Strømsgodset

Svar
stc887
Innlegg: 3684

Re: Strømsgodset

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: ons jan 11, 2023 12:44 pm
Ross skrev: ons jan 11, 2023 10:52 am Tipper Godset prøver hente Mathias Emilsen fra VIF. Midtbanespiller som ikke når opp der.
Kanskje også Magnus Riisnæs, men han tror jeg blir vanskeligere å få tak i. Siste klart mest spennende i min bok

Riisnæs kanskje et hestehode foran, men Emilsen er en potensiell klassespiller. Har det meste av egenskaper for å bli en meget god sentral midtbanespiller. Tror han blir minst like bra som jevngamle Gulliksen.
Emilsen har potensial utvilsomt og jeg føler han ikke har fått ut det beste i VIF. Er jo flere som er uenige om han børspille sentralt eller i en indreløper. Er vel mest sentral i en 6er rolle han har spilt for VIF2? Risnæs blomster mer i 8er.

Vært noen rykter om Nederland for Emilsen men håper han har tolmodighet å finner seg en ES klubb hvor han får spille framfor å gå fra rekruttlag og PostNord til Nederland for da er jeg redd steget blir for stort på kort tid.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Simen Haukås er ny fysisk trener i Strømsgodset. 27-åringen fra Søgne har skrevet under en toårsavtale med klubben.
Simen kommer til Strømsgodset fra Vålerenga, der han har vært fysisk trener i deres utviklingsavdeling i tre og et halvt år. Han har også en bachelorgrad i idrettsbiologi og en mastergrad i fysisk prestasjonsevne fra Norges Idrettshøgskole.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Teodor Haltvik som ja er sønn av Trine skal trene med oss. Kant/indreløper som hadde fin sesong for Raufoss i 2021 med 2 mål og 10 assist men sesongen i fjor ble antiklimaks pga skader. 2 mål på 11 kamper.

En spiller jeg har nevnt her tidligere kan være noe om man skal finne budsjett løsninger mtp spillerlogistikk.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Så fresk ut.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: ons jan 11, 2023 6:37 pmSå fresk ut.
Med det gampe opplegget Johnsen har kjørt i Raufoss som var HP regime i Obos bør han det.

Ross

Legg inn av Ross »

stc887 skrev: ons jan 11, 2023 6:30 pm Teodor Haltvik som ja er sønn av Trine skal trene med oss. Kant/indreløper som hadde fin sesong for Raufoss i 2021 med 2 mål og 10 assist men sesongen i fjor ble antiklimaks pga skader. 2 mål på 11 kamper.

En spiller jeg har nevnt her tidligere kan være noe om man skal finne budsjett løsninger mtp spillerlogistikk.
Nevø av Trine, ikke sønn

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: ons jan 11, 2023 6:51 pm
stc887 skrev: ons jan 11, 2023 6:30 pm Teodor Haltvik som ja er sønn av Trine skal trene med oss. Kant/indreløper som hadde fin sesong for Raufoss i 2021 med 2 mål og 10 assist men sesongen i fjor ble antiklimaks pga skader. 2 mål på 11 kamper.

En spiller jeg har nevnt her tidligere kan være noe om man skal finne budsjett løsninger mtp spillerlogistikk.
Nevø av Trine, ikke sønn
Shit ass. Du skjønner jeg ikke leser Se & Hør :lol:

Superteale

Legg inn av Superteale »

Er det noen som har synspunkter på om Danso og Boahene har poetensial til å bidra i større grad kommende sesong.
Jeg må innrømme at jeg har mentalt ekskludert de fra troppen etter at de ikke bidro med noe i høstsesongen.....

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Vår Daniel har et bra intervju med Isnes på https://www.dt.no/sif-trener-jorgen-isn ... 57-2059893

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Superteale skrev: tor jan 12, 2023 10:20 am Er det noen som har synspunkter på om Danso og Boahene har poetensial til å bidra i større grad kommende sesong.
Jeg må innrømme at jeg har mentalt ekskludert de fra troppen etter at de ikke bidro med noe i høstsesongen.....
Med det forbeholdet om at jeg ikke husker om det har vært noen skadesituasjon er jeg helt enig.
2000 årsklasse begge to som burde ha vist en større progresjon. Ganske skuffet over manglende utvikling.
Nytter ikke å skylde på gammelt trener regime her, de har hatt en helt ok treningshverdag.
Fokus mot sommervinduet: Vinn eller forsvinn.

Kontrakter:
Boahene Sommer 24
Danso Ut 2024

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Etter det jeg har inntrykk av har man tro på at Danso har et høyt toppnivå men var i fjor et stykke unna fysisk.

Boahene er jo en herlig positiv og seriøs fyr som kan være en bra squadspiller og dekker flere roller.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Hove er en av ytterst få på U-21 landslaget som ikke er solgt til utlandet.
Hadde vært moro om dere kjøpte Mathias Emilsen som burde vært på banen ikke benken i Vålerenga.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Daniel skrev: tor jan 12, 2023 10:44 am Etter det jeg har inntrykk av har man tro på at Danso har et høyt toppnivå men var i fjor et stykke unna fysisk.

