Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
SuperGunners10

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av SuperGunners10 »

Veldig varierende og åpen kamp. Noen veldig gode perioder, stort sett veldig bra forsvarsspill/offensiv markering og så er det enkeltspillere som ikke leverer på nivået de kan. Linnes, Brynhildsen, Løvik, Mannsverk og ikke minst Kaasa. Enorme.

WileE

Legg inn av WileE »

Sju kamper igjen og vi kan tape fire av dem og likevel vinne serien 100 % sikkert. Deilig kveld!

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

13p ledelse
10 strake seire
16-2-0 (?) etter vi rotet bort 3-0 mot viking

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Løvik har nå fått flere kamper, og han kommer til å bli knallgod

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Løvik har potensialet han ,bare la han få spille. Kan være muligheter til flere av unggutta å få prøve seg framover nå når gullet nesten er nedi lomma.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Niclas Ødegaard får nok også flere sjanser i Eliteserien nå. Bra med en hvilepause slik at de kan få all sykdommen ut av troppen

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Jeg vil ha poengrekord. Hva tror dere, er det mulig?

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

Det skjer noe med laget når Eikrem kommer inn. Fra å være nervøst og litt hawai, til å kontrollere det inn til perfeksjon.

Løvik gjør en god kamp.

Utskjelte Karlstrøm virker trygg og god.

Brynhildsen med egen idrett til tider.

Jeg vil si det eneste som skuffa meg litt idag var Fofana. Han virker mentalt helt ute av det. Og det er trist å se.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

PapaSmurf skrev: lør sep 17, 2022 3:36 pm
heltos skrev: lør sep 17, 2022 3:19 pm
Havrebukken skrev: fre sep 16, 2022 11:07 pm

Alt av frustrasjon og forbannelse i kjølvannet av kampen i går forsvant med på et øyeblikk da denne beskjeden kom. Fotballen blir ubetydelig når ting som dette rammer en av våre spillere.

Samtidig er vi heldig som har nettopp fotballen og kampen på søndag der vi kan møtes og vise vår respekt og kjærlighet til Magnus og øvrig familie.
Støttes, og gode ord.
Kondolerer så mye, livet kan være brutalt og i sådan stunder får man en refleksjon over de viktige ting og da blir tross vår lidenskap, fotball mindre viktig. Men samtidig er det jo en fantastisk arena å dele vår forståelse og sorg i vår fotball familie.
Enig.

Rivaliseringen hører til i fotball. Men det viser seg stadig at når ulykken råker så slår fotballfamilien ring om de som rammes.

Og nå som det er en av våre som er i sorg varmer det når man merker omsorg fra resten av landet.

Jeg har hatt vondt av Magnus så lenge og vi i min omgangskrets har ofte snakket om hvor sterk han har vært som har bydd på seg sjøl på banen mens han har stått midt i en personlig krise.
Men også der tror jeg resten av laget og klubben har bidratt til at han har fått tanken over på andre ting og en frisone midt i alt det jævlige.
Ufattelig trist for Magnus, men samtidig har nok fotballen vært en frisone i forhold til det tragiske som har skjedd på hjemmebane. Slike situasjoner er som en katastrofe i sakte film.

Har selv opplevd noe tilsvarende, og det er fantastisk støtte i gode kolleger og det å kunne ha deler av døgnet hvor alt er normalt. Folk er forskjellige og situasjonene er forskjellige, men det blir sjelden bedre av å gå hjemme og dyrke sorgen.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Helt forjævlig. Disse nyhetene om Berit har preget meg de siste dagene, mer enn man skulle tro når det gjelder noen man aldri har møtt. Mine tanker går til Magnus spesielt, og jeg kondolerer til alle berørte.

Hiver meg med dem som berømmer Magnus for å være tilbake på banen tidlig. Ingen tvil om at han er sterk mentalt. Samtidig tror jeg også, som noen har vært inne på, at det er en frihetsfølelse å få tankene over på noe annet. Jeg har kjent det selv, hver gang jeg har mistet noen som har stått meg nær, at det har vært veldig deilig når man kan fokusere på noe helt, helt annet. Fotball er et fantastisk «fristed» i så måte.

