Langrennssesongen 2021/22

Svar
anbessa

Re: Langrennssesongen 2021/22

Legg inn av anbessa »

Korgutt skrev: lør apr 09, 2022 9:06 pm Er jeg overrasket? Kan ikke akkurat si det nei. Bolsen var avhengig av TUE i forbindelse med en operasjon i høst. Eller legalisert doping som Välbe pleier å si.
https://www.dagbladet.no/sport/innromme ... v/75811413
Ikke overraskende bruker de medisiner under operasjoner også i Russland. Makalaust land.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

anbessa skrev: lør apr 09, 2022 9:10 pm
Korgutt skrev: lør apr 09, 2022 9:06 pm Er jeg overrasket? Kan ikke akkurat si det nei. Bolsen var avhengig av TUE i forbindelse med en operasjon i høst. Eller legalisert doping som Välbe pleier å si.
https://www.dagbladet.no/sport/innromme ... v/75811413
Ikke overraskende bruker de medisiner under operasjoner også i Russland. Makalaust land.
Jeg er vel ikke så veldig opptatt av om de bruker stoffer som står på dopinglisten ved operasjoner. Det som jeg er opptatt av er at Välbe har fremstått som moralens vokter ved slikt bruk tidligere. Sammen med alle andre som har kritisert bruken av astmamedisin for Bjørgen og Sundby. Skulle gjerne sett Kowa komme på banen nå og fordømme bruken av TUE på det sterkeste slik som vi ble vant med da Bjørgen var en del av langrennsirkuset.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Korgutt skrev: lør apr 09, 2022 9:21 pm Jeg er vel ikke så veldig opptatt av om de bruker stoffer som står på dopinglisten ved operasjoner. Det som jeg er opptatt av er at Välbe har fremstått som moralens vokter ved slikt bruk tidligere. Sammen med alle andre som har kritisert bruken av astmamedisin for Bjørgen og Sundby.
Rett skal være rett. Det er ikke bruk ved akutte situasjoner hun har vært kritisk til vel? Er vel mer behandling av ikke-akutte tilstander som astma hun har kritisert? Så kan man jo naturligvis være uenig i den kritikken.

Vanheden

Legg inn av Vanheden »

Sprintstafetter från Skid-SM del 2 på expressen TV nu. Tillfällig comeback av Stina Nilsson för IFK Mora. Debut av snackisen och förmodade supertalangen, 16-årige Alvar Myhlback (i lag med Teodor Peterson). Poromaa/Anger rimligtvis storfavoriter. Men jag personligen är spänd på stocholmsjuniorerna från JVM Rune och Skoglund. Skoglund är intressant, rätt bra kapacitet och spurtade ner Anger under ett lopp i svenska JVM-testet. Spänstig och står otroligt bra på skidorna. Lekfullt med strålande balans.

Kostar med Expressen Premium men ibland finns gratis testperioder. Semifinaler strax.

Vanheden

Legg inn av Vanheden »

Överlag hyggliga startfält. Maja, Frida, Ebba är t.ex alla med. Dock ej Jonna. Stina i lag med Dyvik. Burman inte med och inte heller Calle. Vilket är synd för Calle hade kunnat gå med Myhlback (som nyligen anslutit till Sågmyra SK).

Till helgen fortsätter det med ungdoms, junior och seniortävlingar. En populär helg som också brukar ha sin beskärda del av norska deltagare, främst från Tröndelag.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Maiken Caspersen Falla legger opp!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Det tynnes ut blant kvinnene.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Landslaguttaket for neste sesong kommer 2. mai. Spennende å se hvem som kommer med både på herre- og damesiden. Er jo motsatte problemer med uttaket på de to lagene med for mange herrer som er kvalifisert og for få damer. På herresiden vil det mest sannsynlig være løpere med pallplasser eller flere topp 5-plasseringer i WC som blir vraket, mens på kvinnesiden vil det sannsynligvis være nok med en eneste plassering i topp 10.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

For mennene bør Tønseth inn om han ønsker det selv. Kan fint utvide laget med en plass for å få til det.

For kvinnene går Johaug, Falla og Svendsen ut. Inn med Skaanes, Myhre og en til.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

KongOlav2 skrev: fre apr 22, 2022 1:09 pm For mennene bør Tønseth inn om han ønsker det selv. Kan fint utvide laget med en plass for å få til det.

