Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

Denne kommentaren var nydelig:

"Water covers 70% of the Earth, Saliba covers the rest."

:lol: :lol: :lol:

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Enzino skrev: lør okt 01, 2022 10:01 pm
Jokkemedkniven skrev: lør okt 01, 2022 9:54 pm
Her må vi definitivt gi Dennis rett, for Saliba var utvilsomt klar for PL.

Og så må vi gi Arteta litt rett også, som har gitt ham riktig nivå å spille seg god nok på. Og som gav ham en helt fair sjanse til å spille seg inn i første 11ern. Neida. Joda. ;-)
Jeg mener det var helt riktig av Arteta å sende han ut på lån der han fikk stabilt med spilletid og være i et godt miljø, for miljøet i Arsenal har ikke vært god de siste tre årene og det hadde nok ikke gått så bra heller med å spille med en Mustafi som ville gitt han all skylden for alle feilene han selv gjorde.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Ikke godt å si, men vanskelig å se for seg at Saliba skulle gjort det dårligere andre halvdel av fjorårssesongen med alle skadene vi hadde. De var klart avgjørende for at vi misset CL.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: lør okt 01, 2022 10:01 pm
Jokkemedkniven skrev: lør okt 01, 2022 9:54 pm
Her må vi definitivt gi Dennis rett, for Saliba var utvilsomt klar for PL.

Og så må vi gi Arteta litt rett også, som har gitt ham riktig nivå å spille seg god nok på. Og som gav ham en helt fair sjanse til å spille seg inn i første 11ern. Neida. Joda. ;-)
Litt rett skal han vel kunne få 😂

Mitt mareritt, og slik det også så ut en stund, var at han skulle bli solgt etter sesongen i Marseille, mens han fortsatt hadde ett år igjen av kontrakten. Relativt greit at det ikke skjedde 😉

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Så kampen sent i reprise i går, da den kræsjet med mitt lokale lag i 3 div. som foran 1000 tilskuere slo Follo😀.

Så fikk en dobbel opptur da vi slo Stoke 2.0 og begge lagene mine topper tabellen.

Men tar meg i å være sånn mehe-fornøyd etter denne kampen.
Er noen negative punkter jeg ikke får ristet av meg, vi slipper Stoke 2.0 til for lett og det kunne vært kampavgjørende i går.
Heldigvis har vi Ramsdale og de Lloris, matchvinnere for oss i begge ender 😉.

Syntes relasjonene satt litt dårligere i denne kontra mesteroppvisningen mot Brentford sist.
Klarer å se bort fra dette, da dette er et Englands heteste Derby og finspillet er litt vanskeligere enn normalt.

Det siste negative er at vi ikke går for full ydmykelse, jeg vet ikke med dere, men er dere over sesongavslutning forrige sesong?
Tapet på WHL, håningen fra å tape CL-plassen på målstreken, den uendelige hyllesten av Conte og gampefotballen fikk i sommer, dertil den uendelige gnålingen over hvor langt unna vi var visstnok og den elendige mentaliteten vi hadde.
Dette har jo på mange måter fortsatt inn i denne sesongen, vi møter jo ikke noen gode lag og Stoke 2.0 er enorme til skvise ut poeng i kamper, som da de ble rundspilt av Nottingham Forrest.

Dette narrativet og selvgodheten, kunne vi gitt et skikkelig spark i tenna om vi ville i går.
3-1 og cirka 30 minutter å gjøre det på.
Skjønner at Arteta er 100% profesjonell og tenker neste kamp.
Men her mener jeg han burde gitt faen og klemt til for å skore et par til.
Gitt oss en kamp for historiebøkene, meme-fabrikken og fine GIFs.

Det som skjedde forrige sesong, så har alt for meg handlet om å havne foran dem igjen i denne.
Seriegullet er alt kjøpt.

