Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
VisionQuest

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av VisionQuest »



Sportsdirektør straks på plass.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

SuperJoeCole skrev: søn sep 18, 2022 2:43 pm
Inbetweener skrev: søn sep 18, 2022 11:25 am
Jf posten til GatlingGun over, Hutchinson er så god for U21-laget om dagen!
Det er jo ikke sånn at hans konkurrenter i samme-ish posisjon, Mount, Kai, Ziyech og The Yank har satt verden i flammer så langt, i hvert fall.



**KREMT** Vi kritiserer ikke Kai Havertz.
Mount er for opptatt med å se kul og hip ut på sosiale medier. Han, sammen med mange andre, har gått full 'merch'.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Helt vanvittig med £60m for Anthony Gordon.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Veldig fornøyd med at Freund ser ut til å bli klar før snarere enn siden. Det gir han god mulighet til å sondere terrenget i klubben. Vet at mange vil at Boehly åpnet sjekkheftet allerede i januar, men da håper jeg at det gjøres basert på gode analyser. Aller helst ser jeg at vi venter til sommeren.

Om tridenten Potter, Freund og Boehly tenker at det nå er lurt å ha is i magen, bygge videre på de ørten nye spillerne vi har kjøpt i år og fortsette å bygge ut støtteapparatet så er jeg veldig for den løsningen. Legg en god plan, slik at vi neste sommer kan kjøpe en eller to superstjerner hvis det trengs, samt få inn et par grovslipte diamanter som for eksempel Caicedo var for et år siden.

Nå handler det om å bygge stein på stein. Det går ikke an å kutte hjørner i en såpass alvorlig rebuild som vi er i nå. Gjør vi det er vi tilbake på et steg frem og to tilbake.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Inbetweener skrev: man sep 19, 2022 9:47 am Veldig fornøyd med at Freund ser ut til å bli klar før snarere enn siden. Det gir han god mulighet til å sondere terrenget i klubben. Vet at mange vil at Boehly åpnet sjekkheftet allerede i januar, men da håper jeg at det gjøres basert på gode analyser. Aller helst ser jeg at vi venter til sommeren.

Om tridenten Potter, Freund og Boehly tenker at det nå er lurt å ha is i magen, bygge videre på de ørten nye spillerne vi har kjøpt i år og fortsette å bygge ut støtteapparatet så er jeg veldig for den løsningen. Legg en god plan, slik at vi neste sommer kan kjøpe en eller to superstjerner hvis det trengs, samt få inn et par grovslipte diamanter som for eksempel Caicedo var for et år siden.

Nå handler det om å bygge stein på stein. Det går ikke an å kutte hjørner i en såpass alvorlig rebuild som vi er i nå. Gjør vi det er vi tilbake på et steg frem og to tilbake.
Denne skal jeg lagre til når du roper på offentlig henrettelse av alle med blå klær i februar :)

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 11:55 am
Inbetweener skrev: man sep 19, 2022 9:47 am Veldig fornøyd med at Freund ser ut til å bli klar før snarere enn siden. Det gir han god mulighet til å sondere terrenget i klubben. Vet at mange vil at Boehly åpnet sjekkheftet allerede i januar, men da håper jeg at det gjøres basert på gode analyser. Aller helst ser jeg at vi venter til sommeren.

Om tridenten Potter, Freund og Boehly tenker at det nå er lurt å ha is i magen, bygge videre på de ørten nye spillerne vi har kjøpt i år og fortsette å bygge ut støtteapparatet så er jeg veldig for den løsningen. Legg en god plan, slik at vi neste sommer kan kjøpe en eller to superstjerner hvis det trengs, samt få inn et par grovslipte diamanter som for eksempel Caicedo var for et år siden.

