Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
FK_Fotball

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av FK_Fotball »

Hver gang jeg ser et Norge-lag som må levere offensivt, så tenker jeg at her skulle Eikrem vært. Kan vel umulig kun være meg av Moldesupportere som tenker det?

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Nei huff da Eikrem har da viktigere oppgaver enn å bruke energi på det Norske landslaget. Godt at fotballpausen snart er over.

Visa

Legg inn av Visa »

Helst burde ingen av spillerne våre spille på landslaget. Da minker bare verdien på de samtidig som at de må spille ekstra kamper.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

FK_Fotball skrev: tir sep 27, 2022 9:42 pm Hver gang jeg ser et Norge-lag som må levere offensivt, så tenker jeg at her skulle Eikrem vært. Kan vel umulig kun være meg av Moldesupportere som tenker det?
Jeg har tenkt det utallige ganger når Norge har slitt uten noe form for kreativitet. Han ville vært den perfekte jokeren for landslaget med sin spisskompetanse.

Pinlig å se hvor lite spill Norge faktisk greier å få til mot bedre nasjoner som Serbia etc. Lange baller på Sørloth og en Berge på midtbanen som er sjokkerende i mange av sine involveringer. Hvorfor Aursnes ble byttet ut og ikke Berge er et mysterium.

Champis

Legg inn av Champis »

Kaizen skrev: tir sep 27, 2022 7:15 pm
PapaSmurf skrev: tir sep 27, 2022 6:44 pm
Federin skrev: tir sep 27, 2022 6:36 pm

Det er mange gode grunner til å ha sesong samtidig som resten av Europa. Men det er altså dette med klima som er det store aberet. Spørs om vi skal ta opp igjen diskusjonen i februar, som ofte er den mest snørike måneden. For egen del er det lett å glemme snøføyka etter en lang sommer. Men den kommer, like sikkert som at det kommer til å lave ned snø også i Bodø og Tromsø.
Mars er også fryktelig snøtung.
Molde er jo en by med vinterklima. Det er ikke uten grunn at vi har arrangert flere NM på ski her.

Mvh Snømåker som begynner å bli dugelig lei i midten av mars
Forhåpentligvis kan vi ta opp diskusjonen I Februar når Molde og kanskje Glimt skal spille sluttspill I Europa og resten av fotball-Norge ligger i dvale i likhet med brunbjørnen. :)

Ta en kikk på Green Bay Packers i NFL. Høydepunktet er de iskalde kampene i Desember og Januar og publikum elsker det. Norsk fotball har for stort fokus på Soft-is og for lite fokus på toppidrett etter min smak.

Hadde de brukt en ball som kan rulle normalt i NFL, så kunne det kanskje vært noe vits i å sammenligne....

Ghost

Legg inn av Ghost »

FK_Fotball skrev: tir sep 27, 2022 9:42 pm Hver gang jeg ser et Norge-lag som må levere offensivt, så tenker jeg at her skulle Eikrem vært. Kan vel umulig kun være meg av Moldesupportere som tenker det?
Nja. Fantastisk i Molde og ES, men helt annet tempo og forventinger til backtrackig i slike kamper. Ødegaard fikk ikke til en dritt, men er jo opplagt en bedre spiller enn Eikrem.

Med Molde-briller er jeg mer forarget over at Aursnes tas av etter å ha vært klart den beste på midten, at Holmgren Pedersen vrakes for Ryerson og at Brynhildsen ikke gis sjansen når man ligger under, til tross for at kampen skrek etter en spiller med fart og dribleferdigheter. Han er i form og ingen grunn til å undervurdere ES slik Ståle gjør.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ghost skrev: ons sep 28, 2022 2:08 am
FK_Fotball skrev: tir sep 27, 2022 9:42 pm Hver gang jeg ser et Norge-lag som må levere offensivt, så tenker jeg at her skulle Eikrem vært. Kan vel umulig kun være meg av Moldesupportere som tenker det?
Nja. Fantastisk i Molde og ES, men helt annet tempo og forventinger til backtrackig i slike kamper. Ødegaard fikk ikke til en dritt, men er jo opplagt en bedre spiller enn Eikrem.

Med Molde-briller er jeg mer forarget over at Aursnes tas av etter å ha vært klart den beste på midten, at Holmgren Pedersen vrakes for Ryerson og at Brynhildsen ikke gis sjansen når man ligger under, til tross for at kampen skrek etter en spiller med fart og dribleferdigheter. Han er i form og ingen grunn til å undervurdere ES slik Ståle gjør.
Dette var ikke kampen for Brynhildsen. Det er noen sluggere vi har der fremme, så det er ikke spissene som er problemet.