Bodø hjemme neste 😀.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Er det noen som fremdeles ønsker Arteta ut?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Hansiso skrev: søn okt 02, 2022 10:10 am Er det noen som fremdeles ønsker Arteta ut?
Jeg tipper Tottenham, Chelsea, ManU, og en del av Liverpool-fansen.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Enzino skrev: søn okt 02, 2022 10:45 am
Hansiso skrev: søn okt 02, 2022 10:10 am Er det noen som fremdeles ønsker Arteta ut?
Jeg tipper Tottenham, Chelsea, ManU, og en del av Liverpool-fansen.
Pluss @HenryLegend

Wellé

Legg inn av Wellé »


Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Hvilket resultat håper folket her på i Manchester-derbyet i dag?

Selv må jeg si at jeg føler meg veldig trygg på at vi havner godt bak City i mai, og nesten like trygg på at vi havner foran ManU. Men alt i alt tror jeg ikke det er realistisk å sikte mot City allerede denne sesongen. Så jeg tar heller en City-seier enn en ManU seier i dag. U er også et helt greit resultat.

Realistisk sett er fortsatt målet å etablere seg innenfor topp 4 i PL målet denne sesongen. Da vil det være en stor fordel med alle poeng ManU, Chelsea, Tottenham og kanskje til og med Liverpool avgir (hvis de fortsetter videre i det sporet de er i nå uten å komme ut av det veldig fort, er det ikke lengre så sikkert at de blir nr. 2).

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: søn okt 02, 2022 12:05 pm
Jeg klør meg fortsatt i hodet over at Jesus ikke ble tatt med i O Seleção til Afrika.

manoon

Legg inn av manoon »

Sjeldent en NLD-seier har smakt bedre for min del. Den ekstreme Conte-hyllesten for å spille en fotball Sean Dyche hadde vært stolt av, kun for å bli fullstendig avkledd på et elektrisk Emirates. Herregud så deilig. Langt ifra en 10/10 kamp fra vår side, men det holder i massevis mot Spurs i dag. De har 10 min på slutten av første omgang, men i 75+ min er det et lag på banen. Tottenham har altså 0,6-0,8 non-pen xG, hvor 0,4-0,5 av det er fra en offsiden til Richarlison. Det er altså laget som i følge alle "eksperter" var favoritter i går, og skulle være laget som skal kjempe mot City om tittelen?

Saliba enorm nok en gang. For en juvel vi har der. PLs beste stopper de første 8 kampene? Jesus fantastisk som vanlig, gjør Romero til bitchen sin. Får en billig scoring i dag, men den hadde aldri hverken Laca eller Auba vært på. Er så viktig at han fullfører der. Synes også Saka gjør en god jobb i dag, selv om han ikke skinner som man kanskje ønsker. Trekker alltid på seg 2-3 spillere og åpner så enormt masse rom ellers på banen. Tvinger Perisic til å være veldig defensiv i dag, og det er virkelig ikke der han har sine styrker. Føler også Ben White går veldig under radaren. Er altså så solid. Veldig god defensivt, men begynner også å bli veldig mye bedre offensivt. Tar mange riktige løp og hjelper Saka masse.

Men herregud, han tullingen på midtbanen da? Granit, altså. For en historie. Han er altså så god for tiden, og det trodde jeg virkelig aldri jeg skulle si. Han legger hele sjela i det han gjør, og det er så vakkert når han gjør det bra. Måten han samler gutta på etter 1-0. Han er beviset på at man ikke trenger kapteinsbindet for å være kaptein. Han løper og sliter, men har også fått skinne i den litt mer offensive rollen. Må bare hylle både han og Arteta for det de har fått til her.

manoon

Legg inn av manoon »

Enzino skrev: søn okt 02, 2022 12:09 pm Hvilket resultat håper folket her på i Manchester-derbyet i dag?

