Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Crynix »

Har nå opprettet en egen tråd for kjekling, så slipper man å forurense diverse klubbtråder. Oppfordrer alle til å bruke det i fremtiden.

-mod

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Villa under Gerrard ser skumle ut

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Crynix skrev: lør des 04, 2021 10:21 am
Lumanza skrev: fre des 03, 2021 11:04 pm Er fortsatt sint på dommerne, og Morten Langli oppsumerer det fint etter kampen der han ikke forstår inkonsekvensen i dømmingen.
Nuvel, en kan jo argumentere for at ESR-scoringen burde vært annullert dersom Atkinson hadde gjort jobben sin riktig - sondert feltet, oppdaget at keeperen ligger nede og blåst før ballen lå i mål. Når han ikke gjorde det, så skal målet gis. Jeg mener Atkinson gjorde feil ved å ikke blåse tidligere, men ikke hadde annet valg enn å godkjenne målet siden han ikke blåste før ballen lå i mål. Svakt av Atkinson i deres favør.

Maguire-holdingen burde også vært avblåst, svakt av Atkinson i vår favør. Slike type holdinger skjer dog 10 ganger hver kamp omtrent, men de er jo isolert sett regelbrudd okke som.

1-1 i store matchavgjørende feil imo.
Jeg har sett diskusjonen du og Dennis har i tråden, og vil bare legge til at jeg er enig med Dennis. Det hadde vært rart om dommer blåste, og tok fra Arsenal en målsjanse når keeper blir tråkket på av egen spiller. Der hadde jeg vært mer forbannet på Fred enn dommeren hvis jeg holdt med United. Heldigvis for dere var Fred viktig i å snu kampen etter hvert.

Og ja, Tomiyasu kunne fått straffe. Men som du sier er det dessverre bingo om disse blåses. Tror også VAR-dommer påvirkes av at man har tatt en avgjørelse tidligere som kan ses på som kontroversiell.

Men at vi tapte på grunn av dommeren vil jeg absolutt ikke høre noen antydninger om. I en kamp mellom to lag som spilte dårlig spilte vi verst.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Crynix skrev: søn des 05, 2021 5:10 pm
DennisB skrev: søn des 05, 2021 12:45 pm Jeg klarer ikke med min beste vilje å se at "det er slik reglene er". Det står ingenting her om at det skal blåses tvert når en situasjon som dette oppstår. Jeg tolker det slik at dette gjelder ved eventuelle behandling av skader, og at dommeren blåser om han tolker det slik at behandling trengs, her fordi keeperen er involvert. Altså blir det etter skjønn av dommeren.

Det er ingenting her som betyr at dommeren skal blåse fordi to spillere (derav keeper) ligger nede i feltet, når han verken aner hva som har skjedd, aner noe om alvorlighetsgraden, eller om behandling trengs. Slikt har man jo VAR til å sjekke i ettertid også.

Dette blir et tolkningsspørsmål, og jeg er uenig i konklusjonen din, at det SKAL blåses her, ifølge reglene. Det gir også veldig liten mening for meg.
Som sagt, det er slik jeg tolker reglene. Jeg er åpen for at min tolkning er fullstendig feil, men sett i lys av hvor beskyttet keepere er i et utall andre situasjoner, synes jeg det blir merkelig at man ikke blåser av dersom keeperen ligger nede med skade. Dersom min tolkning er feil er naturligvis utfallet av situasjonen helt korrekt, og da er det ikke særlig mye å diskutere.

Så kan man sikkert diskutere hvor sportslig det er av ESR å ta det skuddet når keeper ligger nede, men det er noe helt annet igjen. Jeg regner med at 99,9% av alle fotballspillere hadde gjort det samme.
Ikke ofte vi er uenige, men heller ikke her er jeg helt på linje med deg. Dvs, jeg er enig i at 99,9% av spillerne hadde gjort det samme, men av en helt annen grunn enn deg.