Håper han finner styrke og støtte i alle dem som er rundt ham, når hverdagen uunngåelig starter igjen, og tomrommet blir fryktelig, fryktelig reellt. I disse dager står hele fotball-Norge bak dere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

george_hincapie skrev: søn sep 18, 2022 10:17 pm Jeg vil ha poengrekord. Hva tror dere, er det mulig?
Det er vel ikke teoretisk mulig å slå Glimts rekord, men vi kan ta vår egen.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Utrolig det MFK presterer i år, og meget gledelig med de unge som får muligheten. Ser ut til å være en bra go og vinnerkultur i gruppa, med flere fine ledertyper. Kjekt å se Eikrem på banen.

Belzone

Legg inn av Belzone »

11 på rad tar vi mot Kameratene, 12 og rekord tar vi mot LSK.

hoemb

Legg inn av hoemb »

Belzone skrev: søn sep 18, 2022 11:24 pm 11 på rad tar vi mot Kameratene, 12 og rekord tar vi mot LSK.
Skal vel spille mot TIL aller først

HeiaMolde

Legg inn av HeiaMolde »

Belzone skrev: søn sep 18, 2022 11:24 pm 11 på rad tar vi mot Kameratene, 12 og rekord tar vi mot LSK.
Tromsø borte først.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Glad jeg stod på at Løvik skulle spille. Det var et godt valg av Erling. Dette var gjennombruddet.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

De fleste trenger noen kamper på å bli trygg, og Aafk var en fin kamp å få boltre seg offensivt også for Løvik. Håper Haugen er tilbake etter landskampspausen, vi trenger Alle mann alle utover i Europa

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: søn sep 18, 2022 11:33 pm De fleste trenger noen kamper på å bli trygg, og Aafk var en fin kamp å få boltre seg offensivt også for Løvik. Håper Haugen er tilbake etter landskampspausen, vi trenger Alle mann alle utover i Europa
Ja, han er best offensivt foreløpig.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Har dere også tenkt å vinne med over 20 poeng?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg sitter og tenker litt tilbake. Det er ikke mer enn 2 uker siden vi spilte en 6-poengskamp mot Glimt. Da var vi litt smånervøse for at luka skulle bli såpass liten at det ble en høst full av nerver.

Og nå har vi grusa dem alle sammen.

Denne høsten blir en fest! For en sesong! Cupgull, gruppespill og seriegullet er så nært at selv jinxeangstsmurfen har begynt å planlegge feiringen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: man sep 19, 2022 12:28 am Har dere også tenkt å vinne med over 20 poeng?
Dere er jo på rekordjakt. Så vi har siktet oss inn på en mulig rekord vi og. Det avklares i løpet av de to neste serierundene. Vi har 10 seire på rad nå. LSKs rekord fra 1986 er på 11. TIL borte og Ham-Kam hjemme venter. Det blir ikke lett, men det er mulig.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Tror rekorden ryker på Alfheim. Et av ligaens beste hjemmelag med et høyt toppnivå som de har begynt å stabilisere. Men kjenner jeg driter greit i det. Tar lett smånervøsitet for en ubetydelig rekord fremfor nervøsitet for å rote bort gullet igjen!

Samme i Europa. Selv om det er en gruppe man skal gå videre fra (noe jeg fortsatt tror man gjør), henger jeg ikke med hodet ved exit. Europa er marginer, og det er conference league vi snakker om. Det viktigste var å kvalifisere seg. Det er ved å vinne serien man sikrer seg de virkelige eventyrene. Og Glimt har vist i år hvor mulig det er med CL og worst case morsomme kamper i Europa League om man bare vinner serien.

