Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
LeCoq

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av LeCoq »

Mudryk derimot. Gud hjelpe meg. Får Pepe-vibber av den signeringen der.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Nå må de se til å bytte ut Saka. De andre offensive spillerne byttes ut, men han får vel 90 minutter.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeCoq skrev: søn mar 26, 2023 6:47 pm Saka er faen meg helt rå. Finnes vel ikke en høyrekant i verden som er bedre akkurat nå.
Helt decent scoring! :D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

LeCoq skrev: søn mar 26, 2023 6:47 pm Saka er faen meg helt rå. Finnes vel ikke en høyrekant i verden som er bedre akkurat nå.
Kandidatene i 22/23-sesongen er vel Saka, Sané/Gnabry, Salah, Ousmane Dembélé og Rodrygo/Fede Valverde.

Jeg vil si at Saka er verdens beste høyrekant. Men en skadefri Ousmane Dembélé er ikke langt unna. Sané, Gnabry, Rodrygo og Valverde lider litt av at ingen av dem har spilt fast på høyrekanten denne sesongen, men Sané har vært veldig god, og Rodrygo har MULIGENS det samme nivået inne som toppen, men han har ikke helt fått det ut. Den spilleren jeg synes Rodrygo minner mest om er forøvrig en ung Gabriel Jesús (som også til tider var best når han fikk operere på høyrekanten i Manchester City.) Mohamed Salah er alltids god, og rent statistisk så har han levert denne sesongen også, men spillet hans var bedre før etter min mening.

Mehell

Legg inn av Mehell »

LeCoq skrev: søn mar 26, 2023 6:47 pm Saka er faen meg helt rå. Finnes vel ikke en høyrekant i verden som er bedre akkurat nå.
Ønsker å være uenig av rent prinsipp, men kommer ærlig talt ikke på noen som er bedre for øyeblikket.
Fryktelig god fotballspiller, og det sies vel og at han er en veldig fin og trivelig fyr.

Kan jo håpe at vi får kjøpt ham billig av dere..
Vi har til og med flusst av spillere dere kan få i retur, for å bygge opp bredden i stallen deres :D

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Wellé skrev: søn mar 26, 2023 12:44 pm Sjukt, men Saka har nå spilt like mange PL-kamper som Wilshere (125). Sier litt om hvor mye spilletid Saka har fått tidlig i karrieren, og hvor forbanna mye Wilshere var skadet.
Seriøst? Det er sjukt ja.

Alltid gøy med slike stats (..vel ikke for Wilshere men..)

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Mehell skrev: man mar 27, 2023 2:17 am
LeCoq skrev: søn mar 26, 2023 6:47 pm Saka er faen meg helt rå. Finnes vel ikke en høyrekant i verden som er bedre akkurat nå.
Ønsker å være uenig av rent prinsipp, men kommer ærlig talt ikke på noen som er bedre for øyeblikket.
Antony.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: man mar 27, 2023 2:07 am
LeCoq skrev: søn mar 26, 2023 6:47 pm Saka er faen meg helt rå. Finnes vel ikke en høyrekant i verden som er bedre akkurat nå.
Kandidatene i 22/23-sesongen er vel Saka, Sané/Gnabry, Salah, Ousmane Dembélé og Rodrygo/Fede Valverde.

Jeg vil si at Saka er verdens beste høyrekant. Men en skadefri Ousmane Dembélé er ikke langt unna. Sané, Gnabry, Rodrygo og Valverde lider litt av at ingen av dem har spilt fast på høyrekanten denne sesongen, men Sané har vært veldig god, og Rodrygo har MULIGENS det samme nivået inne som toppen, men han har ikke helt fått det ut. Den spilleren jeg synes Rodrygo minner mest om er forøvrig en ung Gabriel Jesús (som også til tider var best når han fikk operere på høyrekanten i Manchester City.) Mohamed Salah er alltids god, og rent statistisk så har han levert denne sesongen også, men spillet hans var bedre før etter min mening.
Hvor er det Messi spiller på banen? Trodde det var som en slags høyre angriper, men har ikke hatt CL-kanalene i år så har ikke sett en eneste kamp av dem.

