Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Inbetweener
Innlegg: 1325

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Inbetweener »

Skjønner ikke helt svartmalingen nå. For det første har Boehly rekruttert ganske bra i sommer. Med unntak av Aubamejaw har det vært bred enighet om at han har hentet inn gode spillere for "nåtiden", samt kommet et godt stykke på vei med tanke på fremtiden. At han som ny eier ble analfistet av Marinas elendige planlegging de siste to-tre årene kan han ingenting for. Han har i tillegg uttalt offentlig at vi må ha et sterkere samarbeid med akademiet, som under Roman mer eller mindre kun har vært en inntektspost og operert som en separat del av klubben. Er ikke dette "sjarm"? Satse på de unge gutta? Her forstår jeg ikke så mye.

Videre er det ikke sånn at Roman har vært sånn superdelaktig i klubben de siste årene heller, og det er lenge siden vi var en stabil toppklubb. To seriegull de siste tolv årene vitner om dette, hvor mellomårene har vært ganske middelmådige. Om det er fordi Roman har fått mindre penger med årene eller om det er fordi han har blitt kneblet av FFP eller andre restriksjoner vet jeg ikke, men Boehly har så langt vist en vilje til å investere som Roman ikke har hatt de siste ti-tolv årene.

Jeg mener at alt Boehly har gjort og sagt tyder på at han vil gjøre klubben til en truly self sufficient klubb, som både har det å vinne, men samtidig bygge noe, i fokus. At han kommer med noen amerikanske sleivspark undergraver ikke det. Skjønner helt oppriktig ikke hva folk er redde for. Det er ikke sånn at bare fordi han sier at å ha en all start-kamp er en god ide, så blir det det. Og er det en ting som er sikkert så er det at England, sånn jevnt over, trenger nye ideer. Dette er et land som er så kontroversielt at de tror Britannia still rules 'em all (Brexit), samt legger inn en ukes sørgeperiode fordi en dame på 96 år er død. Om de nyskapende ideene manifesteres i faktiske handlinger er en ting, men å stille spørsmål er bare sunt.

Om årets sesong er Boehly og Chelsea totalt uten peiling og planlegging, så gleder jeg meg til fremtiden. Vi er ute etter det beste av det beste når det kommer til direktører (Freund, Campos). Vi har sopet opp noen av de beste talentene (Chukwu, Casadei, Sturge med flere). Vi har gitt Neil Bath fritt spillerom til å hente de han anser som gode nok for klubben på sikt. Og vi har hentet inn landets mest lovende trener, med hele apparatet rundt han, slik at Potter kan være komfortabel i nye omgivelser.

Det eneste, bortsett fra innkjøpet av Auba, som jeg kan forstå frustrasjon rundt er at man ikke kvittet seg med Tüchel i sommer, hvis han allikevel ikke var deres mann. Men hvis det ble ramaskrik nå, hva ville det da blitt i sommer? Dessuten har vi sett dette før. Både Conte og Mourinho var over middels godt likt av supporterne. De var rævva i lang tid som Chelsea-trenere, de var ferdige; og fyken fikk de. Allikevel har vi kommet oss opp på beina igjen, til tross for at vi har gjort mye, mye dumt i årene etterpå. Nå gjør vi stort sett bare smarte ting (min mening), så jeg velger å være optimistisk.


Det er helt greit å slutte og heie på fotball og Chelsea fordi man er uenig i utviklingen til sporten. Er man så prinsippfast er det vel bare å slutte på dagen? Slutt i vei, liksom. Personlig har jeg et såpass sterkt forhold til Chelsea, samt at jeg helt oppriktig mener at 1,5 time med fotball trumfer alt av serier og film (annen underholdning), så jeg fortsetter å se på. Og jeg gleder meg til fremtiden med Boehly, Potter og vår nye sportsdirektør, som jeg vet at vil være den beste av de beste.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Det er klart, noen liker å se livestreams av tenåringer som spiller spill.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: fre sep 16, 2022 6:24 pm Skjønner ikke helt svartmalingen nå. For det første har Boehly rekruttert ganske bra i sommer. Med unntak av Aubamejaw har det vært bred enighet om at han har hentet inn gode spillere for "nåtiden", samt kommet et godt stykke på vei med tanke på fremtiden. At han som ny eier ble analfistet av Marinas elendige planlegging de siste to-tre årene kan han ingenting for. Han har i tillegg uttalt offentlig at vi må ha et sterkere samarbeid med akademiet, som under Roman mer eller mindre kun har vært en inntektspost og operert som en separat del av klubben. Er ikke dette "sjarm"? Satse på de unge gutta? Her forstår jeg ikke så mye.

Videre er det ikke sånn at Roman har vært sånn superdelaktig i klubben de siste årene heller, og det er lenge siden vi var en stabil toppklubb. To seriegull de siste tolv årene vitner om dette, hvor mellomårene har vært ganske middelmådige. Om det er fordi Roman har fått mindre penger med årene eller om det er fordi han har blitt kneblet av FFP eller andre restriksjoner vet jeg ikke, men Boehly har så langt vist en vilje til å investere som Roman ikke har hatt de siste ti-tolv årene.

Jeg mener at alt Boehly har gjort og sagt tyder på at han vil gjøre klubben til en truly self sufficient klubb, som både har det å vinne, men samtidig bygge noe, i fokus. At han kommer med noen amerikanske sleivspark undergraver ikke det. Skjønner helt oppriktig ikke hva folk er redde for. Det er ikke sånn at bare fordi han sier at å ha en all start-kamp er en god ide, så blir det det. Og er det en ting som er sikkert så er det at England, sånn jevnt over, trenger nye ideer. Dette er et land som er så kontroversielt at de tror Britannia still rules 'em all (Brexit), samt legger inn en ukes sørgeperiode fordi en dame på 96 år er død. Om de nyskapende ideene manifesteres i faktiske handlinger er en ting, men å stille spørsmål er bare sunt.

Om årets sesong er Boehly og Chelsea totalt uten peiling og planlegging, så gleder jeg meg til fremtiden. Vi er ute etter det beste av det beste når det kommer til direktører (Freund, Campos). Vi har sopet opp noen av de beste talentene (Chukwu, Casadei, Sturge med flere). Vi har gitt Neil Bath fritt spillerom til å hente de han anser som gode nok for klubben på sikt. Og vi har hentet inn landets mest lovende trener, med hele apparatet rundt han, slik at Potter kan være komfortabel i nye omgivelser.

Det eneste, bortsett fra innkjøpet av Auba, som jeg kan forstå frustrasjon rundt er at man ikke kvittet seg med Tüchel i sommer, hvis han allikevel ikke var deres mann. Men hvis det ble ramaskrik nå, hva ville det da blitt i sommer? Dessuten har vi sett dette før. Både Conte og Mourinho var over middels godt likt av supporterne. De var rævva i lang tid som Chelsea-trenere, de var ferdige; og fyken fikk de. Allikevel har vi kommet oss opp på beina igjen, til tross for at vi har gjort mye, mye dumt i årene etterpå. Nå gjør vi stort sett bare smarte ting (min mening), så jeg velger å være optimistisk.