Nå handler det om å bygge stein på stein. Det går ikke an å kutte hjørner i en såpass alvorlig rebuild som vi er i nå. Gjør vi det er vi tilbake på et steg frem og to tilbake.
Denne skal jeg lagre til når du roper på offentlig henrettelse av alle med blå klær i februar :)
Den tid, den sorg. :D

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Er veldig fan nå av å gi dette prosjektet ro og tid til å utvikle seg. Se bare på feks Arteta i Arsenal. Det tok virkelig sin tid før det endelig begynte å gi skikkelige resultater, men nå kjemper de om tittelen med City og Tottenham(!).

Det eneste jeg frykter nå er at de lokale "geezers" skal sabotere ved å vende seg mot klubbledelse og trenerteam om man ikke oppnår umiddelbar suksess.


Wellé

Legg inn av Wellé »

GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 12:01 pm Er veldig fan nå av å gi dette prosjektet ro og tid til å utvikle seg. Se bare på feks Arteta i Arsenal. Det tok virkelig sin tid før det endelig begynte å gi skikkelige resultater, men nå kjemper de om tittelen med City og Tottenham(!).

Det eneste jeg frykter nå er at de lokale "geezers" skal sabotere ved å vende seg mot klubbledelse og trenerteam om man ikke oppnår umiddelbar suksess.
► Show Spoiler
Gi beskjed til Orakelet om dette. Han var innom tråden vår i våres for å forklare oss hvorfor Chelsea var så mye mer ambisiøst drevet fordi dere hadde sparket Arteta i samme situasjon.

PS: Jeg vil ikke si at vi er med i en tittelkamp. Enkelt kampprogram og få kamper spilt gjør at tabellen på langt nær har satt seg. Hvis vi ligger rundt 75+ denne sesongen så vil jeg si at det er en suksess, og at målet for neste sesong skal være over 80p.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 11:55 am
Inbetweener skrev: man sep 19, 2022 9:47 am Veldig fornøyd med at Freund ser ut til å bli klar før snarere enn siden. Det gir han god mulighet til å sondere terrenget i klubben. Vet at mange vil at Boehly åpnet sjekkheftet allerede i januar, men da håper jeg at det gjøres basert på gode analyser. Aller helst ser jeg at vi venter til sommeren.

Om tridenten Potter, Freund og Boehly tenker at det nå er lurt å ha is i magen, bygge videre på de ørten nye spillerne vi har kjøpt i år og fortsette å bygge ut støtteapparatet så er jeg veldig for den løsningen. Legg en god plan, slik at vi neste sommer kan kjøpe en eller to superstjerner hvis det trengs, samt få inn et par grovslipte diamanter som for eksempel Caicedo var for et år siden.

Nå handler det om å bygge stein på stein. Det går ikke an å kutte hjørner i en såpass alvorlig rebuild som vi er i nå. Gjør vi det er vi tilbake på et steg frem og to tilbake.
Denne skal jeg lagre til når du roper på offentlig henrettelse av alle med blå klær i februar :)
Heldigvis for min del tror jeg det skal gå fint. Jeg har lenge etterlyst en litt annen måte å styre klubben på enn hva vi har gjort de siste ti årene, og har vært nesten utelukkende positiv til det som har skjedd de siste månedene. Må også nevne at jeg i sommer håpet at vi ga oss med handling etter Fofana, fordi vi allerede da hadde kjøpt inn nok spillere.

Men greit at du lagrer innlegget, for hvis jeg flip-flopper på dette nå må du gjerne arrestere meg. Da fortjener jeg det.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: man sep 19, 2022 12:29 pm
GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 12:01 pm Er veldig fan nå av å gi dette prosjektet ro og tid til å utvikle seg. Se bare på feks Arteta i Arsenal. Det tok virkelig sin tid før det endelig begynte å gi skikkelige resultater, men nå kjemper de om tittelen med City og Tottenham(!).

