Viking FK

Svar
AllElite

Re: Viking FK

Legg inn av AllElite »

Utenom målet, så var det absolutt ingenting å ta med seg.

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Han Kartum Viking bød på var god. Synd de ikke sikret seg han.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Wintrhop skrev: fre mar 24, 2023 7:15 pm Han Kartum Viking bød på var god. Synd de ikke sikret seg han.
Har vinduet stengt ?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

eppaen skrev: fre mar 24, 2023 7:41 pm
Wintrhop skrev: fre mar 24, 2023 7:15 pm Han Kartum Viking bød på var god. Synd de ikke sikret seg han.
Har vinduet stengt ?
Vi henter vel Bjarnason i stedet.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Fem spillere er på landslagsopphold. Fem stk var hjemme med skader.
Begge backene måtte ut i dag med lårhøner. Og Kvia-Egeskog ut med ett overtråkk.

Fryktelig så dette skulle bli. Hva kan dette skyldes?
Utur? Banedekke som er på stadion, som nå endelig skiftes ut. Eller er det treningsopplegg? Jeg vet ikke. Men kan tenke meg det er lett blanding her.
Men planen med å spille inn ett lag på ett tidligere tidspunkt enn normalt er forlengst gått i vasken.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vi var jo egentlig best i 2.omgang. Men vi skaper ingenting og står med lua i hånda defensivt.

Ble stygt til slutt.

Nevi

Legg inn av Nevi »

eppaen skrev: fre mar 24, 2023 7:41 pm
Wintrhop skrev: fre mar 24, 2023 7:15 pm Han Kartum Viking bød på var god. Synd de ikke sikret seg han.
Har vinduet stengt ?
Stenger vel 31.mars.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: fre mar 24, 2023 7:44 pm
eppaen skrev: fre mar 24, 2023 7:41 pm
Wintrhop skrev: fre mar 24, 2023 7:15 pm Han Kartum Viking bød på var god. Synd de ikke sikret seg han.
Har vinduet stengt ?
Vi henter vel Bjarnason i stedet.
Kartum er vel også for dyr. Samtidig har vi hentet Yazbek. Auklend på vei tilbake. Trenger vel ikke flere indreløpere. Birkir blir bare en bonus.

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Ja håper Birkir snart blir klar. Hvis det er hold i det da at han vil til Viking nå. Hadde nok vært en klar forsterkning?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wintrhop skrev: fre mar 24, 2023 8:42 pm Ja håper Birkir snart blir klar. Hvis det er hold i det da at han vil til Viking nå. Hadde nok vært en klar forsterkning?
Jeg har svært liten tro på at dette blir en forsterkning. Hvor mange midtbanespillere kommer hjem til Eliteserien i en alder av 34 år og løfter laget sitt? Hadde vi he tet Birkir om han ikke var lokal? I så fall burde vi heller ikke gjøre det.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Er selv veldig skeptisk angående Birkir.

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Tenk på all erfaringer han bidrar med?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wintrhop skrev: fre mar 24, 2023 9:53 pm Tenk på all erfaringer han bidrar med?
Hva hjelper det om han ikke bidrar på banen? Eller om han hever høy lønn? Hvilken erfaring har han som vi ikke har i klubben fra før?

Jeg er spesielt skeptisk til midtbanespillere som returnerer. Jeg kan ikke komme på en eneste suksess. Tettey og Skjelbred løftet ikke rbk. Henriksen ble midtstopper.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Taralsrth, 07 modell. Skal spille NM for G16 i morgen. Juniorlaget er på treningsleir i Danmark og de var ikke tilgjengelig. Tror det er Danmark. Taraldsen eller lignende er sykt teknisk. Kjekk å se på
Felix Breivik Taraldset, kommer fra Madla.

eppaen

Legg inn av eppaen »

TAdams6 skrev: fre mar 24, 2023 7:52 pm
Vikingen skrev: fre mar 24, 2023 7:44 pm
eppaen skrev: fre mar 24, 2023 7:41 pm

