Aldersbestemte landslag

Svar
mogandisu
Innlegg: 1501

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av mogandisu »

G18 landslagstropp (2005), inndelt på lagdel

Martin Børsheim - Brann
Magnus Brondbo - Bodø/Glimt

Håkon Røsten - Rosenborg
Rasmus Holten - Brann
Ethan Amundsen-Day - FC København
Sebastian Berntsen - Aalesund
Aleksander Andresen - Stabæk
Casper Glenna - Odd
Anders Børset - Molde
Filip Loftesnes-Bjune - Sandefjord

Eivind Fauske Helland - Brann
Kristoffer Steinset - Sogndal
Jens Hjertø Dahl - Tromsø
Petter Hokstad - Eidsvold Turn
Henrik Molvær Melland - Aalesund
Andreas Eikrem Myklebust - Molde
Runar Norheim - Tromsø

Alexander Gurendal - Valencia
Sindre Walle Egeli - Nordsjælland
Edvin Austbø - Viking
Benjamin Thoresen Faraas - HamKam
Bork Bang-Kittelsen - Odd

Spennende tropp. Mest spennende er at Anders Børset og Sindre Walle Egeli er flyttet opp fra 2006 kullet til 2005 på denne samlingen etter at det ikke ble noe mesterskap på dem. Odd kometen Bork Bang-Kittelsen som har kommet ut fra intet til scoring og start i Eliteserien er også tatt ut til sin aller første landslagssamling.
Jens Hjertø Dahl i Tromsø er en spiller jeg synes er spennende, god fysikk, boks til boks midtbanespiller som scorte 2 mål i går for Tromsø i 1. runde i cupen.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tor mai 25, 2023 1:05 pm G18 landslagstropp (2005), inndelt på lagdel

Martin Børsheim - Brann
Magnus Brondbo - Bodø/Glimt

Håkon Røsten - Rosenborg
Rasmus Holten - Brann
Ethan Amundsen-Day - FC København
Sebastian Berntsen - Aalesund
Aleksander Andresen - Stabæk
Casper Glenna - Odd
Anders Børset - Molde
Filip Loftesnes-Bjune - Sandefjord

Eivind Fauske Helland - Brann
Kristoffer Steinset - Sogndal
Jens Hjertø Dahl - Tromsø
Petter Hokstad - Eidsvold Turn
Henrik Molvær Melland - Aalesund
Andreas Eikrem Myklebust - Molde
Runar Norheim - Tromsø

Alexander Gurendal - Valencia
Sindre Walle Egeli - Nordsjælland
Edvin Austbø - Viking
Benjamin Thoresen Faraas - HamKam
Bork Bang-Kittelsen - Odd

Spennende tropp. Mest spennende er at Anders Børset og Sindre Walle Egeli er flyttet opp fra 2006 kullet til 2005 på denne samlingen etter at det ikke ble noe mesterskap på dem. Odd kometen Bork Bang-Kittelsen som har kommet ut fra intet til scoring og start i Eliteserien er også tatt ut til sin aller første landslagssamling.
Jens Hjertø Dahl i Tromsø er en spiller jeg synes er spennende, god fysikk, boks til boks midtbanespiller som scorte 2 mål i går for Tromsø i 1. runde i cupen.
Ser for meg at en god del flere blir flytta opp etter sommeren. At Nypan ikke er med her tyder kanskje på at han allerede er tiltenkt en plass i u19-em-troppen i sommer. Regner med at han er med denne årgangen etter sommeren.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kakebart skrev: tor mai 25, 2023 1:30 pm
mogandisu skrev: tor mai 25, 2023 1:05 pm
► Show Spoiler
Ser for meg at en god del flere blir flytta opp etter sommeren. At Nypan ikke er med her tyder kanskje på at han allerede er tiltenkt en plass i u19-em-troppen i sommer. Regner med at han er med denne årgangen etter sommeren.
Tenker det samme om Nypan. Han og Egeli som er lengst fremme av 06 gutta, så når Egeli er med her vil jeg tippe Nypan er tiltenkt en plass i U19 EM troppen. Spesielt mtp at midtbaneutvalget til dette kullet ikke er det aller sterkeste imo. Nypan har jo mer spilletid på øverste nivå enn samtlige midtbanespillere her utenom Norheim.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