Det eneste jeg frykter nå er at de lokale "geezers" skal sabotere ved å vende seg mot klubbledelse og trenerteam om man ikke oppnår umiddelbar suksess.
► Show Spoiler
Gi beskjed til Orakelet om dette. Han var innom tråden vår i våres for å forklare oss hvorfor Chelsea var så mye mer ambisiøst drevet fordi dere hadde sparket Arteta i samme situasjon.

Fun fact: Arsenal har møtt Palace (10), Leicester (20), Bournmouth (12), Fulham (6), Villa (15), ManU (5) og Brentford (9). Kampen mot den beste motstanderen (ManU) tapte dere.

Det er selvsagt imponerende å slå de seks andre lagene, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at Arsenal ender topp4 i år, og det er det som er vesentlig slik jeg ser det; Arsenal skal være et topp4 lag, men dere har akseptert 8 plasser fra Arteta i flere år. Jeg kan ikke se at Artetas CV eller resultater i Arsenal berettiger denne tålmodigheten, men "the jurys still out" så vi får se.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Orakelet skrev: man sep 19, 2022 3:21 pm
Wellé skrev: man sep 19, 2022 12:29 pm
GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 12:01 pm Er veldig fan nå av å gi dette prosjektet ro og tid til å utvikle seg. Se bare på feks Arteta i Arsenal. Det tok virkelig sin tid før det endelig begynte å gi skikkelige resultater, men nå kjemper de om tittelen med City og Tottenham(!).

Det eneste jeg frykter nå er at de lokale "geezers" skal sabotere ved å vende seg mot klubbledelse og trenerteam om man ikke oppnår umiddelbar suksess.
► Show Spoiler
Gi beskjed til Orakelet om dette. Han var innom tråden vår i våres for å forklare oss hvorfor Chelsea var så mye mer ambisiøst drevet fordi dere hadde sparket Arteta i samme situasjon.

Fun fact: Arsenal har møtt Palace (10), Leicester (20), Bournmouth (12), Fulham (6), Villa (15), ManU (5) og Brentford (9). Kampen mot den beste motstanderen (ManU) tapte dere.

Det er selvsagt imponerende å slå de seks andre lagene, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at Arsenal ender topp4 i år, og det er det som er vesentlig slik jeg ser det; Arsenal skal være et topp4 lag, men dere har akseptert 8 plasser fra Arteta i flere år. Jeg kan ikke se at Artetas CV eller resultater i Arsenal berettiger denne tålmodigheten, men "the jurys still out" så vi får se.
Verdt å merke at Arteta tok over et Arsenal som faktisk var nærmere nedrykksstriden enn øvre halvdel av tabellen, og hvor han knapt fikk en kamp før det var Covid-tilstander. Generelt så legger jeg mindre vekt på hva som skjedde uten tilskuere enn når det er tilskuere ettersom man ser noen merkelige trender i dataen i denne perioden (f.eks flere borteseiere enn hjemmeseiere, osv). Så en 8.-plass første sesongen var strengt talt ikke krise, spesielt siden man kronet det med en FA-cupseier.

Den andre åttendeplassen var mer kritikkverdig ettersom det i stor grad skyldtes dårlige kjøp som Cedric, Willian og Mari, i tillegg til at man spilte piss poor fotball. Det var ikke en nødvendigvis dårlig mening å ønske han ut etter den sesongen.

Forrige sesong var et stort steg i riktig retning. Man tok 8p mer enn forrige sesong, så konturene av spillet man ser nå og rekrutteringen var åpenbart veldig god.

