Viking FK

Svar
Jesman

Re: Viking FK

Legg inn av Jesman »

Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 11:57 pm
Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:29 pm
Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 10:24 pm

Og så? Hadde spilleren lagt seg flat hadde dette uansett gått over fortere. Uten Hegre sine idiotiske uttalelser hadde ikke det intervjuet vært en sak heller.

Du må gjerne tenke det er hipp som happ hvordan de involverte uttaler seg i slike saker, men da er vi uenige om det.
Jeg har ikke støttet uttalelsene til de to, bare for å understreke det. Men antall saker her hadde antakelig vært det samme uansett og det synes jeg er fryktelig overdrevet. En sak der de forteller om det med sitater fra Gunnarsson og klubben ved Nevland er greit nok. I samme sak kunne de hatt med sitat fra NFF om det kan få konsekvenser. Det hadde holdt. Blir nesten en parodi når de i saken med Jerv viser sjansen der skuddet går i nettveggen og antyder at det hadde gått inn hvis målet hadde stått rett. Målet ble flyttet 10 cm, ikke en meter.
Enig i at det blir en parodi. Men hadde Gunnarsson lagt seg flat og Hegre holdt kjeften sin så hadde folk i langt større grad trukket på skuldrene, tror nå jeg. En angrende synder mottas alltid bedre enn en snok som forsøker å snu seg unna.

For min egen del synes jeg dette er en ripe i lakken for Viking. Jeg synes de har håndtert saken dårlig. Nå vil antageligvis ikke SA gi seg med det første heller.
Gunnarsson og Hegre har uttalt seg dårlig, mens Nevland sa vel tidlig på vegne av Viking at dette ikke ser bra ut, og at det skal opphøre. Gunnarsson selv sa jo også at han ikke kommer til å gjøre det mer. Jeg vet ikke hva mer man kan gjøre.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Jesman skrev: tor jun 02, 2022 12:04 am Gunnarsson og Hegre har uttalt seg dårlig, mens Nevland sa vel tidlig på vegne av Viking at dette ikke ser bra ut, og at det skal opphøre. Gunnarsson selv sa jo også at han ikke kommer til å gjøre det mer. Jeg vet ikke hva mer man kan gjøre.
Nevland svarte ok. Gunnarsson kommer med masse vas om at dette kun er et rituale og ikke noe forsøk på å jukse. Han sa også at han regnet med å få beskjed av dommerne dersom dette ikke var lov, men man ser jo at han helt bevisst venter til etter dommerne har inspisert målene. Jeg begynner å lure på om du i det hele tatt har lest hans kommentarer når du oppsummerer det slik.

Dette er helt åpenbart et forsøk på å jukse. Det kunne han bare innrømmet og lagt seg flat for. Når han ikke er moden nok til det burde Hegre gjort det for ham. «Slikt skal vi ikke holde på med i Viking» ville jeg hørt.

Edit: Ingve Bøe oppsummerer det fint:

For å legge ballen død fra min side kommer fasiten her: Det skal ikke tukles med størrelsen på målene, ferdig snakket! Mitt Viking-lag skal holde seg for gode for slikt juks og fanteri. Det er bare å legge seg flat og slutte med teite bortforklaringer som faller på egen urimelighet.


Jesman

Legg inn av Jesman »

Vikingen skrev: tor jun 02, 2022 12:11 am
Jesman skrev: tor jun 02, 2022 12:04 am Gunnarsson og Hegre har uttalt seg dårlig, mens Nevland sa vel tidlig på vegne av Viking at dette ikke ser bra ut, og at det skal opphøre. Gunnarsson selv sa jo også at han ikke kommer til å gjøre det mer. Jeg vet ikke hva mer man kan gjøre.
Nevland svarte ok. Gunnarsson kommer med masse vas om at dette kun er et rituale og ikke noe forsøk på å jukse. Han sa også at han regnet med å få beskjed av dommerne dersom dette ikke var lov, men man ser jo at han helt bevisst venter til etter dommerne har inspisert målene. Jeg begynner å lure på om du i det hele tatt har lest hans kommentarer når du oppsummerer det slik.

Dette er helt åpenbart et forsøk på å jukse. Det kunne han bare innrømmet og lagt seg flat for. Når han ikke er moden nok til det burde Hegre gjort det for ham. «Slikt skal vi ikke holde på med i Viking» ville jeg hørt.

Edit: Ingve Bøe oppsummerer det fint:

For å legge ballen død fra min side kommer fasiten her: Det skal ikke tukles med størrelsen på målene, ferdig snakket! Mitt Viking-lag skal holde seg for gode for slikt juks og fanteri. Det er bare å legge seg flat og slutte med teite bortforklaringer som faller på egen urimelighet.

