Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av KingKongHalvor »

One pot pasta med salsiccia, bacon, rødløk, sopp og tomater.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Som Vazelina sang: Alt je har er knekkebrød ...
Vel, det ble i alle fall det i kveld med diverse pålegg og masse såkalt grønt rundet det.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

En boks kjøleskapskald ravioli fra Felix.

Someone

Legg inn av Someone »

Her blir det mer lørsdagmiddag på en torsdag, da vi både får gjester i kveld og kona resier bort i helgen. Så blir en treretters med full vinpakke hjemme ;)

Liten forrett med kamskjell og scampi, andebryst med en olivensaus, hasselbackpotet og spinatpure til hovedrett (Hellstrlm oppskrift) og en dessert med basis i pannacotta med kokos, lime&anansas granite og ristede pistasjnøtter

Jeg har ikke helt landet på vinvalgene ennå, men har jo litt å velge mellom

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I dag blir det haggis i heimen. Ikke hvilken som helst, men whiskyhaggis fra Glenfarclas, kjøpt på destilleriet....


Enkelt med tilbehør til denne - mos av kålrabi og et par små poteter. Lager en whisky- og fløtebasert saus til dette, da jeg har en liten fløteskvett stående. Surrer opp litt sjalottløk, lar whisky koke litt ned og så har jeg i fløten.....

... og selvsagt serverer jeg til meg selv et lite, ørlite må sies, siden det er torsdag, glass whisky til dette. En Gelnfarclas 15 som jeg kjøpte en liten flaske av.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Blir muligens enkelt i aften, dvs karbonadesmørbrød med stekt løk

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Restetorsdag. Hadde en salmaburger til overs som ble tilberedt på samme måte som i går. I tillegg ble det småspicy ristede kikerterter og litt salat.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Det går i det vanlige
Savannegrillet impala marinert i alkoholfri bananøl

startelver

Legg inn av startelver »

I Danmark selger de Fasan til 30 kroner kiloen så jeg kjøpte en på min forrige handletur. Noen som har erfaring med dette fjærkreet?
Jeg har en i frysen men mangler oppskrift.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

startelver skrev: tor nov 10, 2022 7:27 pm I Danmark selger de Fasan til 30 kroner kiloen så jeg kjøpte en på min forrige handletur. Noen som har erfaring med dette fjærkreet?
Jeg har en i frysen men mangler oppskrift.
God fugl det, ganske mager, men ikke like mager som rype. Kan tilberedes hel, jeg er mer tilhenger av å skjære ut brystene.
Syns du skal google dette, mange gode oppskrifter.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

startelver skrev: tor nov 10, 2022 7:27 pm I Danmark selger de Fasan til 30 kroner kiloen så jeg kjøpte en på min forrige handletur. Noen som har erfaring med dette fjærkreet?
Jeg har en i frysen men mangler oppskrift.
Du må på en eller annen måte inkludere reddik i alle fall.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Glycinello skrev: tor nov 10, 2022 8:03 pm
startelver skrev: tor nov 10, 2022 7:27 pm I Danmark selger de Fasan til 30 kroner kiloen så jeg kjøpte en på min forrige handletur. Noen som har erfaring med dette fjærkreet?
Jeg har en i frysen men mangler oppskrift.
Du må på en eller annen måte inkludere reddik i alle fall.
Benløs fasan med reddik

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: tor nov 10, 2022 7:27 pm I Danmark selger de Fasan til 30 kroner kiloen så jeg kjøpte en på min forrige handletur. Noen som har erfaring med dette fjærkreet?
Jeg har en i frysen men mangler oppskrift.
Denne her høres jo enorm ut:

https://oppskrift.klikk.no/fl%C3%B8tebrasert-fasan/798/

startelver

Legg inn av startelver »

Takk for forslag, da får jeg kjøpe inn reddik ihvertfall.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Selv er jeg glad i Ben Reddik fy Fasan.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I kveld blir det lutefisk. Kjøpte en liten vakuumpakket side fra Coop. Astrup i Lofoten som leverer, og mener den var bra i fjor. Er litt usikker på tilbehøret - men mulig jeg kjører det ganske minimalistisk med bare poteter, ribbefett og rester fra kålrabistappe fra i går. Til dette øl og Gammel Opland. Det er lite å gjøre med været. Synes man skal ha følt de første snøfnuggene før lutefisksesongen begynner - men i dag er det nesten 15 grader for mye til det. Trøsten er at det i alle fall blir mørkt nok....