Boahene er jo en herlig positiv og seriøs fyr som kan være en bra squadspiller og dekker flere roller.
Det er jo godt mulig disse to er de beste eksemplene på den håpløse innbyttepolitikken vi har sett de 2-3 sist årene.
Uansett håpløs dagsform på enkelte i 11´eren ble jo bytter nærmest aldri gjennomført før det hadde gått 65 min.
Dette rammer kanskje mest karer som disse. Så noe kan ligge her, absolutt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Big George skrev: tor jan 12, 2023 10:49 am Hove er en av ytterst få på U-21 landslaget som ikke er solgt til utlandet.
Hadde vært moro om dere kjøpte Mathias Emilsen som burde vært på banen ikke benken i Vålerenga.
Kan ikke helt se for meg at Strømsgodset går inn for Emilsen. Han er vel best som anker/defensiv midtbane, og der har Godset alternativer i både Stengel, Ipalibo og andre unggutter som akkurat har fått kontrakt og spilte i sesonginnspurten i fjor, som Therkelsen.

Emilsen går nok et sted hvor sjansen for fast spilletid er større, og ikke må konkurrere med spillere som Stengel. Ikke noe vits for han å bytte ut benk i VIF med benk i Godset.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Pellegrino hadde 20 kamper og 0 mål i Lillestrøm
Det er mye gull å hente og Emilsen er antagelig gull.

Ross

Legg inn av Ross »

Daniel skrev: tor jan 12, 2023 10:44 am Etter det jeg har inntrykk av har man tro på at Danso har et høyt toppnivå men var i fjor et stykke unna fysisk.

Boahene er jo en herlig positiv og seriøs fyr som kan være en bra squadspiller og dekker flere roller.
afrikanere skal ikke være squadspillere i Strømsgodset ass. De bør ha så høyt potensial (og ung alder) at klubben potensielt kan tjene gode penger på dem for at det skal være verdt investeringen.
Danso skuffet meg stort i kvaliken til 2div.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: tor jan 12, 2023 10:20 am Er det noen som har synspunkter på om Danso og Boahene har poetensial til å bidra i større grad kommende sesong.
Jeg må innrømme at jeg har mentalt ekskludert de fra troppen etter at de ikke bidro med noe i høstsesongen.....
Ernst har jeg tilnærmet null tro på. Må være om Isnes finner "ny posisjon" til han. Har ikke trua på det omskolerings prosjektet Wibe startet på at Ernst skal bli midtbanespiller. Føltes som at det er der vi kan sette han hvor han ødelegger minst prosjekt. Men vi kan jo håpe at Wibe ikke snakket piss i GU podden at Ernst sleit med kroppen, tilvenning norsk fotball og trening, kunstgress og alt Wibe nevnte. Jeg har mine tvil om det er nok.

Danso mye mer trua på. Var knallgod i Viking på trening å ville ha han tilbake men da sa Lyon ikke faen. Kom ute av form etter skade(r) inkludert skade på prøvespill i Viking. X måneders opptrening og kamper for Team og lang oppkjøring i år. Faller han gjennom nå er det ikke pga han er fysisk dårlig eller ikke integrert. Virker bare å være på et høyere nivå enn Ernst men er mange alternativer da på midtbanen så blir ikke overrasket om det blir med noen få innhopp bare og at han starter 2-3 cupkamper.

Vi får se hva vinteren bringer med seg. Kan skje mye med en spiller på nærmere et halvt år fra siste seriekamp i fjor til seriestart i år. Uten sammenligning husker vi jo hvor vill Abu var i 2010. Gikk over alle støvleskaft når han kom inn i de kampene han var fersk inkludert en grisetakling hjemme på en Molde spiller som han slapp unna soleklart rødt kort på. 2011 en av våre beste.
Sier ikke Danso er Abu eller blir årets spiller i DT men kan i det minste bli en bidragsyter og et reelt alternativ i motsetning til Hva jeg følte Ernst og Mølve bragte med seg når de kom.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Ross skrev: tor jan 12, 2023 11:07 am
Afrikanere skal ikke være squadspillere i Strømsgodset ass. De bør ha så høyt potensial (og ung alder) at klubben potensielt kan tjene gode penger på dem for at det skal være verdt investeringen.
Danso skuffet meg stort i kvaliken til 2div.
Her er vi helt på linje. Dersom vi skal hente utenlandske spillere bør de ha et betydelig høyere potensial enn "kortreiste" talenter.
Det ligger så utrolig mange usikre faktorer når man skal integrere spillere med andre språk, fotballkulturer etc......