Det er helt greit å slutte og heie på fotball og Chelsea fordi man er uenig i utviklingen til sporten. Er man så prinsippfast er det vel bare å slutte på dagen? Slutt i vei, liksom. Personlig har jeg et såpass sterkt forhold til Chelsea, samt at jeg helt oppriktig mener at 1,5 time med fotball trumfer alt av serier og film (annen underholdning), så jeg fortsetter å se på. Og jeg gleder meg til fremtiden med Boehly, Potter og vår nye sportsdirektør, som jeg vet at vil være den beste av de beste.
Punkt en er at en sesong og et overgangsvindu planlegges over tid, dette ble fullstendig skrinlagt og det viser overgangsvinduet også. Vi var absolutt overalt uten noe form for plan. Fofana om vi syns han var så bra og vi likte/mente han absolutt var rett, hvorfor vente til september nesten? Hvorfor prøve oss på Ake, Kimpembe, DeLigt etc. Det samme gjelder Auba hvorfor vente over 2 3 uker med forhandlinger for en overgang " som er enkel"
Hvorfor vente med å prøve oss på Leao før det gjenstår 3 dager av vinduet og tro Milan vil selge? Hvorfor blåse 700m på en venstre back/stopper når vi har 3 venstrebacker og akkurat hentet en stopper som skal spille på venstre? Når vi har alvorlige problemer i frontrekken. Det var overhodet ingen plan på seniorspillerne og det kunne ikke blitt verre med Cech/Marina og Tuchel. Du sier det ble et veldig bra vindu, for meg er det ikke et bra vindu og bruke 3mrd kroner uten å forsterke laget. Bredden bak er forsterket, men Rudiger bedre enn alle sammen. I angrep er vi svekket Werner Lukaku Odoi ut for Sterling og Auba. Vi venter også siste dag for å hente enda en Saul signering, hva faen er det? Trengte vi en DM så burde også det vært på plass. Skadefrekvensen på Kova/Kante dukket ikke opp i august.

Roman har ikke vært superdelaktig og godt er det. Kanskje det er der Boehly burde lagt seg fra start av? 3 seriegull om du velger å se at vi løftet pokalen mai 2010. Middelmådige mellom år? Det er vell kun Lampard som har gått trofeløs? + siste kaos sesong med Mou. Jeg tar gjerne 12 sånne år med Boehly. 3 PL titler 2 CL titler og 2 EL titler 3 Fa cup titler. Hvis ikke det er ganske stabilt så vet ikke jeg.
Igjen tar du feil at Boehly har vist en vilje Roman ikke har visst på 10-12år. Hva er overgangsvinduet til Lampard sommeren 2020? Werner, TSilva, Kai, Chilly, Ziyech og Mendy. Fikk vell også lurt inn Puli og Kova i forkant/under transferban.

Flott at vi henter unge spillere igjen og går tilbake til rundt 2012 der vi var ekstremt flinke til å hente unge spillere. Dette er ikke et nytt fenomen hos oss. Håper dog noen av de slår ut og at det ikke kommer inn en Mou og blåser vekk alt det arbeidet. Fornøyd med Potter og teamet rundt jeg. Fremadstormende trener med spennende fotball. Ogsp positiv til sportsdirektør, men her ser jeg også samme greiene som med spillere. Tar en prat med 20 30 personer. Bestem dere for deres mann på lik linje som med trener og ikke sving fra Edwards Campos Freund Leverkusen etc

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Skjønner ikke hva du mener her: "Det var overhodet ingen plan på seniorspillerne og det kunne ikke blitt verre med Cech/Marina og Tuchel."


Overgangsvinduet ble ikke veldig godt planlagt, det er sant. Det var en direkte konsekvens av sanksjonene Roman fikk i våres. Ville du foretrukket det hvis vi bare hadde hentet et par spillere, selv om vi trenger alle vi hentet og helst et par til på toppen der igjen? Ville du vært mer tilfreds da?

De Ligt valgte oss bort. Bayern pissa på oss. Ingenting Boehly kunne gjøre. Ake og Kimpembe var dessverre Tüchel-kjøp som vi holdt på med for lenge, men det var også før det skar seg mellom Boehly og Tüchel (tidlig i sommer mente Boehly at Tüchel var vår største asset). Likevel, vi holdt på for lenge med de fordi vi ikke ville betale massiv, massiv overpris. Det kalles forhandlinger. Fofana var aldri aktuell før han ble det. Kunne vi lagt inn støtet tidligere? Tja, kanskje, mest sannsynlig, men han var en untouchable.

Auba handlet om å få til en pris som fungerte for oss. Det endte med en glorifisert byttehandel med han og Alonso. Den ene kom ikke uten at den andre gikk ut. Og Barcelona har hatt sitt å stri med i sommer. Problemet med Auba er ikke at det tok tid, fordi det ville det gjort uansett slik forutsetningene var. Problemet er at han kom i det hele tatt. Som sagt er dette det eneste Boehly har gjort i sommer som jeg virkelig er kritisk til.

Leao har helt klart vært fulgt en stund. Han var en untouchable, men utover sommeren kom det frem at han ikke vil signere ny kontrakt. Vi melder oss på. Det er helt greit. I verste fall har vi bare bedre sjanse på å kjøpe han til neste sommer.

Cucurella skjønner jeg at du ser på som overflødig. Likevel er han en klassespiller som kan bekle flere roller i laget. Vi spiller med tre bak, og hvis han ikke hadde kommet inn hadde vi kun hatt Silva, Azpi, Koulibaly, Fofana og Chalobah på de plassene. Silva er bestefar, Azpi er ferdig, Koulibaly er ikke prøvd i PL og Chalobah er ikke akkurat stabiliteten selv. Her ble Boehly rett og slett analkjørt av Marina. To nye stoppere var et must, og når muligheten til å hente Cucurella var der er det så absolutt ikke et dumt kjøp. Du sier at vi ikke har styrket forsvaret vårt fordi Rudiger var så fantastisk (her er jeg uenig). Hvem ville du kjøpt inn, da? Skriniar til 70 millioner pund?

(Jeg tror vi egentlig er forsterket i forsvaret. Jeg ville i hvert fall ventet med å konkludere så bastant som du gjør til vi har fått orden på laget igjen - noe vi vil få. For å si det sånn, Rudiger har hatt lengre perioder i Chelsea hvor han har stinket opp stedet like ille som det årets stoppere har gjort).

Som du sikkert vet (håper jeg) ble Werner og Lukaku shippet ut for å forhindre at disse forsurer spillergarderoben. Vi selger til tap, til gangs, men det er verdt det over en hel sesong. Boehly og co vet like godt som deg at dette er et tap. Hvem tenker du at vi burde kjøpt inn?