Selv må jeg si at jeg føler meg veldig trygg på at vi havner godt bak City i mai, og nesten like trygg på at vi havner foran ManU. Men alt i alt tror jeg ikke det er realistisk å sikte mot City allerede denne sesongen. Så jeg tar heller en City-seier enn en ManU seier i dag. U er også et helt greit resultat.

Realistisk sett er fortsatt målet å etablere seg innenfor topp 4 i PL målet denne sesongen. Da vil det være en stor fordel med alle poeng ManU, Chelsea, Tottenham og kanskje til og med Liverpool avgir (hvis de fortsetter videre i det sporet de er i nå uten å komme ut av det veldig fort, er det ikke lengre så sikkert at de blir nr. 2).
Enig med du. Ikke noe tvil om for min del, City slår vi ikke over 38 kamper uansett. United kan bli ekle hvis de vinner mot City og får med seg den selvtilliten videre. Pri 1 akkurat nå må være topp 4, og da må konkurrentene avgi så mye som mulig. Tror nok City tar ligaen greit i år, så blir det en kamp blant de fem andre (kanskje Brighton kan snike seg med også?). Liverpool er langt ifra bankers slik de spiller nå, og hvis vi unngår tap mot de til helga kan jeg begynne å få litt troa på å slå de.

KongOlsen444

Legg inn av KongOlsen444 »

Granit Xhaka sin reise oppover i Arsenal er fantastisk. Han er kanskje min favorittspiller sammen med Jesus og Martinelli på dette laget nå:)

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

KongOlsen444 skrev: søn okt 02, 2022 12:49 pm Granit Xhaka sin reise oppover i Arsenal er fantastisk. Han er kanskje min favorittspiller sammen med Jesus og Martinelli på dette laget nå:)
Eneste jeg ikke liker er dette narrativet som om det var nylig Xhaka var folkefiende på Emirates.
Den tiden begynner å bli lenge siden nå (episoden er veldig nært tre år siden) og hyllesten av han som fotballspiller i Arsenal har vært en god stund nå.
Skjønner historien om Xhaka blir mer dramatisk tar man i betraktning det nye nivået han har tatt denne sesongen, men han har vært verdsatt av majoriteten ganske lenge nå.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BigTonyAdams skrev: søn okt 02, 2022 12:57 pm
KongOlsen444 skrev: søn okt 02, 2022 12:49 pm Granit Xhaka sin reise oppover i Arsenal er fantastisk. Han er kanskje min favorittspiller sammen med Jesus og Martinelli på dette laget nå:)
Eneste jeg ikke liker er dette narrativet som om det var nylig Xhaka var folkefiende på Emirates.
Den tiden begynner å bli lenge siden nå (episoden er veldig nært tre år siden) og hyllesten av han som fotballspiller i Arsenal har vært en god stund nå.
Skjønner historien om Xhaka blir mer dramatisk tar man i betraktning det nye nivået han har tatt denne sesongen, men han har vært verdsatt av majoriteten ganske lenge nå.
Xhaka er en spiller som definitivt har noen fantastiske kvaliteter som fotballspiller. Men han har like klare svakheter. Arteta har tydeligvis aldri vært i tvil om at han skulle få det beste ut av Xhaka på sikt. Xhaka selv har jo sagt at han var ferdig med klubben, men at Arteta klarte å overtale ham til å bli.

Når laget settes opp så Granit får spille på sine styrker, og han slipper situasjoner hvor svakhetene blir tydelige, så er han utvilsomt en fantastisk spiller.

Så skal jeg prøve å overse at det var hans elendige første touch som gav ballen til Richarlison i forkant av at Gabriel gjorde en relativt hodeløs hodeløs takling som førte til straffen som gav Tottenham en vei tilbake inn i kampen i går. Ingen kan spille helt feilfritt osv.

