Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
MoldeMoldeMolde

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Jeg trodde også at det ikke var et vindu for kontraktsløse, men mener at jeg leste et sted at det var det, men at det stengte en uke eller to etter det vanlige vinduet.

Uansett, uten Europa er Nyland ikke veldig interessant for Molde. Vi har en god keeper som blir bedre. Og så er det noe med at veien ikke skal være for lang for Petersen og Lervik.

Federin

Legg inn av Federin »

MoldeMoldeMolde skrev: ons sep 21, 2022 6:10 pm Jeg trodde også at det ikke var et vindu for kontraktsløse, men mener at jeg leste et sted at det var det, men at det stengte en uke eller to etter det vanlige vinduet.

Uansett, uten Europa er Nyland ikke veldig interessant for Molde. Vi har en god keeper som blir bedre. Og så er det noe med at veien ikke skal være for lang for Petersen og Lervik.
I så fall uheldig med tanke på de kontraksløse spillerne som risikerer å bli låst til en klubbløs tilværelse hvis de ikke finner en klubb før vinduet lukkes.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Håper vi kommer ut av denne landslagspausen friske og raske. Noen som vet hvilken sykdom troppen ble rammet av?

Belzone

Legg inn av Belzone »

Skulle tro det var planlagt, men bryllupsreisen ble lagt i pausen nå 😊

Federin

Legg inn av Federin »

Belzone skrev: ons sep 21, 2022 6:58 pm Skulle tro det var planlagt, men bryllupsreisen ble lagt i pausen nå 😊
Er vel på sin plass med gratulasjon både for giftemål og god timing på bryllupsreise :-)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Belzone skrev: ons sep 21, 2022 6:58 pm Skulle tro det var planlagt, men bryllupsreisen ble lagt i pausen nå 😊
Gratulerer!

Minner meg om Liverpools legendariske mangler Bill Shankly. Det gikk rykter om at han tok med kona for å se Rochdale på bryllupsdagen deres.

Da han ble konfrontert med dette så sa han:

Selvsagt tok jeg ikke med meg kona for å se kamp på bryllupsdagen, tror dere jeg giftet meg midt i sesongen? Det var bursdagen hennes. Forøvrig var det Rochdales reservelag.

Moist

Legg inn av Moist »

MoldeMoldeMolde skrev: ons sep 21, 2022 6:10 pm Jeg trodde også at det ikke var et vindu for kontraktsløse, men mener at jeg leste et sted at det var det, men at det stengte en uke eller to etter det vanlige vinduet.

Uansett, uten Europa er Nyland ikke veldig interessant for Molde. Vi har en god keeper som blir bedre. Og så er det noe med at veien ikke skal være for lang for Petersen og Lervik.
Kan hende du tenker på at låneavtaler kan gjøres permanent opp til 7 dager etter vinduet er stengt.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/6971785.stm

Engelske regler er lettere å finne synes jeg, men de er det samme.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Jobs99 skrev: ons sep 21, 2022 7:37 am Tiedemann elle Knudtzon mot Tromsø
Lurt å plassere Bjørnbak i midten bak dersom han skal spille, da han fungerer desidert best der. Blir for lite smidig og for treg i vendingene til å spille sidestopper etter min smak. For meg er den beste bakre treeren i MFK per nå den som har spilt mest, med Tiedemann, Haugan og Risa. Haugan er kanskje den som har imponert mest, har en voldsom pondus og duellkraft, i tillegg til brukbar pasningsfot. De tre utfyller hverandre veldig godt, og samhandler bra.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Er det noen som helst oppdateringer fra klubb eller presse angående langtidsskadekameratene?

Alle har jo innsett at BBS aldri kommer tilbake, så det er fair nok. Dog en endelig bekreftelse hadde vært på sin plass. Men jeg savner informasjon angåede Ellingsen, Sheriffen, Haraldseid, Ulland osv. Dette har vært solide spillere og viktig for laget, synes det er påfallende lite interesse for at de aldri ventes tilbake.

Jeg skjønner at en spiller som er dritlei av å være skada og kanskje ikke har de beste forutsetninger for å komme tilbake synes det er leit med slik oppmerksomhet, men ærlig talt det er relativt vanlig å bli skada som idrettsutøver.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MensenErnst skrev: tor sep 22, 2022 10:41 am Er det noen som helst oppdateringer fra klubb eller presse angående langtidsskadekameratene?

Alle har jo innsett at BBS aldri kommer tilbake, så det er fair nok. Dog en endelig bekreftelse hadde vært på sin plass. Men jeg savner informasjon angåede Ellingsen, Sheriffen, Haraldseid, Ulland osv. Dette har vært solide spillere og viktig for laget, synes det er påfallende lite interesse for at de aldri ventes tilbake.

