Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Orakelet

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Orakelet »

KTBFFH skrev: man nov 21, 2022 7:49 pm Uansett 3-4 fantastiske spillere på hver sin måte, men Eden desidert nr 1 for min del.
Enig, jeg mener han var verdens 3. beste spiller i en tid hvor Messi og Ronaldo var på topp, slik at topp2 var omtrent umulig.

Det er trist at vi allerede snakker om karrieren til Hazard i fortid for jeg trodde at dette skulle være hans beste tid. Nå er Messi og Ronaldo på klar nedadgående og Hazard burde erstattet de på toppen. Man har kanskje grunn til å være fornøyd med karrieren sin når man har vært verdens 3. beste fotballspiller, men jeg mener likevel at Hazard hadde mer inne.

Messi, Ronaldo, KdB, Salah m.fl. makset sitt potensiale. Hazard gjorde det ikke. Han burde tatt et steg til.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Er en prøven spiss gratis på markedet. Poppis blant kidsa er han også. Tror dere Boehly klarer å holde fingrene av fatet?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: tir nov 22, 2022 7:00 pm Er en prøven spiss gratis på markedet. Poppis blant kidsa er han også. Tror dere Boehly klarer å holde fingrene av fatet?
Tre argumenter for:

- Kommersielt potensial. Hvis vi henter Ronaldo er det nok en plan bak om at han skal hjelpe oss med å øke inntektene i et marked, f.eks. USA.
- "Lav" kostnad. Ronaldo er nå gratis og lønnskravet hans har formodentlig også gått ned i takt med prestasjonene.
- Revansjesugen Ronaldo? En revansjesugen Ronaldo er mer spennende enn en "mett" Ronaldo.

Argumentet mot: Vi har allerede bedre spisser (Havertz, Broja, Auba) og visstnok er også Nkunku klar. Leao er også sterkt linket. En Ronaldo på tribunen er ikke bra for moralen i spillergruppa og i Chelsea vil han havne på tribunen.

Konklusjon: Han kan ikke hentes.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ikke så sikker på at 2022-versjonen av Auba er bedre enn C. Ronaldo.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Orakelet skrev: tir nov 22, 2022 8:27 pm
Wellé skrev: tir nov 22, 2022 7:00 pm Er en prøven spiss gratis på markedet. Poppis blant kidsa er han også. Tror dere Boehly klarer å holde fingrene av fatet?
Tre argumenter for:

- Kommersielt potensial. Hvis vi henter Ronaldo er det nok en plan bak om at han skal hjelpe oss med å øke inntektene i et marked, f.eks. USA.
- "Lav" kostnad. Ronaldo er nå gratis og lønnskravet hans har formodentlig også gått ned i takt med prestasjonene.
- Revansjesugen Ronaldo? En revansjesugen Ronaldo er mer spennende enn en "mett" Ronaldo.

Argumentet mot: Vi har allerede bedre spisser (Havertz, Broja, Auba) og visstnok er også Nkunku klar. Leao er også sterkt linket. En Ronaldo på tribunen er ikke bra for moralen i spillergruppa og i Chelsea vil han havne på tribunen.

Konklusjon: Han kan ikke hentes.
Du glemte at han mest sannsynligvis er en voldtektsmann

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Olivier med 2 goller i dag og tangerer Henry som mestscorende på det franske landslaget

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: tir nov 22, 2022 8:41 pm Ikke så sikker på at 2022-versjonen av Auba er bedre enn C. Ronaldo.
CR7 er nok bedre enn Auba, men som over. Neitakk

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

U21-laget vårt spilte 2. runde av EFL Trophy mot Peterborough igår halte i land en fin 4-1-seier. Ser Peterborough stilte med mye reserver (manglet bla Chelsea-aktuelle Ronnie Edwards), men vi tar det.

En av mine favoritter på ungdomslaget, Malik Mothersille, fortsetter å bøtte inn mål og scoret 2. Ben Elliott hadde 1 mål og Casadei scoret på et SINNSVAKT langskudd. Visste ikke at han hadde det der i arsenalet sitt, skyter jo fra 65 meter:


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kisen som har kjørt mye av Zahkaryan-ryktene melder at Ziyech er fri til å forlate oss i januar. Han viser ikke til andre kilder og har ikke peiling på om han faktisk har et fnugg av troverdighet. Hadde uansett ikke vært overraskende om Zieych forlater oss allerede i vinter.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Lew_Ashby skrev: ons nov 23, 2022 9:42 am Kisen som har kjørt mye av Zahkaryan-ryktene melder at Ziyech er fri til å forlate oss i januar. Han viser ikke til andre kilder og har ikke peiling på om han faktisk har et fnugg av troverdighet. Hadde uansett ikke vært overraskende om Zieych forlater oss allerede i vinter.
Håper han og en del andre spiller seg opp i VM. Burde gjøre det lettere å flytte på de :)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: ons nov 23, 2022 9:21 am U21-laget vårt spilte 2. runde av EFL Trophy mot Peterborough igår halte i land en fin 4-1-seier.
Akademiets desidert mest flashy spiller fikk forresten debuten sin for U21-laget igår. Tudor Mendel-Idowu (17) har slitt en del med skader, men har i høst vist noe av det som bor i ham. Latterlig teknikk på ham.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: ons nov 23, 2022 12:38 pm Tudor Mendel-Idowu (17)
Der snakker vi speller, liker den fyren.

