Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

Noen interessante fakta så langt denne sesongen:

- Reece James er toppscorer sammen med Lukaku, med fire mål. Chilwell rett bak med tre fulltreffere.

- Kovacic har 5(!) assist.

- Chelsea har så langt 16 forskjellige målscorere, hvorav hele sju av dem er forsvarsspillere!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Interessant! Artig at vi får så mange mål fra vingbackene.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

KingsRoad skrev: søn okt 31, 2021 7:20 am Hvem i all verden holder du høyere?
Nei, jeg vet faktisk ikke. Det beste med James er at han er så god begge veier.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Og likevel mener noen det var feil å selge Lamptey og Livramento.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Declan Rice. Sign him up.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Det topplaget som snapper Rice vil dominere de kommende årene. Her gjelder det å være først. Før feks Newcastle forstår at han er god.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Hvordan sjonglerer man kortstokken Jorginho, Kante, Kovacic, Loftus-Cheek og Rice? Så må man spytte Billy Gilmour og Gallagher inn i miksen også. Noe må ryke, i hvertfall når vi spiller double-six.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

VisionQuest skrev: søn okt 31, 2021 7:46 pm Hvordan sjonglerer man kortstokken Jorginho, Kante, Kovacic, Loftus-Cheek og Rice? Så må man spytte Billy Gilmour og Gallagher inn i miksen også. Noe må ryke, i hvertfall når vi spiller double-six.
Det er et luksusproblem, men både Jorginho og Kante er 30 år. Spesielt sistnevnte kan merke fysisk at kroppen blir eldre.
Rice er per nå bedre enn RLC, Gilmour og Gallagher. Selv om potensialet er skyhøyt hos Gilmour og Gallagher, så er det ikke sikkert at de blir bedre enn Declan Rice.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

chelsea8 skrev: søn okt 31, 2021 8:40 pm
VisionQuest skrev: søn okt 31, 2021 7:46 pm Hvordan sjonglerer man kortstokken Jorginho, Kante, Kovacic, Loftus-Cheek og Rice? Så må man spytte Billy Gilmour og Gallagher inn i miksen også. Noe må ryke, i hvertfall når vi spiller double-six.
Det er et luksusproblem, men både Jorginho og Kante er 30 år. Spesielt sistnevnte kan merke fysisk at kroppen blir eldre.
Rice er per nå bedre enn RLC, Gilmour og Gallagher. Selv om potensialet er skyhøyt hos Gilmour og Gallagher, så er det ikke sikkert at de blir bedre enn Declan Rice.
Jeg er enig i alt du sier, men jeg har sympati for den som må kutte hoder for den midtbanen der. Utrolig mye kvalitet som kniver om få plasser.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

VisionQuest skrev: søn okt 31, 2021 10:44 pm
chelsea8 skrev: søn okt 31, 2021 8:40 pm
VisionQuest skrev: søn okt 31, 2021 7:46 pm Hvordan sjonglerer man kortstokken Jorginho, Kante, Kovacic, Loftus-Cheek og Rice? Så må man spytte Billy Gilmour og Gallagher inn i miksen også. Noe må ryke, i hvertfall når vi spiller double-six.
Det er et luksusproblem, men både Jorginho og Kante er 30 år. Spesielt sistnevnte kan merke fysisk at kroppen blir eldre.
Rice er per nå bedre enn RLC, Gilmour og Gallagher. Selv om potensialet er skyhøyt hos Gilmour og Gallagher, så er det ikke sikkert at de blir bedre enn Declan Rice.
Jeg er enig i alt du sier, men jeg har sympati for den som må kutte hoder for den midtbanen der. Utrolig mye kvalitet som kniver om få plasser.
Sånn er det å være toppklubb som kjemper på alle fronter.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kante, Kova, Mount, Lukaku og Werner blir igjen i London. Tynnes ut offensivt, men vi stiller allikevel slagkraftig. Pulisic er tilbake i troppen.

Kult at Vale er med troppen til Sverige, vi kan jo håpe på 0-3 og 20 min innhopp.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: man nov 01, 2021 8:27 pm Kante, Kova, Mount, Lukaku og Werner blir igjen i London. Tynnes ut offensivt, men vi stiller allikevel slagkraftig. Pulisic er tilbake i troppen.