Jeg skrev jo at både Gunnarsson og Hegre har uttalt seg dårlig i saken. Gunnarsson la også til at han kommer til å slutte. Men jeg skjønner fremdeles ikke hva mer du mener Viking burde gjøre. Nevland er jo klokkeklar på at denne oppførselen ikke aksepteres og at den skal opphøre.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 11:53 pm
DuncanE skrev: ons jun 01, 2022 10:59 pm
Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:20 pm

Jeg for min del er mest bitter over scoringen i nest siste runde i 2006 som fort kunne sendt Viking ned en divisjon. Da Koppinen dro i armen på Asper da han skulle kaste ut sånn at han mistet den og Strand scoret enkelt i åpent mål.

Og sånn ellers, så kan vi nok finne episoder både her og der når det gjelder RBK også i årenes løp.
Pelu-saken nå 14 år siden, denne 16 år. Godt du smeller i bordet slike relevante eksempler. Og, som tidligere nevnt, dette gir jo naturligvis Viking all mulig legitimitet i nåtid til sette alle historiens shady saker regelmessig i skyggen ...nå snart en generasjon etter.
Det gjør det selvsagt ikke. Men det gjør at vi ikke trenger å ta kritikk fra trøndere. :)
En generasjon senere? Uansett oppleves du i denne siste saken som en av de som står oppreist og er tydeligst i kritikk av egen spiller og keepertrener. Like greit ;)

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Jesman skrev: tor jun 02, 2022 12:26 am Jeg skrev jo at både Gunnarsson og Hegre har uttalt seg dårlig i saken. Gunnarsson la også til at han kommer til å slutte. Men jeg skjønner fremdeles ikke hva mer du mener Viking burde gjøre. Nevland er jo klokkeklar på at denne oppførselen ikke aksepteres og at den skal opphøre.
Klokkeklar og klokkeklar.

Jeg vet ikke hva det ser ut som, men det ser i alle fall ikke bra ut. Det er vanskelig for meg å si hva som er et ritual eller ikke, men dette er jo et ritual han ikke kan gjøre dersom det endrer størrelsen på målet. Det går jo ikke, svarer Nevland.

Han vet veldig godt hva det ser ut som, tenker jeg. Men han sier også at dette er noe de skal snakke med keeperen og få ham til å slutte med. Det er bra.

Gunnarsson sin uttalelse er helt håpløs. Alt han sier er feil. Han later jo som at han ikke er klar over at stolpene flytter seg og at dette var noe han ble gjort kjent med nå. Er det virkelig noen som kjøper dette?

Jeg mener Viking burde si at de har tatt en runde internt, og at alle er enige i at det ikke er slik Viking ønsker å fremstå. Viking skal ikke jukse.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Denne saken er virkelig blitt altfor stor. Herlighet. Gunnarson er ferdig med det der nå. Sånn. Gå videre. Dr har hatt null konsekvenser. Virkelig ingen. Og hadde neppe fått det heller. La oss ta ekte problemer nå. Som Vikings manglende evne til å skape noe ordentlig saftig i det siste.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

eppaen skrev: tor jun 02, 2022 11:02 pm Denne saken er virkelig blitt altfor stor. Herlighet. Gunnarson er ferdig med det der nå. Sånn. Gå videre. Dr har hatt null konsekvenser. Virkelig ingen. Og hadde neppe fått det heller. La oss ta ekte problemer nå. Som Vikings manglende evne til å skape noe ordentlig saftig i det siste.
Så enig, så enig.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Nærmer seg Europa-trekning. Ser ut som Viking ender opp som høyest rangert av de useedede klubbene. Tilfeldigheter avgjorde.

https://www.norskfotball.com/blogg/euro ... -og-viking

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Magnus Rugland Ree har sluppet inn 2 enkle? mål mot Serbia. Det første er innlegg, skudd som går over han og inn i det lengste hjørne. Bør nå det synes jeg. Det andre er en hard markerer i det lengste hjørnet fra kanten av 16 mtr. Ser enkelt ut på en 14 tommers. Karlsbakk er spiss. Norge må vinne for å gå til EM.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Det er nå solgt 550 bortebilletter til Haugesundkampen. Er 800 tilgjengelige. Felt O reiser opp med ms Sandnes. Blir kjekt. Med musikk og drikke så blir nok det kjekt. Har selv 2 billetter. Fkh har solgt 3000 og tror på fullt hus. Satser på god kamp og Vikingseier.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Hadde vært kjekt om det ble satt inn en ekstra supporterbåt opp. Men det hørest vel ikke slik ut?

Jeg ser at båtforbindelsen mellom Stavanger og Haugesund ble avviklet for endel år siden. Det var jeg ikke klar over.