Man kan godt argumentere for at vi har hatt et lett kampprogram, men da er jo et enkelt motargument å bare liste opp kampprogrammet til alle de andre også. Har de andre topplagene hatt så mye vanskeligere kampprogram?
Tottenham: Soton (14), Chelsea (7), Wolves (17), Forest (19), West Ham (18), Fulham (6) og Lecester (20)
Chelsea: Everton (13), Tottenham (3), Leeds (11), Leicester (20), Soton (14), West Ham (18)
City: West Ham (18), Bournemouth (12), Newcastle (10), Palace (16), Forest (19), Villa (15), Wolves (17)

Gadd ikke gjøre det samme for Liverpool, men rekken deres er ikke spesielt vanskeligere. Alle topplagene har hatt et lett kampprogram, og Arsenal har ikke hatt noe utpreget enklere enn f.eks Chelsea hvis man tar utgangspunkt i tabellen. Nå tror jeg som sagt ikke at Arsenal er med i noen tittelkamp, men jeg har oss per dags dato (og før sesongen) som større favoritter for topp 4 enn Chelsea. For tilnærmet alle oddstilbydere og datamodeller så er vi også det. Og dit kom vi altså uten å være "ambisiøse", mens Chelsea satte ny overgangsrekord denne sommeren.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Wellé skrev: man sep 19, 2022 3:42 pm
Orakelet skrev: man sep 19, 2022 3:21 pm
Wellé skrev: man sep 19, 2022 12:29 pm
Gi beskjed til Orakelet om dette. Han var innom tråden vår i våres for å forklare oss hvorfor Chelsea var så mye mer ambisiøst drevet fordi dere hadde sparket Arteta i samme situasjon.

Fun fact: Arsenal har møtt Palace (10), Leicester (20), Bournmouth (12), Fulham (6), Villa (15), ManU (5) og Brentford (9). Kampen mot den beste motstanderen (ManU) tapte dere.

Det er selvsagt imponerende å slå de seks andre lagene, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at Arsenal ender topp4 i år, og det er det som er vesentlig slik jeg ser det; Arsenal skal være et topp4 lag, men dere har akseptert 8 plasser fra Arteta i flere år. Jeg kan ikke se at Artetas CV eller resultater i Arsenal berettiger denne tålmodigheten, men "the jurys still out" så vi får se.
Verdt å merke at Arteta tok over et Arsenal som faktisk var nærmere nedrykksstriden enn øvre halvdel av tabellen, og hvor han knapt fikk en kamp før det var Covid-tilstander. Generelt så legger jeg mindre vekt på hva som skjedde uten tilskuere enn når det er tilskuere ettersom man ser noen merkelige trender i dataen i denne perioden (f.eks flere borteseiere enn hjemmeseiere, osv). Så en 8.-plass første sesongen var strengt talt ikke krise, spesielt siden man kronet det med en FA-cupseier.

Den andre åttendeplassen var mer kritikkverdig ettersom det i stor grad skyldtes dårlige kjøp som Cedric, Willian og Mari, i tillegg til at man spilte piss poor fotball. Det var ikke en nødvendigvis dårlig mening å ønske han ut etter den sesongen.

Forrige sesong var et stort steg i riktig retning. Man tok 8p mer enn forrige sesong, så konturene av spillet man ser nå og rekrutteringen var åpenbart veldig god.

Man kan godt argumentere for at vi har hatt et lett kampprogram, men da er jo et enkelt motargument å bare liste opp kampprogrammet til alle de andre også. Har de andre topplagene hatt så mye vanskeligere kampprogram?
Tottenham: Soton (14), Chelsea (7), Wolves (17), Forest (19), West Ham (18), Fulham (6) og Lecester (20)
Chelsea: Everton (13), Tottenham (3), Leeds (11), Leicester (20), Soton (14), West Ham (18)
City: West Ham (18), Bournemouth (12), Newcastle (10), Palace (16), Forest (19), Villa (15), Wolves (17)

Gadd ikke gjøre det samme for Liverpool, men rekken deres er ikke spesielt vanskeligere. Alle topplagene har hatt et lett kampprogram, og Arsenal har ikke hatt noe utpreget enklere enn f.eks Chelsea hvis man tar utgangspunkt i tabellen. Nå tror jeg som sagt ikke at Arsenal er med i noen tittelkamp, men jeg har oss per dags dato (og før sesongen) som større favoritter for topp 4 enn Chelsea. For tilnærmet alle oddstilbydere og datamodeller så er vi også det. Og dit kom vi altså uten å være "ambisiøse", mens Chelsea satte ny overgangsrekord denne sommeren.
Arse er gode uavhengig av hvem de har møtt. Herlig offensiv fotball med herlige kanter. Hadde byttet lett Kai, Mount for Jesus Saka/Martinelli. Hadde bært flyttelasset selv.