For kvinnene går Johaug, Falla og Svendsen ut. Inn med Skaanes, Myhre og en til.
Østberg mister nok også plassen på landslaget, det ble kjent for en måneds tid siden.
https://www.tv2.no/sport/a/14665704/
11 er jo litt mye på et felles landslag, så kan vel hende de reduserer med 1-2 løpere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

netrebske skrev: fre apr 22, 2022 3:10 pm Østberg mister nok også plassen på landslaget, det ble kjent for en måneds tid siden.
https://www.tv2.no/sport/a/14665704/
Hvis hun også skal ut, lurer jeg på virkelig på hvem som skal inn? Eller skal de kutte antall plasser på landslaget? Jeg ville heller tatt med Østberg videre enn å f.eks ta inn Haga igjen. Eller gi sjansen til et særs usikkert kort som Stavås Skistad. Hun tålte jo ikke engang den økte treningsbelastningen ved å ta steget inn på rekruttlaget.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Dette blir endringene ifølge TV2.

Landslagscomeback for Haga

Etter det TV 2 erfarer går det mot landslagscomeback for Ragnhild Haga. Haga ble vraket før 2021/22-sesongen. I tillegg til Haga vil Julie Myhre og Marte Skaanes få tilbud om landslagsplass. De erstatter ​Therese Johaug, Maiken Caspersen Falla og Ingvild Flugstad Østberg, som alle var en del av landslaget denne sesongen.

På herresiden får alle løperne fortsette. I tillegg vil Even Northug bli hentet inn på sprintlandslaget.

Landslagene presenteres 2. mai.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Korgutt skrev: fre apr 22, 2022 3:31 pm Dette blir endringene ifølge TV2.

Landslagscomeback for Haga

Etter det TV 2 erfarer går det mot landslagscomeback for Ragnhild Haga. Haga ble vraket før 2021/22-sesongen. I tillegg til Haga vil Julie Myhre og Marte Skaanes få tilbud om landslagsplass. De erstatter ​Therese Johaug, Maiken Caspersen Falla og Ingvild Flugstad Østberg, som alle var en del av landslaget denne sesongen.

På herresiden får alle løperne fortsette. I tillegg vil Even Northug bli hentet inn på sprintlandslaget.

Landslagene presenteres 2. mai.
Viss man skulle hentet inn nokon så burde det kanskje vært Tønseth, men på den andre siden så er herrelaget på allround ekstremt sterke. Slik at eg kan forstå det

Overrasket over at Haga kjem inn att. Meir eit tegn på at Norge er svekket. I tillegg får Svendsen fortsette. At Østberg går ut er synd. Håper ikkje dette er eit tegn på at ho ikkje får gå.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

ms_8 skrev: fre apr 22, 2022 3:44 pm
Korgutt skrev: fre apr 22, 2022 3:31 pm Dette blir endringene ifølge TV2.

Landslagscomeback for Haga

Etter det TV 2 erfarer går det mot landslagscomeback for Ragnhild Haga. Haga ble vraket før 2021/22-sesongen. I tillegg til Haga vil Julie Myhre og Marte Skaanes få tilbud om landslagsplass. De erstatter ​Therese Johaug, Maiken Caspersen Falla og Ingvild Flugstad Østberg, som alle var en del av landslaget denne sesongen.

På herresiden får alle løperne fortsette. I tillegg vil Even Northug bli hentet inn på sprintlandslaget.

Landslagene presenteres 2. mai.
Viss man skulle hentet inn nokon så burde det kanskje vært Tønseth, men på den andre siden så er herrelaget på allround ekstremt sterke. Slik at eg kan forstå det

Overrasket over at Haga kjem inn att. Meir eit tegn på at Norge er svekket. I tillegg får Svendsen fortsette. At Østberg går ut er synd. Håper ikkje dette er eit tegn på at ho ikkje får gå.
Ja det er litt overraskende at Haga og Svendsen får være med. Eneste grunn må jo være at dem begge har sin favorittdistanse (hhv. 10 fri og sprint klassisk) på VM-programmet til vinteren.

Burde ikke de nye trenerne få være med å bestemme hvem som skal utgjøre landslaget?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Korgutt skrev: fre apr 22, 2022 3:31 pm Dette blir endringene ifølge TV2.

