Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lew_Ashby

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lew_Ashby »

VisionQuest skrev: tor feb 02, 2023 2:17 pm But the idea — voiced publicly and privately by many in the football world in recent weeks — that Chelsea have set out to disrupt and distort the transfer market is not endorsed by the club. The large transfer fees agreed for players like Fernandez and Mudryk that have understandably dominated the headlines are only one aspect of the investment; all of the January signings are deemed to be on sensible, incentivised salaries that are designed, over time, to help Boehly and Clearlake bring the club’s overall wage bill down to a more sustainable level relative to the Roman Abramovich era.
Tviler på at det er en plan bak det våre nye eiere har gjort hittil. Dette handler om Boehly som alene reiser rundt i verden og trekker AMEX-kortet sitt når han ser en spiller som er flink til å drible.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det er veldig vanskelig å skjønne hvordan Tuchel, sammen med andre rutinerte managere, ikke er mer fleksibel i tilnærmingen til jobben de skal gjøre. Jada, jeg skjønner at man ønsker erfaring og ''win now''-spillere, men det var jo helt åpenbart at klubbens nye eiere hadde en annen strategi.


taknina

Legg inn av taknina »

Orakelet skrev: tor feb 02, 2023 1:31 pm
Terry_26 skrev: tor feb 02, 2023 12:53 pm
Orakelet skrev: tor feb 02, 2023 12:33 pm

Chelsea-supportere liker ikke å bli kalt "russer" eller "pengedopede cowboyer". Når disse idiotiene kommer inn i klubbtråden kun for å spre kvalm bryr jeg meg null om hva de liker.

Sannsynligheten for at jeg kommer til å kalle de "arabere" straks de nye Qatar-eierne er på plass er omtrent 100 %. Jeg starter ikke slikt tull, men jeg avslutter det ikke heller. Jeg syns helt ærlig det er veikt å være "høflig" når man er på mottakersiden av så mye drit.
Nå er vel @Mehell en av de bedre debattantene her inne, og en som alltid opptrer redelig. Rar kamp å ta.
Det er ikke Mehell jeg sikter til. Det er heller ikke irritasjon som har oppstått i dag, men som har bygget seg opp over tid. Hvis andre fans klarer å skrive "Chelsea-fans" til oss, istedenfor alt mulig annet, skal jeg klare å gjengjelde tjenesten, men så lenge det stort sett kommer dritt vår vei vil det av og til komme dritt i retur også. Jeg er ikke en tilhenger av "se en annen vei og ikke svar"-tilnærmingen. Tankene går til gutten i klassen som ikke skjønte at han måtte ta igjen når han ble plaget og som ble det opplagte mobbeofferet. Sorry, men det er ikke min stil. Jeg vil svare med samme mynt.

Pardon my uvitenhet , men når det blir slengt disse talla om antall suportere world wide og der United da har dette tallet, er dette da betalende supportere i den land tilhørende supporterklubben der disse folka bor og betaler medlemskap over flere år eller er det andre kriterier som å kjøpe ei T skjorte med logo som en bærer stolt når laget er på topp og bruker å polere vaske bilen med når en er utenfor CL eller andre kriterier som å se på kamper på tv i land som i asia og afrika der tvn står på hele tiden

Å påberope seg å være supporter av ett lag blandt flere fordi en liker dem høres litt rart ut for meg men greit nok.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Orakelet skrev: tor feb 02, 2023 12:33 pm
Jeg syns helt ærlig det er veikt å være "høflig" når man er på mottakersiden av så mye drit.
Uenig. Vær en bedre person, alltid. Dette er en styrke.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

taknina skrev: tor feb 02, 2023 2:54 pm
Pardon my uvitenhet , men når det blir slengt disse talla om antall suportere world wide og der United da har dette tallet, er dette da betalende supportere i den land tilhørende supporterklubben der disse folka bor og betaler medlemskap over flere år eller er det andre kriterier som å kjøpe ei T skjorte med logo som en bærer stolt når laget er på topp og bruker å polere vaske bilen med når en er utenfor CL eller andre kriterier som å se på kamper på tv i land som i asia og afrika der tvn står på hele tiden

Å påberope seg å være supporter av ett lag blandt flere fordi en liker dem høres litt rart ut for meg men greit nok.
Spikeren på hodet. Brorparten av disse «supporterne» er nok folk som knapt har hørt om noe annet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Potter:

Kova, Puli, Zakaria, Broja og Kante ute, sammen m suspenderte Felix.

