Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av slankebrusmannen »

Major Dølje skrev: man sep 19, 2022 10:26 am Jeg er så sjukt fornøyd med tingenes tilstand! Men en liten ting jeg kom til å tenke på i går: Hva skjedde med Rafik Zekhnini? Ikke vært i troppen på veldig lenge nå? Veldig forståelig av sportslige grunner, men hva skjedde?
Ble vel nevnt noe om en skade for en uke eller to siden.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

slankebrusmannen skrev: man sep 19, 2022 10:56 am
Major Dølje skrev: man sep 19, 2022 10:26 am Jeg er så sjukt fornøyd med tingenes tilstand! Men en liten ting jeg kom til å tenke på i går: Hva skjedde med Rafik Zekhnini? Ikke vært i troppen på veldig lenge nå? Veldig forståelig av sportslige grunner, men hva skjedde?
Ble vel nevnt noe om en skade for en uke eller to siden.
Ja Rafik har trent alternativt i det siste, så det dreier seg om en kjenning/skade. Ikke godt å vite med Molde hva slags skade det er…

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Lett å kritisere lag i motbakke. Det jeg synes fremstår merkeligst med Glimt er hvordan de henter såpass gode spillere, samtidig så tviholder de på tankegangen hvor det knapt nok skal rulleres. Virker som Glimt nærmest kan takke seg selv for poengtapene den siste tiden da det det virker som det går på at spillerne ikke har overskudd. Også noe spesielt at spillere som Berg, Lode osv. nærmest går rett inn på laget, med tanke på at Glimt var i en temmelig solid form fra før av. Her synes jeg Glimt og Knutsen har sluppet absurd billig unna de siste sesongene. Usannsynlig få skader, og at laget har taklet såpass tett kampprogram med så relativt lite rullering på laget er jo nærmest naturstridig. Godt å se at virkeligheten endelig ser ut til å ta de litt igjen her.

Om vi holder koken så er det vel fort Rosenborgkampen som er den siste av interesse ut året for vår del. Vi har vel trolig sikret gullet innen det, men Rosenborg skal slås uansett. Derfra og ut så tipper jeg det blir mye rullering, mange unggutter og fult fokus på Conference League. Kan vel argumentere for at sistnevnte burde prioriteres allerede nå, burde i teorien sende ut Molde 2 resten av sesongen og trolig fremdeles klare å snuble oss inn til seriegull. Skummelt å si det for fallhøyden er nærmest absurd, men dette skal det faktisk ikke være mulig å miste. Spesielt ikke når så mange av lagene bak oss møter hverandre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har sett litt på gjenstående kamper og jeg tror vi sikrer gullet borte mot LSK eller hjemme mot RBK.

For meg er det hipp som happ. Jeg skal feire okkesom.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Må også gi full kred til Løvik som hadde en bunnsolid kamp i går. Klart Aalesund er knapt nok en målestokk, men fyren virker kompromissløs og slår faktisk gode innlegg. Kan vi være så heldig at vår neste venstreback alt er i stallen? Vi må jo uansett ha inn en til om Haugen forsvinner for backene er de med størst slitasje så vi må ha dobbel dekning uansett om Løvik tar nivået eller ikke.

Og at Magnus spiller denne kampen, og det han har prestert i det siste med en sånn bekmørk tilværelse på hjemmebane er det jo bare å beundre. Hadde jeg vært i sånn situasjon så hadde jeg vært mentalt helt ute å kjøre, og jeg jobber ikke med toppidrett en gang. Vanvittig imponerende, og alle tanker sendes til Magnus. Prøvde å reflektere litt over hvordan det hadde vært for meg å miste kona i en alder av 32 år (hun 29 år) og da hadde jeg nok havnet temmelig hardt i grøfta og forblitt der i en god stund..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RamGuy skrev: man sep 19, 2022 11:18 am
Om vi holder koken så er det vel fort Rosenborgkampen som er den siste av interesse ut året for vår del. Vi har vel trolig sikret gullet innen det, men Rosenborg skal slås uansett. Derfra og ut så tipper jeg det blir mye rullering, mange unggutter og fult fokus på Conference League. Kan vel argumentere for at sistnevnte burde prioriteres allerede nå, burde i teorien sende ut Molde 2 resten av sesongen og trolig fremdeles klare å snuble oss inn til seriegull. Skummelt å si det for fallhøyden er nærmest absurd, men dette skal det faktisk ikke være mulig å miste. Spesielt ikke når så mange av lagene bak oss møter hverandre.
Om Molde hadde sendt G8 på banen i de siste kampene og lagene bak hadde beholdt poengsnittet så langt i sesongen hadde LSK endt på samme poengsum som oss.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: søn sep 18, 2022 11:36 pm
Jobs99 skrev: søn sep 18, 2022 11:33 pm De fleste trenger noen kamper på å bli trygg, og Aafk var en fin kamp å få boltre seg offensivt også for Løvik. Håper Haugen er tilbake etter landskampspausen, vi trenger Alle mann alle utover i Europa
Ja, han er best offensivt foreløpig.
Prosjekt Løvik skal egentlig ikke være mulig for en toppklubb å gjennomføre. Det å gi så mye spilletid til en ung spiller for å vente på at man skal slå til er egentlig noe man ikke kan ta seg råd til som toppklubb. Men Erling Moe har gjort det likevel. Derfor er det gledelig at det endelig ser ut til å løsne for Løvik. Ingenting er bedre enn det! :)
Prosjekt Løvik minner litt om hvordan Moe tok fram Eirik Hestad i sin tid. Får håpe han blir like god!

