Aldersbestemte landslag

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av Big George »

Norges U-20 Sandvik ,Jensen Wolfe, Opsahl, Østrem, Holm, Jørgensen, Aasgård, Gulliksen. Mugisha. Nordås innbyttere som kom inn Sjøvold Fiabema, Jatta, Løvik
ubenyttet Torkildsen, Skaret, Emilsen, Dahl, Therkelsen

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Brann melder på Twitter at David Møller Wolfe hentes ned til Spania og U21 troppen i dag, og reiser dermed fra U20.
Usikker på hvem som er skadet på U21 i det var jo få backer tatt ut i utgangspunktet denne gangen.

Champis

Legg inn av Champis »

Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive det, men tok det her. Dette er noe av det mest sjanseløse jeg har lest:

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -modningen

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Champis skrev: fre mar 24, 2023 6:44 pm Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive det, men tok det her. Dette er noe av det mest sjanseløse jeg har lest:

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -modningen
Gode poenger. Kunne fort vært bare ulik modning som var grunnen til at Ødegaard herja i Tippeligaen som 15-åring. Umulig å se om han kunne bli brukbar i fotball da.

Veldig pussig at nesten alle på a-landslaget har spilt g16-landslagsfotball!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Jeg så Martin Ødegaard spille Vålerenga-Strømsgodset som 15 åring og han var veldig voksen rent fysisk.

Champis

Legg inn av Champis »

Kakebart skrev: fre mar 24, 2023 10:20 pm
Champis skrev: fre mar 24, 2023 6:44 pm Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive det, men tok det her. Dette er noe av det mest sjanseløse jeg har lest:

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -modningen
Gode poenger. Kunne fort vært bare ulik modning som var grunnen til at Ødegaard herja i Tippeligaen som 15-åring. Umulig å se om han kunne bli brukbar i fotball da.

Veldig pussig at nesten alle på a-landslaget har spilt g16-landslagsfotball!

Jeg fatter heller ikke hvor han henter «faktaen» sin fra. Det er langt mer enn 1 av 15 000 barn som blir toppidrettsutøvere. Ett kull består av ca. 50 000 barn i Norge. Og bare i fotballen blir det minst 20-40 spillere på toppnivå i hvert kull! Så antall toppidrettsutøvere pr. kull må være minst 100-200 stk! I så fall snakker vi om at hvert fall hvert 500. barn blir toppidrettsutøver! Og hvis man da tenker på hvor få som driver med ordentlig satsing på idretten sin, så er det sikkert minst 1 av 100 som blir det - sikkert flere også!

Helt merkelig at disse folka skal få lov å komme med sånne latterlige påstander, og det er langt fra første gangen! De bruker feil tall hele tiden, og skjønner ikke selv hvor ekstremt de bommer.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Endringer på U-21

Oppegård forfall Wolfe inn
Noah Holm forfall Daniel Karlsbakk inn

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

25. mars:

13.00: G18 Sverige – Norge, Marbella Football Center
18.00: G17 Norge – Slovenia, Fredrikstad stadion (EM-kvalifisering)
18.00: G19 Frankrike – Norge, Stade De La Soource (EM-kvalifisering)
18.00: U21 Nederland – Norge, Pinatar Arena
20.45: A-herrer Spania – Norge, La Rosaleda Stadium (EM-kvalifisering)

Ross

Legg inn av Ross »

Big George skrev: fre mar 24, 2023 10:48 pm Jeg så Martin Ødegaard spille Vålerenga-Strømsgodset som 15 åring og han var veldig voksen rent fysisk.
Dette stemmer på ingen måte

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Champis skrev: fre mar 24, 2023 11:56 pm
Kakebart skrev: fre mar 24, 2023 10:20 pm
Champis skrev: fre mar 24, 2023 6:44 pm Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive det, men tok det her. Dette er noe av det mest sjanseløse jeg har lest:

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -modningen
Gode poenger. Kunne fort vært bare ulik modning som var grunnen til at Ødegaard herja i Tippeligaen som 15-åring. Umulig å se om han kunne bli brukbar i fotball da.