Begynte også å lure litt på hvor Martinelli ville rangert på sin side. Ikke like god som Saka, samt at det er større konkurranse med spillere som:
- Vinicius Jr
- Kvaradona
- Leao
- Neymar
- Rashford
- Mudryk
- Mitoma

Sikkert en eller flere jeg også har glemt som fortjener en mention. Har jo ikke noen fra Bayern, men er litt usikker på hvem det er som spiller der normalt sett.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Kvara
Neymar
Rashford/Vinicius (sistnevnte får litt ekstra pluss for prestasjoner i CL)
Martinelli
Foden/Leao
Mitoma

Også kommer Mudryk jævlig langt under der til han begynner å vise mer stabile prestasjoner i Chelsea. Sånn bare for å sette en fasit på listen til Welle. Foden er forøvrig kapabel til å være top 3 i verden både som venstre og høyreving på sitt beste. Så god synes jeg han er. Vil også gi en shoutout til Luis Diaz som en jeg tror kan bli ekstrem for Liverpool hvis han holder seg skadefri, og de får stablet på plass en midtbane som gir de offensive spillerne bedre forutsetninger. Veldig sansen for han.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Jota er jo også en forbanna god venstreving når han er i slaget.

Wellé

Legg inn av Wellé »

RamsherE skrev: man mar 27, 2023 12:56 pm Kvara
Neymar
Rashford/Vinicius (sistnevnte får litt ekstra pluss for prestasjoner i CL)
Martinelli
Foden/Leao
Mitoma

Også kommer Mudryk jævlig langt under der til han begynner å vise mer stabile prestasjoner i Chelsea. Sånn bare for å sette en fasit på listen til Welle. Foden er forøvrig kapabel til å være top 3 i verden både som venstre og høyreving på sitt beste. Så god synes jeg han er. Vil også gi en shoutout til Luis Diaz som en jeg tror kan bli ekstrem for Liverpool hvis han holder seg skadefri, og de får stablet på plass en midtbane som gir de offensive spillerne bedre forutsetninger. Veldig sansen for han.
Mudryk var en spøk ;)

Men Dias hadde fortjent å være på listen. Hvis Nunez skal spille på den siden så er han også en jeg kunne inkludert. Tror han blir et beist så lenge han slipper å måtte spille for mye feilvendt.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Bone8 skrev: fre aug 19, 2022 2:04 pm
Wellé skrev: fre aug 19, 2022 7:22 am
Jolla skrev: fre aug 19, 2022 1:28 am 70 poeng høres fornuftig ut.
Uff, et poengs forbedring etter å ha traded ut Lacazette med Jesus som førstevalg og oppgradert dekningen i neste samtlige posisjoner. Jeg ville trodd at vi var blitt bedre sammenlignet relativt med ligaen.

VM midt i sesongen er en curveball som kan slå ut på måter som er vanskelig å predikere, men ville følt meg ekstremt trygg på at vi fikk mer poeng enn det hvis det hadde blitt avholdt som normalt.
City og Liverpool er suverene, og jeg budsjetterer med 0 poeng av 12 mot dem, som i fjor.
Chelsea er et wildcard. Tipper de vil være aktive i overgangsvinduet mot slutten, men pr. nå synes jeg de er svekket.
Spurs er bedre enn i fjor. Så spørsmålet er om vi er såpass mye sterkere at vi er forbi dem.

MEN: Med troppen vi har nå tipper jeg færre poengtap mot vesentlig svakere lag. Brighton tok vi bare 1 poeng mot i fjor. Samme mot Crystal Palace. Vi tapte også poeng mot Burnley, Everton og Southamton, som alle havnet blant de 6 svakeste lagene.

Jeg tror 70-73 poeng bør være realistisk.
Må være straffbart å ta så feil som jeg gjorde i starten av sesongen, og før den startet. Men jeg var heldigvis ikke helt alene.

På starten tippet jeg også følgende på spørsmål:
Plassering: 4.plass
Poeng: 71 poeng
Beste spiller: Ødegaard
Toppscorer: 17 mål

Tror nok vi skal klare mer enn to poeng på våre siste ti.
På to siste kan jeg jo treffe, men glemte å sette navn på toppsorer. Tippet egentlig Jesus.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: man mar 27, 2023 2:15 pm
Bone8 skrev: fre aug 19, 2022 2:04 pm
Wellé skrev: fre aug 19, 2022 7:22 am
Uff, et poengs forbedring etter å ha traded ut Lacazette med Jesus som førstevalg og oppgradert dekningen i neste samtlige posisjoner. Jeg ville trodd at vi var blitt bedre sammenlignet relativt med ligaen.

