Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
markantovertak

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av markantovertak »

eppaen skrev: fre sep 09, 2022 2:37 pm
markantovertak skrev: fre sep 09, 2022 1:21 pm
Faquarl skrev: fre sep 09, 2022 12:37 pm Korreksjon, verden stopper opp for gamle damer. Hvordan kunne jeg være så dum å tro noe annet..

https://www.premierleague.com/news/2786560
Unnskyld meg. Jeg er verken rojalist eller eller spesielt glad i det britiske kongehuset. I tillegg er jeg temmelig glad i fotball.

Men uansett hvordan man vrir og vender på det så er ikke dronning Elizabeth en gammel dame, og kun det. Hun har vært i ledelsen av England siden før andre verdenskrig! Det er helt vanvittig hva hun har opplevd, i en helt helt helt spesiell posisjon.

Kanskje snakker vi om verdenshistoriens viktigste person. Intet mindre.

Vi klarer en helg uten fotball.
Men hvorfor skal alt annet av samfunnsliv svive som normalt? Dette er helt meningsløst. La folk få sørge hvis de vil det - eller i det minste ta den avgjørelsen selv. Så kan de som vil hedre henne på andre måter gjøre det. Der er og blir en avgjørelse ut av proporsjoner.
Er det slik?

Corvus

Legg inn av Corvus »

HenryLegend skrev: fre sep 09, 2022 2:39 pm Gratulerer med topp 4, denne pausen kom beleilig for dere.
https://www.tv2.no/v/1784341/
Er det på tide å gjøre noe med denne oppførselen?
Forventer i det minste at man ikke har divanykker i Liverpool, kan se ut til at TAA rett og slett ikke gidder å gjøre den defensive jobben.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Corvus skrev: fre sep 09, 2022 4:22 pm
HenryLegend skrev: fre sep 09, 2022 2:39 pm Gratulerer med topp 4, denne pausen kom beleilig for dere.
https://www.tv2.no/v/1784341/
Er det på tide å gjøre noe med denne oppførselen?
Forventer i det minste at man ikke har divanykker i Liverpool, kan se ut til at TAA rett og slett ikke gidder å gjøre den defensive jobben.
Det er nok ikke diva nykker, da hadde han ikke spilt under Klopp. Jeg tror han er psykisk utbrent, og trenger en seriøs pause fra fotball. Det er ikke alle som er langt ute på spekteret som Ronaldo og Messi.

Normale folk, selv ultra proffe fotballspillere, kan bli drittlei i en liten periode når det butter i mot på alle kanter og man aldri blir rotert og konsekvent blir fokusert på av alle motstanderlag.

Edit: Nå får han i hvert fall en skikkelig pause etter tirsdag, så får vi se.

WhySoSerious

Legg inn av WhySoSerious »

Faquarl skrev: fre sep 09, 2022 4:28 pm
Corvus skrev: fre sep 09, 2022 4:22 pm
HenryLegend skrev: fre sep 09, 2022 2:39 pm Gratulerer med topp 4, denne pausen kom beleilig for dere.
https://www.tv2.no/v/1784341/
Er det på tide å gjøre noe med denne oppførselen?
Forventer i det minste at man ikke har divanykker i Liverpool, kan se ut til at TAA rett og slett ikke gidder å gjøre den defensive jobben.
Det er nok ikke diva nykker, da hadde han ikke spilt under Klopp. Jeg tror han er psykisk utbrent, og trenger en seriøs pause fra fotball. Det er ikke alle som er langt ute på spekteret som Ronaldo og Messi.

Normale folk, selv ultra proffe fotballspillere, kan bli drittlei i en liten periode når det butter i mot på alle kanter og man aldri blir rotert og konsekvent blir fokusert på av alle motstanderlag.