G 18
Kampene spilles slik:

9. juni: Norge - England
11. juni: Norge – Portugal
13. juni: Norge - Australia

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

U21 troppen til EM tas ut kommende onsdag 31. mai kl. 14

aderyn

Legg inn av aderyn »

Så med kun få dager igjen til uttaket, hvordan tror vi U21 troppen vil se ut? Vet fortsatt ikke helt hvor mange mann som skal med. Så England tok med 24 (Inkl 4 keepere) i sitt tidlige uttak. Så setter bare opp 23 her etter hvordan jeg tror Smerud vil ta ut troppen, ikke nødvendigvis det jeg selv håper på.

Keepere
Kristoffer Klaesson - Leeds
Mads Hedenstad - Lillestrøm
Magnus Sjøeng - Vålerenga

Forsvar
Warren Kamanzi - Toulouse
Sebastian Sebulonsen - Brøndby
Jesper Daland - Cercle Brugge
Leo Hjelde - Leeds
Henrik Heggheim - Vålerenga
Colin Rösler - Mjällby AIF
David Møller Wolfe - Brann
Isak Dybvik Määttä - Groningen

Midtbane
Sivert Mannsverk - Molde
Hugo Vetlesen - Bodø/Glimt
Johan Hove - Groningen
Kristian Arnstad - Anderlecht
Christos Zafeiris - Slavia Praha
Joshua Kitolano - Sparta Rotterdam

Angrep
Jørgen Strand Larsen* - Celta Vigo
Erik Botheim - Salernitana
Noah Holm - Stade Reims
Osame Sahraoui - Heerenveen
Oscar Bobb - Man City U23
Emil Ceide - Sassuolo

* Forbeholdt at Strand Larsen velges for U21 EM og ikke er med i A-landslagstroppen

Kommentar

Keepere: Bankers trio det her så lenge det ikke blir skader. Torkildsen eneste som kunne utfordret men kommer ikke med over Sjøeng nå.

Forsvar: Begge HB bankers, samt 3 første stopperne og Wolfe. Oppegård vært skadet og ikke spilt på 2 måneder, vet ikke hva status er nå men tipper han vrakes uansett pga manglende kampform, så gir Määttä den plassen selv med en svak sesong. Edh kan potensielt også vikariere på VB. Dessverre vært for mye skadet til å kunne kjempe om en HB plass tror jeg. Siste stopperplassen også up for grabs. Tar Rösler nå pga mye spilletid for et formlag i Allsvenskan, og han har vært med på U21 før. Kiil Olsen lite spilletid i Enga, samme med de fleste andre utfordrene som Kolskogen, Skjærvik og Pignatel Jenssen. Også mulig Smerud dropper en backplass (Määttä) for å få inn en ekstra mann lengrer fremme, ikke alltid man velger dobbel dekning på begge backer på aldersbestemt. Kamanzi kan jo dekke begge, samt at Hjelde kan gå ut på venstre om absolutt nødvendig.

Midtbane: Tøff konkurranse her men føler meg relativt trygg på at alle 6 kommer med. Hove ville normalt kunne diskuteres men en Smerud favoritt som har vært med hele kvalikken. Askildsen med en del spilletid i Serie A vurderes nok men ser ikke helt hvem han skal danke ut. Arnstad også vært god når han har fått sjansen på U21.