Problemet er at enkelte trenere tror det hjelper å kaste inn flere spisser for å øke sjansen til å score flere mål. Det hjelper kanskje om man har et stort overtak og man har satt motstanderen under et stort press, men slik kampbildet var i dag var det en elendig avgjørelse. Aursnes ut var den enkeltstående vurderingen som tok fra oss en reell sjanse i dag. Uten han ble det kollaps på midten.

Så til Eikrem. Han har en gudegave når det kommer til å se løsninger og rom, men han mangler veldig mye annet. Jeg forstår hvorfor han ikke er på landslaget. Laget må bygges rundt han for at det skal fungere.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Federin skrev: tir sep 27, 2022 8:17 pm
Kaizen skrev: tir sep 27, 2022 7:15 pm
PapaSmurf skrev: tir sep 27, 2022 6:44 pm

Mars er også fryktelig snøtung.
Molde er jo en by med vinterklima. Det er ikke uten grunn at vi har arrangert flere NM på ski her.

Mvh Snømåker som begynner å bli dugelig lei i midten av mars
Forhåpentligvis kan vi ta opp diskusjonen I Februar når Molde og kanskje Glimt skal spille sluttspill I Europa og resten av fotball-Norge ligger i dvale i likhet med brunbjørnen. :)

Ta en kikk på Green Bay Packers i NFL. Høydepunktet er de iskalde kampene i Desember og Januar og publikum elsker det. Norsk fotball har for stort fokus på Soft-is og for lite fokus på toppidrett etter min smak.
Forbeholder meg retten til å være skeptisk. Tar heller soft-is enn stål-is når det gjelder fotball. Vi har nok vinteridretter i Norge, om ikke fotball også skal bli en vinteridrett. Sommeren blir kjedelig uten fotball :-)
...og hvordan skulle spillerne da få vist frem sveisen sin under topplua...

Federin

Legg inn av Federin »

Fitforfight skrev: ons sep 28, 2022 6:24 am
Federin skrev: tir sep 27, 2022 8:17 pm
Kaizen skrev: tir sep 27, 2022 7:15 pm

Forhåpentligvis kan vi ta opp diskusjonen I Februar når Molde og kanskje Glimt skal spille sluttspill I Europa og resten av fotball-Norge ligger i dvale i likhet med brunbjørnen. :)

Ta en kikk på Green Bay Packers i NFL. Høydepunktet er de iskalde kampene i Desember og Januar og publikum elsker det. Norsk fotball har for stort fokus på Soft-is og for lite fokus på toppidrett etter min smak.
Forbeholder meg retten til å være skeptisk. Tar heller soft-is enn stål-is når det gjelder fotball. Vi har nok vinteridretter i Norge, om ikke fotball også skal bli en vinteridrett. Sommeren blir kjedelig uten fotball :-)
...og hvordan skulle spillerne da få vist frem sveisen sin under topplua...
Sant! På den annen side kunne man hatt nisse-tema på boxing day der alle spillte med (blå)nisselue.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Solbakken tok ut Aurs (som hadde vært best på midten) og beholdt Berge, som var en katastrofe. Er Ståle egentlig en god trener?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Endelig ferdig med landslagspause! Etter å ha lidd oss gjennom den kan vi endelig kose oss med ES og ECL

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: ons sep 28, 2022 8:57 am Endelig ferdig med landslagspause! Etter å ha lidd oss gjennom den kan vi endelig kose oss med ES og ECL
Ja det skal bli godt å komme bort det det marerittet denne landslagssamlingen har vært.

Moist

Legg inn av Moist »

MoldeMoldeMolde skrev: ons sep 28, 2022 8:57 am Endelig ferdig med landslagspause! Etter å ha lidd oss gjennom den kan vi endelig kose oss med ES og ECL
Endelig fotball det er verdt å følge med på!

Albino

Legg inn av Albino »

En ytring om kunstgress igjen:

https://www.rbnett.no/meninger/i/rlWk03 ... kunstgress

Jeg er uenig i veldig mye som blir skrevet.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Albino skrev: ons sep 28, 2022 11:20 am En ytring om kunstgress igjen:

https://www.rbnett.no/meninger/i/rlWk03 ... kunstgress

Jeg er uenig i veldig mye som blir skrevet.
Stavrum bør sette igang planene som Solskjær hadde med treningsanlegg så raskt som mulig. Kunstgress bør være en overgangsløsning for Molde på veien mot hybridgress/naturgress.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: ons sep 28, 2022 1:32 pm
Albino skrev: ons sep 28, 2022 11:20 am En ytring om kunstgress igjen:

https://www.rbnett.no/meninger/i/rlWk03 ... kunstgress

Jeg er uenig i veldig mye som blir skrevet.
Stavrum bør sette igang planene som Solskjær hadde med treningsanlegg så raskt som mulig. Kunstgress bør være en overgangsløsning for Molde på veien mot hybridgress/Naturgress.
Så du vil ha fotball i Norge midtvinters OG fjerne kunstgresset på Aker stadion.