Veldig pussig at nesten alle på a-landslaget har spilt g16-landslagsfotball!

Jeg fatter heller ikke hvor han henter «faktaen» sin fra. Det er langt mer enn 1 av 15 000 barn som blir toppidrettsutøvere. Ett kull består av ca. 50 000 barn i Norge. Og bare i fotballen blir det minst 20-40 spillere på toppnivå i hvert kull! Så antall toppidrettsutøvere pr. kull må være minst 100-200 stk! I så fall snakker vi om at hvert fall hvert 500. barn blir toppidrettsutøver! Og hvis man da tenker på hvor få som driver med ordentlig satsing på idretten sin, så er det sikkert minst 1 av 100 som blir det - sikkert flere også!

Helt merkelig at disse folka skal få lov å komme med sånne latterlige påstander, og det er langt fra første gangen! De bruker feil tall hele tiden, og skjønner ikke selv hvor ekstremt de bommer.
Laget som starter i dag:

Nyland. G16, G17, G18, U21, U23

Meling. U21
Strandberg. G15, G16, G18, G19, U21, U23
Østigård. G16, G17, G18, G19, U20, U21
Pedersen. G19, U21

Ødegaard G15, G16, G17, U21
Berg G16, G17, G18, G19
Aursnes G18, U21

Moi G15, G17, G18, G19, U21, U23
Sørloth G16, G17, G18, G19, U21
Berge G15, G16, G17, G18, G19, U21

Overrasker meg litt at Aursnes ikke hadde flere tidlige landskamper. Han var jo profilert og fast på klubblaget i veldig tidlig alder.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Ross skrev: lør mar 25, 2023 7:18 am
Big George skrev: fre mar 24, 2023 10:48 pm Jeg så Martin Ødegaard spille Vålerenga-Strømsgodset som 15 åring og han var veldig voksen rent fysisk.
Dette stemmer på ingen måte
Det mener jeg bestemt.det gjør. Martin Ødegaard var like stor som sine medspillere og Vålerengas spillere
på Ullevaal stadion,. Jeg sto i svingen da.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

😂

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Jeg finner Norge Sverige G18 nå kl 13 på Direktesport, men finner ikke verken G17 eller G19 sine kamper senere i dag. Noen som vet?
Det kan vel ikke være sånn at de sender kun den minst interessante kampen?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Big George skrev: lør mar 25, 2023 11:32 am
Ross skrev: lør mar 25, 2023 7:18 am
Big George skrev: fre mar 24, 2023 10:48 pm Jeg så Martin Ødegaard spille Vålerenga-Strømsgodset som 15 åring og han var veldig voksen rent fysisk.
Dette stemmer på ingen måte
Det mener jeg bestemt.det gjør. Martin Ødegaard var like stor som sine medspillere og Vålerengas spillere
på Ullevaal stadion,. Jeg sto i svingen da.
Du sto i svingen faktisk? wow. Så Ødegaard mot Start når han var 15, han hadde vel 3 assists tror jeg. En spinkel liten unggutt som lekte seg, folk klarte ikke å komme tett på ham så han klarte seg godt med juniorfysikk.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Martin var på den tiden naturligvis lett i kroppen siden han var 15 år. Men sammenliknet med jevnaldrende var han bra utviklet på det tidspunktet. Han trengte dog sjelden bruke fysikken sin siden han var så god til å orientere seg og så teknisk god.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Jeg hadde rett og slett litt problemer med å få øye på den da veldig omtalte gutten på 15 år fordi han var like stor som de andre på banen. Jeg hadde jo forventet en litt mindre og spinklere guttunge utpå der.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Norgefoot skrev: lør mar 25, 2023 11:38 am Jeg finner Norge Sverige G18 nå kl 13 på Direktesport, men finner ikke verken G17 eller G19 sine kamper senere i dag. Noen som vet?
Det kan vel ikke være sånn at de sender kun den minst interessante kampen?
G17 står oppført kl. 17:50