Da står det mellom bil og kystbussen. Tipper det blir bilen opp da.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Stakkars Brauten som møter Brekalo i kveld.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Kan bli en interessant duell.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

kaffi skrev: tor jun 09, 2022 7:33 pm Stakkars Brauten som møter Brekalo i kveld.
Hans tredje landskamp og første kamp som ikke er treningsmatch. Blir ekstra kjekt å følge med på.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: tor jun 09, 2022 7:43 pm Kan bli en interessant duell.
Kunne vært interessant om Berisha fikk en omgang mot Brekalo

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: tor jun 09, 2022 8:42 pm
Nevi skrev: tor jun 09, 2022 7:43 pm Kan bli en interessant duell.
Kunne vært interessant om Berisha fikk en omgang mot Brekalo
Det hadde det vært ja.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Fin start av Brekalo.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Haaland er plassert godt nede i lomma hos Brekalo.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: tor jun 09, 2022 9:31 pm Haaland er plassert godt nede i lomma hos Brekalo.
Håper Norge vinner, men også at Brekalo spiller veldig bra. Verdien bare stiger hvis han spiller bra mot Haaland.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: tor jun 09, 2022 9:41 pm
Nevi skrev: tor jun 09, 2022 9:31 pm Haaland er plassert godt nede i lomma hos Brekalo.
Håper Norge vinner, men også at Brekalo spiller veldig bra. Verdien bare stiger hvis han spiller bra mot Haaland.
Han har hatt to dueller med Haaland og vunnet begge. Tipper verdien er 20mill nå😊

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Brekalo var solid. Viking har en forsvarsspiller av høy klasse. Norge fikk ikke til en dritt når han spilte

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: tor jun 09, 2022 9:44 pm
TAdams6 skrev: tor jun 09, 2022 9:41 pm
Nevi skrev: tor jun 09, 2022 9:31 pm Haaland er plassert godt nede i lomma hos Brekalo.
Håper Norge vinner, men også at Brekalo spiller veldig bra. Verdien bare stiger hvis han spiller bra mot Haaland.
Han har hatt to dueller med Haaland og vunnet begge. Tipper verdien er 20mill nå😊
Skuffende av Norge, imponerende av Brekalo.

20 mill bør ikke være problem nå. Europa spill så kan vi kanskje doble den summen etterhvert.
Veldig imponert over at vi greide å hente Brekalo

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gunnarson fikk forresten sin debut på landslaget i går. Treningskamp borte mot San-Marino der Island vant 1-0.

Ellers spiller U-21 landslaget en veldig viktig kamp kl 17 i ettermiddag borte mot Finland. Regner med at Sebulonsen starter på høyrebacken.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Skal ikke Viking møte Ulf til treningskamp i dag? Finner ingenting verken på Aftenbladet eller Vikings hjemmeside. Er det mulig å se kampen på stream?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vikingen skrev: lør jun 11, 2022 12:48 pm Skal ikke Viking møte Ulf til treningskamp i dag? Finner ingenting verken på Aftenbladet eller Vikings hjemmeside. Er det mulig å se kampen på stream?
Kampen starter kl 15 ja. 2×30 minutter.
Vises på direktesport. Men trodde aftenbladet skulle vise kampen med klarer ikke å lese noe mer om det nå.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Tenkte at landslagspausen gjorde at Tripic skulle være tilbake til neste kamp.
Men står i SA at det fortsatt er usikkerhet rundt Tripic. Han var ikke med på treninga på torsdag.
Derimot er Torsteinbø på vei tilbake igjen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: lør jun 11, 2022 12:57 pm Tenkte at landslagspausen gjorde at Tripic skulle være tilbake til neste kamp.
Men står i SA at det fortsatt er usikkerhet rundt Tripic. Han var ikke med på treninga på torsdag.
Derimot er Torsteinbø på vei tilbake igjen.
Enda verre er et Brekalo måtte av med strekk i låret mot Norge. Han sier i SA at dette var noe han slet med allerede inn i landslagssamlingen.

Edit: Enda verre enn at Tripic ikke er tilbake er det vel ikke..

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

2-0 til Ulf etter 30 min. Riktignok stiller vi reservepreget, men ingen som legger inn en søknad for å spille på søndag.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vikingen skrev: lør jun 11, 2022 3:29 pm 2-0 til Ulf etter 30 min. Riktignok stiller vi reservepreget, men ingen som legger inn en søknad for å spille på søndag.
Nå ser jeg ikke kampen, men virker skuffende ut fra kampreferatet. Både Bjørshol, Yanni, Kabran, Fridjonsson, Pattynama og tildels Karlsbakk og Vevatne kjemper jo en knallhard kamp for å være på serielaget. Og Karlsbakk ut med skade.

Jeg tror uansett ikke at denne kampen betyr noe særlig mer enn å la spillerne kjenne på det å spille kamp igjen. Viktigste er en gjennomkjøring og å unngå skader. Vi har fått til halvparten, så terningkast 3 så langt.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Sandnes Ulf spiller med noenlunde toppet lag?
Er vel kanskje ikke så veldig uventa at det kan bli litt problemer når Viking stiller med dette laget, mot et ganske ok Obos-lag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»