2021 ATP Tour

Svar
Skraevadottir

Re: 2021 ATP Tour

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: fre nov 05, 2021 9:42 pm
Skraevadottir skrev: fre nov 05, 2021 9:34 pm
UK1902 skrev: fre nov 05, 2021 9:23 pm

Synes det er moro at de holder med sine egne og lager "hjemmebanefordel". Det får alle de unge franskmennene kjenne på også i stedet for at det bare skal jubles høyere for de tre store. Så får man heller nesten aldri slik stemning om publikum ikke har tilknytting til en av spillerne, så at det er basert på hvor Gaston kommer fra gir jo mest mening. De skal jo også i fremtiden spille OL for Frankrike så det gir også mening å prøve å dytte de fremover. Jeg bryr meg også langt mer om Casper enn om de andre på touren fordi han er norsk
Ja da, man heier selvsagt ekstra på sine egne, men jeg syns det blir i overkant i Frankrike. Tennis er en gentlemansport og publikum skal liksom gjenspeil dette. Bortsett fra i Frankrike, da...
Der er jeg egentlig enig. Tennis er vel den ene idretten folk skal være mest mulig "nøytrale." Heie på sine egne, men ikke være "ufine" mot motstanderen. En av grunnene til at man liker Australian Open. Selv i cricket kan man være litt, men ikke mye, mer ufin.
Ja, helt enig i at Aussie Open har det beste publikummet. I hvert fall av GS-ene. Happy slam indeed.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Semifinaler i Paris:

Djokovic - Hurkacz
Zverev - Medvedev

Holder Djokovic som soleklar favoritt i den første semifinalen. Han spilte bra mot Fritz, mens Hurkacz har hangla seg videre uten å overbevise i det hele tatt. Eneste håpet for Hurkacz er at han kan slippe seg helt løs og spille mye friere, nå som han har kvalet inn i sluttspillet.

I den andre semifinalen holder jeg Zverev som knapp favoritt pga. den formen han har vist den siste tida. Likevel skal en ikke glemme at Medvedev i de seinere oppgjøra har hatt god kontroll på tyskeren, og at han er den beste på touren til å tilpasse seg motstander og finne måter å vinne på. Mange hadde mista det totalt mot Gaston i går, men Medvedev greide selvsagt å holde hodet kaldt og finne en utvei.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kan ellers nevne at Djokovic med seier i kveld er garantert #1 ved årsslutt, i hvert fall etter mine beregninger. Medvedev kan da komme likt i antall poeng kun om han vinner både Paris og sluttspillet uten å tape en kamp, samtidig som Djokovic ikke vinner noen kamper. Likevel vil da Djokovic gå foran fordi han har flere poeng fra de største turneringene.

Medvedev kan på sin side sikre 2. plassen hvis han vinner i Paris; da kan ikke Zverev ta ham igjen. Hvis han derimot skulle tape i ettermiddag og samtidig ikke vinner mer enn en kamp i sluttspillet, så kan både Zverev og Tsitsipas passere ham, men da må sistnevnte vinne turneringa og Zverev må vinne tre kamper eller komme videre med kun en seier og samtidig vinne semifinalen. Rublev kan ta igjen Tsitsipas om han vinner turneringa samtidig som Tsitsipas ikke vinner noen kamper. Berrettini kan på sin side gjerne ta igjen Rublev; da holder det å vinne en kamp mer enn russeren, gitt at ikke Rublev går til finalen (det kan han gjøre med 2-2 i kamper og da vil det ikke holde med 3-1 for Berrettini om han vinner alle disse tre i gruppespillet, men taper semien).