VM midt i sesongen er en curveball som kan slå ut på måter som er vanskelig å predikere, men ville følt meg ekstremt trygg på at vi fikk mer poeng enn det hvis det hadde blitt avholdt som normalt.
City og Liverpool er suverene, og jeg budsjetterer med 0 poeng av 12 mot dem, som i fjor.
Chelsea er et wildcard. Tipper de vil være aktive i overgangsvinduet mot slutten, men pr. nå synes jeg de er svekket.
Spurs er bedre enn i fjor. Så spørsmålet er om vi er såpass mye sterkere at vi er forbi dem.

MEN: Med troppen vi har nå tipper jeg færre poengtap mot vesentlig svakere lag. Brighton tok vi bare 1 poeng mot i fjor. Samme mot Crystal Palace. Vi tapte også poeng mot Burnley, Everton og Southamton, som alle havnet blant de 6 svakeste lagene.

Jeg tror 70-73 poeng bør være realistisk.
Må være straffbart å ta så feil som jeg gjorde i starten av sesongen, og før den startet. Men jeg var heldigvis ikke helt alene.

På starten tippet jeg også følgende på spørsmål:
Plassering: 4.plass
Poeng: 71 poeng
Beste spiller: Ødegaard
Toppscorer: 17 mål

Tror nok vi skal klare mer enn to poeng på våre siste ti.
På to siste kan jeg jo treffe, men glemte å sette navn på toppsorer. Tippet egentlig Jesus.
Bommet ikke på alt da! :lol:

Toppscorer kan du jo fort vekk treffe på antall mål, selv om det blir feil spiller. Martinelli har 13 mål nå, Saka 12.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Wellé skrev: ons aug 03, 2022 8:02 pm 3. plass
76 poeng
Jesus (vinner kåringen), men tipper jeg personlig mener Ødegaard
22 mål (Jesus)

Jeg tror også at Jesus vinner den på grunn av målpoeng, men tror også at Ødegaard kommer til å bli enda mer toneangivende denne sesongen, og hvis vi kan få mer kreativitet fra venstresiden så tror jeg han også vil enda oftere være i enden på fine angrep.
Bommer jo "grovt" her sjæl, men mener å huske at jeg var i den optimistiske enden av skalaen.

Det siste avsnittet er hentet fra et annet innlegg som svar til BTA som hadde identisk med meg bortsett fra Jesus på 23 mål og også årets spiller, men tenkte det var litt gøy å få frem at jeg trodde at Ødegaard ville score litt mer også :)

Hvis jeg husker riktig så traff DB best, ikke sjokkerende når det går bra :) Mener å huske at han hadde oss poengmessig et sted mellom 80-85p. Edit: Fant innlegget hans nå. DB hadde oss på 80p, 3.-plass og Jesus med 23 mål.

Skal ikke benekte at jeg hadde et lite håp/tro om det selv, men prøvde å ha litt bakkekontakt. Det vi leverte rundt nyttår forrige sesong var en fotball som jeg så for meg ville kunne plukke mye poeng, spesielt med oppgradering på topp i Jesus. Saliba og Zinchenko var også større oppgraderinger enn forventet, samt spådd videre utvikling av Saka og Martinelli har også hjulpet godt.

PS: @Jolla Du hadde vel oss rundt 68 poeng eller noe hvis jeg husker riktig :P Så jeg er i det minste bedre enn den mest kunnskapsrike brukeren her inne.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Denne påstanden her er snodig nære, men ikke på noen som helst måte slik jeg så for meg det :P Jeg hadde både Spurs og oss over Chelsea.

Jeg tror f.eks at det vil skille færre poeng mellom oss og Spurs enn det det skiller oss og Chelsea.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man mar 27, 2023 2:33 pm
Wellé skrev: ons aug 03, 2022 8:02 pm 3. plass
76 poeng
Jesus (vinner kåringen), men tipper jeg personlig mener Ødegaard
22 mål (Jesus)

Jeg tror også at Jesus vinner den på grunn av målpoeng, men tror også at Ødegaard kommer til å bli enda mer toneangivende denne sesongen, og hvis vi kan få mer kreativitet fra venstresiden så tror jeg han også vil enda oftere være i enden på fine angrep.
Bommer jo "grovt" her sjæl, men mener å huske at jeg var i den optimistiske enden av skalaen.