I ligasammenheng har vi vært veldig ustabile, ja. Det er et tydelig bevis på at laget vårt de siste ti årene ikke har vært godt nok satt sammen. Og mye av det har å gjøre med at Roman, av en eller annen grunn, har gått frem og tilbake på hvor involvert han er. Dessuten tror jeg ikke du helt skjønner poenget. De nye strukturene Boehly vil sette opp er for å motvirke det at vi trenger jevnlige monsterinnsprøytninger fra en sugar daddy. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan du vrir dette over til noe negativt.

At du trekker frem 2012 som sist vi var gode med unge spillere (mind you, primært fordi vi hentet Hazard som alle ville ha og som kom til en stor sum) er bevis nok for at vi i for mange år har sovet i timen.

Jeg tror egentlig at du ville vært misfornøyd uansett hvem som ville kommet inn. Kjøper vi spillere for fort? Planløs cowboy-virksomhet fra Boehly. Bruker vi for lang tid på å hente spillere? Inkompetent, det er jo bare å by det motstående klubb vil ha. Hentet vi en forsvarsspiller? Skulle vært en i angrep. Kjøper vi en angrepsspiller? Selvsagt feil type.

Apropos Tourettes - overgangsvinduet vårt i 2020 var helt lol planløst, men regner med at det er greit siden det da var Roman som investerte.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

KTBFFH skrev: fre sep 16, 2022 7:38 pm
Inbetweener skrev: fre sep 16, 2022 6:24 pm Skjønner ikke helt svartmalingen nå. For det første har Boehly rekruttert ganske bra i sommer. Med unntak av Aubamejaw har det vært bred enighet om at han har hentet inn gode spillere for "nåtiden", samt kommet et godt stykke på vei med tanke på fremtiden. At han som ny eier ble analfistet av Marinas elendige planlegging de siste to-tre årene kan han ingenting for. Han har i tillegg uttalt offentlig at vi må ha et sterkere samarbeid med akademiet, som under Roman mer eller mindre kun har vært en inntektspost og operert som en separat del av klubben. Er ikke dette "sjarm"? Satse på de unge gutta? Her forstår jeg ikke så mye.

Videre er det ikke sånn at Roman har vært sånn superdelaktig i klubben de siste årene heller, og det er lenge siden vi var en stabil toppklubb. To seriegull de siste tolv årene vitner om dette, hvor mellomårene har vært ganske middelmådige. Om det er fordi Roman har fått mindre penger med årene eller om det er fordi han har blitt kneblet av FFP eller andre restriksjoner vet jeg ikke, men Boehly har så langt vist en vilje til å investere som Roman ikke har hatt de siste ti-tolv årene.

Jeg mener at alt Boehly har gjort og sagt tyder på at han vil gjøre klubben til en truly self sufficient klubb, som både har det å vinne, men samtidig bygge noe, i fokus. At han kommer med noen amerikanske sleivspark undergraver ikke det. Skjønner helt oppriktig ikke hva folk er redde for. Det er ikke sånn at bare fordi han sier at å ha en all start-kamp er en god ide, så blir det det. Og er det en ting som er sikkert så er det at England, sånn jevnt over, trenger nye ideer. Dette er et land som er så kontroversielt at de tror Britannia still rules 'em all (Brexit), samt legger inn en ukes sørgeperiode fordi en dame på 96 år er død. Om de nyskapende ideene manifesteres i faktiske handlinger er en ting, men å stille spørsmål er bare sunt.

Om årets sesong er Boehly og Chelsea totalt uten peiling og planlegging, så gleder jeg meg til fremtiden. Vi er ute etter det beste av det beste når det kommer til direktører (Freund, Campos). Vi har sopet opp noen av de beste talentene (Chukwu, Casadei, Sturge med flere). Vi har gitt Neil Bath fritt spillerom til å hente de han anser som gode nok for klubben på sikt. Og vi har hentet inn landets mest lovende trener, med hele apparatet rundt han, slik at Potter kan være komfortabel i nye omgivelser.

Det eneste, bortsett fra innkjøpet av Auba, som jeg kan forstå frustrasjon rundt er at man ikke kvittet seg med Tüchel i sommer, hvis han allikevel ikke var deres mann. Men hvis det ble ramaskrik nå, hva ville det da blitt i sommer? Dessuten har vi sett dette før. Både Conte og Mourinho var over middels godt likt av supporterne. De var rævva i lang tid som Chelsea-trenere, de var ferdige; og fyken fikk de. Allikevel har vi kommet oss opp på beina igjen, til tross for at vi har gjort mye, mye dumt i årene etterpå. Nå gjør vi stort sett bare smarte ting (min mening), så jeg velger å være optimistisk.


Det er helt greit å slutte og heie på fotball og Chelsea fordi man er uenig i utviklingen til sporten. Er man så prinsippfast er det vel bare å slutte på dagen? Slutt i vei, liksom. Personlig har jeg et såpass sterkt forhold til Chelsea, samt at jeg helt oppriktig mener at 1,5 time med fotball trumfer alt av serier og film (annen underholdning), så jeg fortsetter å se på. Og jeg gleder meg til fremtiden med Boehly, Potter og vår nye sportsdirektør, som jeg vet at vil være den beste av de beste.
Tar en prat med 20 30 personer. Bestem dere for deres mann på lik linje som med trener og ikke sving fra Edwards Campos Freund Leverkusen etc
Yes, der har du det. La oss bare bestemme oss for en person, som kommer til å være klubbens viktigste person de neste tre-fire-fem årene. La oss ikke ha intervjurunder i bøtter og spann, en samtale er nok. Det er dette som er planlegging.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: fre sep 16, 2022 8:25 pm Skjønner ikke hva du mener her: "Det var overhodet ingen plan på seniorspillerne og det kunne ikke blitt verre med Cech/Marina og Tuchel."


Overgangsvinduet ble ikke veldig godt planlagt, det er sant. Det var en direkte konsekvens av sanksjonene Roman fikk i våres. Ville du foretrukket det hvis vi bare hadde hentet et par spillere, selv om vi trenger alle vi hentet og helst et par til på toppen der igjen? Ville du vært mer tilfreds da?

De Ligt valgte oss bort. Bayern pissa på oss. Ingenting Boehly kunne gjøre. Ake og Kimpembe var dessverre Tüchel-kjøp som vi holdt på med for lenge, men det var også før det skar seg mellom Boehly og Tüchel (tidlig i sommer mente Boehly at Tüchel var vår største asset). Likevel, vi holdt på for lenge med de fordi vi ikke ville betale massiv, massiv overpris. Det kalles forhandlinger. Fofana var aldri aktuell før han ble det. Kunne vi lagt inn støtet tidligere? Tja, kanskje, mest sannsynlig, men han var en untouchable.

Auba handlet om å få til en pris som fungerte for oss. Det endte med en glorifisert byttehandel med han og Alonso. Den ene kom ikke uten at den andre gikk ut. Og Barcelona har hatt sitt å stri med i sommer. Problemet med Auba er ikke at det tok tid, fordi det ville det gjort uansett slik forutsetningene var. Problemet er at han kom i det hele tatt. Som sagt er dette det eneste Boehly har gjort i sommer som jeg virkelig er kritisk til.

