Er VGD stengt permanent..?

Låst
Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av seriemester2013 »

Justice 97 skrev: tir nov 29, 2022 11:58 pm
seriemester2013 skrev: tir nov 29, 2022 11:54 pm
Justice 97 skrev: tir nov 29, 2022 11:51 pm

Tipper du blir utestengt. Posten blir i alle fall slettet, eller plassert i tilbakemeldinger.
Utestengt og slettet regner jeg med, tilbakemelding er det jo ikke, det er en bekreftelse.
Fint om noen rekker å svare på det med at VGD kjørte deg selv i grøfta, trenger jo ikke nevne mer om Fridiskusjon, så kanskje det kan bli stående
Nei, det er ikke en tilbakemelding, men de er kjent for å "gjemme" innlegg der. Det som ligger øverst der nå, det om Maximo, ble ikke startet i tilbakemeldinger.
Håper bare det står lenge nok til at noen blir interessert og sjekker oss ut før det flyttes og jeg er kastet ut

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Justice 97 skrev: tir nov 29, 2022 5:13 pm
Amitamin skrev: tir nov 29, 2022 5:03 pm Noen som husker Gartnermyra? Han la ut om privatlivet sitt, Sa, og jobben sin som en åpen dagbok. Kom etter hvert tilbake som gartnersa. En gang skrev noen at den islandske spissen, Haltur Trebeinson, var på vei til Aafk, og Myra kjørte i ens ærend ut til flyplassen for å ta ham i mot.
Ja, har sett ham flere ganger i Ålesund. Jobber fortsatt som gartner.
Hadde ikke han Thai-kone og var relativt åpen om forholdet?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

kytec skrev: ons nov 30, 2022 12:01 am
Justice 97 skrev: tir nov 29, 2022 5:13 pm
Amitamin skrev: tir nov 29, 2022 5:03 pm Noen som husker Gartnermyra? Han la ut om privatlivet sitt, Sa, og jobben sin som en åpen dagbok. Kom etter hvert tilbake som gartnersa. En gang skrev noen at den islandske spissen, Haltur Trebeinson, var på vei til Aafk, og Myra kjørte i ens ærend ut til flyplassen for å ta ham i mot.
Ja, har sett ham flere ganger i Ålesund. Jobber fortsatt som gartner.
Hadde ikke han Thai-kone og var relativt åpen om forholdet?
Veldig for åpen.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

seriemester2013 skrev: ons nov 30, 2022 12:00 am
Justice 97 skrev: tir nov 29, 2022 11:58 pm
seriemester2013 skrev: tir nov 29, 2022 11:54 pm
Utestengt og slettet regner jeg med, tilbakemelding er det jo ikke, det er en bekreftelse.
Fint om noen rekker å svare på det med at VGD kjørte deg selv i grøfta, trenger jo ikke nevne mer om Fridiskusjon, så kanskje det kan bli stående
Nei, det er ikke en tilbakemelding, men de er kjent for å "gjemme" innlegg der. Det som ligger øverst der nå, det om Maximo, ble ikke startet i tilbakemeldinger.
Håper bare det står lenge nok til at noen blir interessert og sjekker oss ut før det flyttes og jeg er kastet ut
Ser ut som det er slettet nå.
https://www.diskusjon.no/topic/1931096- ... -historie/

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

seriemester2013 skrev: tir nov 29, 2022 11:48 pm Blir spennende å se om dette blir stående på diskusjon
https://www.diskusjon.no/topic/1931096- ... -historie/
Så fikk endringene som ble gjort sin endelige utgang.

Synd man satte igang endringer ingen ville ha.

Heldigvis ble fridiskusjon.no opprettet, og ble redningen for oss som var skrekkslagne vitner til raseringen
Den er ihvertfall borte nå...

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

2 minutes to midnight

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Luna_mendax skrev: ons nov 30, 2022 12:43 am
seriemester2013 skrev: ons nov 30, 2022 12:00 am
Justice 97 skrev: tir nov 29, 2022 11:58 pm

Nei, det er ikke en tilbakemelding, men de er kjent for å "gjemme" innlegg der. Det som ligger øverst der nå, det om Maximo, ble ikke startet i tilbakemeldinger.
Håper bare det står lenge nok til at noen blir interessert og sjekker oss ut før det flyttes og jeg er kastet ut
Ser ut som det er slettet nå.
https://www.diskusjon.no/topic/1931096- ... -historie/
Rakk i alle fall å få noen kommentarer.
Håper de som rakk å lese kommer deg til et sted det er lov å poste tankene sine