Det siste avsnittet er hentet fra et annet innlegg som svar til BTA som hadde identisk med meg bortsett fra Jesus på 23 mål og også årets spiller, men tenkte det var litt gøy å få frem at jeg trodde at Ødegaard ville score litt mer også :)

Hvis jeg husker riktig så traff DB best, ikke sjokkerende når det går bra :) Mener å huske at han hadde oss poengmessig et sted mellom 80-85p. Edit: Fant innlegget hans nå. DB hadde oss på 80p, 3.-plass og Jesus med 23 mål.

Skal ikke benekte at jeg hadde et lite håp/tro om det selv, men prøvde å ha litt bakkekontakt. Det vi leverte rundt nyttår forrige sesong var en fotball som jeg så for meg ville kunne plukke mye poeng, spesielt med oppgradering på topp i Jesus. Saliba og Zinchenko var også større oppgraderinger enn forventet, samt spådd videre utvikling av Saka og Martinelli har også hjulpet godt.

PS: @Jolla Du hadde vel oss rundt 68 poeng eller noe hvis jeg husker riktig :P Så jeg er i det minste bedre enn den mest kunnskapsrike brukeren her inne.
@DennisB er alltid optimist, så rimelig selvfølgelig at han treffer best når det går bra over forventning. Men han skal ha massiv cred, for at han nailet nivået på Saliba etter å ha fulgt ham tett i fransk fotball. Der var vel det ganske mange som mente at han undervurderte nivåforskjellene på ligaene, hvis jeg ikke husker feil. Jeg var i hvert fall en av dem.

At Zinchenko var en massiv oppgradering har ikke overrasket meg veldig. Husker jeg skrev at jeg mente han var for god til at City ville selge ham til oss, og at jeg ikke trodde på overgangen, da vi først ble linket. Var superhappy da den gikk gjennom. Men jeg trodde at vi skulle få se ham mer med utgangsposisjon på midtbanen, og at Tierney skulle få mer spilletid enn han har fått.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Enzino skrev: man mar 27, 2023 3:31 pm
Wellé skrev: man mar 27, 2023 2:33 pm
Wellé skrev: ons aug 03, 2022 8:02 pm 3. plass
76 poeng
Jesus (vinner kåringen), men tipper jeg personlig mener Ødegaard
22 mål (Jesus)

Jeg tror også at Jesus vinner den på grunn av målpoeng, men tror også at Ødegaard kommer til å bli enda mer toneangivende denne sesongen, og hvis vi kan få mer kreativitet fra venstresiden så tror jeg han også vil enda oftere være i enden på fine angrep.
Bommer jo "grovt" her sjæl, men mener å huske at jeg var i den optimistiske enden av skalaen.

Det siste avsnittet er hentet fra et annet innlegg som svar til BTA som hadde identisk med meg bortsett fra Jesus på 23 mål og også årets spiller, men tenkte det var litt gøy å få frem at jeg trodde at Ødegaard ville score litt mer også :)

Hvis jeg husker riktig så traff DB best, ikke sjokkerende når det går bra :) Mener å huske at han hadde oss poengmessig et sted mellom 80-85p. Edit: Fant innlegget hans nå. DB hadde oss på 80p, 3.-plass og Jesus med 23 mål.

Skal ikke benekte at jeg hadde et lite håp/tro om det selv, men prøvde å ha litt bakkekontakt. Det vi leverte rundt nyttår forrige sesong var en fotball som jeg så for meg ville kunne plukke mye poeng, spesielt med oppgradering på topp i Jesus. Saliba og Zinchenko var også større oppgraderinger enn forventet, samt spådd videre utvikling av Saka og Martinelli har også hjulpet godt.

PS: @Jolla Du hadde vel oss rundt 68 poeng eller noe hvis jeg husker riktig :P Så jeg er i det minste bedre enn den mest kunnskapsrike brukeren her inne.
@DennisB er alltid optimist, så rimelig selvfølgelig at han treffer best når det går bra over forventning. Men han skal ha massiv cred, for at han nailet nivået på Saliba etter å ha fulgt ham tett i fransk fotball. Der var vel det ganske mange som mente at han undervurderte nivåforskjellene på ligaene, hvis jeg ikke husker feil. Jeg var i hvert fall en av dem.