W.Fofana også ute men har begynt å trene og trapper opp intensiteten neste uke.

RLC, James, Chilwell og Sterling i tropp men ikke klar for 90 min. Det nærmer seg noe nå.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jolla skrev: tor feb 02, 2023 3:49 pm
Orakelet skrev: tor feb 02, 2023 12:33 pm
Jeg syns helt ærlig det er veikt å være "høflig" når man er på mottakersiden av så mye drit.
Uenig. Vær en bedre person, alltid. Dette er en styrke.
Jeg er enig i den virkelige verden og jeg har det som hovedregel her også, men etter uttalige forsøk på saklig diskusjon med brukeren som nylig forvillet seg inn i denne tråden ("markantovertak") om "sportwashing" innså jeg at enkelte ikke har annet formål med innleggene sine enn provokasjon. Hvis man svarer disse med saklige (og lange) innlegg taper man fordi man kan skrive 100 provokative "oneliners" på tiden det tar å skrive et godt innlegg. Slike må man svare med samme mynt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Tipper lag til i morgen:

Keypah
Reece* Silva Badiashile Cucu
Gallagher Kova Mount
Ziyech Havertz Mudryk

*Reece spiller første omgang, byttes så mot Chalobah. Madueke får prøve seg utover i andre.

En kamp nærmere Enzo, Felix, Mudryk og James samtidig på banen. Let’s go!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: tor feb 02, 2023 4:45 pm Tipper lag til i morgen:

Keypah
Reece* Silva Badiashile Cucu
Gallagher Kova Mount
Ziyech Havertz Mudryk

*Reece spiller første omgang, byttes så mot Chalobah. Madueke får prøve seg utover i andre.

En kamp nærmere Enzo, Felix, Mudryk og James samtidig på banen. Let’s go!
Kova ute. Tror faktisk Enzo starter. Hvis ikke er det veldig tynt - eneste alternativer er vel en duo som jeg ville hatet å se sammen dypere i banen (Gallagher/Mount) og RLC. Hall også alternativ - synes han tidvis slet litt sentralt mot Liverpool. Chukwuemeka klart bedre offensivt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Lew_Ashby

Det var fortærende. Da ser heller ikke jeg noen annen mulighet enn å kaste Enzo ut i det. En Brexiteer-midtbane med Conor, Mount og Wheelchair Cheek vil jeg ikke se etter to uker uten Chelsea. En pivot med to av de tre lukter det heller ikke svidd av.

Rimelig offensiv trio med Mount, Gallagher og Enzo, da. Blir mange hard miles for de to førstnevnte. Heldigvis er de gym rats, really scrappy guys. First ones in, last ones out-type of lads.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: tor feb 02, 2023 5:18 pm @Lew_Ashby

Det var fortærende. Da ser heller ikke jeg noen annen mulighet enn å kaste Enzo ut i det. En Brexiteer-midtbane med Conor, Mount og Wheelchair Cheek vil jeg ikke se etter to uker uten Chelsea. En pivot med to av de tre lukter det heller ikke svidd av.

Rimelig offensiv trio med Mount, Gallagher og Enzo, da. Blir mange hard miles for de to førstnevnte. Heldigvis er de gym rats, really scrappy guys. First ones in, last ones out-type of lads.
Hehe. De løper for drakten.