Landslagscomeback for Haga

Etter det TV 2 erfarer går det mot landslagscomeback for Ragnhild Haga. Haga ble vraket før 2021/22-sesongen. I tillegg til Haga vil Julie Myhre og Marte Skaanes få tilbud om landslagsplass. De erstatter ​Therese Johaug, Maiken Caspersen Falla og Ingvild Flugstad Østberg, som alle var en del av landslaget denne sesongen.

På herresiden får alle løperne fortsette. I tillegg vil Even Northug bli hentet inn på sprintlandslaget.

Landslagene presenteres 2. mai.
Tilnærmet absurd om dette blir resultatet. Haga og Svendsen burde så absolutt ikke fått plass på landslaget. Begge er one trick ponys på 31-32 år som neppe har særlig større potensial enn rundt 10.plasser på den ene typen distanse hvor de er gode. Det burde definitivt ikke holdt til landslagsplass. Heller ta med yngre løpere som er svakere enn disse to. Spesielt med tanke på at det er VM på hjemmebane om 3 år, og rekrutteringen frem mot det VM-et ser jævlig tynn ut.

Anna Svenden må for øvrig sitte med en aller annen form for kompromitterende info om noen i ledelsen. Helt sykt hvor mye ufortjent tillit hun har fått.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Vanheden skrev: tor apr 21, 2022 12:07 pm Stina i lag med Dyvik.
Det var en eller annen journalist som skrev at Norge skulle være bekymret dersom Stina skulle gå flere langrenn i fremtiden. Stina Nilsson - Anna Dyvik tapte for Lisa Vinsa - Ebba Andersson.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Iseran2770 skrev: fre apr 22, 2022 6:54 pm
Vanheden skrev: tor apr 21, 2022 12:07 pm Stina i lag med Dyvik.
Det var en eller annen journalist som skrev at Norge skulle være bekymret dersom Stina skulle gå flere langrenn i fremtiden. Stina Nilsson - Anna Dyvik tapte for Lisa Vinsa - Ebba Andersson.
Ut fra de ulike etappetidene var det vel Anna Dyvik som presterte for svakt på sine etapper, mens Stina gikk bra på sine. Mulig noen som så rennet kan si mer om hvordan rennet forløp seg.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: fre apr 22, 2022 4:21 pm Tilnærmet absurd om dette blir resultatet. Haga og Svendsen burde så absolutt ikke fått plass på landslaget. Begge er one trick ponys på 31-32 år som neppe har særlig større potensial enn rundt 10.plasser på den ene typen distanse hvor de er gode. Det burde definitivt ikke holdt til landslagsplass. Heller ta med yngre løpere som er svakere enn disse to. Spesielt med tanke på at det er VM på hjemmebane om 3 år, og rekrutteringen frem mot det VM-et ser jævlig tynn ut.

Anna Svenden må for øvrig sitte med en aller annen form for kompromitterende info om noen i ledelsen. Helt sykt hvor mye ufortjent tillit hun har fått.
Om Anna Svendsen blir tatt ut på landslaget håper jeg virkelig det er noen journalister som tør å stille noen tøffe spørsmål til Espen Bjervig om hvilke resultater som ligger til grunn for at hun får fortsette på landslaget. Hun fikk mange sjanser denne sesongen og leverte svakt omtrent hver eneste gang. Såvidt jeg kan se fikk hun starte 13 WC-renn og var topp 30 i 3 av dem. Beste resultat var 10. plass i Falun og det var eneste gang hun var topp 15. Selv på spesialiteten hennes klassisk sprint klarte hun bare å gå videre fra prologen 2 ganger på 4 forsøk. Det kan umulig være godt nok for å komme med på landslaget. Syns både Skistad, Smedås og Theodorsen bør være foran Svendsen i landslagskøen kun basert på det de har i WC denne sesongen. I tillegg er det flere løpere som har vært bedre enn Svendsen også i de nasjonale rennene.

Syns heller ikke Haga fortjener noen landslagsplass, men hun har levert langt bedre enn Svendsen og alternativene i WC så ikke helt usaklig at hun får være med. Er vanskelig å se 10-11 stykker som skal være foran henne om man ser på resultatene fra denne sesongen. Hvertfall nå som Falla legger opp og når Østberg ikke kommer med. Ville selv foretrukket Østberg på landslaget.