At Zinchenko var en massiv oppgradering har ikke overrasket meg veldig. Husker jeg skrev at jeg mente han var for god til at City ville selge ham til oss, og at jeg ikke trodde på overgangen, da vi først ble linket. Var superhappy da den gikk gjennom. Men jeg trodde at vi skulle få se ham mer med utgangsposisjon på midtbanen, og at Tierney skulle få mer spilletid enn han har fått.
Samme her. Jeg var helt sikker på at Zinchenko var ment som en makker ved siden av Partey og at Tierney skulle spille back. Det hele ga veldig mening i mitt hode og Zinchenko - Partey så på papiret ut som en duo som ville oppgradere oss kraftig på midten. Lite visste man at Granit Xhaka skulle ha sin beste sesong i en Arsenal-drakt. Må bare berømme den mannen for å klamre seg fast til den elleveren. Og ikke minst berømme Arteta for å få ut det beste av han. Når man ser Granit denne sesongen og hva Arteta har fått ut av han i Arteta sitt system så er det bare å sende både Emery og Wenger i skammekroken. Jeg føler veldig med Kieran Tierney da. Den mannen har ikke gjort veldig mye galt i en Arsenal-drakt, men dessverre for han har det kommet en ukrainer og revolusjonert hvordan man spiller venstreback i Arsenal.

Når alt dette er sagt mener jeg fremdeles at den enkleste spoten på papiret man kan oppgradere er Granit sin. Det finnes flere spillere som ville vært interessante å se i en slik fremskutt rolle som han har hatt denne sesongen. Det betyr ikke at det er en enkel spot og oppgradere. Vi har rett og slett fått et så bra lag at man helst ikke vil tulle for mye med det, men hvis det er en spot der jeg kunne sett for meg noe annerledes så er det her. Mot antatt dårligere lag kunne det vært interessant å prøve ut ESR her. Han har evnen til å ta seg forbi spillere, skape ubalanse og har bra driv med ballen. Ulempen er litt mangelfullt pasningsregister. I utgangspunktet er det nok noe ubalansert også, men når man har Thomas Partey kan man faktisk ta seg råd til å ha to såpass offensive på midten. Gud bedre så god den mannen er.

Ah, kan ikke denne landslagspausen bare bli ferdig da..

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: man mar 27, 2023 3:31 pm
Wellé skrev: man mar 27, 2023 2:33 pm
Wellé skrev: ons aug 03, 2022 8:02 pm 3. plass
76 poeng
Jesus (vinner kåringen), men tipper jeg personlig mener Ødegaard
22 mål (Jesus)

Jeg tror også at Jesus vinner den på grunn av målpoeng, men tror også at Ødegaard kommer til å bli enda mer toneangivende denne sesongen, og hvis vi kan få mer kreativitet fra venstresiden så tror jeg han også vil enda oftere være i enden på fine angrep.
Bommer jo "grovt" her sjæl, men mener å huske at jeg var i den optimistiske enden av skalaen.

Det siste avsnittet er hentet fra et annet innlegg som svar til BTA som hadde identisk med meg bortsett fra Jesus på 23 mål og også årets spiller, men tenkte det var litt gøy å få frem at jeg trodde at Ødegaard ville score litt mer også :)

Hvis jeg husker riktig så traff DB best, ikke sjokkerende når det går bra :) Mener å huske at han hadde oss poengmessig et sted mellom 80-85p. Edit: Fant innlegget hans nå. DB hadde oss på 80p, 3.-plass og Jesus med 23 mål.

Skal ikke benekte at jeg hadde et lite håp/tro om det selv, men prøvde å ha litt bakkekontakt. Det vi leverte rundt nyttår forrige sesong var en fotball som jeg så for meg ville kunne plukke mye poeng, spesielt med oppgradering på topp i Jesus. Saliba og Zinchenko var også større oppgraderinger enn forventet, samt spådd videre utvikling av Saka og Martinelli har også hjulpet godt.

PS: @Jolla Du hadde vel oss rundt 68 poeng eller noe hvis jeg husker riktig :P Så jeg er i det minste bedre enn den mest kunnskapsrike brukeren her inne.
@DennisB er alltid optimist, så rimelig selvfølgelig at han treffer best når det går bra over forventning. Men han skal ha massiv cred, for at han nailet nivået på Saliba etter å ha fulgt ham tett i fransk fotball. Der var vel det ganske mange som mente at han undervurderte nivåforskjellene på ligaene, hvis jeg ikke husker feil. Jeg var i hvert fall en av dem.