Jeg skjønner at en spiller som er dritlei av å være skada og kanskje ikke har de beste forutsetninger for å komme tilbake synes det er leit med slik oppmerksomhet, men ærlig talt det er relativt vanlig å bli skada som idrettsutøver.
Jeg er mest spent på Ellingsen. Får vi han på beina igjen, med ny kontrakt så har vi en klassespiller.

Sheriff tror jeg drar. Syns egentlig hele eventyret med Sheriffs skade er fryktelig merkelig. Uten at jeg skal spekulere i det.

Haraldseid får ganske sikkert ikke ny kontrakt. Karrieren ble ødelagt av skader. 3 hele sesonger borte er totalt ødeleggende.

BBS sin overgang var en stor skivebom. Man hadde greid å få han i orden to ganger før, men denne gangen var det umulig. Regner med beskjeden om at han legger opp kommer snart.

Ulland er den jeg føler meg mest usikker på. Jeg heller mot at klubben ikke kommer til å tilby ny kontrakt.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

MensenErnst skrev: tor sep 22, 2022 10:41 am Er det noen som helst oppdateringer fra klubb eller presse angående langtidsskadekameratene?

Alle har jo innsett at BBS aldri kommer tilbake, så det er fair nok. Dog en endelig bekreftelse hadde vært på sin plass. Men jeg savner informasjon angåede Ellingsen, Sheriffen, Haraldseid, Ulland osv. Dette har vært solide spillere og viktig for laget, synes det er påfallende lite interesse for at de aldri ventes tilbake.

Jeg skjønner at en spiller som er dritlei av å være skada og kanskje ikke har de beste forutsetninger for å komme tilbake synes det er leit med slik oppmerksomhet, men ærlig talt det er relativt vanlig å bli skada som idrettsutøver.
For min del er Ellingsen den mest interessante å ha med videre, om helsa holder. Haraldseid og BBS er vel begge ferdige som profesjonelle fotballspillere, vil jeg tro. Sheriff kan vi cashe inn på, mens Ulland er jeg mer ambivalent til. God på sitt beste, men har vel vært mer skadet enn frisk siden han kom til klubben.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Jeg tenker at Sinyan og Hussain får nye kontrakter. Samme med Eikrem, hvis han vil.

Ellingsen hadde det vært kjekt å få frisk (for godt), men med tanke på skadehistorikken hans er det gambling. Jeg tror både han, BBS, Haraldseid og Ulland ikke er med i Moes videre planer. Uavhengig av om de blir friske eller ikke.

I tillegg tror jeg Zekhnini og Bolly ikke er med videre i planene hans.

Sinyan må bevise at han duger igjen, og vi får nok beholde han en god stund til. Minst til sommeren 2024, pga skadehistorikken. Hussain er nær å være en klubblegende, og jeg tror ikke klubben bare lar ham gå med mindre han selv ikke vil - noe jeg ikke tror på.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

BiggusD skrev: tor sep 22, 2022 12:06 pm Jeg tenker at Sinyan og Hussain får nye kontrakter. Samme med Eikrem, hvis han vil.

Ellingsen hadde det vært kjekt å få frisk (for godt), men med tanke på skadehistorikken hans er det gambling. Jeg tror både han, BBS, Haraldseid og Ulland ikke er med i Moes videre planer. Uavhengig av om de blir friske eller ikke.

I tillegg tror jeg Zekhnini og Bolly ikke er med videre i planene hans.

Sinyan må bevise at han duger igjen, og vi får nok beholde han en god stund til. Minst til sommeren 2024, pga skadehistorikken. Hussain er nær å være en klubblegende, og jeg tror ikke klubben bare lar ham gå med mindre han selv ikke vil - noe jeg ikke tror på.
At de får tilbudet er vel ganske sannsynlig, at de signerer er en annen sak. Sheriff har kontrakt til maks sommeren 2023 (transfermarkt sier ut året 2022) og da får vi ikke særlig med penger for en fyr som er skadet.
Hussain ser jo at spilletiden blir mer å mer begrenset, så spørsmålet er vel da om han tar til takke med det, eller går til en klubb der han kan spille mer.

Ellingsen er en gambling man bare må ta, som en av Moldes desidert beste fotballspillere om han kommer i orden.