Jeg er nok en av få som fortsatt ikke er helt solgt på Xhakas redemption, selv om han så langt har hatt en fantastisk sesong. Jeg er fortsatt redd at han skal gjøre dumme ting som koster oss poeng som kan bli avgjørende når alt skal telles opp i mai. Men selvsagt koser jeg meg når jeg ser han spiller godt, og jeg håper virkelig han fortsetter med det. At han er en vinnerskalle og å se engasjementet hans i går, egentlig på alle scoringene, var helt nydelig!

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Enzino skrev: søn okt 02, 2022 12:09 pm Hvilket resultat håper folket her på i Manchester-derbyet i dag?

Selv må jeg si at jeg føler meg veldig trygg på at vi havner godt bak City i mai, og nesten like trygg på at vi havner foran ManU. Men alt i alt tror jeg ikke det er realistisk å sikte mot City allerede denne sesongen. Så jeg tar heller en City-seier enn en ManU seier i dag. U er også et helt greit resultat.

Realistisk sett er fortsatt målet å etablere seg innenfor topp 4 i PL målet denne sesongen. Da vil det være en stor fordel med alle poeng ManU, Chelsea, Tottenham og kanskje til og med Liverpool avgir (hvis de fortsetter videre i det sporet de er i nå uten å komme ut av det veldig fort, er det ikke lengre så sikkert at de blir nr. 2).
I dag ser jeg bort fra sportsvasking og brudd på menneskerettigheter. ABU.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Enzino skrev: søn okt 02, 2022 12:09 pm Hvilket resultat håper folket her på i Manchester-derbyet i dag?
Null poeng til begge lag ;)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: søn okt 02, 2022 2:07 pm
Enzino skrev: søn okt 02, 2022 12:09 pm Hvilket resultat håper folket her på i Manchester-derbyet i dag?
Null poeng til begge lag ;)
Smart. Vi går for full slosskamp og masse poengtrekk og utestengelser! :lol:

Solo1980

Legg inn av Solo1980 »



Flere enn meg som synes denne traff nesten ubehagelig nært? 😂

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Det ble en nesten perfekt PL-runde for oss bare synd at Chelsea scoret på tampen igår.
8 poeng foran Chelsea på 5.plass og 9 poeng foran Man Utd på 6.plass, de har dog begge èn kamp til gode.
Nå har vi Liverpool neste helg så er det bare kamper mot lag utenfor den tradisjonelle topp 6. Utsettelsen av City kampen kan bli en stor fordel for oss med tanke på å bygge en større luke mot Chelsea, Man Utd og Liverpool (sånn som de spiller nå) mot VM-pausen.

Edit: Glemte at vi også har igjen Chelsea før VM-pausen.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Fantastisk deilig kamp på lørdag. Får ikke hypet Saliba og White nok.

Ødegaard var ganske usynlig, uten at det gjorde noe. Resten leverte.

Garbriel er en frustrerende fyr. Han har alle forutsetninger for å være en dominerende stopper men har noe Mustafi'sk over seg. Det overrasker ikke lenger når han gjør mega-blemmer.

Spørsmålet er, som andre har stilt her, hvordan det ville se ut å sette Tomi inn for Gabriel.

Vil White fungere like godt som stopper sammen med Saliba? Eller bør Tomi gå inn som stopper. Blir Tomi da for veik?

Jeg er kjempespent på kampen neste helg. Et Liverpool som har vist seg å være sårbare bør være mulig å ta poeng fra.

Når det gjelder videoen over, så er jeg så langt ifra tanker om seriegull, særlig etter å ha sett nedsablingen av United. Men laget vårt har vært veldig stabile til nå, så nå er det skummelt nære at jeg mener vi BØR være i Champions League neste sesong.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: man okt 03, 2022 9:33 am Fantastisk deilig kamp på lørdag. Får ikke hypet Saliba og White nok.

Ødegaard var ganske usynlig, uten at det gjorde noe. Resten leverte.

Garbriel er en frustrerende fyr. Han har alle forutsetninger for å være en dominerende stopper men har noe Mustafi'sk over seg. Det overrasker ikke lenger når han gjør mega-blemmer.