Ivaj

Legg inn av Ivaj »

tartaglia2 skrev: fre apr 22, 2022 7:51 pm
Iseran2770 skrev: fre apr 22, 2022 6:54 pm
Vanheden skrev: tor apr 21, 2022 12:07 pm Stina i lag med Dyvik.
Det var en eller annen journalist som skrev at Norge skulle være bekymret dersom Stina skulle gå flere langrenn i fremtiden. Stina Nilsson - Anna Dyvik tapte for Lisa Vinsa - Ebba Andersson.
Ut fra de ulike etappetidene var det vel Anna Dyvik som presterte for svakt på sine etapper, mens Stina gikk bra på sine. Mulig noen som så rennet kan si mer om hvordan rennet forløp seg.
Ebba skapade lucka på sina sträckor som Stina tog ikapp och på sin sista sträcka gav hen Anna en lucka. Anna är precis tillbaka efter Corona så hen var inte på topp. Stina höll hög nivå.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

KongOlav2 skrev: fre apr 22, 2022 4:21 pm
Korgutt skrev: fre apr 22, 2022 3:31 pm Dette blir endringene ifølge TV2.

Landslagscomeback for Haga

Etter det TV 2 erfarer går det mot landslagscomeback for Ragnhild Haga. Haga ble vraket før 2021/22-sesongen. I tillegg til Haga vil Julie Myhre og Marte Skaanes få tilbud om landslagsplass. De erstatter ​Therese Johaug, Maiken Caspersen Falla og Ingvild Flugstad Østberg, som alle var en del av landslaget denne sesongen.

På herresiden får alle løperne fortsette. I tillegg vil Even Northug bli hentet inn på sprintlandslaget.

Landslagene presenteres 2. mai.
Tilnærmet absurd om dette blir resultatet. Haga og Svendsen burde så absolutt ikke fått plass på landslaget. Begge er one trick ponys på 31-32 år som neppe har særlig større potensial enn rundt 10.plasser på den ene typen distanse hvor de er gode. Det burde definitivt ikke holdt til landslagsplass. Heller ta med yngre løpere som er svakere enn disse to. Spesielt med tanke på at det er VM på hjemmebane om 3 år, og rekrutteringen frem mot det VM-et ser jævlig tynn ut.

Anna Svenden må for øvrig sitte med en aller annen form for kompromitterende info om noen i ledelsen. Helt sykt hvor mye ufortjent tillit hun har fått.
De må se et eller annet jeg ikke gjør.
Helt uforståelig.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Kanskje er grunnen til at Svendsen får plass at landslagsjefene ikkje ynskjer å skrifte ut for mange og man føler Stavnes Skistad ikkje er klar for landslaget. Svendsen er dessutan aktuell for Sprinten i VM og man lar henne få 1 siste sjanse.

Eg er som dykk andre overrasket at ho får plass, men når Falla er ute. Så ynskjer man kanskje litt rutine i laget? Det samme kan være med Haga som også kun har 1 øvelser ho er kvalifisert for 15 km fri.

På lang sikt hadde det kanskje være betre å satse på noko nytt og ungt?
Men landslagsjefene har vel gått for dei antalt beste

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tartaglia2 skrev: fre apr 22, 2022 8:04 pm Om Anna Svendsen blir tatt ut på landslaget håper jeg virkelig det er noen journalister som tør å stille noen tøffe spørsmål til Espen Bjervig om hvilke resultater som ligger til grunn for at hun får fortsette på landslaget. Hun fikk mange sjanser denne sesongen og leverte svakt omtrent hver eneste gang. Såvidt jeg kan se fikk hun starte 13 WC-renn og var topp 30 i 3 av dem. Beste resultat var 10. plass i Falun og det var eneste gang hun var topp 15. Selv på spesialiteten hennes klassisk sprint klarte hun bare å gå videre fra prologen 2 ganger på 4 forsøk. Det kan umulig være godt nok for å komme med på landslaget. Syns både Skistad, Smedås og Theodorsen bør være foran Svendsen i landslagskøen kun basert på det de har i WC denne sesongen. I tillegg er det flere løpere som har vært bedre enn Svendsen også i de nasjonale rennene.