Angrep: JSL og Botheim bankers om førstnevte tas med til EM og ikke på A-landslaget. Tror også en tredje spiss tas med siden Smerud foretrekker 4-4-2. Noah Holm bør ikke være med pga manglende spilletid men vet alle hvor mye Smerud elsker han. Jatta kan kanskje være en outsider om han går mer for en formspiss. Sahraoui, Bobb og Ceide bør være ganske bankers på kanten i og med at Nusa og Schjelderup sannsynligvis spiller U19 EM. Evjen eller Mvuka kan kanskje komme med.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Det vil i såfall bety at disse ikke kommer med i U-21 troppen

Karlsbakk, Jørgensen Odin Holm, Oppegård, Østrem, Mikkelsen, Jatta, Kolskogen, Tobias Christensen
Markus Solbakken, Evjen, Askildsen, Jensen, Kiil Olsen,Sjelderup, Nusa, Mvuka, Dahl

Vil nesten overraske meg om ikke det blir litt typevalg og at gamle travere vil prioriteres.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Fornuftig tropp det der. Men Määttä skal ikke med. Skal man ha med en back til så blir det Oppegård. Men Smerud kommer til å bruke Hjelde som venstreback og da trenger vi ikke en back til. En stopper til kan være aktuelt, men tror det heller blir en midtbane til. Evjen har også spilt venstreback tidligere og jeg tror Evjen som venstreback vikar er bedre enn Määttä om drt virkelig skulle knipe.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Legger også her mitt forslag til troppen jeg tror Smerud kommer til å ta ut, altså ikke hva jeg hadde valgt selv. 23 mann, 3 keepere og 4-2-2-2 forventet formasjon.

KeeperHøyrebackMidtstopperVenstrebackMidtbaneVingSpiss
KlaessonSebulonsenDalandWolfeVetlesen*OsameStrand Larsen*
MHCKamanziHeggheimHjeldeHoveBobbBotheim
SjøengRöslerMannsverkEvjen
Kiil OlsenZafeirisCeide
Arnstad
Kitolano
Kommentar:
Keeper: Klaesson og MHC veldig safe. Sjøeng kommer nok med som står fast for VIF.

Høyreback: Sebulonsen er Smerud sitt førstevalg her, Kamanzi bør etter alle solemerker komme med. Fortsatt litt gøy at Holmgren Pedersen faktisk kunne vært med her. Han føles mye eldre ut siden han har vært med A landslaget så "lenge".

Midtstopper: Daland og Heggheim er førstevalg, Rösler har vært tatt ut før og kommer nok med pga mye spilletid i Sverige. Tror også Kiil Olsen sniker seg med siden Smerud virker å vurdere Hjelde som ren venstreback.

Venstreback: Med Oppegård skadet og antatt ute så tror jeg faktisk Hjelde er Smerud sin foretrukne venstreback, og så tas Wolfe ut som et offensivt våpen i storform. Om Oppegård hadde vært skadefri er jeg faktisk veldig usikker på om Wolfe hadde kommet med, til tross for at Ståle virker å like han veldig godt.

Sentral midtbane: Ja det er ganske mange spillere her, men er det en ting vi vet om Smerud er det at han liker sentrale midtbanespillere og bruker gjerne et sted mellom 2-5 midtbanespillere i en startelver.

Ving: Føler denne er ganske safe. Tobias Christensen kan selvfølgelig snike seg inn på bekostning av noen, men håper ikke det skjer. Men ville ikke overrasket meg altfor mye om Smerud tar han inn som en av "sine gutter".

Spiss: Antar Strand Larsen får lov til å være her, men det er ikke sikkert. Da tror jeg Noah Holm kommer inn, men tror ikke han har hatt nok spilletid til å kunne komme med.

Vetlesen og Strand Larsen kan hende at blir tatt ut på A landslaget, og da vil jeg tro erstatterne er Tobias Christensen og Noah Hom.
Antar alle på 04 og yngre vil komme med på G19 EM, som Schjelderup og Nusa. De har uansett ikke spilt nok til å konkurrere ut noen av de andre i troppen i mine øyne.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Jeg tenker at U 21 gjerne kan få Strand Larsen, hvis A laget kan få Osame.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: søn mai 28, 2023 6:35 pm Jeg tenker at U 21 gjerne kan få Strand Larsen, hvis A laget kan få Osame.
Tenker u21 kan ha begge, så kan de få spille med Oscar Bobb.


netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Interessert skrev: søn mai 28, 2023 6:35 pm Jeg tenker at U 21 gjerne kan få Strand Larsen, hvis A laget kan få Osame.
Ikke usannsynlig at et par mann flyttes ned til U21 etter skottlandkampen og da rekker åpningskampen mot Sveits.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Uten at jeg vet hvordan Tobias Christensen har gjort i utlandet siden han forlot Vålerenga
tror jeg han kommer inn i U-21 EM troppen.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Big George skrev: tir mai 30, 2023 1:01 am Uten at jeg vet hvordan Tobias Christensen har gjort i utlandet siden han forlot Vålerenga
tror jeg han kommer inn i U-21 EM troppen.
Ikke at jeg har sett han spille men benket siste 3 kampene for et Fehérvár som har slitt voldsomt i Ungarn, var svært nære å rykke ned til nivå 2.

Ser derfor ingen grunn til at han skal inn i EM troppen. Spesielt når vi har spillere som Askildsen som startet i Serie A i går som kun banker på døra og ikke er garantert plass i troppen.

Ganske mange mann jeg vil ha inn foran Christensen. Men han er jo en Smerud favoritt så det ville ikke overrasket meg helt heller.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »



Sahraoui fortsetter i hvert fall storspillet i Nederland.
Hadde vært en spennende spiller å kaste inn hvis det butter imot for a-landslaget.
Han er i hvert fall alt for god for benken til Smerud

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: tir mai 30, 2023 11:31 am

Sahraoui fortsetter i hvert fall storspillet i Nederland.
Hadde vært en spennende spiller å kaste inn hvis det butter imot for a-landslaget.
Han er i hvert fall alt for god for benken til Smerud
Burde jo egentlig være det naturlige valget på venstre i 442-dobbel 6, som Smerud spiller, når Nusa og Schjelderup ikke har krevd plassen enda. Sahraoui på venstre og Bobb på høyre hadde vært naturlige valg. MEn vi må vel ha noen sentrale midtbanespillere.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Sentrale midtbanespillere på kantene og to tunge spisser.
Samtidig som han har stått for en spillende stil i sine år som trener….
Har null tro på suksess i EM, men vi kan håpe på at de beste spillerne får vist seg frem. Tror Bobb har best sjanse til det.

En joker er Strand Larsen. Synes han har vært veldig bra på U21 og passer stilen(e) til Smerud.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Dessverre tror jeg Norgesfoot er inne på mye

"Sentrale midtbanespillere på kantene og to tunge spisser."

Jaja onsdag kommer troppen har jeg lest.
Troppen og hvorvidt kampene vises på tv eller nett, det bør vi få vite

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: ons mai 31, 2023 4:30 am Dessverre tror jeg Norgesfoot er inne på mye

"Sentrale midtbanespillere på kantene og to tunge spisser."

Jaja onsdag kommer troppen har jeg lest.
Troppen og hvorvidt kampene vises på tv eller nett, det bør vi få vite
I forrige kamp gikk vi for 5 sentrale midtbanespillere, så da var det bare plass til én tung spiss.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Onsdag klokken 14.00 presenterer U21-landslagstrener Leif Gunnar Smerud troppen som skal representere Norge i EM i Romania og Georgia

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

G16-landslagstrener Bjørn Johansen har tatt ut troppen til privatlandskampene mot Polen 13. og 15. juni:

Mads Eikrem Myklebust - Molde
Isak Jønvik Holmen - Rosenborg
Teo Emanuel Hindenes Ingilæ - Alta
Fillip Jenssen Riise - Stabæk
Morten Lysakerrud - Tromsø
Jesper Nerhus Eikrem - Brann
Sean Lucian Nilsen Modebe - Ull/Kisa
Jonathan Vonheim Norbye - Alta
Hans Torjus Stykket Gampedalen - Notodden
Eirik Erstad Nyland - Kristiansund
Sebastian Olderheim - Stabæk
Joachim Prent Eckbo - KFUM
Markus Lennart Seim-Monsen - Stabæk
Matias Sekkingstad Johansson - Brann
Isak Sjong - Bodø/Glimt
Andre Stavås Skistad - Strømsgodset
Håkon Singsdal Volden - Rosenborg
Liam Christopher West -Fredrikstad
Oscar Spiten Nysæter - Stabæk
Julian Lægreid - Brann