Leao har helt klart vært fulgt en stund. Han var en untouchable, men utover sommeren kom det frem at han ikke vil signere ny kontrakt. Vi melder oss på. Det er helt greit. I verste fall har vi bare bedre sjanse på å kjøpe han til neste sommer.

Cucurella skjønner jeg at du ser på som overflødig. Likevel er han en klassespiller som kan bekle flere roller i laget. Vi spiller med tre bak, og hvis han ikke hadde kommet inn hadde vi kun hatt Silva, Azpi, Koulibaly, Fofana og Chalobah på de plassene. Silva er bestefar, Azpi er ferdig, Koulibaly er ikke prøvd i PL og Chalobah er ikke akkurat stabiliteten selv. Her ble Boehly rett og slett analkjørt av Marina. To nye stoppere var et must, og når muligheten til å hente Cucurella var der er det så absolutt ikke et dumt kjøp. Du sier at vi ikke har styrket forsvaret vårt fordi Rudiger var så fantastisk (her er jeg uenig). Hvem ville du kjøpt inn, da? Skriniar til 70 millioner pund?

(Jeg tror vi egentlig er forsterket i forsvaret. Jeg ville i hvert fall ventet med å konkludere så bastant som du gjør til vi har fått orden på laget igjen - noe vi vil få. For å si det sånn, Rudiger har hatt lengre perioder i Chelsea hvor han har stinket opp stedet like ille som det årets stoppere har gjort).

Som du sikkert vet (håper jeg) ble Werner og Lukaku shippet ut for å forhindre at disse forsurer spillergarderoben. Vi selger til tap, til gangs, men det er verdt det over en hel sesong. Boehly og co vet like godt som deg at dette er et tap. Hvem tenker du at vi burde kjøpt inn?

I ligasammenheng har vi vært veldig ustabile, ja. Det er et tydelig bevis på at laget vårt de siste ti årene ikke har vært godt nok satt sammen. Og mye av det har å gjøre med at Roman, av en eller annen grunn, har gått frem og tilbake på hvor involvert han er. Dessuten tror jeg ikke du helt skjønner poenget. De nye strukturene Boehly vil sette opp er for å motvirke det at vi trenger jevnlige monsterinnsprøytninger fra en sugar daddy. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan du vrir dette over til noe negativt.

At du trekker frem 2012 som sist vi var gode med unge spillere (mind you, primært fordi vi hentet Hazard som alle ville ha og som kom til en stor sum) er bevis nok for at vi i for mange år har sovet i timen.

Jeg tror egentlig at du ville vært misfornøyd uansett hvem som ville kommet inn. Kjøper vi spillere for fort? Planløs cowboy-virksomhet fra Boehly. Bruker vi for lang tid på å hente spillere? Inkompetent, det er jo bare å by det motstående klubb vil ha. Hentet vi en forsvarsspiller? Skulle vært en i angrep. Kjøper vi en angrepsspiller? Selvsagt feil type.

Apropos Tourettes - overgangsvinduet vårt i 2020 var helt lol planløst, men regner med at det er greit siden det da var Roman som investerte.
Jeg snakker om perioden når unge spillere som KDB og Thibaut blant annet kom og siktet ikke til superkjøp som Eden.

Planløst og planløst i 2020. Det kom inn et "generasjonstalent" en av vår tids beste stoppere som var sårt tiltrengt. En ny keeper som var sårt tiltrengt og en av toppscorene i bundesliga de siste årene. Mye mer plan enn det var i sommer. Nei det har ingenting med hvem som investerte det. Du påpeker noe men blir argumentert med ren fakta så endrer du storyen din.

Det er ingen tvil om at spillerlogistikken vår har vært dårlig de siste 10 årene, men det skyldes like mye at vi har vært et lappeteppe av et lag. Heldigvis har det lappeteppet kontinuerlig vunnet 1trofe omtrent hver sesong.

Jeg hadde ikke vært misfornøyd om pengene ble riktig brukt. Vi har for helvete blåst 3 milliarder kroner i sommer. Vi spiller med jævla Mount som ving og Auba som spiss og jeg skal være fornøyd med det? Problemet er ikke Cucu som spiller, men at han er overflødig. Får det første var det blodpris og de pengene kunne vært brukt det vi trenger det mer får det andre gikk Colwill andre veien på lån i tillegg.

Hvor har jeg skrevet at et system på spillerlogistikk som følger en rød tråd vil være negativt? Jeg snakker om overgangsvinduet i år og at han pelmet ut hele klubben 2 uker før overgangsvinduet startet. At han fløy rundt i sommer på wonderfull food og forhandlet med 900 spillere om å komme. Så ender vi opp med Auba som spiss, Mount som kant og fortsatt Gallagher/RLC som dekning i pivoten.

Hverken Fofana eller Leao er/var umulig å få tak i. Leao begynte vi med forseint og det samme med Fofana. Nei jeg vil ikke ha Skrininar til 70, kunne fint levd med Colwill Koulibaly og Fofana og brukt de 70 m på en angrepsspiller av kvalitet. Barcelona pisset på oss i Auba kjøpet, de fikk oss til å betale 12m euro for en spiller de fikk gratis pluss Arsenal dekket deler av lønnen og vi ga bort Alonso gratis til de.
Sist redigert av KTBFFH den fre sep 16, 2022 9:07 pm, redigert 1 gang totalt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: fre sep 16, 2022 8:29 pm
KTBFFH skrev: fre sep 16, 2022 7:38 pm
Inbetweener skrev: fre sep 16, 2022 6:24 pm Skjønner ikke helt svartmalingen nå. For det første har Boehly rekruttert ganske bra i sommer. Med unntak av Aubamejaw har det vært bred enighet om at han har hentet inn gode spillere for "nåtiden", samt kommet et godt stykke på vei med tanke på fremtiden. At han som ny eier ble analfistet av Marinas elendige planlegging de siste to-tre årene kan han ingenting for. Han har i tillegg uttalt offentlig at vi må ha et sterkere samarbeid med akademiet, som under Roman mer eller mindre kun har vært en inntektspost og operert som en separat del av klubben. Er ikke dette "sjarm"? Satse på de unge gutta? Her forstår jeg ikke så mye.

Videre er det ikke sånn at Roman har vært sånn superdelaktig i klubben de siste årene heller, og det er lenge siden vi var en stabil toppklubb. To seriegull de siste tolv årene vitner om dette, hvor mellomårene har vært ganske middelmådige. Om det er fordi Roman har fått mindre penger med årene eller om det er fordi han har blitt kneblet av FFP eller andre restriksjoner vet jeg ikke, men Boehly har så langt vist en vilje til å investere som Roman ikke har hatt de siste ti-tolv årene.