At Zinchenko var en massiv oppgradering har ikke overrasket meg veldig. Husker jeg skrev at jeg mente han var for god til at City ville selge ham til oss, og at jeg ikke trodde på overgangen, da vi først ble linket. Var superhappy da den gikk gjennom. Men jeg trodde at vi skulle få se ham mer med utgangsposisjon på midtbanen, og at Tierney skulle få mer spilletid enn han har fått.
Hehe, faktisk prøvde jeg å holde litt tilbake, jeg nevnte tidlig i sesongen at vi trolig ville ende et sted mellom 80 og 85 poeng, Welle har rett i det. Men falt ned på 80 her. Satt også med følelsen av at dette ikke ville være Liverpools år (jeg nevnte den dårlige sesongen de hadde to år tilbake), men her fulgte jeg strømmen til slutt.. Kunne med hell vært enda tøffere altså, 2.plass og 83-ish poeng.. 😂

Men aldri om jeg hadde tippet oss foran City. Det stred mot alle fibrene i alle idrettshoder.
Jeg tror også alle lot seg villede av Jesus` fantastiske pre-season. Han bøttet inn mål der, men da alvoret startet, hadde han ikke marginene på sin side. Og etter hvert kan slikt fort sitte i hjernebarken, men Jesus har absolutt innfridd allikevel. Jeg elsker spilleren, for alt han gjør på banen, bortsett fra å være litt i overkant grinete på dommeren :lol:

Zinchenko har vært en åpenbaring, enda bedre enn jeg hadde trodd, Jesus også, mens Saliba er litt som forventet. Han kan og vil bli enda bedre. Disse tre inn gjorde meg virkelig mer optimist enn jeg har vært de siste 15 årene. Med rette!
Men årets mest gledelige overraskelse for meg, er allikevel Martin Ødegaard. Jeg visste at han ville bli god, men det nivået han viser nå, så jeg ikke helt komme. Og han er fra Drammen, dere. I Norge.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Er sesongen over, og vant vi?

Det skal fremdeles vinnes en del kamper for å havne topp 4, og det blir tøft nok det.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Glemte vi ulfarnes tidsreiser i år? Selv om klokka ble stilt fram, mener jeg. Hadde håpet han skulle ta oss på en spennende titt inn i framtida, på den timen som ble søkk borte. Neste år!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: man mar 27, 2023 4:25 pm Er sesongen over, og vant vi?
Nei, vi havnet på 2.plass. Men det var gøy så lenge det varte!

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: man mar 27, 2023 4:32 pm Glemte vi ulfarnes tidsreiser i år? Selv om klokka ble stilt fram, mener jeg. Hadde håpet han skulle ta oss på en spennende titt inn i framtida, på den timen som ble søkk borte. Neste år!
Jeg tok dere med på reise, men den timen er, som du sier, søkk borte. Derfor er det ingen som husker noe av det.

Men disse greiene fungerer nok best på høsten, når vi stiller klokka bakover 8-)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: man mar 27, 2023 4:20 pm
Hehe, faktisk prøvde jeg å holde litt tilbake, jeg nevnte tidlig i sesongen at vi trolig ville ende et sted mellom 80 og 85 poeng, Welle har rett i det. Men falt ned på 80 her. Satt også med følelsen av at dette ikke ville være Liverpools år (jeg nevnte den dårlige sesongen de hadde to år tilbake), men her fulgte jeg strømmen til slutt.. Kunne med hell vært enda tøffere altså, 2.plass og 83-ish poeng.. 😂

Men aldri om jeg hadde tippet oss foran City. Det stred mot alle fibrene i alle idrettshoder.
Jeg tror også alle lot seg villede av Jesus` fantastiske pre-season. Han bøttet inn mål der, men da alvoret startet, hadde han ikke marginene på sin side. Og etter hvert kan slikt fort sitte i hjernebarken, men Jesus har absolutt innfridd allikevel. Jeg elsker spilleren, for alt han gjør på banen, bortsett fra å være litt i overkant grinete på dommeren :lol:

Zinchenko har vært en åpenbaring, enda bedre enn jeg hadde trodd, Jesus også, mens Saliba er litt som forventet. Han kan og vil bli enda bedre. Disse tre inn gjorde meg virkelig mer optimist enn jeg har vært de siste 15 årene. Med rette!
Men årets mest gledelige overraskelse for meg, er allikevel Martin Ødegaard. Jeg visste at han ville bli god, men det nivået han viser nå, så jeg ikke helt komme. Og han er fra Drammen, dere. I Norge.
Når det gjelder MØ, så må jeg si at jeg har trodd at han skulle nå dette nivået en eller annen gang i karrieren. For særlig statistikkene og spillet hans i Sociedad før pandemien, var helt spinnville. Men jeg må innrømme at det har gått enda raskere enn jeg hadde trodd.