Kampprogram
13. juni: Polen - Norge, Stadion Miejski
15. juni: Polen - Norge, Arena Zagan

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Bare noen få minutter til vi får vite om Tobias Christensen sniker seg foran noen bedre spillere på Smerud sin "god-liste".

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Kult at de kjører en pressekonferanse med u21-troppen. Ikke ofte NFF prøver å gjøre noe ekstra ut av u-landslag.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Enig, liker veldig godt at de gjør dette på skikkelig måte. U21 skal ha ganske høy status.
Hadde ikke vært meg i mot om de gjorde det samme med G19 troppen til EM også.

Tross alt ikke bare-bare med mesterskap på det nivået.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Oisann. Overraskelse på keeperplass. Rasmus Sandberg foran Magnus Sjøeng.

Edit: mest sannsynlig Vålerenga som stopper Sjøeng.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Arnstad vraket?

Joshua Kitolano og Seedy Jatta backups for Vetlesen og Strand Larsen.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Christensen over Kitolano og Arnstad ja. Merkelig opplegg, men vet jo at Smerud elsker fyren.

Gøy at Nusa er med da.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Arnstad er det store navnet som mangler her. Solbakken og Christensen kom seg med.

Kjedelig for u19 at Nusa er flytta opp. Men spennende for U21...

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Mitt opprinnelige tips:
KeeperHøyrebackMidtstopperVenstrebackMidtbaneVingSpiss
KlaessonSebulonsenDalandWolfeVetlesen*OsameStrand Larsen*
MHCKamanziHeggheimHjeldeHoveBobbBotheim
SjøengRöslerMannsverkEvjen
Kiil OlsenZafeirisCeide
Arnstad
Kitolano
Hadde 4 feil såvidt jeg kan se, om vi kun tar de som er med i den "ordentlige" troppen.

Feil:
Magnus Sjøeng -> Rasmus Sandberg
Aaron Kiil Olsen -> Tobias Christensen
Kristian Arnstad -> Antonio Nusa
Joshua Kitolano -> Markus Solbakken

Kommentar:
Helt utrolig at man tar med Christensen foran Kitolano eller Arnstad. Faktisk helt uforståelig.
Synes også man kunne latt G19 få ha Antonio Nusa, hvor han virkelig hadde vært den store stjernen på laget.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons mai 31, 2023 2:10 pm Mitt opprinnelige tips:
KeeperHøyrebackMidtstopperVenstrebackMidtbaneVingSpiss
KlaessonSebulonsenDalandWolfeVetlesen*OsameStrand Larsen*
MHCKamanziHeggheimHjeldeHoveBobbBotheim
SjøengRöslerMannsverkEvjen
Kiil OlsenZafeirisCeide
Arnstad
Kitolano
Hadde 4 feil såvidt jeg kan se, om vi kun tar de som er med i den "ordentlige" troppen.

Feil:
Magnus Sjøeng -> Rasmus Sandberg
Aaron Kiil Olsen -> Tobias Christensen
Kristian Arnstad -> Antonio Nusa
Joshua Kitolano -> Markus Solbakken

Kommentar:
Helt utrolig at man tar med Christensen foran Kitolano eller Arnstad. Faktisk helt uforståelig.
Synes også man kunne latt G19 få ha Antonio Nusa, hvor han virkelig hadde vært den store stjernen på laget.
Enig, Nusa passer dårlig inn i formasjonen og stilen Smerud har brukt. Kunne latt han herje i u19 og bli med på u21 etter sommeren når Jalland kommer inn med et mer passende system.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»