Kult at Vale er med troppen til Sverige, vi kan jo håpe på 0-3 og 20 min innhopp.
Vi er vel ferdig med Mourinho-metoden?

Lamps- og Tuchel-metoden har vel vært å sette innpå nye og spennende unggutter på 0-0, ikke når vi leder komfortabelt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 02, 2021 8:38 am Vi er vel ferdig med Mourinho-metoden?

Lamps- og Tuchel-metoden har vel vært å sette innpå nye og spennende unggutter på 0-0, ikke når vi leder komfortabelt.
Et poeng der. Emm blir det imidlertid for stor gambling å kaste utpå en uprøvd 18-åring på 0-0 i en must win-bortekamp i CL, men om Tuchel mener det gir oss en bedre sjanse for å vinne nå når vi er tynne offensivt er jeg ikke fremmed for tanken.

Liker Vale godt, men han er etter min mening ikke klar til å være en spiller man kaster innpå når man jager resultat på nåværende tidspunkt. I motsetning til typer som Chalobah, Mount, Tomori, og James har han enda ikke utlån, kun erfaring fra Chelsea sine ungdomslag. Han har vel heller ikke spilt for oss i treningskamper? Altså aldri hatt minutter for et A-lag. Jeg er derfor mer usikker på om han har erfaringen til å kastes utpå i en så viktig kamp om resultatet ikke er sikret. Livramento hadde heller ikke A-lagserfaring før denne sesongen, men holdt ham flere hestehoder foran Vale ferdighetsmessig før han forlot oss.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 02, 2021 8:51 am
GatlingGun skrev: tir nov 02, 2021 8:38 am Vi er vel ferdig med Mourinho-metoden?

Lamps- og Tuchel-metoden har vel vært å sette innpå nye og spennende unggutter på 0-0, ikke når vi leder komfortabelt.
Et poeng der. Emm blir det imidlertid for stor gambling å kaste utpå en uprøvd 18-åring på 0-0 i en must win-bortekamp i CL, men om Tuchel mener det gir oss en bedre sjanse for å vinne nå når vi er tynne offensivt er jeg ikke fremmed for tanken.

Liker Vale godt, men han er etter min mening ikke klar til å være en spiller man kaster innpå når man jager resultat på nåværende tidspunkt. I motsetning til typer som Chalobah, Mount, Tomori, og James har han enda ikke utlån, kun erfaring fra Chelsea sine ungdomslag. Han har vel heller ikke spilt for oss i treningskamper? Altså aldri hatt minutter for et A-lag. Jeg er derfor mer usikker på om han har erfaringen til å kastes utpå i en så viktig kamp om resultatet ikke er sikret. Livramento hadde heller ikke A-lagserfaring før denne sesongen, men holdt ham flere hestehoder foran Vale ferdighetsmessig før han forlot oss.
Tenker du vet mer om hans kvaliteter på banen og i hodet enn meg, så velger å stole på din oppfatning.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 02, 2021 10:25 am Tenker du vet mer om hans kvaliteter på banen og i hodet enn meg, så velger å stole på din oppfatning.
Har sett litt U23-kamper, og synes ikke han har vært dominerende nok der til at jeg føler meg komfortabel til å sette ham inn på 0-0 i en viktig CL-kamp :) Han har vært bra altså, men ikke i nærheten av feks Mason Mount som herjet i Vitesse i samme alder.

Har uansett troen på at Vale blir en bra PL-spiller, og håper å se ham i debutere i kveld!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 02, 2021 10:30 am
GatlingGun skrev: tir nov 02, 2021 10:25 am Tenker du vet mer om hans kvaliteter på banen og i hodet enn meg, så velger å stole på din oppfatning.
Har sett litt U23-kamper, og synes ikke han har vært dominerende nok der til at jeg føler meg komfortabel til å sette ham inn på 0-0 i en viktig CL-kamp :) Han har vært bra altså, men ikke i nærheten av feks Mason Mount som herjet i Vitesse i samme alder.

Har uansett troen på at Vale blir en bra PL-spiller, og håper å se ham i debutere i kveld!
Skjønner, men det jeg mente med innlegget mitt var at Tuchel ikke har virket redd for å vise tillit til uerfarne unggutter i kamper som står på vippen.