Har vinduet stengt ?
Vi henter vel Bjarnason i stedet.
Kartum er vel også for dyr. Samtidig har vi hentet Yazbek. Auklend på vei tilbake. Trenger vel ikke flere indreløpere. Birkir blir bare en bonus.
Det er jo mye kvantitet på midten der da. Auklend burde lånes ut uansett. Og Kartum spiller i Obos. Hvor dyrt kan det bli?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

eppaen skrev: fre mar 24, 2023 11:24 pm
TAdams6 skrev: fre mar 24, 2023 7:52 pm
Vikingen skrev: fre mar 24, 2023 7:44 pm

Vi henter vel Bjarnason i stedet.
Kartum er vel også for dyr. Samtidig har vi hentet Yazbek. Auklend på vei tilbake. Trenger vel ikke flere indreløpere. Birkir blir bare en bonus.
Det er jo mye kvantitet på midten der da. Auklend burde lånes ut uansett. Og Kartum spiller i Obos. Hvor dyrt kan det bli?
Viking har vel trukket seg fra de forhandlingene for lenge siden? Husker ikke prisen som ble nevnt. Var det 4-5 mill Kristiansund krevde? Noe slikt

Champis

Legg inn av Champis »

leedsforalltid skrev: fre mar 24, 2023 10:23 pm Taralsrth, 07 modell. Skal spille NM for G16 i morgen. Juniorlaget er på treningsleir i Danmark og de var ikke tilgjengelig. Tror det er Danmark. Taraldsen eller lignende er sykt teknisk. Kjekk å se på
Felix Breivik Taraldset, kommer fra Madla.

Klassespiller, og kan bli meget god! Kanskje den mest spennende Viking har, synes jeg. Internasjonalt driv med ballen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Champis skrev: lør mar 25, 2023 1:25 am
leedsforalltid skrev: fre mar 24, 2023 10:23 pm Taralsrth, 07 modell. Skal spille NM for G16 i morgen. Juniorlaget er på treningsleir i Danmark og de var ikke tilgjengelig. Tror det er Danmark. Taraldsen eller lignende er sykt teknisk. Kjekk å se på
Felix Breivik Taraldset, kommer fra Madla.
Er dette nr 45 igår?

Klassespiller, og kan bli meget god! Kanskje den mest spennende Viking har, synes jeg. Internasjonalt driv med ballen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Er dette nr 45 igår skulle jeg skrive

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: lør mar 25, 2023 8:45 am Er dette nr 45 igår skulle jeg skrive
Jepp.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Pleier ikke å bli skremt av treningskamper. Iallefall ikke når vi mangler halve laget, men

Vi er spillemessig på høyde med og perioder bedre enn KBK, men måten vi slipper inn mål på gir meg dejavu til fjoråret. Samtidig som vi skaper for lite med vår antatt beste angrepstrio. For meg var Svendsen skremmende svak

Denne kampen hadde jeg få forventninger til, men klarte likevel å bli litt skremt av det jeg så. Var på ingen måte med å øke troen på prosjekt Aarsheim/Jensen. Lettere bekymret.

Men heldigvis kan ting snu fort i fotball. Trenerne må se på hva vi gjorde Høst 21 - Vår 22 hvor vi vel lå på 0,8 i snitt baklengs

AllElite

Legg inn av AllElite »

Fotballidiot skrev: lør mar 25, 2023 12:26 pm Pleier ikke å bli skremt av treningskamper. Iallefall ikke når vi mangler halve laget, men

Vi er spillemessig på høyde med og perioder bedre enn KBK, men måten vi slipper inn mål på gir meg dejavu til fjoråret. Samtidig som vi skaper for lite med vår antatt beste angrepstrio. For meg var Svendsen skremmende svak

Denne kampen hadde jeg få forventninger til, men klarte likevel å bli litt skremt av det jeg så. Var på ingen måte med å øke troen på prosjekt Aarsheim/Jensen. Lettere bekymret.