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: tor jan 12, 2023 1:35 pm
Ross skrev: tor jan 12, 2023 11:07 am
Afrikanere skal ikke være squadspillere i Strømsgodset ass. De bør ha så høyt potensial (og ung alder) at klubben potensielt kan tjene gode penger på dem for at det skal være verdt investeringen.
Danso skuffet meg stort i kvaliken til 2div.
Her er vi helt på linje. Dersom vi skal hente utenlandske spillere bør de ha et betydelig høyere potensial enn "kortreiste" talenter.
Det ligger så utrolig mange usikre faktorer når man skal integrere spillere med andre språk, fotballkulturer etc......
Prinsipielt helt enig men må også ta med at klubben har vært bankrott og begge disse koster next to nothing. Florerer ikke av talenter i Norge uten kontrakter. Er en grunn til at klubber har kontrakt på de yngre spillerne sine og det er økonomi.

Viktigste for Godset som klubb er å stabilisere økonomien så vi slipper å "trekke lodd" på spillerlogistikk om det er Mølve, Ernst, Danso eller på etablerte som Fred eller talent type Valdi som kom for snau million som trengte lite om ingenting integrering.

Forhåpentligvis kan klubben lete etter spillere de vil ha framfor spillere vi har råd til fra neste år for denne "Vi skal satse lokalt og ungt" linja kombinert med trekk et lodd på de vi henter er ikke levedyktig. Egentlig naturstridig at vi ikke har gått ned de to siste sesongene men Valsvik inn kombinert med Hove salg som uteblir (pga covid?) og Fred som kom i form pga utsatt seriestart og Covid har gjort vi har holdt hodet over vann.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Var lun stemning i går Kings vistnok når Isnes møtte supportere.
Rask stopper (Kiil Olsen?) og en spiss (Nordås?) der som jaktes.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Fitforfight skrev: ons jan 11, 2023 4:04 pm 27-åringen fra Søgne
Da kan vi slå fast at dette blir bra!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

stc887 skrev: fre jan 13, 2023 2:43 pm Var lun stemning i går Kings vistnok når Isnes møtte supportere.
Rask stopper (Kiil Olsen?) og en spiss (Nordås?) der som jaktes.
Er vistnok Mehnert i Ranheim man prøver seg på når det kommer til spiss.

Ble nevnt av Stian Wahl i Nettavisen på dagens Mercato sending på fotball.tv

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Mehnert i intervju med adressa i dag:

"Selv bekrefter nemlig Mehnert, som scoret 12 mål i fjor, langt på vei at det ligger en konkret henvendelse fra en klubb inne:

– Nå vet ikke jeg hvor mye du vet. Men jeg håper og tror at Ranheim vil samarbeid, og lar meg ta et nytt steg. Det fortjener jeg, og det er jeg klar for, sier Mehnert.

Han svarer slik når Adresseavisen spør om interesse fra andre klubber:

– Når interessen blir konkret, håper jeg at Ranheim samarbeider.

- Hva kan du si om alternativene?

- Det må du spørre Atta Aneke om, agenten min. Det er han og Krister Gundersen som har full kontroll. Jeg har ikke så mye å si, for jeg har kontrakt med Ranheim. Men jeg håper og tror at om det blir noe konkret, at de samarbeider. Jeg hadde også en prat med Kåre i går, hvor han også er innstilt på det og tenker likt som meg, sier Mehnert."

Hvis det er han så passer det i alle fall bra med uttalelsene i denne saken i alle fall.

Ross

Legg inn av Ross »

Kiil Olsen klar for VIF skriver nettavisen, han skulle jeg veldig gjerne sett i Drammen

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: fre jan 13, 2023 5:54 pm Kiil Olsen klar for VIF skriver nettavisen, han skulle jeg veldig gjerne sett i Drammen
Skikkelig dritt. Både vi og Kamma prøvde oss rundt juletider men signalene før dette var jo at det var andre og bedre klubber var på Kiil Olsen så bør ikke komme som julekvelden på kjerringa på Godset at dette ikke blir butikk.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Hove på vei ut. Avgjøres i l a helgen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: fre jan 13, 2023 6:05 pm Hove på vei ut. Avgjøres i l a helgen.
Ble litt ketchupeffekt i kveld.
Men bra Hove får sjansen. Er jo minst 1 år om ikke 2 på overtid. Selvfølgelig synd å miste en god spiller og alle målpoeng men trur Ekeland kan erstatte en del av de og JBB bør kunne putte mer enn Fred så ikke sikkert vi går i minus totalt sett vs fjorårets sesong.

Edit: Totalpakke på 11mill + prosenter på videresalg. Høres bra ut. Håper bare cash up front er såpass at vi kan reinvestere noe og at det ikke bare går i det sorte hullet som heter drift.
Sist redigert av stc887 den fre jan 13, 2023 6:14 pm, redigert 1 gang totalt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Noe nytt angående Jack og kontraktsforlengelse?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

OH Leuven i Belgia kan være den ene klubben ifølge Belgisk media som er på Hove. Midt på treet klubb som eies av samme folk (King Power) som en viss PL klubb.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Groningen vistnok det aldre alternativet. Vet hva jeg hadde foretrukket av en klubb med 4-5 svensker og en U21 kollega med Isak Dybvik Mããttä i en klubb med snev av tradisjoner for å eksportere spillere og et land hvor Engelsk er uproblematisk hos de lokale og en by og stadion som er dobbelt så stor som Leuven som ikke har noenting.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»