Om han mener Vale er klar for å være med troppen så mener han vel også da han er klar til å komme innpå uansett stilling. Det er iallefall slik jeg har oppfattet mr. Tuchel hittil.

Jeg har også jobbet de siste årene med å være med å oppgradere (les: skvise ut siste rest av penger) et felt som heter Vale utenfor Heimdal-plattformen vest for Stavanger, så dette har jeg troen på.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Eden Hazard
For en trist utvikling. Han forlater Chelsea sommeren 2019 som en av de aller beste spillerne i verden. Real Madrid blar opp 1,4 milliarder for en spiller med bare et år igjen på kontrakten. To år senere er status at han ikke lengre er ønsket i Real Madrid.

Ancellotti om Hazard-situasjonen: "Never in my coaching career have I forced a play to stay when they want to leave. In my personal opinion, there is no question about that. If a player wants to leave, he will leave. There is not much doubt about this.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: tir nov 02, 2021 12:04 pm Eden Hazard
For en trist utvikling. Han forlater Chelsea sommeren 2019 som en av de aller beste spillerne i verden. Real Madrid blar opp 1,4 milliarder for en spiller med bare et år igjen på kontrakten. To år senere er status at han ikke lengre er ønsket i Real Madrid.

Ancellotti om Hazard-situasjonen: "Never in my coaching career have I forced a play to stay when they want to leave. In my personal opinion, there is no question about that. If a player wants to leave, he will leave. There is not much doubt about this.
Trist, men fryktet Hazard aldri var en spiller med disiplin til å ivareta en fysikk som er kompatibel med å være på topp som 31-åring. Jeg er litt ambivalent til Chelsea-retur. Vi elsker jo fyren, men dette er CHO, Mount og Havertz sin æra. Om feks Ziyech selges og Hazard ikke tar for mye spilletid fra fra feks CHO og Mount, så kjør på!

Kinsella rapporterer for øvrig at det er en god sjanse for at Saul starter i kveld. Da har han nok begynt å vise seg fram på trening slik at Tuchel mener han er klar. Forhåpentligvis blir det ikke på bekostning av RLC som jeg virkelig ønsker starter i kveld. Det er godt mulig at RLC ikke matches for hardt pga den skrale kroppen hans.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Pause i Chelsea sin Youth Champions League-kamp:

Malmø-Chelsea 0-2 - begge målene signert norske Bryan Fiabema. Unggutten sin målform begynner å bli imponerende nå.

0-3 nå like etter pause, og denne seieren bør være i boks for Chelsea sine talenter.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg vil ikke ha Hazard tilbake i klubben. Det vil bare ødelegge for gamle minner.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Trolljegeren skrev: tir nov 02, 2021 3:19 pm Jeg vil ikke ha Hazard tilbake i klubben. Det vil bare ødelegge for gamle minner.
Jeg vil ha han tilbake på bekostning av Ziyech og at Eden er inneforstått med at han ikke starter hver kamp. Jeg så han nylig mot Frankrike i nationleague finalen og da var han en av banens beste uten tvil. Det viser at han har det enda. Jeg tror han rett og slett han må trives for å prestere, det gjør han ikkr i Madrid

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 02, 2021 2:16 pm Pause i Chelsea sin Youth Champions League-kamp:

Malmø-Chelsea 0-2 - begge målene signert norske Bryan Fiabema. Unggutten sin målform begynner å bli imponerende nå.

0-3 nå like etter pause, og denne seieren bør være i boks for Chelsea sine talenter.
5-0

startelver

Legg inn av startelver »

Kveldens sikreste borteseier.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

startelver skrev: tir nov 02, 2021 6:19 pm Kveldens sikreste borteseier.
:lol: :lol:

Fint å se deg på plass!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

startelver skrev: tir nov 02, 2021 6:19 pm Kveldens sikreste borteseier.
I Nord-Italia, ja.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

0-0??

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tafatt gjeng.

startelver

Legg inn av startelver »

Var visst ikke så sikker allikevel.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Svært skuffende førsteomgang. Vil ha mer fra særlig Ziyech pg Havertz. RLC også litt sløv, men henter seg inn med gode involveringer etterhvert.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chelsea med solide 5 spillere i den engelske U16-troppen:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»