Someone

Legg inn av Someone »

Kona er bortreist, men blir å jobbe litt videre med å tømme fryseren. En pottpurri av et par forskjellige Indiske take away sausrester får selskap av litt stekt kylling, paprika og løk. Blir vel en øl til

morrisey

Legg inn av morrisey »

Av alle mulige ting en fredags kveld, så ble det potetball. Med kålrot, gulrot, saltkjøtt, bacon pølser og mør.
Så nå sitter jeg her ganske stappmett

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Blir taco, jeg er som folk flest. Kylling, minitubs, noen fajitas og alt som hører til. Kjører Cola Light nå siden de har fått så fin kork. Jeg er miljøbevisst.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Guilty pleasure-dagen i dag. Kebabtallerken fra Bislett. Skjer en gang i året. Når jeg er ferdig husker jeg hvorfor.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

morrisey skrev: fre nov 11, 2022 7:04 pm Av alle mulige ting en fredags kveld, så ble det potetball. Med kålrot, gulrot, saltkjøtt, bacon pølser og mør.
Så nå sitter jeg her ganske stappmett
M I S U N N E L I G ! ! !

I utgangspunktet misunnelig på alle som har balldag, men spesielt siden jeg kom hjem for en ca. 45 minutter siden og var så sliten/sulten at jeg ikke gadd mer enn å koke havregrøt... Ble mer enn mett nok, men det må sies å være en rimelig kjip fredagsmiddag ;)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kjapp pastarett med skruer, kjøttboller, rødløk og sausemix

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: fre nov 11, 2022 11:51 pm Kjapp pastarett med skruer, kjøttboller, rødløk og sausemix
Sausemix?

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: fre nov 11, 2022 11:52 pm
SirJames skrev: fre nov 11, 2022 11:51 pm Kjapp pastarett med skruer, kjøttboller, rødløk og sausemix
Sausemix?
Ja :)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: fre nov 11, 2022 11:53 pm
KingKongHalvor skrev: fre nov 11, 2022 11:52 pm
SirJames skrev: fre nov 11, 2022 11:51 pm Kjapp pastarett med skruer, kjøttboller, rødløk og sausemix
Sausemix?
Ja :)
Hva er det?

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: lør nov 12, 2022 12:07 am
SirJames skrev: fre nov 11, 2022 11:53 pm
KingKongHalvor skrev: fre nov 11, 2022 11:52 pm

Sausemix?
Ja :)
Hva er det?
En mix av sauser?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Gårsdagens lutefisk fra Astrup/Coop smakte bra. Det er uproblematisk å spise opp en liten side på 1,2 kg helt alene. Men det må presiseres at jeg bruker ekstremt lite tilbehør. Det ble to ørsmå mandelpoteter og to spiseskjeer ertestuing til dette. Relativt sett rausere med ribbefett med litt bacon oppi... Men det er klart - jeg går nok for Meny-fisken når jeg skal ha lag, der er jo fisken borti tre ganger så stor, og da får man jo et mye flotteres tykke ved første servering, i alle fall. Dessuten mener jeg den smaker stort mer. Men som "hverdagsfisk" funka denne rimelige fra Coop.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I dag blir det entrecote - tenker bare å grille den i grillpanna, og servere den med en grønn peppersaus, grønnsaker og poteter. En rimelig rødvin er greit.

En ærlig biff er godt innimellom. Høsten er jo ellers full av råvarer som man nesten må forsyne seg av - noen lammemiddager, ulike typer vilt osv, så det er begrenset hva man rekker av mer tradisjonelt kjøtt før julematen setter inn.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

SirJames skrev: lør nov 12, 2022 12:07 am
KingKongHalvor skrev: lør nov 12, 2022 12:07 am
SirJames skrev: fre nov 11, 2022 11:53 pm

Ja :)
Hva er det?
En mix av sauser?
Hvitsaus, brunsaus, bearnaisesaus og vanilesaus mikset sammen? Det er godt.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det kjøpt inn reker og et par sjøkreps til i kveld. Får fundere litt på hva jeg tenker vedrørende drikke til maten.

Dog ikke umulig det blir en Manhattan, Negroni eller Old Fashioned til dessert

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»