Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

Ingen VARsjekk engang?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Helvette, Callum. Sublimt. Klasse.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 02, 2021 7:59 pm Helvette, Callum. Sublimt. Klasse.
Begynner vi å varme opp til CHO igjen nå? Virkelig vært god siste kampene i riktig posisjon. Assisten kom ironisk nok fra høyresiden nå da.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 02, 2021 8:01 pm
GatlingGun skrev: tir nov 02, 2021 7:59 pm Helvette, Callum. Sublimt. Klasse.
Begynner vi å varme opp til CHO igjen nå? Virkelig vært god siste kampene i riktig posisjon. Assisten kom ironisk nok fra høyresiden nå da.
Ja jeg aner ikke hvor han har hentet denne formen fra, men håper det fortsetter.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Dommeren ikke venn med Ziyech idag.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 02, 2021 8:02 pm Ja jeg aner ikke hvor han har hentet denne formen fra, men håper det fortsetter.
Han er fortsatt veldig ung, røk akillesen, fått lite spilletid i favorittposisjon. Prestasjone vil variere, men vi vet jo at han har et enormt talent.

For øvrig rimelig porr det RLC gjorde på sjansen før vi scoret.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 02, 2021 8:04 pm
GatlingGun skrev: tir nov 02, 2021 8:02 pm Ja jeg aner ikke hvor han har hentet denne formen fra, men håper det fortsetter.
For øvrig rimelig porr det RLC gjorde på sjansen før vi scoret.
Enig. Utrolig kjapp og slepen til å være så svær og lang.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Kai du Kai

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KTBFFH skrev: tir nov 02, 2021 8:21 pmKai du Kai
Sitter virkelig ikke om dagen altså. Absolutt alle skudd blir blokket av forsvarer, eller av keeper om han kommer gjennom alene.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: tir nov 02, 2021 8:23 pm
KTBFFH skrev: tir nov 02, 2021 8:21 pmKai du Kai
Sitter virkelig ikke om dagen altså. Absolutt alle skudd blir blokket av forsvarer, eller av keeper om han kommer gjennom alene.
Bruker altfor lang tid på å avslutte, keeper ender for tett på han

SuperJoeCole

Legg inn av SuperJoeCole »

Du Pulsikk, du Pulsikk...

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

SuperJoeCole skrev: tir nov 02, 2021 8:37 pm Du Pulsikk, du Pulsikk...
Heldigvis offside. Får et frikort mtp at han har vært ute i måneder.

Vinner på en dårlig dag! Igjen...

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ikke all verden til kamp. Vi har god kontroll, men burde vunnet med mer enn ett mål. Havertz burde laget mål.

Håper Kante og Mount er friskmeldte til helga.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Spilte Pulisic? Herlig å høre! Håper han klarer å holde seg skadefri, og finner tilbake toppformen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Vant vi en kamp i november altså?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: tir nov 02, 2021 7:46 pm Chelsea med solide 5 spillere i den engelske U16-troppen:
Og tre av dem startet (George bla kaptein), en kom inn som innbytter. Kan konstatere at Chelsea sannsynligvis vil fortsette å få fram kvalitetsspillere fra akademiet.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Blir forresten mer og mer interessert i Chelsea sitt ungdomsarbeid, og måten man har fått fram ett av de beste akademiene i verden. En viktig faktor er selvsagt ressursene som Roman har investert i akademiet, men alle toppklubber har jo strengt tatt midlene til å gjøre fasilitetene til topp kvalitet. Det er imidlertid en del andre ting som også gjør Chelsea nesten unik på talentarbeidet. Denne saken er ganske opplysende:

https://sport.optus.com.au/articles/os3 ... h-analysis

Ikke at jeg bryr meg allverden når det kommer til nasjonalitet på spiller som kommer ut av akademiet, men det er jo interessant at nesten samtlige som Chelsea har fått fram siste 5 årene er briter:

Mount, RLC, James, Abraham, Tomori, Guehi, Gilmour, Livramento, Chalobah, Lamptey (sikkert glemt en haug nå).