Men heldigvis kan ting snu fort i fotball. Trenerne må se på hva vi gjorde Høst 21 - Vår 22 hvor vi vel lå på 0,8 i snitt baklengs
Tap mot både Jerv og Kristiansund er ikke helt bra. Er ikke et jr lag vi stilte i går, men mange som er nære eller på laget.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: lør mar 25, 2023 12:26 pm Pleier ikke å bli skremt av treningskamper. Iallefall ikke når vi mangler halve laget, men

Vi er spillemessig på høyde med og perioder bedre enn KBK, men måten vi slipper inn mål på gir meg dejavu til fjoråret. Samtidig som vi skaper for lite med vår antatt beste angrepstrio. For meg var Svendsen skremmende svak

Denne kampen hadde jeg få forventninger til, men klarte likevel å bli litt skremt av det jeg så. Var på ingen måte med å øke troen på prosjekt Aarsheim/Jensen. Lettere bekymret.

Men heldigvis kan ting snu fort i fotball. Trenerne må se på hva vi gjorde Høst 21 - Vår 22 hvor vi vel lå på 0,8 i snitt baklengs
Enig her. Under BB så visste alle hva som skulle gjøres. Rollene var definerte og løpsmønster var inntrent. Det varierte mye da og, for det krever trening i både måneder og år før du har noe slikt Glimt har. Men er man tro og fortsetter å øve så blir det bra til slutt.

Nå er vi så ekstremt avhengig av å ha alle de beste og det gjør meg usikker. Byggverket til Jensen/Aarsheim er ekstremt svakt. Det skal ikke mye skader til før de skylder på noe. Byggverket må være slik at man kan bytte både 1 og 3 spillere uten at vi merker det.

Jeg er skeptisk til trenerne fordi vi ikke har eget spill. Det virker heller ikke som om vi øver på det. Det er ekstremt avhengig av at noen har dagen og utgjør en forskjell. En slik framgangsmåte har jeg null tro på. Man blir aldri et stabilt topplag med en slik tilnærming. Det at vi er då svake i noen av spillets faser uten de faste gir meg ikke håp om suksess denne sesongen.

Vi blir ekstremt avhengig av en god start og lite skader. Men selve prosjektet Jensen/Aarsheim har jeg pr dags dato liten tro på. Føler de er her på lånt tid. Det er omtrent ikke framgang på det vi burde hatt framgang på.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: lør mar 25, 2023 9:38 am
TAdams6 skrev: lør mar 25, 2023 8:45 am Er dette nr 45 igår skulle jeg skrive
Jepp.
Så bra ut. Har nok spilt mot han mange ganger med sønnen min sitt lag. Madla hadde alltid et godt lag med et par ekstremt gode spillere når de var yngre.

Fiksdal, Berg, Paulsen og elda noen flere. Endelig noen spennende unggutter på gang

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Jeg har argumentert for at det ikke er trenernes feil at sportslig suksess uteblir. Nå er jeg i tvil. Selv med mange gode spillere ute, så tenker jeg at Viking stilte med et godt nok lag til å unngå å tape med så store sifre som i går. Det er skandaløst å se hvor enkelt det er å score på Viking!

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

HNilsen skrev: lør mar 25, 2023 7:21 pm Jeg har argumentert for at det ikke er trenernes feil at sportslig suksess uteblir. Nå er jeg i tvil. Selv med mange gode spillere ute, så tenker jeg at Viking stilte med et godt nok lag til å unngå å tape med så store sifre som i går. Det er skandaløst å se hvor enkelt det er å score på Viking!
Ble også mer i tvil etter gårsdagens fadese, men ingen poeng tapt enda.

Må gjøres noe med den defansive strukturen slik at vi ikke er så sårbare selv med de beste ute. Vi har slitt veldig med overgangsspill imot og å ta ut motstanderen i feltet. Både på dødball og innlegg i spill blir det for ofte tellefeil.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Fotballidiot skrev: lør mar 25, 2023 12:26 pm Pleier ikke å bli skremt av treningskamper. Iallefall ikke når vi mangler halve laget, men

Vi er spillemessig på høyde med og perioder bedre enn KBK, men måten vi slipper inn mål på gir meg dejavu til fjoråret.
Helt enig. Dette med å tape jevne kamper og kamper man er best i etter tilsynelatende enkle baklengs har pågått så lenge at det må bli etablert som et problem som ikke lenger kan tilskrives tilfeldigheter og uflyt . Husker noen argumentere med xG i fjor, at de underliggende tallene var så gode at resultatene før eller siden måtte snu for Viking. Men de gjorde jo aldri det, og gårsdagens kamp var 2022 i ekstremform. Jada, tunge forfall, men det forklarer ikke hvorfor en jevn kamp ender med stortap. Er det strukturen det er noe galt med? For svake backer? Konsentrasjonsutfordringer? "Personlig feil"-rate i norgestoppen?