Spørsmålet er, som andre har stilt her, hvordan det ville se ut å sette Tomi inn for Gabriel.

Vil White fungere like godt som stopper sammen med Saliba? Eller bør Tomi gå inn som stopper. Blir Tomi da for veik?

Jeg er kjempespent på kampen neste helg. Et Liverpool som har vist seg å være sårbare bør være mulig å ta poeng fra.

Når det gjelder videoen over, så er jeg så langt ifra tanker om seriegull, særlig etter å ha sett nedsablingen av United. Men laget vårt har vært veldig stabile til nå, så nå er det skummelt nære at jeg mener vi BØR være i Champions League neste sesong.
White har virkelig overrasket meg som høyreback. Jeg trodde han kom til å løse det decent frem til Tomi er tilbake, men nå holder han Tomi regelrett ute av laget. Han har også begynt å ta noen overlapper, som jeg syns Saka utnytter bra også. Enten ved å gi han ballen eller bruke han som en decoy. Når Saka blir doblet og triplet så ofte som han blir så er det viktig at White gir han mer hjelp enn det han gjorde i de første kampene.

Saliba er et kapittel for seg selv. De tvilene jeg hadde til han er som forduftet for solen. Han spiller enda mer på sin fysikk enn det han gjorde i Ligue 1, og har blitt regelrett et monster i luften, noe jeg (m.fl) syntes at han ikke var i Ligue 1. Nå så er han per dags dato den beste midtstopperen i PL etter åtte kamper. Det kan selvfølgelig snu, men jeg ser ikke helt hvordan noen skal spille noe særlig bedre hvis han fortsetter som nå. Herjet med Kane i går, og var sikkerheten selv med ballen, ispedd med noen veldig gode forløsende pasninger (crosseren til Martinelli som høydepunktet etter å ha vært sterkt presset).

Jeg liker veldig godt Gabriel (og Tierney) bare så det er sagt, men jeg luftet frempå forrige sesong at han (og Tierney) kanskje er en man oppgraderer på i fremtiden. Jeg mener han definitivt holder nivået for et topp 4-lag, men usikker på om han er helt der oppe for et titteljagende lag, spesielt med det nivået som City viser. Han har litt for ofte tabber i seg, i tillegg til at distribusjonen hans kan være litt wayward. Det sagt så har han også veldig mye god distribusjon. Det er ikke tilfeldig at det meste av dataanalyse hadde han som en mer skapende stopper enn White. Han er også meget solid i det defensive - minus en og annen tabbe - og jeg tror han er bortimot en garantist for 3-6 mål hver sesong som midtstopper.

Jeg er usikker på hvor mye bedre Tomi inn for Gabriel vil være. Han er meget tobent, men er han like "tøff" til å slå disse diagonale pasningene langs bakken som Gabriel behersker meget godt 5/6 ganger. De løser veldig ofte opp situasjoner hvor vi er under press. Akkurat nå så er jeg litt i det tankesettet at man ikke skal tukle for mye med en vinnende oppskrift.

Jeg er i en situasjon jeg ikke har vært på lenge. Jeg ser nesten litt frem til en Liverpool-kamp. Jeg har oss som ganske even i vinnermuligheter, men det er utelukkende på grunn av navnet Liverpool. Hvis man ser utelukkende på hvordan lagene har spilt så er det ingen tvil om hvem som er storfavoritt. Den eneste kampen Liverpool har vunnet overbevisende denne sesongen var mot Bournemouth. Ellers så har det vært tungt for dem i hver eneste kamp, mens vi har i stor grad dominert samtlige kamper bortsett fra Palace (og til en viss grad Man Utd).