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: ons nov 03, 2021 12:28 pm Blir forresten mer og mer interessert i Chelsea sitt ungdomsarbeid, og måten man har fått fram ett av de beste akademiene i verden. En viktig faktor er selvsagt ressursene som Roman har investert i akademiet, men alle toppklubber har jo strengt tatt midlene til å gjøre fasilitetene til topp kvalitet. Det er imidlertid en del andre ting som også gjør Chelsea nesten unik på talentarbeidet. Denne saken er ganske opplysende:

https://sport.optus.com.au/articles/os3 ... h-analysis

Ikke at jeg bryr meg allverden når det kommer til nasjonalitet på spiller som kommer ut av akademiet, men det er jo interessant at nesten samtlige som Chelsea har fått fram siste 5 årene er briter:

Mount, RLC, James, Abraham, Tomori, Guehi, Gilmour, Livramento, Chalobah, Lamptey (sikkert glemt en haug nå).
Gallagher og Odoi er også briter, Broja Albaner og Musiala som vi mistet til Bayern er Tysk/Engelsk.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KTBFFH skrev: ons nov 03, 2021 12:54 pm Gallagher og Odoi er også briter, Broja Albaner og Musiala som vi mistet til Bayern er Tysk/Engelsk.
Nettopp - glemte CHO... Uansett - vi er ursterke i akademiarbeidet om dagen. Neste er nok Vale, men også spillere som Fiabema (kom riktignok som 16-åring), Simons, Soonsup-Bell (slitt litt i år), Haigh +++ har kvaliteter til å bli neste topprodukt fra akademiet. Mbuyamba kom sent inn, og har ikke imponert meg , men er jo et sinnsykt råprodukt der. Allerede fått trent litt med A-laget og har kamper på benken i cupen.

I tillegg har vi jo leid ut våre største ungdomstalenter som pr i dag er Cowill (18 år - en av de yngste i ligaen) og Maatsen (19 år) som begge herjer i Championship. Anjorin er leid ut, men tipper utkjøpsklausulen blir brukt. Sterling har rukket å bli 22 år, og har dessverre vært benket siste tiden i Blackpool. Han har imidlertid ferdigheter som gjør at han absolutt er PL-standard.

Helt absurd mange talenter vi får fram om dagen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: ons nov 03, 2021 2:52 pm
KTBFFH skrev: ons nov 03, 2021 12:54 pm Gallagher og Odoi er også briter, Broja Albaner og Musiala som vi mistet til Bayern er Tysk/Engelsk.
Nettopp - glemte CHO... Uansett - vi er ursterke i akademiarbeidet om dagen. Neste er nok Vale, men også spillere som Fiabema (kom riktignok som 16-åring), Simons, Soonsup-Bell (slitt litt i år), Haigh +++ har kvaliteter til å bli neste topprodukt fra akademiet. Mbuyamba kom sent inn, og har ikke imponert meg , men er jo et sinnsykt råprodukt der. Allerede fått trent litt med A-laget og har kamper på benken i cupen.

I tillegg har vi jo leid ut våre største ungdomstalenter som pr i dag er Cowill (18 år - en av de yngste i ligaen) og Maatsen (19 år) som begge herjer i Championship. Anjorin er leid ut, men tipper utkjøpsklausulen blir brukt. Sterling har rukket å bli 22 år, og har dessverre vært benket siste tiden i Blackpool. Han har imidlertid ferdigheter som gjør at han absolutt er PL-standard.

Helt absurd mange talenter vi får fram om dagen.
Er veldig spent på Maatsen jeg altså. Siden første gang jeg så ham i en pre-season kamp.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: tor nov 04, 2021 7:13 pm
For en fantastisk sesong det har vært av Chalo. Fra å ha en usikker Chelsea-framtid til å få regelmessig spilletid og ny kontrakt. Vel fortjent!

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

For et fall Mourinho har hatt siden vi kastet ham på dør sist…

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Åtte kamper på rappen for Tammy uten mål nå. Helt rett å selge.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det jeg så mot Bodø/Glimt tyder på at vi gjorde det riktige valget. Men helt sikker kan man vel aldri være.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: fre nov 05, 2021 10:45 am Det jeg så mot Bodø/Glimt tyder på at vi gjorde det riktige valget. Men helt sikker kan man vel aldri være.
Har merket meg at det er veldig mange Chelsea-personligheter på twitter som er fanebærere for ungdommene våre, og som bruker enhver anledning til å tyne klubben om man ikke satser 100% på diverse talenter. Ledet selvsagt at Alex Goldberg og ChelseaYouth. Var ganske verbale ifm Abraham-salget, har hørt svært lite fra dem siste månedene.