Edit: Nå får han i hvert fall en skikkelig pause etter tirsdag, så får vi se.
Er det sikkert at neste helgs runde ikke går? Den er jo helt på tampen av sørgeperioden. Blir sykt tungt å finne plass til to ekstra runder i en sesong som allerede ruller og går hele veien til juni pga vm. Men hadde passet oss helt fint å slippe møte Chelsea akkurat nå. Litt reprise av United-matchen, to lag som MÅ vinne.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

WhySoSerious skrev: fre sep 09, 2022 5:29 pm Er det sikkert at neste helgs runde ikke går? Den er jo helt på tampen av sørgeperioden. Blir sykt tungt å finne plass til to ekstra runder i en sesong som allerede ruller og går hele veien til juni pga vm. Men hadde passet oss helt fint å slippe møte Chelsea akkurat nå. Litt reprise av United-matchen, to lag som MÅ vinne.
Begravelsen blir neste søndag etter hva jeg forstår, samme dag som Chelsea-Liverpool. Finnes ikke sjanse for at man spiller den når man avlyser morgendagens kamper.

Det blir Ajax på tirsdag også Nations League for de uheldige få om to uker, første PL kamp blir mot Brighton 1 Oktober.

Da har flere i laget fått en seriøs pause. Så krysse fingra for at det holder.

WhySoSerious

Legg inn av WhySoSerious »

Faquarl skrev: fre sep 09, 2022 5:46 pm Begravelsen blir neste søndag etter hva jeg forstår, samme dag som Chelsea-Liverpool. Finnes ikke sjanse for at man spiller den når man avlyser morgendagens kamper.

Det blir Ajax på tirsdag også Nations League for de uheldige få om to uker, første PL kamp blir mot Brighton 1 Oktober.

Da har flere i laget fått en seriøs pause. Så krysse fingra for at det holder.
Er begravelsen søndag er det indeed null sjangs for fotball. Blir en jævlig lang sesong med andre ord og kort pre season nok en gang inn mot neste. Men akkurat nå passet det i hvert fall oss godt. Mange som virker utbrent.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Faquarl skrev: fre sep 09, 2022 2:57 pm Eneste som mangler nå er at vi avlyser Nations League.. for øvrig helt sprøtt at den tulleturneringen fortsatt går?
Har du noen formening på hvilken måte man da skulle seede nasjonene til EM-kvaliken når man ikke har Nations League rankingen? Den turneringen som medfører at England med all sannsynlighet kommer til å bli seedet i Pot 2 når gruppene skal trekkes 9.oktober.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Har sett at noen antar at kampene som skal spilles i London neste helg blir utsatt pga politioppbudet i begravelsen. Som jeg har sett på Twitter skal være mandag 19.september.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Korgutt skrev: fre sep 09, 2022 7:36 pm
Faquarl skrev: fre sep 09, 2022 2:57 pm Eneste som mangler nå er at vi avlyser Nations League.. for øvrig helt sprøtt at den tulleturneringen fortsatt går?
Har du noen formening på hvilken måte man da skulle seede nasjonene til EM-kvaliken når man ikke har Nations League rankingen? Den turneringen som medfører at England med all sannsynlighet kommer til å bli seedet i Pot 2 når gruppene skal trekkes 9.oktober.
Tja, man kunne feks droppet internasjonal fotball helt? Det er jo bare skrot uansett.

Springer

Legg inn av Springer »

Fin kar denne Bellingham.
Litt mer fart på beina i "gegenpresset", så har vi en mulig "World Beater"
,,, må vel kanskje få kjøpt ham først ,,,, ??

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Faquarl skrev: fre sep 09, 2022 7:43 pm
Korgutt skrev: fre sep 09, 2022 7:36 pm
Faquarl skrev: fre sep 09, 2022 2:57 pm Eneste som mangler nå er at vi avlyser Nations League.. for øvrig helt sprøtt at den tulleturneringen fortsatt går?
Har du noen formening på hvilken måte man da skulle seede nasjonene til EM-kvaliken når man ikke har Nations League rankingen? Den turneringen som medfører at England med all sannsynlighet kommer til å bli seedet i Pot 2 når gruppene skal trekkes 9.oktober.
Tja, man kunne feks droppet internasjonal fotball helt? Det er jo bare skrot uansett.
Nei. Du er skrot.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

k9b skrev: tor sep 15, 2022 11:05 am
Faquarl skrev: fre sep 09, 2022 7:43 pm Tja, man kunne feks droppet internasjonal fotball helt? Det er jo bare skrot uansett.
Nei. Du er skrot.
Nei, du er skrot.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

...Hvem blir skrot...?