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Justice 97 skrev: tir nov 29, 2022 7:26 pm
Jhinx skrev: tir nov 29, 2022 7:24 pm Vgd stenger ned for godt på fredag.
Redaktør Brenne svarte faktisk på min svært kritiske og direkte kritikk mot han. Helt ærlig tror jeg han er enig i kritikken, men nekter bare å innrømme det.
Nå skal jeg bare sørge i en uke, så migrerer jeg permanent hit :)
Velkommen skal du være. Litt uvant her i starten, men man blir fort hekta :D
Tusen takk. Jeg prøver å bytte profilbilde, men klarer ikke å finne ut av det. Vet du eller noen andre hvordan man gjør det? Må ha min faste avatar :)

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

Jhinx skrev: ons nov 30, 2022 1:29 pm
Justice 97 skrev: tir nov 29, 2022 7:26 pm
Jhinx skrev: tir nov 29, 2022 7:24 pm Vgd stenger ned for godt på fredag.
Redaktør Brenne svarte faktisk på min svært kritiske og direkte kritikk mot han. Helt ærlig tror jeg han er enig i kritikken, men nekter bare å innrømme det.
Nå skal jeg bare sørge i en uke, så migrerer jeg permanent hit :)
Velkommen skal du være. Litt uvant her i starten, men man blir fort hekta :D
Tusen takk. Jeg prøver å bytte profilbilde, men klarer ikke å finne ut av det. Vet du eller noen andre hvordan man gjør det? Må ha min faste avatar :)
Sjekk denne tråden:
https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=319

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jøss. Her var det skjedd mye. Kan noen gi en fin liten oppsummering?

Gjerne en tidslinje med utdypende informasjon.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

GatlingGun skrev: ons nov 30, 2022 2:30 pm Jøss. Her var det skjedd mye. Kan noen gi en fin liten oppsummering?

Gjerne en tidslinje med utdypende informasjon.
Bare å begynne å lese :)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GatlingGun skrev: ons nov 30, 2022 2:30 pm Jøss. Her var det skjedd mye. Kan noen gi en fin liten oppsummering?

Gjerne en tidslinje med utdypende informasjon.
På fredag (25.11.22) så meldte Maximo AS - altså dette datterselskapet som VG dannet da de kjøpte diskusjon.no og begynte samhandlingen mellom diskusjon.no og vgd.no med en langtidsplan om et nytt (og bedre) diskusjonsforum - opphør på Brønnøysundsregisteret.

På mandag (28.11.22) klokken 15 så kom denne meldingen: VGD STENGER, og kort tid senere så la Øyvind Brenne ut denne meldingen: RIP - VGD

Det ble meldt på kort varsel at tirsdag kveld (29.11.22) så ville det stenges for nye innlegg, mens hele forumet ville forsvinne og slettes 2. desember.

Det er det som har skjedd. Det er ikke noen lenger tidslinje.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: ons nov 30, 2022 3:13 pm
GatlingGun skrev: ons nov 30, 2022 2:30 pm Jøss. Her var det skjedd mye. Kan noen gi en fin liten oppsummering?

Gjerne en tidslinje med utdypende informasjon.
På fredag (25.11.22) så meldte Maximo AS - altså dette datterselskapet som VG dannet da de kjøpte diskusjon.no og begynte samhandlingen mellom diskusjon.no og vgd.no med en langtidsplan om et nytt (og bedre) diskusjonsforum - opphør på Brønnøysundsregisteret.

På mandag (28.11.22) klokken 15 så kom denne meldingen: VGD STENGER, og kort tid senere så la Øyvind Brenne ut denne meldingen: RIP - VGD

Det ble meldt på kort varsel at tirsdag kveld (29.11.22) så ville det stenges for nye innlegg, mens hele forumet ville forsvinne og slettes 2. desember.

Det er det som har skjedd. Det er ikke noen lenger tidslinje.
Takker. Legger merke til at pressemeldinger og andre meldinger de har lagt ut ikke samsvarer med sannheten, men for så vidt forståelig at de skjønnmaler bildet. VG er ikke kommet spesielt godt ut av dette.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det makkverket kan ha blitt godkjent fra høyere hold. Forstår det ikke.

Så de håper vel at hele denne saken forbigås i stillhet med elendige dvar på tiltale. Har lest noen av denne Brenna dine svar på VGD. Ja..

For øvrig ganske merkelig at dette ikke er kommet noen notis om engang i mediene for øvrig.

Vi snakker norges største debattforum og norges mest leste nettavis.

VG og Dagbladet leser jeg ikke lengre, såfremt det ikke har skjedd noe dramatisk. Da er VG tidlig ute og har bra dekning.

I Dagbladet virket det som om alle saker er kjempedramatisk hele tiden.