En av de aller mest spennende karene når jeg prøvde å danne meg en oversikt over de beste spillerne født i 2005 i januar i år (men da uten at jeg hadde sett noen kamper av ham.)

Som du skriver så er det enn så lenge for tidlig å vurdere veldig mye siden han ikke har prestert over tid enda. Således så er han ikke på toppen av listen min, slik som eksempelvis Arijon Ibrahimovic, Arda Güler og Mathys Tel.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: ons nov 23, 2022 12:38 pm
Lew_Ashby skrev: ons nov 23, 2022 9:21 am U21-laget vårt spilte 2. runde av EFL Trophy mot Peterborough igår halte i land en fin 4-1-seier.
Akademiets desidert mest flashy spiller fikk forresten debuten sin for U21-laget igår. Tudor Mendel-Idowu (17) har slitt en del med skader, men har i høst vist noe av det som bor i ham. Latterlig teknikk på ham.
Wow, det der ser man ikke ofte. Han virker som en "alt-eller-ingenting"-spiller. Hvis han får til dette på "den største scenen" er han en verdensklassespiller. Hvis han derimot ikke klarer det er han en ny Charly Musonda. Sistnevnte er nok mest sannsynlig (statistisk sett), men det er aldri godt å vite hvem som stagnerer i tenårene og hvem som fortsetter utviklingen frem til midten av 20 årene.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

KTBFFH skrev: tir nov 22, 2022 10:04 pm
chelsea8 skrev: tir nov 22, 2022 8:41 pm Ikke så sikker på at 2022-versjonen av Auba er bedre enn C. Ronaldo.
CR7 er nok bedre enn Auba, men som over. Neitakk
Hvis jeg hadde hatt tid til å skrive et noe lenger innlegg ville jeg skrevet at rollen som "over the top poacher" er opptatt (Auba) og at vi ikke trenger den rollen i det hele tatt når Nkunku m.fl er klar. Jeg har ingen sterke meninger om hvem som er best av CR7 og Auba. Den sterke meningen er at det ikke er plass til noen av de i "nye Chelsea"

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: ons nov 23, 2022 12:50 pm Wow, det der ser man ikke ofte. Han virker som en "alt-eller-ingenting"-spiller. Hvis han får til dette på "den største scenen" er han en verdensklassespiller. Hvis han derimot ikke klarer det er han en ny Charly Musonda. Sistnevnte er nok mest sannsynlig (statistisk sett), men det er aldri godt å vite hvem som stagnerer i tenårene og hvem som fortsetter utviklingen frem til midten av 20 årene.
Fyren er en interessant type, Han har vært veldig klar på at han ønsker å ta en utdannelse ved siden av fotballen (studerer på prestisjefylte Eton), og kom på 2. plass i en TV-sendt Mensa-konkurranse (Child Genius of the Year in 2014) da han var 8 år. Hele familien virker å være fascinerende mennesker.

Han har blant annet hatt en sak på Chelsea sin hjemmeside:
https://www.chelseafc.com/en/news/artic ... -football-

'''King’s Scholars are the top 14 brightest students in the UK, if not the world, admitted once per year at the age of 13,' he revealed. 'It's decided after a rigorous examination process over two weeks, covering papers in a variety of subjects: Maths, Latin and Divinity to name a few.''

Til og med CHO hadde ikke den teknikken som Idowu har vist for U18/U19, som du sier er nok Musonda siste som har vist noe lignende på akademiet vårt. Holder Idowu seg skadefri kan han absolutt bli spennende.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: ons nov 23, 2022 1:07 pm
Til og med CHO hadde ikke den teknikken som Idowu har vist for U18/U19, som du sier er nok Musonda siste som har vist noe lignende på akademiet vårt. Holder Idowu seg skadefri kan han absolutt bli spennende.
Av skriverier jeg har lest så har han noe av den samme modenheten, og det samme fotballhodet som Saka har hatt. Og det er slett ikke den verste personen å bli sammenlignet med.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: ons nov 23, 2022 12:41 pm Der snakker vi speller, liker den fyren.

En av de aller mest spennende karene når jeg prøvde å danne meg en oversikt over de beste spillerne født i 2005 i januar i år (men da uten at jeg hadde sett noen kamper av ham.)
Om den ligger ute noe sted kan du se Chelsea-Milan i YCL fra 5. oktober i år. RIP til han venstrebacken til Milan, Idowu herjet tidvis med ham. Jeg er ganske sikker på at Idowu har mistet en del av de siste sesongene med skader, håper han holder seg 100% frisk fremover, da kan han bli gøy å følge.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: ons nov 23, 2022 1:10 pm
Jolla skrev: ons nov 23, 2022 12:41 pm Der snakker vi speller, liker den fyren.