De andre kan vi la gå for å frigjøre både rom og penger til andre mer spennende spillere.
Sist redigert av SuperGunners10 den tor sep 22, 2022 12:55 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

3 spillere med korsbåndskade som ikke har kommet tilbake (Ulland skulle ikke være klar nå), de 2 andre er tvilsomme når det har gått 3 og over 1 år. Synd med begge 2, gode spillere. Ingen grunn til å fornye kontraktene ennet enn med Ellingsen om han kan spille igjen i høst

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Har vi også fri?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: fre sep 23, 2022 2:43 pm Har vi også fri?
Treningsfri?

Usikker.

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: fre sep 23, 2022 2:49 pm
Jobs99 skrev: fre sep 23, 2022 2:43 pm Har vi også fri?
Treningsfri?

Usikker.
Mulig han tenker på oss debattanter. Ikke mye aktivitet her nå.

Solbakken skryter for øvrig av Molde på pressekonferansen, men tar opp igjen at vi burde legge gress. Han har nok ikke satt seg så godt inn i begrunnelsen for kunstgress her i Molde. Det ville jo ikke bare vært å legge gress på stadion, man ville også måtte bygge ut treningsfasiliterer andre steder i byen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: fre sep 23, 2022 3:26 pm
PapaSmurf skrev: fre sep 23, 2022 2:49 pm
Jobs99 skrev: fre sep 23, 2022 2:43 pm Har vi også fri?
Treningsfri?

Usikker.
Mulig han tenker på oss debattanter. Ikke mye aktivitet her nå.

Solbakken skryter for øvrig av Molde på pressekonferansen, men tar opp igjen at vi burde legge gress. Han har nok ikke satt seg så godt inn i begrunnelsen for kunstgress her i Molde. Det ville jo ikke bare vært å legge gress på stadion, man ville også måtte bygge ut treningsfasiliterer andre steder i byen.
Vi får komme oss langt i CL neste år. Tjene uhorvelige summer. Så kjøper vi sykehustomta på Lundavang, flytter fylkeshuset dit og bygger et snasent treningsanlegg på fylkeshusområdet. Da kan vi legge gress på stadion igjen.

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: fre sep 23, 2022 4:30 pm
Federin skrev: fre sep 23, 2022 3:26 pm
PapaSmurf skrev: fre sep 23, 2022 2:49 pm

Treningsfri?

Usikker.
Mulig han tenker på oss debattanter. Ikke mye aktivitet her nå.

Solbakken skryter for øvrig av Molde på pressekonferansen, men tar opp igjen at vi burde legge gress. Han har nok ikke satt seg så godt inn i begrunnelsen for kunstgress her i Molde. Det ville jo ikke bare vært å legge gress på stadion, man ville også måtte bygge ut treningsfasiliterer andre steder i byen.
Vi får komme oss langt i CL neste år. Tjene uhorvelige summer. Så kjøper vi sykehustomta på Lundavang, flytter fylkeshuset dit og bygger et snasent treningsanlegg på fylkeshusområdet. Da kan vi legge gress på stadion igjen.
Vi får be om et tilskudd fra NFF, siden de er så opptatt av dekket vårt.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Hva skal til for å få Molde FK til å bli bedre, Til å hevde seg blant storgutta i CL. Er dette mulig når når kokka forlater klubben .

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kongemannen skrev: fre sep 23, 2022 9:51 pm Hva skal til for å få Molde FK til å bli bedre, Til å hevde seg blant storgutta i CL. Er dette mulig når når kokka forlater klubben .
Jeg kan ta kokkejobben jeg. 2 mill i årslønn og grandis til folket.

heltos

Legg inn av heltos »

Kongemannen skrev: fre sep 23, 2022 9:51 pm Hva skal til for å få Molde FK til å bli bedre, Til å hevde seg blant storgutta i CL. Er dette mulig når når kokka forlater klubben .
Vil tro det ikke står å faller på kokk(tante), men for all del ho har nok bidratt mye knyttet til kost og ernæring, som en av flere punkter OGS ville forbedre når han kom inn i klubben.
Har hørt tante også med tiden har vært en utfordring å samarbeide med og ett stort ego, men det hører vel med blant de store 😊

startelver

Legg inn av startelver »

Tipper Braut sender "tante" en million kroner i pensjonspenger som takk for hjelpen.