Tilslutt har det å gi unge spillere så mye spilletid en pris. Og den handler for Molde sin del om Europa. Her er det dessverre ikke rom for snillisme. Det så vi mot Djurgården hvor vi ble for tynne. Så jeg håper Erling Moe klarer å balansere utvikling vs prestasjon i Europa også. For Europa er en viktig del av vurderingen til hvordan en trener klarer seg i Molde. Og her har vi unektelig kommet skjevt ut, selv om innsatsen i serien er upåklagelig.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Tro hva det ville ha kostet å bygge ut taket slik at de stolene nermest banen ble tørre og hva dette hadde gjort med pulikumstallene? Sikkert for dyrt at de ønsker å gjøre noe med det ser jeg for meg.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Nedre nord burde vært de billigste billettene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

andzyyyy skrev: man sep 19, 2022 11:51 am Tro hva det ville ha kostet å bygge ut taket slik at de stolene nermest banen ble tørre og hva dette hadde gjort med pulikumstallene? Sikkert for dyrt at de ønsker å gjøre noe med det ser jeg for meg.
Ja, det er klart at stadion, så flott som den enn er har sine klare mangler. Rad 1-5 på nedre krever regnklær når det er nedbør.

Det ser man tydelig i kamper som i går.

Men det er så mange ledige plasser ellers også at jeg ikke tror det ville løst publikumsitfordringene.

Men det er jo åpenbart at Øvre Vest må strykes som billigtribune. Den svingen var som vanlig nesten full i går. Nedre langside må overta som «familietribune» f.o.m. 2023. Så må folk selv ta en vurdering på om de ønsker å betale halv pris for sesongkort/billetter og risikere regnvær eller om de vil legge mer i potten og komme seg under tak.

Det kan ikke være slik at man gjemmer vekk 1500 publikummere der kameraene knapt fanger dem opp når de områdene som er i kameraenes fokus er så glisne. Dette handler om det visuelle og på en måte skaper man en illusjon om at man er flere enn man er på kamp gjennom det trekket, fremfor den illusjonen man skaper nå av at det knapt er en sjel på stadion.

Bare se kampene i Europa. Langsidene er fylt opp og det blir bedre stemning, og bedre TV-bilder av det. Selv om det ikke er flere på de kampene enn f.eks i går.

At man valgte de feltene som billigtribune da stadion var bedre besøkt er forståelig. Men nå er det andre tider og man må ta grep.

Det er jo ikke rart folk som ikke er på stadion reagerer når man i tillegg til å ha under 50% belegg på kamp velger å gjemme vekk 2/3 av tilskuerne på de tribunene som ikke er på TV.

Er besøket i Molde godt nok? Nei
Hadde man sluppet mye pes på sosiale medier om man åpnet feltene mer strategisk? Utvilsomt.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

PapaSmurf skrev: man sep 19, 2022 10:47 am
Major Dølje skrev: man sep 19, 2022 10:26 am Jeg er så sjukt fornøyd med tingenes tilstand! Men en liten ting jeg kom til å tenke på i går: Hva skjedde med Rafik Zekhnini? Ikke vært i troppen på veldig lenge nå? Veldig forståelig av sportslige grunner, men hva skjedde?
Jeg har lyst å spekulere, men skal la være.
Etter hva jeg har sett med egne øyne i en annen norsk by samme helg som MFK spilte i Bodø, så har neppe vedkommende eller en annen spiller noen fremtid i klubben. Kommer ikke til å si så mye mer, den som skjønner skjønner.