... Og når Glimt og LSK loker såpass mot slutten. Kanskje årets trener faktisk blir treneren med seriegull, cupgull og ECL-gruppespill?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vi rykket ned i 2006. Dønn sist i serien og alt var mørkt og trist. Hadde noen sagt til meg da jeg stod på tribunen og så Molde tape 0-2 for Raufoss at de neste 15 sesongene skulle gi meg:
5 seriegull
5 seriesølv
3 cupgull
4 gruppespill i Europa hvorav 2 ledet til avansement, ja da hadde jeg sett dumt på dem.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ghost skrev: man sep 19, 2022 12:49 am Tror rekorden ryker på Alfheim. Et av ligaens beste hjemmelag med et høyt toppnivå som de har begynt å stabilisere. Men kjenner jeg driter greit i det. Tar lett smånervøsitet for en ubetydelig rekord fremfor nervøsitet for å rote bort gullet igjen!

Samme i Europa. Selv om det er en gruppe man skal gå videre fra (noe jeg fortsatt tror man gjør), henger jeg ikke med hodet ved exit. Europa er marginer, og det er conference league vi snakker om. Det viktigste var å kvalifisere seg. Det er ved å vinne serien man sikrer seg de virkelige eventyrene. Og Glimt har vist i år hvor mulig det er med CL og worst case morsomme kamper i Europa League om man bare vinner serien.

... Og når Glimt og LSK loker såpass mot slutten. Kanskje årets trener faktisk blir treneren med seriegull, cupgull og ECL-gruppespill?
Disse rekordene er mest for moro skyld. Greier vi det er det gøy, greier vi det ikke er det ikke noe som gnager spesielt hardt.

Og i 2022 blir Erling kåret til årets trener. Den er bankers. The double (selv om det er fjorårets cup som kåres er det jo i år seieren over Glimt på Ullevaal påvirker juryen) og Europa. No-brainer.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: man sep 19, 2022 12:54 am
Ghost skrev: man sep 19, 2022 12:49 am Tror rekorden ryker på Alfheim. Et av ligaens beste hjemmelag med et høyt toppnivå som de har begynt å stabilisere. Men kjenner jeg driter greit i det. Tar lett smånervøsitet for en ubetydelig rekord fremfor nervøsitet for å rote bort gullet igjen!

Samme i Europa. Selv om det er en gruppe man skal gå videre fra (noe jeg fortsatt tror man gjør), henger jeg ikke med hodet ved exit. Europa er marginer, og det er conference league vi snakker om. Det viktigste var å kvalifisere seg. Det er ved å vinne serien man sikrer seg de virkelige eventyrene. Og Glimt har vist i år hvor mulig det er med CL og worst case morsomme kamper i Europa League om man bare vinner serien.

... Og når Glimt og LSK loker såpass mot slutten. Kanskje årets trener faktisk blir treneren med seriegull, cupgull og ECL-gruppespill?
Disse rekordene er mest for moro skyld. Greier vi det er det gøy, greier vi det ikke er det ikke noe som gnager spesielt hardt.

Og i 2022 blir Erling kåret til årets trener. Den er bankers. The double (selv om det er fjorårets cup som kåres er det jo i år seieren over Glimt på Ullevaal påvirker juryen) og Europa. No-brainer.
Med ett unntak: At vi ikke har 15 hjemmeseire på en sesong, skyldes bare at Solskjær sendte et b-lag på banen mot Viking i 2012, for å spare spillere til en kamp mot et lag fra Baltikum. Den kjenner jeg er litt bitter.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: man sep 19, 2022 12:45 am Dere er jo på rekordjakt. Så vi har siktet oss inn på en mulig rekord vi og. Det avklares i løpet av de to neste serierundene. Vi har 10 seire på rad nå. LSKs rekord fra 1986 er på 11. TIL borte og Ham-Kam hjemme venter. Det blir ikke lett, men det er mulig.
Det er ganske latterlig det vi holder på med, ja. Selv om det er OBOS.

Men 10 seire på rad i ES er fullstendig vanvittig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: man sep 19, 2022 1:14 am
PapaSmurf skrev: man sep 19, 2022 12:54 am
Ghost skrev: man sep 19, 2022 12:49 am Tror rekorden ryker på Alfheim. Et av ligaens beste hjemmelag med et høyt toppnivå som de har begynt å stabilisere. Men kjenner jeg driter greit i det. Tar lett smånervøsitet for en ubetydelig rekord fremfor nervøsitet for å rote bort gullet igjen!