Federin

Legg inn av Federin »

https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/w ... fk-melding

Stavrum ute og svarer Solbakken. Forsåvidt greit at klubben (igjen) sier noe om hvorfor man har valgt kunstgress, og at det er et større bilde enn det Solbakken gir utrykk for. Jeg reagerer likevel litt på at klubben i tillegg velger å fremstå som litt såret og vonbråten. For det virker som om man er indignert, sint og irritert å Solbakken. Det er helt unødvendig og gir bare saken mer fokus. Det hadde holdt å si at Solbakken står fritt til å mene hva han vil. Nå legger vi opp til ytterligere ordskifte.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: lør sep 24, 2022 12:21 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/w ... fk-melding

Stavrum ute og svarer Solbakken. Forsåvidt greit at klubben (igjen) sier noe om hvorfor man har valgt kunstgress, og at det er et større bilde enn det Solbakken gir utrykk for. Jeg reagerer likevel litt på at klubben i tillegg velger å fremstå som litt såret og vonbråten. For det virker som om man er indignert, sint og irritert å Solbakken. Det er helt unødvendig og gir bare saken mer fokus. Det hadde holdt å si at Solbakken står fritt til å mene hva han vil. Nå legger vi opp til ytterligere ordskifte.
Til dels enig.

Men det begynner å bli litt vel mye sutring fra Ståle.

Molde og Glimt spiller på kunstgress. Vi leverer landslagsspillere på løpende bånd, vi leverer best i Norge og best ute i Europa.

Sånn sett er kritikken fra Ståle prinsipiell og ikke basert på realitetene. Og da forstår jeg at det blir slitsomt i lengden.

Kunstgresset i norsk fotball er kommet for å bli. I allefall i uoverskuelig fremtid.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Federin skrev: lør sep 24, 2022 12:21 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/w ... fk-melding

Stavrum ute og svarer Solbakken. Forsåvidt greit at klubben (igjen) sier noe om hvorfor man har valgt kunstgress, og at det er et større bilde enn det Solbakken gir utrykk for. Jeg reagerer likevel litt på at klubben i tillegg velger å fremstå som litt såret og vonbråten. For det virker som om man er indignert, sint og irritert å Solbakken. Det er helt unødvendig og gir bare saken mer fokus. Det hadde holdt å si at Solbakken står fritt til å mene hva han vil. Nå legger vi opp til ytterligere ordskifte.
Han tar det opp på feil måte. I stedet for å be Solbakken holde kjeft burde han heller ha bedt Solbakken og NFF beordre alle kommuner i landet til å sette av et område i kommunen sin til gress-treningsbane til alle kommunens fotball-lag, slik at A-laget for herrer kan få trene på sitt Stadion alene.

Bare i Molde-distriktet snakker vi om en 10-20 nye treningsarenaer til flere hundre millioner. Gange det opp med resten av landet så går det nok med et par hundre milliarder på dette prosjektet.

For én ting som ikke en eneste kommune i landet vil gå med på er at det kun er toppidretten som skal ha område til treningsanlegg.

Det eneste mediene, Solbakken og NFF kommer til å få med seg av Stavrums uttalelser er at han ber Solbakken holde kjeft. Alt det andre forsvinner i støy.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg var en tur i Kristiansund i går. På vei hjem kjedet jeg meg så jeg satte på RBs podcast.

To ting jeg sitter igjen med:

Løvik er hel ved. Og profesjonell. Han kommer til å bli god.

Og ikke minst at jeg ikke er den eneste som husker at Mame Biram Diouf er den mest frustrerende spilleren som har akslet den blå trøya. Da Hustad tok opp det så ble jeg nesten litt glad. Da folk her inne ropte etter Mame i sommer siden spissene våre kastet bort sjanser gikk tankene mine tilbake til Mames verdensrekordforsøk i sjansesløsing. Og når jeg så reaksjonene etter Fofanas to misser i en kamp så tror jeg Mame og vi alle skal være glade for at FD ikke eksisterte i 2007-2008. Man han kom seg i 2009 da den godeste Mame, det skal han ha.

Den andre sesongen i Molde scoret Mame 11 mål på totalt 28 kamper, Fofana har 14 mål på 27 kamper så langt denne sesongen. Sånn til sammenligning.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: lør sep 24, 2022 1:01 pm
Federin skrev: lør sep 24, 2022 12:21 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/w ... fk-melding

Stavrum ute og svarer Solbakken. Forsåvidt greit at klubben (igjen) sier noe om hvorfor man har valgt kunstgress, og at det er et større bilde enn det Solbakken gir utrykk for. Jeg reagerer likevel litt på at klubben i tillegg velger å fremstå som litt såret og vonbråten. For det virker som om man er indignert, sint og irritert å Solbakken. Det er helt unødvendig og gir bare saken mer fokus. Det hadde holdt å si at Solbakken står fritt til å mene hva han vil. Nå legger vi opp til ytterligere ordskifte.
Til dels enig.