Nå ja, har Kroenke vært relativt ambisiøse med Arteta, har vell fått 4 mrd kroner han og + en del kjempetalenter.

Wellé

Legg inn av Wellé »

KTBFFH skrev: man sep 19, 2022 3:57 pm Arse er gode uavhengig av hvem de har møtt. Herlig offensiv fotball med herlige kanter. Hadde byttet lett Kai, Mount for Jesus Saka/Martinelli. Hadde bært flyttelasset selv.

Nå ja, har Kroenke vært relativt ambisiøse med Arteta, har vell fått 4 mrd kroner han og + en del kjempetalenter.
Det er Orakelet som sa at vi ikke var ambisiøse fordi vi ikke har sparket Arteta enda. Jeg er direkte uenig i påstanden.
Arteta har definitvt fått mye backing, både økonomisk og maktmessig. Det at man har kjøpt ut kontraktene til flere av spillerne som han ikke likte var nok veldig viktig for at man kom dit man er nå, og det var både upopulært og dyrt der og da.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Apropos Freund. Hvor lang tid tror dere det tar før Goldberg og/eller Phillips kommer med exclusive om hvor mye vår nye sportsdirektør alltid har elsket Rice, og at han skal kjøpes neste sommer, koste hva det vil? Jeg tipper de slenger inn en føler for dette i løpet av landslagspausen, og at propagandaen tar seg opp medio-desember.

(Først må kanskje Wet Spam begynne og se ut som et fotballag først. En propah DM har ikke reddet de så langt denne sesongen.)

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: man sep 19, 2022 4:01 pm
KTBFFH skrev: man sep 19, 2022 3:57 pm Arse er gode uavhengig av hvem de har møtt. Herlig offensiv fotball med herlige kanter. Hadde byttet lett Kai, Mount for Jesus Saka/Martinelli. Hadde bært flyttelasset selv.

Nå ja, har Kroenke vært relativt ambisiøse med Arteta, har vell fått 4 mrd kroner han og + en del kjempetalenter.
Det er Orakelet som sa at vi ikke var ambisiøse fordi vi ikke har sparket Arteta enda. Jeg er direkte uenig i påstanden.
Det er fint at vi ikke er enige om alt. Det gjør et debattforum som dette levende.

Slik jeg ser det har Arteta null tidigere hovedtrenererfaring (som han kan "leve" på når det går dårlig) og det han har levert i Arsenal er 8. plass, 8. plass. og 5. plass. Jeg vet at Arsenal-fans er eksperter på å bortforklare resultater, men i ambisiøse toppklubber får man ikke tid til det. Spør Tuchel. Eller Solskjær som leverte bedre resultater enn Arteta i en klubb som var preget av minst like mye kaos og gjenoppbygging.

Kanskje Arteta klarer topp4 i år, men er det i tilfelle en stor suksess? Ikke i min bok. Slik jeg ser det er det minimum av hva man burde forvente hensyntatt tålmodigheten dere har hatt med han og de overaskende store investeringene dere har gjort i stallen. Hvis han derfra og fremover gjenproduserer topp4 plasseringer og vinner noen titler vil han etter hvert havne i pluss og bevise at det var riktig å satse på han, men vi er fortsatt ikke der og jeg tror det er mer sannsynlig at han vil forlate Arsenal med et "premieskap" som ikke er proposjonal med all tiden han har fått i det som tradisjonelt er en av Englands beste klubber.