Wellé

Legg inn av Wellé »

Litt snacks om kontraktsforhandlinger med Saka, Saliba og Martinelli. Håper så jævlig at vi forlenger alle tre denne sesongen, men spesielt de to førstnevnte siden de har under 2 år igjen. Får vi alle de tre på langtidskontrakter så tror jeg vi er PLs nest beste klubb de neste årene fremover. Resten av laget er på langtidskontrakter og er også lettere å erstatte. Men 3 verdensklassespillere på 21 år med videre rom for utvikling er nærmest umulig å erstatte/oppgradere.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 10:42 am Saliba er et kapittel for seg selv. De tvilene jeg hadde til han er som forduftet for solen. Han spiller enda mer på sin fysikk enn det han gjorde i Ligue 1, og har blitt regelrett et monster i luften, noe jeg (m.fl) syntes at han ikke var i Ligue 1.
Beklager på forhånd, jeg lovte en truce, så dette blir et engangstilfelle.

Nei, han spiller ikke enda mer på sin fysikk enn i fjor. Han var akkurat der for Marseille også. Han ble f.eks. ikke driblet 1v1, man kom ikke forbi han, for hans fysiske tilstedeværelse.

Jeg skjønner dog at du snakker primært om hodestyrken, men jeg ser svært liten forskjell fra i fjor. Tilnærmet ingen. Du skrev tidligere at han var lett å skubbe unna, og var ganske elendig i lufta. Noe jeg protesterte kraftig på.

La meg bare igjen konstatere at du selv ikke så en eneste Marseille-kamp i fjor, men belager alt dette "bare" på å ha lest litt statistikk, og hva dine "venner" har skrevet på nett.
Skal man være bastant om disse tingene, bør man faktisk se kampene selv.

Du må gjerne svare denne gangen, no problema. Fortsatt truce :D

Wellé

Legg inn av Wellé »

DennisB skrev: man okt 03, 2022 12:01 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 10:42 am Saliba er et kapittel for seg selv. De tvilene jeg hadde til han er som forduftet for solen. Han spiller enda mer på sin fysikk enn det han gjorde i Ligue 1, og har blitt regelrett et monster i luften, noe jeg (m.fl) syntes at han ikke var i Ligue 1.
Beklager på forhånd, jeg lovte en truce, så dette blir et engangstilfelle.

Nei, han spiller ikke enda mer på sin fysikk enn i fjor. Han var akkurat der for Marseille også. Han ble f.eks. ikke driblet 1v1, man kom ikke forbi han, for hans fysiske tilstedeværelse.

Jeg skjønner dog at du snakker primært om hodestyrken, men jeg ser svært liten forskjell fra i fjor. Tilnærmet ingen. Du skrev tidligere at han var lett å skubbe unna, og var ganske elendig i lufta. Noe jeg protesterte kraftig på.

La meg bare igjen konstatere at du selv ikke så en eneste Marseille-kamp i fjor, men belager alt dette "bare" på å ha lest litt statistikk, og hva dine "venner" har skrevet på nett.
Skal man være bastant om disse tingene, bør man faktisk se kampene selv.


Du må gjerne svare denne gangen, no problema. Fortsatt truce :D
Ikke noe problem for min del at du svarer :)

Du glemmer å nevne her at jeg også har sett en 15 minutter spilleliste på WyScout med alle luftdueller (aerial duels) som han var i forrige sesong som var det klart mest tungtveiende i min vurdering. Når inntrykket mitt der ble backet opp av statistikk og andre som følger Ligue 1, så følte jeg meg trygg på at min vurdering i det minste ikke var på bærtur. Jeg syns også at det var kanskje litt for mange situasjoner hvor han lot ballen sprette før han gikk i duellen, mens han nå er mye mer kontant i denne duellene. Det han forøvrig kan få litt slack på i disse situasjonene er at Marseille strekker banen i mye større grad enn vi gjør som gjør at han måtte angripe ballen mer i lateral bevegelse vs hva han gjør for oss nå, hvor det er mer et steg frem og hoppe opp. Saliba gjør en ypperlig, ypperlig jobb, men jeg tror også at systemisk så er det hakket lettere å være midtstopper hos Arsenal enn det det var hos Marseille. Det i seg selv er jo en sjokkerende påstand mtp hvor vanskelig den jobben har vært det siste tiåret, men fryktelig gledelig.