Sportsligheten i det ESR gjør ved å skyte, vil jeg ikke sette i tvil. Rett og slett fordi dette går så fort, Arsenal-spillerne er på vei ut med ryggen til DeGea, jeg tror ingen ser at han ligger nede før skuddet fyres av. Det går knapt 3 sekunder fra utrusningen starter, og slik spillet legges opp, så skal det skytes der når ESR får ballen. Det er en helt riktig avslutningssekvens, uavhengig om DeGea ligger nede. Ellers er angrepet i praksis over.

Når ESR fyrer, så ser det for meg ut som om han bare prøver å treffe ballen så godt som mulig, men det ender uansett med ei lompe. Hadde skuddet vært knallhardt og gått i krysset, hadde vi da satt sportsligheten i folus?
Nei, det tror jeg ikke. At ESR treffer med strømpa, betyr ikke at det var en bevisst handling å skyte mens DeGea lå nede. Jeg tror ikke han enset det en gang, men hadde mer enn nok med å holde fokus på ballen, og gjøre det kan skulle, nemlig å skyte.

Det er heller ingen presedens i slike saker i PL, og når en slik situasjon oppstår, rekker aldri ESR å tenke på noe annet enn å skyte, i en posisjon det var riktig å skyte ut i fra angrepssituasjon. Ergo, ESR bør frikjennes 100% i denne situasjonen.

Bare mine to cent om den. Eller to rupiah, i det landet jeg befinner meg i.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Bone8 skrev: man des 06, 2021 8:33 amJeg har sett diskusjonen du og Dennis har i tråden, og vil bare legge til at jeg er enig med Dennis. Det hadde vært rart om dommer blåste, og tok fra Arsenal en målsjanse når keeper blir tråkket på av egen spiller. Der hadde jeg vært mer forbannet på Fred enn dommeren hvis jeg holdt med United. Heldigvis for dere var Fred viktig i å snu kampen etter hvert.

Og ja, Tomiyasu kunne fått straffe. Men som du sier er det dessverre bingo om disse blåses. Tror også VAR-dommer påvirkes av at man har tatt en avgjørelse tidligere som kan ses på som kontroversiell.

Men at vi tapte på grunn av dommeren vil jeg absolutt ikke høre noen antydninger om. I en kamp mellom to lag som spilte dårlig spilte vi verst.
Helt fair det, jeg ser jo poenget med motargumentene også. Jeg har bare inntrykk av at keepere, som jo er relativt beskyttede, har litt særegne «fordeler» (i mangel på et bedre ord) når det gjelder skader. Men som jeg nevnte, det er en så absurd situasjon at jeg egentlig ikke gidder å dvele særlig ved det. Jeg sa det til hun jeg så kampen med også, at Atkinson ikke hadde annet valg enn å godkjenne målet slik situasjonen utartet seg.
For øvrig er det egentlig ikke særlig relevant om det er med- eller motspiller som skader keeperen, det har for så vidt ikke Atkinson noen forutsetning for å vite heller når det var så kaotisk inne i feltet, poenget er at målet nå ikke har en forsvarer. Men samme det. Mål ble dømt, vi er ferdige med saken.

Mulig du har rett her. Jeg hadde blitt forbanna om det hadde blitt straffe, men det sinnet ville vært retta mot Maguire for idiotien hans. Han gjør det hver bidige kamp, gjentatte ganger. Jeg er sikker på at han kan forårsake 10 straffer ut sesongen for nøyaktig samme forseelse, men han vil aldri lære. Om VAR-dommeren har 1-0 scoringen i bakhodet vet vi jo ikke, men det kan fort være en påstand med rot i virkeligheten likevel.

Enig i at det var to dårlige lag utpå der. Synes egentlig uavgjort hadde vært et helt fair resultat.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

FA cup trekning ikveld. La oss få en billig reise.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

David Seaman som trekker, så da er vi i trygge hender :)

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Nottingham - Arsenal

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

ulfarne skrev: man des 06, 2021 8:16 pm Nottingham - Arsenal
Vi røk vel for de i 3.runde i 2017/18 sesongen. 3-2? 4-2? Mertesacker og Welbeck for oss.

Zinckernagel mot Ødegaard. Fin duell for tabloidene.