Jeg mener at alt Boehly har gjort og sagt tyder på at han vil gjøre klubben til en truly self sufficient klubb, som både har det å vinne, men samtidig bygge noe, i fokus. At han kommer med noen amerikanske sleivspark undergraver ikke det. Skjønner helt oppriktig ikke hva folk er redde for. Det er ikke sånn at bare fordi han sier at å ha en all start-kamp er en god ide, så blir det det. Og er det en ting som er sikkert så er det at England, sånn jevnt over, trenger nye ideer. Dette er et land som er så kontroversielt at de tror Britannia still rules 'em all (Brexit), samt legger inn en ukes sørgeperiode fordi en dame på 96 år er død. Om de nyskapende ideene manifesteres i faktiske handlinger er en ting, men å stille spørsmål er bare sunt.

Om årets sesong er Boehly og Chelsea totalt uten peiling og planlegging, så gleder jeg meg til fremtiden. Vi er ute etter det beste av det beste når det kommer til direktører (Freund, Campos). Vi har sopet opp noen av de beste talentene (Chukwu, Casadei, Sturge med flere). Vi har gitt Neil Bath fritt spillerom til å hente de han anser som gode nok for klubben på sikt. Og vi har hentet inn landets mest lovende trener, med hele apparatet rundt han, slik at Potter kan være komfortabel i nye omgivelser.

Det eneste, bortsett fra innkjøpet av Auba, som jeg kan forstå frustrasjon rundt er at man ikke kvittet seg med Tüchel i sommer, hvis han allikevel ikke var deres mann. Men hvis det ble ramaskrik nå, hva ville det da blitt i sommer? Dessuten har vi sett dette før. Både Conte og Mourinho var over middels godt likt av supporterne. De var rævva i lang tid som Chelsea-trenere, de var ferdige; og fyken fikk de. Allikevel har vi kommet oss opp på beina igjen, til tross for at vi har gjort mye, mye dumt i årene etterpå. Nå gjør vi stort sett bare smarte ting (min mening), så jeg velger å være optimistisk.


Det er helt greit å slutte og heie på fotball og Chelsea fordi man er uenig i utviklingen til sporten. Er man så prinsippfast er det vel bare å slutte på dagen? Slutt i vei, liksom. Personlig har jeg et såpass sterkt forhold til Chelsea, samt at jeg helt oppriktig mener at 1,5 time med fotball trumfer alt av serier og film (annen underholdning), så jeg fortsetter å se på. Og jeg gleder meg til fremtiden med Boehly, Potter og vår nye sportsdirektør, som jeg vet at vil være den beste av de beste.
Tar en prat med 20 30 personer. Bestem dere for deres mann på lik linje som med trener og ikke sving fra Edwards Campos Freund Leverkusen etc
Yes, der har du det. La oss bare bestemme oss for en person, som kommer til å være klubbens viktigste person de neste tre-fire-fem årene. La oss ikke ha intervjurunder i bøtter og spann, en samtale er nok. Det er dette som er planlegging.
Har man en klar plan på hva man vil så trenger man ikke intervjuet halve fotballeuropa. Det samme som vi så i sommer med spillere. Ender vell opp med et 9 valg og en som aldri var i planene i første omgang.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

KdB, Courtois og Salah-gjengen er jeg enig i. Det var gode kjøp. Det er dog ti år siden. Jeg mener at poenget mitt står fjellstøtt.

2020-vinduet. Her må det tas i betraktning at Lampard var treneren. Han har ikke et system. Play as you go. Hvordan planlegge for noe sånt? Chilwell blir først virkelig god når Tüchel gjør han til ren vingback. Hans desidert beste posisjon. Werner, som Bayern og Liverpool avsto fra fordi de var skeptiske til om han ville klare å spille mot lavtliggende lag. Det er dårlig scouting. Havertz er et kjempetalent, men Lampard hadde ikke snøring på hvordan han skulle bruke tyskeren. Dårlig scouting. Silva og Mendy skal jeg gi deg. Sistnevnte der er et eksempel på fantastisk scouting, i hvert fall før han ble lobotomert i Africa Nations Cup.

(Pulisic ble kjøpt inn når vi visste at vi skulle få transferban. Kova ble kjøpt inn på en teknikalitet i en transferban. Tar ikke med disse).

Så Cucurella, igjen. Ja, vi hadde tre venstrebacker. To av disse var langt ifra gode nok og ville samtidig bort, mens Chilwell ikke var tilbake enda fra en alvorlig skade. Når man kan hente en spiller som kan bekle to roller på topp, topp nivå synes jeg ikke det er et overflødig kjøp, men det er heller ikke her jeg mener du tar mest feil. Jeg er for øvrig enig i at Colwill kunne bli beholdt på tross av Azpi som jeg i sommer mente at burde fått lov til å dra til Barcelona, men ikke på bekostning av Fofana og Koulibaly.

Du har mast lenge om Mount på vingen og at det er superdust. Han spiller ikke ving - han er en tier på banen. Breddeholderene våre er vingbackene våre. At han har hatt dårlig form det siste halvåret kommer av noe helt annet enn posisjon på banen.

Boehly måtte pælme ut halve klubben, hvis ikke hadde vi hatt 35 spillere i stallen! Lykke til og god bedring hvis du tenker at dette er en sunn inngang til en sesong. Dette kan ikke amerikaneren noe for, og det er poenget mitt! Dette er rævva grunnarbeid av Marina og co de siste tre årene, som sesong etter sesong valgte å fornye kontraktene til absolutt dross i håp om å selge for profitt.

Fofana kom, så han var ikke umulig, nei. Men forhandlingskortene til Milan er langt, langt sterkere. De vant Serie A og har derfor Champions League. Fofana gjorde seg umulig for Leicester å beholde, blant annet fordi de ikke hadde CL. Å gå til anskaffelse av Leao i sommer ville kostet langt over 100 millioner.

Hvis det ikke går an å utvise Boehly tålmodighet i to-tre sesonger, når han har vist så stor vilje til å investere, så skjønner jeg ingenting. Spesielt når han overtok en klubb i totalt kaos. Han har valgt å investere 300 millioner i år. Han har gitt signaler på at vi skal investere det samme i løpet av det neste året. Det er jo ikke sånn at han tror vi er et ferdig lag, det må bare skje stegvis.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

@Inbetweener Amen.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

KTBFFH skrev: fre sep 16, 2022 9:02 pm Har man en klar plan på hva man vil så trenger man ikke intervjuet halve fotballeuropa. Det samme som vi så i sommer med spillere. Ender vell opp med et 9 valg og en som aldri var i planene i første omgang.

Dette er opplagt feil. En seleksjonsprosess innebærer at man sikrer seg stadig mer kunnskap og intervjuer er faktisk en helt essensiell del av det. Jeg ville sagt det motsatt; hvis man ansetter noen uten å ha pratet med flere har man gjort en dårlig jobb.