Men ja, Mount-Enzo-Gallagher er nok i overkant offensivt og blir ikke overrasket om RLC starter. Ikke at jeg tror det hjelper allverden, RLC er emm ekstremt ustabil i det defensive arbeidet. Hall kunne vært et alternativ som sagt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tor feb 02, 2023 5:20 pm
Inbetweener skrev: tor feb 02, 2023 5:18 pm @Lew_Ashby

Det var fortærende. Da ser heller ikke jeg noen annen mulighet enn å kaste Enzo ut i det. En Brexiteer-midtbane med Conor, Mount og Wheelchair Cheek vil jeg ikke se etter to uker uten Chelsea. En pivot med to av de tre lukter det heller ikke svidd av.

Rimelig offensiv trio med Mount, Gallagher og Enzo, da. Blir mange hard miles for de to førstnevnte. Heldigvis er de gym rats, really scrappy guys. First ones in, last ones out-type of lads.
Hehe. De løper for drakten.

Men ja, Mount-Enzo-Gallagher er nok i overkant offensivt og blir ikke overrasket om RLC starter. Ikke at jeg tror det hjelper allverden, RLC er emm ekstremt ustabil i det defensive arbeidet. Hall kunne vært et alternativ som sagt.
Det er svært få av våre gjenværende sentrale midtbanespillere som behersker posisjonering, bevegelse og evne til å lese motstanders spill når motstander har ball og i omstillingsfaser.

Det blir nok nok en kamp der Thiago Silva frustrert må rope seg hes.

Vi må bare håpe på at de offensive spillerne leverer slik at vi slipper nervepirrende sluttminutter.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

The Guardians Jonathan Liew mener at Boehly burde betale for britiske sykepleier sin lønn fremfor å bruke penger på investeringsobjektet sitt Chelsea.

https://www.theguardian.com/football/20 ... fer-window

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lew_Ashby skrev: tor feb 02, 2023 5:48 pm The Guardians Jonathan Liew mener at Boehly burde betale for britiske sykepleier sin lønn fremfor å bruke penger på investeringsobjektet sitt Chelsea.

https://www.theguardian.com/football/20 ... fer-window
Haha, han er en skrue as. Har noen veldig fine beskrivelser av kamper av og til, men melder også et og annet rart.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Lew_Ashby skrev: tor feb 02, 2023 5:20 pm
Inbetweener skrev: tor feb 02, 2023 5:18 pm @Lew_Ashby

Det var fortærende. Da ser heller ikke jeg noen annen mulighet enn å kaste Enzo ut i det. En Brexiteer-midtbane med Conor, Mount og Wheelchair Cheek vil jeg ikke se etter to uker uten Chelsea. En pivot med to av de tre lukter det heller ikke svidd av.

Rimelig offensiv trio med Mount, Gallagher og Enzo, da. Blir mange hard miles for de to førstnevnte. Heldigvis er de gym rats, really scrappy guys. First ones in, last ones out-type of lads.
Hehe. De løper for drakten.

Men ja, Mount-Enzo-Gallagher er nok i overkant offensivt og blir ikke overrasket om RLC starter. Ikke at jeg tror det hjelper allverden, RLC er emm ekstremt ustabil i det defensive arbeidet. Hall kunne vært et alternativ som sagt.
Ikke sett et bilde av Fernandez på trening enda, så da har vel ikke arbeidstillatelsen gått i boks. Kan vel ikke starte en spiller som ikke har trent med laget en gang? Det vi har uten han er wank, men kan ikke se for meg at Fernandez starter. Egentlig tror jeg ikke vi ser Enzo i det hele tatt, men jeg blir gjerne overrasket.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: tor feb 02, 2023 6:53 pm
Lew_Ashby skrev: tor feb 02, 2023 5:20 pm
Inbetweener skrev: tor feb 02, 2023 5:18 pm @Lew_Ashby

Det var fortærende. Da ser heller ikke jeg noen annen mulighet enn å kaste Enzo ut i det. En Brexiteer-midtbane med Conor, Mount og Wheelchair Cheek vil jeg ikke se etter to uker uten Chelsea. En pivot med to av de tre lukter det heller ikke svidd av.

Rimelig offensiv trio med Mount, Gallagher og Enzo, da. Blir mange hard miles for de to førstnevnte. Heldigvis er de gym rats, really scrappy guys. First ones in, last ones out-type of lads.
Hehe. De løper for drakten.