Syns heller ikke Haga fortjener noen landslagsplass, men hun har levert langt bedre enn Svendsen og alternativene i WC så ikke helt usaklig at hun får være med. Er vanskelig å se 10-11 stykker som skal være foran henne om man ser på resultatene fra denne sesongen. Hvertfall nå som Falla legger opp og når Østberg ikke kommer med. Ville selv foretrukket Østberg på landslaget.
Jeg ville tatt med en yngre løper i stedet for Svendsen og enten en yngre løper eller holdt en plass åpen for Østberg i stedet for Haga. Selv om hennes resultater er greie nok, er det tynne greier når 10.plasser på fristils intervallrenn omtrent er det eneste hun har å vise til.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ms_8 skrev: fre apr 22, 2022 9:34 pm Kanskje er grunnen til at Svendsen får plass at landslagsjefene ikkje ynskjer å skrifte ut for mange og man føler Stavnes Skistad ikkje er klar for landslaget. Svendsen er dessutan aktuell for Sprinten i VM og man lar henne få 1 siste sjanse.

Eg er som dykk andre overrasket at ho får plass, men når Falla er ute. Så ynskjer man kanskje litt rutine i laget? Det samme kan være med Haga som også kun har 1 øvelser ho er kvalifisert for 15 km fri.

På lang sikt hadde det kanskje være betre å satse på noko nytt og ungt?
Men landslagsjefene har vel gått for dei antalt beste
Rutine i form av alder, men kan hun bidra på noe som helst annet område? Hun vil jo knapt få gå et eneste distanserenn. Det er håpløst at disse to får være med. I beste fall får de være med til VM neste år og gå en eneste distanse hver, og da med 10-15.plass som sannsynlig beste resultat. Etter neste sesong kan jeg aldri forestille meg at de er med videre. Vi må satse mest mulig på fleste mulig av de yngre med tanke på neste mesterskapssyklus.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KongOlav2 skrev: fre apr 22, 2022 9:40 pm
ms_8 skrev: fre apr 22, 2022 9:34 pm Kanskje er grunnen til at Svendsen får plass at landslagsjefene ikkje ynskjer å skrifte ut for mange og man føler Stavnes Skistad ikkje er klar for landslaget. Svendsen er dessutan aktuell for Sprinten i VM og man lar henne få 1 siste sjanse.

Eg er som dykk andre overrasket at ho får plass, men når Falla er ute. Så ynskjer man kanskje litt rutine i laget? Det samme kan være med Haga som også kun har 1 øvelser ho er kvalifisert for 15 km fri.

På lang sikt hadde det kanskje være betre å satse på noko nytt og ungt?
Men landslagsjefene har vel gått for dei antalt beste
Rutine i form av alder, men kan hun bidra på noe som helst annet område? Hun vil jo knapt få gå et eneste distanserenn. Det er håpløst at disse to får være med. I beste fall får de være med til VM neste år og gå en eneste distanse hver, og da med 10-15.plass som sannsynlig beste resultat. Etter neste sesong kan jeg aldri forestille meg at de er med videre. Vi må satse mest mulig på fleste mulig av de yngre med tanke på neste mesterskapssyklus.
Eg er ikkje uenig i dette. Prøvde berre å spekulere på grunner til at Haga og Svendsen er prioritert. Spesielt Svendsen overrasket meg. Haga kan være aktuelt på Stafett, Skiahlton og 15 km i VM.

Stafettlaget vårt kan bli TU Weng, H Weng, R Haga og H Fossesholm om ikkje Lotta eller Kalvå tar plassen til Haga. På skiahlton kan Haga ta den siste plassen, Kalvå, TU Weng og H Weng ligg nok best an. Fosssesholm og Lotta er nok andre namn. Derimot er det ikkje utenkeleg at dei prioriterast på andre øvelser.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ms_8 skrev: fre apr 22, 2022 10:12 pm Eg er ikkje uenig i dette. Prøvde berre å spekulere på grunner til at Haga og Svendsen er prioritert. Spesielt Svendsen overrasket meg. Haga kan være aktuelt på Stafett, Skiahlton og 15 km i VM.

Stafettlaget vårt kan bli TU Weng, H Weng, R Haga og H Fossesholm om ikkje Lotta eller Kalvå tar plassen til Haga. På skiahlton kan Haga ta den siste plassen, Kalvå, TU Weng og H Weng ligg nok best an. Fosssesholm og Lotta er nok andre namn. Derimot er det ikkje utenkeleg at dei prioriterast på andre øvelser.
Blir absurd overrasket om Haga får tre distanser kommende VM. Da skulle hun enten forbedre seg kraftig fra årets sesong, eller så ville det vært en tilnærmet fallitterklæring for norsk kvinnelangrenn.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KongOlav2 skrev: fre apr 22, 2022 10:14 pm
ms_8 skrev: fre apr 22, 2022 10:12 pm Eg er ikkje uenig i dette. Prøvde berre å spekulere på grunner til at Haga og Svendsen er prioritert. Spesielt Svendsen overrasket meg. Haga kan være aktuelt på Stafett, Skiahlton og 15 km i VM.