Når det gjelder Boehly tilsier ryktene så langt at han er sjeldent flink til dette. Noe av det første han gjorde var å ta kontakt med viktige agenter, klubbledere (herunder middagen for alle PL-toppene) og klubbeiere. Vi vet at hans første samtaler om Potter var allerede på denne klubbmiddagen. Senere ble det mer av det når vi hentet Cuca, både med Cuca og med eierne av Brighton. Selv om Boehly trolig var et stykke unna å sparke Tuchel på disse tidspunktene benyttet han muligheten til å få verdifull informasjon og sannsynligvis "usminket" informasjon. Når man viser interesse for noen hører man ikke nødvendigvis sannheten for da er det en salgsprosess. Det man hører i "uformell prat" før det er en interesse er trolig nærmere sannheten.

Tuchel har nok fått datateamene sine til å kjøre alle mulige analyser av Potter også. Han hadde veldig mye informasjon før intervjuer fant sted, men intervjuer må likevel finne sted for alt kan endres når personer møtes. Tilsvarende var det helt riktig å prate med Poch og trolig noen hemmelige kandidater også.

Vi ser det samme mønsteret med sportsdirektør. Vi trodde lenge at vi var "all in" på Edwards. Deretter Campos. Nylig hørte vi imidlertid mannen som er mest sannsynlig pt. si følgende:

"I've had exchanges with Chelsea from time to time. We spoke more often a month or two ago because they were interested in [Benjamin] Sesko," he told Sky Sport Austria. "The new owners are interested in how we do it with young players, how we integrate them into the first team. But you do that again and again with other clubs – that's it.


For all del; vi var kanskje interessert i Sesko, men Boehlys motivasjon kan vel så mye ha vært å erfare hvordan det er å forhandle med Freund fra "utsiden". Suksessoppskriften til veldig mange av de som klarer å skape milliardformuer på egen hånd er at de har mest og best informasjon og derfor tar best beslutninger. For å få mest og best informasjon må man jobbe hardt, ta mange samtaler, møte mange folk, spise middager hvor det serveres alkohol... osv. og Boehly har tatt med seg den tilnærmingen til Chelsea. Det skal vi være veldig glade for det betyr at han bruker det som trolig er hans største talent til Chelseas fordel. Det hadde vært langt "enklere" for han å være en passiv eier som forlangte utbytter og bidro med null selv, slik mange andre eiere er.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Orakelet skrev: lør sep 17, 2022 8:42 am
KTBFFH skrev: fre sep 16, 2022 9:02 pm Har man en klar plan på hva man vil så trenger man ikke intervjuet halve fotballeuropa. Det samme som vi så i sommer med spillere. Ender vell opp med et 9 valg og en som aldri var i planene i første omgang.

Dette er opplagt feil. En seleksjonsprosess innebærer at man sikrer seg stadig mer kunnskap og intervjuer er faktisk en helt essensiell del av det. Jeg ville sagt det motsatt; hvis man ansetter noen uten å ha pratet med flere har man gjort en dårlig jobb.

Når det gjelder Boehly tilsier ryktene så langt at han er sjeldent flink til dette. Noe av det første han gjorde var å ta kontakt med viktige agenter, klubbledere (herunder middagen for alle PL-toppene) og klubbeiere. Vi vet at hans første samtaler om Potter var allerede på denne klubbmiddagen. Senere ble det mer av det når vi hentet Cuca, både med Cuca og med eierne av Brighton. Selv om Boehly trolig var et stykke unna å sparke Tuchel på disse tidspunktene benyttet han muligheten til å få verdifull informasjon og sannsynligvis "usminket" informasjon. Når man viser interesse for noen hører man ikke nødvendigvis sannheten for da er det en salgsprosess. Det man hører i "uformell prat" før det er en interesse er trolig nærmere sannheten.

Tuchel har nok fått datateamene sine til å kjøre alle mulige analyser av Potter også. Han hadde veldig mye informasjon før intervjuer fant sted, men intervjuer må likevel finne sted for alt kan endres når personer møtes. Tilsvarende var det helt riktig å prate med Poch og trolig noen hemmelige kandidater også.

Vi ser det samme mønsteret med sportsdirektør. Vi trodde lenge at vi var "all in" på Edwards. Deretter Campos. Nylig hørte vi imidlertid mannen som er mest sannsynlig pt. si følgende:

"I've had exchanges with Chelsea from time to time. We spoke more often a month or two ago because they were interested in [Benjamin] Sesko," he told Sky Sport Austria. "The new owners are interested in how we do it with young players, how we integrate them into the first team. But you do that again and again with other clubs – that's it.


For all del; vi var kanskje interessert i Sesko, men Boehlys motivasjon kan vel så mye ha vært å erfare hvordan det er å forhandle med Freund fra "utsiden". Suksessoppskriften til veldig mange av de som klarer å skape milliardformuer på egen hånd er at de har mest og best informasjon og derfor tar best beslutninger. For å få mest og best informasjon må man jobbe hardt, ta mange samtaler, møte mange folk, spise middager hvor det serveres alkohol... osv. og Boehly har tatt med seg den tilnærmingen til Chelsea. Det skal vi være veldig glade for det betyr at han bruker det som trolig er hans største talent til Chelseas fordel. Det hadde vært langt "enklere" for han å være en passiv eier som forlangte utbytter og bidro med null selv, slik mange andre eiere er.
Bra innlegg, jeg er hverken uenig med deg eller in når det kommer til fremtiden til Chelsea. Jeg er dog ikke enige med sommeren og det som er gjort i forbindelse med det. For min del altfor mye vingling. Her kan vi også argumentere med hvorfor er det brukt 3 mrd kroner i sommer uten en sportssjef med klar retning?

Når det kommer til sportsdirektørene så virker det som fokuset er rettet mot å hente en som har overprestert. Er det riski? Kan være. Det er stor forskjell på å bygge klubb/tropp for å vinne vs hente billig for å selge dyrt. De fleste vi har vært i kontakt med har vært ekstremt flinke til å finne billige spillere som er utviklet og solgt videre. Vil en spiller for 10m euro få nok tid og spilletid for et lag som kjemper om å vinne trofeer? Utenom Edwards er det ingen av de som har så mye erfaring med å bygge tropp over en lenger periode. Det er stor forskjell på lag som Leverkusen Salzburg Leipzig Monaco vs Chelsea Real City Barcelona Liverpool etc

Uansett blir det spennende å se hvem vi lander og hvordan vi faktisk vil se ut om 1-2 år. At vi aldri ser et overgangsvindu som vi hadde i sommer igjen

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

KTBFFH skrev: lør sep 17, 2022 9:21 am Når det kommer til sportsdirektørene så virker det som fokuset er rettet mot å hente en som har overprestert. Er det riski?

Jeg har hatt samme bekymring. For det første har vi hatt en interessant diskusjon her om hvor mye av Liverpools suksess som egentlig skyldes data / Edwards. For det andre er jeg generelt skeptisk til enkeltpersoner man hører uforholdsmessig mye om og som derfor skal ha uforholdsmessig høy lønn.

Er sportsdirektørene man hører veldig mye om verdens beste sportsdirektører eller er de sportsdirektørene som er best til å markedsføre seg selv? Var det egentlig de som "fant" spiller X og Y eller var de på rett sted til rett tid og benyttet muligheten til å lage "legenden" om seg selv? Var det egentlig han ydmyke, lavmælte fyren på teamet som fant spilleren først og rapporterte til sjefen med det store egoet?