Men det gjelder jo flere spillere og hele laget. Jeg er overhodet ikke overrasket over at spillere som Saka, Martinelli og Saliba skulle nå det nivået de har vist, men jeg trodde aldri det skulle gå så fort, og særlig ikke for alle sammen samtidig.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

DennisB skrev: man mar 27, 2023 4:34 pm
Onv95 skrev: man mar 27, 2023 4:25 pm Er sesongen over, og vant vi?
Nei, vi havnet på 2.plass. Men det var gøy så lenge det varte!
Hurra. Siden jeg ikke regner med pokalene til jukselagene ( bortsett fra når Pool blir nr 2) så er det bare å starte feiringa.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

DennisB skrev: man mar 27, 2023 4:34 pm
Onv95 skrev: man mar 27, 2023 4:25 pm Er sesongen over, og vant vi?
Nei, vi havnet på 2.plass. Men det var gøy så lenge det varte!
Jeg vet du, og de fleste her er enige, men skriver det likevel.

Denne sesongen er jeg fornøyd med, uansett om vi kommer på første eller andre.

Reisen med laget, utviklingen og stemningen har vært fantastisk. Kan ikke huske sist laget ga meg så mange positive opplevelser på en sesong, og det var så mange spillere jeg liker.

Hvis vi til slutt taper ligaen til kanskje verdens beste fotballag, så skal jeg se tilbake på spådommene før sesongen igjen, og være fornød med en unik sesong.

Wellé

Legg inn av Wellé »

RamsherE skrev: man mar 27, 2023 4:06 pm Samme her. Jeg var helt sikker på at Zinchenko var ment som en makker ved siden av Partey og at Tierney skulle spille back. Det hele ga veldig mening i mitt hode og Zinchenko - Partey så på papiret ut som en duo som ville oppgradere oss kraftig på midten. Lite visste man at Granit Xhaka skulle ha sin beste sesong i en Arsenal-drakt. Må bare berømme den mannen for å klamre seg fast til den elleveren. Og ikke minst berømme Arteta for å få ut det beste av han. Når man ser Granit denne sesongen og hva Arteta har fått ut av han i Arteta sitt system så er det bare å sende både Emery og Wenger i skammekroken. Jeg føler veldig med Kieran Tierney da. Den mannen har ikke gjort veldig mye galt i en Arsenal-drakt, men dessverre for han har det kommet en ukrainer og revolusjonert hvordan man spiller venstreback i Arsenal.

Når alt dette er sagt mener jeg fremdeles at den enkleste spoten på papiret man kan oppgradere er Granit sin. Det finnes flere spillere som ville vært interessante å se i en slik fremskutt rolle som han har hatt denne sesongen. Det betyr ikke at det er en enkel spot og oppgradere. Vi har rett og slett fått et så bra lag at man helst ikke vil tulle for mye med det, men hvis det er en spot der jeg kunne sett for meg noe annerledes så er det her. Mot antatt dårligere lag kunne det vært interessant å prøve ut ESR her. Han har evnen til å ta seg forbi spillere, skape ubalanse og har bra driv med ballen. Ulempen er litt mangelfullt pasningsregister. I utgangspunktet er det nok noe ubalansert også, men når man har Thomas Partey kan man faktisk ta seg råd til å ha to såpass offensive på midten. Gud bedre så god den mannen er.

Ah, kan ikke denne landslagspausen bare bli ferdig da..
Nå skal jeg ikke spre for mye negativitet, men jeg tror (håper) Partey er ferdig i klubben til sommeren. Fotballmessig så vil det være et ekstremt stort savn. Jeg kan faktisk ikke kommer på en eneste dyptliggende midtbanespiller som er bedre enn han slik vi spiller.