Dette er da alt det som gjelder topp fem.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kan for så vidt også nevnes at det ikke er gitt at Ruud blir minimum nummer åtte, for ved skade på en spiller kan Sinner (og i forlengelsen Norrie) komme inn og passere ham ved å gjøre en god prestasjon. Dette er imidlertid mindre sannsynlig, så jeg tror ikke vil skal være så bekymra for det.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Hurkacz har tatt første sett 6-3 mot Djokovic. Ikke noe voldsomt spill fra noen, men han fikk breaket. Nå er han selv under med et break, Djokovic leder da 3-0 i andre sett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic tar andre sett 6-0 (!). Trengte ikke spille på maks heller, holdt bare ballen i gang med greit trykk og god lengde, og så var enten slik at polakken ikke hang med eller at han gjorde enkle feil. Helt elendig av Hurkacz, og det får meg til å tenke det samme som jeg har tenkt i nesten alle kampene jeg har sett ham, med unntak av et par i Miami og Wimbledon i år, og det er at han her er jo ikke noe god.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic tar avgjørende sett på tiebreak. Ikke spesielt imponerende nivå i denne kampen, syns jeg. Utrolig at Hurkacz fikk henge med så lenge her. Håper og tror på en kvalitetsmessig langt bedre kamp nå, og håper at Daniil the Dog tar det. Men i dag setter jeg en femmer på Zverev.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev herjer og tar første sett 6-2. Misser omtrent ikke en ball.

Number4

Legg inn av Number4 »

Den var deilig fra Zverev.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev helt enorm i dag, mens Zverev er frustrert og begynner å bli helt ferdig. Ga vel opp da han ble brutt tidlig i andre sett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

6-2, 6-2. Medvedev er relativt god, han.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Russeren er god ja, men Djokovic viser hvorfor han er verdensenern og også goat. Sånn som Medvedev har spilt tidligere i turneringen, trodde jeg han skulle vinne finalen greit. Men Djokovic klarer gang på gang å finne nye måter å slå sine motstandere på. Og nok en sesong der han vinner 3 GS, 10 år etter at han klarte det første gang. Klarte det også i 2015. Utrolig imponerende. I 2022 legger han nok Fed og Nadal bak seg for godt i antall GS titler. Klar favoritt i AO og Wimbledon, og blant favorittene i de 2 andre.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Bare å gratulere med Masters-tittel nr. 37, så får vi se om han greier å vinne sluttspillet også. Har ikke gjort det på noen år nå. Holder ham som favoritt, men bare knepent foran Medvedev. Russeren fikk ikke ut det lille ekstra i dag, så vidt jeg kunne se (fikk dessverre ikke sett hele kampen), men er nok gira på revansje i Torino.

Jeg har spådd to GS-vinnere utenom Big Three neste år. Spådde en i år og fikk rett, og har tro på at jeg kan få rett igjen. Har imidlertid en følelse av at det "bare" blir en tittel på Djokovic og at Nadal tar sin siste RG. De to siste går til 96-98-gutta.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Touren ruller videre i Stockholm denne uka. Der deltar Viktor Durasovic, som nevnt i norsk tennis-tråden. Han møter Andy Murray i første runde. Ellers et veldig sterkt felt i Stockholm, med Sinner og Auger-Aliassime som de største favorittene. Disse to var kvalifisert som nr. 1 og 2 til NextGen-sluttspillet, men har altså valgt å gå for ATP-poeng i stedet. Sinner har jo også vunnet dette tidligere.

I NextGen-sluttspillet består gruppe A av Alcaraz, Nakashima, Cerundolo og Rune, mens gruppe B består av Korda, Musetti, Baez og Gaston. Baez er den eneste av disse jeg ikke kan huske å ha sett spille en kamp, og han har kun 1-1 på ATP-touren så langt. Ingen tvil om at gruppe B er den sterkeste på papiret. Spår en finale mellom Alcaraz og Korda, men Musetti og Gaston bør også kunne utfordre her. Ganske sterkt felt totalt sett, egentlig, men det vil være tøysete å holde andre enn Alcaraz som favoritt her.