Men før, da VGD var ok, så regner jeg med de fikk en del flere klikk enn de har fått siste 1,5 året.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Helt utrolig hvis noen av de ansvarlige får fortsette å jobbe for VG, skulle gjerne vært på bakrommet da de ansvarlige forsvarte seg, men jeg tviler på at ledelsen har fått presentert den hele og fulle sannhet.

Jack

Legg inn av Jack »

GatlingGun skrev: ons nov 30, 2022 3:33 pm
Jolla skrev: ons nov 30, 2022 3:13 pm
GatlingGun skrev: ons nov 30, 2022 2:30 pm Jøss. Her var det skjedd mye. Kan noen gi en fin liten oppsummering?

Gjerne en tidslinje med utdypende informasjon.
På fredag (25.11.22) så meldte Maximo AS - altså dette datterselskapet som VG dannet da de kjøpte diskusjon.no og begynte samhandlingen mellom diskusjon.no og vgd.no med en langtidsplan om et nytt (og bedre) diskusjonsforum - opphør på Brønnøysundsregisteret.

På mandag (28.11.22) klokken 15 så kom denne meldingen: VGD STENGER, og kort tid senere så la Øyvind Brenne ut denne meldingen: RIP - VGD

Det ble meldt på kort varsel at tirsdag kveld (29.11.22) så ville det stenges for nye innlegg, mens hele forumet ville forsvinne og slettes 2. desember.

Det er det som har skjedd. Det er ikke noen lenger tidslinje.
Takker. Legger merke til at pressemeldinger og andre meldinger de har lagt ut ikke samsvarer med sannheten, men for så vidt forståelig at de skjønnmaler bildet. VG er ikke kommet spesielt godt ut av dette.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det makkverket kan ha blitt godkjent fra høyere hold. Forstår det ikke.

Så de håper vel at hele denne saken forbigås i stillhet med elendige dvar på tiltale. Har lest noen av denne Brenna dine svar på VGD. Ja..

For øvrig ganske merkelig at dette ikke er kommet noen notis om engang i mediene for øvrig.

Vi snakker norges største debattforum og norges mest leste nettavis.

VG og Dagbladet leser jeg ikke lengre, såfremt det ikke har skjedd noe dramatisk. Da er VG tidlig ute og har bra dekning.

I Dagbladet virket det som om alle saker er kjempedramatisk hele tiden.

Men før, da VGD var ok, så regner jeg med de fikk en del flere klikk enn de har fått siste 1,5 året.
Bare denne, som jeg har sett.

https://journalisten.no/vg-stenger-vg-debatt/546779

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

GatlingGun skrev: ons nov 30, 2022 3:33 pm
Takker. Legger merke til at pressemeldinger og andre meldinger de har lagt ut ikke samsvarer med sannheten, men for så vidt forståelig at de skjønnmaler bildet. VG er ikke kommet spesielt godt ut av dette.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det makkverket kan ha blitt godkjent fra høyere hold. Forstår det ikke.

Så de håper vel at hele denne saken forbigås i stillhet med elendige dvar på tiltale. Har lest noen av denne Brenna dine svar på VGD. Ja..

For øvrig ganske merkelig at dette ikke er kommet noen notis om engang i mediene for øvrig.

Vi snakker norges største debattforum og norges mest leste nettavis.


VG og Dagbladet leser jeg ikke lengre, såfremt det ikke har skjedd noe dramatisk. Da er VG tidlig ute og har bra dekning.

I Dagbladet virket det som om alle saker er kjempedramatisk hele tiden.

Men før, da VGD var ok, så regner jeg med de fikk en del flere klikk enn de har fått siste 1,5 året.

Vi er nok ikke så viktige for media, eller noen andre. :o :lol: :o Noen få hundre særinger som diskuterer fotball, politikk og annet rart. Ikke en eneste kjendis engang.
Forumet er flott det, men å stikke fingeren i jorda kan være lurt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Amitamin skrev: tir nov 29, 2022 11:56 pm
Kærlighed skrev: tir nov 29, 2022 11:33 pm
å ja så dere skal si at han ikke skal dere nå. for dere er ikke han men dere skal snakke han likevel også dere. så dere kan ikke vite det dere. så dere skal vite det han tenker og si at han skal det men dere vet ikke og så skal dere skrive det likevel. så dere lese tankene hans og skal snakke for han. og så sier dere at han skal ha ferie i spania og barcelona og spille der men ikke sikkert på det heller for han kan tenke på city og vite at city slo barcelona også de. for dere skal glemme kampen igjen dere nå og si at den ikke er det og ikke viktig. hver gang vi sier den så skal dere snakke den ned og nå skal dere si at han ikke vil til city og ikke vet om kampen.
Hva faen er dette her for noe?