Mannen som jeg tror erstatter han er D. Rice. Og selvom han er god med ballen i bena så er han rett og slett ikke en Partey. Evnen hans til å tre igjennom ledd er rett og slett veldig sjelden, og tillatter oss å pushe Xhaka og Ødegaard rimelig høyt i banen når vi bygger opp. På den annen side så er Rice bedre defensivt og han har en større defensiv radius. Det betyr at vi kanskje med større hell kan spille en mer offensiv spiller i posisjonen til Xhaka enn det vi gjør nå. Jeg tviler på at totalpakken vil være like god som nå, i hvert fall i starten.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tir mar 28, 2023 8:29 am Jeg vet du, og de fleste her er enige, men skriver det likevel.

Denne sesongen er jeg fornøyd med, uansett om vi kommer på første eller andre.

Reisen med laget, utviklingen og stemningen har vært fantastisk. Kan ikke huske sist laget ga meg så mange positive opplevelser på en sesong, og det var så mange spillere jeg liker.

Hvis vi til slutt taper ligaen til kanskje verdens beste fotballag, så skal jeg se tilbake på spådommene før sesongen igjen, og være fornød med en unik sesong.
Hvis man ser sesongen som helhet så er jeg uansett ekstremt fornøyd med denne sesongen, men kan ikke benekte at jeg kommer til å være ekstremt skuffet hvis vi snubler på målstreken. Vi har tross alt ledet ligaen i 25 av 28 runder så langt.

bestelaget

Legg inn av bestelaget »

Thomas Partey tilbake på Colney i dag etter en kjenning i høyre legg før kampen i går. Jorginho gjør nok jobben mot Leeds, men vi trenger Partey tilbake uka etter. Forhåpentligvis tok fysioen som ble med til Ghana en «city», og tok han ut av kamptroppen som precaution.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Bone8 skrev: tir mar 28, 2023 8:29 am
DennisB skrev: man mar 27, 2023 4:34 pm
Onv95 skrev: man mar 27, 2023 4:25 pm Er sesongen over, og vant vi?
Nei, vi havnet på 2.plass. Men det var gøy så lenge det varte!
Jeg vet du, og de fleste her er enige, men skriver det likevel.

Denne sesongen er jeg fornøyd med, uansett om vi kommer på første eller andre.

Reisen med laget, utviklingen og stemningen har vært fantastisk. Kan ikke huske sist laget ga meg så mange positive opplevelser på en sesong, og det var så mange spillere jeg liker.

Hvis vi til slutt taper ligaen til kanskje verdens beste fotballag, så skal jeg se tilbake på spådommene før sesongen igjen, og være fornød med en unik sesong.
Så er det interessant å diskutere hva som er det beste for laget i et litt lengre perspektiv. Neste sesong er dømt til å bli en liten nedtur med tanke på hvor bra laget har prestert med så tynn tropp og prioriteringene som må gjøres med CL spill neste sesong. Samtidig er vi så heldige med så ungt lag at laget bare skal bli bedre år for år fremover. Er det best å bygge vinnerkultur å kjenne på pokalen med en gang, eller ha sult i gruppa og noe å strekke seg mot?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Passord123 skrev: tir mar 28, 2023 10:09 am
Bone8 skrev: tir mar 28, 2023 8:29 am
DennisB skrev: man mar 27, 2023 4:34 pm
Nei, vi havnet på 2.plass. Men det var gøy så lenge det varte!
Jeg vet du, og de fleste her er enige, men skriver det likevel.

Denne sesongen er jeg fornøyd med, uansett om vi kommer på første eller andre.

Reisen med laget, utviklingen og stemningen har vært fantastisk. Kan ikke huske sist laget ga meg så mange positive opplevelser på en sesong, og det var så mange spillere jeg liker.

Hvis vi til slutt taper ligaen til kanskje verdens beste fotballag, så skal jeg se tilbake på spådommene før sesongen igjen, og være fornød med en unik sesong.
Så er det interessant å diskutere hva som er det beste for laget i et litt lengre perspektiv. Neste sesong er dømt til å bli en liten nedtur med tanke på hvor bra laget har prestert med så tynn tropp og prioriteringene som må gjøres med CL spill neste sesong. Samtidig er vi så heldige med så ungt lag at laget bare skal bli bedre år for år fremover. Er det best å bygge vinnerkultur å kjenne på pokalen med en gang, eller ha sult i gruppa og noe å strekke seg mot?
Jeg tror at sjansen vi har i år ikke kommer så mange ganger igjen.

VI har 3-4 klubber med vesentlig bedre økonomi enn oss (City, United, Chelsea og Newcastle), så jeg tror sjansen for at neste år blir tøffere er stor.

Så jeg tror det er i år vi kan gripe muligheten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»