Offensivt synes jeg det er omtrent like lite flyt som det var i fjor høst. Føler meg trygg på at angrepet er betydelig forsterket, men tempo, spill og relasjoner må kraftig forbedres om man skal få noe særlig glede av det. Indreløperne kommer seg sjelden i posisjon til å avslutte. Kantspillet blir ofte for omstendelig og altfor lite direkte. Stopper opp, tar en piruett, slår i støtte, spolerer fremdrift og flyt. Tripic inkludert, selv om han, i motsetning til høyrekanten, relativt ofte klarer å gjøre noe produktivt med ballen.

Og jeg er i år som i fjor bekymret for at det er for få målfarlige spillere i troppen. Løkberg (!) er kanskje vår mest giftige indreløper.... Forhåpentligvis melder Yazbek seg på. Og så håper jeg vi får se D'Agostino (og Austbø) på høyrekanten. Vi trenger flere "angrepsspillere" og avsluttere på banen. Noen som går på mål. Svendsen har også potensiale til å være det, men det virker som det er noe forknytt der, dessverre.
Sist redigert av kaffi den lør mar 25, 2023 7:37 pm, redigert 1 gang totalt.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fotballidiot skrev: lør mar 25, 2023 7:30 pm
HNilsen skrev: lør mar 25, 2023 7:21 pm Jeg har argumentert for at det ikke er trenernes feil at sportslig suksess uteblir. Nå er jeg i tvil. Selv med mange gode spillere ute, så tenker jeg at Viking stilte med et godt nok lag til å unngå å tape med så store sifre som i går. Det er skandaløst å se hvor enkelt det er å score på Viking!
Ble også mer i tvil etter gårsdagens fadese, men ingen poeng tapt enda.

Må gjøres noe med den defansive strukturen slik at vi ikke er så sårbare selv med de beste ute. Vi har slitt veldig med overgangsspill imot og å ta ut motstanderen i feltet. Både på dødball og innlegg i spill blir det for ofte tellefeil.
Det er nettopp det defensive som bekymrer meg, fordi jeg tenker det er noe en trener kan gjøre noe med. Nei, kjenner jeg er skeptisk! Nå har Vikings ledelse gått mot mine pessimistiske spådommer og faktisk hentet flere gode spillere som forsterker laget. Det burde vise bedre igjen resultatmessig. Viking er alt for ujevne målt opp mot den stallen trenerne disponerer nå.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Jada, tunge forfall, men det forklarer ikke hvorfor en jevn kamp ender med stortap. Er det strukturen det er noe galt med? For svake backer? Konsentrasjonsutfordringer? "Personlig feil"-rate i norgestoppen?
Nøyaktig hva som er feil har jeg desverre ikke kompetansen til å kunne konkludere med.

Det som er sikkert er at det er utrolig lett å score på oss. Vet ikke hvor mange ganger motstanderen satt sin første mulighet mot oss i fjor ( det var ikke få). Overgangsspill imot har vært noe av det vi har slitt med, men ikke kun det.

Vi har heller ikke keepere som framstår som matchvinner.

Finner ikke trenerne nøkkelen og løsningen på det kan det bli en ny vanskelig sesong.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Kan muligens være noe som først skjer på midtbanen? Hvis det mangler både samhandling og forflytningsevne der så er det svært vanskelig å lykkes med et offensivt press som jo er blitt så moderne. Det andre er om man mister ballen for lett og for fort. Overgangene kommer og stopperne blir litt for ofte isolert og alene.

Kjenner det litt igjen fra de samme problemene mitt lag i England har hatt. Altfor lette å score på der også. Selv med en enorm keeper.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»