Champis

Legg inn av Champis »

Kongemannen skrev: søn sep 18, 2022 10:05 pm Løvik har potensialet han ,bare la han få spille. Kan være muligheter til flere av unggutta å få prøve seg framover nå når gullet nesten er nedi lomma.

Ja, det vil være idiotisk å ikke bruke han mye i serien framover nå, så lenge seriegullet er sikret. Plutselig har man en langt bedre Løvik å buke neste år.

Champis

Legg inn av Champis »

Kaizen skrev: man sep 19, 2022 11:32 am
PapaSmurf skrev: søn sep 18, 2022 11:36 pm
Jobs99 skrev: søn sep 18, 2022 11:33 pm De fleste trenger noen kamper på å bli trygg, og Aafk var en fin kamp å få boltre seg offensivt også for Løvik. Håper Haugen er tilbake etter landskampspausen, vi trenger Alle mann alle utover i Europa
Ja, han er best offensivt foreløpig.
Prosjekt Løvik skal egentlig ikke være mulig for en toppklubb å gjennomføre. Det å gi så mye spilletid til en ung spiller for å vente på at man skal slå til er egentlig noe man ikke kan ta seg råd til som toppklubb. Men Erling Moe har gjort det likevel. Derfor er det gledelig at det endelig ser ut til å løsne for Løvik. Ingenting er bedre enn det! :)
Prosjekt Løvik minner litt om hvordan Moe tok fram Eirik Hestad i sin tid. Får håpe han blir like god!

Tilslutt har det å gi unge spillere så mye spilletid en pris. Og den handler for Molde sin del om Europa. Her er det dessverre ikke rom for snillisme. Det så vi mot Djurgården hvor vi ble for tynne. Så jeg håper Erling Moe klarer å balansere utvikling vs prestasjon i Europa også. For Europa er en viktig del av vurderingen til hvordan en trener klarer seg i Molde. Og her har vi unektelig kommet skjevt ut, selv om innsatsen i serien er upåklagelig.

De beste toppklubbene, også ute i Europa, klarer å gjøre dette parallelt med å tenke resultater. Dessuten er det nettopp satsing på slike spillere som bidrar til at man får gode resultater senere igjen. Så resultatfokus bør aldri være noen unnskyldning for å ikke prioritere spilletid på de største talentene.

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: man sep 19, 2022 12:06 pm
andzyyyy skrev: man sep 19, 2022 11:51 am Tro hva det ville ha kostet å bygge ut taket slik at de stolene nermest banen ble tørre og hva dette hadde gjort med pulikumstallene? Sikkert for dyrt at de ønsker å gjøre noe med det ser jeg for meg.
Ja, det er klart at stadion, så flott som den enn er har sine klare mangler. Rad 1-5 på nedre krever regnklær når det er nedbør.

Det ser man tydelig i kamper som i går.

Men det er så mange ledige plasser ellers også at jeg ikke tror det ville løst publikumsitfordringene.

Men det er jo åpenbart at Øvre Vest må strykes som billigtribune. Den svingen var som vanlig nesten full i går. Nedre langside må overta som «familietribune» f.o.m. 2023. Så må folk selv ta en vurdering på om de ønsker å betale halv pris for sesongkort/billetter og risikere regnvær eller om de vil legge mer i potten og komme seg under tak.

Det kan ikke være slik at man gjemmer vekk 1500 publikummere der kameraene knapt fanger dem opp når de områdene som er i kameraenes fokus er så glisne. Dette handler om det visuelle og på en måte skaper man en illusjon om at man er flere enn man er på kamp gjennom det trekket, fremfor den illusjonen man skaper nå av at det knapt er en sjel på stadion.

Bare se kampene i Europa. Langsidene er fylt opp og det blir bedre stemning, og bedre TV-bilder av det. Selv om det ikke er flere på de kampene enn f.eks i går.

At man valgte de feltene som billigtribune da stadion var bedre besøkt er forståelig. Men nå er det andre tider og man må ta grep.