Samme i Europa. Selv om det er en gruppe man skal gå videre fra (noe jeg fortsatt tror man gjør), henger jeg ikke med hodet ved exit. Europa er marginer, og det er conference league vi snakker om. Det viktigste var å kvalifisere seg. Det er ved å vinne serien man sikrer seg de virkelige eventyrene. Og Glimt har vist i år hvor mulig det er med CL og worst case morsomme kamper i Europa League om man bare vinner serien.

... Og når Glimt og LSK loker såpass mot slutten. Kanskje årets trener faktisk blir treneren med seriegull, cupgull og ECL-gruppespill?
Disse rekordene er mest for moro skyld. Greier vi det er det gøy, greier vi det ikke er det ikke noe som gnager spesielt hardt.

Og i 2022 blir Erling kåret til årets trener. Den er bankers. The double (selv om det er fjorårets cup som kåres er det jo i år seieren over Glimt på Ullevaal påvirker juryen) og Europa. No-brainer.
Med ett unntak: At vi ikke har 15 hjemmeseire på en sesong, skyldes bare at Solskjær sendte et b-lag på banen mot Viking i 2012, for å spare spillere til en kamp mot et lag fra Baltikum. Den kjenner jeg er litt bitter.
Kvelden før den kampen bodde Ole Gunnar på Seilet. Dette var jazzkampen og han hadde deltatt på en sponsormiddag. Det visste ikke de spillerne som hadde trommet sammen til en liten fest på det som tilfeldigvis var Solskjærs nabosuite. Og initiativtakerne til denne festen ble vraket så det sang. Så det var mer enn bare strategisk hviling av spillere.

Dette er en at de morsomste historiene jeg hører. En av de som var der forteller så fargerikt om latter, pils og meget god stemning i det noen banker på hotelldøra rundt 02.00. En av spillerne åpner opp og der står Sunny. Det utveksles ikke et ord. Solskjær stirrer rett på spilleren med et stivt blikk i 30 sekunder. Før han scanner rommet med blikket og går.

Og resten av historien er jo ikke like morsom. All den tid Molde kastet vekk en perfekt hjemmestatistikk.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Det som kanskje taler mest for at Moe blir Årets Trener er at 343/352 er hans prosjekt. I fjor og årene før var bare fortsettelsen av Solskjærs prosjekt. I tillegg har Glimt brukt mye mer penger, så de har ikke "vinne med oljefondet"-argumentet heller.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

PapaSmurf skrev: søn sep 18, 2022 11:07 pm
george_hincapie skrev: søn sep 18, 2022 10:17 pm Jeg vil ha poengrekord. Hva tror dere, er det mulig?
Det er vel ikke teoretisk mulig å slå Glimts rekord, men vi kan ta vår egen.
Jeg hadde fortrengt hvor mange poeng Glimt faktisk tok. 81 poeng???? Helt usaklig prestasjon.
Trodde det var rundt 75-76 og at vi kunne klare det med bare seiere hele veien inn.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

george_hincapie skrev: man sep 19, 2022 8:33 am
PapaSmurf skrev: søn sep 18, 2022 11:07 pm
george_hincapie skrev: søn sep 18, 2022 10:17 pm Jeg vil ha poengrekord. Hva tror dere, er det mulig?
Det er vel ikke teoretisk mulig å slå Glimts rekord, men vi kan ta vår egen.
Jeg hadde fortrengt hvor mange poeng Glimt faktisk tok. 81 poeng???? Helt usaklig prestasjon.
Trodde det var rundt 75-76 og at vi kunne klare det med bare seiere hele veien inn.
Ja det var en usaklig prestasjon. Det er nesten sånn at man håper den aldri blir slått, det er så suverent at det får ligaen til å se dust ut. Men all ære til Glimt. De var absurd gode i 2020. I fjor var vi i utgangspunktet bedre, men solgte oss fra seriegull og i år har vi knust all motstand.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»