Moderne kunst???

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jaauda skrev: ons nov 30, 2022 4:07 pm
GatlingGun skrev: ons nov 30, 2022 3:33 pm
Takker. Legger merke til at pressemeldinger og andre meldinger de har lagt ut ikke samsvarer med sannheten, men for så vidt forståelig at de skjønnmaler bildet. VG er ikke kommet spesielt godt ut av dette.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det makkverket kan ha blitt godkjent fra høyere hold. Forstår det ikke.

Så de håper vel at hele denne saken forbigås i stillhet med elendige dvar på tiltale. Har lest noen av denne Brenna dine svar på VGD. Ja..

For øvrig ganske merkelig at dette ikke er kommet noen notis om engang i mediene for øvrig.

Vi snakker norges største debattforum og norges mest leste nettavis.


VG og Dagbladet leser jeg ikke lengre, såfremt det ikke har skjedd noe dramatisk. Da er VG tidlig ute og har bra dekning.

I Dagbladet virket det som om alle saker er kjempedramatisk hele tiden.

Men før, da VGD var ok, så regner jeg med de fikk en del flere klikk enn de har fått siste 1,5 året.

Vi er nok ikke så viktige for media, eller noen andre. :o :lol: :o Noen få hundre særinger som diskuterer fotball, politikk og annet rart. Ikke en eneste kjendis engang.
Forumet er flott det, men å stikke fingeren i jorda kan være lurt.
Da er det bedre å skrive 15 artikler om penis og vagina daglig.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

kytec skrev: ons nov 30, 2022 4:19 pm
Amitamin skrev: tir nov 29, 2022 11:56 pm
Kærlighed skrev: tir nov 29, 2022 11:33 pm
å ja så dere skal si at han ikke skal dere nå. for dere er ikke han men dere skal snakke han likevel også dere. så dere kan ikke vite det dere. så dere skal vite det han tenker og si at han skal det men dere vet ikke og så skal dere skrive det likevel. så dere lese tankene hans og skal snakke for han. og så sier dere at han skal ha ferie i spania og barcelona og spille der men ikke sikkert på det heller for han kan tenke på city og vite at city slo barcelona også de. for dere skal glemme kampen igjen dere nå og si at den ikke er det og ikke viktig. hver gang vi sier den så skal dere snakke den ned og nå skal dere si at han ikke vil til city og ikke vet om kampen.
Hva faen er dette her for noe?

Moderne kunst???
Ikke snakke nå. Nå er det igjen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Queenie skrev: ons nov 30, 2022 3:35 pm Helt utrolig hvis noen av de ansvarlige får fortsette å jobbe for VG, skulle gjerne vært på bakrommet da de ansvarlige forsvarte seg, men jeg tviler på at ledelsen har fått presentert den hele og fulle sannhet.
De er ikke de første som har gjort en strategisk kjempebommert.

Men oppsigelsesgrunn tviler jeg på at det er.

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

kytec skrev: ons nov 30, 2022 4:19 pm
Amitamin skrev: tir nov 29, 2022 11:56 pm
Kærlighed skrev: tir nov 29, 2022 11:33 pm
å ja så dere skal si at han ikke skal dere nå. for dere er ikke han men dere skal snakke han likevel også dere. så dere kan ikke vite det dere. så dere skal vite det han tenker og si at han skal det men dere vet ikke og så skal dere skrive det likevel. så dere lese tankene hans og skal snakke for han. og så sier dere at han skal ha ferie i spania og barcelona og spille der men ikke sikkert på det heller for han kan tenke på city og vite at city slo barcelona også de. for dere skal glemme kampen igjen dere nå og si at den ikke er det og ikke viktig. hver gang vi sier den så skal dere snakke den ned og nå skal dere si at han ikke vil til city og ikke vet om kampen.
Hva faen er dette her for noe?

Moderne kunst???
du kan ikke vite den kytec. ser du også det nå.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Amitamin skrev: ons nov 30, 2022 4:48 pm
kytec skrev: ons nov 30, 2022 4:19 pm
Amitamin skrev: tir nov 29, 2022 11:56 pm

å ja så dere skal si at han ikke skal dere nå. for dere er ikke han men dere skal snakke han likevel også dere. så dere kan ikke vite det dere. så dere skal vite det han tenker og si at han skal det men dere vet ikke og så skal dere skrive det likevel. så dere lese tankene hans og skal snakke for han. og så sier dere at han skal ha ferie i spania og barcelona og spille der men ikke sikkert på det heller for han kan tenke på city og vite at city slo barcelona også de. for dere skal glemme kampen igjen dere nå og si at den ikke er det og ikke viktig. hver gang vi sier den så skal dere snakke den ned og nå skal dere si at han ikke vil til city og ikke vet om kampen.
Hva faen er dette her for noe?

