Test av mat, drikke og godis

Svar
DoktorS

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av DoktorS »

SirJames skrev: fre jul 08, 2022 10:26 am
DoktorS skrev: tor jul 07, 2022 6:40 pm Bananbrus! Ja, av og til, altfor sjelden, stikker jeg innom diverse butikker rundt på Grønland for å se om de har noe moro. I drikkehyllene er det alltids litt. Selv om etiketten ikke var på norsk, forstod jeg vel at det var begrenset med sukker i denne, så kjøpte en flaske:
https://www.matmarket.no/nettbutikk/30- ... zeronad-1l

Mer korrekt er det vel en limonade med banansmak. Unner meg ofte en liter banajuce når jeg f.eks. er på ferie i Bulgaria, men drikker i små doser, for det er jo voldsomt mye sukker i.

Denne var artig, men det blir jo litt utvannet banansmak, så det blir litt rart - men morsomt å smake. Terningkast 4. Blir nok ikke gjenkjøp. Litt for spesielt.
Så den er uten kullsyre?
Den avbildede limonaden med banansmak er med kullsyre. Og kan vel kalles brus. Jeg bare dro inn en parallell, ettersom jeg nylig har satt til livs 1 liter bananjuice under ferien for et par uker siden. Det er sjelden kost.

startelver

Legg inn av startelver »

Man blir jo faktisk litt forbanna når favoritt lakrissjokoladen min fra COOP er gått opp fra 20 kroner til 31 kr!! Ja du hørte riktig. Det var riktignok på COOP Mega, mulig den er rimeligere på Extra, men tviler på det. En vanvittig prisoppgang.

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Restutisjon etter et par sykedager. Prøver Chiken Satay fra FOOD Collection, føres av Coop. Et dansk produkt. Varmes i ovnen. Satay er jo søtt - men dette var vel søtt. Mangler spenst. Og salt. Det verste er at kyllingen ikke er stekt/grillet - den virker bare å være kokt i sausen. Da blir det blasse greier. Kostet ikke all verden - 54 kroner, og grei nok størrelse på persjonen.

Terningkast 3 pga grei pris og grei porsjon. Men ikke godt, dette.
Revidert, spiste nå opp resten, trekker den ned til terningkast 2 - kvalmende. Måtte ha masse soyasaus og salt på for å få det spiselig.
Sist redigert av DoktorS den tor jul 14, 2022 6:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Sekssifret nedgang i aksjene, så i dag blir det whisky.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Harduetforslag skrev: tor jul 14, 2022 6:11 pm Sekssifret nedgang i aksjene, så i dag blir det whisky.
Anbefaler denne, terningkast 6:
https://www.vinmonopolet.no/Land/Skottl ... p/14010501
https://www.aperitif.no/pollisten/produ ... lt,2307306

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

DoktorS skrev: tor jul 14, 2022 6:15 pm
Harduetforslag skrev: tor jul 14, 2022 6:11 pm Sekssifret nedgang i aksjene, så i dag blir det whisky.
Anbefaler denne, terningkast 6:
https://www.vinmonopolet.no/Land/Skottl ... p/14010501
https://www.aperitif.no/pollisten/produ ... lt,2307306
Arran har mye bra, jeg har nesten hele Explorer serien

SirJames

Legg inn av SirJames »

Terningkast 5 på begge disse:

Bilde

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tok litt lodd her i juni når det ringte på døra. Støtte lokale idrettslag gjør jeg gjerne.

Vant en Soda streamer med en flaske medPepsi Max-konsentrat. Ser på anmeldelsene at det skal smake så godt som likt vanlig Pepsi Max.

Jeg prøver. Følger instruksene til punkt og prikke. Men hva skjer?! Det smakte jo alt annet enn Pepsi Max. Det første tidelet brusen entrer munnen tenker man «jøss, Pepsi Max». Men så kommer det en helt besynderlig og særdeles kraftig ettersmak av noe som ikke minner om noe jeg har smakt før.
Ikke var det en god smak heller.

Terningkast 1.

Men streameren passer godt til å lage kullsyrevann.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Harduetforslag skrev: tor jul 14, 2022 6:11 pm Sekssifret nedgang i aksjene, så i dag blir det whisky.
Jeg er halveis på vei dit. Blir vel iløpet av året. I det minste er vi ikke i krigen

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: søn jul 17, 2022 4:34 pm Tok litt lodd her i juni når det ringte på døra. Støtte lokale idrettslag gjør jeg gjerne.

Vant en Soda streamer med en flaske medPepsi Max-konsentrat. Ser på anmeldelsene at det skal smake så godt som likt vanlig Pepsi Max.

Jeg prøver. Følger instruksene til punkt og prikke. Men hva skjer?! Det smakte jo alt annet enn Pepsi Max. Det første tidelet brusen entrer munnen tenker man «jøss, Pepsi Max». Men så kommer det en helt besynderlig og særdeles kraftig ettersmak av noe som ikke minner om noe jeg har smakt før.
Ikke var det en god smak heller.