Det er jo ikke rart folk som ikke er på stadion reagerer når man i tillegg til å ha under 50% belegg på kamp velger å gjemme vekk 2/3 av tilskuerne på de tribunene som ikke er på TV.

Er besøket i Molde godt nok? Nei
Hadde man sluppet mye pes på sosiale medier om man åpnet feltene mer strategisk? Utvilsomt.
Også må folk bruke sesongkortene sine, eller man må få på plass en løsning der disse setene kan kjøpes i kamper de ikke blir brukt.

De annonserte jo i går 100kr billetten på hele stadion ved HamKam-kampen.

For moro skyld gikk jeg inn og sjekket hva som er ledig. På øvre tribune på langsidene er det ganske fullt, og dette regner jeg med at er sesongkortinnehaverre. Så avtar det selvsagt jo mer utpå kant man kommer. På rad 1-5 på nedre er det mye ledig, selv ganske midt på lajgsiden. Og kjenner meg igjen i at der kjøper man ikke billett før man har sett værmeldingen.

Min erfaring er at det er stor forskjell på å sitte midt på langside og godt utpå kanten. Når sesongkortinnehavere kaprer de beste plassene, bør de også sørge for at de blir brukt eller tilgjengeliggjort. For det er disse plassene som er mest attraktive, og spesielt for 100kr.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Champis skrev: man sep 19, 2022 12:41 pm
Kaizen skrev: man sep 19, 2022 11:32 am
PapaSmurf skrev: søn sep 18, 2022 11:36 pm

Ja, han er best offensivt foreløpig.
Prosjekt Løvik skal egentlig ikke være mulig for en toppklubb å gjennomføre. Det å gi så mye spilletid til en ung spiller for å vente på at man skal slå til er egentlig noe man ikke kan ta seg råd til som toppklubb. Men Erling Moe har gjort det likevel. Derfor er det gledelig at det endelig ser ut til å løsne for Løvik. Ingenting er bedre enn det! :)
Prosjekt Løvik minner litt om hvordan Moe tok fram Eirik Hestad i sin tid. Får håpe han blir like god!

Tilslutt har det å gi unge spillere så mye spilletid en pris. Og den handler for Molde sin del om Europa. Her er det dessverre ikke rom for snillisme. Det så vi mot Djurgården hvor vi ble for tynne. Så jeg håper Erling Moe klarer å balansere utvikling vs prestasjon i Europa også. For Europa er en viktig del av vurderingen til hvordan en trener klarer seg i Molde. Og her har vi unektelig kommet skjevt ut, selv om innsatsen i serien er upåklagelig.

De beste toppklubbene, også ute i Europa, klarer å gjøre dette parallelt med å tenke resultater. Dessuten er det nettopp satsing på slike spillere som bidrar til at man får gode resultater senere igjen. Så resultatfokus bør aldri være noen unnskyldning for å ikke prioritere spilletid på de største talentene.
Tenker du på Manchester Ciry, Paris St Germain, Real Madrid, Bayern Munchen, Milan. eller hvilke toppklubber snakker du om? Lag som vinner titler eller lag hakket under?
Talentutvikling skal man selvfølgelig ha, men til de virkelig store kampene i Europa og innenlands skal man også ha et slagkraftige lag som evner å vinne. Akkurat da må talentutvikling spille andrefiolin faktisk. Da starter ingen toppklubber med uerfarne spillere med mindre de må.

Champis

Legg inn av Champis »

Kaizen skrev: man sep 19, 2022 1:18 pm
Champis skrev: man sep 19, 2022 12:41 pm
Kaizen skrev: man sep 19, 2022 11:32 am

Prosjekt Løvik skal egentlig ikke være mulig for en toppklubb å gjennomføre. Det å gi så mye spilletid til en ung spiller for å vente på at man skal slå til er egentlig noe man ikke kan ta seg råd til som toppklubb. Men Erling Moe har gjort det likevel. Derfor er det gledelig at det endelig ser ut til å løsne for Løvik. Ingenting er bedre enn det! :)
Prosjekt Løvik minner litt om hvordan Moe tok fram Eirik Hestad i sin tid. Får håpe han blir like god!

Tilslutt har det å gi unge spillere så mye spilletid en pris. Og den handler for Molde sin del om Europa. Her er det dessverre ikke rom for snillisme. Det så vi mot Djurgården hvor vi ble for tynne. Så jeg håper Erling Moe klarer å balansere utvikling vs prestasjon i Europa også. For Europa er en viktig del av vurderingen til hvordan en trener klarer seg i Molde. Og her har vi unektelig kommet skjevt ut, selv om innsatsen i serien er upåklagelig.