Utd møter Villa.

Ellers får Pool, City, Chelsea og Spurs San-Marino kvalitet på motstanden. Mens vi får en guffen bortekamp mot et Championship lag der vi er nødt å stille et sterkt lag for å avansere.

West ham - Leeds og Leicester - Watford(Ranieri) er andre PL oppgjør.

manoon

Legg inn av manoon »

Det er så mye rart, og så mye feil i det laget her. Gode gud. Vi spiller altså en slags "Pep-kopi-typ-jegvettafaen-fotball". Vingene bredt, back på en side inn i banen. Ødegaard bredt ut for å hjelpe Saka/Tomi. Xhaka faller ofte dypt i utspillingsfasen. Problemet er at vi ender med én spiller i nærheten av to stoppere og to midtbanespillere. Vi har ingen trusler inne i banen, uansett hva som skjer. Når Tomiyasu får ballen inne i banen er han ikke i nærheten av like farlig som f.eks Saka ville vært med ballen i samme posisjon. Når Saka først får ballen er han ofte isolert ute på kanten. De gangene han får gitt fra seg ballen til Ødegaard/Tomi, er det INGEN som kan motta ballen høyere opp i banen. Pasningene blir alltid hjemover, og motstandere får omstilt fullstendig.

Noe av forskjellen på det vi gjør, kontra det City gjør, er formasjonen. VI spiller med to dype midtbanespillere i en slags 4-2-3-1. Xhaka og Partey kommer seg aldri opp for å true verken mellomrom, bakrom eller eventuelt siderom. Det er ikke Xhaka og Partey sin skyld, for de er ikke spillertypene til det. Ser man på City, spiller de en slags 4-3-3. Ja, kantene holder bredde lenge og ofte. Ja, backen kommer ofte inn i banen. Men forskjellen er Bernardo, Gundogan, KdB osv. Det er spillere som spiller i roller, samt har ferdighetene til å true motstanderne i helt andre rom enn noen av spillerne våre gjør. Ofte havner Tomi/Tierney som våre høyeste spillere, og Tomi er til og med ofte høyt og sentralt, vårt eneste spillpunkt midt i banen. Jeg vil mye heller se en midtbanespiller i disse romene, men det ser vi dessverre alt for sjeldent. Det handler selvfølgelig om spillermateriale, men jeg tror det ligger mye i at Arteta er veldig glad i defensiv trygghet. Kunne holdt på i evigheter om dette, for vi spiller en fryktelig traust og lite innbydende fotball i store deler av kampene.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Lagene rundt oss bytter managere og bli bedre mens vi sitter igjen med spanjolen med uendelig tillit fra Edu og Co.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Nå må den forbanna nisseklubben her ta grep.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Nå gidder jeg ikke mer Arsenal. Finner på noe morsommere. Se youtube videoer av grass som gror, for eksempel.

Takk for følget.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Myshkin skrev: man des 06, 2021 10:54 pm Nå gidder jeg ikke mer Arsenal. Finner på noe morsommere. Se youtube videoer av grass som gror, for eksempel.

Takk for følget.
Kan du gi en tilbakemelding på hvordan det gikk?


Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Arteta makter ikke dette. Bare trist å se på. Gratulerer til alle WOBs. Dere koser dere nå.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Everton har fått nok. Protesterer som et helvete. Men de er bedre enn oss i alle spillets faser. Det sier vel det meste.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

White ser ut som Mustafi. En meget god periode første høsten, før det rakner fullstendig. Han var helt på bærtur på det andre annulerte til Richarlison der vi er griseheldige.

Flaut at vi går for 0-1 her, burde heller prøvd å angripe litt. Ikke gode nok til dette. Sesongen er over allerede og topp 4 er en latterlig drøm. 7.plass er det vi må satse på nå. Tror ikke en gang vi tar Soton til helga heller.

Skal sies at Everton skulle hatt noen røde kort. Sykt at Godfrey bare får ett gult, mens Gordon ikke får gult en gang. Alle er taklinger Arsenalspillere har blitt utvist for.