Terningkast 1.

Men streameren passer godt til å lage kullsyrevann.
Vi har også begynt å selge de smakene (på tilbud), men de ordinære prisene tilsier at det omtrent er like billig å kjøpe original Pepsi Max brus når de selges på kampanjer i matbutikkene.

Hva slags streamer vant du?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Krusbär - altså stikkelsbær fra denne produsenten. Testet i Sverige.
https://www.hammarsbryggeri.se/drycker/ ... -att-dela/

Spennende denne - og ser de har mye annet spennende også! Men altså - man måtte lete veldig godt for å finne smak av stikkelsbær her. Det er kanskje en smak som er vanskelig å fremstille kunstig.

Men isolert sett var det en frisk og fin brus. Terningkast 4 - tross mangel på smak av det den skulle smake av.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man jul 18, 2022 1:19 pm Krusbär - altså stikkelsbær fra denne produsenten. Testet i Sverige.
https://www.hammarsbryggeri.se/drycker/ ... -att-dela/

Spennende denne - og ser de har mye annet spennende også! Men altså - man måtte lete veldig godt for å finne smak av stikkelsbær her. Det er kanskje en smak som er vanskelig å fremstille kunstig.

Men isolert sett var det en frisk og fin brus. Terningkast 4 - tross mangel på smak av det den skulle smake av.
Kjøpte du den på kafé eller noe?

Jeg elsker stikkelsbærbrus, og den de selger på cooperscandy er ganske god:

https://www.cooperscandy.no/krusbrus-50cl

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirJames skrev: man jul 18, 2022 3:37 pm
DoktorS skrev: man jul 18, 2022 1:19 pm Krusbär - altså stikkelsbær fra denne produsenten. Testet i Sverige.
https://www.hammarsbryggeri.se/drycker/ ... -att-dela/

Spennende denne - og ser de har mye annet spennende også! Men altså - man måtte lete veldig godt for å finne smak av stikkelsbær her. Det er kanskje en smak som er vanskelig å fremstille kunstig.

Men isolert sett var det en frisk og fin brus. Terningkast 4 - tross mangel på smak av det den skulle smake av.
Kjøpte du den på kafé eller noe?

Jeg elsker stikkelsbærbrus, og den de selger på cooperscandy er ganske god:

https://www.cooperscandy.no/krusbrus-50cl
Nei, kjøte den på Coop på Torp kjøpsenter ved Uddevalla. Smaker den der stikkelsbær, da? Frister å handle fra den der butikken, men tror jeg klarer å motstå fristelsen....

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man jul 18, 2022 6:50 pm
SirJames skrev: man jul 18, 2022 3:37 pm
DoktorS skrev: man jul 18, 2022 1:19 pm Krusbär - altså stikkelsbær fra denne produsenten. Testet i Sverige.
https://www.hammarsbryggeri.se/drycker/ ... -att-dela/

Spennende denne - og ser de har mye annet spennende også! Men altså - man måtte lete veldig godt for å finne smak av stikkelsbær her. Det er kanskje en smak som er vanskelig å fremstille kunstig.

Men isolert sett var det en frisk og fin brus. Terningkast 4 - tross mangel på smak av det den skulle smake av.
Kjøpte du den på kafé eller noe?

Jeg elsker stikkelsbærbrus, og den de selger på cooperscandy er ganske god:

https://www.cooperscandy.no/krusbrus-50cl
Nei, kjøte den på Coop på Torp kjøpsenter ved Uddevalla. Smaker den der stikkelsbær, da? Frister å handle fra den der butikken, men tror jeg klarer å motstå fristelsen....
Den fra coopers er det nærmeste jeg kommer Krusbärsdrycka som jeg alltid kjøpte på glassflasker i Sverige for mange år siden. Begynner man først å browse på coopers, kan jeg garantere at handlekurven blir temmelig full. Mye DIGG der.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

En herlighet kjøpt i Sverige:
https://kullamust.se/produkter/

I dette tilfellet Äpple & Rabarb ! Rabarbra er jo fantastisk. Her klarer man på fenomenalt vis å opprettholde den gode eplesmaken, samtidig som man tydelig får fram smaken av rabarbra. Kanskje noe av det beste alkoholfrie drikken jeg noen gang har smakt. Terningkast 6!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Dumle - Summer Mix. Her er det karamell med smak av jordbær, banan og eple. Synes jordbær var mest spennende før jeg smakte. Men verken banan eller jordbær smakte mye banan eller jordbær. Litt skuffa her. Den beste var faktisk eple, for den hadde et tydelig syrlig ting og eplesmak. Terningkast 4 totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Disse 4 lander på en jevn femmer alle sammen:
► Show Spoiler

Denne, derimot, er oppe og snuser på seksern, rett og slett DIGG
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Terningkast 6 til begge disse:
► Show Spoiler

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg skal til Sverige neste uke , så da skal jeg kjøpe noe og teste det ut her.