De beste toppklubbene, også ute i Europa, klarer å gjøre dette parallelt med å tenke resultater. Dessuten er det nettopp satsing på slike spillere som bidrar til at man får gode resultater senere igjen. Så resultatfokus bør aldri være noen unnskyldning for å ikke prioritere spilletid på de største talentene.
Tenker du på Manchester Ciry, Paris St Germain, Real Madrid, Bayern Munchen, Milan. eller hvilke toppklubber snakker du om? Lag som vinner titler eller lag hakket under?
Talentutvikling skal man selvfølgelig ha, men til de virkelig store kampene i Europa og innenlands skal man også ha et slagkraftige lag som evner å vinne. Akkurat da må talentutvikling spille andrefiolin faktisk. Da starter ingen toppklubber med uerfarne spillere med mindre de må.

Du er flink til å cherrypicke hvert fall :) Det er bare en brøkdel av toppklubbene du kommer opp med der. Dette gjelder både klubber som vinner titler og på nivået under, ja.

Jeg har aldri sagt noe om at klubber som Molde ikke skal starte med sitt beste mannskap i enkeltkamper, har jeg det? Din påstand var at "Prosjekt Løvik skal egentlig være umulig for en toppklubb å gjennomføre." Jeg er uenig i den påstanden.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Denne sesongen er ellevill på så mange måter og utviklingen til enkeltspillere er fenomenal.

Jeg må si Kaasa har i mitt hode etablert seg som en nøkkelspiller i min verden i troika med Mannsverk og Breivik på midtbanen. Jeg blir rett å slett glad av å se på Kaasa når han spiller med den selvtilliten han gjør for tiden. Det som imponerte meg mest i går var prestasjonen da han tok imot en diagonal pasning på kanten av 16-meteren, akrobatikk på høyt nivå og sjelden noe man ser på stadion.

Til tross for all sportslig medgang den siste tiden blir det godt med en landslagspause for både supportere og spillere. Bortgangen til Magnus' samboer sitter enda i, i den grad at jeg har vært fullstendig likegyldig til fotball generelt sett. At Magnus var med i går, kom inn og dominerte på vanlig vis er mer enn beundringsverdig.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Champis skrev: man sep 19, 2022 1:30 pm
Kaizen skrev: man sep 19, 2022 1:18 pm
Champis skrev: man sep 19, 2022 12:41 pm


De beste toppklubbene, også ute i Europa, klarer å gjøre dette parallelt med å tenke resultater. Dessuten er det nettopp satsing på slike spillere som bidrar til at man får gode resultater senere igjen. Så resultatfokus bør aldri være noen unnskyldning for å ikke prioritere spilletid på de største talentene.
Tenker du på Manchester Ciry, Paris St Germain, Real Madrid, Bayern Munchen, Milan. eller hvilke toppklubber snakker du om? Lag som vinner titler eller lag hakket under?
Talentutvikling skal man selvfølgelig ha, men til de virkelig store kampene i Europa og innenlands skal man også ha et slagkraftige lag som evner å vinne. Akkurat da må talentutvikling spille andrefiolin faktisk. Da starter ingen toppklubber med uerfarne spillere med mindre de må.

Du er flink til å cherrypicke hvert fall :) Det er bare en brøkdel av toppklubbene du kommer opp med der. Dette gjelder både klubber som vinner titler og på nivået under, ja.

Jeg har aldri sagt noe om at klubber som Molde ikke skal starte med sitt beste mannskap i enkeltkamper, har jeg det? Din påstand var at "Prosjekt Løvik skal egentlig være umulig for en toppklubb å gjennomføre." Jeg er uenig i den påstanden.
Dette utsagnet er en hyllest til Erling Moe og Trond Strande som gjør mye av det "umulige" mulig i denne sesongen!