Men for all del; dere har hatt en bra start på sesongen. Dere spiller god fotball, men som du vet bedre enn oss er Arsenal et lag som "alltid" har sterke perioder ila en sesong. Det dere sliter med er å holde sesongen ut og der har Arteta MYE å bevise.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Roman melder nå at Freund muligens ikke kommer likevel og at de ser på andre alternativer allerede.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Hvis Freund fortsatt vil til oss, slik alle meldte for et par dager siden, så er det vel kun en kompensasjon før han er sportsdirektøren vår. Tror ikke Boehly har noe problem med å utløse en eventuell klausul her.

Veldig nedtur om han skal ha ombestemt seg. Hadde virkelig begynt å tenne på ideen nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ikke dritstor fan av at spillere outer tidligere managere mens man fortsatt er under kontrakt. Særlig ikke når manageren forsvant for sånn 2 uker siden.
For øvrig helt riktig avgjørelse av Tuchel, Werner var blant våre beste spillere den kampen.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

At Pulisic, som har vært hamstrung halvparten av sin korte karriere, skal skrive bok er helt utrolig. Han har falt noe så voldsomt i kurs hos meg det siste året. Kan gjerne ta med seg faren sin ut av klubben.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Utopisk at Pulisic forsvinner med mindre han ber om det med eierskapet vi har nå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Bekreftet. Freund blir i Salzburg.




Saliph

Legg inn av Saliph »

Jeg får litt Ed Woodward-vibber av Boehly: en mann som prøver å drive fotballklubb som ikke aner hva han driver med. Men han virker å ha forstått at han trenger en sportsdirektør i det minste da, det er da noe, selv om det virker som om han sliter med å overtale noen til å ta jobben.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Veldig nedtur for prosjekt Boehly dette. Fortærlig at man ikke skal klare å overtale en person til en jobb som helt sikkert gir han høyere lønn og mer spillerom i forhold til ressurser. Lurer på hvem som blir ansatt nå. Det er ikke gitt at andrevalget blir like bra som Freund. Håper på Campos nå, kanskje sammen med Mitchell.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Kjør avhandling, @Jolla.

Tim Steidten vs Victor Orta vs Paul Mitchell.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Foreslår Jolla som ny DoF jeg faktisk.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

GatlingGun skrev: tir sep 20, 2022 8:34 pm Foreslår Jolla som ny DoF jeg faktisk.
Allerede foreslått, allerede avslått.

Uansett er han direktør av fridiskusjon, så DoF er han okke som.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Dere trenger nok mer enn bare en DoF nå. Ikke noen kritikk av Chelsea bare så det er sagt. Ville vært toppen av å kaste stein i glasshus.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wellé skrev: tir sep 20, 2022 11:08 pm Dere trenger nok mer enn bare en DoF nå. Ikke noen kritikk av Chelsea bare så det er sagt. Ville vært toppen av å kaste stein i glasshus.
Få klovnen til helvete ut av klubben. Litt skuffende at disse holdningene ikke ble avdekket før ansettelsen, meldingene vitner om en såpass uprofesjonell idiot at man skulle tro dette var mulig å finne ut av på forhånd.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Lew_Ashby skrev: tir sep 20, 2022 11:55 pm
Wellé skrev: tir sep 20, 2022 11:08 pm Dere trenger nok mer enn bare en DoF nå. Ikke noen kritikk av Chelsea bare så det er sagt. Ville vært toppen av å kaste stein i glasshus.
Få klovnen til helvete ut av klubben. Litt skuffende at disse holdningene ikke ble avdekket før ansettelsen, meldingene vitner om en såpass uprofesjonell idiot at man skulle tro dette var mulig å finne ut av på forhånd.
Det er alltid tilfredsstillende når slike idioter blir avdekket og det faktisk får konsekvenser.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hva skjer med at alle spillere og personell vi er ute etter blir "lekket" til media etter at Boehly-Clearlake tok over?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»