En av de aller mest spennende karene når jeg prøvde å danne meg en oversikt over de beste spillerne født i 2005 i januar i år (men da uten at jeg hadde sett noen kamper av ham.)
Om den ligger ute noe sted kan du se Chelsea-Milan i YCL fra 5. oktober i år. RIP til han venstrebacken til Milan, Idowu herjet tidvis med ham. Jeg er ganske sikker på at Idowu har mistet en del av de siste sesongene med skader, håper han holder seg 100% frisk fremover, da kan han bli gøy å følge.
Den kampen var faktisk en av Youth League-kampene som TV2 sendte, så den fikk jeg med meg (i opptak). Den Youth League-kampen jeg har hatt mest lyst til å se i ettertid (Salzburg v Chelsea) har de dessverre ikke sendt. Jeg har lyst til å se Karim Konaté herje med Chelseaforsvaret.

Angående om han har vært skadet eller ikke så aner jeg ikke, vet bare at han har misset eller blitt droppet i mange kamper.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: ons nov 23, 2022 1:15 pm Den kampen var faktisk en av Youth League-kampene som TV2 sendte, så den fikk jeg med meg (i opptak). Den Youth League-kampen jeg har hatt mest lyst til å se i ettertid (Salzburg v Chelsea) har de dessverre ikke sendt. Jeg har lyst til å se Karim Konaté herje med Chelseaforsvaret.
Synes å huske at han mistet store deler av 2020 og starten av 2021 og at han gjorde comeback etter en stund ute ifjor høst.

Salzburg-kampen tror jeg faktisk jeg så litt av, tror den ble sendt på UEFA-plattformen. Men sikkert uansett vanskelig å finne nå i ettertid.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Om Gvardiol sin release clause faktisk er på under £45m så er det definisjonen på løp og kjøp.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: ons nov 23, 2022 1:07 pm Fyren er en interessant type, Han har vært veldig klar på at han ønsker å ta en utdannelse ved siden av fotballen (studerer på prestisjefylte Eton), og kom på 2. plass i en TV-sendt Mensa-konkurranse (Child Genius of the Year in 2014) da han var 8 år. Hele familien virker å være fascinerende mennesker.
Jøss, sjelden kombinasjon av intelligens og teknikk. Jeg skrev i forrige innlegg at det ikke er lett å vite hvem som stagnerer som tenåringer og hvem som fortsetter å utvikle seg utover i 20-årene. Jeg står for det, men jeg mistenker at intelligens (eller mangel på) er en vesentlig og underkommunisert faktor i utviklingen i mange karrierer. Jeg tror f.eks. ikke at det var tilfeldig at Lampard var en av de som utviklet seg utover 20-årene. Motsatt finnes det eksempler på spillere som har glitrende teknikk, men som alltid tar feil og derfor aldri blir noe av.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: ons nov 23, 2022 1:59 pm Jøss, sjelden kombinasjon av intelligens og teknikk. Jeg skrev i forrige innlegg at det ikke er lett å vite hvem som stagnerer som tenåringer og hvem som fortsetter å utvikle seg utover i 20-årene. Jeg står for det, men jeg mistenker at intelligens (eller mangel på) er en vesentlig og underkommunisert faktor i utviklingen i mange karrierer. Jeg tror f.eks. ikke at det var tilfeldig at Lampard var en av de som utviklet seg utover 20-årene. Motsatt finnes det eksempler på spillere som har glitrende teknikk, men som alltid tar feil og derfor aldri blir noe av.
Han virker i hvert fall å være en bunnseriøs type, som tar forebygging alvorlig etter skadeissuet han har hatt.


Forresten er det litt tungt å se ett av tidenes største Cobham-talenter starte og være stjerne for Tyskland i en VM-kamp som 19-åring.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Havertz serverer en sedvanlig anonym opptreden.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Klassisk Rüdiger 😀




Tar seg ikke så bra ut når man taper åpningskampen mot Japan.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Monstertalentet Mheuka og Frankie Runham, som debuterte i YCL for Chelsea i år, (begge 15 år) startet da England U16 tapte 0-1 for Belgia i dag. Sands (keeper) og Washington (forsvarsspiller) som jeg ikke kjenner noe godt til var på benk. Chelsea som vanlig godt representert på Englands U-landslag. Antwi har vært med der tidligere.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Hazard kunne jeg tenkt meg tilbake.

Men det spiller ingen rolle for meg egentlig da jeg har svært dalende interesse for klubben og toppfotball generelt.

Regner med alle er blitt klar over at vi har treningsleir i Abu Dhabi i vinter..

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Fire Chelsea-gutter som koser seg med ball:


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »




thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Gode nyheter

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»