Stafettlaget vårt kan bli TU Weng, H Weng, R Haga og H Fossesholm om ikkje Lotta eller Kalvå tar plassen til Haga. På skiahlton kan Haga ta den siste plassen, Kalvå, TU Weng og H Weng ligg nok best an. Fosssesholm og Lotta er nok andre namn. Derimot er det ikkje utenkeleg at dei prioriterast på andre øvelser.
Blir absurd overrasket om Haga får tre distanser kommende VM. Da skulle hun enten forbedre seg kraftig fra årets sesong, eller så ville det vært en tilnærmet fallitterklæring for norsk kvinnelangrenn.
Eg trur heller ikkje at ho får gå 3 øvelser, men sjukdom og skader kan oppstå. Det er også mulig at andre kan få formsvikt som kan sørge for at ho får gå fleire renn. Personleg håper eg ikkje på det om ho ikkje viser helt andre resultater neste år.

Neste år er vanskeleg å vete med tanke på at den klart beste gir seg og det kan betyr at enkelte kvinner kan tene mykje på dette. Slik at landslagledelsen etter alt eg veit ha vurdert når dei tok henne ut.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Ingen kommentarer til at Therese Johaug gikk sitt siste renn i dag som aktiv?

Tidenes mest overlegne løper takker av med fullstendig overlegen seier i Skarverennet på 38 km nesten 5 minutter foran Ragnhild Haga. Tiden er så bra at hun ville blitt nr 15 i herreklassen.
https://www.langrenn.com/langlop/theres ... rverennet/

Hun kunne holdt dette gående i flere år - og de må forholde seg til at hun vant med klar margin i sitt siste individuelle WC-renn.
Men det blir en helt annen idrett nå. Faktisk litt spennende å tenke på.
En ting er sikkert, dersom det går veldig dårlig med de norske så kommer skrikene om comeback. Men jeg tror ikke det blir så verst, faktisk.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Når tenker vi å starte tråd for neste sesong? Landslagsuttaket kommer på mandag, mens WC-terminlisten blir fastsatt i slutten av mai. Vil også tro de nye damelandslagstrenerne blir offentliggjort i løpet av mai. Selv syns jeg det er greit om vi venter til terminlisten fastsettes siden det er greit å ha den i åpningsinnlegget.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Ser ut til at det går mot en drastisk endring av øvelsesprogrammet fremover.
Eurosport melder nemlig følende:
«Ulvangs forslag er at begge kjønn skal gå følgende distanser: 10 kilometer, 20 kilometer og 50 kilometer. I VM-sammenheng kan en slik endring tidligst skje i Trondheim i 2025.
– Forslaget vil møte motstand, ikke minst i Norge. Men vi har fått positive signaler fra blant andre Sverige, Finland, USA og en god del andre nasjoner. Skal jeg tippe, tror jeg dette forslaget blir vedtatt, sier Ulvang.»

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

george_hincapie skrev: lør apr 30, 2022 12:40 pm Ser ut til at det går mot en drastisk endring av øvelsesprogrammet fremover.
Eurosport melder nemlig følende:
«Ulvangs forslag er at begge kjønn skal gå følgende distanser: 10 kilometer, 20 kilometer og 50 kilometer. I VM-sammenheng kan en slik endring tidligst skje i Trondheim i 2025.
– Forslaget vil møte motstand, ikke minst i Norge. Men vi har fått positive signaler fra blant andre Sverige, Finland, USA og en god del andre nasjoner. Skal jeg tippe, tror jeg dette forslaget blir vedtatt, sier Ulvang.»
Ble omtrent som fryktet det her. Damenes kamp om å få gå like lange renn som herrene ender i praksis med at herrenes renn forkortes, mens damene går like langt som før. Tipper Klæbo håper dette forslaget går gjennom.

Syns de mye heller kunne brukt en miks av 5, 10 og 15 km i WC og beholdt de lengre distansene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»