Uansett syns jeg Boehly & co beveger seg i riktig retning også på det feltet. The Atletic skrev en artikkel om jakten på sportsdirektør i går og vi jakter ikke lenger det store navnet, men det gode teamet. Jeg siterer skamløst:

Given Macaulay has established a fine reputation for spotting emerging talent, one might wonder again about the need for a sporting director. But Macaulay is a man who works on identifying players — he doesn’t get involved in negotiations with agents or clubs, like a sporting director would. That being said, he still has a very important role in the new setup.

And that is the key here. Chelsea’s new owners want to build a big team of people who are all working together towards the same goal. A sporting director isn’t going to be the only hire that will help the club improve the way they do business. Senior and junior positions will be created and filled.

Given Boehly’s comments this week about multi-club ownership and his praise for the Red Bull group, of which Freund is already a part, this is surely a significant factor in the German’s favour.

There is a recognition that the data/analytics/scouting department the sporting director is going to inherit is already at a very high level but it will increase in both importance and personnel numbers. Matt Hallam, who already had a high-ranking role, has been given even more prominence.

One of the appealing things about Potter is his willingness to communicate and collaborate with everyone behind the scenes and the club are looking for the same quality in a sporting director.

In many ways, they want the equivalent of Potter: someone who is happy to work with people and has been an overachiever; who has helped to run a successful organisation, even if it was one that cannot match Chelsea’s budget.The priority is that they are strong on scouting and data, not that they are a celebrity name.


There`s no "I" in "team". En sportsdirektør som har stort behov for å fremheve egen fortreffelighet vil passe dårlig inn i "nye Chelsea". Det er tydelig at det skal bygges teamkultur i hele organisasjonen og selv om vi fans merker lite til det i det korte bildet tror jeg vi vil se effekten i det lengre bildet. Vi vil etter hvert slutte å bli en klubb som er avhengig av enkeltpersoner i viktige posisjoner og bli et "tog" som ruller videre samme hvem som slutter eller får fyken.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Carnage.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Det er han jeg er mest spent på å se i år, egentlig. Over landslagspausen skal vi vel inn i en periode på ti dager med fire kamper? Da burde han være in contention for innhopp, i hvert fall.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hvilken posisjon er Carney sin beste? 8er à la Essien?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jf posten til GatlingGun over, Hutchinson er så god for U21-laget om dagen!

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Lew_Ashby skrev: søn sep 18, 2022 1:13 am Jf posten til GatlingGun over, Hutchinson er så god for U21-laget om dagen!
For en skapende kraft Hutchinson virker å være på dette nivået. Lurer på om han faktisk kan få noen minutter på førstelaget i løpet av sesongen. I hvert fall nå som Potter har blitt trener. Det er jo ikke sånn at hans konkurrenter i samme-ish posisjon, Mount, Kai, Ziyech og The Yank har satt verden i flammer så langt, i hvert fall.

Ellers noterer jeg meg at Casadei ser ut som en full blown man child utpå der. Var vel han som var to hoder høyere enn stopperen til Palace på Hutchinson sin scoring. Har lyst til å se en full kamp av han, for å se om han faktisk klarer å bevege på den enorme kroppen sin. Han har visstnok startet bra.

Utover dette er det tydeligvis bare å sette Benny Hills temasang i kø når ballen nærmer seg vår sekstenmeter. Ikke ulikt førstelaget vårt, for øvrig. Godt unggutta trener på det som venter de på seniorlaget, i det minste.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: søn sep 18, 2022 11:25 am Ellers noterer jeg meg at Casadei ser ut som en full blown man child utpå der. Var vel han som var to hoder høyere enn stopperen til Palace på Hutchinson sin scoring. Har lyst til å se en full kamp av han, for å se om han faktisk klarer å bevege på den enorme kroppen sin. Han har visstnok startet bra.
Synes også han har sett mye bedre ut enn jeg fryktet etter å ha sett highlights fra Italia og U19-EM, og på dette nivået fremstår han jo som en blanding av Matic og Ballack. Så er det jo klassisk å tro at unge spillere som dominerer på ungdomslag skal overføre dette til A-lagsnivå uten at det noensinne skjer, så holder meg rolig med de latterlige sammenligningene der inntil videre. Men vanskelig å komme bort i fra at fyren fremstår som en målfarlig midtbanespiller som samtidig kan stabilisere midtbanen.

Nå er jo flere av disse spillerne involvert på A-lagstreninger om dagen, så bla Humphreys, Rankine, Williams og Elliott, og går ut ifra at U21-stjernene som Hutchinson og Casadei også var med. Håper man gir noen sjansen i år. Hutchinson spiller som du sier i en posisjon hvor A-lagsspillerne våre ikke herjer hittil i sesongen. Veldig synd at vi trakk City i første runde av Carabao. Hadde håpet vi fikk et par enkle runder hvor ungguttene kunne vise seg frem.

SuperJoeCole

Legg inn av SuperJoeCole »

Inbetweener skrev: søn sep 18, 2022 11:25 am
Jf posten til GatlingGun over, Hutchinson er så god for U21-laget om dagen!
Det er jo ikke sånn at hans konkurrenter i samme-ish posisjon, Mount, Kai, Ziyech og The Yank har satt verden i flammer så langt, i hvert fall.



**KREMT** Vi kritiserer ikke Kai Havertz.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Sportsdirektør straks på plass.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

SuperJoeCole skrev: søn sep 18, 2022 2:43 pm
Inbetweener skrev: søn sep 18, 2022 11:25 am
Jf posten til GatlingGun over, Hutchinson er så god for U21-laget om dagen!
Det er jo ikke sånn at hans konkurrenter i samme-ish posisjon, Mount, Kai, Ziyech og The Yank har satt verden i flammer så langt, i hvert fall.



**KREMT** Vi kritiserer ikke Kai Havertz.
Mount er for opptatt med å se kul og hip ut på sosiale medier. Han, sammen med mange andre, har gått full 'merch'.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Helt vanvittig med £60m for Anthony Gordon.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Veldig fornøyd med at Freund ser ut til å bli klar før snarere enn siden. Det gir han god mulighet til å sondere terrenget i klubben. Vet at mange vil at Boehly åpnet sjekkheftet allerede i januar, men da håper jeg at det gjøres basert på gode analyser. Aller helst ser jeg at vi venter til sommeren.

Om tridenten Potter, Freund og Boehly tenker at det nå er lurt å ha is i magen, bygge videre på de ørten nye spillerne vi har kjøpt i år og fortsette å bygge ut støtteapparatet så er jeg veldig for den løsningen. Legg en god plan, slik at vi neste sommer kan kjøpe en eller to superstjerner hvis det trengs, samt få inn et par grovslipte diamanter som for eksempel Caicedo var for et år siden.

