Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Glycinello

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Glycinello »

Det ble såpass med mat igjen fra gårsdagens bursdagsfeiring at jeg fikk med meg noen pizzastykker, noe pastasalat og focaccia som jeg tenker å ha til middag i dag. Kjenner at det var helt ok i dag. Var vanskeligere å takke nei til rester fra kakebordet, men det ble såpass mye i går at fornuften får seire for èn gangs skyld.

Someone

Legg inn av Someone »

DoktorS skrev: søn sep 11, 2022 11:04 am
Someone skrev: søn sep 11, 2022 7:35 am Delvis restefest, så blir å flippe noen hamburgere på grillen. Barna kaster seg vel over pommes noisettes'en, med en god mengde Hoff Pommes frites-krydder :p
Tømt boksen snart? :-D
Tror barna vil kreve ny når den blir tom :p

Someone

Legg inn av Someone »

Tomatsuppe ble laget i går, så da gjenstår det bare koke noen egg

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fårikål etterhvert.
Den har stått og sydet i en times tid......tror den skal få syde litt til, jeg.
Nam!

startelver

Legg inn av startelver »

Det blir mandagspizza i dag, nærmere bestemt denne.

Bilde

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: man sep 12, 2022 4:07 pm Det blir mandagspizza i dag, nærmere bestemt denne.

Bilde
Tok en slik forrige uke. 35 kroner i nærbutikken (rema) var jo ikke så galt.....

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt ris med egg, tunfisk, grønnsaker og en dæsj sriracha.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Endra planen søndag, for hadde rester av lørdagskveldens lammefilet til "lunsj". Det var merkelig godt og nesten bedre dagen etter... Så da ble det en liten pizza til kvelds i stedet.

Kylling i dag - bare stekte lårfileter i biter med litt ymse asiatiske smaker og hadde ris og salat til dette. Ble for øvrig kylling til lunsj også, ny lunsjleverandør som er ganske bra - saftig kylling selv, om den var uten skinn og ganske så bleik, men fint tilbehør med saus og poteter, og morsomt med god salat med rips.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Harduetforslag skrev: man aug 22, 2022 7:41 am Hjemmelaget lasagna ala Sopranos, oversatt til norsk betyr det et lag i midten med ricotta og grovhakket basilikum. Som en del av det siste laget, under osten, skal det egentlig være italienske kjøttboller, men jeg gikk heller for italiensk pølse, Salsiccia fra Meny, som jeg steker raskt på stekepannen.
“It’s her recipe, with the sweet sausage and the layer of basil leaves. That’s Carmelas lasagna!”

fargerik

Legg inn av fargerik »

Gårsdagens fårikål var som den skal være. Skikkelig god!
I dag blir det å lunke på gårsdagens fårikål, en rett som noen ganger er bedre dag nr. 2.

startelver

Legg inn av startelver »

Pannekaker, laget med sammalt hvete og glutenmel, skikkelig proteinbombe.

Someone

Legg inn av Someone »

Etter pølser og eplekake på fest i barnehagen, så spørs det ikke om det trengs noe mer etter kveldens løpetur. Kanskje en omelett?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt ørretfilet med søtpotetfries, grønnsaker og rømme med hvitløk, ingefær og sweet chilisaus.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Karbonader fra rema, med kokt potet og gulrot og brun saus med løk.
Frisk pris på kærbis i liten pakke, da. Over 160 kr. pr. kilo!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Spaghetti med kjøttboller, pesto, brokkoli, løk, hvitløk, sjampinjong og tomater.

Someone

Legg inn av Someone »

En heller ikke-matchende restefest fra fryseren med barna, for å få ryddet litt: Fiskekaker, kyllingnuggets og søtpotetstappe. Men brokkolien var fersk

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ble Fjordland i dag. Kjøttboller, svenske. Ganske grei mat. Kjører på med litt ekstra pepper på.

I morgen blir det en terinn av fasan. Deretter lammeskank. Så Creme Brulee. Og så regner jeg med det blir whisky etter maten.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Jeg fant en boks i fryseren med ukjent innhold. Kokte poteter og varmet opp innholdet i boksen, lagde salat og fant ut at middagen besto av finnbiff. Skjenket en glass rødvin til.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fargerik skrev: man sep 12, 2022 4:45 pm
Tok en slik forrige uke. 35 kroner i nærbutikken (rema) var jo ikke så galt.....
Nei, det er jo et røverkjøp.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ovnsbakt ørret med creme fraiche, hvitløk, sitron, soyasaus, chili, vårløk og honning. Servert med ris og wokede grønnsaker.

Someone

Legg inn av Someone »

Planen om scampi, pasta og en syrlig saus etter barna hadde lagt seg utgikk plutselig da kona ble ytterligere forsinket, så da spares det til en annen gang og jeg hentet opp en ferdig burrito fra fryseren. Men tror jeg tar en øl til

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Dirty fries med kjøttdeig, pepperoni, ostesaus, løk, hvitløk, paprika og en bitteliten sjampinjong. Salat som tilbehør og pepsi max i glasset.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

McDonald's

fargerik

Legg inn av fargerik »

1 stk. høne er i kjelen og skal koke sakte og lenge sammen med noen rotsaker.
Ikke akkurat fastfood, men senere i dag skal det bli hønsefrikassè

fargerik

Legg inn av fargerik »

Da gjenstår bare å lage sausen, så skulle alt være klart for hønsefrikassè ;-)
Ting tar tid!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ble en liten pizza i kveld. Creme fraiche med sriracha, chili, hvitløk og litt krydder. Chilimarinert kylling, paprika, løk, jalapenos, tomat og noen skiver pepperoni ble toppingen sammen med en blanding av cheddar og mozzarella. Syrlig pizzasalat til og en mangoøl i glasset.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hjemmelagd fiskegrateng med smørstekt løk og råkostsalat. Tar ikke æren for noe annet enn å spise i dag.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Stekt ris mm

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Pizzabakeren, half nr 4 og 21. PB er aldri noen høydare, men idag var den overstekt på toppen av det hele.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Lever i håpet på at fårikålsesongen åpner med promp og fakt i kveld. Registrerer at det ligger et usprettet kålhode på benken. Hvis jeg finner ut hvordan kjøleskapet åpnes, så kan jeg sjekke om det er noe sauekjøtt der. Lever i håpet.
Ofte sådær kvalitet på tilbudskjøttet, men med kresen kokke blir det som regel veldig bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»