbø-aktige damer i nyhetsdekningen. Hun var god på radio.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Hvem blir ny sjef i NRK?
https://www.vg.no/rampelys/tv/i/dnBPeJ/ ... stingssjef

Her er altså søkerlista.
Med andre ord: Hvem har fått vite at man vil få jobben?
Det er stort sett slik dette fungerer.
Hvem som er unntatt offentlighet er jo i seg selv spennende nok, selv om akkurat å være unntatt offentlighet er en vederstyggelighet hvis man søker på slike jobber (eller tilbys det).

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

"Hvis 1.000 er drept"..... synes NRKs korrspondent har vært utmerket i et farlig område, men å spekulere på direkten "hvis og om" på en nylig hendelse er litt voldsomt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Utrolig dårlig av Dagsrevyen i går - de sendte til overmål reprise helt mot slutten av sendingen, mens sensasjonsoppslaget "hvis så mange som 1.000 er drept".....Virkelig elendig nyhetsformidling. Det er først nå - et halvt døgn etter man vet noe som helst, og de foreløpige meldingene tyder på, heldigvis, at det fleste har overlevd.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Det virker som NRK har glemt at det er flere nyheter i verden enn Ukraina. Det er holdt valg i India.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Han der Saltvedt dukker fanden meg opp flere ganger i uka og får lire av seg sine oppblåste kommentarer om all verden. Utrolg irriterende fyr i en allerede altfor lang sportsdel av det som skal være en nyhetssending.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

DoktorS skrev: tor mar 17, 2022 8:35 pm Han der Saltvedt dukker fanden meg opp flere ganger i uka og får lire av seg sine oppblåste kommentarer om all verden. Utrolg irriterende fyr i en allerede altfor lang sportsdel av det som skal være en nyhetssending.
Ikke fullførte han resonnementet heller og fortalte oss hvilket fruentimmer han ville ha til ny skipresident heller :mrgreen:

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Ikke fullførte han resonnementet heller og fortalte oss hvilket fruentimmer han ville ha til ny skipresident heller :mrgreen:
[/quote]

Det er jo bare blitt en latterlig floskel dette med "kvinner" overalt.... Så det er klart han må ha med det også. Det er lettvint, enkelt og noe som alle kan forholde seg til...

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: tor mar 17, 2022 8:35 pm Han der Saltvedt dukker fanden meg opp flere ganger i uka og får lire av seg sine oppblåste kommentarer om all verden. Utrolg irriterende fyr i en allerede altfor lang sportsdel av det som skal være en nyhetssending.
Ja, en skal lete lenge etter mer pompøs type. Er først de siste par årene at det plutselig har gått opp for han at det skjer ting innen idretten som er kritikkverdig og kanskje må løftes opp til debatt, men han fører seg som om at det skulle vært med største selvfølgelighet at hans grunne betraktninger skal være det som er førende for debatten. Disse retro-sakene han i slutten av Sportsrevyen en periode er noe av det mest oppblåste jeg har vært borti.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

GiPazzini_85 skrev: fre mar 18, 2022 12:58 pm
DoktorS skrev: tor mar 17, 2022 8:35 pm Han der Saltvedt dukker fanden meg opp flere ganger i uka og får lire av seg sine oppblåste kommentarer om all verden. Utrolg irriterende fyr i en allerede altfor lang sportsdel av det som skal være en nyhetssending.
Ja, en skal lete lenge etter mer pompøs type. Er først de siste par årene at det plutselig har gått opp for han at det skjer ting innen idretten som er kritikkverdig og kanskje må løftes opp til debatt, men han fører seg som om at det skulle vært med største selvfølgelighet at hans grunne betraktninger skal være det som er førende for debatten. Disse retro-sakene han i slutten av Sportsrevyen en periode er noe av det mest oppblåste jeg har vært borti.
En skivebom av NRK og dra frem denne klovnen i alle mulige sammenhenger
Nå følger jeg med på veldig mye sport men ser aldri på disse retro-sakene som Saltvedt rører i hop. Sportsåret, altså sportsredaksjonen sin årsoppsummering har blitt rasert i 15-16 år (!) av uvirkelige rotete og pompøse ord og bilder av samme Saltvedt.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ser Jon Gelius er tilbake i beste sendetid hos Dagsrevyen. Har lenge vært gjemt bort nede i NRKs lokalkontor i Arendal, men endelig er han tilbake der han trives best!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»