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Nederland - Norge U 21 vises på TV 2 Sport 1 og TV 2 Play lørdag klokken 18.00.
Noen lagoppstilling ?

smash

Legg inn av smash »

Norgefoot skrev: lør mar 25, 2023 11:38 am Jeg finner Norge Sverige G18 nå kl 13 på Direktesport, men finner ikke verken G17 eller G19 sine kamper senere i dag. Noen som vet?
Det kan vel ikke være sånn at de sender kun den minst interessante kampen?
Det ble produsert bilder fra Frankrike sin kamp mot Nord-Irland, så det er vel et håp om at vil være produksjon i hvert fall.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Dewaz skrev: lør mar 25, 2023 11:55 am
Norgefoot skrev: lør mar 25, 2023 11:38 am Jeg finner Norge Sverige G18 nå kl 13 på Direktesport, men finner ikke verken G17 eller G19 sine kamper senere i dag. Noen som vet?
Det kan vel ikke være sånn at de sender kun den minst interessante kampen?
G17 står oppført kl. 17:50
Står ikke oppført på direktesendingene, men ser det står oppført når man huker av for fotball. Direktesports nettside er ikke akkurat oversiktlig. Men bra at G17kampen vises. Dog er det jo G19 som er klart mest interessant.

smash

Legg inn av smash »

Norge G18 mot Sverige

12 Sander Kaldråstøyl Østraat
7 Henrik Molvær Melland
10 Edvin Austbø
13 Oluwafemi Olofinjana
14 Tobias Vonheim Norbye
15 Andreas Nordentoft Ekrene
16 Jens Hjertø-Dahl
17 Casper Glenna Andersen
18 Filip Loftesnes-Bjune
19 Anders Hartveit Ryste
20 Jonas Monsen

Få kjente navn for min del

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Rotert lag for en relativt svak årgang som 2005, ikke den meste spennende kampen i dag. Gjøres mye feil. Edvin Austbø er den eneste som viser noe så langt, men også der er det begrenset.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

G19 kampen vil mest sannsynlig vises på det franske fotballforbundet sin YouTube kanal.

Kampen Frankrike - Nord Irland ligger hvertfall der i sin helhet


Link til G19 kampen:

https://www.youtube.com/live/m2HSSmKm6z0?feature=share

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

mogandisu skrev: lør mar 25, 2023 1:38 pm G19 kampen vil mest sannsynlig vises på det franske fotballforbundet sin YouTube kanal.

Kampen Frankrike - Nord Irland ligger hvertfall der i sin helhet


Link til G19 kampen:

https://www.youtube.com/live/m2HSSmKm6z0?feature=share
Strålende, mange takk

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Blir vel tre skjermer da med G17 på Direktesport, G19 på YouTube og U21 på TV2 play. Grei oppvarming til A-kampen

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Røsten sendte Norge i føringen mot Sverige med et godt utført hodestøt fra vanskelig vinkel. Bra stoppertalent, scoret også for Rosenborg nylig.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

smash skrev: lør mar 25, 2023 1:07 pm Oluwafemi Olofinjana
Sønnen til Seyi, har jeg googlet meg til. Men hvorfor spiller han for Norge? Er moren norsk?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Sulfat skrev: lør mar 25, 2023 2:50 pm
smash skrev: lør mar 25, 2023 1:07 pm Oluwafemi Olofinjana
Sønnen til Seyi, har jeg googlet meg til. Men hvorfor spiller han for Norge? Er moren norsk?
Nei, moren er nok ikke norsk. Så vidt jeg vet er hun Bergenser.

«Barna mine går på skole i England, sier Olofinjana, som har kone fra Bergen.»
https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/4lk ... -i-england

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

G18-landslaget tapte 1-2 for Danmark onsdag. I dag slo de norske gutta Sverige 1-0.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Går u21 på fjernsynet i dag?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»