Men ja, Mount-Enzo-Gallagher er nok i overkant offensivt og blir ikke overrasket om RLC starter. Ikke at jeg tror det hjelper allverden, RLC er emm ekstremt ustabil i det defensive arbeidet. Hall kunne vært et alternativ som sagt.
Ikke sett et bilde av Fernandez på trening enda, så da har vel ikke arbeidstillatelsen gått i boks. Kan vel ikke starte en spiller som ikke har trent med laget en gang? Det vi har uten han er wank, men kan ikke se for meg at Fernandez starter. Egentlig tror jeg ikke vi ser Enzo i det hele tatt, men jeg blir gjerne overrasket.
4-3-3 med Gallagher-RLC-Mount kommer til å være en strabasiøs inngang til helgen kjenner jeg

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jeg klarer ikke helt å ta innover meg hva som har skjedd de siste 6 mnd.

Eller egentlig det siste året.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Goldberg sier nå at Enzo faktisk trente idag, og han insideren som alltid har leaks om lineupen melder at han også er med i troppen imorgen.

Forresten, hvorfor bruke £105m på Enzo når vi har Ethan "Veron" Ampadu?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Rui Costa er en patetisk type.




MentalM

Legg inn av MentalM »



Er vel ganske åpenlyst.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

GatlingGun skrev: tor feb 02, 2023 9:51 pm Rui Costa er en patetisk type.



Nøyaktig hva er patetisk med dette?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kærlighed skrev: fre feb 03, 2023 12:07 am
GatlingGun skrev: tor feb 02, 2023 9:51 pm Rui Costa er en patetisk type.



Nøyaktig hva er patetisk med dette?
Det er ganske åpenlyst, synes du ikke? Null respekt fra fyren, når Enzo ikke har vist annet enn respekt og ydmykhet utad.

Det oser bitterhet når en klubbleder går ut offentlig på en slik måte.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GatlingGun skrev: tor feb 02, 2023 9:51 pm Rui Costa er en patetisk type.



Hva var patetisk med det?
Hvis Enzo har satt hardt mot hardt og sagt at han ville bort fra Benfica så er det vel ikke patetisk av ham å påpeke det.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GatlingGun skrev: fre feb 03, 2023 12:11 am
Det er ganske åpenlyst, synes du ikke? Null respekt fra fyren, når Enzo ikke har vist annet enn respekt og ydmykhet utad.

Det oser bitterhet når en klubbleder går ut offentlig på en slik måte.
Enzo var i Benfica en halv sesong. Ved aller første anledning har han gjort alt han kan for å komme seg bort fra klubben.
Hvorfor skal dette frembringe respekt fra klubblederen? Har Enzo vist noe respekt overfor Benfica i denne overgangen?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GatlingGun skrev: tor feb 02, 2023 9:51 pm Rui Costa er en patetisk type.
Jeg har forståelse for innstillingen hans.

Du kan se for deg et scenario i neste januar-vindu hvor Real Madrid i slutten av desember / begynnelsen av januar sier at de er interesserte i å kjøpe Reece James for €120 mill, og så har Chelsea og Real Madrid et lengre møte hvor de går inn i forhandlingene hvor klubbene har sagt seg enige om €120 mill men må diskutere betalingsstrukturen, hvorpå Real Madrid i forhandlingene sier at de kan betale €80 mill, eller €120 mill hvis det er spredd over 5 år og inkluderer klausuler om vunnede LL- og CL-titler. Så trekker Chelsea seg fra avtalen, og blir sinte på Real Madrid fordi de nå har en trist Reece James som nærmest har tatt farvel med lagkameratene og som nekter å møte på to treninger. Så kommer Reece og Potter til enighet om at han skal fortsette i Chelsea, så da returnerer han til trening og er igjen med i kamptroppen til Chelsea.
Så på den siste dagen av overgangsvinduet så aksepterer endelig Real Madrid å betale summen som Chelsea mener at Reece James er verdt, med en betalingsstruktur som Chelsea er enig i, og klubbene blir samtidig enige om at overgangen skal skje den påfølgende sommeren, slik at Chelsea vil ha Reece James i sin kamp om å få topp fire i PL, og i CL. Da sier Reece James at han har ingen planer om å bli i Chelsea denne våren, han skal til Madrid umiddelbart. Da vil jeg si at det er forståelig hvis Potter og Eghbali sier at de ikke ønsker å ha Reece James i klubben hvis han ikke ønsker å spille for klubben eller ønsker å kjempe for klubbens ve og vel.