Nå handler det om å bygge stein på stein. Det går ikke an å kutte hjørner i en såpass alvorlig rebuild som vi er i nå. Gjør vi det er vi tilbake på et steg frem og to tilbake.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Inbetweener skrev: man sep 19, 2022 9:47 am Veldig fornøyd med at Freund ser ut til å bli klar før snarere enn siden. Det gir han god mulighet til å sondere terrenget i klubben. Vet at mange vil at Boehly åpnet sjekkheftet allerede i januar, men da håper jeg at det gjøres basert på gode analyser. Aller helst ser jeg at vi venter til sommeren.

Om tridenten Potter, Freund og Boehly tenker at det nå er lurt å ha is i magen, bygge videre på de ørten nye spillerne vi har kjøpt i år og fortsette å bygge ut støtteapparatet så er jeg veldig for den løsningen. Legg en god plan, slik at vi neste sommer kan kjøpe en eller to superstjerner hvis det trengs, samt få inn et par grovslipte diamanter som for eksempel Caicedo var for et år siden.

Nå handler det om å bygge stein på stein. Det går ikke an å kutte hjørner i en såpass alvorlig rebuild som vi er i nå. Gjør vi det er vi tilbake på et steg frem og to tilbake.
Denne skal jeg lagre til når du roper på offentlig henrettelse av alle med blå klær i februar :)

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 11:55 am
Inbetweener skrev: man sep 19, 2022 9:47 am Veldig fornøyd med at Freund ser ut til å bli klar før snarere enn siden. Det gir han god mulighet til å sondere terrenget i klubben. Vet at mange vil at Boehly åpnet sjekkheftet allerede i januar, men da håper jeg at det gjøres basert på gode analyser. Aller helst ser jeg at vi venter til sommeren.

Om tridenten Potter, Freund og Boehly tenker at det nå er lurt å ha is i magen, bygge videre på de ørten nye spillerne vi har kjøpt i år og fortsette å bygge ut støtteapparatet så er jeg veldig for den løsningen. Legg en god plan, slik at vi neste sommer kan kjøpe en eller to superstjerner hvis det trengs, samt få inn et par grovslipte diamanter som for eksempel Caicedo var for et år siden.

Nå handler det om å bygge stein på stein. Det går ikke an å kutte hjørner i en såpass alvorlig rebuild som vi er i nå. Gjør vi det er vi tilbake på et steg frem og to tilbake.
Denne skal jeg lagre til når du roper på offentlig henrettelse av alle med blå klær i februar :)
Den tid, den sorg. :D

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Er veldig fan nå av å gi dette prosjektet ro og tid til å utvikle seg. Se bare på feks Arteta i Arsenal. Det tok virkelig sin tid før det endelig begynte å gi skikkelige resultater, men nå kjemper de om tittelen med City og Tottenham(!).

Det eneste jeg frykter nå er at de lokale "geezers" skal sabotere ved å vende seg mot klubbledelse og trenerteam om man ikke oppnår umiddelbar suksess.


Wellé

Legg inn av Wellé »

GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 12:01 pm Er veldig fan nå av å gi dette prosjektet ro og tid til å utvikle seg. Se bare på feks Arteta i Arsenal. Det tok virkelig sin tid før det endelig begynte å gi skikkelige resultater, men nå kjemper de om tittelen med City og Tottenham(!).

Det eneste jeg frykter nå er at de lokale "geezers" skal sabotere ved å vende seg mot klubbledelse og trenerteam om man ikke oppnår umiddelbar suksess.
► Show Spoiler
Gi beskjed til Orakelet om dette. Han var innom tråden vår i våres for å forklare oss hvorfor Chelsea var så mye mer ambisiøst drevet fordi dere hadde sparket Arteta i samme situasjon.

PS: Jeg vil ikke si at vi er med i en tittelkamp. Enkelt kampprogram og få kamper spilt gjør at tabellen på langt nær har satt seg. Hvis vi ligger rundt 75+ denne sesongen så vil jeg si at det er en suksess, og at målet for neste sesong skal være over 80p.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 11:55 am
Inbetweener skrev: man sep 19, 2022 9:47 am Veldig fornøyd med at Freund ser ut til å bli klar før snarere enn siden. Det gir han god mulighet til å sondere terrenget i klubben. Vet at mange vil at Boehly åpnet sjekkheftet allerede i januar, men da håper jeg at det gjøres basert på gode analyser. Aller helst ser jeg at vi venter til sommeren.

Om tridenten Potter, Freund og Boehly tenker at det nå er lurt å ha is i magen, bygge videre på de ørten nye spillerne vi har kjøpt i år og fortsette å bygge ut støtteapparatet så er jeg veldig for den løsningen. Legg en god plan, slik at vi neste sommer kan kjøpe en eller to superstjerner hvis det trengs, samt få inn et par grovslipte diamanter som for eksempel Caicedo var for et år siden.

Nå handler det om å bygge stein på stein. Det går ikke an å kutte hjørner i en såpass alvorlig rebuild som vi er i nå. Gjør vi det er vi tilbake på et steg frem og to tilbake.
Denne skal jeg lagre til når du roper på offentlig henrettelse av alle med blå klær i februar :)
Heldigvis for min del tror jeg det skal gå fint. Jeg har lenge etterlyst en litt annen måte å styre klubben på enn hva vi har gjort de siste ti årene, og har vært nesten utelukkende positiv til det som har skjedd de siste månedene. Må også nevne at jeg i sommer håpet at vi ga oss med handling etter Fofana, fordi vi allerede da hadde kjøpt inn nok spillere.

Men greit at du lagrer innlegget, for hvis jeg flip-flopper på dette nå må du gjerne arrestere meg. Da fortjener jeg det.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: man sep 19, 2022 12:29 pm
GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 12:01 pm Er veldig fan nå av å gi dette prosjektet ro og tid til å utvikle seg. Se bare på feks Arteta i Arsenal. Det tok virkelig sin tid før det endelig begynte å gi skikkelige resultater, men nå kjemper de om tittelen med City og Tottenham(!).

Det eneste jeg frykter nå er at de lokale "geezers" skal sabotere ved å vende seg mot klubbledelse og trenerteam om man ikke oppnår umiddelbar suksess.
► Show Spoiler
Gi beskjed til Orakelet om dette. Han var innom tråden vår i våres for å forklare oss hvorfor Chelsea var så mye mer ambisiøst drevet fordi dere hadde sparket Arteta i samme situasjon.

Fun fact: Arsenal har møtt Palace (10), Leicester (20), Bournmouth (12), Fulham (6), Villa (15), ManU (5) og Brentford (9). Kampen mot den beste motstanderen (ManU) tapte dere.

Det er selvsagt imponerende å slå de seks andre lagene, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at Arsenal ender topp4 i år, og det er det som er vesentlig slik jeg ser det; Arsenal skal være et topp4 lag, men dere har akseptert 8 plasser fra Arteta i flere år. Jeg kan ikke se at Artetas CV eller resultater i Arsenal berettiger denne tålmodigheten, men "the jurys still out" så vi får se.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»