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Kaizen skrev: man sep 19, 2022 11:32 am
PapaSmurf skrev: søn sep 18, 2022 11:36 pm
Jobs99 skrev: søn sep 18, 2022 11:33 pm De fleste trenger noen kamper på å bli trygg, og Aafk var en fin kamp å få boltre seg offensivt også for Løvik. Håper Haugen er tilbake etter landskampspausen, vi trenger Alle mann alle utover i Europa
Ja, han er best offensivt foreløpig.
Prosjekt Løvik skal egentlig ikke være mulig for en toppklubb å gjennomføre. Det å gi så mye spilletid til en ung spiller for å vente på at man skal slå til er egentlig noe man ikke kan ta seg råd til som toppklubb. Men Erling Moe har gjort det likevel. Derfor er det gledelig at det endelig ser ut til å løsne for Løvik. Ingenting er bedre enn det! :)
Prosjekt Løvik minner litt om hvordan Moe tok fram Eirik Hestad i sin tid. Får håpe han blir like god!

Tilslutt har det å gi unge spillere så mye spilletid en pris. Og den handler for Molde sin del om Europa. Her er det dessverre ikke rom for snillisme. Det så vi mot Djurgården hvor vi ble for tynne. Så jeg håper Erling Moe klarer å balansere utvikling vs prestasjon i Europa også. For Europa er en viktig del av vurderingen til hvordan en trener klarer seg i Molde. Og her har vi unektelig kommet skjevt ut, selv om innsatsen i serien er upåklagelig.
Mot Djurgården var Løvik eneste alternativ, Knudtzon og Haugen var ikke med pga av sykdom og skade

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Jobs99 skrev: man sep 19, 2022 3:27 pm
Kaizen skrev: man sep 19, 2022 11:32 am
PapaSmurf skrev: søn sep 18, 2022 11:36 pm

Ja, han er best offensivt foreløpig.
Prosjekt Løvik skal egentlig ikke være mulig for en toppklubb å gjennomføre. Det å gi så mye spilletid til en ung spiller for å vente på at man skal slå til er egentlig noe man ikke kan ta seg råd til som toppklubb. Men Erling Moe har gjort det likevel. Derfor er det gledelig at det endelig ser ut til å løsne for Løvik. Ingenting er bedre enn det! :)
Prosjekt Løvik minner litt om hvordan Moe tok fram Eirik Hestad i sin tid. Får håpe han blir like god!

Tilslutt har det å gi unge spillere så mye spilletid en pris. Og den handler for Molde sin del om Europa. Her er det dessverre ikke rom for snillisme. Det så vi mot Djurgården hvor vi ble for tynne. Så jeg håper Erling Moe klarer å balansere utvikling vs prestasjon i Europa også. For Europa er en viktig del av vurderingen til hvordan en trener klarer seg i Molde. Og her har vi unektelig kommet skjevt ut, selv om innsatsen i serien er upåklagelig.
Mot Djurgården var Løvik eneste alternativ, Knudtzon og Haugen var ikke med pga av sykdom og skade
Ja, Og akkurat i denne kampen ble Løvik et nummer for liten. Mye grunnet mangel på erfaring fra denne type kamper. Hadde man f.eks hentet midtstopper I sommervinduet kunne Risa vært flyttet fram på kanten.

Det positive er at vi nå har en lovende Løvik med denne erfaringen i Europa.og at vi totalt sett står sterkere rustet som lag foran de fire siste kampene i Conference league. Her bør vi hente minst 10 poeng for å avansere direkte videre.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Som flere påpeker så har det en pris å bruke spillere som feks Løvik. Mot svenskene var prisen på (minst) 6 milloner. Ikke at han var fryktelig svak, men svak nok til at venstresiden ikke bidro spesielt offensivt. Og der har vi vært god.

Mot Ålesund kunne det også gått galt i en periode da de utnyttet at Molde var svekket på den siden. Det gikk bra, men det er ikke Løvik og Birk Risas fortjeneste.

Så lenge Molde vinner er slike detaljer uvesentlige for de fleste. På plussiden er også det å gi unge spillere erfaring en investering, som selfølgelig kan gi bra avkastning om noen år.
Men ikke i Europa der kortsiktige penger og langsiktige seedingpoeng er er viktigere.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Hmm skrev: man sep 19, 2022 5:04 pm Som flere påpeker så har det en pris å bruke spillere som feks Løvik. Mot svenskene var prisen på (minst) 6 milloner. Ikke at han var fryktelig svak, men svak nok til at venstresiden ikke bidro spesielt offensivt. Og der har vi vært god.

Mot Ålesund kunne det også gått galt i en periode da de utnyttet at Molde var svekket på den siden. Det gikk bra, men det er ikke Løvik og Birk Risas fortjeneste.