The Kwames

SirJames

Legg inn av SirJames »

markantovertak skrev: fre sep 09, 2022 1:21 pm
verdenshistoriens viktigste person
Thor Bjørklund

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Denne er jo litt kul

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Denne er også kul:


Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Jeg syns man strekker legendebegrepet vel langt, jf. forestående kamp på Anfield til helga. Le Tallec - Liverpool-legende!

Noen som vet hvilke kriterier som ligger til grunn? De som gidder?

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Ministeren skrev: tir sep 20, 2022 9:59 pm Jeg syns man strekker legendebegrepet vel langt, jf. forestående kamp på Anfield til helga. Le Tallec - Liverpool-legende!

Noen som vet hvilke kriterier som ligger til grunn? De som gidder?
Kreves mer eller mindre ingenting. Så noen klipp fra kampen de spilte mot Man Utd sine "legender" nå nylig(?). Der spilte og scoret Mark Gonzales. Blir ikke overrasket om det er flere som ikke husker han...

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

TheOpiate skrev: tir sep 20, 2022 10:33 pm
Ministeren skrev: tir sep 20, 2022 9:59 pm Jeg syns man strekker legendebegrepet vel langt, jf. forestående kamp på Anfield til helga. Le Tallec - Liverpool-legende!

Noen som vet hvilke kriterier som ligger til grunn? De som gidder?
Kreves mer eller mindre ingenting. Så noen klipp fra kampen de spilte mot Man Utd sine "legender" nå nylig(?). Der spilte og scoret Mark Gonzales. Blir ikke overrasket om det er flere som ikke husker han...
Han fikk jo tross alt hele 25 kamper, så vil si det er fortjent

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

ElGuaje skrev: tir sep 20, 2022 10:38 pm
Han fikk jo tross alt hele 25 kamper, så vil si det er fortjent
Ble sjokkert når jeg sjekket det selv. Er vel kanskje flere enn Le Tallec?

Hadde forøvrig skikkelig tro på at Gonzalez var det real deal, kun basert på kallenavnet Speedy Gonzalez :lol:

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

TheOpiate skrev: tir sep 20, 2022 10:46 pm
ElGuaje skrev: tir sep 20, 2022 10:38 pm
Han fikk jo tross alt hele 25 kamper, så vil si det er fortjent
Ble sjokkert når jeg sjekket det selv. Er vel kanskje flere enn Le Tallec?

Hadde forøvrig skikkelig tro på at Gonzalez var det real deal, kun basert på kallenavnet Speedy Gonzalez :lol:
Er pga kallenavnet Speedy Gonzalez jeg faktisk husket hvem han var. Husker at en kompis som er Liverpool-supporter også hadde troen pga navnet :lol:

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Målvakter: Jerzy Dudek, Sander Westerveld

Forsvar: Martin Skrtel, Bjørn Tore Kvarme, Glen Johnson, Djimi Traore, Fábio Aurélio, Stéphane Henchoz, Gregory Vignal, Alvaro Arbeloa

Midtbane: Xabi Alonso, Luis Garcia, Anthony Le Tallec, Salif Diao, Momo Sissoko, Mark González, Albert Riera

Angrep: Maxi Rodriguez, Robbie Keane, Andriy Voronin, Stewart Downing, Florent Sinama-Pongolle

De markerte kan forsvare en plass i en slik kamp, og da har jeg jo vært veldig snill. Skjønner at man spiller for veldedighet og bra det, men kan godt roe ned intervallet på disse kampene når man stort sett bare samler ræl.

Kvarme (97-99) har vel lengre fartstid i legendekampene enn under sin aktive karriere.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

@Ministeren Synes du er litt slem mot Downing, her. For en legende. Traff nesten innenfor stengene et par ganger.

Synd at ikke Charlie Adam får sjansen.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Hvor er Sean Dundee og Erik Meijer?

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Faquarl skrev: tir sep 20, 2022 11:39 pm @Ministeren Synes du er litt slem mot Downing, her. For en legende. Traff nesten innenfor stengene et par ganger.

Synd at ikke Charlie Adam får sjansen.
Hehe, mannen som ble kjøpt for å prikke innlegg på pannebrasken til Carroll.. Grøss.