Anyway, vi har begge vært ekstremt positive til han lenge, men hvor du \holdt hans nåværende nivå høyere enn jeg gjorde før sesongen. Basert på hva han har prestert så langt så er det liten tvil om hvem som traff best, og det var ikke meg, og nydelig er det :)

Liten add-on: Personlig syns jeg Wyscout er et nydelig verktøy for å vurdere spillere. Det lar deg grave ned og fokusere på enkeltferdigheter som f.eks pasninger, hodedueller, driblinger, førstetouch, osv. Både AVP og jeg har brukt det for å se på Darwin Nunez da vi var linket til han, og begge kom frem til samme konklusjon om at han er en ekstremt spennende spiller, men som fortsatt er et prosjekt. Førstetouchen hans feilvendt er tidvis begredelig og han bommer på enkle entouchpasninger, og dette kom veldig tydelig frem når du har en spilleliste som viser hvert eneste mottak han har i en kamp på rad og rekke. Som den gode samaritan som jeg er påpekte jeg dette i Liverpool-tråden da Markant påsto at Nunez var ekstremt god i det oppbyggende spillet. Enn så lenge så syns jeg evalueringen min treffer rimelig bra.

Dessverre syns jeg det er litt for dyrt så har sagt opp abonnementet nå. Mulig jeg ryker på et nytt et i desember og januar hvis vi blir linket til masse spennende spillere
Sist redigert av Wellé den man okt 03, 2022 12:18 pm, redigert 2 ganger totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vi vet vel alle at vi trenger en sentral midtbanespiller som styrker oss, men hva tror folket planen er her? Skal det satses på en starter, en etablert spiller i sin beste alder, og i så fall, hvilken plass tar han? Partey trenger nok en del rulleringer, jeg ser den, men Xhaka har vel nå en såpass fast plass, og gjør tingene såpass bra, at han burde være bankers. Det vil såklart være deilig å ha tre klassespillere på to plasser, for jeg antar at de øvrige fire framover på banen er urokkelige (Ødegaard, Saka, Jesus og Martinelli).

Satser man litt ungt og framtidig, eller henter man en ny Partey, i slutten av tjueåra? Vi får se. Men mitt opprinnelige ønske om å erstatte Xhaka, svinner litt hen i kamp for kamp nå. Men begge to drar jo litt på årene, så det gir definitivt mening å hente inn en konkurrent til Lokonga i det minste, eller en bedre Lokonga.

Det beste hadde naturligvis vært å hente inn en potensiell starter, en på øverste hylle, men det vil koste skjorta.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 12:10 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 12:01 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 10:42 am Saliba er et kapittel for seg selv. De tvilene jeg hadde til han er som forduftet for solen. Han spiller enda mer på sin fysikk enn det han gjorde i Ligue 1, og har blitt regelrett et monster i luften, noe jeg (m.fl) syntes at han ikke var i Ligue 1.
Beklager på forhånd, jeg lovte en truce, så dette blir et engangstilfelle.

Nei, han spiller ikke enda mer på sin fysikk enn i fjor. Han var akkurat der for Marseille også. Han ble f.eks. ikke driblet 1v1, man kom ikke forbi han, for hans fysiske tilstedeværelse.

Jeg skjønner dog at du snakker primært om hodestyrken, men jeg ser svært liten forskjell fra i fjor. Tilnærmet ingen. Du skrev tidligere at han var lett å skubbe unna, og var ganske elendig i lufta. Noe jeg protesterte kraftig på.