Kroenke bør ikke investere mer i Arteta. Et nytt vindu kommer nå, men bruk heller pengene på å få inn en skikkelig manager. Rundspilt av et lag med 5 poeng på siste 27 mulige. Jeg har ikke ord. Ut med deg din spanske klovn !

1,06 vs 1,06 i XG. Om det er noen trøst.
Sist redigert av Lumanza den man des 06, 2021 11:03 pm, redigert 2 ganger totalt.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

At vi tapte satte jeg penger på. Det var sikkert som banken. Godt over 3 i odds. Det er å gi bort penger.

Det som virkelig svir var at jeg planla en kveld med å lese i Dune og legge meg tidlig. Men så endte jeg opp med å se kampen. Når skal jeg lære? Er så tåpelig tidsbruk.

Sorry for ranten. Siste innlegg av meg. Lover. Antageligvis fram til ny manager. Gidder ikke å se mer Arsenal nå.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Da kan vi si takk for nok en instruktiv episode i reallity-serien "How to destroy a fotball club. Starring: Stan Kroenke, Mikel Arteta and Edu. Guest star: Unai Emery. Special guest star: Arsene Wenger."

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Hver kamp arsenal taper er en seier for fotballen. Arsenal står for en fotball som ikke hører hjemme noen plass. Heldigvis ser det ut som flaksen til Arsenal går mot slutten og da vil vi nok falle som en potetsekk på tabellen og Arteta er forhåpentligvis ferdig før sesongen er over. Bare ønsketenkning selvfølgelig. Det er dette vi får levert hver jævla helg, men alt ser så mye mer håpløst ut når vi taper.

Vi må gi Arteta fyken før vi mister kontakten med 4 plassen. Kanskje greit å handle litt tidligere enn vi bruker.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Enzino skrev: man des 06, 2021 11:02 pm Special guest star: Arsene Wenger."
🤡🤡🤡

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Da var denne sesongen over. Vi får sikkert en god periode i vinter der Arteta geniforklares, men vi ramler sammen mot slutten.

Arteta ut.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

1.06 - 1.06 i xg.

Det var siste innlegg.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jeg orker heller ikke mer av dette her. Arteta er og blir en klovn. Vinner vi, er det på tross av klovnen.

Vi har akkurat tapt for to av de dårligste lagene i ligaen. Begge borte, men allikevel.
Vi er vel ikke bedre da. Ny 8.plass incoming, hvis ikke klubben tar grep. NÅ!

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Få inn Potter før en toppklubb stikker av med han.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wengerist skrev: man des 06, 2021 10:55 pm Arteta makter ikke dette. Bare trist å se på. Gratulerer til alle WOBs. Dere koser dere nå.
Synd at Wenger ikke gikk tidligere, da kunne vi kanskje fått en manager med kvalitet, istedenfor har vi endt opp med Emery og Arteta pga Wenger-apologeterne ikke klarte å innse at vi var på en nedgående kurve lenge før han gikk. Så gratulerer selv.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Vi vinner nok 1-0 mot Southampton i neste og alt er bare en fryd igjen. Dessverre.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Det var dette wengerouterne drømte om ja. Hahaha

Kunne vært åtte poeng foran utd om vi ikke hadde kastet bort seieren på OT. Nå er vi 1 poeng bak dem
FC banter. Hahaha

Wellé

Legg inn av Wellé »

Potter eller Ten Haag hadde vært ideelt. Jeg tror Arteya har gjort et og annet riktig i klubben, men jeg tror dessverre ikke han er mannen som kommer til å få til det lille ekstra som gjør at det klikker offensivt. Det er definitivt potensiale og kvalitet hos flere av spillerne, men det er bare noe som ikke stemmer. Greit nok at vi ikke har spillere på nivå med de tre beste, men med unntak av Richarlison så er vi bedre i samtlige posisjoner enn det Everton-laget vi møter i dag.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Og så er det bare å innrømme at Richarlison er bedre enn alle våre spisser. Til sammen.

Klubben kan gi Arteta ti år til, men det vil aldri bli noe som ligner angrepspill ut av det, uansett hva man gjør.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»