Moderne kunst???
du kan ikke vite den kytec. ser du også det nå.
Ser at jeg ikke kan vite det ja.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Nå er nedleggelsen omtalt på Wikipedia også.
https://no.wikipedia.org/wiki/VG_Nett#O ... av_forumet

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Luna_mendax skrev: ons nov 30, 2022 8:32 pm Nå er nedleggelsen omtalt på Wikipedia også.
https://no.wikipedia.org/wiki/VG_Nett#O ... av_forumet
Hva er oddsen på at oppdateringen er gjort av noen her inne?

SNIPERN

Legg inn av SNIPERN »

Selv om jeg ikke diskuterer så mye på nett lenger så syns jeg dette var en trist slutt på VGD.

Det som engang var Norges største forum har desverre lenge vært bortprioritert av VG. Og da snakker jeg ikke bare om det nye forumet, men også om hendelser som skjedde før dette.
En styrt nedleggelse som startet for flere år siden, og siste spikeren i kista var dette "nye VGD".

Trist, men VG har tydeligvis prioriteringene andre steder.

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

Mulig det finnes en naturlig forklaring, men jeg ser at stadig flere brukernavn på gamle vgd har fått betegnelsen Slettet-WDKAYW. Godt mulig de planlegger å la hele sulamitten bli stående igjen, med alle brukere stående igjen med denne betegnelsen. Med de åpenbare, kontekstmessige problemer det vil føre med seg for eventuelle lesere. Det rare er vel at ikke alt ble forandret med en gang? Men mulig jeg tar feil her.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Amitamin skrev: tor des 01, 2022 1:45 am Mulig det finnes en naturlig forklaring, men jeg ser at stadig flere brukernavn på gamle vgd har fått betegnelsen Slettet-WDKAYW. Godt mulig de planlegger å la hele sulamitten bli stående igjen, med alle brukere stående igjen med denne betegnelsen. Med de åpenbare, kontekstmessige problemer det vil føre med seg for eventuelle lesere. Det rare er vel at ikke alt ble forandret med en gang? Men mulig jeg tar feil her.
Jeg la også merke til disse brukerne. Lurer på om det kanskje er enkeltpersoner som har fått innvilget sletting/anonymisering av bruker? Ren gjetting, altså.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Amitamin skrev: tor des 01, 2022 1:45 am Mulig det finnes en naturlig forklaring, men jeg ser at stadig flere brukernavn på gamle vgd har fått betegnelsen Slettet-WDKAYW. Godt mulig de planlegger å la hele sulamitten bli stående igjen, med alle brukere stående igjen med denne betegnelsen. Med de åpenbare, kontekstmessige problemer det vil føre med seg for eventuelle lesere. Det rare er vel at ikke alt ble forandret med en gang? Men mulig jeg tar feil her.
Dette er en betegnelse en får etter at brukerkontoen blir slettet.

Det kan nok være at det er en måte de tenker å bevare innholdet på vgd, uten at det kobles til noen personopplysninger.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

newsflash skrev: tor des 01, 2022 4:28 am
Det kan nok være at det er en måte de tenker å bevare innholdet på vgd, uten at det kobles til noen personopplysninger.
Men da burde jo hver bruker fått sitt eget ikke sporbare navn, slik at det er mulig å følge en debatt å se hvem som svarer på hva.

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

tomi skrev: tor des 01, 2022 3:52 am Jeg la også merke til disse brukerne. Lurer på om det kanskje er enkeltpersoner som har fått innvilget sletting/anonymisering av bruker? Ren gjetting, altså.
Tror kanskje du har rett i dette. Det går for sakte til at jeg tror det er en algoritme som er i sving her, og de kan jo ikke sitte og slette manuelt. En gang, tror det var helt tilbake til 2008 eller noe slikt, skjedde det en teknisk feil på vgd, og alle brukere ble på sekundet omgjort til HKONF eller noe slikt (var ikke der da, men husker jeg leste om det senere).

Da de kjørte dette "fantastiske" filteret sitt som skulle utelukke stygge ord, men glemte tydeligvis i forbifarten å sjekke at det ikke hadde "tilbakevirkende kraft" på gamle innlegg, så skjedde vel også disse slettingene i betydelig raskere tempo. Det er kanskje bare enkeltpersoner som har interagert i dette tilfellet. Vi får jo se hva det blir. :)

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»