Oooookei.

Og så er det litt rart å fremstille det som om det bare er å knipse så er den saken løst. Det er en enorm utfordring for MFK å legge naturgress. Man brukte 80 mill på å bygge om stadion til en komplett treningsarena i sin tid. Det vil koste 30- 40 mill å legge om til naturgress igjen. Og da har man ikke engang begynt å se på kostnadene med å bygge treningsanlegg. Det bør ligge relativt sentrumsnært, og det grenser til umulig å finne en plass som passer. Og om man på magisk vis hadde funnet den plassen hadde det kostet rundt 150 millioner å etablere et treningsanlegg med baner og infrastruktur med de fasiliteter man allerede har på stadion i dag.
Sist redigert av PapaSmurf den ons sep 28, 2022 1:48 pm, redigert 2 ganger totalt.

Visa

Legg inn av Visa »

Det er digg å komme på stadion og kjenne lukten av nyklipt gress om sommeren. Men annet enn det bryr jeg meg fint lite om underlaget.

heltos

Legg inn av heltos »

MoldeMoldeMolde skrev: ons sep 28, 2022 8:57 am Endelig ferdig med landslagspause! Etter å ha lidd oss gjennom den kan vi endelig kose oss med ES og ECL
Endelig,
TIL til helgen, det er alltid spennende kamper.
Ser ut som de også sliter med skader på nøkkel spillere.
For vår del, noen snart tilbake?
Må vel være ett drømme scenario for Moe&co denne høsten,
Stø kurs mot seriegull, bruk av talenter i egne rekker har vært suksess, i gruppespill i Europa og bare fryd og gammen i gruppen?
Deretter planlegge å bygge en enda bedre stall til neste år med CL kvalik og befeste status som Norges beste klubb

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: ons sep 28, 2022 1:33 pm
Kaizen skrev: ons sep 28, 2022 1:32 pm
Albino skrev: ons sep 28, 2022 11:20 am En ytring om kunstgress igjen:

https://www.rbnett.no/meninger/i/rlWk03 ... kunstgress

Jeg er uenig i veldig mye som blir skrevet.
Stavrum bør sette igang planene som Solskjær hadde med treningsanlegg så raskt som mulig. Kunstgress bør være en overgangsløsning for Molde på veien mot hybridgress/Naturgress.
Så du vil ha fotball i Norge midtvinters OG fjerne kunstgresset på Aker stadion.

Oooookei.
Tror det går fint med hybridgress med undervarme i slutten av Februar. Molde har stort sett milde vintre, og stadion ligger helt nede ved sjøen. Gjennomsnttstemperaturen i Molde bikker over 0 grader ved midten av Februar.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: ons sep 28, 2022 1:46 pm
PapaSmurf skrev: ons sep 28, 2022 1:33 pm
Kaizen skrev: ons sep 28, 2022 1:32 pm

Stavrum bør sette igang planene som Solskjær hadde med treningsanlegg så raskt som mulig. Kunstgress bør være en overgangsløsning for Molde på veien mot hybridgress/Naturgress.
Så du vil ha fotball i Norge midtvinters OG fjerne kunstgresset på Aker stadion.

Oooookei.
Tror det går fint med hybridgress med undervarme i slutten av Februar. Molde har stort sett milde vintre, og stadion ligger helt nede ved sjøen.
Jeg er glad du ikke bestemmer. Da hadde jeg ikke fulgt norsk fotball.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: ons sep 28, 2022 1:52 pm
Kaizen skrev: ons sep 28, 2022 1:46 pm
PapaSmurf skrev: ons sep 28, 2022 1:33 pm

Så du vil ha fotball i Norge midtvinters OG fjerne kunstgresset på Aker stadion.