La meg bare igjen konstatere at du selv ikke så en eneste Marseille-kamp i fjor, men belager alt dette "bare" på å ha lest litt statistikk, og hva dine "venner" har skrevet på nett.
Skal man være bastant om disse tingene, bør man faktisk se kampene selv.


Du må gjerne svare denne gangen, no problema. Fortsatt truce :D
Ikke noe problem for min del at du svarer :)

Du glemmer å nevne her at jeg også har sett en 15 minutter spilleliste på WyScout med alle luftdueller (aerial duels) som han var i forrige sesong som var det klart mest tungtveiende i min vurdering. Når inntrykket mitt der ble backet opp av statistikk og andre som følger Ligue 1, så følte jeg meg trygg på at min vurdering i det minste ikke var på bærtur.

Jeg syns også at det var kanskje litt for mange situasjoner hvor han lot ballen sprette før han gikk i duellen, mens han nå er mye mer kontant i denne duellene. Det han forøvrig kan få litt slack på i disse situasjonene er at Marseille strekker banen i mye større grad enn vi gjør som gjør at han måtte angripe ballen mer i lateral bevegelse vs hva han gjør for oss nå, hvor det er mer et steg frem og hoppe opp. Saliba gjør en ypperlig, ypperlig jobb, men jeg tror også at systemisk så er det hakket lettere å være midtstopper hos Arsenal enn det det var hos Marseille. Det i seg selv er jo en sjokkerende påstand mtp hvor vanskelig den jobben har vært det siste tiåret, men fryktelig gledelig.

Anyway, vi har begge vært ekstremt positive til han lenge, men hvor du \holdt hans nåværende nivå høyere enn jeg gjorde før sesongen. Basert på hva han har prestert så langt så er det liten tvil om hvem som traff best, og det var ikke meg, og nydelig er det :)
Hehe, okey. Jeg vil bare legge til at jeg synes han har litt igjen til å virkelig dominere luftrommet. Timingen hans er ikke alltid riktig, heller ikke nå, men han er 21 år, og han lærer. Når alt sitter, så har han et no limit potensiale. Og slik VvD ser ut nå, så er det kanske Citys stoppere (herremin, de har flere å ta av..) som er nærmest å sammenligne med.

Wellé

Legg inn av Wellé »

DennisB skrev: man okt 03, 2022 12:20 pm Hehe, okey. Jeg vil bare legge til at jeg synes han har litt igjen til å virkelig dominere luftrommet. Timingen hans er ikke alltid riktig, heller ikke nå, men han er 21 år, og han lærer. Når alt sitter, så har han et no limit potensiale. Og slik VvD ser ut nå, så er det kanske Citys stoppere (herremin, de har flere å ta av..) som er nærmest å sammenligne med.
Vi er nok nærmere enn vi tror, men vårt tidvis turbulente forhold satte oss i litt steile argumentasjoner. Husker jeg reflekterte over det da vi diskuterte han, at jeg på mange måter nedsnakket en spiller som jeg egentlig hadde kjempetroa på.

Dias er nok den som er på nærmest nivå per nå ja. Laporte har ikke fått så fryktelig mye spilletid i de kampene jeg har sett, Stones syns jeg ikke er i nærheten av samme nivå. Han har jeg rundt White og Gabriel nivåmessig.

Ake har jeg under der igjen, men han har jo ikke fått så mye spilletid før i år, og noe av det har vært på backen. Vil forøvrig påpeke at jeg syns White løser det bedre enn Ake, men mulig jeg er i overkant farget av hvor latterliggjort han ble av Saka i 2-1 kampen.

Akanji har jeg ikke sett nok til å vurdere. Var grei i går, med unntak av en situasjon hvor han slurvet med ballen. Ble reddet av dommer ved at han fikk et billig frispark.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 11:14 am
Men 3 verdensklassespillere på 21 år med videre rom for utvikling er nærmest umulig å erstatte/oppgradere.
Den setningen er så vill! :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»