Så lenge Molde vinner er slike detaljer uvesentlige for de fleste. På plussiden er også det å gi unge spillere erfaring en investering, som selfølgelig kan gi bra avkastning om noen år.
Men ikke i Europa der kortsiktige penger og langsiktige seedingpoeng er er viktigere.
Vingbackrollene i denne versjonen av MFK er kanskje de to viktigste i det etablerte angrepsspillet til MFK. Kvaliteten til Haugen og Linnes har vært elementær for at vi ligger på topp sånn jeg ser det.

Angående Løvik så blir det urettferdig å forvente at han skal levere noe i nærheten av nivået til Haugen. Her mislyktes klubben i overgangsvinduet og konsekvensen er at Løvik er den som blir kastet inn. Borte mot Jerv var han klønete på førstemålet og feilplassert på det andre, mot Djurgården ble anledningen i mine øyne litt for stor mens hjemme mot Aalesund passet kampbildet langt bedre. Selv om det ikke har gått på skinner så er det verdifull erfaring han sikkert vil vokse på.

Jeg kommer alltid til å støtte unge lokale spillere, men samtidig må man henge med i svingene. Jeg har knalltru på at Løvik kan etablere seg på sikt men pdd føles det litt for tidlig. Forsvinner Haugen må klubben hente inn et nytt førstevalg da man er avhengig av stabiliteten Haugen har gjort oss bortskjemt med.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvordan skal dere feire gullet?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: man sep 19, 2022 7:52 pm Hvordan skal dere feire gullet?
Litervis med øl og tusenvis av fans utenfor hotell Alexandra der spillerne stiller opp på terassen og feirer med oss. Og så går vi ikke hjem før vi blir jaga.

Bilde

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: man sep 19, 2022 8:10 pm
startelver skrev: man sep 19, 2022 7:52 pm Hvordan skal dere feire gullet?
Litervis med øl og tusenvis av fans utenfor hotell Alexandra der spillerne stiller opp på terassen og feirer med oss. Og så går vi ikke hjem før vi blir jaga.

Bilde
For en kveld dette var.. Vi kunne avgjøre det hele men snublet mot Godset. Så knallet Rudolph Austin til på Lerkendal og slaktet trønderne fullstendig.... Mer stinn brakke på et utested som det jeg opplevde på Bar Alex kan jeg ikke erindre å ha opplevd hverken før eller siden. 100% eufori.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Hmm skrev: man sep 19, 2022 5:04 pm Som flere påpeker så har det en pris å bruke spillere som feks Løvik. Mot svenskene var prisen på (minst) 6 milloner. Ikke at han var fryktelig svak, men svak nok til at venstresiden ikke bidro spesielt offensivt. Og der har vi vært god.

Mot Ålesund kunne det også gått galt i en periode da de utnyttet at Molde var svekket på den siden. Det gikk bra, men det er ikke Løvik og Birk Risas fortjeneste.

Så lenge Molde vinner er slike detaljer uvesentlige for de fleste. På plussiden er også det å gi unge spillere erfaring en investering, som selfølgelig kan gi bra avkastning om noen år.
Men ikke i Europa der kortsiktige penger og langsiktige seedingpoeng er er viktigere.
Minst 6 mill? Hvor har du det fra. Vi tapte ikke i St holm pga han, men pga av keeper

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: man sep 19, 2022 10:08 pm
Hmm skrev: man sep 19, 2022 5:04 pm Som flere påpeker så har det en pris å bruke spillere som feks Løvik. Mot svenskene var prisen på (minst) 6 milloner. Ikke at han var fryktelig svak, men svak nok til at venstresiden ikke bidro spesielt offensivt. Og der har vi vært god.

Mot Ålesund kunne det også gått galt i en periode da de utnyttet at Molde var svekket på den siden. Det gikk bra, men det er ikke Løvik og Birk Risas fortjeneste.

Så lenge Molde vinner er slike detaljer uvesentlige for de fleste. På plussiden er også det å gi unge spillere erfaring en investering, som selfølgelig kan gi bra avkastning om noen år.
Men ikke i Europa der kortsiktige penger og langsiktige seedingpoeng er er viktigere.
Minst 6 mill? Hvor har du det fra. Vi tapte ikke i St holm pga han, men pga av keeper
Forklar meg hva Karlstrøm gjorde som førte til baklengsmål? Jeg har sett du har påstått dette tidligere også, men jeg greier fortsatt ikke forstå hva du mener.

Jeg har sett alle 3 målene igjen nå.