Number4

Legg inn av Number4 »

SirJames skrev: tor jul 21, 2022 6:52 pm Terningkast 6 til begge disse:
► Show Spoiler
Interessant. Hva har du forsøkt dem på?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Number4 skrev: fre jul 22, 2022 1:39 pm
SirJames skrev: tor jul 21, 2022 6:52 pm Terningkast 6 til begge disse:
► Show Spoiler
Interessant. Hva har du forsøkt dem på?
Spareribs, pizza, taco og kalkunfilét.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Sjelden jeg er på Kiwi - men de har altså churos der - i slike små alubakker som de har grillmat og denslags oppi. Så er vel ment for grilling - men det står på baksiden at det blir best i frityrolje. Og jeg hadde litt stående.

Ja, dette gav faktisk en snev av chruss-smak. Sprø etter to minutter i olje. Og fin på farge og konsistens. Vurdert ut fra steking i olje, er jeg positivt overrasket her. Sjokoladen som fulgte med var også OK.

Faktisk terningkast 5 er. Legger på litt ekstra for at de faktisk tilbyr dette produktet.

Hva jeg legger på meg, kan vi holde utenom denne tråden :-D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fått noen nye godsaker på døra.


Karakterer

De fire første her får terningkast 4:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler


De 10 neste her får terningkast 5:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler


De to siste får terningkast 6:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Den siste der har altså en utsøkt karamellsmak. Pringlesvarianten er ekstremt spicy, consider yourselves warned.

startelver

Legg inn av startelver »

Da har jeg vært i Sverige og kommer de neste dagene til å teste ut kjent / ukjent mat og drikke.

Vi starter med Vegansk Lemon Curd til 29 kroner. Jeg gir den terningkast 5 av 6.

Dette utmerkede pålegget med tradisjoner fra England, har fått en svensk utfordrer! Produsert av AxFood.
Og for å si det som svenskene selv:
"Lemon curd är en krämig och sötsyrlig delikatess som breds direkt på bröd och scones. Garanterat god även i desserter och bakning. Vår Lemon curd är vegansk och tillverkad helt utan animaliska ingredienser."
Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Svensketest 2:

Denne gangen en hel liter med Gresk Yoghurt eller på svensk Superkramig Grekisk Yoghurt med 0% fett og uten sukker! Produsent Arla.
Jeg må si jeg ble superoverrasket over denne, vanligvis pleier yohurt med 0% fettinnhold å smake papp, men dette er akkurat det det lover, en kremete sitronyoghurt . Kostet bare 29.90 for en liter.
Her har norske meierier noe å lære! Finnes ikke tilsvarende i Norge.

Denne kremete yoghurten har en nydelig smak av sitron så er nødt til å gi terningkast 6 .
Arla® Grekisk Yoghurt Citron 0% är en fettfri, fyllig yoghurt med frisk smak av citron. Den är superkrämig, proteinrik och perfekt som mellanmål, för dig som vill orka lite längre. God att äta som den är, eller tillsammans med nötter, frukt eller färska bär. Möjligheterna till variation är oändliga. 1000 g.
Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Svensketest 3:

På tide med litt snacks og enda en gang må vi gi terningkast 6!

Estrella Jordnötsringar (peanøttringer) Herlig smak av peanøtter, denne har vi ikke i Norge. Dette er en klar vinner, bare ikke spis for mye, er nok en del fett i denne.
Estrella Jordnötsringar är krispiga snacksringar smaksatta med härlig jordnötssmör.
En påse innehåller 175 gram.

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Svensketest 4:

Coca Cola Vanilla boks 10 kroner - smaker kvalmt og hva er vitsen med å ødelegge en original cola med vanilje?????

Terningkast 1 !!

Bilde

kibby

Legg inn av kibby »

Rexwiller skrev: man mai 16, 2022 12:23 pm Endelig. Nå slipper man å fikle med boksåpner og annet avansert kjøkkenredskap. Cocktail-pølser i mikroen bare må bli snasent.


Bilde
Den dagen pølsene og kjøttbollene byttes tilbake fra kylling skal jeg vurdere å kjøpe denne.

kibby

Legg inn av kibby »

Ale skrev: tor jun 16, 2022 11:58 pm Reese's er så digg det. Pleier å handle det på den godteributikken i Oslo. Hva heter den igjen.. Yummy Heaven.
Elsker Reese's 😋 Spiste masse av det da jeg bodde i USA.

startelver

Legg inn av startelver »

Svensketest 5:

Delicato boller med havregryn og kakao var rett og slett en nytelse til 20 kroner.
Terningkast 6 !

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»