Oooookei.
Tror det går fint med hybridgress med undervarme i slutten av Februar. Molde har stort sett milde vintre, og stadion ligger helt nede ved sjøen.
Jeg er glad du ikke bestemmer. Da hadde jeg ikke fulgt norsk fotball.
Likevel kommer du til å kose deg på tribunen hvis Molde kommer til sluttspill I Februar, riktignok et Moldelag I feriemodus. Men hvem bryr seg.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: ons sep 28, 2022 1:33 pm
Kaizen skrev: ons sep 28, 2022 1:32 pm
Albino skrev: ons sep 28, 2022 11:20 am En ytring om kunstgress igjen:

https://www.rbnett.no/meninger/i/rlWk03 ... kunstgress

Jeg er uenig i veldig mye som blir skrevet.
Stavrum bør sette igang planene som Solskjær hadde med treningsanlegg så raskt som mulig. Kunstgress bør være en overgangsløsning for Molde på veien mot hybridgress/Naturgress.
Så du vil ha fotball i Norge midtvinters OG fjerne kunstgresset på Aker stadion.

Oooookei.

Og så er det litt rart å fremstille det som om det bare er å knipse så er den saken løst. Det er en enorm utfordring for MFK å legge naturgress. Man brukte 80 mill på å bygge om stadion til en komplett treningsarena i sin tid. Det vil koste 30- 40 mill å legge om til naturgress igjen. Og da har man ikke engang begynt å se på kostnadene med å bygge treningsanlegg. Det bør ligge relativt sentrumsnært, og det grenser til umulig å finne en plass som passer. Og om man på magisk vis hadde funnet den plassen hadde det kostet rundt 150 millioner å etablere et treningsanlegg med baner og infrastruktur med de fasiliteter man allerede har på stadion i dag.
Så lenge vi ikke kan ha tak over stadion, og et tilsvarende treningsanlegg med tak, og/eller et par treningsbaner med naturgress vil neppe kunstgresset byttes ut. Det er mulig selvfølgelig, men helt urealistisk. (hvis ikke Røkke drar til igjen...)

Jeg mener likevel at området rundt Lubbenes burde utbygges med flere baner og klubbhus med gode fasaliteter, for både bredde og akademi. Hørte et forslag for noen år siden om to/tre fulle baner der dagens bane(r) ligger. (pluss litt av Retiroparken) Men dette fikk de ikke lov til av kommunen, pga parken. Det kunne også bygges full fotballhall med å fylle ut i sjøen mellom Retiro og renseanlegget. Tipper dette var i idefasen og har dessverre ikke hørt om dette siden. Ideen er likevel kanonbra. Med hall på nedsiden av veien og et par baner på oversiden vil dette bli Molde FKs Carrington, med veldig beliggenhet for barn og ungdom. Molde FK bredde trenger et "hjem"!

Molde FK er i dag spredt utover byen og spiller på stort sett dårlige baner uten garderobeanlegg eller toalett. Flaut rett og slett!

Edit: banekapasiteten i byen er stort sett sprengt. Mulig det bedrer seg når det blir ny bane på Cecilienfryd, men det er Træff.......

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Eriksen virker som en fin kar (Her kommer Molde). Syntes han var dyr, men tror han fort blir værende her, slik som Knudtzon

Visa

Legg inn av Visa »

Sheriff ute resten av sesongen. Tenker han kan selges om vi får et bud.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: tor sep 29, 2022 12:44 pm Sheriff ute resten av sesongen. Tenker han kan selges om vi får et bud.
Ikke mange som vil kjøpe spillere i den forfatningen.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: tor sep 29, 2022 12:47 pm
Visa skrev: tor sep 29, 2022 12:44 pm Sheriff ute resten av sesongen. Tenker han kan selges om vi får et bud.
Ikke mange som vil kjøpe spillere i den forfatningen.
Å selge en skadet spiller med 3 måneder igjen av kontrakten er en umulig oppgave.

Sånn Sheriff uttaler seg til Rbnett så tolker jeg det dithen at han ønsker å bli i Molde. Det er positivt da han er en av de jeg håper klubben får med videre.

Som Solskjær ville sagt det, "Han vil være som en ny signering".

Visa

Legg inn av Visa »

Ah, trodde han hadde ett år til. Selv er jeg ikke helt overbevist over at han har lyst å bli i Molde (gitt at han har et tilbud et annet sted).

boombis

Legg inn av boombis »

Mulig jeg husker feil, men har ikke Sheriff vært relativt skadeplaget etter at dere kjøpte ham?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Molde G19 gikk til semifinale i NM. Slo Brann borte. Norges mestvinnende juniorlag gjennom tidene kan ta sitt 10. NM-gull denne høsten.

For en by! For et lag!

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Gratulerer Molde Fotballklubb med prisen "Årets I"!

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»