De store gutta tar seg en pause denne uka før det braker løs med sluttspill neste uke. Skal lage en egen tråd for det.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Må må de snart pusse opp Kungliga Tennishallen eller rive hele greia. Ser jo ikke ut. Ingenting er gjort siden jeg var der i 2008, og da hadde ingenting blitt gjort på laaang tid før det heller. Litt flaut at en så bra og tradisjonsrik turnering skal foregå i en så utdatert arena.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Blitt noen fine seiere mot topp-10 motstand på Murray den siste tiden.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Skraevadottir skrev: tir nov 09, 2021 5:18 pm Må må de snart pusse opp Kungliga Tennishallen eller rive hele greia. Ser jo ikke ut. Ingenting er gjort siden jeg var der i 2008, og da hadde ingenting blitt gjort på laaang tid før det heller. Litt flaut at en så bra og tradisjonsrik turnering skal foregå i en så utdatert arena.
Ja, fasilitetene ser mildt sagt ikke bra ut. Må stå dårlig til økonomisk når de ikke engang greier å lokke Mikael Ymer til turneringen. Var visstnok ikke fornøyd med det økonomiske, og spiller heller en Challenger i Frankrike (!).

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Skraevadottir skrev: søn nov 07, 2021 5:53 pm Bare å gratulere med Masters-tittel nr. 37, så får vi se om han greier å vinne sluttspillet også. Har ikke gjort det på noen år nå. Holder ham som favoritt, men bare knepent foran Medvedev. Russeren fikk ikke ut det lille ekstra i dag, så vidt jeg kunne se (fikk dessverre ikke sett hele kampen), men er nok gira på revansje i Torino.

Jeg har spådd to GS-vinnere utenom Big Three neste år. Spådde en i år og fikk rett, og har tro på at jeg kan få rett igjen. Har imidlertid en følelse av at det "bare" blir en tittel på Djokovic og at Nadal tar sin siste RG. De to siste går til 96-98-gutta.
Neste år får vi se. Djokovic kan umulig vinne 3 titler da, skjønt man vet jo aldri med den mannen. Hvem plukker opp titlene han ikke lenger greier å forsvare. Medvedev blir nok en het potet og kommer med stor sannsynlighet til å vinne en GS også neste år. Ellers er det mer åpent enn på ekstremt lenge.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Folk_flesk skrev: ons nov 10, 2021 8:42 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 07, 2021 5:53 pm Bare å gratulere med Masters-tittel nr. 37, så får vi se om han greier å vinne sluttspillet også. Har ikke gjort det på noen år nå. Holder ham som favoritt, men bare knepent foran Medvedev. Russeren fikk ikke ut det lille ekstra i dag, så vidt jeg kunne se (fikk dessverre ikke sett hele kampen), men er nok gira på revansje i Torino.

Jeg har spådd to GS-vinnere utenom Big Three neste år. Spådde en i år og fikk rett, og har tro på at jeg kan få rett igjen. Har imidlertid en følelse av at det "bare" blir en tittel på Djokovic og at Nadal tar sin siste RG. De to siste går til 96-98-gutta.
Neste år får vi se. Djokovic kan umulig vinne 3 titler da, skjønt man vet jo aldri med den mannen. Hvem plukker opp titlene han ikke lenger greier å forsvare. Medvedev blir nok en het potet og kommer med stor sannsynlighet til å vinne en GS også neste år. Ellers er det mer åpent enn på ekstremt lenge.
Ja, jeg syns faktisk at det er mer spennende å følge med enn på lenge, til tross for at jeg liker Big Three og elsker Federer. Selv om det er et generasjonsskifte på gang, er dette noe som har kommet gradvis og ikke så kaotisk som på damesida.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: ons nov 10, 2021 8:39 pm
Skraevadottir skrev: tir nov 09, 2021 5:18 pm Må må de snart pusse opp Kungliga Tennishallen eller rive hele greia. Ser jo ikke ut. Ingenting er gjort siden jeg var der i 2008, og da hadde ingenting blitt gjort på laaang tid før det heller. Litt flaut at en så bra og tradisjonsrik turnering skal foregå i en så utdatert arena.
Ja, fasilitetene ser mildt sagt ikke bra ut. Må stå dårlig til økonomisk når de ikke engang greier å lokke Mikael Ymer til turneringen. Var visstnok ikke fornøyd med det økonomiske, og spiller heller en Challenger i Frankrike (!).
Ah, så det er derfor han ikke spiller. Jeg lurte veldig på det selv, faktisk. Ja ja, det sier jo litt!