Vi kan rett og slett ikke gi alle talentene våre nok spilletid til at det blir hensiktsmessig å beholde dem. Det er heller ikke så enkelt å si at feks eldre spillere som Alonso og Azpi skal ut for å gi plass til spillere som Livramento, James og Maatsen. Da har man rett og slett manglende forståelse for hvordan en spillergruppe skal bygges opp. Alonso kan gjerne selges til sommeren, men det er ikke kun for å gi plass til talenter.

Goldberg og co var jo lenge Jorginho-hatere og skjønte ikke hvordan han kunne få spilletid foran diverse talenter. Det er en tydelig agenda fra mange av dem som jeg kjenner er litt irriterende.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

GatlingGun skrev: fre nov 05, 2021 12:59 am Åtte kamper på rappen for Tammy uten mål nå. Helt rett å selge.
Han minner meg om Danny Welbeck. Viss det stemmer at dere fikk 40 millioner pund for han, ja så snakker vi god butikk

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: fre nov 05, 2021 11:12 am
chelsea8 skrev: fre nov 05, 2021 10:45 am Det jeg så mot Bodø/Glimt tyder på at vi gjorde det riktige valget. Men helt sikker kan man vel aldri være.
Har merket meg at det er veldig mange Chelsea-personligheter på twitter som er fanebærere for ungdommene våre, og som bruker enhver anledning til å tyne klubben om man ikke satser 100% på diverse talenter. Ledet selvsagt at Alex Goldberg og ChelseaYouth. Var ganske verbale ifm Abraham-salget, har hørt svært lite fra dem siste månedene.

Vi kan rett og slett ikke gi alle talentene våre nok spilletid til at det blir hensiktsmessig å beholde dem. Det er heller ikke så enkelt å si at feks eldre spillere som Alonso og Azpi skal ut for å gi plass til spillere som Livramento, James og Maatsen. Da har man rett og slett manglende forståelse for hvordan en spillergruppe skal bygges opp. Alonso kan gjerne selges til sommeren, men det er ikke kun for å gi plass til talenter.

Goldberg og co var jo lenge Jorginho-hatere og skjønte ikke hvordan han kunne få spilletid foran diverse talenter. Det er en tydelig agenda fra mange av dem som jeg kjenner er litt irriterende.
:!:

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lew_Ashby skrev: fre nov 05, 2021 11:12 am Har merket meg at det er veldig mange Chelsea-personligheter på twitter som er fanebærere for ungdommene våre, og som bruker enhver anledning til å tyne klubben om man ikke satser 100% på diverse talenter. Ledet selvsagt at Alex Goldberg og ChelseaYouth. Var ganske verbale ifm Abraham-salget, har hørt svært lite fra dem siste månedene.

Vi kan rett og slett ikke gi alle talentene våre nok spilletid til at det blir hensiktsmessig å beholde dem. Det er heller ikke så enkelt å si at feks eldre spillere som Alonso og Azpi skal ut for å gi plass til spillere som Livramento, James og Maatsen. Da har man rett og slett manglende forståelse for hvordan en spillergruppe skal bygges opp. Alonso kan gjerne selges til sommeren, men det er ikke kun for å gi plass til talenter.

Goldberg og co var jo lenge Jorginho-hatere og skjønte ikke hvordan han kunne få spilletid foran diverse talenter. Det er en tydelig agenda fra mange av dem som jeg kjenner er litt irriterende.
Det må helt klart en balanse til. Vi vinner ikke CL uten rutinen til spillere som Azpi, Silva, Jorginho osv., og da får heller ikke spillere som Mount, James osv. erfaringen som kanskje vil gjøre dem til verdensklassespillere om et par år.

Det at vi selger unna er en styrke i seg selv. Verken Guehi, Livramento, Abraham eller Tomori har hatt noe stygt å si om klubben i etter overgangene slik jeg har sett det, og det viser at vi er villige til å slippe spillere vi ikke kan gi nok spilletid. Da vil det ikke være "farlig" å dra til Chelsea, fordi du risikerer å bli sittende fast i limbo.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chelsea med en haug spillere tatt ut på engelske U-landslag. CHO takket nei til U21-samlingen for å ikke miste flyten han har med Chelsea nå og få trene med Tuchel og resten av gruppen i pausen. Helt enig i den avgjørelsen. Chalobah er nok faktisk ikke veldig langt unna A-landslaget.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»