Men det begynner å bli litt vel mye sutring fra Ståle.

Molde og Glimt spiller på kunstgress. Vi leverer landslagsspillere på løpende bånd, vi leverer best i Norge og best ute i Europa.

Sånn sett er kritikken fra Ståle prinsipiell og ikke basert på realitetene. Og da forstår jeg at det blir slitsomt i lengden.

Kunstgresset i norsk fotball er kommet for å bli. I allefall i uoverskuelig fremtid.
Ikke så sikker på det. EU kommisjonen kommer til å totalforby gummigranulat og kork og bjørk som underlag bidrar vel bare til flis i ræva og er helt forferdelig i regnvær .
Så Molde bør snarest mulig begynne å få opp planer for et treningsanlegg i nærheten av stadion, for kunstgresset kan bli et stort problem for Molde FK etterhvert.
Med dagens robotgressklippere er det også enklere å vedlikeholde en naturgressmatte.
Sist redigert av Kaizen den lør sep 24, 2022 3:43 pm, redigert 1 gang totalt.

Moist

Legg inn av Moist »

Kaizen skrev: lør sep 24, 2022 3:40 pm
PapaSmurf skrev: lør sep 24, 2022 1:01 pm
Federin skrev: lør sep 24, 2022 12:21 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/w ... fk-melding

Stavrum ute og svarer Solbakken. Forsåvidt greit at klubben (igjen) sier noe om hvorfor man har valgt kunstgress, og at det er et større bilde enn det Solbakken gir utrykk for. Jeg reagerer likevel litt på at klubben i tillegg velger å fremstå som litt såret og vonbråten. For det virker som om man er indignert, sint og irritert å Solbakken. Det er helt unødvendig og gir bare saken mer fokus. Det hadde holdt å si at Solbakken står fritt til å mene hva han vil. Nå legger vi opp til ytterligere ordskifte.
Til dels enig.

Men det begynner å bli litt vel mye sutring fra Ståle.

Molde og Glimt spiller på kunstgress. Vi leverer landslagsspillere på løpende bånd, vi leverer best i Norge og best ute i Europa.

Sånn sett er kritikken fra Ståle prinsipiell og ikke basert på realitetene. Og da forstår jeg at det blir slitsomt i lengden.

Kunstgresset i norsk fotball er kommet for å bli. I allefall i uoverskuelig fremtid.
Ikke så sikker på det. EU kommisjonen kommer til å totalforby gummigranulat og kork og bjørk som underlag bidrar vel bare til flis i ræva og er helt forferdelig i regnvær .
Så Molde bør snarest mulig begynne å få opp planer for et treningsanlegg i nærheten av stadion, for kunstgresset kan bli et stort problem for Molde FK etterhvert.
Det finnes erstatninger for gummigranulat og slikt, du vet vel at omtrent alle Premier League lag og de største klubbene benytter seg av kunstgress sammen med naturgress?

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Moist skrev: lør sep 24, 2022 3:41 pm
Kaizen skrev: lør sep 24, 2022 3:40 pm
PapaSmurf skrev: lør sep 24, 2022 1:01 pm

Til dels enig.

Men det begynner å bli litt vel mye sutring fra Ståle.

Molde og Glimt spiller på kunstgress. Vi leverer landslagsspillere på løpende bånd, vi leverer best i Norge og best ute i Europa.

Sånn sett er kritikken fra Ståle prinsipiell og ikke basert på realitetene. Og da forstår jeg at det blir slitsomt i lengden.

Kunstgresset i norsk fotball er kommet for å bli. I allefall i uoverskuelig fremtid.
Ikke så sikker på det. EU kommisjonen kommer til å totalforby gummigranulat og kork og bjørk som underlag bidrar vel bare til flis i ræva og er helt forferdelig i regnvær .
Så Molde bør snarest mulig begynne å få opp planer for et treningsanlegg i nærheten av stadion, for kunstgresset kan bli et stort problem for Molde FK etterhvert.
Det finnes erstatninger for gummigranulat og slikt, du vet vel at omtrent alle Premier League lag og de største klubbene benytter seg av kunstgress sammen med naturgress?
Vi snakker ikke hybridgress her, vi snakker om kunstgress. Hva slags erstatninger? NFF jobber med å få opp bjørk som erstatning for gummigranulat og Oslo kommune erstatter banene med kork. F.eks Skeid. Noe de forøvrig er meget misfornøyd med.
NB. Vet ikke i praksis hvordan bjørk fungerer på banen, men må si jeg er noget skeptisk :)
Sist redigert av Kaizen den lør sep 24, 2022 4:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»