Myhre

Legg inn av Myhre »

Gledes til 2022. Følg med på Alcaraz sier jeg bare... wow faktor deluxe. Men så mange usikre plot lines fra Fedal til Thiem og Murray... spennende.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

LittleSteven skrev: lør okt 23, 2021 6:12 pm Noen som vet når kalenderen for 2022 kommer?
Nå er den kommet:
https://www.atptour.com/en/news/atp-rel ... 022-season

Og Norge er med i ATP Cup!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

LittleSteven skrev: man des 27, 2021 12:27 pm Ser at Nadal har fått corona. Litt ironisk mtp. hvor kritisk han og mange andre som liker Nadal/Federer har vært til Djokovic ;)
?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

LittleSteven skrev: man des 27, 2021 1:33 pm
Mange på gamle VGD og her har jo halshugd Djokovic for at han ikke tar vaksine. Nadal har også uttalt at han mener det er uansvarlig å ikke ta vaksine og at alle som konkurrer på ATP Touren må ta vaksine. Vel, da må jeg bare flire når Nadal også ender opp med å få corona.
Det forteller vel først frem noe om deg, og ikke om Nadal.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Rublev har også fått Corona

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

LittleSteven skrev: man des 27, 2021 1:57 pm
GoingKronos skrev: man des 27, 2021 1:50 pm
LittleSteven skrev: man des 27, 2021 1:33 pm
Mange på gamle VGD og her har jo halshugd Djokovic for at han ikke tar vaksine. Nadal har også uttalt at han mener det er uansvarlig å ikke ta vaksine og at alle som konkurrer på ATP Touren må ta vaksine. Vel, da må jeg bare flire når Nadal også ender opp med å få corona.
Det forteller vel først frem noe om deg, og ikke om Nadal.
Selvsagt trist at Nadal har fått corona, men jeg regner med og håper det går helt fint med han. Men snakk om å møte seg selv i døra ift. bastante uttalelser, og det må det være lov å harselere med. På samme måte som mange på VGD harselerte med Djokovic.
Det forteller jo først og fremst at du er kunnskapsløs. Det virker nesten som du i din tanketomhet har trodd at om man tar vaksine så kan man ikke bli smittet, noe som selvsagt ikke stemmer. Men vaksine gjør både at man får mildere sykdomsforløp, begrenser spredning av smitte og dermed beskytter de som er mest utsatte - og gjør at vi som samfunn kan komme lettere ut av pandemien. Så det at idrettsstjerner bruker sin posisjon til å gjøre slik at flere vaksinerer seg er utrolig bra.

Hver eneste dag dør det mennesker helt unødvendig for at de ikke har vaksinert seg, og det er trist som faen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

LittleSteven skrev: man des 27, 2021 2:24 pm
Det jeg også reagerer på er at Nadal kaller de som har valgt å ikke vaksinere seg for selvopptatte
Det stemmer jo, utenom et lite fåtall som av helsemessige grunner ikke kan ta vaksinen så er det bare selvopptatte grunner for å ikke ta det. Og dessverre går det ikke kun utover de som ikke vaksinerer seg, det går også utover oss andre som må begrense våre liv pga disse folkene sine egoistiske valg.

Men dette er en tennis-tråd så vi får gå tilbake til temaet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: man des 27, 2021 2:30 pm
LittleSteven skrev: man des 27, 2021 2:24 pm
Det jeg også reagerer på er at Nadal kaller de som har valgt å ikke vaksinere seg for selvopptatte
Det stemmer jo, utenom et lite fåtall som av helsemessige grunner ikke kan ta vaksinen så er det bare selvopptatte grunner for å ikke ta det. Og dessverre går det ikke kun utover de som ikke vaksinerer seg, det går også utover oss andre som må begrense våre liv pga disse folkene sine egoistiske valg.

Men dette er en tennis-tråd så vi får gå tilbake til temaet.
Helt enig med både Nadal og deg!

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Artig hvordan noen temaer endrer folk til å oppføre seg som eksperter.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic får delta i Australian Open som "Special Exemption". Fy faen, for noe piss. Det viser bare at det ikke er likhet for loven, eller for reglene i dette tilfellet, og at turneringsledelsen sitter igjen avkledd og uten baller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»