Kanskje litt streng med Aurelio. Han bidro jo litt. Og så hadde vi jo «the best midfield in the wooorld. We got Momo Sissoko, Xabi Alonso, Gerrard and Mascheranooo». Man er kanskje legende når man har figurert i den chanten.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Må være herlig for dere å se Bjørn Tore Kvarme tilbake igjen i en sånn anledning. Scoret sitt første mål for klubben i en alder av 45 og så seg aldri tilbake.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: tir sep 20, 2022 11:23 pm Målvakter: Jerzy Dudek, Sander Westerveld

Forsvar: Martin Skrtel, Bjørn Tore Kvarme, Glen Johnson, Djimi Traore, Fábio Aurélio, Stéphane Henchoz, Gregory Vignal, Alvaro Arbeloa

Midtbane: Xabi Alonso, Luis Garcia, Anthony Le Tallec, Salif Diao, Momo Sissoko, Mark González, Albert Riera

Angrep: Maxi Rodriguez, Robbie Keane, Andriy Voronin, Stewart Downing, Florent Sinama-Pongolle

De markerte kan forsvare en plass i en slik kamp, og da har jeg jo vært veldig snill. Skjønner at man spiller for veldedighet og bra det, men kan godt roe ned intervallet på disse kampene når man stort sett bare samler ræl.

Kvarme (97-99) har vel lengre fartstid i legendekampene enn under sin aktive karriere.
Nja, vil vel legge til Arbeloa, Riera og Maxi.
Arbeloa var god!
Diao spilte i CL-sesongen 2004-5 (utlånt på våren da), men er i grenseland.
Maxi, to hat tricks.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ministeren skrev: ons sep 21, 2022 12:09 am Hehe, mannen som ble kjøpt for å prikke innlegg på pannebrasken til Carroll.. Grøss.
Hodgson var riktignok verst i moderne tid i Liverpool, men den planen man hadde under Dalglish var virkelig helt krise. En gampespiss av den gammelbritiske typen, en småfeit skotte som hørte hjemme i fotballen på 1980-tallet eller tidligere (og nå ser ut som han er passert 50, selv om han i realiteten er bare 36), og Downing som etter planen skulle brukes som krittslikkerving og pumpe innlegg inn mot gampespissen. Fyttirakkern så bakstreversk det var.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

markantovertak skrev: ons sep 21, 2022 9:21 am
Ministeren skrev: tir sep 20, 2022 11:23 pm Målvakter: Jerzy Dudek, Sander Westerveld

Forsvar: Martin Skrtel, Bjørn Tore Kvarme, Glen Johnson, Djimi Traore, Fábio Aurélio, Stéphane Henchoz, Gregory Vignal, Alvaro Arbeloa

Midtbane: Xabi Alonso, Luis Garcia, Anthony Le Tallec, Salif Diao, Momo Sissoko, Mark González, Albert Riera

Angrep: Maxi Rodriguez, Robbie Keane, Andriy Voronin, Stewart Downing, Florent Sinama-Pongolle

De markerte kan forsvare en plass i en slik kamp, og da har jeg jo vært veldig snill. Skjønner at man spiller for veldedighet og bra det, men kan godt roe ned intervallet på disse kampene når man stort sett bare samler ræl.

Kvarme (97-99) har vel lengre fartstid i legendekampene enn under sin aktive karriere.
Nja, vil vel legge til Arbeloa, Riera og Maxi.
Arbeloa var god!
Diao spilte i CL-sesongen 2004-5 (utlånt på våren da), men er i grenseland.
Maxi, to hat tricks.
Nå har noen hacket brukeren til Minus, det er i alle tilfeller helt sikkert! Slik overbærenhet er total karakterbrist.

Jeg er for øvrig helt enig i at Arbeloa var god, men han spilte vel bare ett par sesonger hvor man vant null, før han stakk til Real?

Kriteriene jeg har lagt til grunn er at man enten 1) har oppnådd noe med klubben eller 2) lang fartstid som en viktig brikke i laget.

Riera, Maxi og Diao kan man umulig omtale som legender. Middelmådige spillere som var innom klubben noen år før de ble shippet videre.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Kan jo argumenteres for at om du først har hatt på deg den røde drakten så er man automatisk legendarisk da alt som omhandler klubben ER legendemateriale. Så er det heller grad av legendarisk man kan diskutere, slik at det jo ikke er noen tvil om at Xabi er en større legende enn Vignal.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»