Det er ikke patetisk.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

VisionQuest skrev: ons feb 01, 2023 7:56 pm
► Show Spoiler
Tror du Atleti og Chelsea kunne fått til en form for byttehandel, Lukaku/Felix? Alltid fått litt vibber for at denne mannen hadde puttet mye for dere.
Jeg er usikker på om du er seriøs, men vet du hva - jeg er helt enig! Jeg tror at en skadefri Lukaku ville vært veldig god for Atlético Madrid. Så hvis dere tror at dere kun får €40 mill for ham, og Atlético ønsker €120 mill for Félix så ville jeg ikke vært fremmed for å akseptere disse to overgangene. Altså €80 mill pluss Lukaku, selv om det i realiteten nok ville bli strukturert som to separate avtaler.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Lew_Ashby skrev: tor feb 02, 2023 5:48 pm The Guardians Jonathan Liew mener at Boehly burde betale for britiske sykepleier sin lønn fremfor å bruke penger på investeringsobjektet sitt Chelsea.

https://www.theguardian.com/football/20 ... fer-window
Selvsagt helt ute, men samtidig viser jo slike kommentarer at dette sirkuset er gått for langt. Ideelt sett skulle nok antall supportere sagt at nok er nok, dette greiene her gidder jeg ikke følge lenger. Dette er ikke det spillet jeg elsket å følge, funnet seg en annen hobby å bruke pengene sine på og boblen på toppen hadde sprukket.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

GatlingGun skrev: fre feb 03, 2023 12:11 am
Kærlighed skrev: fre feb 03, 2023 12:07 am
GatlingGun skrev: tor feb 02, 2023 9:51 pm Rui Costa er en patetisk type.



Nøyaktig hva er patetisk med dette?
Det er ganske åpenlyst, synes du ikke? Null respekt fra fyren, når Enzo ikke har vist annet enn respekt og ydmykhet utad.

Det oser bitterhet når en klubbleder går ut offentlig på en slik måte.
Ja virkelig! For en patetisk fyr! Hallo??

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jolla skrev: fre feb 03, 2023 6:31 am Jeg er usikker på om du er seriøs, men vet du hva - jeg er helt enig! Jeg tror at en skadefri Lukaku ville vært veldig god for Atlético Madrid. Så hvis dere tror at dere kun får €40 mill for ham, og Atlético ønsker €120 mill for Félix så ville jeg ikke vært fremmed for å akseptere disse to overgangene. Altså €80 mill pluss Lukaku, selv om det i realiteten nok ville bli strukturert som to separate avtaler.
Lukaku er jo en kontringsspiss, så hvorfor ikke?

taknina

Legg inn av taknina »

Mehell skrev: fre feb 03, 2023 3:28 am
GatlingGun skrev: fre feb 03, 2023 12:11 am
Det er ganske åpenlyst, synes du ikke? Null respekt fra fyren, når Enzo ikke har vist annet enn respekt og ydmykhet utad.

Det oser bitterhet når en klubbleder går ut offentlig på en slik måte.
Enzo var i Benfica en halv sesong. Ved aller første anledning har han gjort alt han kan for å komme seg bort fra klubben.
Hvorfor skal dette frembringe respekt fra klubblederen? Har Enzo vist noe respekt overfor Benfica i denne overgangen?

Jeg tror nok GatlingGun egentlig er enig i dette og det som Jolla og andre skriver her når han får tenkt seg litt om.

Var vel mest skrevet i en form for affekt, irritasjon muligens.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»