1-1 Karlstrøm blir blokkert av stopperen og har ingen sjanse til å redde skuddet som kommer. Ingen keepertabbe.

2-1 Forsvaret sover og DIF kommer alene mot Karlstrøm som gjør det eneste han kan gjøre, nemlig å gå ut og gjøre seg stor. Ingen keepertabbe.

3-2 Innlegg bak forsvaret og det blir klabb og babb foran Karlstrøm. Han gjør rett i å ikke storme ut der. Ingen keepertabbe.

Han gjør en kjempetabbe da han glipper ballen rett ut i farlig område på stillingen 1-1. DIF skyter mot mål, men en offsideplassert gjøk presterer å dytte en ball som er på vei i nettet videre inn i mål, og da ble det annullert.

Men han hadde også to reaksjonsredninger på stillingen 0-0 de første 10 minuttene.

Jeg er fullstendig enig i at Karlstrøm ikke har hatt en god utvikling, men han kan rett og slett ikke lastes for det tapet.

Det er egentlig ingen klare syndebukker etter den kampen. Det var en ganske svak kamp over hele fjøla der Molde ble ALT for passive og stillestående. Og når vi gikk i angrep ble det litt panisk og preget av utålmodighet.

Det er nok også slik at de var preget av hva lagkameraten gikk gjennom hjemme i Molde. Det er nærmest umulig for mennesker med et snev av empati å ikke la seg påvirke av noe sånt.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Jobs99 skrev: man sep 19, 2022 10:08 pm
Hmm skrev: man sep 19, 2022 5:04 pm Som flere påpeker så har det en pris å bruke spillere som feks Løvik. Mot svenskene var prisen på (minst) 6 milloner. Ikke at han var fryktelig svak, men svak nok til at venstresiden ikke bidro spesielt offensivt. Og der har vi vært god.

Mot Ålesund kunne det også gått galt i en periode da de utnyttet at Molde var svekket på den siden. Det gikk bra, men det er ikke Løvik og Birk Risas fortjeneste.

Så lenge Molde vinner er slike detaljer uvesentlige for de fleste. På plussiden er også det å gi unge spillere erfaring en investering, som selfølgelig kan gi bra avkastning om noen år.
Men ikke i Europa der kortsiktige penger og langsiktige seedingpoeng er er viktigere.
Minst 6 mill? Hvor har du det fra. Vi tapte ikke i St holm pga han, men pga av keeper
Vi taper fordi vi stiller med reserver og at i et lagmaskineri så må det aller meste fungere for å vinne, i alle fall vingbackene. Fint at Løvik får spille, men det svekker laget relativt mye.
6 mill er det man får ved seier.

Champis

Legg inn av Champis »

Hmm skrev: man sep 19, 2022 11:48 pm
Jobs99 skrev: man sep 19, 2022 10:08 pm
Hmm skrev: man sep 19, 2022 5:04 pm Som flere påpeker så har det en pris å bruke spillere som feks Løvik. Mot svenskene var prisen på (minst) 6 milloner. Ikke at han var fryktelig svak, men svak nok til at venstresiden ikke bidro spesielt offensivt. Og der har vi vært god.

Mot Ålesund kunne det også gått galt i en periode da de utnyttet at Molde var svekket på den siden. Det gikk bra, men det er ikke Løvik og Birk Risas fortjeneste.

Så lenge Molde vinner er slike detaljer uvesentlige for de fleste. På plussiden er også det å gi unge spillere erfaring en investering, som selfølgelig kan gi bra avkastning om noen år.
Men ikke i Europa der kortsiktige penger og langsiktige seedingpoeng er er viktigere.
Minst 6 mill? Hvor har du det fra. Vi tapte ikke i St holm pga han, men pga av keeper
Vi taper fordi vi stiller med reserver og at i et lagmaskineri så må det aller meste fungere for å vinne, i alle fall vingbackene. Fint at Løvik får spille, men det svekker laget relativt mye.
6 mill er det man får ved seier.

Nettopp, så her var det langt mer enn Løvik som kostet seieren. Å si at det kostet Molde 6 mill å starte med han er selvsagt tøys. Hva med Fofana?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det var ingen enkeltspillere som ødela. Det var langt mer komplisert enn som så. Hadde vi hatt Haugen hadde det med stor sannsynlighet sett annerledes ut, men det betyr ikke at Løvik er en syndebukk.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»